skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dutiny, dutiny....
09:32:43
27.08.2014
27.08.2014
minno
-> Tomaso435: olej by som už do dutín nikdy v živote nedával..... Olej som dal do dutín šikmých ramien pri repase vlečky, do každého ramena asi dve malé striekačky a vytekalo to pomedzi zvary ešte 3 roky....Až som to nedávno cez záslepkové otvory vypustil (ten zvyšok) a je pokoj..... Použil by som radšej niečo čo je na dutiny určené....
08:17:32
27.08.2014
27.08.2014
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Však píšu, že by v interiéru trafoolej vedl
08:05:51
27.08.2014
27.08.2014
dragon_cb_cz
-> Bukaj: PCBčka jsou o dost větší svinstvo než cokoliv jiného co na škodovce najdeš, včetně azbestu v lamele a deskách (který navíc není v interiéru).
07:42:46
27.08.2014
27.08.2014
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Nebyla by to jediná "nezdravá" složka škodovky, ale v interiéru asi nejkarcinogennější
06:59:44
27.08.2014
27.08.2014
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Kouknul bych na složení, některý tyhle oleje jsou pěkný svinstva. Např. transformátorovej olej bych v autě fakt mít nechtěl...
22:01:15
26.08.2014
26.08.2014
Tomaso435
-> Mil@n: v to doufám, mám toho litr doma, plus nějakej ten rezistin nebo něco, takže nasaju do stříkačky a vyhulim to celý :D
21:59:31
26.08.2014
26.08.2014
Mil@n
-> Tomaso435: No taky jsem na spotřebaku vystříkal dutiny hydraulickym olejem smíchaným s petrolejem popřípadě místo petroleje třeba naftu... Myslím si,že by to nijak agresivně nemělo působit
19:35:38
26.08.2014
26.08.2014
Tomaso435
teoreticky. hydraulickej nebo ložiskovej olej... do dutin bejt muže? jde mi o to aby to nebylo nějak agresivní nebo tak něco :) smíchám to nejspíš s rezistinem nebo tak něco a napustím s tim prahy :)
07:33:50
26.06.2014
26.06.2014
Kadelus
No - to vypadá dobře. Dík.
06:41:06
26.06.2014
26.06.2014
MATTESS
06:29:22
26.06.2014
26.06.2014
Kadelus
-> Bukaj: Díky za vyčerpávající odpověď. Chlapi - neexistuje nějakej obrázek s vyznačenými místy kam? Takhle s popisu je to naprd hledat. Něco jako "Mazací plán" jak bejval v každý autoškole na A0 na zdi s těma latěma nahoře a dole aby to drželo napnutý.
Něco takovýdleho - srozumitelnýho. Jsem zastánce: jednou vidět je lepší než ...... rozumíte mi - žeo?
Něco takovýdleho - srozumitelnýho. Jsem zastánce: jednou vidět je lepší než ...... rozumíte mi - žeo?
19:32:37
03.05.2014
03.05.2014
Jozka
-> Bukaj: Tak na chvíli znejistěl už kdysi, když jsem viděl obdobný špuntíky v černý.. ale pak jsem si všiml, že jejich břity jsou nějak ostřejší a usoudil jsem, že originál má být černý - no o ono je to nakonec jinak.
13:35:11
03.05.2014
03.05.2014
Bukaj
-> Jozka: Když jsem je kdysi poprvé viděl v dědově užovce 105L, měl jsem to za improvizaci, když v máminé 120L, znejistěl jsem (ale máti je lékařka a flakonků s různým obsahem u nás doma bylo vždy požehnaně), a když i v dalších škodovkách, ujistilo mne to v tom, že to není rodinný bastl, ale AZNP bastl
12:31:13
03.05.2014
03.05.2014
Jozka
-> Luky: No tak to už je podezřelý.. Měl jsem za neorigo proto, že těch aut jsem zas tak moc neviděl, že je to fakt identickej díl s tím, co používala Slovakofarma apod., a taky proto, že to bylo i v dovrtávaných dírách v B sloupcích i jinde (na užovce)..
