skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazda Mx-5 a jiný rejžožrouti:d
prohledat
2430 příspěvků (zobrazeno 2351 až 2400) od 18.08.2015 do 20.11.2024, založil/a Mantrabeach
20:40:34
24.08.2015
24.08.2015
m8rinek
-> Tuner#2: Já fakt nechápu proč máš potřebu srát se do všeho co se kde šustne, i když o tom víš evidentně hovno, nezajímá Tě to a klasicky jen vysíráš....
20:40:15
24.08.2015
24.08.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.08.15 20:38:00: proč bych to neměl přiznávat? Tebe to evidentně sere
20:38:00
24.08.2015
24.08.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 24.08.15 06:56:48: Tak ono i kdyby to nebylo super, tak to nepřiznáš takže je to asi zbytečný tady dál diskutovat...
-> MVM 24.08.15 07:11:58: Tak ono taky závodní ABS je trochu jiná liga oproti sériovému. Já tvrdím, že ABS pokud jsi s autem sžitý je pro zlost a na suchém asfaltu o dost horší. Dokazuje to i řada testů a byla to vždy obecná poučka co už nás i v autoškole učily. jasně od té doby to umí víc cyklů za vteřinu, ale i tak... O horším vlivu při horších tlumičích ani nemluvit: www.motofocus.cz/technika /3599,odpruzeni-vozu-tak-j ak-jste-ho-jeste-nevideli tema.novinky.cz/abs
-> Venca. 24.08.15 19:44:28: Však já se s tím svezl. Sice jako spolujezdec, takže ty zázračné (dle virtu až kosmické) jízdní vlastnosti potvrdit nemůžu, ale podvozek a zvuk takový nijaký. Asi mám rád víc agresivní pojetí...
-> MVM 24.08.15 07:11:58: Tak ono taky závodní ABS je trochu jiná liga oproti sériovému. Já tvrdím, že ABS pokud jsi s autem sžitý je pro zlost a na suchém asfaltu o dost horší. Dokazuje to i řada testů a byla to vždy obecná poučka co už nás i v autoškole učily. jasně od té doby to umí víc cyklů za vteřinu, ale i tak... O horším vlivu při horších tlumičích ani nemluvit: www.motofocus.cz/technika /3599,odpruzeni-vozu-tak-j ak-jste-ho-jeste-nevideli tema.novinky.cz/abs
-> Venca. 24.08.15 19:44:28: Však já se s tím svezl. Sice jako spolujezdec, takže ty zázračné (dle virtu až kosmické) jízdní vlastnosti potvrdit nemůžu, ale podvozek a zvuk takový nijaký. Asi mám rád víc agresivní pojetí...
20:29:19
24.08.2015
24.08.2015
vhml
-> haso 24.08.15 19:57:30: jo, u dvou metrů věřím, že se tam s nohama nevejde. Hrozně ale záleží na celkový postavě. Známej je o málo vyšší než já ( já mám 190cm) ale má třeba o 30kg míň a ani nemá sedačku na posledním zubu. Stejně tak záleží na sedačkách. Pokud máš vyhřejvaný, tak jsou vejš a už je problém.
Ale obecně se tam já vejdu, s tím, že aby to bylo pohodlný, tak potřebuju mít závodní boty nebo číny.
Ale obecně se tam já vejdu, s tím, že aby to bylo pohodlný, tak potřebuju mít závodní boty nebo číny.
19:57:30
24.08.2015
24.08.2015
haso
-> Jirik_Tuňák1983: preto sa pytam, lebo mam kamarata co je asi 2m vysoky a chcel mx5 a dopadlo to tak, ze ju nekupil, lebo sa mu nevojdu kolena pod volant (citacia)
19:54:34
24.08.2015
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> haso 24.08.15 19:45:58: Tady in da Plzeň s tím jezdil jeden indickej doktor a byl dost dlouhej, čupřina mu koukala nad úrovní hrany skla.
