Použít odrezovač??

prohledat
105 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 03.06.2009 do 06.11.2023, založil/a Mates
řadit dle data
06:19:26
06.11.2023
charon
Já používám Plast takže černej. A teda fakt nevim proč, ale černej z práce pod autama jsem od prachu z brzd, oleje, vazelíny, ale od tlumexu teda ne. Nicméně to používám jen na karoserii, třeba ramena nebo poloosy tim nenatírám.
23:56:46
05.11.2023
Bukaj
-> ajok: Stříbrnej Tlumex není "Plast" ale "Speciál" a z jeho zápachu se mi zvedá žaludek. Ten vytváří nelepivý povrch. Ale Tlumex Plast je lepivej furt a nechrání proti korozi, ale jen jako mechanická ochrana zdravého podvozku proti abrazivním vlivům provozu. A dělat něco na autě, ošetřeném Tlumexem bylo vždy za trest... vždy jsem byl černej až za ušima8
20:59:21
05.11.2023
ajok
-> charon 05.11.23 10:23:19: cernej nebo stribrnej? ten stribrnej mi prisel i lepsi... ja uz si to na auto teda nikdy nedam, na nekterych autech to mam od predchozich majitelu, ale na vetsine nastesti ne
10:23:19
05.11.2023
charon
-> ajok: Nevim proc, ale me teda Tlumex Plast na autech funguje. Pouzivam ho cca 15 - 20 let. Nicmene ja hi pouzivam jen jako vrchni vrstvu pro abrazi od kaminku. Pokud pod tim neni radny vyzralej zaklad je to naprd. Toho ze Tlumex plast lepi jsem si taky nevsimnul, z naterovych hmot mi lepil naposledy Gumoasfalt na 120tce, ten uz nikdy ...
upraveno 2x, naposled 05.11.2023 10:24:09
08:12:55
04.11.2023
ajok
-> Vojťas 31.10.23 20:52:47: jj, festB je taky zaklad a vrch v jednom, ale narozdil treba od alkytonu to funguje jako dobrej zaklad a chce to necim prekryt, pouzivam industrol nebo alkyton

-> charon 01.11.23 06:18:55: tlumex nee, to je ten nejhorsi sajrajt, cim to clovek muze napatlat, mozna, kdybychom tu nemeli zaporny teploty, protoze v zime to uplne ztvrdne a nefunguje - kdyz by melo, v lete to zas lepi a delat neco na aute je pak za trest, resistin car je trochu lepsi
06:18:55
01.11.2023
charon
-> Vojťas: Mě se třeba docela osvědčil na páte dveře na octě Brunox Epoxy. Ale je potřeba striktně dodržet návod - tzn 3 vrstvy určenejch časovejch rozestupech. Já na to dávám pak ještě jednu vrstvu epoxy základu a krupici/tmel/bitumen (co mám doma) pokud je to na podvozku, pokud je to pohledové, tak tmel/lak. A snazim se za každou cenu ten brunox neobrousit. Nicméně je pravda, že je to docela drahá nátěrová hmota ...

Jinak Fest-B + Tlumex plast se mi taky celkem osvědčil
upraveno 2x, naposled 01.11.2023 06:20:27
20:52:47
31.10.2023
Vojťas
-> ajok: a tak jakej zaklad pouzivas? a ten festb cos nekde psal to si myslel to na strechy?9
upraveno 1x, naposled 31.10.2023 20:53:19
18:00:28
31.10.2023
ajok
-> Vojťas 31.10.23 03:24:43: z odrezovacu funguje nejlip ten s taninem, je citit trochu jak vino, ale zazraky taky neumi, je na nem psano, ze se pak nemusi pouzit zaklad, to je blbost...

Tendle odrezovac s taninem nelze kombinovat s epoxidovou barvou!
03:24:43
31.10.2023
Vojťas
-> Jarda - zrušená registrace 18.03.21 01:03:07: tak Jardo co jsi nakonec vyzkoušel ? Potřebuju na autě ošetřit rezaté nosníky, tak ať to chvíli vydrží 1
01:03:07
18.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Pilot 105: a co myslis, ze je lepsi? taninovy odrezovac nebo treba ta surikova barva, co daval odkaz charon?
09:25:36
16.03.2021
Borderer
-> Pilot 105: Tak to schválně vyzkoušim. Po zimě zase vylezlo pár orezlin jak na autě, tak střeše garáže... 3
09:09:17
16.03.2021
Pilot 105
-> King: Jako mladý chuligán jsem z toho vyráběl bouchací kuličky, to je tak když člověk najde na půdě sto let starou knihu, dřív se běžně publikovalo jak doma vyrobit trhací střelný prach.3
09:01:45
16.03.2021
Pilot 105
-> Borderer: Ano a určitě existují i jiné barvy, suřík se jako inhibitor koroze v průmyslových barvách stále používá.

