Spí. Další foto až na jaře
Mám dilema co ty přední světla. Tyhle jsou vysvícený, takže na vyhození, nový ty stejný cca 4tis sada, což by mi ani nevadilo, celkem se mi líbí a k autu se i hodí... Ale pořád přemýšlím, jestli tam nedat originály...?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
12:18:45
30.12.2018
30.12.2018
1560 - zrušená registrace
22:39:03
28.12.2018
28.12.2018
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 28.12.18 22:12:28: Na tom videu pomalu řadí, zrychlovat začíná až od 80. Bohužel je to asi nejpodobnější video, jaké jsem našel. U mého mi to přijde ještě o něco rychlejší, včera jsem to chtěl natočit, když jsem se připojoval na dálnici, ale v kapse se mi vypnul automatický jas a je ti jasný, jak to v tom autě po rozsvícení displeje v deset večer asi vypadalo. Já jsem spokojený, přijde mi ale svižnější než na papíru, což mi potvrdil i mechanik, když s tím jel. Těžko říct.
Spíše je prdel, když je to v autě, kde to člověk moc nečeká.
Spíše je prdel, když je to v autě, kde to člověk moc nečeká.
22:12:28
28.12.2018
28.12.2018
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Tak špatný to není, ale jako vyloženej úlet mi to nepřijde. Akordeon by na tom asi s 6q byl dost podobně - a na běžný ježdění je to naprosto dostatečný auto, ale s Aerem se to srovnávat úplně nedá.
21:23:09
28.12.2018
28.12.2018
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 28.12.18 19:12:36: Jede to cca takhle, možná ještě o chlup svižněji (viz video pružnosti). Kolegové se moc nechytají a to nemají takovéto krabice. Do 180ti to zrychluje dost splašeně, od 190 už to trochu vadne a jde to pomaleji. Možná jásám zbytečně, ale v levém je to docela raketka a průběh krouťáku je velmi příjemný. Ano, je tam 6q. Škoda jen, že to má zvenku zvuk jak cikánská multikára.
19:12:36
28.12.2018
28.12.2018
dragon_cb_cz
-> palinator: Tak to pak zas taková hitparáda být nemůže, pokud mi paměť slouží, tak to má 110kW? A zrovna lehký to nebude, odhadem 1.5 tuny... jako na skoro-MPV ta dynamika asi bude fajn, ale zázraky bych nečekal. Ale třeba se pletu... zase to asi má 6q, což tomu pomůže.
13:00:15
28.12.2018
28.12.2018
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: A ty máš ten pětivál?
10:31:17
28.12.2018
28.12.2018
castrol
-> Jirik_Tuňák1983: no ale mal si sa po prijazde skontrolovat
je dobre mat auto len na leto
je dobre mat auto len na leto
23:33:08
27.12.2018
27.12.2018
Jirik_Tuňák1983
-> castrol 27.12.18 22:58:19: To víš, už mi chybí projížďka s plnotučkou. Ale to musím vydržet do jara.
Jinak mokro skoro, naštěstí jsem před odjezdem dostatečně oklepal.
Jinak mokro skoro, naštěstí jsem před odjezdem dostatečně oklepal.
23:22:41
27.12.2018
27.12.2018
MajoLR
22:58:19
27.12.2018
27.12.2018
castrol
-> Jirik_Tuňák1983: a zrejme aj vlhko v trencloch
22:51:41
27.12.2018
27.12.2018
Jirik_Tuňák1983
To je fakt prdel, dnes jsem jel poprvé po vánočním volnu a fakt jsem si to užil.
Benzínoid si užil naftu, nechápu. Nemá to sice zvenku nijak hedvábně hebký zvuk, což často pod pojmem neotesanost v testech kritizovali (uvnitř je klid a ticho, takže sere pes), ale co dělá ta ručička tachometru, to se ve Fiatu fakt někdo posral. Obzvlášťe v době vzniku. Mám z toho i po více jak roce pořád vánoce.
Benzínoid si užil naftu, nechápu. Nemá to sice zvenku nijak hedvábně hebký zvuk, což často pod pojmem neotesanost v testech kritizovali (uvnitř je klid a ticho, takže sere pes), ale co dělá ta ručička tachometru, to se ve Fiatu fakt někdo posral. Obzvlášťe v době vzniku. Mám z toho i po více jak roce pořád vánoce.
14:17:47
14.12.2018
14.12.2018
1560 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983:
Vole
Vole
11:58:13
14.12.2018
14.12.2018
Jirik_Tuňák1983
-> 1560 - zrušená registrace 14.12.18 10:47:39: Ty si v pracovní době fotíš pérko? Pardon pírko?