19:45:58
24.08.2015
24.08.2015
haso
a ako ste vysoki? vzdy ked to vidim stat niekde mi to pride, ze to vytiahli z kindervajicka ake je to auto male sedi sa vtom dobre?
19:44:28
24.08.2015
24.08.2015
Venca.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.08.15 06:12:32: Nemluvim o kamarádovi, ty se s tím svez
MX-5 je super v tom, že v sérii má super jízdní vlastnosti, super motor, zvuk a vlastně všechno, i ten komfort je celkem ok. Jakékoliv ladění bych řekl už bude na úkor pohodlí a na normální ježdění je tam všeho akorát. A navíc není třeba se vůbec obávat PaCh, jezdit někam na plaťáku a tak. Sem dneska po 14 dnech ježdění s Mazdou vyrazil do práce Broukem a tak nějak mě to vůbec nebavilo, už aby Mazda zase jezdila, je to fakt návykový
MX-5 je super v tom, že v sérii má super jízdní vlastnosti, super motor, zvuk a vlastně všechno, i ten komfort je celkem ok. Jakékoliv ladění bych řekl už bude na úkor pohodlí a na normální ježdění je tam všeho akorát. A navíc není třeba se vůbec obávat PaCh, jezdit někam na plaťáku a tak. Sem dneska po 14 dnech ježdění s Mazdou vyrazil do práce Broukem a tak nějak mě to vůbec nebavilo, už aby Mazda zase jezdila, je to fakt návykový
19:42:52
24.08.2015
24.08.2015
darklord
-> m8rinek: hehe, konecne po tejto fotke mi doslo ze som s s takymto autom pretahoval na jednej klukatej okreske. Ale neprislo mi to oproti rapidovi s 50kW nijak rychlejsie Na predbehnutie som teda nemal, ale na pocechranie narazniku som mal celu dobu. Na druhu stranu, mozno bol ten mladoch v riti z toho ze som sa ho nechcel pustit tak bol rozhodeny
19:37:16
24.08.2015
24.08.2015
m8rinek
Já si vloni koupil asi nejlevnější variantu 1,6 NB co je z modelů na výběr, abych si to zkusil, hned po vyřízení TP jsme absolvovali Alpy s totálním nadšením. Přesto jsem snil o silnější variantě. Až v Essenu se našla NBfl Sportive (Bilstein podvozek, velké brzdy, 1,8 107kW s VVT, 6q, špéra) v hezkém stavu s vadou ŘJ. Byl to risk, první MX stále doma, ale jelo se. Auto nepojízdný delší dobu, sem tam lišejník, přesto udržovaný, ale výměna ŘJ byla na majitele velkým soustem. Auto jsem dovezl, ŘJ nebylo třeba měnit, problém bylo čidlo kliky, následně proběhla výměna pružin za snížené, jiná kola, gumy, sání, vytažení dolíků ....
To auto nemá vadu ani kaz, jde s ním jet v klídku a taky umí v zatáčkách kde co vyškolit... Zatím teda asi všechno :D. Ať si říká kdo chce co chce, ale tohle auto se povedlo...
E: lepší foto hýr forum.mx-5.biz/download/f ile.php?id=12403&a...
To auto nemá vadu ani kaz, jde s ním jet v klídku a taky umí v zatáčkách kde co vyškolit... Zatím teda asi všechno :D. Ať si říká kdo chce co chce, ale tohle auto se povedlo...
E: lepší foto hýr forum.mx-5.biz/download/f ile.php?id=12403&a...
17:26:28
24.08.2015
24.08.2015
vhml
Tak mám hotovou geo, kde byly z nějakýho zvrácenýho důvodu nulový odklony. Vpředu je teď 0,9 ( už je to bohužel nadoraz, asi to bude chtít nový silentbloky ) a vzadu je 1,5 a je to sotva ve 3/4 rozsahu štelování. Hned se to zase chová o něco líp :-)
S Radkem můžu jedině souhlasit. Ta možnost ject ukrutnou palbu a pak zničeho nic přejít do režimu kochačky se staženou střechou je parádní.
