skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rada jaký pořídit kompresor
-> Mantrabeach: foto tlakace?
Čus. Nevěděl by někdo jak nastavit na Orlíku aby mě spinal dřív než na 4 barech? Mám razovej utahovák a nestíhá to.Potrebuju aby spinal na 6barech.mam pořád orlík 1jsk 75.dik
-> Tomaso435 06.11.16 21:26:31: když bude nejhůř tak seženeš ubs flašku a olej naleješ do ní ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: zkusíme uvidíme :)
-> Tomaso435: No, to by fungovat mohlo. Olej je řidší oproti vosku, tak snad jo. Maximálně tam půjde míň oleje a budeš muset foukat déle. ale asi jo. Kdyžtak si můžeš olej nahřát, aby byl ještě řidší, kdyby to šlo špatně.
-> Eidy: nooo, asi tak že ležím pod autem s pistolkou v ruce a vedle auta mám flašku voleje a do něj tak 2m hadička... je to moc?
-> Tomaso435: Když bude ta hadička 5m dlouhá, tak to fungovat určitě nebude. Druhá věc je převýšení, který bys taky neměl příliš zvětšovat.
Jak přesně si to představuješ?
Jak přesně si to představuješ?
www.rucni-naradi.cz/metab
o-ubs-1000-kombinovana-str
ikaci-pistole?gclid=Cj0K..
.
děcka, když tu trubičku kde máš bejt kartuše použiju tak že na ni dam hadičku a hodim do flašky s volejem, bude to taky brát a foukat?
děcka, když tu trubičku kde máš bejt kartuše použiju tak že na ni dam hadičku a hodim do flašky s volejem, bude to taky brát a foukat?
-> Jarda/felda: takže sem na něj koukal u nás za 2990 a je u toho hadice a 2 pistole což cenově odpovídá kdybych to kupoval solo to příslušenství takže to vemu tam a po piči :D
-> Tomaso435 04.11.16 21:28:22: jo tyhle levný se liší barvou a nálepkou "výrobce" jinak to je stejná čína všechno
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Luboš: ten druhej.. viz jarda felda :D je to to stejný ... a to první ? za ty prachy bez bomby .... to je kravina :)
-> Jarda/felda: p=řesně tenhle maj v ruznejch několika barvách značkácha a fut je to tenhle... akorát někde k tomu maj hadici pistole olej někde k tomu není nic...
-> Tomaso435 30.10.16 17:17:49: na občasný foukání kol, a sem tam něco vyfoukat ti stačí cokoliv ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
klidně třeba www.obchody24.cz/kompreso r-bavaria-bac-190-24
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
klidně třeba www.obchody24.cz/kompreso r-bavaria-bac-190-24
-> Tomaso435:
mám tohle
kompresory.heureka.cz/woo dster-cp-16
jen na foukání kol v garáži a pak i einhell,
kompresory.heureka.cz/sch eppach-hc-08
dost podobný tomuhle, ale v nabídce už ho nemají.
oba fungují k mojí spokojenosti
mám tohle
kompresory.heureka.cz/woo dster-cp-16
jen na foukání kol v garáži a pak i einhell,
kompresory.heureka.cz/sch eppach-hc-08
dost podobný tomuhle, ale v nabídce už ho nemají.
oba fungují k mojí spokojenosti
-> Tomaso435:
Však kompresory z ledniček se válej po příkopech ne?
Však kompresory z ledniček se válej po příkopech ne?
Kuci, něco na 220V, přenosnýho že to čapnu hodim vedle sebe na sedačku nebo maximálně tomu otevřu kufr, abych s tim nafoukal v pohodě gumy na autě, a když to bude mít malou bombičku, abych s tim vyfouknul pistolkou sem tam nějakej bordel, jedině dobře.