-> charon: Osobní zkušenost nemám, poradím si po svém, ale suřík v dostatečném množství viditelně obsahuje, takže není důvod, aby nefungovala, možná časem také otestuji, jinak jsem na ni slyšel jen kladné ohlasy. Fest B nemusí být špatný, jako antikorozní pigment je použitý fosforečnan zinečnatý, což je docela oblíbený antikorozní pigment, obsahuje ho i mnou oblíbená barva Synorex Extra, ale na zkorodovaných površích zdaleka nedosahuje vlastností suříku, to mám za desetiletí boje s korozí ověřené, neznamená to ale, že suřík patlám na každý kus železa co najdu.:) Zinkové barvy také fungují, je to klasická katodická ochrana, ale použil bych ji jen na čistý nezkorodovaný kov, což se v domácích podmínkách nedá vždy zajistit.

Symptomy a konečné důsledky otravy olovem si může dohledat každý a je to komulativní jed, tak pozor na to!
07:19:06
16.03.2021
Borderer
-> Pilot 105: To je ten řeckej zázrak se suříkem?
06:12:58
16.03.2021
charon
-> Pilot 105: Třeba toto? chemieshop.cz/marine-mini o-primer-0-75l-oranzovy.ht ml Ta cena není špatná. Ty máš vyzkoušené konrétně totok? Já, stejně jako Jarda, vše patlám zeleným Festem B, který se mi osvedčilo (třeba na 120tce jsem přední nápravu natřel narychlo jen tím, protože pojízdnost a vydrželo to velmi dlouho ...), ale vyzkoušel bych něco lepšího. Koukal jsem i na barvy se zinkem (pro studené zinkování) ale moc nevim, co si o tom myslet ...

Jinak suřík může mimo jiné způsobit neplodnost a podobný srandy, takže to není ni do dnešní květinové doby ...
upraveno 2x, naposled 16.03.2021 08:28:55
22:35:28
15.03.2021
King
-> Pilot 105: Ten kentus si pamatuju z chemie jeste dneska - orthoolovicitan olovnatý :-)
21:02:33
15.03.2021
Pilot 105
-> Jarda: Proč vyrábět něco, co se dá koupit?

Hledej "Pellachrom marine minio". Jinak když víš kde, tak se dá koupit i čistý suřík, ale do normálních barev bych ho nepřidával, musíš ho tam dát docela dost, takže barva by se nedala aplikovat, jedině sehnat nějakou bázi (syntetiky, PUR apd.) bez plnidel a tam přimíchat, jinak postaru se míchal s fermeží (olejová barva) viz. foto. Jinak pod suříkovku chemicky neodrezuj, rez odstraň jen mechanicky, suřík s korozí zreaguje.;) A pozor je to jed! Takže při manipulaci, broušení apod. respirátor a před jídlem si umýt ruce.1

Jen pro zajímavost, ta malá plechovka váží 1kg.4
zvětšit Použít odrezovač?? - obrázek od Pilot 105 vložen 15.03.2021 21:02:33
upraveno 1x, naposled 16.03.2021 10:22:37
19:01:52
15.03.2021
Jarda/felda
-> Jarda - zrušená registrace 15.03.21 18:50:15: suřík se sehnat dá, používá se samostatně smíchanej s fermeží, pak zastaví rez kdekoliv 4
18:50:15
15.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Pilot 105: chtel bych se zeptat, jde sehnat surik a mohu ho pouzit do jakekoliv barvy? myslim, ze jsi se o tom kdysi zminil... diky

toho odrezu s taninem jsem si objednal 1,5l, podvozkove casti vetsinou natiram festB, tak bych pridal surik, pamatuji ze i tata surik chvalil chvalil... mel ho ve sklenicce od presnidavky a pry tim zastavi kazdou korozi...
10:55:30
22.02.2021
Borderer
-> Bukaj: Copak o to, troufnu si tvrdit, že to vysušíš, ale už nikdy nezajistíš vlhkotěsnost. Sice to odrezíš, nějak pasivuješ, ale stejně se při jízdě plechy třou o sebe a za chvíli to hnije znova....



