Lakování krok za krokem

prohledat
1325 příspěvků (zobrazeno 1151 až 1200) od 06.03.2011 do 23.04.2024, založil/a Dušan
řadit dle data
09:08:52
15.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Na dotek je plnič suchej za chvilku. Ale nech ho tvrdnout alespoň 24 hodin. Čím dýl, tím líp (přes víkend je to ideální). Alespoň se propadne, co se propadnout má.
Barva sice "na dotek" schne taky rychle (ona není suchá, ale pokud na ni lehce šáhneš, tak se nepřilepíš. Pokud by ses opřel o trochu víc, tak už jo), ale další vrstva ji zase "rozpustí". Proto taky první vrstvu jenom "prášíš", ale další už nalejváš. Jestli se bojíš toho, že to bude schnout rychle, kup si pomalý tužidlo. Ale bacha. Naleješ to, sleje se to a je to krásně hladký (u Tebe to teda tak nebude, pokud se vykašleš na broušení toho plniče - bude to pomeranč už "od základu" a barva to jenom zvýrazní), pak přijdeš za půl hodiny se na to podívat a máš tam na hranách stejkance jako prase. Čím rychlejší tužidlo (do nižších teplot), tím menší šance je, že se Ti to následně utrhne.
07:09:48
15.05.2013
vhml
Ještě další ze série hloupých dotazů.

Jak dlouho má schnout plnič? Já ho mám suchej na dotek do 10 minut. Je to normální? Nebo moc ředím? Vzdy jsem stříkal jen syntetiku, která schnula tejden.

Mám strach, že až mi bude takhle rychle schnout barva tak se pořádně nesleje.
21:30:25
14.05.2013
jok3r
-> vhml: jak pise stepan, aspon zdrsnit, pokud si nehrajes na povrch4
11:44:29
14.05.2013
vhml
-> Stepan FUN: já stříkám jen zvenky, interiér, kufr atd ne.

Uvidím teda kolik sdělám plniče a barvy koupím o něco míň.
11:05:42
14.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Když se stříkal forman, tak tam padlo myslím 5l plniče (střecha se nestříkala celá, motorovej prostor vůbec), a barvy (bez tužidla a ředidla) jsem kupoval 3,5l. Zbylo cca 0,5l...
09:03:24
14.05.2013
vhml
-> Stepan FUN: ok, tak to jenom symbolicky přejedu aby se neřeklo.

A kolik na auto sděláš barvy a plniče? Půjdu v tejdnu koupit barvu. 3kg + tužidlo budou stačit?

Někdo tvrdí že s dvěma kilama poleje celý auto, ale to mě přijde nějak málo.
08:37:45
14.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Alespoň to přeběhnout šmirglem či matovací rohožkou. Jinak bych se bál toho, že to nebude držet. A nebo se daj nový díly stříkat "mokrý do mokrýho" - nastříkáš plnič, necháš trochu zavadnout a naleješ to rovnou barvou. Ale na kitovaný bych do toho nešel. Budou tym vidět právě ty "propadliny" na kitu.
08:21:57
14.05.2013
vhml
-> jok3r: což by mě vadit v těchto místech úplně nemuselo ne?
07:59:41
14.05.2013
jok3r
-> vhml: lesknout se to bude, jen to bude "hrbolaty",,, a misto tuzky muzes zkusit zbytek nakyho spreje a jen to poprasit, jde stejne jen oto abys videl kdes jeste nebrousil
07:36:51
14.05.2013
vhml
A ještě co se stane pokud plnič neobrousím? Pouze se to nebude lesknout?

Protože mě úplně neláká broušení B sloupků, prahů a dalších věcí co nejsou úplně moc vidět.
upraveno 1x, naposled 14.05.2013 07:37:18
07:34:25
14.05.2013
vhml
-> Stepan FUN: no do lesku ne, ale do hladka. ¨

Ten půllitr je samotnýho plniče, s tužidlem a ředidlem to dělá nějakejch 0,7 a to jsem měl pocit že tam toho leju dost. Uvidím až se to přebrousí.

