skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rada jaký pořídit kompresor
-> Tomaso435: v mojej byvalej praci sme mali tento www.nakup1.sk/system-rych
leho-startovania-4-v-1-p-1
1730.html len za stvrtinovu cenu a stal za velke hovno
hmm jasny, takže na to seru a koupim za 4 nějakýho menšího orlika s expanzkou na kolech a bude stat doma no :-D
-> Tomaso435: to bude podobne , tiež to má neblahú kvalitu , pri fúkaní 4 kola na auto to nevonia moc prívetivo , a často sa urve niektorá prípojka , ten merač je hlboko orientačný a nie vždy funkčný , viac neviem
-> Tomaso435: No tak tohle bude stejný, neli horší.
-> suri: už vidim jak se mi u toho urvou ty vrátky :D
mě jde konkretně o tohle pač to mužu mit za směšnou cenu poměrně ...
když sem koukal na myshelina co ted tak akčně nabízej za 600-900 jak kde, tak ten fouká jedno kolo 7 minut.. to za tu dobu nafouknu pumpičkou všechny a zadarmo :D
mě jde konkretně o tohle pač to mužu mit za směšnou cenu poměrně ...
když sem koukal na myshelina co ted tak akčně nabízej za 600-900 jak kde, tak ten fouká jedno kolo 7 minut.. to za tu dobu nafouknu pumpičkou všechny a zadarmo :D
-> Tomaso435: neviem ako ten konkrétny ale podobný má spolužiak a fúka to , neviem ako prázdne gumy ale na dofúknutie to stačí , ale má to dosť odber tak bacha na baterku
ale pre štýl by si mal toto www.obautodily.cz/skoda_o ctavia_05_vzduchovy_kompre sor_k_oprave_pneu-8P001261 5A
ale pre štýl by si mal toto www.obautodily.cz/skoda_o ctavia_05_vzduchovy_kompre sor_k_oprave_pneu-8P001261 5A
děcka, bude totok schopný nafouknout kolo od auta ?
případně za jak dlouho? zná někdo?
případně za jak dlouho? zná někdo?
-> palinator: tenhle je olejový co tady mají a myslím že za dobrou cenu 215eur cca 5200kč, 50L nadoba, 8bar tlak ..
tak jsme ho dnes koupili, se sadou toho levného příslušenství to vyšlo na cca 6000kč .. myslím že na občasné použití bude ok ..
tak jsme ho dnes koupili, se sadou toho levného příslušenství to vyšlo na cca 6000kč .. myslím že na občasné použití bude ok ..
Tak kup nějakej oleják, ať to chvíli vydrží a před lakováním dej novou hadici nebo se aspoň tu starou pokus odmastit.
-> palinator: chci to na ofukování součástek, profouknutí mazacích kanálů při generálce motorů... profi lakovat se s tím nechystám, max stříknout nejaký blatník základem ..
Jinak taková raritka v podobě těch minikompresorů na 12V, ideálně polské výroby. Kompresor z ničeho nic přestal běžet. Rozebral jsem ho a následovala by oblíbená věta Alenky pouze s tím rozdílem, že nepraskla klyka, ale ojnice u rádobypístníhočepu.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček:
Bezolejový asi dlouho nevydrží, olejový zase "plive" sračky (tj. olej) do hadic a nářadí - pro lakýrníky ideální - cpeš pak za to drahý odlučovače. Záleží, na co to potřebuješ.
Osobně bych už do ničeho na 220 V nešel, už jedině nějakej třífáz. Nejen kvůli výkonu, ale hlavně kvůli hluku. Ta moje čína po zapnutí jezdí po dílně, až se odpojí od elektriky.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Bezolejový asi dlouho nevydrží, olejový zase "plive" sračky (tj. olej) do hadic a nářadí - pro lakýrníky ideální - cpeš pak za to drahý odlučovače. Záleží, na co to potřebuješ.
Osobně bych už do ničeho na 220 V nešel, už jedině nějakej třífáz. Nejen kvůli výkonu, ale hlavně kvůli hluku. Ta moje čína po zapnutí jezdí po dílně, až se odpojí od elektriky.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
borci, co říkáte na orlika?
eshop.orlik.cz/pistove-ko mpresory-optimal/kompresor --orfi-240-50
je lepší olejový nebo bezolejový ? výhody-nevýhody?
eshop.orlik.cz/pistove-ko mpresory-optimal/kompresor --orfi-240-50
je lepší olejový nebo bezolejový ? výhody-nevýhody?
-> myschaak AZNP K.Hora 17.07.11 11:36:09:
Lepší rovnou na 380 V. Ten můj čínskej sráč se klepe jak osika, dělá kravál a neseje to.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Lepší rovnou na 380 V. Ten můj čínskej sráč se klepe jak osika, dělá kravál a neseje to.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> HodanL: jestli už není lepší koupit rovnou dvoupísťák....