co kdo navrhne? koukám po netu a moc výběr není, teda když za to nechci dát 4000,- to si rači za tu cenu s každou gumou zajedu solo na benzinku a než projezdim 4 litry..... :D a důvod koupě je, že lednička už dofoukala... :-D ale klidně bych bral další, bylo to dostatečný
co kdo navrhne? koukám po netu a moc výběr není, teda když za to nechci dát 4000,- to si rači za tu cenu s každou gumou zajedu solo na benzinku a než projezdim 4 litry..... :D a důvod koupě je, že lednička už dofoukala... :-D ale klidně bych bral další, bylo to dostatečný
ja mám také talianske hobby fúkatko s 24l vzdušníkom a v manuále je napísané že do kompresoru vyhovuje olej s viskozitou 10W-40, mám pár fliaš ležiakových 10W-40...to čo by som už do motora asi nenalial tak kompresoru nevadí a drží už vyše 6 rokov, raz za rok to vymením a je kľud
-> baal:
Není kompresorovej olej jako kompresorovej olej (z hlediska rozpětí viskozit a určení).
Myslím že špatným výběrem se kompresoru dokáže ublížit víc, než když se naleje jakejkoliv motorák. Mimochodem Orlík tuším předepisoval M6A nebo M6AD.
-> Petrson:
Ten z druhýho odkazu vypadá o třídu lepší - má totiž řemenovej převod, takže kompresor samotnej běží na nižších otáčkách. Tyto jsou výrazně méně hlučné. Já mám levnej (byť celkem na tu cenu výkonnej) Herkules z Aukra, vidlicovej dvouválec v ose s elektromotorem a to je docela uřvaná a uklepaná alternativa.
Není kompresorovej olej jako kompresorovej olej (z hlediska rozpětí viskozit a určení).
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petrson:
Ten z druhýho odkazu vypadá o třídu lepší - má totiž řemenovej převod, takže kompresor samotnej běží na nižších otáčkách. Tyto jsou výrazně méně hlučné. Já mám levnej (byť celkem na tu cenu výkonnej) Herkules z Aukra, vidlicovej dvouválec v ose s elektromotorem a to je docela uřvaná a uklepaná alternativa.
do kompresoru ide kompresorovy olej . a do orlika olej to by som riesil co tam pise vyrobca .... alebo ty co robia repasy .
Potřebuji poradit jakej kompresor na domácí užívání( dofukování kol, rázový utahovák, stříkání a někdy do budoucna plazmu)?
www.garland.cz/e-obchod/h c-52-dc-dvoupistovy-olejov y-kompresor-1159.html
www.bow.cz/produkt/200943 0-pistovy-kompresor-airsta r-403-50
Nebo někdo jinej nápad?
www.garland.cz/e-obchod/h c-52-dc-dvoupistovy-olejov y-kompresor-1159.html
www.bow.cz/produkt/200943 0-pistovy-kompresor-airsta r-403-50
Nebo někdo jinej nápad?
-> palinator: Jo přesně tak,no já do kompresorů dával M6AD,M7ADS,zkrátka obyč spíš minerál,a pokud možno viskoznější - ty dnešní hodně "řídký vodičky" by mu to mohlo zbytečně zanášet odlučovač oleje - teda pokud to není jen do dílny na foukání.. Vyplatí se to obecně rok /dva vyměnit za pár kč..
-> Kuladmin:
Olejoznak/měrku to má? Já bych tam asi nalil co by mi zbylo do auta.
Olejoznak/měrku to má? Já bych tam asi nalil co by mi zbylo do auta.
Rychlej dotaz: Jakej olej do toho mám dát: kompresor ORLIK 1-JSK 50-SV ?Netušíte někdo a kolik? Díky předem.
Kdyby někdo stavěl kompresor, tak tu mám jeden dvouválec Orlík (50m3) navíc...
-> arizona: -> StepaNoFUN: Ok. Myslím, že se mi doma válí 3f stykač, tak ho použiju
-> StepaNoFUN: jo mas pravdu, pracovni se nepouziva, jen ochranny, trochu me zmatlo ze vede do motoru i pracovni...
-> Eidy: Cože to vymejšlíš? Pracovní nula na 3f motoru???