A barvy spotřebuju taky tolik, nebo ta bude mít menší spotřebu?
22:12:38
13.05.2013
StepaNoFUN
Pouze stručně:
-> OndraST: Nerozumím moc otázce... Ptáš se jestli je nutné stříkat "metlu" bezbarvým lakem? Ano je... K základu: Pokud se to "nezvedne", tak pod to dej cokoli. Projeví se to pouze na životnosti. Brousit alespoň P1000.
-> vhml: Jestli naleješ plnič do "lesku", tak se půjdu podívat jak se to dělá. ;-)
Mapa po kitování? Běžnej stav. Pokud to při broušení neprobrousíš skrz (pak by tam bylo málo plniče) tak to nech jak to je.
0,5l plniče na skelet? Tak pak napiš, na kolika místech ses probrousil skrz. Hlavně na hranách. Ten půllitr bych měl tak na podstřik hran...
Tužka? Co najdeš. Minimum je 2, lepší je 1. To co vidíš na fotce je patlaný "tesařskou" tužkou... Na laku se to ukázat nemůže, jelikož to co tam nakreslíš, musíš vše vybrousit... ;-)
20:34:51
13.05.2013
vhml
Jinak kdo se bojí sere v síni aneb fouknul jsem skelet do plniče a mam k tomu několik bodů.

1) dodal jsem si odvahy, zahodil Kovofinišku a vzal HVLP a určitě krok vpřed. Kultura práce je s tím lepší. Na skelet jsem spotřeboval půllitr plniče. Je to tak cca ok? Na 4 blatníky a zadní kapotu jsem spotřeboval litr, ale to byla většina s kovofiniškou, plus nastavování obou pistolí.

2) Mám tam trochu trochu pomeranč na plniči. Mám to řešit a ještě stříknout, nebo to nevadí když se to bude brousit? Jsem kokot, měl jsem nastavenej rozstřik na první vrstvu a na druhou vrstvu jsem to málo přenastavil, takže se to nepovedlo úplně ulejt. Přebrousit a počkat jak to bude vypadat nebo určitě ulejt úplně do hladka?

3) V jednom místě je proti světlu vidět mapa kitování. Předpokládám málo plniče a stříknout jestě jednou?

4) I přes to že jsem stříkal s HVLP musel jsem mít nastaveno aspoň 2,5 baru. Kde může bejt chyba a vadí to něčemu? 1,4mm tryska ( jinou nemám ) ale je asi na plnič obecně málo. Ředil jsem 10-15%
upraveno 1x, naposled 14.05.2013 07:34:51
20:26:23
13.05.2013
vhml
-> Stepan FUN: excentr nemám. Ale zkoušel jsem to dneska na blatníku kterej mi stekl a šlo to brousit velmi hezky. Stejkance jsem vzal ručně to na sucho 120 a pak přetáhl 400 a znova stříknul. Předpokládám, že pod vodou to půjde ještě líp. Ta 400 se zalepovala strašně.

Jakou tužkou to počmáráš? Jedničkou nebo koupím měkčí? Neudělá pak nějakej bordel pod lak?
19:06:32
13.05.2013
OndraST
Jedna technická, pod metlu musí jít 2složková základovka, je třeba ji ještě nějak dobrušovat třeba P1500 pod vodu. Případně je nutné ještě metlu přefouknout bezbarvým lakem, matně si pamatuju na dvě místa, která jsem opravoval, a to které nebylo dokončené b.lakem šlo lépe rozleštit a dá se říct, že po roce není žádná degradace barvy ani není nic poznat, zda je to opravdu nutné. Poraďte.
upraveno 1x, naposled 13.05.2013 20:09:15
17:34:49
13.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Místo vibračky spíše excentr (přece jenom líp kopíruje) a používám na sucho P320. Pak celý pomalovat měkkou tužkou (jako kontrol) a přebrousit celý P600 pod vodou. Pokud to přejedeš pak ještě 1000, tak nic nezkazíš, ale pod klasickej lak (ne metalízu) je to skoro zbytečný.
Ilustační foto - foceno mezi broušením nasucho a pod vodou...
zvětšit Lakování krok za krokem - obrázek od StepaNoFUN vložen 13.05.2013 17:34:49
12:46:34
13.05.2013
Pavel P@nkáč
-> vhml: nejsem lakirnik ale myslim ze plnic se vybrackou nedela to probrousis hned
12:11:33
13.05.2013
vhml
-> Eidy: jo, 400 bych vzal na sucho vibračkou a doladil ručně tak 600-800 pod vodou
12:01:26
13.05.2013
Eidy
-> vhml: 400 bude pod lakem vidět. Takže tim možná začni, ale skonči aspoň 600.
11:45:38
13.05.2013
vhml
-> m8rinek: proč zas? 3
11:39:53
13.05.2013
m8rinek
-> vhml: :D Tak to jsi ďábel :)))
11:36:12
13.05.2013
vhml
Tak už jsem zvolna začal stříkat plnič.

