-> StepaNoFUN:
Nějak jsem splet multiplikátor...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vw T4
15:14:30
27.08.2024
27.08.2024
StepaNoFUN
-> palinator: To to chcíplo fakt od 120tis. km? To už můj Transit dost přesluhuje, protože tem má zeměkouli objetou víc jak 6x
13:48:45
27.08.2024
27.08.2024
palinator
Bratranec měl T6 75 kW 9 míst, koupili to napůl, oba jsou to mechanici. Z Německa, s vadnou převodovkou. Tu udělali, vyšlechtili to, vypadalo to fakt parádně. Ale řešili furt něco, v zahraničí jim chcípl EGR, tak v nouzáku dojeli domů. A o chvíli později se rozsvítilo kuře, nouzák a zjistilo se rozpadlý DPF. Cena byla i pro ně nedatelná, teď nevim jestli říkali 60 nebo 90 litrů, tak to šlo z baráku a koupili dlouhý vysoký Ducato.
Jinak to vzhledem k výkonu zoufale nejelo, muselo se to furt točit a převodovku to mělo krátkou, protože dlouhou by to neutáhlo, takže spotřeba rozhodně žádná sláva. A nemělo to najeto 3x kolem zeměkoule na to, aby to tak chcípalo.
Jinak to vzhledem k výkonu zoufale nejelo, muselo se to furt točit a převodovku to mělo krátkou, protože dlouhou by to neutáhlo, takže spotřeba rozhodně žádná sláva. A nemělo to najeto 3x kolem zeměkoule na to, aby to tak chcípalo.
10:46:55
27.08.2024
27.08.2024
Bery
ty motory jsou si dnes dost podobný. je to stejný motor v podstatě jako mají ještěrky...až po auta. Vacka a zdvihátka jsou v pohodě, motor neklepe,příčina je jinde - ve vzorku byla samozřejmě i litina, ale nejvíc hliník. to jsou ty nemocný egr ventily a celý odlitek na chlazení spalin, který se loupe. a asi nalítá do motoru.
Uvidim po druhém rozboru...
Ale jinak nový blok stojí trochu přes kilo, dá se i výměnou - jsou firmy, co se tím živí, ale zatím to sleduju, dělám výměnu po 5000km a posílám do laborky
Uvidim po druhém rozboru...
Ale jinak nový blok stojí trochu přes kilo, dá se i výměnou - jsou firmy, co se tím živí, ale zatím to sleduju, dělám výměnu po 5000km a posílám do laborky
09:16:55
27.08.2024
27.08.2024
MOLSO
-> Bery: ten oter bude asi skor z vacky a zdvihatok nie ?
08:46:00
27.08.2024
27.08.2024
Bery
-> m8rinek:
Kdybych měl prostory, tak jsem si T4 nechal...s nájezdem 240 000km a v plný náloži byla super, ale chyba se stala když jsem letos v zime vzal rodinu T5.1 highline 132kW do rakouska na lyže, tak už se jim do "starý" T4 nechtělo...
Tak tu 5.1 teď léčim, výbavou a komfortem je to super, jezdí to, ale ... vyměněny některé díly motoru, nájezd je teď čerstvých 100.000km, který jsme překročili v Chorvatsku na dovolený, teplota, tlak oleje v pořádku, spotřeba oleje nulová.
Ale olej po laborce vykazoval otěr a ještě se ukázalo, že servis nepoužíval předepsaný olej... ted budu posílat další vzorek po 5000km.
pozoruju jak se zlepšila teplota a klesla spotřeba..uvidíme - mový blok motoru a repas je až poslední věc, co bych s tímhle autem chtěl dělat.
Ty 103 a později 110 kW jsou motorově spolehlivější, ale zas žádná nemá tu výbavu jako highline 132
Kdybych měl prostory, tak jsem si T4 nechal...s nájezdem 240 000km a v plný náloži byla super, ale chyba se stala když jsem letos v zime vzal rodinu T5.1 highline 132kW do rakouska na lyže, tak už se jim do "starý" T4 nechtělo...
Tak tu 5.1 teď léčim, výbavou a komfortem je to super, jezdí to, ale ... vyměněny některé díly motoru, nájezd je teď čerstvých 100.000km, který jsme překročili v Chorvatsku na dovolený, teplota, tlak oleje v pořádku, spotřeba oleje nulová.