Na 3f motor jdou 4 dráty. 3 fáze a "kostra". Kostra musí bejt připojená neustále (respektive stejně to i bez ní poběží - je tam jenom jako ochrana). Jediným řešením by bylo vypínat 2 fáze (pokud vypneš jednu, motor spálíš), ale je to těžká prasečina navíc ty 2pólový tlakáče nejsou většinou konstruovaný na napětí 400V, ale jen na 230V. Takže buď si za kup 3f tlakáč, nebo tam přidej stykač a ten tlakáč použij jako jeho ovládání.
Na 3f motor jdou 4 dráty. 3 fáze a "kostra". Kostra musí bejt připojená neustále (respektive stejně to i bez ní poběží - je tam jenom jako ochrana). Jediným řešením by bylo vypínat 2 fáze (pokud vypneš jednu, motor spálíš), ale je to těžká prasečina navíc ty 2pólový tlakáče nejsou většinou konstruovaný na napětí 400V, ale jen na 230V. Takže buď si za kup 3f tlakáč, nebo tam přidej stykač a ten tlakáč použij jako jeho ovládání.
-> Eidy: Zapínat či vypínat 3f motor přerušením nulaku nelze ! Nefunguje to ! Nesmí se to !
-> RoboSK: To je mi jasný, ale na to jsem se neptal. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: podla správnosti by tam mal byť stykač , ktorý by vypínal všetky 3 fázy .. bolo by to istejšie ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Možná blbá otázka, jsem přesvědčen, že znám odpověď, ale zeptám se. Když mám 3 fázovej motor a přeruším nulák, tak to nepojede, že ano? Lze takto zapínat a vypínat 3F motor?
Díky
Jedná se mi o to, jestli můžu použít 1F spínač na 3F motor.
Díky
Jedná se mi o to, jestli můžu použít 1F spínač na 3F motor.
-> ZdenoR: Větší výkon z něj dostaneš. Ale za cenu mnohonásobně nižší životnosti. ;-)
Zdravím pánové. Využiju téma.
Mám tu Orlík JSK50-2 a navíc jeden silnější a rychlejší motor.Stávající motor má 1440ot/min, Nový 2880 ot/min a 2,2 kW.
Otázkou je jestli se mi z něj povede dostat větší průtok vzduchu nebo ho dřív upeču?
Mám tu Orlík JSK50-2 a navíc jeden silnější a rychlejší motor.Stávající motor má 1440ot/min, Nový 2880 ot/min a 2,2 kW.
Otázkou je jestli se mi z něj povede dostat větší průtok vzduchu nebo ho dřív upeču?
-> Kuladmin: 4-7tisic? dle stavu....
-> Sejki: Kolik tak je odpovídající cena? Tušíš?+- autobus
-> Kuladmin: pro me je nizky tlak, jinak bych ho vzal..
-> Sejki: Funkční je jen je potřeba vyměnit olej, pro mě je docela nešikovný (velikost hmotnost) takže spíš uvažují o rozloučení se s ním.
-> Kuladmin: jestli je funkcni tak si ho nech... stary orliky jsou zlaty....
Zeptám se nejprve tady zda má cenu řešit kompresor ORLIK 1-JSK 50-SV umí to 5m3 za hodinu, příkon jen 0,6kW váží ta mrcha 90kg, a je u toho 100l nádoba s max 7 atm. r.v. patrně 1984. Je to k něčemu dobré resp. jakou to má cenu?
-> Discovera: Taková obecná poučka praví: "100l/min (6m3/hod) stlačeného vzduchu = 1kW příkonu". Viz. parametry stojů typu Orlík, Jikov atp.
např.: Jikov 4143 (dvouválec Liazka) má při 14m3/hod (250l/min), 1800ot. a 8bar udávaný příkon 2,8kW. Mně to hnal motor 2,2 a při delším provozu dostával pěkně zabrat, ale drží dodnes.
např.: Jikov 4143 (dvouválec Liazka) má při 14m3/hod (250l/min), 1800ot. a 8bar udávaný příkon 2,8kW. Mně to hnal motor 2,2 a při delším provozu dostával pěkně zabrat, ale drží dodnes.
