skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Originální uchycení prahových lišt 1000mb
23:23:03
06.01.2012
06.01.2012
j_j
Ať žije verze standard !
15:36:04
01.12.2010
01.12.2010
Jozka
-> Duri - Prasa rider: Tak tak. Hrozná představa
-> saskyn2: Ještě malej doplněk - potvrzení: 100L/ 1970 mají taky ty MB lišty stále stejné, začínající trojčíslím pro MB (110-), s 20ti šrouby celkem, takže úzký od lemu k lemu zbývají opravdu už jen pro 09/70-08/73 nanejvejš, pokud i u lišt ctili pravidlo celozávodní dovolený.
-> saskyn2: Ještě malej doplněk - potvrzení: 100L/ 1970 mají taky ty MB lišty stále stejné, začínající trojčíslím pro MB (110-), s 20ti šrouby celkem, takže úzký od lemu k lemu zbývají opravdu už jen pro 09/70-08/73 nanejvejš, pokud i u lišt ctili pravidlo celozávodní dovolený.
13:44:35
01.12.2010
01.12.2010
Duri
-> Jozka: to si viem predstavit. namakas sa na vymene a potom to barbarsky rozvrtas
09:34:09
01.12.2010
01.12.2010
Jozka
-> Duri - Prasa rider 21.11.10 19:58:50: Perfekt.. Ale když si představím, že bych vyměnil prahy a ještě za tepla je takhle provzdušnil.. tak to ani náhodou..
19:56:32
21.11.2010
21.11.2010
Duri
Aby som len nesluboval, podarilo sa mi cez vikend odfotit spodne uchytenie - dierky na celoprahovej AL liste z 1000MB deLuxa. Naozaj tu listu drzalo 10 srobov, 5 zhora, 5 zo spodu.
Dokazy miesto reci ....
Dokazy miesto reci ....
09:49:33
18.10.2010
18.10.2010
Jozka
-> saskyn2 12.10.10 00:17:08: Nu, asi takhle nějak to bude.. Asi postupně víc a víc šetřili deficitním bevrným kovem.
00:17:08
12.10.2010
12.10.2010
saskyn2
-> Pavel P..: Díky, to znamená že embéčka a první stovky měli široký lišty přes celý práh a přes blatníky, rok 71-73 dělali už uzký a pak to zkrátili že už nešli přes blatníky
21:37:17
11.10.2010
11.10.2010
Pavel P..
21:35:27
11.10.2010
11.10.2010
Pavel P..
-> Tomáššš: ve článkácj je i s prospektem... hledej
21:27:42
11.10.2010
11.10.2010
Tomáššš
Pavel P.. 11.10.10 20:53:09 napsal:
tohle by vám třeba mohlo pomoct…nemas kompletnu fotku celeho auta ? ak ano tak cez meil by som poprosil tomo227@azet.sk vdakovala
tohle by vám třeba mohlo pomoct…nemas kompletnu fotku celeho auta ? ak ano tak cez meil by som poprosil tomo227@azet.sk vdakovala
21:26:05
11.10.2010
11.10.2010
Krupp
Jezismarja :) jasne ze vim. Akorat mi nejak ted neseplo ze tam musi byt vykousnuti kvuli blatniku. Drzim hubu a radsi spat nez dalsi ostudu.. dik
21:18:04
11.10.2010
11.10.2010
petr s
-> Krupp: Má jenom 2 dveře
21:17:12
11.10.2010
11.10.2010
Krupp
Ja vidím v nějakém katalogu na MBX L 110-704356 / P 110-704357. MBX je má v čem jiné? Kratší?
