Škoda Superb

prohledat
1031 příspěvků (zobrazeno 551 až 600) od 01.01.2019 do 12.11.2024, založil/a Joki
řadit dle data
22:12:38
06.06.2022
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 06.06.22 22:10:41: Podle mého je nejlepší kombinace velkoobjemový motor s přeplňováním turbem nebo kompresorem.
22:12:22
06.06.2022
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Tak oproti naftě jo...
22:10:41
06.06.2022
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 06.06.22 21:54:14: Ten krouťák je u toho právě dost zoufalej... a navíc si pro něj člověk oproti turbu musí víc dojít. Ale zase reakce a zvuk atmosféry... mají něco do sebe.
22:09:21
06.06.2022
růža
-> saskyn2: U nás na Vysočině je to v zimě o něčem jiném, ikdyž už to poslední roky stojí taky za h*vno. Fabia byla super (v zimě teda moc ne, strašně přetáčivá), ale už hodně oježděná. A dneska se nedá mezi 1.generací vybírat. Buď je to vrak, nebo chovný kus, který je škoda huntovat na denodenní ježdění.

Nicméně, jako mladý pionýr ještě budu muset vymyslet nějakou hloupost, než se usadím u 2.0 TDI CR, v combi 40
22:08:23
06.06.2022
StepaNoFUN
-> růža: Ta atmosféra prostě pocitově nepojede. Navíc benzín budeš točit do bezvědomí. Asi jako když si můj šéf stěžoval že jeho Wrangler nejede. Na to že to je 4.0 v benzínu 6V.

Sednul jsem do toho, projel se s tím a prohlásil jsem, že nevidím problém a že motor je rychlejší než podvozek.

Druhou cestu jsem jel já s ním. Řadil hodně před 3,5tis. Já skoro v 5ti...

Tak jsem jen zkonstatoval, že nesmí bejt rozmazlenej foukanou 3,0l naftou se zvýšeným výkonem (4.0 BMW X5) a že když od tohohle chce výkon, tak těm koním musí dát napít...
22:05:44
06.06.2022
11mAjA11
Je to jednoduchý, musíš do toho sednou a projet to..klidně se zastav, když budeš kolem OV , F-M..4

Je to prostě dvacet let starý krám..všechno to má své klady , zápory a klasice závady koncernu (zámky, loupání palubovky, vysvicene světla, můžou na tom svítit lambdy, vesměs všechno bude v automatu, manuál bude poměrně vzácný, poskubane sedačky, zatecena komfortní jednotka, vysviceny maxidot, zatuhle stěrače...)

Kamarád má Mondeo v kombíku s trilitrem a Sup mi teda pocitově přijde o hodně svižnější, nehledě na to že kolem motoru něco dělat je teda hodně výživné.. Hele s tou V6 by moh bejt i Golf IV, ale tohle sehnat je teď už skoro snad nemožný..v normálním přijatelném stavu..
upraveno 1x, naposled 06.06.2022 22:10:26
22:01:47
06.06.2022
saskyn2
-> růža: hele s tou 4x4 je v zimě prdel, to rozhodně nechci rozporovat. Na druhou stranu tady je sníh průměrně tak 4x za rok a už jsem asi starej abych kvůli tomu udržoval další požírač času a místa... jestli chceš poradit, tak Fabie rs je proti tomu mnohem zábavnější auto. Pro tu v6 v supu mluví jediný-zvuk1, což nás vrací na začátek, každému se líbí něco jiného, dle vkusu každého soudruha...
22:00:24
06.06.2022
růža
-> StepaNoFUN: Tak třeba Fabia RS (96 kW/310 Nm), Passat CC (225kW/350 Nm). Ale zase beru v potaz manuál vs. DSG a taky samozřemě váhové parametry. No to jsem nicméně odskočil od 2.8 V6 (142 kW/ 280 Nm). Nic, budu muset něco pořídit a pak poreferuji 3
21:54:14
06.06.2022
StepaNoFUN
-> růža: Oproti něčemu foukanýmu (se srovnatelným výkonem) to pocitově prostě nepojede. Ale co budeš mít pod kopcem, to bude i na kopci. Spíš víc... Prostě Nebude to žádná mezikontinentální raketa, ale krouťákem to bude někde jinde... Objem ničím nenahradíš.
21:53:13
06.06.2022
růža
-> Milan 136 06.06.22 21:47:13: No, to je další možnost. Zrovna kolega prodává 3.6 v Passatu CC. Sice to není auto podle mých představ, ale na druhou stranu, bych to taky nedržel věčně. Navíc za to chce směšné peníze. Pak mě ale pořád drží otázka, jestli ten starý nepřímý vstřik nebude bezpečnější volba, než FSI.
21:51:41
06.06.2022
dragon_cb_cz
-> Milan 136 06.06.22 21:47:13: Hele a ty jsou na tom spolehlivostí jak? Tuším, že suri taky nějak laboroval s missfires nebo tak něco? už si to moc nepamatuju... a to ten jeho byl málo jetej.
21:49:16
06.06.2022
růža
-> dragon_cb_cz: Máš pravdu, že je to především o touze si jednou za život vyzkoušet něco lepšího. Zároveň boj mezi rozumem a snem (páč si myslím, že v tuhle chvíli není na nákup rozežraného benzínu dobrá doba, na druhou stranu už možná nikdy nebude).