Ale olej po laborce vykazoval otěr a ještě se ukázalo, že servis nepoužíval předepsaný olej... ted budu posílat další vzorek po 5000km.
pozoruju jak se zlepšila teplota a klesla spotřeba..uvidíme - mový blok motoru a repas je až poslední věc, co bych s tímhle autem chtěl dělat.
Ty 103 a později 110 kW jsou motorově spolehlivější, ale zas žádná nemá tu výbavu jako highline 132
21:42:23
26.08.2024
26.08.2024
m8rinek
-> Bery: T4 miluju, ale už skoro rok mám k dispozici T5 128kW a když jsem zas musel jet T4, tak na to už jsem asi starej...
T6.1 teď kupujeme druhou novou do firmy právě za dosluhující T5
a pro sebe a pro rodinu pokukuji po T5.1 se 103kW a teď jsem potkal celkem levnou T6 150kW, což by mě asi výkonem celkem bavilo, ale je tam takovej ten bíTéDéíčkovej strašák
T6.1 teď kupujeme druhou novou do firmy právě za dosluhující T5
a pro sebe a pro rodinu pokukuji po T5.1 se 103kW a teď jsem potkal celkem levnou T6 150kW, což by mě asi výkonem celkem bavilo, ale je tam takovej ten bíTéDéíčkovej strašák
10:51:00
26.08.2024
26.08.2024
Bery
tak ta 110 je bývalá celkem spolehlivá 103 kW,
ty biTD 132 kw - Tam to bylo z většiny způsobený vadou na egr ventilu a celým tom odlitku chlazení, který se loupal "dovnitř" motoru. jinak když měl motor tu dobrou šarži egrů, tak najezdí statisíce.
Ty T6 zas řeší spotřebu oleje, zasírání dpf, už tam zas jsou chcanky..jezdí se v tom krásně, pokrok nezastavíš, ale jsou to spotřebáky.
T4 byl držák, ale zas chybí ten jízdní komfort.
smutná doba v tomhle ekologickém kompromisu...
ty biTD 132 kw - Tam to bylo z většiny způsobený vadou na egr ventilu a celým tom odlitku chlazení, který se loupal "dovnitř" motoru. jinak když měl motor tu dobrou šarži egrů, tak najezdí statisíce.
Ty T6 zas řeší spotřebu oleje, zasírání dpf, už tam zas jsou chcanky..jezdí se v tom krásně, pokrok nezastavíš, ale jsou to spotřebáky.
T4 byl držák, ale zas chybí ten jízdní komfort.
smutná doba v tomhle ekologickém kompromisu...
09:37:44
26.08.2024
26.08.2024
Pavel P@nkáč
-> m8rinek: je to lepší ale taky se to sere, lepší jedoturbo 110kw
20:44:49
25.08.2024
25.08.2024
m8rinek
Nejde o T4, ale T6. Tušíte někdo o strastech motoru 2,0Tdi 150kW z roku 2016. To je jiný motor, než prokleté biTdi co bylo v t5?
21:44:22
15.08.2024
15.08.2024
ozzman1000
T4 2.5l 5 valec benzín, horšie tlaky na 2 valcoch, vie niekto o schopnom človeku v SR alebo ČR čo by sa na to pozrel a event. to opravil?
17:26:35
26.11.2018
26.11.2018
bouchy
-> Bukaj: Musíš to odpolslechnout takhle: i.ytimg.com/vi/.../hqdefa
ult.jpg
17:16:45
26.11.2018
26.11.2018
Bukaj
Jinak výpis jednotek z autoscanu (po nějaké době jsem to stopnul, neboť jsme dojeli na místo určení, tak tam možná nejsou všechny jednotky) - předpokládám, že ty jednotky, kde není název ani jiné info už fungují na nějakém novějším softwarovém protokolu...