-> Klubko_: Ten motor co je u toho odkazu s tím kompresorem je přesně ten co mám já ve verzi 1,6kW. Je to starý těžký a relativně velký motor a ten mi prostě běží s těmi dvěma JIKOVy. Pokud se mi ten 2,2kW motor bude zahřívat, tak je jasné, že toho má (bude mít) dost a nezbude než hledat 3kW motor.
-> Discovera: byl to tady takovej www.bazos.cz/img/.../5697
9013.jpg klasika MEZ 1,5kW, 2860ot/min.
Nádoba byla 50l, pár minut jsme v poho stříkali škodárnu a najednou došel tlak (kompresor byl v jiné garáži).
Ha! Teď jsem ten kompresor našel na netu
dosud se mi nepodařilo o něm něco zjistit. Orlik KK2 www.svarforum.cz/forum/..
./profile.php?id=4817
Hmm, 3kW motor, 800ot/min. Tak to je asi jasny, proč ten motor shořel.
Nádoba byla 50l, pár minut jsme v poho stříkali škodárnu a najednou došel tlak (kompresor byl v jiné garáži).
Ha! Teď jsem ten kompresor našel na netu
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Hmm, 3kW motor, 800ot/min. Tak to je asi jasny, proč ten motor shořel.
-> Klubko_: Odlehčovací ventil u kompresoru je naprostý základ a jen retard ho na doma-robo kompresor nedá
...bez něj má každý motor co dělat aby startoval do tlaku...to je prostě blbost
. Ten agregát v odkazu je na 10bar a proto tam je udáván motor 4kW....ty 2 bary navíc už dělají divy. Takže chci vyzkoušet, jestli na 8 baru to tuhle 31kg mrchu utáhne....maximálně shoří...s tím už nic neudělám...já 3kW motor nemám - ten by byl úplně ideální.
Ten 110l kompresor co tu někde jsem už dával s těmi dvěma JIKOV kompresory a ty jsou hnaný 1,6kW motorem. A ty valim do 9 baru.
Byl bych rád, kdyby to ten motor dal bo ten motor váží víc než tenhle agregát a hřídel má kolem 3cm a jen musím mrknout kolik má otáček...na tom to bude taky záviset.
Proč si myslíš, že jsem ho kupoval?
a né jen na škodárnu. Berlingo by taky potřebovalo zespod oprášit rez u přechodů plech-plech...taky už není nejmladší.....a srát se z nějakým broušením či odrezováním nemá žádný smysl. Jen pískování má svůj význam.
Mno orlíka za normální peníz neseženu a tohle je parádní náhrada. Kdybych ho neviděl na vlastní oči nevěřil bych co tohle "V" čko dokáže. 600l plnící je neskutečný...motor jel jen pár sekund než byla 110l nádrž natlakovaná na 8,5 baru (spíná od 6 bar).
Jo a ještě něco...ten co jsi spálil...byla to stará poctivá mrcha nebo něco moderního MEZ Broumov? ...Já mám 1,6kW z roku 72 v litině s kulatým krytem ventilátoru s hliníkovou vrtulí a tahle svině tlačila orlíka 75ku (asi jednopíst) na 8 baru, než mi jí kamoš dal a já mu jen vyměnil ložiska. Zapojen přes hardyspojku a má 2880ot/min...kolik má otáček orlík nevim ale nahovado s tím jel cca 2 měsíce než sehnal správný typ. Takže ten motor dostával kurevský kartáč. A o tom kompresoru ani nemluvím.
A ten motor se mi NIKDY ještě ani nezahřál - nebyl ani vlažný! a to valí hlavně v letě, kdy jsou slušný pařáky. Ten 2,2kW mám Mez Broumov prostě klasiku...jen je velkej a nechutně těžkej...musí vážit víc než ten agregát bo mám co dělat abych ho normálně nesl. Což ten agregát 31 kg je prd.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ten 110l kompresor co tu někde jsem už dával s těmi dvěma JIKOV kompresory a ty jsou hnaný 1,6kW motorem. A ty valim do 9 baru.