-> King: Ty moje spekulace jsou především o bezpečném předjíždění a nebýt brzdou provozu. Nikdy jsem velkou atmosféru neřídil, takže vůbec nemám ponětí, jak jezdí. Ale díky alespoň za porovnání modrého oválu.
21:47:13
06.06.2022
Milan 136
-> růža 06.06.22 21:38:55: Já bych to nechtěl ani zadarmo. Je to za jiný peníze, ale když už, tak dvojku 3.6 FSI.
21:38:55
06.06.2022
růža
-> saskyn2 06.06.22 11:39:55: Právě porovnání s Fábií mě trochu děsí. Na druhou stranu, musím si uvědomit, že tu "vé" šestku chci především jako splněný sen o velkoobjemovém víceválci.

Jinak co se týče jízdních vlastností B5, tak co jsem měl předohrab, nic moc. 4motion už mi sedí víc i v létě na zimních Vraníkách 3 Ale taky je pravdou, že moje závodní ambice (naštěstí) umřely s prodejem RSa.
15:24:14
06.06.2022
King
-> růža 06.06.22 09:42:33: Nemam porovnani koncertovy benzinovy atmosfery a TDI, ale soubezne jsem provozoval mondeo TDCi 110kW a fousatyho Cougara 2.0 96kW a v tom nefoukanym kocourovi jsem zklamani z vykonu rozhodne nezazival (bylo to rek bych nerozhodne) a treba 2,5V6 je uz uplne jina pohadka. Problem je samozrejme automat, kterej dokaze zbytecne zariznout lecjakej motor.
14:45:04
06.06.2022
dragon_cb_cz
-> růža 06.06.22 09:42:33: Musíš si ujasnit co od toho chceš. Nemám teda zkušenost přímo s S1 V6, ale s trochu srovnatelnými auty jo. A řekl bych to takhle: pojede to spíš hezky než svižně. Nafta -> benzín je jeden skok v uhlazenosti projevu a čtyřvál -> šestivál je další. Ten pocit je prostě úplně jinde. Pokud hledáš tohle, tak si tu V6 určitě zkus... má to něco do sebe.



Zásadní dynamiku při běžném zacházení bych od toho ale nečekal (v automatu tuplem). Speciálně pokud jsi zvyklý na TDI... budeš mít pocit, že se o ten výkon musíš prosit (a beztak ho tam není úplně moc).
11:59:05
06.06.2022
palinator
-> saskyn2:

Takže první a poslední měkká Škodovka od doby 120? 3
11:39:55
06.06.2022
saskyn2
-> růža 06.06.22 09:42:33: Hele asi záleží jaký TDI myslíš, pokud seriovou rotačku, tak z výkonu asi zklamaný nebudeš, ale někde si tu psal o RS fabii, tak to ti říkám rovnou že je to auto který nejede a žere dvakrát tolik3 Prostě je to atmosfera s jejími pozitivy i negativy. Jinak B5/Sup jízdníma vlastnostma je takovej parník, když si měl B5 tak asi víš, to je to samé, jen ten sup je ještě o něco měkčí, když z toho sedneš do seriový oktávky tak si připadáš jak v supersportu3 Jako někomu to možná vyhovuje, mě teda moc nee, ale to už je na každém soudruhu. Projed se v tom a udělej si obrázek sám.
09:50:12
06.06.2022
růža
-> 11mAjA11 05.06.22 21:58:17: Tak B5 by mi skrz prostor nevadil, mám už druhého a stačí mi to.

