skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ford S-max 2.0 Tdci
prohledat
86 příspěvků (zobrazeno 51 až 86) od 31.05.2018 do 11.06.2018, založil/a dragon_cb_cz
10:53:30
01.06.2018
01.06.2018
Nwkt
-> Milan 136 01.06.18 09:31:32: Nižší teplota regenerace bliká, vyšší teplota svítí
10:49:56
01.06.2018
01.06.2018
dragon_cb_cz
-> Syny 01.06.18 07:40:07: Tomuhle rozumím, ale právě že se mi nechce jezdit podle toho co si auto řekne - a kdybych lítal víc delších tras, tak je šance, že by se to pořešilo na nich. Takhle by to právě často končilo nějakým kolečkem kolem baráku večer (v lepším případě) nebo postáváním před vjezdem do garáže v práci (v horším případě)... což mě úplně nadšením nenaplňuje.
Každopádně problém je asi vyřešen tím, že auto DPF dle všeho skutečně nemá - na štítku je součinitel absorpce 1.51 a rychlým pohledem pod auto jsem žádnou podezřelou plechovku na výfukovým potrubí taky neodhalil Spíš bych řekl, že už má lehce načatou dvouhmotu (při vypnutí se lehce zatřepe) a nejsem si 100% jistý volnoběhem - je tam takové periodicky kolísající hvízdání (to bude asi řemen) a přes ten zvuk se mi úplně nedařilo rozeznat jestli chod motoru jako takový je stabilní nebo taky kolísá... ale včera nebyl čas to moc zkoumat.
Každopádně problém je asi vyřešen tím, že auto DPF dle všeho skutečně nemá - na štítku je součinitel absorpce 1.51 a rychlým pohledem pod auto jsem žádnou podezřelou plechovku na výfukovým potrubí taky neodhalil Spíš bych řekl, že už má lehce načatou dvouhmotu (při vypnutí se lehce zatřepe) a nejsem si 100% jistý volnoběhem - je tam takové periodicky kolísající hvízdání (to bude asi řemen) a přes ten zvuk se mi úplně nedařilo rozeznat jestli chod motoru jako takový je stabilní nebo taky kolísá... ale včera nebyl čas to moc zkoumat.
10:04:30
01.06.2018
01.06.2018
palinator
-> Syny 01.06.18 09:20:10:
Ano, je to víceméně to samé, ale DPF u VW je většinou bez aditiv (a podíl systémů u jiných značek nevim) a FAP u francouzů bývá spíše s aditivy. Proto jsem se to snažil rozlišit.
Ano, je to víceméně to samé, ale DPF u VW je většinou bez aditiv (a podíl systémů u jiných značek nevim) a FAP u francouzů bývá spíše s aditivy. Proto jsem se to snažil rozlišit.
09:58:08
01.06.2018
01.06.2018
MATTESS
-> palinator 01.06.18 09:04:18: cena tý náplně záleží na konkrétním autě. Na moji 308ku stála 3200,-. Vedle stála 4007ka a tam to bylo kolem těch 5000. Ano, dávka je konstantní při každém tankování, takže je dobré brát co nejvíce nafty.
09:33:16
01.06.2018
01.06.2018
Syny
-> Milan 136: Nechapu, proc tohle ty auta nemaj v serii :)
09:31:32
01.06.2018
01.06.2018
Milan 136
-> Nwkt: az tak?
09:27:08
01.06.2018
01.06.2018
Nwkt
-> Milan 136: Tuning bliká/svítí zeleně při regeneraci
09:26:56
01.06.2018
01.06.2018
Syny
-> Nwkt: Neser
09:23:50
01.06.2018
01.06.2018
Milan 136
-> Nwkt: coto?
09:23:18
01.06.2018
01.06.2018
Milan 136
-> palinator 01.06.18 09:04:18: u nas to mel akorat Superb 1 2.0TDI BSS.Satacen 25 se to jmenuje ten smradlavej sajrajt
www.nahradnidily-skoda.cz /cz/.../15400-aditivum-sat acen-25-1-l.html
www.nahradnidily-skoda.cz /cz/.../15400-aditivum-sat acen-25-1-l.html
09:20:10
01.06.2018
01.06.2018
Syny
-> palinator: No AdBlue je pro katalizator, ale ten je vetsinou spojenej s DPF. Myslel jsem, ze narazis na to, ze to ma/muze mit s tim AdBlue pak jiny projev vypalovani DPF, coz nevim Nedoslo mi, ze myslis tyhle aditiva.
