spasování dveří

prohledat
54 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.04.2013 do 18.11.2022, založil/a Koblet
řadit dle data
17:00:09
18.11.2022
darklord
Tak som to teda nejak popatlal tmelom kam som sa zmestil. Objavil som aj pozostatky nejakeho marneho pokusu to zalepit, asi z vyroby. Lenze tazko zalepis 1mm pasikom ked diera ma aj 5mm 40 Som zvedavy ci bude pocut nejaky rozdiel, skor si myslim ze nie :D
21:17:09
17.11.2022
SO545
-> darklord 17.11.22 19:59:56: na odmastenie povrchu staci urcite klasika. Nejde o konstrukne lepenie tak pohoda.
19:59:56
17.11.2022
darklord
Vzhladom na to ze ten odporucany dinitrol 410 na slovensku predava jeden distributor kdesi z vychodu, dufam ze nic neposerem ked kupim Teroson PU 9200...? A staci technicky benzin na odmastenie, alebo sa oplati priplatit za odporucany Teroson VR10 na "pripravu povrchu" ?
upraveno 1x, naposled 17.11.2022 20:11:35
22:09:18
16.11.2022
minno
-> darklord 16.11.22 16:20:09: Hniť to pod tým nezačne. Ak to dobre nalepíš na zdravý plech, je to zároveň antikorózna ochrana, pretože je to asfalt a na plech sa nebude viac dostávať voda a ani vlhkosť. Ja tam mám 2,5 mm pláty.
20:05:51
16.11.2022
Bukaj
-> COL: 52
19:40:57
16.11.2022
COL
Nahradni nove dvere, co jsem mel, lepene nebyly stejne jako kapoty.
18:49:00
16.11.2022
Bukaj
-> isti 16.11.22 15:59:06: 3
Z výroby byly tmelené "plastizolem", ale tuším, že díly, prodávané coby náhradní vytmelené nebyly. Tedy rozhodně ne všechny.4
16:20:09
16.11.2022
darklord
-> minno: vzhladom na to ze mam druhoskove dvere, tak som si takmer isty ze tam nikdy ziadne lepidlo nebolo (hladal som vsade, ani milimeter lepidla), rovnako ako na druhoskovej kapote. Vytlmit mam tiez v plane, ale fakt sa bojim aby to pod tym nezacalo niekde hnit... Aku silu materialu si tam dal ?
16:11:11
16.11.2022
minno
-> darklord: A rovno to aj vytlm1
zvětšit spasování dveří - obrázek od minno vložen 16.11.2022 16:11:11
16:05:54
16.11.2022
minno
-> darklord: Tie v dverách fixované určite máš, len asi nedostatočne. Asi je to kus od kusu.

Teraz pozerám moje staré fotky a na všetkých pôvodných dverách z výroby bolo toho lepidla fakt mrte a na nových dverách to lepidlo ani nevidno. Čosi som tiež dolepoval, aby boli výstuhy prilepené pekne po celej dĺžke a nemohlo tam nikde vznikať rozrezonovanie plechu o plech. To sa mohlo stať aj na pôvodných dverách (nedostatočné dolepenie po celej dĺžke, prípadne to už niekde dobre nedrží).