19:37:28
11.10.2010
11.10.2010
saskyn2
-> Jozka: Já už jsem z toho taky jelen, na zadní straně knížky od Bati je 110LS a má uzký lišty přes blatníky, podle nádrže je to 72
14:23:11
11.10.2010
11.10.2010
Jozka
-> saskyn2: Tak to jsem z toho daněk, co jsou lišty nejvíc objímající práh zač.. když 100L rok 1969 má embéčkový. Pokud můj MB katalog nekecá, tak už zbývají jen stovky ročníků 70-72, nebo případně 76 z konce výroby. Kousky pro modely 73-75 jsou evidentně kreslený jako ty krátký, nekryjící patky blatníků. A taky je pro ně jen těch 16 ks extra šroubů, jak psal -> sliwowitz: .
-> Duri - Prasa rider 09.10.10 20:23:03: Jestli jich zespodu nenajdeš zbylých 10 do 20ti, tak musí být v katalogu chyba, nikam jinam se mi ty zbývající nepasovaly.
-> Duri - Prasa rider 09.10.10 20:23:03: Jestli jich zespodu nenajdeš zbylých 10 do 20ti, tak musí být v katalogu chyba, nikam jinam se mi ty zbývající nepasovaly.
11:12:14
11.10.2010
11.10.2010
saskyn2
-> Jozka: A ty co jsem fotil já (uzký a přes blatníky) jsou tedy na první stovky? Bohužel ty široký už asi neseženu :-(
Katalog 100L rok 1969 mam před sebou, tam je pravá lišta 12-056-92506/110-704355
levá lišta 12-055-92506/110-704354
Katalog 100L rok 1969 mam před sebou, tam je pravá lišta 12-056-92506/110-704355
levá lišta 12-055-92506/110-704354
10:52:03
11.10.2010
11.10.2010
Jozka
-> saskyn2: Teď to aktuálně nejde, my jsme totiž tak trochu v baráku bílili (to slovo vypadá skoro tak blbě jako ta činnost) a tak jsem našel jen jedinej stovkovej katalog (73-75). Takže akruálně jen tohole: že lišty 110-.. jsou psaný jak pro MB deluxy 8.-17. série, tak i pro 19. sérii, čili do skončení výroby, lišty 111- pak pro 110L a LS 73-75. Až se z chaosu vynoří katalogy 70-71, případně doplním.
10:24:42
11.10.2010
11.10.2010
saskyn2
-> Jozka: Ještě mi prosím rozepiš jaké lišty se na co používali, díky.
09:14:48
11.10.2010
11.10.2010
Jozka
Koukám, že jste tady dali dohromady diplomku, co jsem chyběl . Smekám a jen trochu doplňuju:
lišta pro MB (jediná- dlouhá) pravá 12-056-92506 / 110-704355, levá 12-055-92506 / 110-704 354
lišta kilo (73-75 - krátká) pravá 12-074-92506 / 111-704351, levá 12-073-92506 / 111-704 350.
A diskutovaný "šroub do plechu s válcovou hlavou" 2,6x10, ČSN 021232.05 (pro MB 20 ks) vypadá nějak takhle (stejnej je v loketních opěrách, jen větší (4x10).
lišta pro MB (jediná- dlouhá) pravá 12-056-92506 / 110-704355, levá 12-055-92506 / 110-704 354
lišta kilo (73-75 - krátká) pravá 12-074-92506 / 111-704351, levá 12-073-92506 / 111-704 350.
A diskutovaný "šroub do plechu s válcovou hlavou" 2,6x10, ČSN 021232.05 (pro MB 20 ks) vypadá nějak takhle (stejnej je v loketních opěrách, jen větší (4x10).
20:56:35
09.10.2010
09.10.2010
saskyn2
-> Duri - Prasa rider 09.10.10 20:23:03: Tak tim pádem to mam vyřešený, dam tam ty křížový, děkuju
edit: Mam 12 serii, takže plochý
edit: Mam 12 serii, takže plochý
20:54:08
09.10.2010
09.10.2010
saskyn2
-> Duri - Prasa rider: Tak to mi na těch novejch lištách, jedna dirka chybí
20:42:41
09.10.2010
09.10.2010
Duri
Foto2: 2 sroby pri dverach vodica. prvy z predu je vzdialeny odhadom 14-16cm od stlpika prednych dveri
20:23:03
09.10.2010
09.10.2010
Duri
-> saskyn2: K tym krizovym srobom na dverach a zadnych blatnikoch.
