skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Renovace embecka
-> varok: www.vkdskoda.wz.cz/katalo
g%20dilu.htm
Na vrakecu je š 1000 jednou za 10 let. Za druhé tam najít nějakou zdravou podlahu asi nepůjde.
Podlaha ze š 120 jde sehnat ještě docela dost, ale je úplně jiná. Ti chlápci to nakonec udělali z normálního plechu.
Jsou to hold fušeři, já to říkám pořád.
Všem děkuji za rady
Podlaha ze š 120 jde sehnat ještě docela dost, ale je úplně jiná. Ti chlápci to nakonec udělali z normálního plechu.
Jsou to hold fušeři, já to říkám pořád.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Všem děkuji za rady
-> varok: zkusit použít podlahové díly z 120-tky ty se dají ještě zakoupit, a nebo vyhledat vrakáč a počkat až tam nějaký litr bude u uklohnit si něco
-> varok: je to o náhodě. My před cca 7 lety (no, pravda, už je to nějakej pátek, když nad tím tak přemýšlím
) sehnali kompletní novou podlahu na 1202STW za 400 nebo 700, už nevim přesně.
(a jako na potvoru vzápětí moc pěknýho stejšna s děravou podlahou
)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
(a jako na potvoru vzápětí moc pěknýho stejšna s děravou podlahou
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jj, já vím, třeba ta podlaha by měla být teroreticky stejná. Možná nějaké drobnější úpravy. Ale bohužele ani na ty š100 nejsou už díly. Možná ještě sem tam blatníky, kapoty apod. Ale zrovna podlaha nic.
-> varok: Asi tak. jedině z druhý ruky.. plus velmi omezená druhovýroba. Oblast hledání lze výhodně rozšířit na obdobný díly Š100, který jsou záměnný nebo záměnný po úpravě.
-> varok: burzy,veteránský inzerce po netu...hledat a doufat
Dobrý den. Chtěl bych poprosit jestli někdo neví, kde sehnat novou karosařinu na š1000 MB?Známí trošku renovuje a je to shnilé od podlahy až po střechu. Říkal jsem mu, že tohle už nemá cenu, ale nedá si říct. Hlavně shání podlahu. Po obchodech v havířově a ostravě jsem se ptal, ale nic.
-> Pavel P..: Hele, mě tak napadlo, když jsem pucoval ty houkačky - a snad nebude vadit, když už se tohle téma jmenuje tak "honosně"..
On fakt optimální způsob získání zrovna takovýho MB je samozřejmě oblbnout venkovskou stařenku o zachovalou stodolovku po 1. majiteli za levno, za ušetřenou částku opotřebovaný a neorigo díly dokoupit na aukru a po burzách, vyměnit je (nebo nechat je vyměnit) – no a pak s výsledkem už jenom páskovat na srazech.. Můžu si o tom myslet co chci, ale nakonec proč ne – taky to vyžaduje vynaložení spousty energie, i když jinýho druhu a důležitý je, že na konci toho procesu je (zachráněnej) pěknej kus.
On fakt optimální způsob získání zrovna takovýho MB je samozřejmě oblbnout venkovskou stařenku o zachovalou stodolovku po 1. majiteli za levno, za ušetřenou částku opotřebovaný a neorigo díly dokoupit na aukru a po burzách, vyměnit je (nebo nechat je vyměnit) – no a pak s výsledkem už jenom páskovat na srazech.. Můžu si o tom myslet co chci, ale nakonec proč ne – taky to vyžaduje vynaložení spousty energie, i když jinýho druhu a důležitý je, že na konci toho procesu je (zachráněnej) pěknej kus.
-> Jozka:
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P..: Však každej podle svýho gusta, ne?
.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: no vidíš na co nepřijdeš.. já rezatý klaksony házim rovnou do sběru.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: Dobře děláš
.
-> Pavel P..: A to jsem v soboutu jsem při odvrtávání nýtů narazil na další odchylku mezi zdánlivě identickými kusy - i když naštěstí "neviditelnou". Svorkovnice staršího kusu byla utěsněná tenkou plochou gumkou, novější měla "O" kroužek roztaženej do oválu..![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..: A to jsem v soboutu jsem při odvrtávání nýtů narazil na další odchylku mezi zdánlivě identickými kusy - i když naštěstí "neviditelnou". Svorkovnice staršího kusu byla utěsněná tenkou plochou gumkou, novější měla "O" kroužek roztaženej do oválu..