Jinak DPF a FAP je to same, proto jsem nevedel co myslis
Jinak DPF a FAP je to same, proto jsem nevedel co myslis
09:04:18
01.06.2018
01.06.2018
palinator
-> Syny:
Blemcáš tady blbosti. AdBlue (močka) není aditivum pro DPF, ale pro SCR. SCR je jedním ze způsobů redukce NOx. Stojí asi 10 Kč/l a doplňuje se uživatelsky u rozumných systémů.
Aditivum pro filtr pevných částic (zde jej označujme francouzsky FAP, ať se to neplete) je nějaká sračka na bázi oxidů železa, která snižuje zápalnou teplotu sazí a je dávkována do nádrže po každým natankování. Není uživatelsky výměnná a náplň stojí kolem 5000, vydrží asi na 150 tkm, resp. údajně počet tankování (dávek), na kolik vyjde, je konstantní (nezohledňuje to jestli jsi nabral plnou nebo nacrcal za 200). Nevýhodou je prokazatelný zasírání filtru popelem z toho aditiva.
Tenhle systém měl jako první Peugeot 607 2,2 HDi EURO 3, měřili jsme na něm ve škole. Odstaveno a odhlášeno právě kvůli FAPu, kterej se v týhle první generaci měnil snad po 160 tkm.
Blemcáš tady blbosti. AdBlue (močka) není aditivum pro DPF, ale pro SCR. SCR je jedním ze způsobů redukce NOx. Stojí asi 10 Kč/l a doplňuje se uživatelsky u rozumných systémů.
Aditivum pro filtr pevných částic (zde jej označujme francouzsky FAP, ať se to neplete) je nějaká sračka na bázi oxidů železa, která snižuje zápalnou teplotu sazí a je dávkována do nádrže po každým natankování. Není uživatelsky výměnná a náplň stojí kolem 5000, vydrží asi na 150 tkm, resp. údajně počet tankování (dávek), na kolik vyjde, je konstantní (nezohledňuje to jestli jsi nabral plnou nebo nacrcal za 200). Nevýhodou je prokazatelný zasírání filtru popelem z toho aditiva.
Tenhle systém měl jako první Peugeot 607 2,2 HDi EURO 3, měřili jsme na něm ve škole. Odstaveno a odhlášeno právě kvůli FAPu, kterej se v týhle první generaci měnil snad po 160 tkm.
08:56:23
01.06.2018
01.06.2018
Syny
-> palinator: Ze by S-MAX s Euro 4 mel DPF s AdBlue? To asi ne...
08:53:16
01.06.2018
01.06.2018
palinator
-> Syny:
Jenže tu pořád popisuješ systém bez aditiva, ale vstupní podmínky pro regeneraci systému s aditivem mohou být jiné. U těchto systémů je regenerace méně poznat (nafty to přidává méně)ú, otázka je, jak ochotně se spustí a jestli má čas proběhnout.
Jenže tu pořád popisuješ systém bez aditiva, ale vstupní podmínky pro regeneraci systému s aditivem mohou být jiné. U těchto systémů je regenerace méně poznat (nafty to přidává méně)ú, otázka je, jak ochotně se spustí a jestli má čas proběhnout.
07:52:00
01.06.2018
01.06.2018
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Je to mozny, aktualni spotrebu ja nesleduju, mam tam misto ni permanentne zobrazenou teplotu oleje :)
07:46:31
01.06.2018
01.06.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 01.06.18 07:40:07: Já to taky převážně poznám až když zastavím a musím se pak jet jako kokot projet, páč mi to prostě nedá. No a ještě podle okamžité spotřeby, která je při popojíždění nebo rozjezdu 1, 2 oproti normálu vysoká.
07:40:07
01.06.2018
01.06.2018
Syny
-> dragon_cb_cz 31.05.18 17:24:22: To je ale uplne jedno jak s tim jezdis. Jde pouze a jen o to, ze kdyz se zapne regenerace filtru, tak to chce s tim autem jet a nechat regeneraci probehnout - nechcipnout ho. Ja obvykle poznam, ze mi bezi regenerace az kdyz s autem nekde zastavim (dost casto prave pred barakem). Tak holt nezaparkuju, ale jeste si udelam 5-10km okruh, aby regenerace dobehla. To jak jezdis s autem mezi regeneracema je uplne jedno, jediny na co to ma vliv, je interval spousteni regeneraci, kterej ty bys mel samozrejme mensi.