Adresa 01
Protokol: KWP2000
Řídící jednotka:
Adresa 09
Protokol: KWP2000
Řídící jednotka: 7H0 937 049 J
Komponent: BORDNETZ SGVER 1.0 0901
Kódování: 0000165
Opravna #: WSC 35110
Přeskoč adresu 15-Airbagy
Adresa 17
Protokol: KW1281
Řídící jednotka: 7H0 920 850 L
Komponent: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V01
Kódování: 03111
Opravna #: WSC 46493
Adresa 18
Protokol: KWP2000
Řídící jednotka: 7H0 815 071 C
Komponent: Standheizung 0206
Kódování: 0000000
Opravna #: WSC 00000
Adresa 19
Protokol: KW1281
Řídící jednotka: 6N0 909 901
Komponent: Gateway KCAN 0001
Kódování: 00006
Opravna #: WSC 35110
Adresa 25
Protokol: KW1281
Řídící jednotka: Bitte Adress
Komponent: e 17 eingeben
Adresa 31
Protokol: KWP2000
Řídící jednotka:
Adresa 33
Protokol: ????
Řídící jednotka: OBD-II/EOBD, KeyWord:0808
Adresa 01
Protokol: KWP2000
Řídící jednotka:
Adresa 09
Protokol: KWP2000
Řídící jednotka: 7H0 937 049 J
Komponent: BORDNETZ SGVER 1.0 0901
Kódování: 0000165
Opravna #: WSC 35110
Přeskoč adresu 15-Airbagy
Adresa 17
Protokol: KW1281
Řídící jednotka: 7H0 920 850 L
Komponent: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V01
Kódování: 03111
Opravna #: WSC 46493
Adresa 18
Protokol: KWP2000
Řídící jednotka: 7H0 815 071 C
Komponent: Standheizung 0206
Kódování: 0000000
Opravna #: WSC 00000
Adresa 19
Protokol: KW1281
Řídící jednotka: 6N0 909 901
Komponent: Gateway KCAN 0001
Kódování: 00006
Opravna #: WSC 35110
Adresa 25
Protokol: KW1281
Řídící jednotka: Bitte Adress
Komponent: e 17 eingeben
Adresa 31
Protokol: KWP2000
Řídící jednotka:
Adresa 33
Protokol: ????
Řídící jednotka: OBD-II/EOBD, KeyWord:0808
17:13:47
26.11.2018
26.11.2018
Bukaj
-> Alenka 26.11.18 08:40:42: No, pro mne je "normální auto" Škoda 130L, Favorit, max. ještě Felda. A všechny jmenované vozy jsou svižnější...
A mám dojem, že v předchůdci té T5ky - v T4 byl motor o stejném objemu a nižším jmenovitém výkonu (tuším tam bylo 50 nebo 55 kW) a auto (alespoň prázdné) jelo líp.
Nicméně netuším, o kolik je T5 těžší, než T4 - tahle T5 váží prázdná 2 tuny, tak pokud třeba T4 byl o půl tuny lehčí, mohl by v tom být ten zakopaný pes...
Jinak s ŘJ motoru jsem si moc nepokecal, na můj kabel je asi příliš nová - zobrazilo mi to jen výpis chybových kódů, kde žádná chyba nebyla (ale nevím, jestli je ten údaj relevantní)...
...co jsem poslouchal turbo, tak prakticky jsem jej neslyšel - buď je interiér natolik dobře odhlučněn od vyšších frekvencí, nebo je turbo tiché (je asi půl roku nové, tak třeba se nijak zvukově neprojevuje...
Jinak je normální u tohoto vozu spotřeba kolem 10 litrů na sto? Často tahá vlek (od 200 Kg do tuny)...
A mám dojem, že v předchůdci té T5ky - v T4 byl motor o stejném objemu a nižším jmenovitém výkonu (tuším tam bylo 50 nebo 55 kW) a auto (alespoň prázdné) jelo líp.
Nicméně netuším, o kolik je T5 těžší, než T4 - tahle T5 váží prázdná 2 tuny, tak pokud třeba T4 byl o půl tuny lehčí, mohl by v tom být ten zakopaný pes...
Jinak s ŘJ motoru jsem si moc nepokecal, na můj kabel je asi příliš nová - zobrazilo mi to jen výpis chybových kódů, kde žádná chyba nebyla (ale nevím, jestli je ten údaj relevantní)...
...co jsem poslouchal turbo, tak prakticky jsem jej neslyšel - buď je interiér natolik dobře odhlučněn od vyšších frekvencí, nebo je turbo tiché (je asi půl roku nové, tak třeba se nijak zvukově neprojevuje...