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jozka: nevadí , ja sa ešte nechystám zomrieť :-)
-> Jozka: ach tak... jasný, hrozumim :-)) je fakt že těch provedení bylo několik.
-> suri: Tak to ještě tak rok potrvá - teda alespoň doufám, definitivní poslední termín dokončení dalšího byl konec letošní sezóny.. ale když mě živobití užere denně zpravidla 12h, jde to čím dál pomaleji.![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Jozka: ja by som radšej originál a to podľa kariet moc nie sú :-D
-> suri: Černý a Flekouš tyrkysovej (MBB a MBM). Sice se na obou též stále pracuje, ale "úpravy probíhají za provozu". Fakt je, že z karet to asi nejde dost dobře poznat, dost je flákám.![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Jozka: ktoré sú pojazdné?
-> suri:
. Tak o svezení by nebylo, dva plně pojízdný kousky by byly k dospozici, ale vím jak to myslíš
. Deptá mě ta rozpracovanost už docela dost, což je nakonec i důvod snahy "spláchnout" i ty houkačky, abych se jim už nemusel vyhejbat a s nima se zabejvat. Nejlépe už nikdy..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: no mne to kľudne povedz ja ti nemám ako uškodiť proti ortodoxnému originálu , len už nejaké embéčko poskladaj aby si ma previezol :-D
-> Pavel P..: / -> j_j: Tak to jsem přesně čekal, jen se divím, že to tak dlouho trvalo.
.
Ale ne že bych s vámi nějak výrazně nesouhlasil, to se nedá, protože máte pravdu, není to optimální postup. Dají se snadno levně koupit, když jsou moderní s nýtovanou mříží (hele, to do žargonu včera taky nikdo nepřidal: mříž, rohožka, gril..), tak se odbrousí a dá třeba přechromovaná od Lédra.. a je hotovo.
Moje důvody jsou asi takový: chci pár a identickej pár se vyskytne málokdy, i nový kusy maj zpravidla drobný vady krásy od skladování, nebaví mě běhat zbytečně na poštu, mám to rozpracovaný a je-mi líto vyhazovat funkční věci. No a pak taky večer v zimě můžu dělat jen u kotle, v jedný garáži je kosa jak prase a druhá má za zdí sousedovic obývák..
-> suri:
Naprosto stejně jsem to dělal kdysi.. asi jen bez toho kytování
. Teď už jen s něčím v haldě na komax, když už je to moc (jinak jen syntetickou klasiku), co jde tak do zinku nebo poskládat z víc kusů, nerezový šroubky a už se houká. Navíc, což bych na sebe prásknout asi ani neměl - montuju je na neoriginální chráněný místo a jinam už je nikdy dávat nebudu.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale ne že bych s vámi nějak výrazně nesouhlasil, to se nedá, protože máte pravdu, není to optimální postup. Dají se snadno levně koupit, když jsou moderní s nýtovanou mříží (hele, to do žargonu včera taky nikdo nepřidal: mříž, rohožka, gril..), tak se odbrousí a dá třeba přechromovaná od Lédra.. a je hotovo.
Moje důvody jsou asi takový: chci pár a identickej pár se vyskytne málokdy, i nový kusy maj zpravidla drobný vady krásy od skladování, nebaví mě běhat zbytečně na poštu, mám to rozpracovaný a je-mi líto vyhazovat funkční věci. No a pak taky večer v zimě můžu dělat jen u kotle, v jedný garáži je kosa jak prase a druhá má za zdí sousedovic obývák..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tomáššš: ano, Olin je i tady. jen v kartě nemá fotky z renovace
skoda-virt.cz/cz/.../6316 -olin-skoda-1000-mbg
skoda-virt.cz/cz/.../6316 -olin-skoda-1000-mbg
-> Pavel P..: musím s tebou výjimečně souhlasit...staré houkačky nechat na díly někde v suchu ať se nezkazí ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Tomáššš: neviem , poznám ho zo škodahome -> Jozka: no to bude ťažko jedine niekde pohľadať , ja som to kedysi tiež renovoval , vybrúsiť , základ , pregitovať , vyčistiť , preletovať , čierno červený vrch , zinkové skrutky na plochý šroubovák a čierne pérovky ako v origu , dokonca to potom aj fungovalo , ach jo kde sú tie časy :-D
ak by si jednu svorkovničku teoreticky v zdraví odvrtal tak by som ju dal na skrutku a hlavu jej vybrúsil a hotovo , origo vzhľad a menej sra*ia s tým
ak by si jednu svorkovničku teoreticky v zdraví odvrtal tak by som ju dal na skrutku a hlavu jej vybrúsil a hotovo , origo vzhľad a menej sra*ia s tým
-> Pavel P..: :D:D:D
-> Jozka: asi budu za kacíře.... ale s timhle bych teda fakt nesral, novejch houkaček je všade dost za ceny že se renovace nevyplatí, zrovna tu mám jednu krásnou černočervenou i s krabičkou![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
cerveny s bielou strechou litrik nie je nahodou tu na virte ? -> suri:
-> suri: No asi nejde dohromady, dost svorkovnic je v nálezu prasklejch.. Šroubek mě nějak nenapadl, ale pravdu máš, snesl by se..