Dost lidi trpi mylnou predstavou, ze s autem s DPF je spatny jezdit kratky trasy a musi se s nim litat furt po dalnici, ale tomu filtru je to fuk, ten proste spusti regeneraci az kdyz je velky rozdil tlaku na vstupu a vystupu DPF a jestli jsi predim jel cukacku po meste nebo letel po dalnici ho nezajima.
Jeste to ovlivnuje tedy fakt, ze motor musi byt zahratej, aby se regenerace spustila, ale me samotnymu to regeneraci spustilo v zime v mrazu, po asi 8-9ti km, kdy mi maxidot ukazoval teplotu oleje 50°C a raficka teploty vody nebyla jeste ani na 90°C. Jinak ja to mam do prace 15km (11 mimo mesto a 4 ve meste) a v pohode. Nwkt jezdi jeste mnohem kratsi trasu a taky OK. Snad jen, ze u PDcka s DPF to chce pri regeneraci fakt jet a nestat nekde na volnobehu, u CRka je ale i tohle relativne jedno.
Dost lidi trpi mylnou predstavou, ze s autem s DPF je spatny jezdit kratky trasy a musi se s nim litat furt po dalnici, ale tomu filtru je to fuk, ten proste spusti regeneraci az kdyz je velky rozdil tlaku na vstupu a vystupu DPF a jestli jsi predim jel cukacku po meste nebo letel po dalnici ho nezajima.
Jeste to ovlivnuje tedy fakt, ze motor musi byt zahratej, aby se regenerace spustila, ale me samotnymu to regeneraci spustilo v zime v mrazu, po asi 8-9ti km, kdy mi maxidot ukazoval teplotu oleje 50°C a raficka teploty vody nebyla jeste ani na 90°C. Jinak ja to mam do prace 15km (11 mimo mesto a 4 ve meste) a v pohode. Nwkt jezdi jeste mnohem kratsi trasu a taky OK. Snad jen, ze u PDcka s DPF to chce pri regeneraci fakt jet a nestat nekde na volnobehu, u CRka je ale i tohle relativne jedno.
18:30:42
31.05.2018
31.05.2018
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Já nevim, podle mě je jedno jestli je auto EURO 2 nebo EURO 4, co se týče smradu. Smrad je způsobenej dle mýho názoru špatným stavem vstřikování a mrtvým oxidačním katalyzátorem. Octa EURO 3 nenásilně zasmrdí při startu a během několika vteřin je po představení. Co se týče sazí, tak je maličko něco k zahlídnutí v zrcátku, když se 50 km courám na spotřebu a pak tomu někde naložim do plnejch. Jinak nevim jak to kouří, za svým autem jsem zatím nejel.
-> dragon_cb_cz:
Vzhledem k tomu, že jsem pragmatik a konzervativní člověk, tak bych nechal doma osvědčený auta a do tohoto přecijen rizika bych nešel, pokud výměna není nutná. Jedni známý právě vyměnili naftový Volvo kvůli filtru za benzinovýho Tiguana (z bláta do louže) a BMW 530d na svoji výměnu za něco benzinovýho čeká. Smutné. Do jaký míry problémy s filtrem řešili servisně, to netušim.
Já nevim, podle mě je jedno jestli je auto EURO 2 nebo EURO 4, co se týče smradu. Smrad je způsobenej dle mýho názoru špatným stavem vstřikování a mrtvým oxidačním katalyzátorem. Octa EURO 3 nenásilně zasmrdí při startu a během několika vteřin je po představení. Co se týče sazí, tak je maličko něco k zahlídnutí v zrcátku, když se 50 km courám na spotřebu a pak tomu někde naložim do plnejch. Jinak nevim jak to kouří, za svým autem jsem zatím nejel.
-> dragon_cb_cz:
Vzhledem k tomu, že jsem pragmatik a konzervativní člověk, tak bych nechal doma osvědčený auta a do tohoto přecijen rizika bych nešel, pokud výměna není nutná. Jedni známý právě vyměnili naftový Volvo kvůli filtru za benzinovýho Tiguana (z bláta do louže) a BMW 530d na svoji výměnu za něco benzinovýho čeká. Smutné. Do jaký míry problémy s filtrem řešili servisně, to netušim.