Co říkáte na tenhle kompresor? Dal by se požít na občasný stříknutí lemů a dveří? Nic velkýho. aukro.cz/hc-50-olejovy-ko
mpresor-i1688307080.html
Možná jsem hazardér (nicméně v záloze je další kompresor) ale ten kompresor co mám na dílně (v podstatě domorobo, ale je tam 2 písťák koupenej jako náhradní díl průmyslově vyráběnýho kompresoru, s jiným motorem a jinou tlakovkou - bohužel ta italská firma od který jsem ho kupoval už v ČR neexistuje) tak pracuje už skoro 4 roky s původní náplní M7ADSIV a že se u nás ten kompresor namaká dost - pískovací kabina, stříkání aut, pneuservis, otloukací pistole...
Ja mám v manuáli od výrobcu doporučenú len viskozitnú triedu - 10W40. Pri výmene som použil Madit Super. Stačí ľubovoľný multigrade motorák, alebo si kúpiť špeciálny kompresorový olej.
-> petr s: Tak koukám, že olej z levného kraje, tím lépe...díky
-> waca: ty tam dáš normální motorák olej M6ad
-> JoseA: Na odpověď si taky rád počkám...taky asi budu dolévat, tak nejsi sám, kdo tenhle problém má ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Mám kompresor schneider rok a půl a chystám se vyměnit poprvé olej (má se měnit po roce). Na samotné výměně snad nebude nic náročného, ale nevím jaký olej koupit/použít. V návodě na obsluhu kompresoru jsem se dočetl, že standartně je kompresor dodáván s minirálním kompresorovým olejem a je možno použít tento, nebo syntetický kompresorový olej. Vše je uvedeno od výrobce schneider pod objednávacím číslem, ale žádné hodnoty, podle kterých bych mohl koupit olej v obchodě bez ohledu na značku výrobce. Dále tam není nijak popsaný rozdíl mezi použitím minerálního a syntetického oleje, jenom poznámka, že se oleje vzájemně nesmí míchat ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> waca: Štelování těhlech starejch typů bylo spíš pro zlost... :-/ U těch novejch je to alespoň trošku lidsky... :-) I když se to musí pochopit, ale pak je to bez problémů. ;-) Každopádně bych to viděl va pracovní rozsah kompresoru minimálně 4-6bar... Pak už si to doladíš regulátorem, ale pro většinu pistolí jsou 3 bar minimum, 4 tak akorát...
-> Stepan FUN: Aby to ta stařešina vůbec dala ten tlak cca 9 Baru
Myslíš, kdybych koupil ten spínač co jsem semka dal, tak neprohloupím?
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MXMarek: Na vzduch je lepší s odfukem - když tlakáč vypne, tak se na něm otevře ventil, kterej odpustí zbytkovej tlak z pístů kompresoru a kompresor se při dalším startu rozebíhá "bez tlaku". Ale potom musí bejt vřazenej zpětnej ventil mezi tlakovku a kompresor... Jinak pokud máš dostatečně silnej motor na to, aby rozeběhnul natlakovanej kompresor, tak to záměnný je.
-> waca: No nevím kolik ten Tvůj kompresor natlačí, ale na pistoli potřebuješ minimum cca 3bar. Což znamená, že minimální (zapínací) rozsah spínače je 3 bar. Ale pokud to zvládne kompresor, tak bych viděl pracovní rozsah co nejvejš. Třeba v práci mám 6-9bar (a i to je někdy málo), doma (protože víc nezvládá kompresor) tak mám 4,5-6bar... Což stejně znamená, že tlakáč by měl bejt do 10ti bar (v určitým rozsahu lze nastavit)
-> waca: No nevím kolik ten Tvůj kompresor natlačí, ale na pistoli potřebuješ minimum cca 3bar. Což znamená, že minimální (zapínací) rozsah spínače je 3 bar. Ale pokud to zvládne kompresor, tak bych viděl pracovní rozsah co nejvejš. Třeba v práci mám 6-9bar (a i to je někdy málo), doma (protože víc nezvládá kompresor) tak mám 4,5-6bar... Což stejně znamená, že tlakáč by měl bejt do 10ti bar (v určitým rozsahu lze nastavit)
No když koukám na ty Orlíky, tak automatickej cyklus maj mezi 6,9-9 Baru ty spínače na kompresoru s max přetlakem 10 Baru. Takže jsem s tím spínačem asi trochu mimo ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Co třebas Štěpáne, či další zainteresovaní říkáte na tento spínač? zapínání/vypínání na 2,9-4,9 BARu by bylo perfektní ne?Nebo doporučujete jiný spodní zapínací rozsah? Samozřejmě počítám s redukčním ventilem aby na vstupu měl hodně Barů a výstup říditelný okolo 2-2,5 Baru
-> MXMarek: Strejc dělá instalatéra, prej to záměnný je. Tak nevím, já mu věřím, ale taky si raději počkám na názor jiných...
