skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Příčka motoru š120 vs š130
prohledat
129 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.06.2011 do 14.07.2017, založil/a Martin/125/
08:57:53
14.07.2017
14.07.2017
minno
Tak som včera povážil priečky a tie hmotnosti sedia ako som písal v -> minno 13.07.17 08:57:12: 2. a 4.
08:57:12
13.07.2017
13.07.2017
minno
-> Tuner#2: jasné, to teoreticky stačí, dá sa vychádzať z tej hmotnosti.
1. úplne dutá bez závaží a bez piesku = cca 4,0 - 4,2 kg
2. vlečková s jednym závažím = cca 5 kg
3. kyvková s dvoma závažiami = cca 5,8 kg
4. kyvková vyplnená pieskom so zavarenými koncami = cca 6,4 kg
1. úplne dutá bez závaží a bez piesku = cca 4,0 - 4,2 kg
2. vlečková s jednym závažím = cca 5 kg
3. kyvková s dvoma závažiami = cca 5,8 kg
4. kyvková vyplnená pieskom so zavarenými koncami = cca 6,4 kg
22:08:22
12.07.2017
12.07.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 12.07.17 21:53:42: Mám jen to co je níže na fotce a to, že písek váží cca. 2,5kg.
21:53:42
12.07.2017
12.07.2017
minno
-> Tuner#2: Nemáš prosím ťa ešte niekde poznačené tie hmotnosti jednotlivých priečok? Mal si to kedysi v článku.
Ak rátam správne podľa údajov v tomto vlákne + v knihe, tak hmotnosti by mali byť cca takéto:
1. úplne dutá bez závaží a bez piesku = najľahšia
2. vlečková s jednym závažím = +0,85 kg
3. kyvková s dvoma závažiami = +1,7 kg
4. kyvková vyplnená pieskom so zavarenými koncami = +2,2 až 2,5 kg
Ak rátam správne podľa údajov v tomto vlákne + v knihe, tak hmotnosti by mali byť cca takéto:
1. úplne dutá bez závaží a bez piesku = najľahšia
2. vlečková s jednym závažím = +0,85 kg
3. kyvková s dvoma závažiami = +1,7 kg
4. kyvková vyplnená pieskom so zavarenými koncami = +2,2 až 2,5 kg
01:24:16
16.02.2017
16.02.2017
Dadajan
Nemáte prosím někdo po těch pokusech s příčkou nějakou sice poničenou, ale rozměrově použitelnou? Začínám se Škodovkou a chci si na "náhradní" příčku navařit kolečka k pojíždění po garáži při vyndaném agregátu.
21:27:46
31.01.2017
31.01.2017
Bukaj
Do roku 89 bych věřil katalogu a co se týče aut s vlečkou, tak bych věřil, že i z konce produkce budou mít "tu správnou příčku". A asi i ty kyvkové, vzhledem k tomu, že v té době bylo od konce výroby těch příček bez písku několik let, tak pochybuji, že se na skladě našla nějaká starší - ten mišmaš dílů ke konci výroby byl spíš v dílech, neodpovídajících modelové řadě, nikoli modelovému roku...
19:45:53
31.01.2017
31.01.2017
peti
-> minno: kyvka iba piesok, a vleckova vzdy nezavaren konce, to jest teoria, a prax... , sak to poznas hlavne ku koncu vyroby asi co doslo pod ruku
19:31:09
31.01.2017
31.01.2017
minno
Mňa by ešte zaujímalo, či u priečky pre kyvku od 1986 bol už len piesok bez závaží, alebo aj vovarené závažia + piesok?
Vlečková priečka vždy bez zavarených koncov?
Vlečková priečka vždy bez zavarených koncov?
19:04:57
31.01.2017
31.01.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 31.01.17 18:15:00: A co máš za rok? Platí to i pro vlečky se 135/136?