Mam 3 deLuxy, 16, 18 a 21 seriu myslim, vsetky maju krizove hlavy.
Ad listy, bol som dnes v garazi a kukol som to. Mam tie celoprahove, zahnute v predu aj v zadu. Na kazdej je 5 dierok a drzia ich malicke srobky s valcovou hlavou, nie zapustne, rovna dosadacia plocha a na rovny srobovak. Podla vasho popisu su to tie 2,6x10. Zvrchu teda ide 2x5 srobov, co je len 10ks. Ze by dalsich 10 bolo niekde dolu??? Ak budem mat zajtra cas, skusim sa zohnut pod auto, pripadne kuknut dalsi par list co mam odmontovane. Fotky skusim uploadnut...
Mam 3 deLuxy, 16, 18 a 21 seriu myslim, vsetky maju krizove hlavy.
Ad listy, bol som dnes v garazi a kukol som to. Mam tie celoprahove, zahnute v predu aj v zadu. Na kazdej je 5 dierok a drzia ich malicke srobky s valcovou hlavou, nie zapustne, rovna dosadacia plocha a na rovny srobovak. Podla vasho popisu su to tie 2,6x10. Zvrchu teda ide 2x5 srobov, co je len 10ks. Ze by dalsich 10 bolo niekde dolu??? Ak budem mat zajtra cas, skusim sa zohnut pod auto, pripadne kuknut dalsi par list co mam odmontovane. Fotky skusim uploadnut...
18:39:58
09.10.2010
09.10.2010
sliwowitz
02 1155 je vedene ako din 88, din 91 a din 964
z prvych dvoch je google magor, tretie vyhodilo spravny tvar - na rovny srobovak...
vyrobu robia tito pani: www.remot.org/ Material standartne nerez, myslim ze by zvladli aj klasicke prevedenie, galvanicke pokovenie vedia myslim tiez. Robia lestene hlavy, na prianie aj bez lestenia.
02 1156 je din 966
sosovkova hlava, pozor na jednu drobnost - pod tymto oznacenim sa predavaju aj pre klasicky krizovy srobovak, aj pre krizovy s takymi drazkami v rohoch (neviem ako to strojari odborne nazyvaju)
Kedze sa jedna o netypicky rozmer M7, tieto krizove je problem zohnat, maximalne tak stare zasoby. V remote tiez nevedia vyrobit, krizove sa robia inou technologiou.
co sa tyka pouzitia moj katalog vravi nasledone:
mb 1-3s. obj.c. 12-008-5215 (zhoduje sa s cislom csn)
mb 4-15s. obj.c. 12-006-5215
mb16.s-S100 M7x16 AZN 02 1156 (to budu tie krizove)
predseriovy katalog uvadza to iste co 1-3.s.
od 16.s. evidentne doslo k prechodu na krizove sroby (na 17s. ich uz mam), aka zmena bola od 4. serie netusim, prosim majitelov (xmart, havlik...) o komentar.
z prvych dvoch je google magor, tretie vyhodilo spravny tvar - na rovny srobovak...
vyrobu robia tito pani: www.remot.org/ Material standartne nerez, myslim ze by zvladli aj klasicke prevedenie, galvanicke pokovenie vedia myslim tiez. Robia lestene hlavy, na prianie aj bez lestenia.