17:24:22
31.05.2018
31.05.2018
dragon_cb_cz
-> Syny: Vím, ale dojezd do práce mám dost krátký - jen 20km, navíc fakt město. Zpátky už pak třeba pár km po dálnici jedu, ale ráno je to bída (navíc budu vozit děti do školky, takže to spíš něž 20km bude 2x 10...). Takže kdyby tam DPF mělo být, tak bych se hodně rozmýšlel, jestli to smysl bude dávat nebo ne...
16:42:40
31.05.2018
31.05.2018
Syny
-> dragon_cb_cz: Kdyz to nechavas vypalovat kdy je potreba, tak te driv odejde pulka jinejch veci...
16:41:36
31.05.2018
31.05.2018
dragon_cb_cz
-> Syny: To zhodnotí až ho bude měnit. Ale zrovna na Taliánovi to nijak drahé není.
16:37:21
31.05.2018
31.05.2018
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Za ten hrejivy pocit v podbrisku a krasne cisty vyfuk to stoji, ne?
16:26:16
31.05.2018
31.05.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 31.05.18 16:07:35: To jo a nesmrdí to jak zmoklý ZOO.
16:07:35
31.05.2018
31.05.2018
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: A funguje? Funguje, tak bud rad, ze te z auta nelitaj az takovy sracky :)
-> dragon_cb_cz: Nevim jak S-MAX, ale o Galaxy jsem to slysel taky, ze nemely DPF kvuli tej vyssi homotnosti a spadani pod jinou kategorii.
-> dragon_cb_cz: Nevim jak S-MAX, ale o Galaxy jsem to slysel taky, ze nemely DPF kvuli tej vyssi homotnosti a spadani pod jinou kategorii.
15:53:48
31.05.2018
31.05.2018
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983:
15:50:03
31.05.2018
31.05.2018
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 31.05.18 15:46:47: To je dyškrymynáce. Já ho s Euro 4 mám.
15:46:47
31.05.2018
31.05.2018
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Já jsem právě někde vyčetl, že díky celkovej hmotnosti o 5kg přes 2.5 tuny se na ně snad vztahovala norma jako na lehký užitkový vozidlo nebo tak něco Každopádně někdy ho má, někdy ne... zjistím večer až pojedu z práce asi.
Jinak třeba Akordeón FAP taky nemá a je EURO4.
Jinak třeba Akordeón FAP taky nemá a je EURO4.
15:09:12
31.05.2018
31.05.2018
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 31.05.18 14:44:12: Nevím jak Ford, ale FAP měla některá PSAčka už kolem roku 2001, nejčastěji a i později s aditivem. Motory u Fordu měly pak tuším klasický filtr bez aditiva. Nebral bych to tedy jako záruku, že bez něj automaticky bude.
Vyráběl vůbec někdo Euro 4 bez filtru? Tipuji asi jen koncern?
Vyráběl vůbec někdo Euro 4 bez filtru? Tipuji asi jen koncern?
14:45:27
31.05.2018
31.05.2018
dragon_cb_cz
-> Tom Troll: Pro Německej trh už myslím v té době bylo DPF standard, tohle je ale koupený v ČR.
14:44:12
31.05.2018
31.05.2018
dragon_cb_cz
-> palinator: Tak on kolega shodou okolností bydlí kousek od nás, jeho cesta do práce je možná o 6 km delší než moje? Tak si říkám, že když s DPF neměl za celou dobu problém, tak buď tam není, nebo bych ho max jednou vyměnil a snad neměl problém taky... dalších 175 tisíc s tím sotva najedu.
Spíš mi šlo o zbytek věcí okolo, je tu spousta "nezávislejch servismanů" co určitě podobný stroje potkávaj z té méně hezké strany, tak by mě zajímaly jejich zkušenosti. Jak jsou na tom vstřiky, elektronika, jak moc tomu motoru vadí nebo nevadí delší servisní intervaly atd. A co případně zkontrolovat, než na to kolegovi kývnu... budu to od něj mít na víkend půjčený, takže celkem není problém ledacos vyzkoušet.
A případně pokud to má nějaký typický závady, kolik jejich odstranění rámcově stojí...
Spíš mi šlo o zbytek věcí okolo, je tu spousta "nezávislejch servismanů" co určitě podobný stroje potkávaj z té méně hezké strany, tak by mě zajímaly jejich zkušenosti. Jak jsou na tom vstřiky, elektronika, jak moc tomu motoru vadí nebo nevadí delší servisní intervaly atd. A co případně zkontrolovat, než na to kolegovi kývnu... budu to od něj mít na víkend půjčený, takže celkem není problém ledacos vyzkoušet.
A případně pokud to má nějaký typický závady, kolik jejich odstranění rámcově stojí...