Pôvodné (fotka z r. 2006):
zvětšit spasování dveří - obrázek od minno vložen 16.11.2022 16:05:54
upraveno 2x, naposled 16.11.2022 16:08:00
15:59:06
16.11.2022
isti
-> darklord: Zapelenie nepomôže,skús to zalepiť.1
15:52:43
16.11.2022
darklord
-> minno: kufrovu zalepil este lakernik pred 10 rokmi, ale vo dverach to nijak fixovane neni, tak ma to prekvapilo. Hlavam rezonancie z kazdej strany a toto bol prvy kandidat. Tak to teda skusim nejak zapelit, snad to bude drzat.
15:11:48
16.11.2022
minno
-> darklord: Výstuhy sú tam lepené, rovnako je to na prednej kapote (spodný vystužovací plech k vrchnému). Ako náhradu by som použil karosárske lepidlo (napr. Dinitrol 410 UV). Niekedy (niektoré výstuhy) už dobre nedržia (prípadne sú horšie prilepené už od výroby), môžu rezonovať, vtedy ich treba dolepiť (dolepoval som aj tú kufrovú, čím sa kapota aj spevnila).
13:51:44
16.11.2022
darklord
Neviete mi niekto poradit, ci vystuhy v 742 dverach su nejak fixovane k vonkajsiemu plechu? A ak ano, cim to urobit
06:50:09
21.01.2020
Vojťas
To cvakani ktery na tom miluju je vada? No to mění úplně všechno ale 3 pryč s tim kramem 3
22:24:52
18.01.2020
Jozka
-> Bukaj: Zajímací.. a je fakt, že dveře z GLS užovky 78, který jsem použil jako ND, držej jen v otevřený krajní poloze - pokud auto na rovině a úplný bezvětří.
17:50:25
17.01.2020
Bukaj
-> Jozka 17.01.20 13:56:19: Ony užovkové omezovače (nejen první Al provedení) měly jiné tvarování těch aretačních "vaček" na táhlech a velmi záhy se ty výstupky opotřebovaly a omezovač nejen, že "nepukal", ale ani nedržel dveře v otevřené poloze...
...u novějších omezovačů byla celá ta tyčka jinak tvarovaná (výraznější výstupky, navíc excentrické), takže tam byly jednak více namáhané čepy (a celé uložení - tedy i oka) a druhak i pružina, která častěji praskala. Ale ještě jsem se nesetkal s natolik opotřebeným novým typem omezovače, aby neudržel ty dveře aretované v obou polohách - pokud nebyla prasklá pružina4
14:43:03
17.01.2020
Jakub05
-> kraska98: Jo to je fakt. Nedávno jsem je vyměnil a od tý doby mi to auto přišlo takový divný. Chybělo pukání. Ještě že u spolujezdce je i vymletý oko, tam to puká i s novým čepem, to je tak trochu balzám.
13:56:19
17.01.2020
Jozka
-> StepaNoFUN: Aha.. náš domácí kousek to nedělá, což jsem tedy omylem přisuzoval původnímu provedení táhel omezovačů, odlitejm z hliníku.
13:34:35
17.01.2020
kraska98
-> darklord: Přesně tak, to pukání je jeden z charakteristických rysů škodovky. Proto je milujeme. 1
13:32:52
17.01.2020
StepaNoFUN
-> Jozka: Je to ten typickej stodvacítkovej "pukací" zvuk. A dělaj to tyhle čepy.
Jak již bylo zmíněno níže - použít favorití pružný kolíky. Ty tam jdou dobře. ;-)
13:30:54
17.01.2020
minno
-> Bukaj: Tie origo čapy mi nikdy nefungovali moc dlho ticho.
13:29:49
17.01.2020
Jozka
-> Bukaj: Možná nemyslíme stejnej zvuk.. to bude na příští společnej výzkum někde.3
13:28:25
17.01.2020
minno
-> Jozka: Ono je to aj aj... Keď sa to nemaže, často sa vyderie aj oko v obmedzovači a je tam potom ovál...to už nezachráni žiadny čap. Inokedy diera v obmedzovači aj v pante je OK, ale vymačká sa ten akože pružný čap, je tam potom vôľa a pri pohybe dverí to vydáva rany. Favoritie čapy fungujú spoľahlivo.
13:24:44
17.01.2020
Bukaj
-> Jozka: Zvuk dělají čepy omezovačů, když jsou rozlámané, nebo když jsou vydřené (do oválu) díry pro čep v omezovači nebo v pantu dveří. Pokud je omezovač, pant i čep bez poškození, při otevírání/zavírání nic cvakat ("pukat") nemá4
13:04:15
17.01.2020
Jozka
Ten zvuk dělaj tyhle "čepy"? Já myslel, že omezovače jako takový.. jinak dávám všude mosazný nýty, s tímhle origo pružným kolíkem jsem se pojímal jen jednou - a určitě naposled..4
10:09:33
17.01.2020
minno
-> darklord: už podľa chuti každého súdruha3
09:42:25
17.01.2020
darklord
-> minno: sak ale skodovka ma pukat, ked nepuka nie je to uz skodovka ale favorit... 41 47
09:12:41
17.01.2020
minno
-> Polyš 16.01.20 18:45:42: Doporučujem tieto čapy zahodiť (po krátkej dobe sa vymačkajú a potom to puká) a kúpiť favoriťácke ( aukro.cz/cep-omezovace-pa ntu-pant-dveri-dvere-favor it-origi-6596247875 ). Mám ich už dlhú dobu a dvere idú krásne ticho. A aj sa ľahšie montujú.
20:58:24
16.01.2020
SO545
19:44:39
16.01.2020
StepaNoFUN
-> darklord: A nepřijít tak o klasický "cvaknutí" škodováckejch dveří. :-D
19:43:47
16.01.2020
StepaNoFUN
-> Polyš: spodní hranu pomačkat trochu sikama, podložit oko zespodu a naklepnout. Jestli netoužíš po 100% originalitě, doporučuju spíš favorití. ;-)
19:42:27
16.01.2020
darklord
-> Polyš: nijak, daj tam skrutku ako vsetci ostatni... 40 47
18:45:42
16.01.2020
Polyš
Nevíte někdo,jak tep čep dostat do pantu a omezovače dveří?
zvětšit spasování dveří - obrázek od Polyš vložen 16.01.2020 18:45:42
16:33:48
01.07.2015
Jozka
-> minno: 47
08:43:29
01.07.2015
minno
Asi nikdy nebudeme vedieť o týchto vozoch všetko 6
00:33:43
01.07.2015
Jozka
-> Bukaj: Občas holt asi v MB uvažovali jako ten blázen před skokem do vypuštěnýho bazénu.. viz vodorovný pseudotěsnění oken u MBX 10.