12:23:50
03.05.2014
03.05.2014
Luky
-> Jozka: nevím jestli originál, ale v cabriu i dárci orgánů byly
12:00:41
03.05.2014
03.05.2014
Jozka
-> Bukaj: Ty lékovkový uzávěry čirý plastový jsou tam originál ? Doteď jsem myslel, že je to spíš dodatečný improvizace..
08:33:30
03.05.2014
03.05.2014
Bukaj
-> Kadelus: Vrtat a zaslepovat netřeba, jen dvě místa jsou taková, že navrtání díry docela pomůže - v prolisu u západky zadních dveří u sedanů pro dokonalé prolití spoje zadního lemu (Rapid tam už díru myslím má) a u horního pantu předních dveří pro lepší přístup do mezistěny P kapsy. Ale pokud poctivě odhrneš koberce podlahy, sundáš koberce podběhů a víš, kam stříkat, tak vrtat opravdu není třeba.
Otvory pro dutiny zvenčí jsou, jak psal -> Jarda: - doporučuji plechové zátky nahradit plastovými - stejnými, jako jsou na dutině předku víka kufru, kovové často reznou a při vyndání se deformují (navíc jsou zastříklé Plastizolem, který se při vyndavání poškodí a je nutno jej dokola zaříznout a po nasazení zátky zpět zatřít, aby to tam nezačalo kvést...)
Dále po odhrnutí koberců jsou dole v prazích dírky s plastovými špuntíky (stejné se dříve používaly jako víčka skleněných lahviček s některými léčivy).
Do předního sloupku se dostaneš právě po sundání bočního tapece za podběhem (případně ještě vytáhni plastové dutinky na připevňovací špunty a máš více servisních otvorů) - pořádně prostříkat všechny prostory - je tam mezistěna (stejně tak v prazích je přepážka s otvory - vnitřní výztuha).
U sedanu je ještě v B sloupku gumová záslepka cca uprostřed sloupku, u Rapida je již zmíněný otvor do prostoru zadního blatníku se stejnou gumovou záslepkou. Pak ještě zezadu z motorového prostoru podběhy (nad hrdlem nádrže projdeš otvorem do prostoru před přepážkou, na druhé straně obdobně).
Zespoda vozu přední i zadní nosníky, v nich je otvorů dost, mezistěna podlahy pod nohama řidiče a spolujezdce, nápravnice a šikmá ramena vlečky (v nich jsou zezhora i zdola stejné gumové záslepky, jako na sloupku, stačí vyndat jednu, pokud máš dost dlouhý šlaušek).
Nakonec dveře a kapoty. Dveře stačí spodními výtokovými otvory (nezapomeň nejdřív zavřít všechna okna, jinak si zastříkáš i sklo a sametky a je to pak pakárna odmastit - hlavně ty sametky), hlavně aby vosk zatekl do spojů plechů ve spodních rozích dveří, jinde ani nereznou.
A nakonec kapoty - u nich opět hlavně lemy (přední má hromadu otvorů se záslepkami) a ihned po vystříkání zavřít, aby tam vosk zatekl samospádem.
Po zaschnutí (pár hodin tomu dej, až přestane vosk vytékat z otvorů) všechno pořádně očistit atd
Otvory pro dutiny zvenčí jsou, jak psal -> Jarda: - doporučuji plechové zátky nahradit plastovými - stejnými, jako jsou na dutině předku víka kufru, kovové často reznou a při vyndání se deformují (navíc jsou zastříklé Plastizolem, který se při vyndavání poškodí a je nutno jej dokola zaříznout a po nasazení zátky zpět zatřít, aby to tam nezačalo kvést...)
Dále po odhrnutí koberců jsou dole v prazích dírky s plastovými špuntíky (stejné se dříve používaly jako víčka skleněných lahviček s některými léčivy).
Do předního sloupku se dostaneš právě po sundání bočního tapece za podběhem (případně ještě vytáhni plastové dutinky na připevňovací špunty a máš více servisních otvorů) - pořádně prostříkat všechny prostory - je tam mezistěna (stejně tak v prazích je přepážka s otvory - vnitřní výztuha).