14:41:28
31.05.2018
31.05.2018
Tom Troll
Jo ještě zasraný fordí matky na liťáky se lámouz vejpůl a musíš na to pak navařit trubku nebo odvrtat šteft
14:38:45
31.05.2018
31.05.2018
Tom Troll
Stejnej rok a motor máme v Galaxii kdysi dotaženo z německa, a co já vim tak se to kupovalo s tím že DPF má. (taky občas samo zapíná a vypíná vyhřívání oken...)
Máme na tom 140k a zatím bez problémů, kromě kablíku k sahaře kterej se sám přeříz o kus plastu, rozbitech plastovejch prkotin v interiéru, a toho že má ve zvyku zvlňovat kotouče ale to může bejt konkrétní auto. Jezdí pěkně, ikdyž některý ovládací prvky mi osobně moc nevyhovujou, ale rozhodně se s tim dá žít. Nafta taky není můj osobní favorit, ale jezdí to do šesti když si člověk nehraje na fitipaldiho a nějakou předjížděcí sílu to už taky má.
Žádný odstrašující problémy nepovim.
Máme na tom 140k a zatím bez problémů, kromě kablíku k sahaře kterej se sám přeříz o kus plastu, rozbitech plastovejch prkotin v interiéru, a toho že má ve zvyku zvlňovat kotouče ale to může bejt konkrétní auto. Jezdí pěkně, ikdyž některý ovládací prvky mi osobně moc nevyhovujou, ale rozhodně se s tim dá žít. Nafta taky není můj osobní favorit, ale jezdí to do šesti když si člověk nehraje na fitipaldiho a nějakou předjížděcí sílu to už taky má.
Žádný odstrašující problémy nepovim.
14:37:18
31.05.2018
31.05.2018
Nwkt
-> palinator: Ty Fordy altíky snad žerou
14:29:52
31.05.2018
31.05.2018
palinator
-> dragon_cb_cz:
Na to, že to nebude mít FAP, bych moc nesázel. Ale sáhni do vejfuku a uvidíš hned. Jinak ten HDI motor není špatnej, sice bych si ho nekoupil, ale kámoš to má v C-Maxu s FAP z Německa, nějakou 2007 nebo co to je, najeto nějak podobně jako ten tvůj S-Max a říkal že to chodí dobře. Akorát mu hned došla ta sračka na snižování zápalný teploty sazí, na což jsem ho upozorňoval. A odešel altík (ahoj Jardo ), což mi teda přijde docela brzo.
Na to, že to nebude mít FAP, bych moc nesázel. Ale sáhni do vejfuku a uvidíš hned. Jinak ten HDI motor není špatnej, sice bych si ho nekoupil, ale kámoš to má v C-Maxu s FAP z Německa, nějakou 2007 nebo co to je, najeto nějak podobně jako ten tvůj S-Max a říkal že to chodí dobře. Akorát mu hned došla ta sračka na snižování zápalný teploty sazí, na což jsem ho upozorňoval. A odešel altík (ahoj Jardo ), což mi teda přijde docela brzo.
14:19:56
31.05.2018
31.05.2018
dragon_cb_cz
Ahoj,
od kolegy v práci mám možnost koupit S-Maxe 2.0TDCi 103kW, rok 2009, nájezd 175 tisíc km (má to od novoty, původně služebák, takže km není důvod nevěřit). Podle VIN to vypadá, že je to EURO4, tzn asi ještě bez DPF, ale to teprv musím zjistit. Je nějaký zásadní důvod, proč se tomu vyhnout?
Sice jsem si říkal, že už naftu nechci, ale možnost koupit auto s historií by možná v tomhle případě převážila a ten nájezd je relativně nízky, tak si říkám, že by s trochou štěstí ještě pár let s rozumnejma investicema sloužit mohl?
od kolegy v práci mám možnost koupit S-Maxe 2.0TDCi 103kW, rok 2009, nájezd 175 tisíc km (má to od novoty, původně služebák, takže km není důvod nevěřit). Podle VIN to vypadá, že je to EURO4, tzn asi ještě bez DPF, ale to teprv musím zjistit. Je nějaký zásadní důvod, proč se tomu vyhnout?
Sice jsem si říkal, že už naftu nechci, ale možnost koupit auto s historií by možná v tomhle případě převážila a ten nájezd je relativně nízky, tak si říkám, že by s trochou štěstí ještě pár let s rozumnejma investicema sloužit mohl?