skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
17:01:07
15.12.2022
15.12.2022
Jirik_Tuňák1983
-> minno 15.12.22 15:32:42: To si nemyslím, zas tak těžký ten blok není. Dnes jsem jel s ženy autem (Bravo II), který má 1.4 16V a i na Sava Eskimo S3 205/55/16 to jede v zasněženém kopci (sníh, led, břečka) jako nic bez prokluzování, gumy jsou staré už několik let, ale vzorek mají stále tak 90%. Zároveň je to na sněhu i hezky hravé, stabilní a krásně se to na něm vodí i do zatáček. Hmotnost má tuším kolem 1280 kg.
15:32:42
15.12.2022
15.12.2022
minno
Fiatka je na snehu dráč, až sa čudujem, ako sa dokáže do kopca predrať cez veľké záveje snehu a pod. aj s už horším dezénom na pneu (4-5 mm).
Asi to má na svedomí nízka hmotnosť vozidla a k nej pomerne ťažký motor (4-valec so zliatinovým blokom) a úzke pneu (165).
Asi to má na svedomí nízka hmotnosť vozidla a k nej pomerne ťažký motor (4-valec so zliatinovým blokom) a úzke pneu (165).
09:08:32
28.11.2022
28.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 28.11.22 08:24:18: To těžko, protože tady doktoři nechají jezdit i stodvacetileté staříky.
08:24:18
28.11.2022
28.11.2022
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Nj, tobě se už spíš blíží doba, kdy o ty řidičáky začnou lidi přicházet.
Nj, tobě se už spíš blíží doba, kdy o ty řidičáky začnou lidi přicházet.
08:19:43
28.11.2022
28.11.2022
dragon_cb_cz
-> Cumper: Jaj, závist... Putno 1.4 T-jet jsem "sháněl" (čti - pokukoval po něm), stejně tak tuhle barvu... a ty máš oboje - hezký! Těch T-jetů je na trhu jak šafránu a když už, tak to od pohledu v inzerci moc lákavě nevypadá...
22:48:21
27.11.2022
27.11.2022
Cumper
-> Jirik_Tuňák1983: Ta 1.4 atmosféra je fakt taková o ničem, dobrý tak do malýho auta jako Punto na normální přibližování. Teď jezdím puntem 1.4 T-jet a to už je jiný, na to auto hodně slušnej výkon, s tím už je zábava Pocitově teda větší rozdíl výkonu než jen 18kw navíc oproti 1.4 atmosféře co má mít 70 kw
22:57:59
24.11.2022
24.11.2022
Tom Troll
-> Jirik_Tuňák1983: Hele, nevím, neřešil jsem, a v plánu řešit nemám, ale křivka krouťáku byla rovná jak stolová hora a nad hodnotou 127 Nm co je na wikipedii jsem v údivu. Protože přísahám, že to fakt nejelo, a bylo to fungl nový auto. Člověk mohl řadit kam chtěl a bylo to ve všech otáčkách úplně stejně mrtvý, podtáčení, střední otáčky, přetáčení až nahoru.
E: No, je
E: No, je
22:54:16
24.11.2022
24.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Tom Troll 24.11.22 22:48:20: Nebludař. Vím o jakém motoru mluvíš. Ten atmosférický motor vycházející z řady Fire byl naopak schopný s jistými modifikacemi (objem, výkon, emise) projít od Euro0 až do Euro6d a končil na 70 kW. Není moc výrobců, kteří by tohle měli na kontě. Nahrazen byl posléze novým motorem a to včetně motoru 1.4 T-Jet. Ještě teď ale jdou koupit i nové kusy s tímto motorem.
Teď koukám. Tobě je fakt 23?
Já si furt nemůžu zvyknout na to, že mi chodí životopisy a tam lidi nad rok 1990 píšou, že mají řidičák. Nebo nedej satan i po roce 2000.
Teď koukám. Tobě je fakt 23?
Já si furt nemůžu zvyknout na to, že mi chodí životopisy a tam lidi nad rok 1990 píšou, že mají řidičák. Nebo nedej satan i po roce 2000.
