saab 9-3

prohledat
11 příspěvků (zobrazeno 1 až 11) od 12.03.2015 do 12.03.2015, založil/a venni
řadit dle data
14:38:18
12.03.2015
venni
-> Eidy: zítra v likvidaci pohledám něco šikovnýho čim by to šlo a vrznu to na hadici před lištu a uvidíme co to bude ukazovat,dik...
14:29:18
12.03.2015
Eidy
-> venni: Jakýmkoliv budíkem. Půjčil bych ti čidlo a budík, ale nejsi zrovna za rohem.
14:09:39
12.03.2015
venni
-> Eidy: na liště nějakej klasickej regulátor tlaku je,zítra kouknu jestli má napsaný hodnoty a zkusím nahradit jiným.Jinak mě nenapadá ale jak a čím změřit tlak.Jdu pohledat na netu...
13:37:58
12.03.2015
MOLSO
-> Eidy: tiskovy mluvci nestihnul 40
13:36:56
12.03.2015
MOLSO
-> vhml: pokriveny plech s HALLom (myslim) po chvilke vyssej zataze sa to nejak teplom roztioahlo a oddialilo snimac a prestalo davat signal .... dobre si to pamatam riesil to cely rok
13:23:58
12.03.2015
Eidy
Eidy měl vyšlehanou kliku, křivej blok, vyšlehanou hlavu, servaný vačky, mapu v ECU na 3,14ču, debilní snímání vzduchu a pár podobných detailů 1

Dal bych tam snímání tlaku paliva na liště, jestli náhodou neklesá. Kamarád něco podbnýho teď řešil na benzínovým Volvu 2,5. Vyměnil všechno možný a nakonec to byl MAP senzor.
13:08:43
12.03.2015
vhml
Co s tim měl kdysi Eidy? Tam byl taky nějakej problém s čidlem otáček jen za určitějch podmínek.
13:05:08
12.03.2015
venni
Tak... zapalovací cívka pasuje z vectry...vyměněna.Při zkušební jízdě jsem tomu začal nakládat hned,ikdyž ten motor z toho asi nebyl odvařenej,ale poznatek je ten,že po plným céresu a točení do bezvědomí auto začlo chabnout po 7km a cukat začalo na osmým kilometru...takže cívka taky nic.Vstřiky mi nějak neštimujou,nebo respektive nesetkal jsem se s tím že by takhle blbly...osciloskop by byl fajn,ale nemáme.... Vidím to na snímač otáček ...
upraveno 2x, naposled 12.03.2015 14:04:30
10:27:34
12.03.2015
palinator
Když pominu ten víkon 1 a to že tady melu jenom sračky a nikdy nic objektivního, tak co zkusit vytáhnout vstřiky a změřit je kolik nastříkaj a vzájemně je porovnat? A nechat tu zkoušku běžet třeba po dobu co ujedeš těch 10 km. Výpadky zapalování by zase mohly bejt vidět na osciloskopu, ale to už by bylo složitější. Zaměřil bych se na ty vstřiky, případně na tlak paliva.
10:25:00
12.03.2015
vhml
Šel bych po tom přehřejvání. Máš možnost tomu zkusit dát nažrat hned a vidět jestli se to ,,přehřeje" dřív? Pokud ano, šel bych po cívce atd.



Pokud se to i tak stane až po 10km, bude to něco nezávislýho na teplotě kolem motoru - čerpadlo v nádrži.
09:27:13
12.03.2015
venni
Práci čest a rukám klid chlapci.Asi to sem moc nepatří,ale vkládám do Vás velké naděje.Tady jsem prostě doma a než se registrovat na nějakým saab foru,kde zjistim že nikdo nic neví a radí se tam jak zatmavit okna,zeptám se tady.Snad někoho něco napadne,popř napíše co a jak.Většinou se podobný závady objevují i na ostatních autech...takže prostě budu rád za každý postřeh.Já už jsem jak Béda Hudeček...já nevim co s tim,já už vážně nevim co s tim.