Jinak je normální u tohoto vozu spotřeba kolem 10 litrů na sto? Často tahá vlek (od 200 Kg do tuny)...
13:17:36
26.11.2018
26.11.2018
Alenka
Motor 63kW v T5 ma HW stejny jako "plnotucne" 77kW verze, takze pokud to vezme do ruky nejaky pricetny upravce, da se z nej bezpecne dostat 96 - 100kW jako ze 77kW verzi.
Je to stejny pripad jako 2.0tdi 81kW v Octaviich a Yeti nebo 88kW v A4.
81kW ma HW totozny se 103kW dvoulitrem a 88kW je jen SW podladena 105kW verze, jinak se v nicem podstatnem nelisi.
Je to stejny pripad jako 2.0tdi 81kW v Octaviich a Yeti nebo 88kW v A4.
81kW ma HW totozny se 103kW dvoulitrem a 88kW je jen SW podladena 105kW verze, jinak se v nicem podstatnem nelisi.
12:24:52
26.11.2018
26.11.2018
palinator
-> radekp:
Litinovej blok, dokonce i hliníkovou hlavu. Jako většina dieselů. Ale PD a rotačka bych řek že je dost značnej rozdíl mezi motorama.
E: věta se dá opravit na "V Octavii má tento motor 77 kW, …" Ale jestli je uplně stejnej, si netroufám říct.
Litinovej blok, dokonce i hliníkovou hlavu. Jako většina dieselů. Ale PD a rotačka bych řek že je dost značnej rozdíl mezi motorama.
E: věta se dá opravit na "V Octavii má tento motor 77 kW, …" Ale jestli je uplně stejnej, si netroufám říct.
12:23:20
26.11.2018
26.11.2018
radekp
-> Nwkt: jo, to je možné, nikdy jsem po tom nepátral. Oba mají litinový blok?
11:07:57
26.11.2018
26.11.2018
Nwkt
-> radekp: To nemyslím že jsou stejný motory
11:00:15
26.11.2018
26.11.2018
radekp
1,9 T5 máme na firmě. V Octavii má tento motor 66kW, v T5 62 kW.
Když jsme jeli do Německa - 5 lidí + vercajk, tak se o zrychlení nad 80km/h vůbec nedalo mluvit.Kolikrát jsem se zavěsil za kamion, vyhodil blinkr, najel do levého pruhu a po 2 minutách jsem se zařadil. Za něj, bez předjetí.
Na německé dálnici jsem měl pod kopcem 150, na kopci stěží 90.
Pak to nechali načipovat a konečně je z toho auto, s kterým i v provozu lze jet 130 km/h.
Když jsme jeli do Německa - 5 lidí + vercajk, tak se o zrychlení nad 80km/h vůbec nedalo mluvit.Kolikrát jsem se zavěsil za kamion, vyhodil blinkr, najel do levého pruhu a po 2 minutách jsem se zařadil. Za něj, bez předjetí.
Na německé dálnici jsem měl pod kopcem 150, na kopci stěží 90.
Pak to nechali načipovat a konečně je z toho auto, s kterým i v provozu lze jet 130 km/h.
09:20:45
26.11.2018
26.11.2018
Apple STS Chvojkovice-Brod
Hlavně bych začal diagnostikou, jestli vše dává co má, pak něco dál řešit, tohle je jak věštění z křišťálový koule. O tom že 1.9 v t5 nejede je věc druhá
09:09:32
26.11.2018
26.11.2018
Milan 136
-> Alenka 26.11.18 08:40:42: souhlas
08:54:22
26.11.2018
26.11.2018
Nwkt
-> Alenka:
08:40:42
26.11.2018
26.11.2018
Alenka
-> Bukaj: skoro bych si tipnul, ze tomu autu nic neni.
1.9tdi je pro T5 naprosto nedostatecna motorizace, takze pro nekoho, kdo je zvykly na "normalni" auta, muze standardni dynamika toho stroje budit dojem nouzoveho rezimu
1.9tdi je pro T5 naprosto nedostatecna motorizace, takze pro nekoho, kdo je zvykly na "normalni" auta, muze standardni dynamika toho stroje budit dojem nouzoveho rezimu
08:30:32
26.11.2018
26.11.2018
Bukaj
-> palinator 26.11.18 08:23:41: No, to mi právě je divný, že neslyším to pískání turba. Za chvilku s tím autem pojedeme, tak se na to zaměřím
08:23:41
26.11.2018
26.11.2018
palinator
-> Bukaj:
Když auto spadne do nouzáku neznamená, že se musí rozžnout kontrolka. Ta kontrolka vypovídá o poruše, která může mít vliv na emise. Nouzák zas vypovídá o tom, že je tam něco rozesranýho a mohlo by dojít k poškození motoru nebo něčeho kolem.