Jakpa potom přebroušení? Vezmu to na hrubo vibračkou? Nějakou 400? A pak doladím po vodou rukou jen detaily. At to nedelam rukou celý. Přece jenom za 11 dní to auto musí poskládaný jezdit...
23:37:32
11.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Já? Rozhodně NE... Spíš patlal, kterej toho napatlal už víc, než je úplně běžný... :-D
21:06:49
11.05.2013
vhml
-> Stepan FUN: tak jo no, ty si fachman :-D
21:01:41
11.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Kdyby tu bylo "To se mi líbí", tak bych ho dal k tomu co psal m8rinek . ;-) Ta jedna vrstva zespodu, aby to bylo barevný Tě už nepose_e a můžeš to nalejt prakticky najednou...
20:58:34
11.05.2013
m8rinek
-> vhml: Vymejšlíš kokotiny a neušetříš ani nic, jen si přiděláš práci...
20:45:06
11.05.2013
vhml
-> Stepan FUN: tikkurila.

Dneska me napadlo, ze by se skoro stalo hovno kdybych kapoty a čela zevnitř stříknul syntetikou. Na to je asi zbytečný plácat akryl.
20:45:35
10.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Co je to za značku toho akrylátu?
09:53:18
10.05.2013
vhml
-> Jarda/felda: njn, lepší ceny tu nemáme. 160 je i s tužidlem a ředidlem, samotná barva je za 125
09:48:37
10.05.2013
Jarda/felda
-> vhml: barva za 160 deci ? 9 9 já kupuju akrylát kolem 100kč deci a zdá se mi to drahý 3
09:47:44
10.05.2013
Jarda/felda
-> Stepan FUN: dávám většinou jednu vrstvu tu přebrousim do roviny a pal dám druhou finální a na to lak, větší nerovnosti rovná kitem 4
21:54:31
09.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Hodně kacířská otázka... Jedině nitro a i to je na ho... Pokud do toho naleješ syntetiku, tak to rovnou vylej do kanálu. Srazí se to. Jinak sprej... Pokud máš doma nějakje kontrastní akrylát, tak ho natuž, nalej do pistole po plniči a zapraš to... ;-) Nebo zbytek báze (metalízy). Ta je ještě lepší a nemusíš ji tužit...
Edit: Jako gumovou podložku používám cca 8mm silnou rozřezanou gumu ze zednickýho rajblíku (koupená jako "náhradní díl"). Stála 50,-Kč a jsou z ní 3ks. Velikost je šířka 1/4 klasickýho formátu šmirglu, mínus cca 1-2cm z druhý strany na přehnutí (Na užší straně), aby to šlo držet.
upraveno 2x, naposled 09.05.2013 22:01:48
19:49:37
09.05.2013
vhml
-> Stepan FUN: doprasený je to statecne :-D

dokoupím teda jeste sprej a gumovou podlozku.

Toho plniče se sdela kolik cca? Koupil jsem 3kg + tuzidlo.

Jeste jedna kacířská otázka. Nechá se plnič natonovat syntetickou barvou? www.colorlak.cz/s2013

Predokladam ze ne, ale prece jenom by bylo prijemnejsi tonovat za 160Kč za litr než za deci :-D
18:28:58
09.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Kontrol rozhodně dát. Neřeš "lavory". Stejně se plnič brousí šmirglem na gumový podložce, která spíše kopíruje, než rovná. Takže velkej lavor neuvidíš. Ale uvidíš to, že tam máš zbytky "pomeranče", který bez kontrolu poznáš jenom až to uschne. A pak budeš nar_anej, že to musíš máčet znovu...
Plniče spíš víc... Záleží na tom, jak moc je to "doprasený"... Ale chce to minimálně 2, lépe 4 vrstvy plniče (poslední o něco více zředit), barvy se dávaj 2, maximálně 3 vrstvy...
upraveno 1x, naposled 09.05.2013 18:30:31
15:39:51
09.05.2013
vhml
Ještě vůbec, kolipa toho sdělám?

3kg plniče a 3kg barvy?
14:51:47
09.05.2013
vhml
Mluvil jsem s člověkem od Body a objasnil mi to následovně.

3:1 - blbě se brousí, ale není náchylný na poškrábání ( problém pod metalízu)

5:1 - dobře se brousí, ale snadno se poškrábe.

4:1 se blbě brousí a snadno poškrábe 3
13:14:57
09.05.2013
Luky
-> vhml: a taky proto, že nezapomeneš přebrousit nějaké místo, protože poprášené sprajem = zatím nebroušené (nebo propadlé 1)
13:00:48
09.05.2013
vhml
-> m8rinek: takže budu leda nasranej, že je tam lavor. Vynechám tento krok :-D
12:57:09
09.05.2013
m8rinek
-> vhml: poprášíš, přebrousíš, kde ti zůstane, tak máš lavor
12:54:24
09.05.2013
vhml
Ještě jsem pořádně nepochopil význam kontrolspraye. Na co je mě to dobrý?
08:54:38
09.05.2013
vhml
-> Stepan FUN: -> Stepan FUN: OK.