S Radkem můžu jedině souhlasit. Ta možnost ject ukrutnou palbu a pak zničeho nic přejít do režimu kochačky se staženou střechou je parádní.
14:32:55
24.08.2015
24.08.2015
radekp
Já sem napíšu story s naší NC:
Otec snad odjakživa snil o sportovním autě. Vyhrávala Cobra, pak cokoliv s V8, Lotus, MX-5, 350Z. Někde mezi nimi 130RS. Já ho nabádal kvůli sofistikovanosti, provozním nákladům a každodenní použitelnosti k MX-5 nebo Elisu. Jednou jsem mu svěřil otěže své žluté hujdy a jeho nadšený poznatek byl: "co potřebuju víc - jede to, sedí to". Následovalo odrazování z mé strany - přece jen být tunerem po padesátce není úplně kůl. Bohužel jsem nebyl vyslyšen a zanedlouho jsme dotáhli hujdu červenou. Jelo to a to bylo tak všechno. Celou zimu otec zadrbal opravami úprav. Na jaře proběhlo pár neúspěšných vyjížděk s následným vystřízlivěním přecházejícím ve zhnusení, prodej a hledání MX-5 na mobile.de.
Našla se levná NC s přidřeným 2.0 motorem. Nechal se udělat motor, vytáhlo se pár promáčklin a jezdí se.
Dokud se s tím otec nesžil, na semislickách jsem mu v serpentýnách stačil. Ovšem po pár měsících si v seriovém autě dovolil to, čeho moje škodovka asi schopná nebude. Pokud ano, tak bude mít techničák jen na okrasu. Kastle je tuhá, odpružení je měkčí (u mojí škodovky mi to připadá přesně naopak). Auto je hlavně čitelné - Rapid ustřelil bez varování, s MX-5 si troufal jít do smyku hned při prvních projížďkách, přechod do smyku je čitelný, kontrolovatelný. Když jsem jel s Mazdou slalom, cítil jsem, kdy jsou gumy na hraně přilnavosti.
Na jaře jsem si auto půjčil a vyvezli jsme se s přítelkyní na dovolenou. 150 km českými silničkami (Bruntál, Šumerk, Skřítek, Červená Voda....hodně zatáček, serpentin...) do Orlických hor. Minimum provozu na cestách, v horách mimo sezonu žádní turisté. Příkopy byly ještě plné sněhu, na cestách plno štěrku, sundali jsme střechu a jezdili po horách jako blázni.
Možná až po téhle zkušenosti jsem poznal, o čem tohle auto je - o vyváženosti, dobrém podvozku. Pár zatáček jedeš zostra, zbytek cesty si klidně jezdíš, auto z Tebe nevytřese duši.
Podle mě je pohodové i na delší cesty.
Úplně chápu zdejší nákupní horečku a i já bych si dokázal představit výměnu škodovky za MX-5. Tím ale neříkám, že k tomu dojde.
BTW dejte sem fotky Vašich MX5, ať víme co kdo má...
Otec snad odjakživa snil o sportovním autě. Vyhrávala Cobra, pak cokoliv s V8, Lotus, MX-5, 350Z. Někde mezi nimi 130RS. Já ho nabádal kvůli sofistikovanosti, provozním nákladům a každodenní použitelnosti k MX-5 nebo Elisu. Jednou jsem mu svěřil otěže své žluté hujdy a jeho nadšený poznatek byl: "co potřebuju víc - jede to, sedí to". Následovalo odrazování z mé strany - přece jen být tunerem po padesátce není úplně kůl. Bohužel jsem nebyl vyslyšen a zanedlouho jsme dotáhli hujdu červenou. Jelo to a to bylo tak všechno. Celou zimu otec zadrbal opravami úprav. Na jaře proběhlo pár neúspěšných vyjížděk s následným vystřízlivěním přecházejícím ve zhnusení, prodej a hledání MX-5 na mobile.de.
Našla se levná NC s přidřeným 2.0 motorem. Nechal se udělat motor, vytáhlo se pár promáčklin a jezdí se.
