
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dutiny, dutiny....
Tak já si u nás v unimaxu koupil pistoli na dutiny a když jsem celej natěšenej chtěl začít tak jsem zjistil že se mi to nevleze do otvorů - do žádnýho (teda zase do jednoho jo ale je to velmi nepříjemné
). Možná na to už taky přišli a tak jí momentálně prodávaj za 50% ceny. Já dával plnou pálku. Možná by šla dát menší hadička , ale ta koncovka tam neproleze stejně. Leda si koncovku udělat taky ....

-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): když vyteče už hodně voleje tak se mi rozsvítí :D
-> Tomaso435: a máš na budíkách kontrolku mazání prahů? 

-> Jirik_Tuňák1983: ani né, jenom následky po zaparkování budou jetě dlouho drsný :D
-> Tomaso435 18.09.14 09:52:35: A teď to smrdí jak rafinérka. 

Já mám strach že když vyleju dveře u Toleda něčim mastnym, tak mi pak nepudou opravit díry, co zase proreznou. 

jinak já včera vyblil dutiny 1l ložiskový olej asi 300ml motoráku protože ložiskáč došel... plus do toho 3/4 pixly konkoru antikorozního nátěru... smíchat nabrat do stříkaček a vyblejt tím celý auto... myslim že to je dobrej koktejlík... rozjelo se to fakt všude
-> Cumper 17.09.14 16:35:52: kup za necelý dvě stovky originál vosk do dutin 

-> Cumper: Pokud je fakt na dojetí tak se na to vyser úplně - pokud už je shnilá, nepomůže ani svěcená voda, pokud ještě není, tak do první technický to vydrží... ale vyjeťák fakt ne, kup někde stáčenej motorák za 40kč/l, víc než 2 litry ho potřebovat nebudeš....
-> Cumper: někde v práci si načepuj litřík čehokoliv. zřeď to trochou rezistinu a střikačnou to někam naper a nech to :D
-> Cumper: vyjetak nie .... aspon cerstvy olej. Idealne dutinovy sprej
Nevíte někdo jak je to teda s tím vyjetym motorákem? Je to lepší než nic, nebo je to na houby a rozežírá to plech? Dostal jsem 105ku na dojetí a nechci do toho nic investovat, takže to chci vzít zespoda a dutiny alespoň vyjeťákem, ať se to rozpadá pomalejc.Dík
-> Luky: taky jsme to tak udělali u naší Feldy. Použili jsme vyjeťák, což prý nebyl dobrý nápad. Don_pepe mi vysvětlil, že i ta trocha oxidů síry může dělat potíže. Další stříkání hold udělám trochu výplach asi hooodně naředěným čerstvým olejem benzínem. A pak znovu čerstvý olej s rezistinem.
jinak teda doufám, že rezistinu i mastnotky je tam dosti na to, aby oxidy síry nedělali potíže...? :-)
jinak teda doufám, že rezistinu i mastnotky je tam dosti na to, aby oxidy síry nedělali potíže...? :-)
-> Jirik_Tuňák1983 a dragon_cb_cz : Tak, aby o tom aspoň věděli. Třeba by to šlo nějak ,,vypláchnout"... ale mají ji pro radost, takže nad tím asi mávnout rukou... Auto je nově postavené 7 let (nová karoserie) - jedná se o toto auto:
skoda-virt.cz/cz/.../3602 -zdenalova-s125l
skoda-virt.cz/cz/.../3602 -zdenalova-s125l
Ok, zůstanu u resistinu naředěného motorákem/převoďákem
-> Luky: Polychlorované bifenyly:
Podrobný toxikologický výzkum postupně odhalil, že zatímco akutní toxicita PCB je nízká, výrazně nebezpečnějších je chronické vystavení nízkým dávkám, vzhledem k jejich schopnosti perzistence a bioakumulace. Za nejvážnější jsou považována karcinogenní rizika, zejména pokud jde o rakovinu slinivky břišní a rakovinu jater.[4] Dále bylo prokázáno, že mají nepříznivý účinek na výkon imunitního systému, poškozují játra a snižují plodnost. Velmi nepříjemným se ukázala jejich značná odolnost vůči rozkladu a velmi špatná vyloučitelnost z organismu. U savců se jako nejúčinnější jeví jejich vylučování mlékem, což představuje riziko pro další generace.
cs.wikipedia.org/wiki/Pol ychlorované_bifenyly
Podrobný toxikologický výzkum postupně odhalil, že zatímco akutní toxicita PCB je nízká, výrazně nebezpečnějších je chronické vystavení nízkým dávkám, vzhledem k jejich schopnosti perzistence a bioakumulace. Za nejvážnější jsou považována karcinogenní rizika, zejména pokud jde o rakovinu slinivky břišní a rakovinu jater.[4] Dále bylo prokázáno, že mají nepříznivý účinek na výkon imunitního systému, poškozují játra a snižují plodnost. Velmi nepříjemným se ukázala jejich značná odolnost vůči rozkladu a velmi špatná vyloučitelnost z organismu. U savců se jako nejúčinnější jeví jejich vylučování mlékem, což představuje riziko pro další generace.
cs.wikipedia.org/wiki/Pol ychlorované_bifenyly
-> Luky: snad rakovinotvorný cosi
-> dragon_cb_cz: co je v tom za mňamky?
-> palinator: Poslední dobou už doufám moc často ne.
-> krtik: No pokud to dejchaj 25 let, tak už je to asi jedno.... stejně to z toho auta už nikdo nikdy nedostane, takže se s tím buď smíří, nebo to hodí do šrotu.
-> krtik: No pokud to dejchaj 25 let, tak už je to asi jedno.... stejně to z toho auta už nikdo nikdy nedostane, takže se s tím buď smíří, nebo to hodí do šrotu.
-> krtik 29.08.14 11:12:35: Jako že by to auto obrátili naruby a vytřeli to hadrem jo? 