Jinak turbo, když funguje jak má, tak bys měl slyšet. Musí charakteristicky nabíhat (pískat).
Když auto spadne do nouzáku neznamená, že se musí rozžnout kontrolka. Ta kontrolka vypovídá o poruše, která může mít vliv na emise. Nouzák zas vypovídá o tom, že je tam něco rozesranýho a mohlo by dojít k poškození motoru nebo něčeho kolem.
Jinak turbo, když funguje jak má, tak bys měl slyšet. Musí charakteristicky nabíhat (pískat).
07:52:01
26.11.2018
26.11.2018
Bukaj
-> Nwkt 25.11.18 20:57:51: Tak uvidím, jestli si s tím bude povídat můj počítač přes KKL kabel...
-> palinator: To by něco svítilo na přístrojovce, ne? I když o elektroinstalaci toho vozu si nedělám moc iluze - je to šíleně dobastlený, sem tam z toho trčej různé dodělávané vodiče a elektrika kromě parkovaček nefunguje bez klíčku ve spínačce (že prý to bývalý majitel nechal předělat, že to žralo baterku (klidový odběr). Docela překvapení, že nešly ani varovky...
-> palinator: To by něco svítilo na přístrojovce, ne? I když o elektroinstalaci toho vozu si nedělám moc iluze - je to šíleně dobastlený, sem tam z toho trčej různé dodělávané vodiče a elektrika kromě parkovaček nefunguje bez klíčku ve spínačce (že prý to bývalý majitel nechal předělat, že to žralo baterku (klidový odběr). Docela překvapení, že nešly ani varovky...
07:45:57
26.11.2018
26.11.2018
palinator
-> Bukaj:
Do nouzáku nepadá - třeba je v něm trvale.
Do nouzáku nepadá - třeba je v něm trvale.
20:57:51
25.11.2018
25.11.2018
Nwkt
-> Bukaj 24.11.18 13:54:41: Na diag. nalogovat kolik plní turbo a dává váha vzduchu
19:24:34
24.11.2018
24.11.2018
bouchy
-> Jarda: Dle wiki PD: en.wikipedia.org/wiki/Vol
kswagen_Transporter_(T5)
19:04:16
24.11.2018
24.11.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 24.11.18 18:43:35: tak to je divny, kolik to ma mit vykon? u naftove octy PD jsem resil konektory a od te doby to jezdi dobre, teda na naftu
18:43:35
24.11.2018
24.11.2018
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 24.11.18 17:42:55: Do nouzáku nepadá, neškube, jede (tedy spíš nejede) furt stejně...
A jaký to má palivový systém netuším...
A jaký to má palivový systém netuším...
17:42:55
24.11.2018
24.11.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 24.11.18 13:54:41: a do nouzaku to nepada? podle roku to je PD? neskube?
13:54:41
24.11.2018
24.11.2018
Bukaj
Přimíchám se sem s dotazy k T5
Kamarád (kolega) si před dvěma lety pořídil "firemní" 1,9 TDI r.v.2004...
Stálo to nesmysl a za ty dva roky do toho nasypal další nesmysl...
...párkrát jsem tím jel a mám z toho rozporuplné pocity - když odmyslím to, jak to auto vypadá a jak (na můj vkus) nekvalitně je udělán interiér, tak ze všech moderních aut (tzn aut od roku 1990 západní provenience), ve kterých jsem kdy jel toto je nejchcíplejší mrcha co se motoru týče.
Jede to o dost hůře, než moje 130LPG a také znatelně hůře, než VW T4 1,9 TD (50 kW) 1993, se kterou jsem kdysi jezdil ve firmě...
U té T4 bylo hodně znát, jestli je prázdná (to byla celkem živá), nebo naložená (vůbec nejela), ale ta T5 nejede ani prázdná...