Dokud se s tím otec nesžil, na semislickách jsem mu v serpentýnách stačil. Ovšem po pár měsících si v seriovém autě dovolil to, čeho moje škodovka asi schopná nebude. Pokud ano, tak bude mít techničák jen na okrasu. Kastle je tuhá, odpružení je měkčí (u mojí škodovky mi to připadá přesně naopak). Auto je hlavně čitelné - Rapid ustřelil bez varování, s MX-5 si troufal jít do smyku hned při prvních projížďkách, přechod do smyku je čitelný, kontrolovatelný. Když jsem jel s Mazdou slalom, cítil jsem, kdy jsou gumy na hraně přilnavosti.
Na jaře jsem si auto půjčil a vyvezli jsme se s přítelkyní na dovolenou. 150 km českými silničkami (Bruntál, Šumerk, Skřítek, Červená Voda....hodně zatáček, serpentin...) do Orlických hor. Minimum provozu na cestách, v horách mimo sezonu žádní turisté. Příkopy byly ještě plné sněhu, na cestách plno štěrku, sundali jsme střechu a jezdili po horách jako blázni.
Možná až po téhle zkušenosti jsem poznal, o čem tohle auto je - o vyváženosti, dobrém podvozku. Pár zatáček jedeš zostra, zbytek cesty si klidně jezdíš, auto z Tebe nevytřese duši.
Podle mě je pohodové i na delší cesty.
Úplně chápu zdejší nákupní horečku a i já bych si dokázal představit výměnu škodovky za MX-5. Tím ale neříkám, že k tomu dojde.
BTW dejte sem fotky Vašich MX5, ať víme co kdo má...
13:32:32
24.08.2015
24.08.2015
vhml
-> havlik 24.08.15 13:29:03: Propásnul jsem na ebayi jednu za 1200E hned za hranicema. Ne že ne
13:29:03
24.08.2015
24.08.2015
havlik
-> vhml: ono to přijde:D koupíš nějakou větší vránu vyrabuješ to do sraček, přijde rám a bude
13:19:34
24.08.2015
24.08.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 24.08.15 13:10:58: no v plánu mám nějaký pružiny a stabíky, ale nechci to přehnat abych zachoval pohodlí. Pohárů ze slalomů už mám doma plný bedny, takže to není úplně priorita z toho zase udělat nějakou jednoúčelovku.
13:10:58
24.08.2015
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 24.08.15 12:37:07: A co ty kachní vlastnostě?
12:37:07
24.08.2015
24.08.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 24.08.15 12:33:55: Nebyla :-) Ono to v tahu příjemně zvučí ze sání což mi stačí.
12:33:55
24.08.2015
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 24.08.15 12:15:08: No nebyla by to krása? Větry ve vlasech a fousech, bordel z vejfuku, smrad spálených gum?
12:15:08
24.08.2015
24.08.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 24.08.15 11:36:32: dej mě pokoj, já jsem rád že to nedělá žádnej kravál, kdopa to má poslouchat
11:36:32
24.08.2015
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 24.08.15 11:31:19: Tak tam dej aspoň ňákej vejfuk, ať to trochu bručí.
11:31:19
24.08.2015
24.08.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 24.08.15 11:26:11: taky. Ale celej ten nákup byl o tom mít auto pro radost s kterým se dá jezdit denně a ne jednoúčelovku, s kterou se jede 5x do roka.
11:26:11
24.08.2015
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 24.08.15 06:56:48: Hlavně to asi vyšlo a vyjde na menší peníze s už odpovídajícíma jízdníma výkonama, nebo?
07:11:58
24.08.2015
24.08.2015
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.08.15 22:58:48: No přišel jsem na to tak,protože jsem mj. technik (ne instruktor) při škole bezpečný jízdy a jsem u všech praktických výuk Je to znát z tabulek brzdných drah pro různý povrchy s rozlišným koef.přilnavosti.Brzdění a vyhýbání je základní cvik. Jinak ABS v závodní konfiguraci mají zase pro změnu auta Porsche 997 R a 80% všech závodních a sportovních aut. Závodní auto stejný specifikace bez ABS prostě brzdí hůř I špičkový jezdec na brzdách ztrácí.. (A to má stejné brzdy a obutí) Ale to tady během pár řádků nevysvětlím..