18:15:00
31.01.2017
31.01.2017
Bukaj
-> Tuner#2: Potvrzuji slova -> peti 31.01.17 17:34:35: - byl jsem to ověřit v garáži a obě 130 mají příčku se závažím na pravé straně - a právě to jsou ty příčky, které jsem zmiňoval - s navrtanými dírami - neboť příčka má navrtané díry pro vevaření obou závaží, ale závaží vevařeno jen napravo, tudíž nalevo zůstaly nezaslepené díry
17:46:10
31.01.2017
31.01.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> peti 31.01.17 17:41:14: Nezpochybňuju existenci jako to typové použití hlavně to u vlečky. Šlo mě o to, zda je to 100% informace. Schválně to omrknu u MATTESSa na Rapidu.
17:41:14
31.01.2017
31.01.2017
peti
-> Tuner#2: pise to Cedrych, a drzal som v ruke kazdu stych priecok, takze urcite existovali
17:37:08
31.01.2017
31.01.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> peti 31.01.17 17:34:35: To víš jistě? V tom případě jezdím blbou příčku a těch 1,5kila dolů by za to stálo
17:34:35
31.01.2017
31.01.2017
peti
od 8.1984 :
kyvka - vovarene dve stvorcove zavazia, ( kazde 0,85 kg ) na kazdu stranu jedno
vlečka - vovarene jedno stvorcove zavazie ( 0,85 kg ) iba na pravu stranu
od 1986 :
kyvka - zavarene konce a priecka naplnena suchým pieskom
vlečka - bez zmeny , stale jedno zavazie na pravej strane
zavazia su vovarene v mieste ulozenia silentblov
kyvka - vovarene dve stvorcove zavazia, ( kazde 0,85 kg ) na kazdu stranu jedno
vlečka - vovarene jedno stvorcove zavazie ( 0,85 kg ) iba na pravu stranu
od 1986 :
kyvka - zavarene konce a priecka naplnena suchým pieskom
vlečka - bez zmeny , stale jedno zavazie na pravej strane
zavazia su vovarene v mieste ulozenia silentblov
17:04:56
31.01.2017
31.01.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 31.01.17 08:32:21: NJ tak já do toho užovky netahal, proto píšu dva druhy a jinak na mé 86 byla s pískem a s pískem mám i další dvě. Kdysi jsem jí navrtal, vysypal, ale bylo to v době, kdy jsem měl muziku a nešlo s tím jezdit. Znatelně se zvýšili rezonance celého auta a v určitém spektru otáček to bylo fest nepříjemné. Takže jsem tam udělal závity a z obou stran mám imbusy a příčku jsem naplnil až po okraj, protože u origo je znát jak se písek přesýpá, což není úplně ideální při střídání zatáček. Písek jsem si "půjčil" z další co byla doma.
Teď když neřeším zvuk a naopak bych ho klidně i zvýraznil, přemýšlím o tom ho znova vysypat
Teď když neřeším zvuk a naopak bych ho klidně i zvýraznil, přemýšlím o tom ho znova vysypat
16:20:38
31.01.2017
31.01.2017
Athlonek
-> Bukaj: To by byl i příspěvek do Fóra: eMka - jak šel čas
15:50:05
31.01.2017
31.01.2017
Danster
-> Bukaj: Zajímavý že se změny konali jen za éry Mka. To že k vlečce patří unikátní příčka jsem taky nevěděl. Možná po zkušenostech z Garde zjistili že stejná příčka z kyvky na vlečce neni ideální.
15:11:35
31.01.2017
31.01.2017
Bukaj
-> Danster: Tak jsem mrknul do katalogu a příček je tam 5 druhů.
Do modelu 84 (tedy všechny užovky) byla příčka identická (dle čísla) s 1000MB a 100.
Pro model 84 (MI) byl další typ příčky - asi totéž, co užovky, ale s okem - naše 120L MI oko měla.
Od srpna 84 do prosince 85 byl další typ příčky - pro všechny škodovky s kyvkou
zatímco všechny s vlečkou měly od srpna 84 do konce výroby jeden jediný typ příčky
a nakonec příčka pro vozy s kyvkou od ledna 86 o konce výroby.
Netušil jsem dodnes, že k vlečce náleží unikátní příčka...
Do modelu 84 (tedy všechny užovky) byla příčka identická (dle čísla) s 1000MB a 100.