10:47:39
14.12.2018
14.12.2018
1560 - zrušená registrace
-> Syny:
Nějaká aplikace na mobilu, ale v podstatě to stejný má i instagram apod., no, každopádně mě celkem začalo bavit fotky v té aplikaci upravovat Takové zpestření pracovní doby :-D
Nějaká aplikace na mobilu, ale v podstatě to stejný má i instagram apod., no, každopádně mě celkem začalo bavit fotky v té aplikaci upravovat Takové zpestření pracovní doby :-D
10:19:50
14.12.2018
14.12.2018
Syny
-> 1560: Jo jo, efekt miniatury :)
10:17:57
14.12.2018
14.12.2018
Bukaj
-> palinator 13.12.18 16:44:32: Přesně...
10:16:48
14.12.2018
14.12.2018
1560 - zrušená registrace
08:59:36
14.12.2018
14.12.2018
MATTESS
V pondělí jsme s T#2 jeli za Makrelou a ta zadní kola, kam se hrabe unavená úhlovka. Ta měla snad 45°
16:44:32
13.12.2018
13.12.2018
palinator
-> 1560:
Ta fotka vypadá jak z nějakýho modelovýho kolejiště.
Ta fotka vypadá jak z nějakýho modelovýho kolejiště.
16:08:08
13.12.2018
13.12.2018
1560 - zrušená registrace
Občas je potřeba do tohoto počasí vytáhnout i záložní vozidlo, zejména, když je vše ostatní na STK, v servisu, půjčené kolegům apod.
(fotka je krapet upravená, zkoušel jsem novou aplikaci na mobilu - originál není tak rozmazanej )
Ale už je zase zpátky pod střechou a vyjede až na jaře.
(fotka je krapet upravená, zkoušel jsem novou aplikaci na mobilu - originál není tak rozmazanej )
Ale už je zase zpátky pod střechou a vyjede až na jaře.
20:31:24
08.12.2018
08.12.2018
Jirik_Tuňák1983
14:41:31
22.11.2018
22.11.2018
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 22.11.18 12:25:43: To jsem furt. Kdyby se v tom dál sehnat schopnej benzín, dal bych mu přednost.
Na druhou stranu je charakter toho motoru fajn. Tzn. ten nástup výkonu vocpodu je super, protiprokluz víceméně pořád sotva stíhá.
Na druhou stranu je charakter toho motoru fajn. Tzn. ten nástup výkonu vocpodu je super, protiprokluz víceméně pořád sotva stíhá.
13:12:19
22.11.2018
22.11.2018
palinator
-> Jarda:
Původně to na to použití pořizovaný nebylo. Měl s tim jezdit sám pantáta každej den 160 km. Jenže z toho po krátký době sešlo. On na takovej provoz ani ten Golf vhodnej nebyl. Má brutálně krátkou převodovku, na dálnici to točí nesmysl a v těch otáčkách to žralo olej jako prokoplý. Při cukačkách kolem komína skoro nic.
Původně to na to použití pořizovaný nebylo. Měl s tim jezdit sám pantáta každej den 160 km. Jenže z toho po krátký době sešlo. On na takovej provoz ani ten Golf vhodnej nebyl. Má brutálně krátkou převodovku, na dálnici to točí nesmysl a v těch otáčkách to žralo olej jako prokoplý. Při cukačkách kolem komína skoro nic.
12:44:14
22.11.2018
22.11.2018
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 22.11.18 12:25:43: Na 6 km nema smysl ani LPG
12:25:43
22.11.2018
22.11.2018
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Mám zato, žes byl vždy proti deaselům vysazenej. Něco jako "pantáta".
Ale ten se chová uplně nesmyslně, když místo Golfa V 1,6 LPG koupil manželce na 6 km do práce Golf Plus 1,6 TDI.
Mám zato, žes byl vždy proti deaselům vysazenej. Něco jako "pantáta".
Ale ten se chová uplně nesmyslně, když místo Golfa V 1,6 LPG koupil manželce na 6 km do práce Golf Plus 1,6 TDI.
12:20:43
22.11.2018
22.11.2018
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 15.11.18 19:11:25: Ještě jsi mi neodpověděl na toto, co jsi tím myslel.