Tyhle svorkovnice řekl bych minimálně ještě na užovkách prvních, ale fastonový byly na Fanfar houkačkách - takže LS/R třeba a možná už i MB, jak byly ty první PAL šnekovky vybavený v roce 66 si nejsem jistej. Ale jinou PAL Fanfar houkačku než se dvěma nožema jsem zatím ještě neviděl.
Tyhle svorkovnice řekl bych minimálně ještě na užovkách prvních, ale fastonový byly na Fanfar houkačkách - takže LS/R třeba a možná už i MB, jak byly ty první PAL šnekovky vybavený v roce 66 si nejsem jistej. Ale jinou PAL Fanfar houkačku než se dvěma nožema jsem zatím ještě neviděl.
-> Jozka: vidím to tak že si len zoženieš pár kusov a poskladáš jeden v top stave , pretože toto už bude problém nájsť rovnakú svorkovnicu , 100ka už mala klakson iný nie? na faston
-> Jozka: inak neviem , tie bakelitové svorkovnice a nitovanie doma mi nejak nejde dohromady , osobne by som to dal na skrutku a hlavu jej zabrúsil do rovna aby vyzerala ako nit , dotiahneš si to podľa potreby , a máš to bez roboty , je to trošku neorigo ale kto to spozná
Kupodivu jsem našel, ten nýt má půlkulatou hlavu asi, dost dlouho jsem si zamlada myslel, že je to taky od bobek pájky..
A ty dementní podložky oražený by se taky hodily, i když nebyly zdaleka na všech
A ty dementní podložky oražený by se taky hodily, i když nebyly zdaleka na všech
-> Jozka: fotku z druhej strany nemáš?
forum.skodahome.cz/topic/ 53553-skoda-1000-mbg-de-lu xe-1967-litrik inak toto je krásne embéčko![13](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/13.gif)
forum.skodahome.cz/topic/ 53553-skoda-1000-mbg-de-lu xe-1967-litrik inak toto je krásne embéčko
![13](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/13.gif)
Nechci hnojit novým tématem, tak zkusím tady - o renovaci MB nakonec jde, i když předmět samotnej je někde mezi elektro a karosérie.. ale je dost prostej:
Chtěl bych dotáhnout do konce blbinu - renovaci houkaček. Akce se mi z původního páru rozrostla, mám kuchlejch asi 5 ks a u některých se jeví výhodný odvrtat svorkovnici..
Neví někdo, jaký je rozměr AL nýtu svorkovnice? Kdyby někdo poradil, kde najít podobnou svorkovnici (praskají), případně jiné ND (např. pružinky), hodilo by se též - i když v to nedoufám.
Chtěl bych dotáhnout do konce blbinu - renovaci houkaček. Akce se mi z původního páru rozrostla, mám kuchlejch asi 5 ks a u některých se jeví výhodný odvrtat svorkovnici..
Neví někdo, jaký je rozměr AL nýtu svorkovnice? Kdyby někdo poradil, kde najít podobnou svorkovnici (praskají), případně jiné ND (např. pružinky), hodilo by se též - i když v to nedoufám.
-> PAV-PO: Připrav si sto litrů a buďto si ji kup v perfektním stavu na V a jenom jezdi, nebo si kup něco za 5 až 50 kKč a zbytek do sta do toho dostrkej.