Já osobně řeším korozi (plocha, pertly, vše) nahřátím plechu horkovzduškou tak, že na tom sotva udržím ruku, pak odrezovač, nátěr a v případě pertlu atd to zaleju voskem.

Korozi sem nikdy nezastavil, ale aspoň příjemně zpomalil. Hlavně zadní lemy na feldě...Mám porovnání s lemy, který taky byly vařený v roce 2015, ale bez následující péče -shnily za 4 zimy úplně na sračku.
upraveno 1x, naposled 22.02.2021 10:56:05
10:46:40
22.02.2021
Bukaj
-> palinator: Pravděpodobně ano. Ale pertl dveří, lemu nebo kapoty bez rozpertlování nevyčistíš, neodrezíš a nevysušíš7
09:51:17
22.02.2021
palinator
-> Bukaj:

No a u hladký plochy se ti to podaří?
09:42:46
22.02.2021
Bukaj
-> palinator: Pokud se Ti to podaří dokonale vysušit a poté dokonale vzduchotěsně utěsnit, tak ano. Ale toho bys u shnilýho lemu dveří nebo kapoty nebyl schopnej dosáhnout ani v laborce a i kdyby, tak jen na velmi omezenou dobu...8
19:20:58
20.02.2021
palinator
-> Bukaj:

Očekával jsem ale, že když takový místo prostě zabetonuješ materiálem tak, aby se k danýmu místu vlhkost vůbec nedostala (nebudeme-li brát v úvahu poréznost materiálů), tak že to bude dobrý do doby, dokud to nad tim zabetonovaným místem neprohnije až do místa opravy.
18:18:35
15.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> MB_CML 15.02.21 10:58:43: ten fertan je koukam taky s taninem

-> Pilot 105 15.02.21 12:38:14: jj, tak odzkousim ten z odkazu asi... diky
17:16:01
15.02.2021
SO545
16:10:28
15.02.2021
Bukaj
-> palinator: Ono tam, kde se neudrží vlhkost, není důvod, aby to začalo nějak rychle reznout (za normálních podmínek bez působení chemie). Zato v (částečně) uzavřeném překryvu dvou plechů dokáže vlhkost za vhodných podmínek zkondenzovat ze vzduchu, o nějakém zatečení a pomalém vysychání ani nemluvě. Proto jakmile začne reznout lem dveří nebo blatníku, nezastaví to už žádný přípravek - maximálně zpomalí...8
13:26:39
15.02.2021
palinator
-> U-Geen:

Je třeba zajímavý, že se mi vozejk prosekl šlinc až na plech do 5. dveří a reznout to nezačalo snad 2 roky, než jsme to opravili. To samý prasklej lak v ohybu předního blatníku u nárazníku... nijak zvlášť se to nerozlejzá. Vlastně v píči je to auto akorát komplet v rantlech dveří, v zadních lemech a prahy (teda jen jeden, druhej byl v minulosti už z nějakýho důvodu dělanej) jsou na sračku.



On celkově ten spodek na Toledu je hodně mizernej. Ale střecha, kapota, přední blatníky a 5. dveře super. Škodovka by mohla závidět. 3
upraveno 1x, naposled 15.02.2021 13:26:53
13:23:33
15.02.2021
palinator
-> Peca:

To já nevim, nic jinýho jsem nezkoušel...
13:17:39
15.02.2021
U-Geen
-> palinator: jj stejna zkusenost
13:05:51
15.02.2021
Peca
-> palinator: A je to chyba konkrétně Brunoxu? Podle mě na hloubkovou korozi nepomůže ani svěcená voda, jinak by klempíři neměli co dělat a každý by "namazal a setřel" :-)
12:57:16
15.02.2021
palinator
-> Peca:

Nevim, když jsem s nim dělal Toledo, tzn. nahnilý lemy a vnitřky dveří, tak ta rez zase vylezla po krátký době. A to jsem si myslel jak to dělám poctivě. Ale prostě rezavej plech je rezavej plech. 8
12:55:32
15.02.2021
Peca
Co je špatného na zmiňovaném i zatracovaném Brunoxu? Mám s tím namazáno půl podvozku a motorák, neshledal jsemi nic nestandartního ani později, tak mne poučte... 9
12:38:14
15.02.2021
Pilot 105
-> Jarda: Taninové odezovače fungují, nevím jak tento výrobce, ale když ho ještě vyráběla f. VIA-REK, potažmo Chema Rájec (Odrezovač T) tak nic lepšího nebylo, sám ho používám už hodně let a jsem spokojený. Bohužel cena taninu výrazně stoupla, takže výrobu ukončili 8, naštěstí jsem si stihl udělat zásobu. Dnes je výrobků s taninem několik, ale zkušenost nemám a zatím ani nemám potřebu testovat např. www.cleanfest.cz/cz/.../c leanfest-t