14:51:05
16.11.2018
16.11.2018
palinator
-> dragon_cb_cz:
Ano, kouzlo je v tom "opotřebení na ujetej km". Relativní opotřebení vzhledem k nájezdu je vyšší, než u auta co jezdilo dál, ale absolutní opotřebení je furt o dost nižší (právě kvůli nižšímu celkovýmu nájezdu). Protože to auto co jezdilo víc, tak jelo jednak studený a jednak jelo ještě o kus dál. Onehdy tady vhml psal, jak jeho kolega jezdí do práce o 15 km delší cestou, protože auto za studena trpí.
E: teď jsem si vzpomněl teda na jednu zásadní věc a tou je DPF. Sice se takový auto "odstaví" samo, ale riziko je v tom, když někdo jezdí dlouho s ucpaným filtrem a řeší to až když to přestane jet uplně.
E2: a druhá věc - turbo. Dost pravděpodobně bude trpět na zatuhlou regulaci daleko víc, než auto který víc jezdilo.
Ano, kouzlo je v tom "opotřebení na ujetej km". Relativní opotřebení vzhledem k nájezdu je vyšší, než u auta co jezdilo dál, ale absolutní opotřebení je furt o dost nižší (právě kvůli nižšímu celkovýmu nájezdu). Protože to auto co jezdilo víc, tak jelo jednak studený a jednak jelo ještě o kus dál. Onehdy tady vhml psal, jak jeho kolega jezdí do práce o 15 km delší cestou, protože auto za studena trpí.
E: teď jsem si vzpomněl teda na jednu zásadní věc a tou je DPF. Sice se takový auto "odstaví" samo, ale riziko je v tom, když někdo jezdí dlouho s ucpaným filtrem a řeší to až když to přestane jet uplně.
E2: a druhá věc - turbo. Dost pravděpodobně bude trpět na zatuhlou regulaci daleko víc, než auto který víc jezdilo.
14:23:50
16.11.2018
16.11.2018
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 16.11.18 12:38:00: Vozítko je to hezký, mě tam jen chybí ty zadní dveře... jinak bych do něj klidně šel.
14:14:45
16.11.2018
16.11.2018
dragon_cb_cz
-> palinator 16.11.18 13:46:53: Jo takhle, už ti rozumím... je fakt, že u auta který jezdilo jen crcačky bude to opotřebení např. motoru na ujetej kilometr určitě vyšší, ale v celkovým součtu to asi nijak zásadně jednoznačný nebude.
14:05:10
16.11.2018
16.11.2018
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 16.11.18 13:25:30: Musím říci, že u všech aut, která máme, se nízké nájezdy v době nákupu a ani po letech nijak negativně neprojevily. Všechny vozy měly značkový servis v ročních intervalech. Roční nájezdy kolem 10 000 km (+/- několik set km). Aktuální stav na prohlídkách, pravidelných servisech, emisích atd. vždy OK a často s pochvalou od servisáků i na STK, protože viz poslední věta. Žádná negativa se neprojevila ani v době, kdy některé z aut začalo jezdit častěji než bylo doposud zvyklé. U všech se jednalo v době nákupu o nájezdy cca poloviční nebo 1,5x menší než vozy běžně v nabídce.
13:55:47
16.11.2018
16.11.2018
MajoLR
-> palinator:
13:46:53
16.11.2018
16.11.2018
palinator
-> dragon_cb_cz:
Nevim jestli jsme na stejný notě, já vypisoval nevýhody aut ježděnejch na krátkejch trasách. Víc nevýhod jsem asi nenašel. Tim chci říct, že nechápu, proč bys neměl takový "málo jetý" auto chtít, když "hodně jetý" bude mít až na těch pár výjimek vše pouze horší.
Samozřejmě je ideál auto, který ujelo jednou za tejden 1000 km po německejch dálnicích, v optimálních otáčkách, za sluníčka, 23°C, 40-60% vlhkosti vzduchu, s větrem v zádech, v žádným provozu, když nelítaj mouchy. Se řidičem zkušeným, štíhlým, kterýmu se nepotěj ruce ani prdel, kterej se rozjížděl jen z kopce, auto udržoval neustále čistý a navoskovaný ze všech stran...
...ale takový auto neexistuje. A mít aspoň část z podmínek splněnejch je jako najít jednorožce.
Nevim jestli jsme na stejný notě, já vypisoval nevýhody aut ježděnejch na krátkejch trasách. Víc nevýhod jsem asi nenašel. Tim chci říct, že nechápu, proč bys neměl takový "málo jetý" auto chtít, když "hodně jetý" bude mít až na těch pár výjimek vše pouze horší.