-> PAV-PO: No tak úplně nejlepší je získat za odvoz 20 let nejetej a tím ne moc kutilsky napadenej originál od neznalejch truchlících pozůstalejch, který rychle potřebujou vyklidit nemovitost
. Druhá téměř ideální možnost je co nejkompletnější auto v chodu, v občasném provozu od 1. majitele, to bývá i se spoustou dílů zpravidla. Ale vždycky to bude sázka do loterie.. Krom kompletnosti zejména interiéru (tapecy dveří a sedačky zatím NIKDO neumí renovovat v originálu snad s vyjímkou koženko-látkovejch, podlahový gumy, i když v podstatě shodný s kilem, se už taky neshánějí dobře) je dobrý se třeba podívat na čelní sklo, zda není poškrábaný od stěračů, protočit motor a je-li v chodu, tak zkusit převodovku, zda jde řadit zejména 2-ka.., je toho spousta.. Krom tapeců jsou z hlediska originality důležitý díly nerenovovatelný (nebo draze), např. smaltovaný znaky a pak různý odlitky plastový a gumový. Třeba na AL lišty blatníků a střechy bych se vybodl, po přelakování se starý pomačkaný bodou zdát hnusem a nahradí se novovýrobou..
A stejně to bude vždycky loterie..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A stejně to bude vždycky loterie..
rozhodne pokud chces auto pro poteseni tak urcite kup neco kompletniho protoze shenet nektery dily je fakt problem nebo jsou predrazeny... ale cca za 25 000 se da sehnat ve slusnym stavu treba jen s horsim lakem a s kosnetickou korozi. Hlavni je mit stesti na inzerat
z vlastní zkušenosti Ti doporučuju koupit něco zachovalýho, vzít si někoho s sebou kdo tomu rozumí - a né jako já, kterej když viděl embéčko,tak ho hned musel mít a hned jsem zaplatil 4 000,- zálohu
druhá možnost je koupit víc jetej originál. Každopádně bych se zaměřil na co nejpůvodnější stav a aby sedělo číslo kastle a motoru, interiér k barvě - přecijenom se embéčko stává veteránem a lidi tomu začínají rozumět. MB z roku 1965 s měněnou kastlí na širokosloupek a motorem ze stovky bych nebral ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> PAV-PO: Dost důležité je to aby u auta před renovací bylo vše kompletní.Tzn. aby jsi při následné renovaci musel co nejméně dílů shánět.Skoro vše se dá opravit nebo zrenovovat, ale musíš mít co.Takže pokud to bude skoro vrak, tak ať jsou tam všechny kličky,přístroje,přepínač
e a třeba i lišty atd. atd.
-> Jozka: Vidim to take tak. Prozkoumat sroubovakem kastli, ale do motoru a prevodovky clovek nevidi. Mate jeste nejake konkretni rady na co dat bacha?
sám musíš usúdiť či máš peniaze a hlavne čas na renováciu. Ďalej je otázne či chceš mať auto v 100% stave alebo ho len chceš udržiavať v jazdyschponom stave... Každopádne renovácia ti zobere kus života...
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 10.01.11 14:36:14: Otázka je, co je myšleno renovací - koupit kousek za 50 - 60 tisíc a došlechtit ho..? Nebo za 20, vyměnit prahy, blatníky a dát celolak?
No to je nakonec jedno - rozhodně při pořízení vzít sebou někoho se šroubovákem, kdo prošťouchá problematická místa.. a pokud se ukáže, že je potřeba ke střeše dovyrobit auto, tak jít dál..
No to je nakonec jedno - rozhodně při pořízení vzít sebou někoho se šroubovákem, kdo prošťouchá problematická místa.. a pokud se ukáže, že je potřeba ke střeše dovyrobit auto, tak jít dál..
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: pravda
-> PAV-PO: dám ti jednu dobrou radu - raději si připlať a kup neco slušného, než nejlevnejší schnilotinu 3x vyvařenou .
Ty peníze do toho narveš tak jako tak.
Ty peníze do toho narveš tak jako tak.
Fandove eMBecek, shanim v soucasne dobe tisicovku pro poteseni. S renovaci vsak nemam zadne zkusenosti a nechat si to udelat zase nepripada v uvahu vzhledem k financim. Muzete se se mnou podelit o vase zkusenosti jak jste realizovali vase prace, na co je treba si dat pozor atd.. Diky predem za odpovedi a srdecne zdravi Pavel P