02 1156 je din 966
sosovkova hlava, pozor na jednu drobnost - pod tymto oznacenim sa predavaju aj pre klasicky krizovy srobovak, aj pre krizovy s takymi drazkami v rohoch (neviem ako to strojari odborne nazyvaju)
Kedze sa jedna o netypicky rozmer M7, tieto krizove je problem zohnat, maximalne tak stare zasoby. V remote tiez nevedia vyrobit, krizove sa robia inou technologiou.
co sa tyka pouzitia moj katalog vravi nasledone:
mb 1-3s. obj.c. 12-008-5215 (zhoduje sa s cislom csn)
mb 4-15s. obj.c. 12-006-5215
mb16.s-S100 M7x16 AZN 02 1156 (to budu tie krizove)
predseriovy katalog uvadza to iste co 1-3.s.
od 16.s. evidentne doslo k prechodu na krizove sroby (na 17s. ich uz mam), aka zmena bola od 4. serie netusim, prosim majitelov (xmart, havlik...) o komentar.
16:29:12
09.10.2010
09.10.2010
saskyn2
-> sliwowitz: Dokázal by si ještě někde najít šrouby na panty dveří MB? Byly stejné na čílkách zadních blatníků. Embéčko má plochý šroubovák, stovka křížák. Děkuju
Edit. takže jsem ve sklepě našel balíček šroubků dveří na stovku, křížový šroubovákje na tom nápis šroubárna Žatec, rozměr 7x16, ČSN 02 1155. To 1155 je přepsáno na 1156, takže předpokládam že ČSN 02 1155 je š 1000MB a ČSN 02 1156 je š 100. Dokážeš mi to převést na din?
Edit. takže jsem ve sklepě našel balíček šroubků dveří na stovku, křížový šroubovákje na tom nápis šroubárna Žatec, rozměr 7x16, ČSN 02 1155. To 1155 je přepsáno na 1156, takže předpokládam že ČSN 02 1155 je š 1000MB a ČSN 02 1156 je š 100. Dokážeš mi to převést na din?
15:45:52
09.10.2010
09.10.2010
saskyn2
-> sliwowitz: Hustě, zkusím s fotkama a rozměrama naběhnout do Utechu a Fabory, oboje mam kousek, když nebudou mít, tak asi obědnám tady, asi budou mít z toho množství radost
11:13:13
09.10.2010
09.10.2010
sliwowitz
tak som trochu guglil a zistil som ze vsetky spominane srobiky su este vo vyrobe...
csn 02 1238 = din 7973 = www.ekotherma.sk/spoj_mat /.../DIN7973_v.jpg
csn 02 1232 = din 7971 = www.inox.ie/acatalog/ip-S elfTapSltPan-M.jpg
csn 02 1239 = din 7983 = stainlessautomotivefasten ings.co.uk/images/Pozi%20r sd%20csk%20self%20tapper.j pg
csn 02 1235 = din 7981 = www.asia.ru/images/.../DI N7981.JPG
csn 02 1238 = din 7973 = www.ekotherma.sk/spoj_mat /.../DIN7973_v.jpg
csn 02 1232 = din 7971 = www.inox.ie/acatalog/ip-S elfTapSltPan-M.jpg
csn 02 1239 = din 7983 = stainlessautomotivefasten ings.co.uk/images/Pozi%20r sd%20csk%20self%20tapper.j pg
csn 02 1235 = din 7981 = www.asia.ru/images/.../DI N7981.JPG
00:58:47
09.10.2010
09.10.2010
saskyn2
Achjo, já fakt neumim hledat v katalogu, stydim se, sice to tam neni nakreslený a není u toho číslo, ale šrouby tam rozepsaný jsou, takže pro MB je to šroub do plechu s válcovou hlavou, 2,6x10 ČSN 02 1232.05, 20ks. Jenom by mě zajímalo kam těch 20ks dát, když mam jenom 2x4 dírek
00:44:26
09.10.2010
09.10.2010
saskyn2
-> sliwowitz: Byly široký, téměř přes celý práh, pak byly úzké, a poslední byly na kilech, ty byly zkrácené, a už nebyly přes spodky blatníků.
Právě proto byly asi na litrovi jiné počty štoubů, protože na konci to drží zahnutím přes blatníky, kdyžto na stovce musí být konce přišroubované. Ty vnitřní jsou určitě stejné i se stejným počtem šroubů - 14ks.