U sedanu je ještě v B sloupku gumová záslepka cca uprostřed sloupku, u Rapida je již zmíněný otvor do prostoru zadního blatníku se stejnou gumovou záslepkou. Pak ještě zezadu z motorového prostoru podběhy (nad hrdlem nádrže projdeš otvorem do prostoru před přepážkou, na druhé straně obdobně).
Zespoda vozu přední i zadní nosníky, v nich je otvorů dost, mezistěna podlahy pod nohama řidiče a spolujezdce, nápravnice a šikmá ramena vlečky (v nich jsou zezhora i zdola stejné gumové záslepky, jako na sloupku, stačí vyndat jednu, pokud máš dost dlouhý šlaušek).
Nakonec dveře a kapoty. Dveře stačí spodními výtokovými otvory (nezapomeň nejdřív zavřít všechna okna, jinak si zastříkáš i sklo a sametky a je to pak pakárna odmastit - hlavně ty sametky), hlavně aby vosk zatekl do spojů plechů ve spodních rozích dveří, jinde ani nereznou.
A nakonec kapoty - u nich opět hlavně lemy (přední má hromadu otvorů se záslepkami) a ihned po vystříkání zavřít, aby tam vosk zatekl samospádem.
Po zaschnutí (pár hodin tomu dej, až přestane vosk vytékat z otvorů) všechno pořádně očistit atd
07:54:19
03.05.2014
03.05.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Kadelus: tak ve vnitřnich prazich jsou takove kovove zatky zespoda - jsou zalepene plastizolem, jinac ja na dutiny sundavam vsechny tapecy, kdyz vyndas dverni spinac, tak se dostanes do sloupku, mam pocit, že rapidy maji rezistinky ve spodni casti zadnich blatniku
07:38:45
03.05.2014
03.05.2014
Kadelus
Zdar lidi, je někde už na kastli nachystáno na ty dutiny otvory? Mám rapida a pomohlo by kdybych věděl kde mám hledat...... Nebo musim vrtat a pak zaslepovat?
22:12:33
30.04.2012
30.04.2012
suri
-> sumix: neviem , robil som 400kou , autorizáky berú tiež zrejme hv400 - to asi chodí zo škodovky , alebo wurth ten majú klasiku balenia .
Rozdiel neviem ,mal som len 400ku ...
pištole sme mali lacné a fungovalo to , dnes som striekal husté BODY 930 na pol felicie mojou elektro boschkou pištolou a pohodička , takže nebál by som sa prvej pištole na dutiny a prvej pištole na spodky , ani cenu by som veľmi na jedno striekanie neriešil . A wurth aj loctite pokiaľ viem majú rovnaké normalizované upevnenie , možno 2kg body má iné ale skôr nie .
Rozdiel neviem ,mal som len 400ku ...
pištole sme mali lacné a fungovalo to , dnes som striekal husté BODY 930 na pol felicie mojou elektro boschkou pištolou a pohodička , takže nebál by som sa prvej pištole na dutiny a prvej pištole na spodky , ani cenu by som veľmi na jedno striekanie neriešil . A wurth aj loctite pokiaľ viem majú rovnaké normalizované upevnenie , možno 2kg body má iné ale skôr nie .
21:46:41
30.04.2012
30.04.2012
sumix
-> suri: Suri, děkuju za tipy. Teď nevím, jestli spíš jít do toho Terosonu nebo do Würthu... Obojí bude kvalita, podle popisu (a ceny ) se ten Teroson zdá být lepší, co jsem vykoumal, tak složení je úplně jiné (mám na mysli ty vosky do dutin).
Mimochodem, nevíš, jaký je (kromě rozdílu 130 Kč v ceně) mezi Terosonem HV 400 a HV 350? Našel jsem akorát, že HV 350 se nemá použít ve styku s gumovými díly (což mi přijde docela mimo, když v dírách jsou gumové záslepky), ale jinak nic...
A co se týče té pistole, nevíš, jak to s tím je? Díky moc .
Mimochodem, nevíš, jaký je (kromě rozdílu 130 Kč v ceně) mezi Terosonem HV 400 a HV 350? Našel jsem akorát, že HV 350 se nemá použít ve styku s gumovými díly (což mi přijde docela mimo, když v dírách jsou gumové záslepky), ale jinak nic...