Jsem si toho dvojdílnýho těsnění u MB naopak nikdy nevšiml, protože jsem ho v žádným neměl - jsem ho doteď považoval za užovkovou anomálii 5
23:29:12
30.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Pirelky měly MB dvoudílné - přesně jako máš v té ouže, ale je pro mne novinkou, že se dostaly až do 742...
...měl jsem za to, že už kila měly jednodílnou gumo(kovo)vou pirelu.
21:01:01
30.06.2015
Jozka
-> Ladasss: Jinej účel, nežli zábrana proti namačkání těsnění do tý prohlubně mě taky nenapadl..

-> minno: / -> Bukaj: Já zas mám zmapovanej jen ročník 1977 (2x120L, 1x120 GLS) a všechny to měly takhle: plechy u pantů a dvojdílný těsnění dveří, přitom ten nařasenej plechovej profil je fakt v plastu.

Jinak flekouš MBM má naopak pirelli profily jednodílný, s "čeřínkovým" povrchem a tyhle užovkový když jsem na něj nasadil, tak moc nefungovaly. Měl jsem za to, že MB byly jednodílný s tím divným povrchem, neb stejný jsem našel i ve dvou vracích, z toho jeden byl dosti origo.. ale u mýho mohly být měněný (po požáru zadní části) a k tomu origo vraku jsem žádnou historii neměl..
20:30:32
30.06.2015
minno
-> Jozka 30.06.15 14:28:50: zaujímavé, novinka pre mňa....
19:23:49
30.06.2015
Bukaj
-> Jozka 30.06.15 14:28:50: Zajímavé, s tím jsem se nikdy nesetkal9
Ale je pravda, že jsem měl dobře prolezlé jen tři oužy - naše 1978 120L, dědova 1982 105L a strejdova 1983 120L a ani jedna to neměla...
Jinak když koukám na tu fotku - Tvoje ouža má dvojdílné Pirelky, jako měly 1969 tisícovky? Ten em se nějak moc plastově leskne oproti té těsnicí gumě... 9
upraveno 1x, naposled 30.06.2015 19:25:53
17:11:26
30.06.2015
Ladasss
-> Jozka: To je přesně ono!Jožko díky moc a i všem ostatním.Takže nad pant!Já si myslím,že slouží jako určitá ochrana nebo vedení těsnění kolem pantů.
14:28:50
30.06.2015
Jozka
Tak bez sejmutí těsnění ty plechy moc vyfotit nejdou.. 10
zvětšit spasování dveří - obrázek od Jozka vložen 30.06.2015 14:28:50
00:07:33
30.06.2015
Jozka
-> Ladasss: Podlouhlý plíšky po dýlce mírně ohnutý tak 10 - 15° ? Nemám tušení, na co tam jsou, ale patřej tam nějak snad opravdu nad panty - zkusím zítra nafotit. Jinak pokud má užovka vymezený mezery / spáry, tak plastovejma hřebenama..
23:45:26
29.06.2015
Bukaj
-> Ladasss: 10 x 3 cm? To by mohly být jedině vymezovací plíšky pod protikus zámku dveří, nebo nevím...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_110743__20 15-05-11_20-26-59_2.jpg
23:15:06
29.06.2015
StepaNoFUN
-> Ladasss: Předpokládám vymezovaci plechy na příčnou spáru... Nad pantem nemaj co dělat, patřej pouze v patřičném množství pod pant. ;-)
22:35:10
29.06.2015
minno
-> Ladasss: aké pliešky? daj foto ako to vyzerá.
21:14:36
29.06.2015
Ladasss
Zdar.Zrovna pasuju po x letech od rozdělání na Š105 r.v.78 dveře a mám tu jestli víte na celý auto osm těch plíšků,asi 10 cm dlouhých a tak 3 cm širokých,které se dávaly u prvních škodovek 105-120 asi kvůli lepší ochraně těsnění u pantu pod a nebo nad pant...a to je to,co právě nevím a už si nepametám,jak to bylo.Ono by to šlo tak i tak.Prosím,pokud víte nebo je u svého auta máte,napište mi jak příjdou,zda pod nebo nad pant.P.S.V katalogu jsem to nenašel 4
09:07:31
18.04.2013
Jozka
-> Koblet: No ono se to bohužel musí slícovat 2x, před i po.. Boule jsem kladivem přes kus dřeva zabouchával už i po laku, ale nebezpečí, že se lak poškodí (nebo trefíš kladivem něco jinýho) je značný.. A ještě potřebuješ figuranta, aby ti dveře držel správně pootevřený, nebo při jejich vyndání dělal protireakci proti posunu na nějaký dece..
08:50:15
18.04.2013
Koblet
-> Jozka: Tak tím se vysvětluje rada klempíře "vraž mezi dveře a sloupek kladivo a pořádně s dveřmi houpni". Jenže on to šteluje takhle nenásilně před lakem.6
Extreme Tyres