Jestli se můžu zeptat v jakém katalogu si to našel, já to fakt v žádném nemam, jinak litr má na ty úzké lišty pouze čtyři šroby na lištu, viz mé foto dírek, nevim kde došli k těm počtum v tom katalogu:-)
Každopádně děkuju za potvrzení že tam byly šrouby a né nýty, asi tam dam na křížák, když někdy seženu origo tak to vyměním, nýty by se měnily hůř
Právě proto byly asi na litrovi jiné počty štoubů, protože na konci to drží zahnutím přes blatníky, kdyžto na stovce musí být konce přišroubované. Ty vnitřní jsou určitě stejné i se stejným počtem šroubů - 14ks.
Jestli se můžu zeptat v jakém katalogu si to našel, já to fakt v žádném nemam, jinak litr má na ty úzké lišty pouze čtyři šroby na lištu, viz mé foto dírek, nevim kde došli k těm počtum v tom katalogu:-)
Každopádně děkuju za potvrzení že tam byly šrouby a né nýty, asi tam dam na křížák, když někdy seženu origo tak to vyměním, nýty by se měnily hůř
00:09:30
09.10.2010
09.10.2010
sliwowitz
Ad sroby - pokial dobre pozeram, su v suhrnnom katalogu uvedene dva sroby:
4x12 csn 02 1238.05 sroub zavitorezny - 12ks
2,6x10 csn 02 1232.05 sroub do plechu s valcovou hlavou - 20ks
Prvy je imho (podla rozmeru a poctu) na vnutorne listy, sosovkova hlava, drazka na rovny srobovak, druhy bude na tie vonkajsie. Chcelo by to pozret priamo v tej norme ako to ma vyzerat, v mojich tabulkach to nie je...
Na mb de luxe neviem, ale na 110l boli tie (uzke) listy chytene srobmi do plechu, na krizovy srobovak, hlava bola taka divna, akoby valec s velmi zaoblenymi rohmi, skor rotacny elipsoid :)
teraz pozeram - kilo katalog uvadza
4x12 AZN 02 1239.08 sroub do plechu so zapust. cock. hlavou 14ks
3x10 AZN 02 1235.05 sroub do plechu s valc. hlavou niklovany 16ks
sranda, na MB boli vnutorne listy chytene inym poctom srobov nez na kile...
ad 3 druhy list - ja viem len o uzkych - kilo a sirokych - mb de luxe... ten treti ako vyzeral???
4x12 csn 02 1238.05 sroub zavitorezny - 12ks
2,6x10 csn 02 1232.05 sroub do plechu s valcovou hlavou - 20ks
Prvy je imho (podla rozmeru a poctu) na vnutorne listy, sosovkova hlava, drazka na rovny srobovak, druhy bude na tie vonkajsie. Chcelo by to pozret priamo v tej norme ako to ma vyzerat, v mojich tabulkach to nie je...
Na mb de luxe neviem, ale na 110l boli tie (uzke) listy chytene srobmi do plechu, na krizovy srobovak, hlava bola taka divna, akoby valec s velmi zaoblenymi rohmi, skor rotacny elipsoid :)
teraz pozeram - kilo katalog uvadza
4x12 AZN 02 1239.08 sroub do plechu so zapust. cock. hlavou 14ks
3x10 AZN 02 1235.05 sroub do plechu s valc. hlavou niklovany 16ks
sranda, na MB boli vnutorne listy chytene inym poctom srobov nez na kile...
ad 3 druhy list - ja viem len o uzkych - kilo a sirokych - mb de luxe... ten treti ako vyzeral???