A co se týče té pistole, nevíš, jak to s tím je? Díky moc .
19:42:57
29.04.2012
29.04.2012
Tomaso435
-> Vojtisek: na 10 let určitě :-D
19:42:12
29.04.2012
29.04.2012
Vojtisek
-> Tomaso435: kolikaměsíční?
19:40:07
29.04.2012
29.04.2012
Tomaso435
-> doly120: davam ti zaruku že jesi to je načatý tak tam nablij jednou ročně konkor a máš vystaráno
19:38:21
29.04.2012
29.04.2012
doly120
-> Tomaso435: jako dáváš záruku že konkorem když to vystříkám tak to neschnije? Jednou schnije uplně všechno :-D
-> kachník: Díky,a náhodou nevíš jak se to obědnává? :))
-> kachník: Díky,a náhodou nevíš jak se to obědnává? :))
17:30:49
29.04.2012
29.04.2012
suri
-> sumix: umyť a nastriekať všetky podbehy aj kapsy za tlmičmi , a kraje podlahy k prahom , podlahy samotné nemusíš , tiež je dobré pretrieť všetky tmelené miesta vnútri aj von .. odporučiť môžem
dutiny www.wurth.sk/media/.../02 .06.04.060__02117_sk_W.pdf alebo www.damoslovakia.sk/sorti ment/.../teroson-terotex-h v-400-ochrana-dutin-karose rie a spodek www.wurth.sk/media/.../02 .06.04.020__10161_sk_W.pdf alebo www.damoslovakia.sk/sorti ment/.../teroson-terotex-r ecord-2000-ochrana-podvozk ov
dutiny www.wurth.sk/media/.../02 .06.04.060__02117_sk_W.pdf alebo www.damoslovakia.sk/sorti ment/.../teroson-terotex-h v-400-ochrana-dutin-karose rie a spodek www.wurth.sk/media/.../02 .06.04.020__10161_sk_W.pdf alebo www.damoslovakia.sk/sorti ment/.../teroson-terotex-r ecord-2000-ochrana-podvozk ov
15:47:09
29.04.2012
29.04.2012
Tomaso435
-> doly120: nevěř, udělej to jak chceš a schnije to :)
15:43:37
29.04.2012
29.04.2012
sumix
Taky bych přidal jeden dotaz - plánuju letos vystříkat dutiny na Feldě a trochu poopravit nástřik spodku, kde to bude třeba (nevím, jestli má cenu to stříkat všude, i kde je původní ochranná vrstva neporušená). Hledal jsem, co je nejlepší, a našel jsem celkem dobré reference na Dinitrol - když o něm byla zmínka, tak ho chválili, ale snad nikdo si na něj nestěžoval, pak dobré údajně byly taky na výrobky od Würthu a myslím že ještě Teroson.
Nemáte někdo s výše uvedeným zkušenosti (a pokud ano, tak jaké přípravky přesně zvolit?)? Mám zkušenost akorát tak s nástřikem na spodky od Motipu a ten se mi neosvědčil, po nějaké době ztvrdne a loupe se. Rád bych, aby to, co použiju, umělo v ideálním případě zastavit počáteční korozi (hlavně jde o ty dutiny - snad jsou na tom relativně dobře, ale kdo ví...).
A pak ještě jeden dotaz k pistoli - kdysi jsem někde četl, že ty kartuše nejsou všechny stejné (liší se závitem), takže ne každou pistoli lze použít pro aplikaci čehokoliv... je to pravda?
Nemáte někdo s výše uvedeným zkušenosti (a pokud ano, tak jaké přípravky přesně zvolit?)? Mám zkušenost akorát tak s nástřikem na spodky od Motipu a ten se mi neosvědčil, po nějaké době ztvrdne a loupe se. Rád bych, aby to, co použiju, umělo v ideálním případě zastavit počáteční korozi (hlavně jde o ty dutiny - snad jsou na tom relativně dobře, ale kdo ví...).
A pak ještě jeden dotaz k pistoli - kdysi jsem někde četl, že ty kartuše nejsou všechny stejné (liší se závitem), takže ne každou pistoli lze použít pro aplikaci čehokoliv... je to pravda?