22:48:20
24.11.2022
24.11.2022
Tom Troll
(Ještě jednou zdůrazňuji, že to byl 1.4 FIRE atmosféra, co je starej motor, a v evropě není kvůli emisím, a protože je to slabej kepl, asi. Ne 1.4 T-Jet co by jsi našel u nás, takže pokud jsi nejšl s Egeou v turecku, tak si nemyslím, že máš validní posudek.)
22:47:49
24.11.2022
24.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Tom Troll 24.11.22 22:42:00: Tak buď mají nějakou speciální kozí specifikaci pro Turecko, nebo se to musí chovat výrazně jinak než tentýž motor ve starším modelu.
Jezdím s tím v podstatě pravidelně už nějakých 9 let. Ale jak říkám, v Euro4 a ne budgetovém modelu.
I tak si myslím, že za tu dobu jsem měl více prostoru se s tím sžít a naučit než ty za dva týdny.
Ono se slabým autem se člověk vždycky musí naučit jezdit svižně a fakt to jde.
Jezdím s tím v podstatě pravidelně už nějakých 9 let. Ale jak říkám, v Euro4 a ne budgetovém modelu.
I tak si myslím, že za tu dobu jsem měl více prostoru se s tím sžít a naučit než ty za dva týdny.
Ono se slabým autem se člověk vždycky musí naučit jezdit svižně a fakt to jde.
22:42:00
24.11.2022
24.11.2022
Tom Troll
-> Jirik_Tuňák1983: Už nevim, vim že šla vpodstatě jenom zkopce nebo na dokonalý rovince a bezvětří, jinak 140 bylo bez šance. Na dálnici v kopcích drtit trojku čtyřku, aby to udrželo tu stovku poblíž omezovače. Jestli ta 6 točila při 130 3tis tak hodně.
Vzal jsem to na letišti v Istanbulu a jel s tím pět šest hodin na jih, a pak dva týdny popojížděl do práce a tak různě po kraji, potom zpět. Auto v rámci přibližovadla ok, ale rozhodně bez šance nazvat svižným, komfortním, nebo vzrušujícím. A myslím že jsem málo nastínil, jak naprosto příšernej byl ten volant.
Vzal jsem to na letišti v Istanbulu a jel s tím pět šest hodin na jih, a pak dva týdny popojížděl do práce a tak různě po kraji, potom zpět. Auto v rámci přibližovadla ok, ale rozhodně bez šance nazvat svižným, komfortním, nebo vzrušujícím. A myslím že jsem málo nastínil, jak naprosto příšernej byl ten volant.
22:36:43
24.11.2022
24.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Tom Troll 24.11.22 22:31:40: Kolik že to točilo ve 100 km/h na tu 6ku?
22:31:40
24.11.2022
24.11.2022
Tom Troll
-> Jirik_Tuňák1983: Snažil jsem se to nakrmit dvouspojkama, ale vždycky to bylo furt stejně líný. Na tý dálnici to byla stovka a přitom uřvaný ve 4/5 otáček. Ne, svižně se s tim jezdit fakt nedá.
A teď jsem si vzpoměl že ten volant je nejdebilnější co jsem vživotě slyšel. Někomu přišlo dobrý mít tlačítka zezadu, ale ve výsledku na něm neexistuje komfortní pozice kde se ruce neunaví z tohom, že je na těch ramenou člověk musí držet silou. Nedá se obepnout prsty na věnci jako u normálních aut.
A teď jsem si vzpoměl že ten volant je nejdebilnější co jsem vživotě slyšel. Někomu přišlo dobrý mít tlačítka zezadu, ale ve výsledku na něm neexistuje komfortní pozice kde se ruce neunaví z tohom, že je na těch ramenou člověk musí držet silou. Nedá se obepnout prsty na věnci jako u normálních aut.
22:25:39
24.11.2022
24.11.2022
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 24.11.22 22:19:11: Tak ty Euro6 dvoulitrové benzíny v současných Alfách jsou taky Pratola Serra, že jo... a taky je to pořád stejný přecitlivělý krám jako staré TwinSparky, ne-li horší
22:19:11
24.11.2022
24.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 24.11.22 22:15:55: Je to právě možné. Proto píšu kW, ale Euro6. Nicméně s tou filckou, to nene.