Stejně mi pořád vrtají hlavou ty tužící poměry plničů. Výhody a nevýhody. Ale nikde o tom žádný povídání
08:41:40
09.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Můžeš. ;-) Bez tužidla to nic neudělá. ;-)
08:32:47
09.05.2013
vhml
-> Stepan FUN: to jsem se chtel zeptat. Muzu to flaknout do cely pixly nenatuzenýho? Abych vzdycky nemíchal dve deci a nemel to pokazdy jiny.

Že bych si udelal pixlu barevnýho plniče a pak jen podle potřeby vždy natužil a stříknul
08:29:58
09.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Dává se odhadem - tak aby to bylo barevný jak chceš. Ale do nanatuženýho a tužidla přidáš ve správným poměru k tý vytvořený "směsi". ;-)
08:20:16
09.05.2013
vhml
-> Stepan FUN: takže teda vezmu fialovej obyčejnej. Ten tam asi mají taky. Trochu teda natónuju, tim nic nezkazím teda. Kolipa se tak dává? 5%?
08:07:04
09.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Řada Body PRO by měla bejt (jestli se nepletu) "ekologická"... A víš jak je to s těmy výrobkama, který jsou upravený pro ekologii. Porovnej třeba ARVU a ARVU eko. :-D
Jinak zelená kreje co vím docela dobře. Pokud to trošku natónuješ, nic se nestane. Nebudou tolik svítit škrábance. Ale vzhledem k použití vozu... :-D
upraveno 1x, naposled 09.05.2013 08:08:28
08:03:56
09.05.2013
vhml
-> Stepan FUN: mám to pod svetle zelenou. Ty body stojí víceméně skoro stejne vsechny. A pak je ještě nějaká řada body pro, mají tu P334 a 335. I mě říkal v krámu že 335 se líp brousí. Ale neznám to, mam strach o starej lak pod tím.
07:45:23
09.05.2013
StepaNoFUN
-> vhml: Od Chameleonu jsem zatím měl jenom klasický tmely a oproti Body se s tím o něco hůř dělalo. Mělo to maličko jinou konzistenci než jsem zvyklej. Plniče používám různý (většinou Raval, ale to maj málokde) a buď 4:1, nebo 5:1. Ale vždy 2K neboli plnič+tužidlo. Čím vyšší to první číslo, tím líp se brousí, protože je měkčí, ale pružnější. Ale zároveň většinou vychází nejdráž.
Natónování je na Tobě. Záleží pod jakou barvu to máš. Pokud pod nějakou mizerně kryjící (červená, fialová, žlutá, ....) tak rozhodně natónovat. Pokud třeba pod stříbrnou metlu, tak je ideální použít stejnou barvu plniče jako tam byl původně... Každopádně čím víc natónuješ, tím hůř se to bude brousit.
Hlavně ale nevěř těm časovejm údajům co jsou na plechovce. Brousitelný to bude za minimálně dvojnásobnou dobu, ideální je to nechat třeba přes víkend - ať se propadne, co se propadnout má...
-> Jarda/felda: Tohle je ale 1K. Neboli jednokomponentní. Tuhne sice rychle (ten časovej údaj bych ovšem taky bral s velkou rezervou), ale je to spíše pro drobný opravy, než pro lakování celejch dílů. Nemůžeš s ním "nalejt" větší vrstvu, protože jinak Ti udělá bublinky (nestihne se odpařit ředidlo ze spodních vrstev) a i po zatvrdnutí lze umejt ředidlem, což u vytvrdlýho 2K nehrozí. Takže třeba spárování karosářským tmelem by byl docela "porod". Jelikož ten se dává až na plnič a uhlazuje se ředidlem...
Edit: -> vhml: Poprat se Ti to může i u 2K. ;-) Je ta pravděpodobnost sice menší, ale stejně je.
upraveno 1x, naposled 09.05.2013 07:47:07
07:40:18
09.05.2013
vhml
-> Jarda/felda: s 1K bych mel strach, ze se mi to popere se starejma lakama. To spis nejakej 2K...
22:57:30
08.05.2013
castrol
-> vhml: mne raz radil Stepan FUN nech dam do plnica trocha farby,ked to kamene obuchaju nebude tolko kricat plnic
Extreme Tyres