09:33:38
29.04.2012
29.04.2012
kachník
-> doly120 28.04.12 22:49:29: Výrobky od týhle firmy jsou ve vysoký kvalitě, takže předpokládám, že i vosk bude dobrý. Nevím ale jestli to korozi zastaví. Teď mám nějaký sprey od Bernera, který by měl fungovat taky jako zastavovač koroze, ale jestli funguje, to ukáže až čas
09:16:13
29.04.2012
29.04.2012
doly120
-> Vojtisek: tomu já moc nevěřím :))
22:51:51
28.04.2012
28.04.2012
Vojtisek
-> doly120: počáteční korozi prý zastaví i konkor
22:49:29
28.04.2012
28.04.2012
doly120
vytáhnu jedno staré téma,mám dotaz :)
Zvažuju nad koupí tohodle www.foerch.cz/product.asp x?p=96c68175...
Hodí se to na škodovku? Píšou tam že to prostupujé i počinající korozí,takže docela vhodné,u starších aut :)
Zvažuju nad koupí tohodle www.foerch.cz/product.asp x?p=96c68175...
Hodí se to na škodovku? Píšou tam že to prostupujé i počinající korozí,takže docela vhodné,u starších aut :)
22:04:49
15.04.2010
15.04.2010
Athlonek
Něco jsem našel www.detecha.cz/files/TL%2
0AUTOKOR%20OIL%202010.pdf
16:03:46
14.04.2010
14.04.2010
Kaprof-Pisařík
-> Pavel P..:
14:16:20
14.04.2010
14.04.2010
Pavel P..
-> spartra: ať ti samanťák nadojí
14:02:24
14.04.2010
14.04.2010
spartra
-> Pavel P..: kdyžtak pošli 2 litrový(kilový)ať mám na celý auto
když to bude dobře stříkat a lepit, je to jasný
když to bude dobře stříkat a lepit, je to jasný
10:34:33
14.04.2010
14.04.2010
Pavel P..
-> spartra: jestli to poznáš tak ti pošlu vzorek
08:49:29
14.04.2010
14.04.2010
spartra
-> Pavel P..: nestáčel to samantus
08:36:00
14.04.2010
14.04.2010
Pavel P..
-> Tomaso435: tohle je tak hustý a ve stejný konzistenci asi jako mr**a
22:40:39
13.04.2010
13.04.2010
Tomaso435
-> Pavel P..: však jo ;), čím starší patlanina tím lepší ;) kam se serou ty dnešní řiďoučky sračky
22:37:46
13.04.2010
13.04.2010
Pavel P..
-> Tomaso435: asi ty vyhodim ty vole když je to plný a nic tomu neni....
22:37:00
13.04.2010
13.04.2010
Tomaso435
-> Pavel P..: co ty všechno nemáš
22:34:20
13.04.2010
13.04.2010
Pavel P..
jaké zkušenosti mají zdejší pamětníci a šamani s touhle srajdou na dutiny?
17:05:51
13.04.2010
13.04.2010
Davo
-> minno : taky jsem o tom už přemyšlel dokonale vystřikani dutin nevim kolik se tam vejde ale myslim si min 30 l určitě od předniho podběhu k zadnimu
13:56:14
13.04.2010
13.04.2010
CHIP
-> VeTeV: No .. na takovy pujcovani ja moc nejsem .. rapidkovi musi stacit ML ze spraye ...
12:55:02
13.04.2010
13.04.2010
VeTeV
-> CHIP: tak si to můžeš půjčit pod rouškou tmy
12:24:18
13.04.2010
13.04.2010
Pavel P..
-> VeTeV: bezva...
11:46:00
13.04.2010
13.04.2010
CHIP
-> VeTeV: Ha .. to bude asi tim ze u nas ve meste ti nikdo nic nepujci ..
11:40:16
13.04.2010
13.04.2010
VeTeV
-> CHIP: no jasne, ale tak na vsi se nejakej vzdy najde
11:39:58
13.04.2010
13.04.2010
VeTeV
-> Pavel P..: pistoli kdyztak pucim