Pro model 84 (MI) byl další typ příčky - asi totéž, co užovky, ale s okem - naše 120L MI oko měla.
Od srpna 84 do prosince 85 byl další typ příčky - pro všechny škodovky s kyvkou
zatímco všechny s vlečkou měly od srpna 84 do konce výroby jeden jediný typ příčky
a nakonec příčka pro vozy s kyvkou od ledna 86 o konce výroby.
Netušil jsem dodnes, že k vlečce náleží unikátní příčka...
13:37:10
31.01.2017
31.01.2017
Danster
-> Bukaj: Jen k bodu 1). Nejenom první užovky, ale i na 105L 82" jsem oko neměl. Ale kdy ho přesně začali mít by mohl vědět Enggik
08:32:21
31.01.2017
31.01.2017
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.01.17 17:49:59: No, to právě nevím, jestli origo, ale během výroby 742 byly minimálně 4 varianty příček:
1) první užovky měly příčku bez tažného oka
2) pak byla příčka s okem, ale jinak identická, jako starší typy (dutá)
3) příčka s vevařenou antirezonanční výztuhou (je to na ní vidět, jsou tam body, respektive zavařené dírky navíc)
4) příčka se zavařenými konci
Ta poslední by mohla být ta údajně vyplněná pískem, ale co tu mám několik nových příček, mimojiné i tu se zavařenými konci, tak váhově nejsou příliš odlišné, zatímco ta, co jsme vyplnili pískem samodomo je už na první vzetí do ruky výrazně těžší.
Ještě mne napadá, jestli ty příčky nebyly k naplnění pískem až po koupi - tuším, že některá z nových příček, které mám v garáži, měla v sobě z výroby navrtanou jednu, nebo dvě díry cca 10 mm, je možné, že to je právě ta se zavařenými konci a že se má naplnit a zašpuntovat?
1) první užovky měly příčku bez tažného oka
2) pak byla příčka s okem, ale jinak identická, jako starší typy (dutá)
3) příčka s vevařenou antirezonanční výztuhou (je to na ní vidět, jsou tam body, respektive zavařené dírky navíc)
4) příčka se zavařenými konci
Ta poslední by mohla být ta údajně vyplněná pískem, ale co tu mám několik nových příček, mimojiné i tu se zavařenými konci, tak váhově nejsou příliš odlišné, zatímco ta, co jsme vyplnili pískem samodomo je už na první vzetí do ruky výrazně těžší.
Ještě mne napadá, jestli ty příčky nebyly k naplnění pískem až po koupi - tuším, že některá z nových příček, které mám v garáži, měla v sobě z výroby navrtanou jednu, nebo dvě díry cca 10 mm, je možné, že to je právě ta se zavařenými konci a že se má naplnit a zašpuntovat?
18:05:49
30.01.2017
30.01.2017
skodoukolemsveta.cz
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.01.17 17:49:59: Ale vzhledem k tomu, že se člověk snaží dostat u zadohrabu co nejvíce váhy dopředu, by bylo poněkud nošením dříví do lesa, dávat další gramy dozadu...
17:49:59
30.01.2017
30.01.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 30.01.17 09:46:57: Příčky s pískem jsou přece origo ne? Alespoň já ho tam mám, zkoušel jsem i bez a bylo to sakra znát. Druhá verze příček měla uvnitř nějaké těžítka na odstatnění/posunutí rezonancí do jiného spektra.
11:15:45
30.01.2017
30.01.2017
Jozka
-> Bukaj: Nedalo se u konkrétního auta moc posoudit.. ale dost překvapila, když jsem jí pak při likvidaci vozu z motoru sundával a upadla mi - až na nohu..
Co asi docela fungovalo, byla do roury hodně natěsno natlačená evidentně tlaková hadice (s plátnem uvnitř a snad skoro 5 mm tlustou stěnou) - po výměně příčky za origo holou jsem si musel chvíli zvykat. Bohužel aplikace tý hadice způsobila během let značný odkorodování původního průřezu trubky.