Manuál je určitě výhra, ale asi by ch přežil i automat (byť už to dnes může být celkem past).



-> Jarda/felda 05.06.22 22:48:32: 4kola je super, spotřeba o ten litr nahoru. Svezení parádní, ale má to jednu vadu. Pomalu už se nedají sehnat zadní ramena.
09:42:33
06.06.2022
růža
-> StepaNoFUN: Prosím o toleranci, vzhledem k času vložení příspěvku 3



-> King 05.06.22 07:52:50: To právě nevím. Kouzlo těchto motorů je bez debat. Ale po letech života s TDI se obávám sklamání (nikdy jsem s větším benzínem nejel, tak se trochu zajímám).
22:48:32
05.06.2022
Jarda/felda
-> 11mAjA11 05.06.22 21:58:17: ten litr navíc dělá ta čtyřkola 8 u nafty to funguje stejně oproti předokolce je to +litr spotřeba, ale zase ten zadní víceprvek může být fajn 1
21:58:17
05.06.2022
11mAjA11
růža - Já sem měl úplně stejně myšlenkové pochody, prostě sem tohle chtěl taky ochutnat a přesně v téhle karoserii. Když pominu naprosto nerodinnost a celkově koncepci prostoru u sedanu (prvé generace Supa..FL jedničky aspoň měl sklopné sedačky zadní). Tak je to aspoň za mě přesně to co sem od toho tak nějak celkové očekával. Manuál se slušným výkonem i na dnešní dobu. Spotřeba je přijatelná. Já měl výhodu že to auto sem částečně znal a že to je v LPG, takže nebylo vcelku nad čím dlouho přemýšlet.

Jede to hezky, je to pohodlné cestování, díly na to jsou dostupné, rejd je skvělý. Kamarád to má v Passatu kombíku synchro a je to tedy lenivejsi a spotřebua skoro o litr výš, méně místa celkové vevnitř. V něčem jako je A6 by to mohlo bejt lepší ale Passat je o proti Supu fakt s tím prostorem bída..jako musel by ses s tim projet..kazivost celkove těžko soudit je to 20 let nový vůz..třeba nějak ty poslednejsi FL jedničky by nemusely být zlé..manuálu je ale jako šafránu s tou 2.8...
upraveno 1x, naposled 05.06.2022 21:59:14
09:01:51
05.06.2022
King
08:38:59
05.06.2022
Jirik_Tuňák1983
08:32:14
05.06.2022
StepaNoFUN
-> růža: kam cheš pověsit?
07:52:50
05.06.2022
King
-> růža 05.06.22 00:36:29: Zklamanej z V6(8) muzes bejt ve svym veku spis jenom z vymery povinnyho ruceni1
00:36:29
05.06.2022
růža
-> 11mAjA11: Pověs mi, jak celkově hodnotíš 2.8? Poslední dobou mě pronásleduje myšlenka, si alespoň jednou za život vyzkoušet V6 (V8) benzín. Ideálně od koncernu, takže čumím furt na inzerce a přemýšlím, jestli Audi/VW s 2.4 nebo 2.8 nebo 3.0 (3.2 atd). Na "staré" 2.8 narážím celkem často, ale pořád si říkám, abych z toho nebyl zklamaný.
23:48:19
04.06.2022
11mAjA11
Já si s prehistorickou atmo V6 taky nestěžuju, ve městě pěkně 50, za mnou neurózy srankujou od čáry ku care a "vyčkávají"..ja kmile sjedem na dálnici kde je kousek ještě 80 tak hned všichni intergalakticky vyrazí a předjíždí..jenže ono je to do velice táhlého kopce a stoupání je vcelku zákeřné..1 po 500m dám za tři a tlačim je všechny v tom levým až to nezvládnou a jeden po druhym se odklidit do pravého..1 a pak uz je nevidím
11:30:48
04.06.2022
Jirik_Tuňák1983
Dnes jsem visel za aktuálním benzínovým Superbem. Trochu tunynk zvenku. Co bylo zajímavé, tak když tomu hodně nakládal, lítaly čmoudíky neurčité barvy z obou koncovek. Pravda, ve stejných případech mi lítá z laufu taky prej produkt bohaté směsi. 3 Při řazení se na to DSGčko nechytám na rozjezdech, ale vůbec. Při rozjezdech to z opatrnosti šetřím kvůli spojce a úhlové spojce haldexu. Ale v momentě, kdy došlo za jízdy na moje kvalty od 3, 4 nahoru, tak jsem ho už tlačil před sebou já. Zajímavé setkání věků a 2,5T stále nepatří do starého zelí. 1
upraveno 3x, naposled 04.06.2022 14:22:52
22:27:19
12.04.2022
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 12.04.22 21:14:56: To auto vyjelo v roce 2009, tak se jim v průběhu výroby zřejmě nechtělo dělat nějaké zásadní změny. A možná dobře. Když to začalo na B6, tak s tím byly dost problémy.