Nic to nemění na tom, že se s tím člověk musel naučit jezdit, to jsem musel i já a je to nakonec i zábava.
Vzhledem k tomu, co mám najeto s filckou, což byla zkušenost na celý život, tak to umím překvapivě aj i posoudit na vlastní kožku.
Spíše je husté, že se s tím dokodrcali až k Euro6, to už má většina konkurence 18. generaci motorů.
Nic to nemění na tom, že se s tím člověk musel naučit jezdit, to jsem musel i já a je to nakonec i zábava.
Vzhledem k tomu, co mám najeto s filckou, což byla zkušenost na celý život, tak to umím překvapivě aj i posoudit na vlastní kožku.
Spíše je husté, že se s tím dokodrcali až k Euro6, to už má většina konkurence 18. generaci motorů.
22:15:55
24.11.2022
24.11.2022
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 24.11.22 22:14:23: No, otázka je jestli v té Euro6 verzi už nejsou ty kilowatty poněkud... vyčichlé.
22:14:23
24.11.2022
24.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Tom Troll 24.11.22 21:29:54: Protože s touhle 1.4 neumíš jezdit. Počítám, že jsi s tím zacházel právě jako s tou Felicií.
Není to žádnej fofrník, ale dá se s tím jezdit hezky svižně, právě díky převodovce, ale chce to přepnout na jiný projev motoru a využívat funkcí toho klacíku uprostřed. V tom Tipu je pravda tuším o 1 nebo 2 kW více než v tom Bravu, ale Euro6, převodovka myslím stejná. Ale právě zrovna s tou Felicií bych si s tím vytřel prdel a ještě si to rozmazal po obou půlkách.
Mno a na dálnici bez diskuze. Při tempu např. 150 pojedu z Plzně do Brna, kdežto filcka mi při stejném režimu vypustí duši u Rudné.
Není to žádnej fofrník, ale dá se s tím jezdit hezky svižně, právě díky převodovce, ale chce to přepnout na jiný projev motoru a využívat funkcí toho klacíku uprostřed. V tom Tipu je pravda tuším o 1 nebo 2 kW více než v tom Bravu, ale Euro6, převodovka myslím stejná. Ale právě zrovna s tou Felicií bych si s tím vytřel prdel a ještě si to rozmazal po obou půlkách.
Mno a na dálnici bez diskuze. Při tempu např. 150 pojedu z Plzně do Brna, kdežto filcka mi při stejném režimu vypustí duši u Rudné.
21:29:54
24.11.2022
24.11.2022
Tom Troll
-> michael: Měl jsem také na služebce v turecku. Měli jsme snad 1.4, ještě starej FIRE motor z osumdesátek, asi 6q. Spolu s převodováním to nedokázalo samo sobě uhnout z cesty, neuvětitelně líný. Felicie by to zpráskala na všech rovinách. Prázdná dálnice ale ty se stejně do kopce táhneš 100 a starý suzuki swift a jiný 90s záležitosti lítají kolem tebe.
21:21:08
24.11.2022
24.11.2022
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 24.11.22 21:19:57: Je to klidně možný, nevím.
21:19:57
24.11.2022
24.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 24.11.22 21:11:41: Mi to přijde právě divný, ale nemohu soudit, ještě jsem neměl tu čest. Když to ale srovnám s naším Bravem, tak to má takové těžké hutné dveře, širokánský práh, hezké kvalitní plasty, textilie, měkké plochy a slícování. Zvuk při zabouchnutí dveří i kufru tomu mohou závidět i auta vyšších tříd a to bez legrace. Je jedno, zda je okno otevřené nebo stažené, vždy je to tlumený plný zvuk. Ale je možné, že motám dohromady primátně levný sedan (Elysee, 301, Rapid, Tipo atd.) a normální auto. Není třeba možné, že modeláž pro Turecko bude o chlup jiná než pro Evropu? Už to tak historicky měli.