Poznám nějak, jestli funguje turbo (nedávno bylo měněné - myslím, že za nové - prý byla cena opravy nějak kolem 35-40 tisíc), nebo kde by mohla být chyba? Nevěřím, že to takhle "jede" od novoty...
...případně kdyby někdo měl stejný vůz, ve kterém bych se mohl svézt pro porovnání...
Díky
Kamarád (kolega) si před dvěma lety pořídil "firemní" 1,9 TDI r.v.2004...
Stálo to nesmysl a za ty dva roky do toho nasypal další nesmysl...
...párkrát jsem tím jel a mám z toho rozporuplné pocity - když odmyslím to, jak to auto vypadá a jak (na můj vkus) nekvalitně je udělán interiér, tak ze všech moderních aut (tzn aut od roku 1990 západní provenience), ve kterých jsem kdy jel toto je nejchcíplejší mrcha co se motoru týče.
Jede to o dost hůře, než moje 130LPG a také znatelně hůře, než VW T4 1,9 TD (50 kW) 1993, se kterou jsem kdysi jezdil ve firmě...
U té T4 bylo hodně znát, jestli je prázdná (to byla celkem živá), nebo naložená (vůbec nejela), ale ta T5 nejede ani prázdná...
Poznám nějak, jestli funguje turbo (nedávno bylo měněné - myslím, že za nové - prý byla cena opravy nějak kolem 35-40 tisíc), nebo kde by mohla být chyba? Nevěřím, že to takhle "jede" od novoty...
...případně kdyby někdo měl stejný vůz, ve kterém bych se mohl svézt pro porovnání...
Díky
09:15:56
16.02.2018
16.02.2018
Bery
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: já :-)
zastavíš se, nebo ja budu o víkendu mít cestu do prahy, nebo se můžu zastavit v novém?
Budu Tě muset zkasírovat,hochu...
zastavíš se, nebo ja budu o víkendu mít cestu do prahy, nebo se můžu zastavit v novém?
Budu Tě muset zkasírovat,hochu...
11:26:02
15.02.2018
15.02.2018
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
T4 Caravelle som mal kedysi davno ako sluzobak, neznicitelne auto, 2,4 D, udajne to malo najazdene cez 700 000 km, bolo to derave, rozhegane, ale pre mna skvele auto.... kombinovana spotreba do 9 litrov, "norma" bola 14 a norma nepustila.... na konci mesiaca som nevedel, co s prebytocnou naftou
19:51:43
14.02.2018
14.02.2018
Sita
Ja mam Caravelle 2.4D Syncro, kratka, r.v.93. Vybava: el. ovladana zrcatka, jinak nic. Bylo tam nezavisly topeni, ale nikdy nefungovalo, tak jsem ho demontoval. Libilo by se mi dodelat central, el. okna a zadni vrata predelat na kridlovky...
12:38:27
14.02.2018
14.02.2018
Apple STS Chvojkovice-Brod
Kolik je tu majitelů T4?
11:48:41
14.02.2018
14.02.2018
Sita
Diky obema za inspiraci, zkusim!
10:15:05
14.02.2018
14.02.2018
Jarda/felda
-> Sita 13.02.18 23:57:35: zajed si na okružní do glazingu a tam to pravděpodobně mít budou
09:36:19
14.02.2018
14.02.2018
Apple STS Chvojkovice-Brod
Ja bausety po GO nedaval nikam, na žádný okno, zbytecne se tam drzela vlhkost
00:04:05
14.02.2018
14.02.2018
Sita
V Kelly jsem nasel produkt "bauset", ale jen na zadni okno: www.autokelly.cz/Product/
.../39849642;39850140;1576
70;317651;1893793;32010832
;32254334;33877933
23:57:35
13.02.2018
13.02.2018
Sita
Zakládám toto vlákno pro T4ky. A hned poprosím o radu. Podařilo se mi dnes rozbít zadní boční okno. Jiný mám ale možná bych dal novou tu gumu, nebo tesnění, anglicky "molding", nevím přesně jak se tomu má říkat. Problém je, že nemůžu nic najít. Všechny eshopy kde obyčejně seženu všechno maji v sekci okna/těsnění prázdno.
Kupuje se originál, nebo nějaká univerzální náhrada z gumexu třeba?
Kupuje se originál, nebo nějaká univerzální náhrada z gumexu třeba?