15:34:55
06.10.2010
06.10.2010
saskyn2
-> Jozka: No já vim že se pod tim drží voda a hnije to, ale já s tim zase tolik nenajezdim tak mi to snad nestačí sežrat rez navíc mam už ty úzký tak nahoře už prahy snad tolik nehnijou
15:30:36
06.10.2010
06.10.2010
saskyn2
-> Jozka: Na MB mam tři katalogy, jeden z roku 1965, kde lišty z logických důvodů nejsou, jeden novější v salátovém vydání, rok nevím, chybí desky, ale je v něm už MBX ale není tam ještě model 69, v tom je obrázek lišty bez direk a šroubů, a jeden komplletní po zkončení výroby a v tom jsou i rozdělené serie od 1-7 a pak 8-17 a od 18serie, ale obrázek stejnej i obědnací čísla na lišty stejná. Pak mam katalog 100 - 110L rok 1969, obrázek stovky, jinak stejnej a čísla opět stejná:-(
14:18:12
06.10.2010
06.10.2010
Jozka
Hmm.. omlouvám se román..
14:17:47
06.10.2010
06.10.2010
Jozka
-> saskyn2: Mám takovej souhrnej MB katalog, vydanej po skončení výroby, ten je dost kompletní, a ten beru jako konečnou instanci. Bohužel, něco z něj zas vypustili a obecně je blbý, že mnohde spojovací materiál není vůbec opozicovanej - jen uvedenej nesrozumitelně ne vždycky pod příslušnými položkami, který spojuje. Všiml jsem si taky, že novější varianty zaměnitelných dílů jsou v odlišném provedení, ale čísla mají stejný, což by mohl být i důvod shodnosti u těch lišt, ty jsou fakt asi troje, když počítám i krátký, pokrývající jenom vlastní práh. O víkendu zkusím zabádat, i když doufám, že mě předběhne nějakej znalec problematiky - já totiž s těma lištama už sice několikrát koketoval, ale vždycky jsem si nakonec vzpomněl na tu paseku, která se objevila po jejich sejmutí u strýkova DeLuxe po nějakých pěti letech provozu a nešel do nich...
13:20:17
06.10.2010
06.10.2010
saskyn2
-> Jozka: Koukal jsem jak v katalogu 1000MB tak v katalogu 100L a všude jsou pouze nakreslený lišty na deluxe ale nejsou na nich nakreslený dirky ani šroubky co tam maji být:-( navíc ve všech katalogách jsou uvedený stejný objednací čísla, přitom stovka a tisícovka měli ty lišty jiný, myslim že první litry měli dokonce zase ještě jiný, takový široký, v katalogu je všechno stejný.
12:53:14
06.10.2010
06.10.2010
Jozka
-> saskyn2: No, my to dávali na jedno kilo někdy v roce 2001.. Takže si jen matně pamatuju, že jsme chvíli přikládali (dlouho skladovaný) vlevo - vpravo (ony ani ty patky blatníků P + Z nebudou stejný), než jsme se rozhodli a nějaká dírka se taky asi stříhala navíc. Mám dojem, že jsem to v nějakým katalogu viděl (nebo příručce?) - ale to bych věděl nejdřív v pondělí. Varianty určitě existujou jak tvrzenej přírodní hliník, tak elektrochemicky leštěnej, ale co je origo, nemám bohužel zdání.. Kde na ně vlastně koukáš?
11:10:15
06.10.2010
06.10.2010
saskyn2
-> Jozka: Já už si to právě taky nepamatuju a v katalogu to vůbec rozkreslený nemaji, ani na tu stovku Která myslíš že je levá? Na obrázku jsou vždycky dvě, jedna je leštěná a druhá co vypadá jako bílá je neleštěný hliník.
11:01:15
06.10.2010
06.10.2010
saskyn2
-> Duri - Prasa rider: ok, díky
10:38:15
06.10.2010
06.10.2010
Jozka
Už jsem to celý léta neviděl, ale tipoval bych stejný šroubky jako u vnitřních lišt a lištu levou..
08:30:14
06.10.2010
06.10.2010
Duri
-> saskyn2: Hmm... to Ti z hlavy povedat neviem, ale ak sa mi cez vikend podari dostat do garaze a nezabudnem, vyfotim to na aute