21:11:41
24.11.2022
24.11.2022
dragon_cb_cz
-> michael: Jj oni mají s Tureckem prý dost nadstandardní vztahy. Což je hlavní důvod, proč se Tipo dělá i jako sedan. Jinak ten pocit papírových dveří si pamatuju ze Suzuki, to byl proti Saabu neskutečný rozdíl
21:06:33
24.11.2022
24.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> michael 24.11.22 21:04:14: Ještě jsem v tom ale neseděl, viděl jsem to jen jet a staticky parkovat u sousedů.
Jinak lidi, kteří ví co si kupují, tak jsou s tím velmi spokojení. Chválí si i tu malorážku 1.0, co do toho dávají místo předchozích motorizací, má to dost technických vychytávek, resp. dnes už u nich běžných. Zbytek motorizací nevím, nesledoval jsem to moc do hloubky.
Jinak lidi, kteří ví co si kupují, tak jsou s tím velmi spokojení. Chválí si i tu malorážku 1.0, co do toho dávají místo předchozích motorizací, má to dost technických vychytávek, resp. dnes už u nich běžných. Zbytek motorizací nevím, nesledoval jsem to moc do hloubky.
21:04:14
24.11.2022
24.11.2022
michael
-> Jirik_Tuňák1983: Ano, už ho mají.
21:02:11
24.11.2022
24.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> michael 24.11.22 18:52:06: Nemají náhodou další výbavy i digitální štít a tak, co jsem viděl?
-> dragon_cb_cz 24.11.22 20:19:57: Dělá se i Cross a je to oplastovaný, zvýšený a docela macatý, byť je to jen předokolka. Vypadá to ale v tom paketu dost mohutně.
-> dragon_cb_cz 24.11.22 20:19:57: Dělá se i Cross a je to oplastovaný, zvýšený a docela macatý, byť je to jen předokolka. Vypadá to ale v tom paketu dost mohutně.
21:01:07
24.11.2022
24.11.2022
michael
-> dragon_cb_cz: Já ani nevím co v tom je, ale je to pouze 6q a žádný fofrník to tedy není zlaté DSG. Vzhled je v pohodě, ale ta kastle je jak papír. Zavíráš dveře a cítíš jak to jde lehce a pak ten zvuk, když je stažené okno.
Hold laciné auto, ale stojí to tu na každém rohu.
Hold laciné auto, ale stojí to tu na každém rohu.
20:19:57
24.11.2022
24.11.2022
dragon_cb_cz
-> michael: A ten automat je co? Zase nějaký robot, jak mají italové u prcků ve zvyku?
Jinak Tipo se mi líbi, rozumné auto co zároveň docela vypadá, ve všech karosářských variantách. A hatchback v S-design paketu tuplem.
Jinak Tipo se mi líbi, rozumné auto co zároveň docela vypadá, ve všech karosářských variantách. A hatchback v S-design paketu tuplem.
20:10:16
24.11.2022
24.11.2022
michael
> dragon_cb_cz: Dá se říci, že ano, ale zde v Turecku to není Tipo, ale Egea.
19:59:24
24.11.2022
24.11.2022
dragon_cb_cz
-> michael: To je nějaká turecká verze Tipo?
22:10:03
23.11.2022
23.11.2022
Jirik_Tuňák1983
23:36:35
12.11.2022
12.11.2022
dragon_cb_cz
-> Jarda/felda 12.11.22 23:30:48: Tak to asi spadá do té kategorie na kterou je Honza vybavený a baví ho to. Plus kastlí v téhle barvě moc na prodej asi nebude
23:30:48
12.11.2022
12.11.2022
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 12.11.22 22:53:16: pak by ale dávalo větší smysl ten dobrý technický základ naházet do jiný kastle než "převlíkat" půlku plechů na autě
22:53:16
12.11.2022
12.11.2022
dragon_cb_cz
-> saskyn2 12.11.22 20:38:18: Ono to auto úplně cenu na trhu nemá, ale to hlavně protože většina kusů na prodej jsou olítaný a dneska už i nahnilý jebky, v českých podmínkách navíc se svatou trojicí "DPF off, EGR off, klapky off".... takže pokud tady byl základ technicky dobrej, tak by to dávalo smysl i jinak než čistej koníček (teda pokud by Honza doma neměl fleet co má ). Když tomu můžeš věřit, tak proti srovnatelnýmu koncernu pořídíš s výraznou slevou.