Samozřejmě je ideál auto, který ujelo jednou za tejden 1000 km po německejch dálnicích, v optimálních otáčkách, za sluníčka, 23°C, 40-60% vlhkosti vzduchu, s větrem v zádech, v žádným provozu, když nelítaj mouchy. Se řidičem zkušeným, štíhlým, kterýmu se nepotěj ruce ani prdel, kterej se rozjížděl jen z kopce, auto udržoval neustále čistý a navoskovaný ze všech stran...
...ale takový auto neexistuje. A mít aspoň část z podmínek splněnejch je jako najít jednorožce.
13:25:30
16.11.2018
16.11.2018
dragon_cb_cz
-> palinator: Tipnul bych třeba, že třeba všechny možný silentbloky budou mít opotřebení spíš úměrný kilometrům než stáří. Čelní sklo asi bude taky v horším stavu, víc ošlehaný. Ložiska těžko říct.
12:38:00
16.11.2018
16.11.2018
Jirik_Tuňák1983
Nic to však nemění na tom, proč jsem to sem dal, že při modelové situaci k této kombinaci vozítka (1200 kg a 96 naftových kW) jako dopravovadlo do práce. Děvče nebo chlapec, který to má třeba jako druhé auto, případně manželka, cesty do práce z města kus dálnice, kus okreska. Taková ta klasika okolo Plzně, město a ty průmyslové zóny rozeseté po celém kraji. Musí to docela upalovat a té dálnice se to určitě bát nebude. Tyto ceny jsou teď už víceméně normál.
12:28:28
16.11.2018
16.11.2018
palinator
-> dragon_cb_cz:
Zkusim vypsat celky, který mě napadaj, že by na tom mohly bejt hůř:
výfuková soustava - koroze v důsledku usazování kondenzátu
brzdová soustava - koroze brzdových kotoučů
vlhkost v interiéru
více zasviněnej motor
Víc asi nedám a u ostatních celků by to bylo buď nastejno a nebo studenejch 140 tkm + teplejch 160.
Zkusim vypsat celky, který mě napadaj, že by na tom mohly bejt hůř:
výfuková soustava - koroze v důsledku usazování kondenzátu
brzdová soustava - koroze brzdových kotoučů
vlhkost v interiéru
více zasviněnej motor
Víc asi nedám a u ostatních celků by to bylo buď nastejno a nebo studenejch 140 tkm + teplejch 160.
12:16:15
16.11.2018
16.11.2018
dragon_cb_cz
-> palinator: To by asi chtělo po kategoriích - celkový skóre bude dost zavádějící bych řekl.
11:00:04
16.11.2018
16.11.2018
palinator
-> dragon_cb_cz:
Já nad tim tuhle trochu přemejšlel. Modelový příklad:
Máme tu auto, utahaný na krátkejch trasách, jezdilo studený, atd., najeto 140 tkm, jezdilo každej den.
Máme druhé auto, jezdilo každej den, ale ujelo za tu samou dobu 300 tkm.
Servis u obou aut probíhal stejně, tj. dle intervalů (jestli pevnej nebo proměnnej, je nepodstatné). Obě auta jela za svůj život stejný počet jízd.
Které auto bude v horším stavu?
Já nad tim tuhle trochu přemejšlel. Modelový příklad:
Máme tu auto, utahaný na krátkejch trasách, jezdilo studený, atd., najeto 140 tkm, jezdilo každej den.
Máme druhé auto, jezdilo každej den, ale ujelo za tu samou dobu 300 tkm.
Servis u obou aut probíhal stejně, tj. dle intervalů (jestli pevnej nebo proměnnej, je nepodstatné). Obě auta jela za svůj život stejný počet jízd.
Které auto bude v horším stavu?
10:38:40
16.11.2018
16.11.2018
dragon_cb_cz
-> palinator: Samozřejmě, pokud s tím někdo těch 116 tisíc najezdil stylem 2km tam, 2km zpátky, tak se není co divit... to bych pak ale to auto fakt nechtěl
10:04:55
16.11.2018
16.11.2018
palinator
-> dragon_cb_cz:
Není opotřebení boku sedačky daný pouze a jen počtem vystupování, používaným oblečením, případně korpulentností řidiče? Tzn. že roli hraje spíš čas, než počet ujetých km?
Na svý Octě mám opotřebovaný madlo řidičovejch dveří a původní sedačka měla rozdrbanej bok (skoro až na molitan). Jinak neprosezelý, interiér odpovídá stavu km (stav kůže, poškrábání kastlíku, atd.) a zatím to auto každej chválil co se týče stavu. Ale ta původní sedačka a madlo vypadá jako by auto mělo přes 300 tkm.