Byl bych rád, kdyby to ten motor dal bo ten motor váží víc než tenhle agregát a hřídel má kolem 3cm a jen musím mrknout kolik má otáček...na tom to bude taky záviset.
Proč si myslíš, že jsem ho kupoval?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mno orlíka za normální peníz neseženu a tohle je parádní náhrada. Kdybych ho neviděl na vlastní oči nevěřil bych co tohle "V" čko dokáže. 600l plnící je neskutečný...motor jel jen pár sekund než byla 110l nádrž natlakovaná na 8,5 baru (spíná od 6 bar).
Jo a ještě něco...ten co jsi spálil...byla to stará poctivá mrcha nebo něco moderního MEZ Broumov? ...Já mám 1,6kW z roku 72 v litině s kulatým krytem ventilátoru s hliníkovou vrtulí a tahle svině tlačila orlíka 75ku (asi jednopíst) na 8 baru, než mi jí kamoš dal a já mu jen vyměnil ložiska. Zapojen přes hardyspojku a má 2880ot/min...kolik má otáček orlík nevim ale nahovado s tím jel cca 2 měsíce než sehnal správný typ. Takže ten motor dostával kurevský kartáč. A o tom kompresoru ani nemluvím.
A ten motor se mi NIKDY ještě ani nezahřál - nebyl ani vlažný! a to valí hlavně v letě, kdy jsou slušný pařáky. Ten 2,2kW mám Mez Broumov prostě klasiku...jen je velkej a nechutně těžkej...musí vážit víc než ten agregát bo mám co dělat abych ho normálně nesl. Což ten agregát 31 kg je prd.
-> StepaNoFUN: No já bych se toho výkonu motoru trochu bál. Já už jsem jeden 1,5kW na dvoupísťáku (mnohem menším) spálil a tak jsem teď mnohem opatrnější. Podle mě totiž ani tak nejde o ten rozběh (předpokládám, že Disco bude mít odlehčovací ventil), jako o dlouhodoby zatížení. Jistě, dá se spolihat na velkou nádobu, takže mezi tlakováním bude delší čas na ochlazení motoru, ale o to dýl to bude nádobu tlakovat a motor může být o to delší dobu přetížen. Nebo zmenšit řemenici na motoru a tím snížit zatíženní motoru, ale to pak ztrácí význam kupovat 600l kompresor, když beztak pojede na poloviční otáčky, takže dá poloviční množství vzduchu.
V odkazu od Discovery uvádí výkon 4kW.
Anebo tepelnou pojistku na motor.
-> Discovera: dotlač tryskač ke mě, zkusíme ho na 2 JSK
na tryskání se jistě nějaká drobnost na škodárnu najde ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
V odkazu od Discovery uvádí výkon 4kW.
Anebo tepelnou pojistku na motor.
-> Discovera: dotlač tryskač ke mě, zkusíme ho na 2 JSK
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Discovera: motoru bych se nebál... Pokud teda máš tlakáč s odfukem, nebo jinej způsob rozběhu bez protitlaku...
Mno tak já pořídil 17l Tlakový tryskač a samozřejmě můj dvojválec od Jikovu s 250l/min nestčí a tak kupuji tohodle krasavce www.hobynaradi.cz/dvoupis
tovy-kompresorovy-agregat-
600l-v-2090-mar-pol známý ho už má a je neskutečný, že to zřejmě těch 600l/min opravdu dá. Piskovačku utáhne s prstem v zadku (má stejnou z UNI-Maxu jako já). Litinové vložky válců a těžký a rozměrný. Jen jsem zvědav jestli 2,2kW motor ho na 8 baru utáhne
nechce se mi vyhazovat lowe za další motor. Kámošovi jede na 3kW motoru na 8barech.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charlie: no v případě, že to frčí, tak má ten kompresor pro nás garážníky zcela nadbytečněj výkon
I si říkám, že ten kompresor napojím na 50l nádobu, abych nemusel foukat 200l nádobu, když jdu jen z auta sundat kola.