Takže věc se má tak...Jedná se o saaba 9-3 rok myslím 97 a motorově 2,0i bez turba.

Auto jezdilo cca pul roku od darování bez jediného problému.Minulý týden bylo drobet přišlápnuto do vyšších otáček,mírně ztratilo víkon,zaškubalo a začalo se dusit.Při plném sešlápnutí plynu se auto dusilo,při volnoběhu drželo nastartované.Vypnutí a opětovné nastartování,které se opakovalo za cca 5km asi 10x,dokázalo to doskákat domů.Pak majitel volal mě.Druhý den to ujelo kilometr a musel jsem to odtahnout.

Říkám si ok,škube to,nejde tam benzín (do auta se slejvá benzín z vraků) a když si to po chvilce někde přisaje zase to pár km jede....Vyndal jsem benzínový filtr u nádrže,tekly z něj docela fest sračky....profoukl ho vzduchem a vrátil zpět (objednal nový). Zkušební jízda,auto tahlo jako blázen...až do 10tého km.To ve vysokých otáčkách auto zaškubalo a viz popisek nahoře.Říkám si,ok vyčištění filtru pomohlo na pár km,dnes to vydrží a zítra dám novej.

Druhý den dam new palivový filtr,preventivně natáhnu od podtlaků do klapky nový hadičky aby to nikde nepřisávalo a jdu to projet.Jo a hovno hovno slavný soude.Ujedu podle tacho 10 km a auto co? nu zaškube (nekoroduje vy tupci :) ) prostě pomalu ztratí víkon,přestane tahnout a nejde v tahu vytočit do otáček.Do crcam s tim na dílnu,rychle vyměnim svíce (i po vynechávání se zdálo že svíčky pálí všechny krásně stejně,byly krásně čistý a bílý)...vyčistim kontakty v hlavě rozdělovače,vykydam rozdělovač od oleje (přes gufero tam pučí z hlavy lehce olej,terej oblemcal snímač otáček a olej byl i ve štekru) vyčištěno,vystříkáno preventivně kontaktolem...stejně jako všechny štekry okolo.Kouknu na kabely ke svíčkám,jsou horší,ale při ruzné manipulaci nikde neprobíjí.

Během pár minut to jdu projet znovu,auto nemohlo ani pořádně vystydnout a opět trvá 10 km,kdy auto začne škubat.

Po návratu dom jsem ještě zkontroloval čerpadlo v nádrži (mimochodem na které není přístup,musí se vyndat nádrž) ale naštěstí nějaký borec předemnou to řešil vystříháním díry nůžkama na plech do podlahy vozu :) No čerpadlo dává...,jakmile ho při volnoběhu chci odpojit,auto začne hned chcípat....auto znechuceně odvážím abych ho odstavil,beru to obklikou a hádejte co udělalo přesně po 10 km? no jo,škube.



Nejhorší je,že to škube tak zvláštně že ani nepoznam jestli to způsobuje benzin a nebo zapalování :/ z počátku bych dal ruku do ohně,že to dělá benzin,ale ted když to dělá vždy pravidelně,přisuzuji závadu zapalovací cívce,která se zahřeje a začne blbout??? nebo snímači otáček,ketrý se opět zahřeje a ve 4tis ot. mu začne hrabat??? chtěl jsem snímač vyndat a kouknout se,zda na něm nejsou "špony" ale je v bloku u kliky tak neskutečně zabetonovanej,že bych ho nejspíš asi při vyndání roštípal.... nejhorší na tom je,že věci si člověk nikde na vyzkoušení nepůjčí a nový stojí docela randál.A měnit snímač za 3,5tis,kterej to dělat nemusí se mi zrovna moc nechce...



Tak co? je to srozumitelný? :D zkusí někdo poradit jakým směrem se mám vydat? za každej postřeh dík.
Extreme Tyres