známí mají ve 125 v dutinách trafoolej+rezistin a ta vůně, hmmmm...
. Ale o závadnosti bych jim měl asi říct.

-> Tomaso435: 

-> Jozka: netřeba utírat, podstatná je funkce :)
-> Tomaso435: Se to utře, no - mě teče ze dveří ještě po 10ti letech a to mám vosk (ale taky černý auto)..
-> minno: tak to je v pořádku že to z toho teče ještě 3 roky, to je to co potřebuju.. nic jinýho než olej do dutin nedávám... a vzhledem k tomu jak tu všichni měníte plechy a já jen jezdím, bych řek že to snad i docela funguje no :)
-> Tomaso435: olej by som už do dutín nikdy v živote nedával..... Olej som dal do dutín šikmých ramien pri repase vlečky, do každého ramena asi dve malé striekačky a vytekalo to pomedzi zvary ešte 3 roky....Až som to nedávno cez záslepkové otvory vypustil (ten zvyšok) a je pokoj..... Použil by som radšej niečo čo je na dutiny určené....
-> dragon_cb_cz: Však píšu, že by v interiéru trafoolej vedl

-> Bukaj: PCBčka jsou o dost větší svinstvo než cokoliv jiného co na škodovce najdeš, včetně azbestu v lamele a deskách (který navíc není v interiéru).
-> dragon_cb_cz: Nebyla by to jediná "nezdravá" složka škodovky, ale v interiéru asi nejkarcinogennější

-> Tomaso435: Kouknul bych na složení, některý tyhle oleje jsou pěkný svinstva. Např. transformátorovej olej bych v autě fakt mít nechtěl...
-> Mil@n: v to doufám, mám toho litr doma, plus nějakej ten rezistin nebo něco, takže nasaju do stříkačky a vyhulim to celý :D
-> Tomaso435: No taky jsem na spotřebaku vystříkal dutiny hydraulickym olejem smíchaným s petrolejem popřípadě místo petroleje třeba naftu... Myslím si,že by to nijak agresivně nemělo působit
teoreticky. hydraulickej nebo ložiskovej olej... do dutin bejt muže? jde mi o to aby to nebylo nějak agresivní nebo tak něco :) smíchám to nejspíš s rezistinem nebo tak něco a napustím s tim prahy :)
No - to vypadá dobře. Dík.

-> Bukaj: Díky za vyčerpávající odpověď. Chlapi - neexistuje nějakej obrázek s vyznačenými místy kam? Takhle s popisu je to naprd hledat. Něco jako "Mazací plán" jak bejval v každý autoškole na A0 na zdi s těma latěma nahoře a dole aby to drželo napnutý.
Něco takovýdleho - srozumitelnýho. Jsem zastánce: jednou vidět je lepší než ...... rozumíte mi - žeo?
Něco takovýdleho - srozumitelnýho. Jsem zastánce: jednou vidět je lepší než ...... rozumíte mi - žeo?
-> Bukaj: Tak na chvíli znejistěl už kdysi, když jsem viděl obdobný špuntíky v černý.. ale pak jsem si všiml, že jejich břity jsou nějak ostřejší a usoudil jsem, že originál má být černý - no o ono je to nakonec jinak.
-> Jozka: Když jsem je kdysi poprvé viděl v dědově užovce 105L, měl jsem to za improvizaci, když v máminé 120L, znejistěl jsem (ale máti je lékařka a flakonků s různým obsahem u nás doma bylo vždy požehnaně), a když i v dalších škodovkách, ujistilo mne to v tom, že to není rodinný bastl, ale AZNP bastl