Není opotřebení boku sedačky daný pouze a jen počtem vystupování, používaným oblečením, případně korpulentností řidiče? Tzn. že roli hraje spíš čas, než počet ujetých km?
Na svý Octě mám opotřebovaný madlo řidičovejch dveří a původní sedačka měla rozdrbanej bok (skoro až na molitan). Jinak neprosezelý, interiér odpovídá stavu km (stav kůže, poškrábání kastlíku, atd.) a zatím to auto každej chválil co se týče stavu. Ale ta původní sedačka a madlo vypadá jako by auto mělo přes 300 tkm.
10:04:21
16.11.2018
16.11.2018
dragon_cb_cz
-> Syny: Máš pravdu, že to není tak zlý - včera jsem na ty fotky mrknul jen rychle, dneska jsem je zkoumal víc a tragédie to není. Ono taky je fakt, že malý auta obecně sedačky a jejich materiály většinou nemají tak trvanlivý, moc se u nich s nájezdama půl mega nepočítá.
09:58:59
16.11.2018
16.11.2018
palinator
09:09:18
16.11.2018
16.11.2018
Syny
-> dragon_cb_cz: Tak co bys cekal u AAA. Ale krom ty ridicovo sedacky mi to nijak vybydleny neprijde. Ono zalezi jak s tim kdo kam jezdil no...
09:02:34
16.11.2018
16.11.2018
dragon_cb_cz
-> Syny: No právě ta sedačka vypadá jak po 200 tisících nejmíň a to je ještě vyfocená tak, že to nejodrbanější místo nejspíš vidět vůbec není... na to že ten interiér před focením určitě docela pucovali to prostě při nájezdu 116 tisíc není žádná sláva.
06:31:14
16.11.2018
16.11.2018
Syny
-> dragon_cb_cz: Co tam vypada jete krom osoupanyho boku sedacky ridice?
23:03:11
15.11.2018
15.11.2018
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 15.11.18 22:33:57: To jsem nekoukal. Viděl jsem to na Samsungu A3.
E: máš recht, nešetřili ho. Ale i tak je ta kombinace motoru a vozítka pěkná.
E: máš recht, nešetřili ho. Ale i tak je ta kombinace motoru a vozítka pěkná.
22:33:57
15.11.2018
15.11.2018
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: No mě i tenhle kus pořád přijde relativně sociální právě... že nemá výhřev seslí ještě u Itala pochopím, ale zato automatickou klimu bych docela čekal. A ten interiér teda vypadá dost jetě, na to jak málo má mít za sebou...
22:15:45
15.11.2018
15.11.2018
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 15.11.18 22:12:15: U Sportů a Abarthu ne.
Jinak doufám, že přijde i další generace Punta. To k nim prostě patří a je škoda to nechat ležet.
Jinak doufám, že přijde i další generace Punta. To k nim prostě patří a je škoda to nechat ležet.
22:12:15
15.11.2018
15.11.2018
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, ten 88kW T-jet je fajn motor, v Norsku jsem to testoval v Julče... kdyby nebyl dovoz do EU tak komplikovaný, tak si to od něj koupím - najeto asi 50 tisíc, stav nádherný. Ale plať clo+DPH
Blbý u Fiatů je, že u těch prcků jsou většinou hrozně sociální výbavy... když to má za něco stát, musí to být Alfa...
Blbý u Fiatů je, že u těch prcků jsou většinou hrozně sociální výbavy... když to má za něco stát, musí to být Alfa...
21:49:38
15.11.2018
15.11.2018
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 15.11.18 21:23:06: Tady je výhoda, že za malé peníze to bývá v pěkném stavu. Ještě je varianta 1.4 16V 74 kw a 1.4 T-jet 88 kW, což jsou benzíny, pro kluky do práce. Pro holku na stejné cesty např. nesmrtelná 1.2 nebo 1.4 Fire.
Ty motory s kořeny v Unu zvládají dnes v Tipu i poslední EURO. Kolegovo máma ho má v 1.2 a za 9 let je to nestálo ještě ani korunu, ještě ani baterka.
Tak dlouhý výrobní cyklus jednoho modelu je obdivuhodný.
Ty motory s kořeny v Unu zvládají dnes v Tipu i poslední EURO. Kolegovo máma ho má v 1.2 a za 9 let je to nestálo ještě ani korunu, ještě ani baterka.
Tak dlouhý výrobní cyklus jednoho modelu je obdivuhodný.