Jediné na co u tohoto odezovače upozorním je, že se musí nechat několik dnů působit (povrch sice rychle zaschne, ale reakce pokračuje), aby došlo k přeměně koroze na tanáty (povrch začne fialovět až zčerná), aplikovat ho ideálně ponorem, nebo vydatným nátěrem, případně opakovat, aby došlo k nasycení koroze a před vlastním nátěrem povrch dokonale očistit.

www.tribotechnika.sk/trib otechnika-22013/tanatovani -a-stabilizace-koroznich-p roduktu-zeleza.html
upraveno 1x, naposled 15.02.2021 12:41:07
11:59:58
15.02.2021
Borderer
-> MB_CML: Důvod? Mám pocit, že zrovna Brunox tu korozi umí pěkně zastavit. Ale je potřeba dát víc vrstev a ne jednu...
11:02:55
15.02.2021
palinator
-> MB_CML:

Píšu si.
10:58:43
15.02.2021
MB_CML
-> Jarda: -> suri: chválí to každý, kdo pak to auto pošle pryč... Brunox nebrat! Jediné, co funguje, tak je R-Stop od APP nebo Fertan.
10:27:06
14.02.2021
suri
-> Jarda: neviem čo v tom je ale posledné roky s tým každý robí
10:26:12
14.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> suri 13.02.21 08:48:47: v tom je taky tanin? novej kolega to prave chvali (ma japonske vozy), tak uvazuji tim poresit tu novou feldu
08:48:47
13.02.2021
suri
-> Jarda: Brunox sa ti nepáči?
08:46:01
13.02.2021
Jarda - zrušená registrace
07:30:25
29.03.2019
Vojťas
Sakra, mam ten odrezovac co Dušan na fotce v pravo v cire lahvy. A uz asi starsi nez dva roky. Kdyz ho naleju do nepruchozi diry se zavitem a necham vyschnout zbyde tam takovej cernej sajrajt. Je vubec mozny odrezovac timhle zpusobem pouzit nebo je chyba ve stari pripadne odrezovaci?
14:33:15
16.12.2014
Jozka
-> minno: 52
12:32:45
16.12.2014
minno
Osobne mám skúsenosť, že pri ošetrovaní hrdzavého miesta, pokiaľ sa tá hrdza očistí len mechanicky, tak to potom vydrží kratšie, ako keď sa očistí mechanicky a zároveň sa použije aj odhrdzovač. Chémia vzniku tej korózii potom lepšie zabraňuje.
11:09:41
16.12.2014
Jozka
-> Stepan FUN: To neví nikdo - některej lakýrník ti řekne, že to ničemu nevadí, jinej tě s tím vyhodí.. jediný, co je jistý, že už po dvou hodinách má ten odrezovač s čím reagovat, protože koroze v tý době už zas jede na plný pecky 3.
22:00:58
15.12.2014
StepaNoFUN
-> pawlick: Tak patlání kyseliny na čistý železí... :-/ No nevím... Ale je fakt, že životnost jsem nikdy nezkoušel. Odrezovač jsem patlal pouze na zkorodovaný díly.
10:00:23
15.12.2014
pawlick
-> Stepan FUN: Proč by to bylo horší? Mechanický odstranění opískováním je dobrý, ale nedělám si iluze, že by tam nezůstala žádná, byť stopová koroze v pórech. Tato chemická cesta tomu nemůže uškodit. Navíc jsem měl ty disky rezavý jak blázen, tak jsem to chtěl posichrovat...
20:35:33
12.12.2014
Jozka
-> Stepan FUN: Pokud jsem nestíhal včas olakovat, taky jsem patlal a nijak výrazně to myslím neuškodilo - ale používal jsem jen dobroty, co dělají bílý povlaky..
20:08:19
12.12.2014
StepaNoFUN
-> pawlick: Proč jsi patlal odrezovač na opískovaný díly? :-O Spíš mi to přijde jako horší, než lepší. Nevidím důvod pokoušet se odstraňovat korozi tam, kde není.
Extreme Tyres