Ten můj dvoupíst 2 - JSK byl používanej jako zdroj vzduchu pro vzduchovy sbíječky při hloubení studní, takže připojit na to rázovej utahovák je vlastně takovy lechtátko
klidně by s tím šlo pískovat.
Dobry vědět o té sadě zpětnyho ventilu. Ten mě čeká.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ten můj dvoupíst 2 - JSK byl používanej jako zdroj vzduchu pro vzduchovy sbíječky při hloubení studní, takže připojit na to rázovej utahovák je vlastně takovy lechtátko
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dobry vědět o té sadě zpětnyho ventilu. Ten mě čeká.
Taz zítra se budu připomínat na Orlíka tak uvidím jak to dopadne jinak jsem byl trošku aktivní napsal jsem do Orlíku a poslali mi nějaký prospekty k 2 - JSK a 3 - JSK tak jestli někdo máte zájem tak sem to dal sem : uloz.to/xYxFdZbq/orlik-js
k-rar a ještě jsem psal na jednu firmu co se zabývá servisem Orlíků abych měl tak nějak představu a včetně seřízení to bylo nějak takhle
- Vzduchový filtr 160,-
- Olej 156,- ( 2L )
- Práce serv. technika 490,-
------------------------- -------------------------- -----
Dále se v případě potřeby může jednat o:
- Hardyspojka 510,-
- Sada zpět. klapky. 560,-
což mi přijde úplně super ale ještě uvidím jestli to využiju :D ani nevím jak to frčí.. jinak ceny jsou za předpokladu že kompresor jede samozřejmě ;)
- Vzduchový filtr 160,-
- Olej 156,- ( 2L )
- Práce serv. technika 490,-
------------------------- -------------------------- -----
Dále se v případě potřeby může jednat o:
- Hardyspojka 510,-
- Sada zpět. klapky. 560,-
což mi přijde úplně super ale ještě uvidím jestli to využiju :D ani nevím jak to frčí.. jinak ceny jsou za předpokladu že kompresor jede samozřejmě ;)
-> charlie: mě se podařilo sehnat starší (1970) 2 píst s klíňákama, 5,5kW motor, komplet funkční za necely 4tis. Ale je to teda předrenovační stav...k renovaci se chystám už 2 roky ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Tenhle cos dal ty se pohybujou tak 7-9000kč, ale když je to tak nějak pofidérně v skládany, tlačil bych to k těm 7mi.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Tenhle cos dal ty se pohybujou tak 7-9000kč, ale když je to tak nějak pofidérně v skládany, tlačil bych to k těm 7mi.
-> charlie: Tak jestli je to po známosti a nějak se domluvíte tak to ber.
Já jsem kupoval dovoupíst jak máš na fotce, jenom má pohon přes klíňáky za 10tis.
No bohužel jsem ještě nevěděl na co se zaměřit, takže jsem měl vyklepaný závit v jedné hlavě(oprava+ND+pošta cca1700) a propouští ten zpětný ventil. Ten zpětný ventil mě moc nevadí, kompresor používám jen občas a když tak už jede tak do doby než mám hotovo. Prostě je na prd že ten vzdušník se za pár hodin vypustí přes odlehčovací ventil.
Celkově mě vyšel na cca15tis. Komplet opískování a barvičkování, odkalovač, oprava el.inst., oprava hlavy. Teď je to krasavec k dokonalosti schází jen vyměnit ten zpětný ventil.
Já jsem kupoval dovoupíst jak máš na fotce, jenom má pohon přes klíňáky za 10tis.
No bohužel jsem ještě nevěděl na co se zaměřit, takže jsem měl vyklepaný závit v jedné hlavě(oprava+ND+pošta cca1700) a propouští ten zpětný ventil. Ten zpětný ventil mě moc nevadí, kompresor používám jen občas a když tak už jede tak do doby než mám hotovo. Prostě je na prd že ten vzdušník se za pár hodin vypustí přes odlehčovací ventil.
Celkově mě vyšel na cca15tis. Komplet opískování a barvičkování, odkalovač, oprava el.inst., oprava hlavy. Teď je to krasavec k dokonalosti schází jen vyměnit ten zpětný ventil.