-> petr s: To chápu, spíš mi jde o to jestli je nějaký rozdíl, mezi tlakovým spínačem na vodu a na vzduch - nevím přesně, jak to funguje u těch vodáren.
-> MXMarek: Musíš koupit podle tlaku
-> Stepan FUN: Takže se dá použít třeba i tlakový spínač z domací vodárny, nebo jsi tam koupil speciálně na vzduch? Prodejnu s čerpadlama u nás taky máme, tak se zajdu zeptat.
-> MXMarek: Já jsem ho kupoval v místní prodejně, co prodávaj čerpadla. Bejvalá Sigma. Na netu jsem to ani nikdy nehledal.
-> Stepan FUN: Kde se dá koupit nějaký slušný tlakový spínač? Potřeboval bych taky kapku potunit kompresor, ale co jsem se díval po netu, tak jsem nenašel nic rozumného.
-> waca: No jak na ten kompresor koukám, tak jako základ by to asi bylo dobrý... Ale jestli se nepletu, tak ten "válec" vlevo je regulátor tlaku z traktoru. Což znamená, že kompresor jde pořád a tohle zařízení odpouští přebytečnej tlak volně do prostoru. Proto to taky nemá tlakovej spínač. Což znamená po montáži tlakáče tohle zařízení vyhodit, ale budeš muset instalovat nějakej zpětnej ventil (vodní jsou naprosto nevhodný). Nebo tam to zařízení nechat jenom jako zpětnej ventil, a nastavit ho na tlak vyšší než je vypínací tlak tlakovýho spínače. A každopádně tlakovej spínač koupit s odfukem. Jinak ten odlučovač oleje bych na stříkání dal ještě za tlakovku. Stejně asi bude součástí regulátoru...
-> petr s: Dík za osvětu :) Takže už odlučovač oleje nemusím kupovat, což je supr. Co si o tomhle stroji myslíš? Bude lepší koupit nový kompresor, nebo dokoupit na tohle ten spínač včetně toho regulátoru tlaku abych si mohl něco stříknout (pokusit se stříknout
)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
časem vasm vyfotim muj vychodonemeckej kompresor je to neco neuveřitelnyho nepamatuju si značku ale napisuji sem kompresor s vetsi vydrží sem jeste nevidel už 19 let beží v podstate dene kolikrat se mi stalo že mi bouchla hadice a bežel celou noc mam zapojeny 2 dvouvalce utahne to motor 2,2kw v pořadí už 3 tí je to nizkootačkovej tim padem je docela tichounkej dokaže foukat až na tlak 30 baru!!! ja ho mam serizenej na 9 valce sou chlazeny vzduchem hlavy byly chlazeny chladičem s nejakou nevim jakou kapalinou u chladiče byl vetrak pochopitelne ale z duvodu velky zastavby sem to vyhodil uchladi se i tak puvodne byl totiž konstruovanej na stalej provoz jako mužu vam rict když by se mi naskitla nabidka že nekde je na prodej nevahal bych fakt je to nezmal jediny jednou za čas tam naleju olej a to je vse pak vam napisu značku a typ to si z hlavy nepamatuju jo a jeste chci rict ze je tu nemame novy ale už byly jety mam u toho napojeny vzuchojemy na 170litru a dokaže je nafoukat za cca 30 vteřin možna ani ne jako kam se sere orlik keryho mame v praci ten řve jak krava tahne ho motoru 7kw večne je zadrenej nebo se ram rozpadne ta kravina na řemenici je s tim vic starosti než užitku a vychazi to že jednou ročne jde na generalku kera taky neni zadarmo a nebeha o moc vic než ten muj vychodnak
-> waca: Nevím jestli tam máš udělaný šroub na olej na motoru tam olej nateče
-> petr s: Kudy se to dá dolévat?
-> waca: Tohle je kompresor z motoru škoda 706 Rt
-> waca: z kompresora
-> waca: Klika je v oleji a přes kroužky se to dostává do nádoby proto tam je odlučovač a zároven plnič pneumatik /Vyšroubíš spodní šroub a plní to tlakem třeba 10 atm/
-> waca: Jde mi o to, že bych si to rád překopal na systém kompresorů co jsou dnes...Že bych si koupil tlakový spínač (třebas z darlinku co někde mám a regulační ventil-např. aby výstup byl 2,5 Baru nebo podobný tlak vhodný na fouknutí laku...)
-> petr s: Asi blbá otázka, kde se ten olej v tom kompresoru bere? Maznice, nebo něco? Sorry sem laik jak víno ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> waca: podle mě to vpravo dole odělaš a dáš tam hadici a de to to napřímo né do válce kde máš naschromážděný vzduch a to víc vlevo bude něco podobný
-> waca: Odlučovač oleje a regulátor tlaku