Co asi docela fungovalo, byla do roury hodně natěsno natlačená evidentně tlaková hadice (s plátnem uvnitř a snad skoro 5 mm tlustou stěnou) - po výměně příčky za origo holou jsem si musel chvíli zvykat. Bohužel aplikace tý hadice způsobila během let značný odkorodování původního průřezu trubky.
09:46:57
30.01.2017
30.01.2017
Bukaj
-> Jozka: A stou příčkou, vylitou betonem - nějaké pozitivní zkušenosti, co se posunutí rezonance týče?
Kdysi jsme jednu příčku vyplnili pískem a na koncích zavařili - předělávali jsme kamarádovu 105S na 136GL, ale než jsme stihli vyměnit agregát, tak mu škodovku ukradli a ta příčka se mi furt válí v garáži...
Kdysi jsme jednu příčku vyplnili pískem a na koncích zavařili - předělávali jsme kamarádovu 105S na 136GL, ale než jsme stihli vyměnit agregát, tak mu škodovku ukradli a ta příčka se mi furt válí v garáži...
22:18:55
29.01.2017
29.01.2017
Jozka
-> MOLSO: Máš recht - už jsem si to srovnal v tykvi (a jukl i na foto svý užovky).. chvilkové pomatení způsobil přítel Mário vylitím původní příčky 110LS betonem.
22:09:46
29.01.2017
29.01.2017
MOLSO
ani uzovky nemali oko, to pribudlo az po modernizacii
20:06:35
29.01.2017
29.01.2017
Jozka
-> Lůďa: Uff - tak teď mám totální okno.. oko ano, nebo ne ?
19:40:05
29.01.2017
29.01.2017
Lůďa
-> Jozka: Díky za info, akorát jsem myslel že na Kilu tažné oko na příčce být nemá?
19:33:33
29.01.2017
29.01.2017
Jozka
-> Lůďa: Bych řekl, že minimálně mezi roky 1964 a 1977 se příčky snad ani ničím nelišej - čili na kilo dutá, 4 díry, 4 svorníky na plechy, oko, trochu černý barvy a nic víc..
18:38:54
29.01.2017
29.01.2017
Lůďa
Do Škody 100 tedy originál patří příčka dutá, bez zavařených konců? Je to tak? díky...
21:47:36
17.10.2016
17.10.2016
Bukaj
Příčka je rozměrově stejná od 1000MB až po Rapid 136, úprav v průběhu výroby bylo dost, ale montážní rozměr zůstal zachován Pokud nesedí, tak je křivá příčka, nebo kastle...
15:39:29
17.10.2016
17.10.2016
peti
-> john simple: skúsil by som inu pricku, stara priecka mi robila toto iste ajked nie o 1 cm, a nova tam sadla uplne presne, takze skor by som to videl na priecku
11:39:04
17.10.2016
17.10.2016
john simple
jo, ale to bych tam mohl poškodit závit ...
11:18:17
17.10.2016
17.10.2016
Nwkt
-> john simple: Pokud není příčka křivá, tak na jedný straně chytit šrouby na pár závitů, na druhý strčit kulatinu do jedný díry, zapáčit a chytit do druhý šroub
11:09:16
17.10.2016
17.10.2016
john simple
no a teď, jak s ní hnout, abych tam tu příčku dal? navíc ještě s tažným ?
asi tam zkusím přiměřit tu příčku ze sundaného motoru ...
asi tam zkusím přiměřit tu příčku ze sundaného motoru ...
11:01:08
17.10.2016
17.10.2016
Nwkt
-> john simple: To že není shnilá neznamená že není hnutá
10:55:23
17.10.2016
17.10.2016
john simple
kastle shnilá není a o tolik to zase přece ujet nemůže.
nehledě, že už jsem na tom autě párkrát motor měnil a v pohodě
nehledě, že už jsem na tom autě párkrát motor měnil a v pohodě
10:25:37
17.10.2016
17.10.2016
minno
-> vhml: Až tak normálne to nie je, skôr je to celkom bežné. Nj, papierové autá.
09:54:09
17.10.2016
17.10.2016
vhml
-> john simple 17.10.16 09:48:51: Pokroucená kastle. Celkem normální stav. Já mám naopak na stovce o půl díry kastli kratší než motor s převodovkou.