06:56:48
24.08.2015
24.08.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.08.15 06:12:32: myslíš změně jednoúčelovýho auta za auto na výlety a pro denní použití? Podle mě super
06:12:32
24.08.2015
24.08.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Venca. 24.08.15 05:14:58: Jak uz jsem psal, kamarad to pred BRZ mel, dokonce na tom zkousel moje semislicky... A nebavim se o serii, ale o konkretni zmene u vhml.
05:14:58
24.08.2015
24.08.2015
Venca.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.08.15 22:58:48: Oproti sériové škodovce?
Popros někoho, ať tě s tím sveze, ať tady nemusíš psát takový bludy :-)
Popros někoho, ať tě s tím sveze, ať tady nemusíš psát takový bludy :-)
23:46:37
23.08.2015
23.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.08.15 22:58:48: Doufám, že jsi v té zimě měl krom rukavic ještě ušanku a boty s kožíškem.
22:58:48
23.08.2015
23.08.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 23.08.15 21:35:03: Jak jsi přišel na ten štěrk? Tak bych zrovna řekl, že s ABS už na tom auto bude s méně zkušeným řidičem lépe a čím klouzavější, tím lepší pro ABS. Naopak, ABS je zlo na kvalitním suchém asfaltu kde auto bez má kratší brzdnou dráhu.
-> vhml 23.08.15 14:19:37: Docela slabota proti škodovce. Vlastnosti to má takové kachní, zvuk žádnej, nějak to nechápu...
BTW dneska jezdili nějací MX pětkaří u Zvíkovce, tady jsem je zachytil při odstávce
-> vhml 23.08.15 14:19:37: Docela slabota proti škodovce. Vlastnosti to má takové kachní, zvuk žádnej, nějak to nechápu...
BTW dneska jezdili nějací MX pětkaří u Zvíkovce, tady jsem je zachytil při odstávce
21:35:03
23.08.2015
23.08.2015
MVM
-> vhml: Jedinej povrch kde ABS brzdnou dráhu prodlouží je štěrk. 90% lidí neumí krizově brzdit, nastavení skluzu ABS je taky dáno konstrukcí pneumatik. (Dneska už všechny musí být kompatibilní s ABS ale v 90Tých letech to tak nebylo.)
21:28:19
23.08.2015
23.08.2015
Venca.
-> vhml: V zimě mě sere ABS na všech autech, jako ono to možná brzdí dobře, ale pocit takovej nijakej...
20:43:19
23.08.2015
23.08.2015
palinator
-> vhml:
Já kvůli ABS vlít málem do plotu, protože mi nevyšel smyk, tak jsem to chtěl zachránit sáněma, ale ABS říkalo že ne tak se mi to stáčelo přes plný kontra furt ven ze silnice.
Já kvůli ABS vlít málem do plotu, protože mi nevyšel smyk, tak jsem to chtěl zachránit sáněma, ale ABS říkalo že ne tak se mi to stáčelo přes plný kontra furt ven ze silnice.
20:31:22
23.08.2015
23.08.2015
vhml
-> Venca. 23.08.15 20:25:40: Kousek od nás, ale je to samej štěrk, moc se tam vymýšlet nedá. Mě to ABSko celkem vyhovuje, jen se s ním naučit spolupracovat. Na sharanu v zimě si ho nemůžu vynachválit. Samozřejmě pokud potřebuješ fakt zastavit tak je to pak průser
20:25:40
23.08.2015
23.08.2015
Venca.
-> vhml 23.08.15 17:22:26: A kde to je? Taky bych se někdy sklouznul. Jinak s ABS na asfaltu problém nemam, řekl bych že je nastavený dobře, nejdřív gumy zapískaj a pak až sepne, ale na kluzkým to stojí za prd, tam zabírá moc brzo.
Asi tam dodělam vypínač.