První Škodovka s el ručkou byl S3, jak píše saskyn.

Pak Kodiaq, Karoq a Octavia 4.
21:38:42
12.04.2022
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: el parkovačku až SIII, pádla na volantu ano.
21:14:56
12.04.2022
Jirik_Tuňák1983
Měl někdy S2 elektrickou parkovací brzdu, nouzové brzdění a u DSG nějaká tlačítka řazení např. ze zadní strany volantu? Projel jsem několik ks z roku 2013, 2014, 2015 a všechny páku. 9 Ale přijde mi divný, aby věc, kterou měla i koncernová auta ještě před vznikem S2, tady nebyla.
14:13:45
07.02.2022
Nwkt
-> 11mAjA11: Ale třeba Škoda rádia musí mít 2x plus, jinak se nepustí. Tohle VW rádia nemají
09:13:33
07.02.2022
11mAjA11
Zde foto VW, Supa sem napinoval stejně (barevně kabely odpovídaly) jen navíc je ten silný červený s modrým pruhem, který jsem osadil na pozici viz. níže.
zvětšit Škoda Superb - obrázek od 11mAjA11 vložen 07.02.2022 09:13:33
09:10:51
07.02.2022
11mAjA11
To chápu. Barevné označení kabeláže které je v B5.5 je stejne jako v Supu ale tech kabelu je tam méně.
08:52:31
07.02.2022
Nwkt
-> 11mAjA11: Bacha VW a Škoda mají různé zapojení, to že to kamarád neměl v B5.5 je správně
08:43:34
07.02.2022
11mAjA11
Je tu nějaký elektrikář či majitel Superba, který by byl ochotný mi osvětlit k čemu jsou ty ostatní nezapojené kabely případně ?
08:42:14
07.02.2022
11mAjA11
Štítek
zvětšit Škoda Superb - obrázek od 11mAjA11 vložen 07.02.2022 08:42:14
08:41:59
07.02.2022
11mAjA11
Nakonec sem sehnal správné rádio.