-> Luky: No tak to už je podezřelý..
Měl jsem za neorigo proto, že těch aut jsem zas tak moc neviděl, že je to fakt identickej díl s tím, co používala Slovakofarma apod., a taky proto, že to bylo i v dovrtávaných dírách v B sloupcích i jinde (na užovce)..

-> Jozka: nevím jestli originál, ale v cabriu i dárci orgánů byly
-> Bukaj: Ty lékovkový uzávěry čirý plastový jsou tam originál ? Doteď jsem myslel, že je to spíš dodatečný improvizace..
-> Kadelus: Vrtat a zaslepovat netřeba, jen dvě místa jsou taková, že navrtání díry docela pomůže - v prolisu u západky zadních dveří u sedanů pro dokonalé prolití spoje zadního lemu (Rapid tam už díru myslím má) a u horního pantu předních dveří pro lepší přístup do mezistěny P kapsy. Ale pokud poctivě odhrneš koberce podlahy, sundáš koberce podběhů a víš, kam stříkat, tak vrtat opravdu není třeba.
Otvory pro dutiny zvenčí jsou, jak psal -> Jarda: - doporučuji plechové zátky nahradit plastovými - stejnými, jako jsou na dutině předku víka kufru, kovové často reznou a při vyndání se deformují (navíc jsou zastříklé Plastizolem, který se při vyndavání poškodí a je nutno jej dokola zaříznout a po nasazení zátky zpět zatřít, aby to tam nezačalo kvést...)
Dále po odhrnutí koberců jsou dole v prazích dírky s plastovými špuntíky (stejné se dříve používaly jako víčka skleněných lahviček s některými léčivy).
Do předního sloupku se dostaneš právě po sundání bočního tapece za podběhem (případně ještě vytáhni plastové dutinky na připevňovací špunty a máš více servisních otvorů) - pořádně prostříkat všechny prostory - je tam mezistěna (stejně tak v prazích je přepážka s otvory - vnitřní výztuha).
U sedanu je ještě v B sloupku gumová záslepka cca uprostřed sloupku, u Rapida je již zmíněný otvor do prostoru zadního blatníku se stejnou gumovou záslepkou. Pak ještě zezadu z motorového prostoru podběhy (nad hrdlem nádrže projdeš otvorem do prostoru před přepážkou, na druhé straně obdobně).
Zespoda vozu přední i zadní nosníky, v nich je otvorů dost, mezistěna podlahy pod nohama řidiče a spolujezdce, nápravnice a šikmá ramena vlečky (v nich jsou zezhora i zdola stejné gumové záslepky, jako na sloupku, stačí vyndat jednu, pokud máš dost dlouhý šlaušek).
Nakonec dveře a kapoty. Dveře stačí spodními výtokovými otvory (nezapomeň nejdřív zavřít všechna okna, jinak si zastříkáš i sklo a sametky a je to pak pakárna odmastit - hlavně ty sametky), hlavně aby vosk zatekl do spojů plechů ve spodních rozích dveří, jinde ani nereznou.
A nakonec kapoty - u nich opět hlavně lemy (přední má hromadu otvorů se záslepkami) a ihned po vystříkání zavřít, aby tam vosk zatekl samospádem.
Po zaschnutí (pár hodin tomu dej, až přestane vosk vytékat z otvorů) všechno pořádně očistit atd