09:48:51
17.10.2016
17.10.2016
john simple
oživím téma.
předpokládám, že délka příčky se během výroby asi neměnila, že ?
Ted jsem měnil motor ve 120 a do modelu 85 jsem dával motor i s příčkou z 8/87 a zdá se mi krátká, na levé straně šla přišroubovat do kastle, na pravé straně mi asi 1 cm chybí ...
předpokládám, že délka příčky se během výroby asi neměnila, že ?
Ted jsem měnil motor ve 120 a do modelu 85 jsem dával motor i s příčkou z 8/87 a zdá se mi krátká, na levé straně šla přišroubovat do kastle, na pravé straně mi asi 1 cm chybí ...
09:31:49
17.01.2013
17.01.2013
Eidy
-> matoo: to hej. A pak příčku motoru i převodovky uchytit ke kastli znovu přes silentbloky. Jako takovej pomocnej rám ;)
09:14:33
17.01.2013
17.01.2013
matoo
-> Eidy: este by sa dal pouzit aj tlmic na utlmenie reakcie motora aby sa to neprenasalo do karoserie :D
13:11:58
16.01.2013
16.01.2013
minno
-> Eidy: Nie zlý nápad. Alebo skúsim použiť silentblok vodnej pumpy z Favorita. Ten je trochu ináč konštruovaný oproti Felde, nemal by sa motor tak kývať.
12:53:39
16.01.2013
16.01.2013
Eidy
-> minno: Napadlo mě dát oba spodní silenty měkký, jako jsi měl předtím a ten na vodním čerpadle nechat jako záchyt reakce? Na nosník karoserie nebo na konec příčky přichytit tyč a druhý konec právě na vodní čerpadlo? Motor bude měkce uložen, ale nebude se moct kroutit.
12:33:16
16.01.2013
16.01.2013
minno
-> Shatter: mne zatiaľ úplne postačí skúsiť tú priečku trochu viac utlmiť :) A ty si ho vešaj ako chceš
12:28:26
16.01.2013
16.01.2013
Shatter
-> Bukaj: to ti ja netuším
-> minno: aj vo Fa/Fe je šikmo, akurát je priečne a nie pozdĺžne..
Jasné že nosníky sú dole, ale mohla by sa spraviť konštrukcia z priečky tak aby sa to o tú pumpu zavesiť dalo.. Akurát asi bude problém s krútením motora do strán
-> minno: aj vo Fa/Fe je šikmo, akurát je priečne a nie pozdĺžne..
Jasné že nosníky sú dole, ale mohla by sa spraviť konštrukcia z priečky tak aby sa to o tú pumpu zavesiť dalo.. Akurát asi bude problém s krútením motora do strán
12:18:40
16.01.2013
16.01.2013
minno
-> Shatter: zhora by to ale u škodovky zavesiť nešlo, kedže nosníky sú dole. Navyše Fa/Fe má motor zvislo, kdežto u škodovky je naklonený....
Ono ten piesok v tých priečkach je aj tak riešenie také, že z núdzy cnosť.....
Ono ten piesok v tých priečkach je aj tak riešenie také, že z núdzy cnosť.....
12:13:49
16.01.2013
16.01.2013
Bukaj
-> Shatter:
A nebylo to tak, že zavařenou příčku dávali pouze na auta s kyvkou?
-> minno:
Právě proto mám vlečku se sériovými silentbloky
A nebylo to tak, že zavařenou příčku dávali pouze na auta s kyvkou?
-> minno:
Právě proto mám vlečku se sériovými silentbloky
12:08:51
16.01.2013
16.01.2013
Shatter
-> minno 16.01.13 10:17:09: ja som ale mal na mysli, zavesiť motor z hora, napríklad za vodnú pumpu presne tak ako to je vo Fa/Fe
Čo sa mojej priečky týka, pochybujem že ju menili, a navyše, mal som doma druhú 136 a mala rovnakú priečku - prázdnu.
Čo sa mojej priečky týka, pochybujem že ju menili, a navyše, mal som doma druhú 136 a mala rovnakú priečku - prázdnu.