22:23:53
12.11.2022
12.11.2022
Apple STS Chvojkovice-Brod
159 se mi líbila co vyšla na trh, hezký kousky si držej cenu. Tady byla pořizovačka smích, to samé 2.auto jako dárce, takže zachránit ji před vrakáčem byla jasná volba a přestrojování a oživování zas trošku změna od samého lakování
21:46:04
12.11.2022
12.11.2022
Milan 136
-> saskyn2: Proto jsem vznesl ten dotaz.
21:33:39
12.11.2022
12.11.2022
saskyn2
-> Syny: však jo, dyt jsem psal pro radost.
21:14:38
12.11.2022
12.11.2022
Syny
-> saskyn2: Ale tak zase jestli to nekdo bere jako konicek a relax, tak proc ne... Nemuze se vsecko prepocitavat na penize. To by pak nedavalo smysl hodne veci.
20:57:38
12.11.2022
12.11.2022
saskyn2
-> Jarda/felda: Já už z tohohle vyrostl, bud na tom něco ušetřím, popřípadě se něco nového naučím, jinak to nedává smysl.
20:49:28
12.11.2022
12.11.2022
Jarda/felda
-> saskyn2 12.11.22 20:38:18: když si to děláš pro sebe tak nepočítáš čas jak začneš tak zjistíš že by si mohl mít dvě jiný auta
20:39:40
12.11.2022
12.11.2022
Jirik_Tuňák1983
20:38:18
12.11.2022
12.11.2022
saskyn2
-> Milan 136: Hele já těmhle italum prd rozumím, ale finančně se tohle asi vyplatit v životě nemůže pokud to nedělá někdo v severní koreji. Když budu počítat že to auto může mít hodnotu do 100k tak tohle fakt musel apple dělat jedině pro radost
20:37:24
12.11.2022
12.11.2022
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.22 19:53:17: u nich klient většinou cenu zná předem
20:36:53
12.11.2022
12.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 12.11.22 20:33:18: Jo, taky se diví, jak se to zlehka vytáčí a v celém spektru otáček to nemá tendenci polevovat.
Ještě si chválí brzdy, měl jsem chlaďáky vpředu i vzadu.
Plné ruce práce měl ten protiprokluz i na těch 18".
Ještě si chválí brzdy, měl jsem chlaďáky vpředu i vzadu.
Plné ruce práce měl ten protiprokluz i na těch 18".
20:33:18
12.11.2022
12.11.2022
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Jirik_Tuňák1983: jede to fakt hezky(po vychytání pár much, typu prasklá hadice ke cooleru, zaslepení egru), Lybra jede od volnoběhu do omezovače, tohle dostane opravdový nástup výše, ale pak se teda dějou věci
20:20:43
12.11.2022
12.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 12.11.22 20:04:46: Ten motor je fakt povedený, že?
Měl jsem ho v obludě pár let a i nový majitel je spokojený. Jeho švagr si to často půjčuje na dálkové trasy. Můj Cromaňonec teď jezdí pravidelně Šumavu a Rakousko.
Měl jsem ho v obludě pár let a i nový majitel je spokojený. Jeho švagr si to často půjčuje na dálkové trasy. Můj Cromaňonec teď jezdí pravidelně Šumavu a Rakousko.
20:19:47
12.11.2022
12.11.2022
Milan 136
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 12.11.22 20:04:46: Proto se ptám. Pokud to vyšlo lépe, než olítaná vrána, tak proč ne.
20:04:46
12.11.2022
12.11.2022
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Milan 136: dělal sem to po chvílích večer, lepší než čumět na bednu(kterou stejně už pár let nemám), finančně to vyšlo fajn, za tu cenu jsou olítaný jebky na nd, udělal sem ji podle sebe(Interier naladěn na černo atd), já jsu spokojen. Svezení velmi svižné (1.9jtdm 16V)
19:53:17
12.11.2022
12.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 12.11.22 19:39:17: Taky říkáte klientovi, když jejich auto vypadá v mezičase takto: -> Apple STS Chvojkovice-Brod 12.11.22 19:35:23: , jestli se mu to vyplatí?