Otvory pro dutiny zvenčí jsou, jak psal -> Jarda: - doporučuji plechové zátky nahradit plastovými - stejnými, jako jsou na dutině předku víka kufru, kovové často reznou a při vyndání se deformují (navíc jsou zastříklé Plastizolem, který se při vyndavání poškodí a je nutno jej dokola zaříznout a po nasazení zátky zpět zatřít, aby to tam nezačalo kvést...)
Dále po odhrnutí koberců jsou dole v prazích dírky s plastovými špuntíky (stejné se dříve používaly jako víčka skleněných lahviček s některými léčivy).
Do předního sloupku se dostaneš právě po sundání bočního tapece za podběhem (případně ještě vytáhni plastové dutinky na připevňovací špunty a máš více servisních otvorů) - pořádně prostříkat všechny prostory - je tam mezistěna (stejně tak v prazích je přepážka s otvory - vnitřní výztuha).
U sedanu je ještě v B sloupku gumová záslepka cca uprostřed sloupku, u Rapida je již zmíněný otvor do prostoru zadního blatníku se stejnou gumovou záslepkou. Pak ještě zezadu z motorového prostoru podběhy (nad hrdlem nádrže projdeš otvorem do prostoru před přepážkou, na druhé straně obdobně).
Zespoda vozu přední i zadní nosníky, v nich je otvorů dost, mezistěna podlahy pod nohama řidiče a spolujezdce, nápravnice a šikmá ramena vlečky (v nich jsou zezhora i zdola stejné gumové záslepky, jako na sloupku, stačí vyndat jednu, pokud máš dost dlouhý šlaušek).
Nakonec dveře a kapoty. Dveře stačí spodními výtokovými otvory (nezapomeň nejdřív zavřít všechna okna, jinak si zastříkáš i sklo a sametky a je to pak pakárna odmastit - hlavně ty sametky), hlavně aby vosk zatekl do spojů plechů ve spodních rozích dveří, jinde ani nereznou.
A nakonec kapoty - u nich opět hlavně lemy (přední má hromadu otvorů se záslepkami) a ihned po vystříkání zavřít, aby tam vosk zatekl samospádem.
Po zaschnutí (pár hodin tomu dej, až přestane vosk vytékat z otvorů) všechno pořádně očistit atd

-> Kadelus: tak ve vnitřnich prazich jsou takove kovove zatky zespoda - jsou zalepene plastizolem, jinac ja na dutiny sundavam vsechny tapecy, kdyz vyndas dverni spinac, tak se dostanes do sloupku, mam pocit, že rapidy maji rezistinky ve spodni casti zadnich blatniku
Zdar lidi, je někde už na kastli nachystáno na ty dutiny otvory? Mám rapida a pomohlo by kdybych věděl kde mám hledat...... Nebo musim vrtat a pak zaslepovat?
-> sumix: neviem , robil som 400kou , autorizáky berú tiež zrejme hv400 - to asi chodí zo škodovky , alebo wurth ten majú klasiku balenia .
Rozdiel neviem ,mal som len 400ku ...
pištole sme mali lacné a fungovalo to , dnes som striekal husté BODY 930 na pol felicie mojou elektro boschkou pištolou a pohodička , takže nebál by som sa prvej pištole na dutiny a prvej pištole na spodky , ani cenu by som veľmi na jedno striekanie neriešil . A wurth aj loctite pokiaľ viem majú rovnaké normalizované upevnenie , možno 2kg body má iné ale skôr nie .
Rozdiel neviem ,mal som len 400ku ...
pištole sme mali lacné a fungovalo to , dnes som striekal husté BODY 930 na pol felicie mojou elektro boschkou pištolou a pohodička , takže nebál by som sa prvej pištole na dutiny a prvej pištole na spodky , ani cenu by som veľmi na jedno striekanie neriešil . A wurth aj loctite pokiaľ viem majú rovnaké normalizované upevnenie , možno 2kg body má iné ale skôr nie .
-> suri: Suri, děkuju za tipy. Teď nevím, jestli spíš jít do toho Terosonu nebo do Würthu... Obojí bude kvalita, podle popisu (a ceny
) se ten Teroson zdá být lepší, co jsem vykoumal, tak složení je úplně jiné (mám na mysli ty vosky do dutin).
Mimochodem, nevíš, jaký je (kromě rozdílu 130 Kč v ceně) mezi Terosonem HV 400 a HV 350? Našel jsem akorát, že HV 350 se nemá použít ve styku s gumovými díly (což mi přijde docela mimo, když v dírách jsou gumové záslepky), ale jinak nic...
A co se týče té pistole, nevíš, jak to s tím je? Díky moc
.

Mimochodem, nevíš, jaký je (kromě rozdílu 130 Kč v ceně) mezi Terosonem HV 400 a HV 350? Našel jsem akorát, že HV 350 se nemá použít ve styku s gumovými díly (což mi přijde docela mimo, když v dírách jsou gumové záslepky), ale jinak nic...
A co se týče té pistole, nevíš, jak to s tím je? Díky moc

-> Vojtisek: na 10 let určitě :-D
-> Tomaso435: kolikaměsíční?

-> doly120: davam ti zaruku že jesi to je načatý tak tam nablij jednou ročně konkor a máš vystaráno