Asi tam dodělam vypínač.
19:34:04
23.08.2015
23.08.2015
palinator
-> vhml 23.08.15 14:19:37:
Vyndej pojistku ABS. Kdybych nebyl línej tak na kravení na sněhu si jí vyndám.
Vyndej pojistku ABS. Kdybych nebyl línej tak na kravení na sněhu si jí vyndám.
17:26:27
23.08.2015
23.08.2015
Venca.
Vypadá to jak rozmačkaná klec ložiska. Táta se ještě snaží dostat dovnitř do diferenciálu, páč nám to nějak nejde oddělit, ale takhle pohledem zvenka není žádný poškození vidět.
17:24:59
23.08.2015
23.08.2015
Venca.
Jinak ta rozvodovka už byla otevřená, takže už se v tom někdo vrtal. Ale nikde není viděl, že by cokoliv chybělo. Jediný vysvtlení co mě napadá, že měnili vnitřek diferenciálu a nevyčistly to...
17:24:49
23.08.2015
23.08.2015
vhml
-> Venca. 23.08.15 17:23:13: to jsou nějaký zuby vyštípaný ne? Možná zevnitř torsenu?
17:22:26
23.08.2015
23.08.2015
vhml
-> Venca. 23.08.15 17:15:33: zametací četa k dispozici nebyla. Je třeba tam vyrazit častějš a vymést to autama :-)
Hrst bordelu jakýho? Železný špony?
Hrst bordelu jakýho? Železný špony?
17:15:33
23.08.2015
23.08.2015
Venca.
-> vhml: Ty trénuješ na šotolinu?
Já už mam doma Enkeie s Toyo R1R od M8, včera jsem rozhodil diferák a co sem tam neviděl... vysypal jsem z toho hrst bordelu, ale nikde nic, jedno ložisko už je načatý, ale z čeho se vzal ten bordel nechápu...
Já už mam doma Enkeie s Toyo R1R od M8, včera jsem rozhodil diferák a co sem tam neviděl... vysypal jsem z toho hrst bordelu, ale nikde nic, jedno ložisko už je načatý, ale z čeho se vzal ten bordel nechápu...
14:19:37
23.08.2015
23.08.2015
vhml
23:34:06
21.08.2015
21.08.2015
palinator
-> Lubes:
Odtamtud je video na YT jak lítaj se stopětkama co?
Odtamtud je video na YT jak lítaj se stopětkama co?
21:35:11
20.08.2015
20.08.2015
Lubes - zrušená registrace
-> Flamo: jankov vršok
21:30:54
20.08.2015
20.08.2015
Flamo
Ja síce nevlastním MX-5ku, ale pridám pár fotiek kamošovej Mazdy. Chcel nejaké fotky, tak sme vybehli blbnúť a trocha som mu ju pocvakal
21:20:43
20.08.2015
20.08.2015
Milan 136
-> vhml: kontaktuj pavucinu, ti to naladi ;)
21:19:52
20.08.2015
20.08.2015
Venca.
-> vhml: Tak to hezky odlaď, vychytej a pak mi to zkopíruješ
Ba né, teď to jede pěkně a na normální ježdění až dost.
Ba né, teď to jede pěkně a na normální ježdění až dost.
21:16:56
20.08.2015
20.08.2015
vhml
-> Venca. 20.08.15 21:14:11: určitě se daj koupit hotový řešení a nebo se do toho pustit nějakou vlastní cestou.
21:14:11
20.08.2015
20.08.2015
Venca.
-> vhml 20.08.15 21:11:53: A kde k tomu pak splašíš software? Nebo už něco existuje? Mě by se líbil kompresor, ale mam trochu pocit, že pak by ten zbytek auta nepřežil ani rok toho zacházení..
21:11:53
20.08.2015
20.08.2015
vhml
-> Venca. 20.08.15 21:04:44: bylo mi darováno. Ale asi budu shánět právě Sharanový. Je to stejnej objem motoru, malý, nízkotlaký, proměnlivá geometrie. A nebo kompresora, uvidím co se naskytne.