Vzhledem k několikanásobnému předělávání z původního továrního osazení v minulosti, zůstalo v kabeláži nejasné zapojení. Z originál ISO konektorů jsem prepinovat na MOST ale několik kabelu zůstalo nezapojenych (patrně související s tovární telefonní zástavbou), mám je řešit nebo se na to vybodnout (absolutně netuším co je který kabel). Napinoval jsem podle zapojení Delta6 z Passat B5.5, akorát mi nadbyl hrubý plus červený s modrým pruhem, ten jsem připojil na spínané plus (jestli správně chápu symbol na štítku rádia - ovšem ten kamarád v passatu vůbec nemá osazený) mi ale nešlo rádio bez napětí na tom pinu zapnout, displej zobrazoval navoleny PIN ale nešel potvrdit a tím zapnout radio. Jinak volant ovládá, budík zobrazuje, po vytažení klíče že spinacky si to PIN v paměti drží. Nadbytečné kabely viz. foto + štítek pozic MOST konektoru s naznačeným PINem co sem k němu připojil napájení.
zvětšit Škoda Superb - obrázek od 11mAjA11 vložen 07.02.2022 08:41:59
09:17:27
16.12.2021
Nwkt
-> StepaNoFUN: CAN jde překódovat
20:30:19
15.12.2021
StepaNoFUN
-> Nwkt: Nemění se tam jednotka? Nebo CAN jde zpětně nakódovat?
20:06:49
15.12.2021
Nwkt
-> 11mAjA11 15.12.21 18:51:02: Tohle je třídrát. Vyčti volant a budíky. Teoreticky by to zprovoznit mělo jít. CAN volant jde nakódovat na třídrát. Nicméně v rámci ušetření práce je lehčí sehnat novější rádio
20:02:13
15.12.2021
11mAjA11
Dík za tip, zítra se v tom pošťorám.
19:57:23
15.12.2021
Milan 136
-> 11mAjA11 15.12.21 18:47:54: Na těch světlech bych zkusil uložit základní nastavení diagnostikou. Pokud je to bez chyb.
18:51:02
15.12.2021
11mAjA11
Na rádiu je totok
zvětšit Škoda Superb - obrázek od 11mAjA11 vložen 15.12.2021 18:51:02
18:47:54
15.12.2021
11mAjA11
Budíky vyčtu zítra, ono to úplně nehoří..

O zobrazování na budíku mi tak úplně nejde, bylo by fajn kdyby to šlo, spíš mě sere že nejde ovládání z volantu..

Pak mám ještě jednu věc co se pro změnu týká světel.

Origo xenony nedělají co by dělat měly, nastartuju, rožnu a podle mě by měly sjet dolů, nahoru a ustálit se. Váhy sem kontroloval, táhla jsem opravil, chodí volně, potenciometry na nich chodí hladce bez zasekávání, kabely poškozené nejsou, konektory v pořádku. Závadu to žádnou nevypisuje, kdy byla vadná výbojka tak to napsalo na budíku výstrahu na pravé světlo nefunkční..po zatížení zadku světla nenaklopí aby neosilňovaly, motorky jsou v pořádku. Opět byly světla po zásahu prasopsa prejebane na nějaké čínské Can Hid sady..mohli to ocasove nějak odkodovat aby to nevyžadovalo to nivelovani ?8 já to dal zpět do originálního stavu jak to má být, no zas jen tak napůl..
upraveno 1x, naposled 15.12.2021 18:49:42
06:45:15
15.12.2021
StepaNoFUN
-> 11mAjA11: jestli dobre koukam, tak ten SUP je uz CAN a Gama jestli se nepletu bude tridrat. Co to je za rok? Idealne cislo z pristrojovky. Jestli nebude nekdo vedet z hlavy, tak se vecer kouknu do papiru, jestli budiky umej i tridrat.
06:13:18
15.12.2021
11mAjA11
06:02:35
15.12.2021
11mAjA11
Jelikož se nemůžu pořádně nikde nic dopátrat optám se tu.

V Supu bylo od výroby nějaké jednodin rádio, to nahradili v Německu u dealera na přání zákazníka jednodin Beckerem s navi a CD changerem, následně po odprodeji do ČR tam někdo nacpal čínskou 2din zrůdnost co absolutně nefungovala, při tom přeházeli kabely v ISO konektorech a nějaké dva ustřihli..já sem teď vrátil zpět škodovácké rádio Gamma.

Problém mám že na maxidotu se v horním řádku rádio nezobrazuje a nejde ovládat z volantu.

Podle všeho v tom budou možná přeházené kabely a ty dva ustřižené.mohl by mi někdo říct které barvy kabelů kam patří a k čemu by měly být ty dva ustřižené ?
zvětšit Škoda Superb - obrázek od 11mAjA11 vložen 15.12.2021 06:02:35
upraveno 1x, naposled 15.12.2021 06:02:54
22:39:45
12.10.2021
Pavel P..
-> saskyn2: to bych mohl3



viděl jsem to poprve...1
Extreme Tyres