skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Vytrhnuté rameno po kolizi s dodávkou, zlomenou nápravu nikde nevidím..
-> Bukaj: oktava skarpou podla popisu nesla
-> darklord: No, ale tohle nebylo selhání nápravy v důsledku přetížení vozu, ale v důsledku jízdy škarpou...
"Novináři" si často skutečnost přikrášlují...
"Novináři" si často skutečnost přikrášlují...
-> michael 02.03.25 17:43:20: Tu zlomenou nápravu bych chtěl vidět.
-> Sita: Jo, to je asi pravda. Občas slyšim něco bzučet pod kapotou, když odcházím od auta. Ale i tak když vím, že jsem chvíli před zastavením jel někde po dálnici nebo když se mi teplota oleje zdá vysoká, tak to chvíli na volnoběhu nechám.
-> Syny 01.03.25 14:21:45: nekde jsem cetl ze moderni TSi maj na dochlazovani el. cerpadlo, takze se o to ridic nemusi starat?
-> Syny 01.03.25 14:21:45: Řekl bych, že je to tak.
-> Sita 01.03.25 14:14:34: Jinak tedy ciste muj nazor - radsi jednu z poslednich O3 s lepsi vybavou, nez O4 z pocatku jeji vyroby. Financne to bude podobny.
-> Sita 01.03.25 14:14:34: Tak dochlazovani turba se tyka i TSIcka. Kazdopadne O4 se bez GPF podle me ani nedelala, je moc nova - ale to by vedel spis Milan.
-> Syny 01.03.25 13:50:40: gpf ok, diky.
boru nam nabourali, stk bude koncit, musim sehnat neco dalsiho. Motor mam vybranej, chtel jsem rapida, ale chteji za to jen o fous min nez za octu. no a kdyz uz octu, tak zase o4 mi neprijde o tolik drazsi... uvidime no, letos to musim rozseknout...
ad jantar: s autem jezdi 90% zena, tdi jsem nikdy nechtel, aby nekde resila dochlazovani turba nebo vypalovani filtru, to ne...

ad jantar: s autem jezdi 90% zena, tdi jsem nikdy nechtel, aby nekde resila dochlazovani turba nebo vypalovani filtru, to ne...
-> Sita 01.03.25 10:59:06: Žádný TSI nemá DPF
Dobře, tak terminologii máme zasebou
Teď k dotazu. Zjišťoval jsem to samé a prý s GPF není žádný problém (ostatně když nejsi jantar, tak není ani s DPF).
Jinak - ty a O4? Co se to stalo?


Jinak - ty a O4? Co se to stalo?

Dotaz na 1.0TSi v O3. Docetl jsem se, ze do 2017 se ten motor montoval bez DPF, ma smysl se na ty starsi kusy zamerit, nebo s tim zadny problemy nejsou a je to jedno?
Ono se to teda vyvinulo tak, ze pujdu do O4, ale i tak by me to zajimalo...
Ono se to teda vyvinulo tak, ze pujdu do O4, ale i tak by me to zajimalo...
-> palinator: Krásný vidět, jak skočí po tom TOTAL STOP, když si všimne toho kouře.
Škoda, že to v tu chvíli skončí.

-> darklord 27.02.25 19:42:44: Vsak koncern uz to zacina sypat na pravou packu pod volantem. Jen ta leva zacina byt trochu pakarna 

-> StepaNoFUN: ano, to je hlavne v usa celkom oblubene, ale preco u nas furt musi byt volic zbytocne na tuneli...
-> StepaNoFUN: Škodovka, už to má třeba u Supa a Kodiaqa stejně.
-> darklord: Tak treba Meredes ma ovladani prevodovky tam, kde normalni auta sterace.
Naco sa vlastne u automatov pouziva kdejaka viac ci menej podarena atrapa paky ked by stacilo bohate 4 tlacitka jak v klbovej karose pod volantom? 

-> Milan 136: no jo vlastně tady je P na tlačítko úplně jsem zapomněl
-> saskyn2 27.02.25 09:55:30: To je na klasickou kulisu s pákou a jen na jeden typ.
Tohle je jiná kulisa a jiná závada.
Tohle je jiná kulisa a jiná závada.
To je spíš mikrospínač P polohy, ale nevím, nikdy jsem to nerozebíral, ale dělají se na to i opravný sady kdyby člověk měl čas si s tím hrát.
-> Syny:
Asi neodejde mikrospínač "dopředu" a "dozadu"
Asi neodejde mikrospínač "dopředu" a "dozadu"

-> Nwkt: -> Milan 136: Asi blbej dotaz, ale kdyz odejde mikrospinac a auto nevi co je zarazeno, jakto ze to tedy funguje a auto jede dopredu i dozadu?
-> čert 26.02.25 18:49:32: Magnet zámku volící páky vzpříčen rozepnutý.
-> Nwkt: zapise se to nejak do chyb, podle ceho by se to dalo poznat? Protoze obcas mi probkikne at dam P. Ale v chybach jsem nic nevidel
-> minno: Mikrospínače, pak to řve ať opouštíš auto v režimu P
-> Milan 136 26.02.25 11:34:35: A čo sa na tom kazí?
-> Jirik_Tuňák1983 26.02.25 09:39:11: me ta slova prepisuje mobil a ja na to moc nevidim...
-> vhml 26.02.25 09:57:17: Čudlík ne. Mění se ovládání pod tím, to není vidět.
-> Bukaj:
Tak je to z dob kdy bylo všechno plné soběstačnosti a ještě správné a tradiční.
Je to ve starých dožívajících motorákách a v některých lokomotivách, které jsou pro svou neoblíbenost a poruchovost už naštěstí jen v muzeu.
Tak je to z dob kdy bylo všechno plné soběstačnosti a ještě správné a tradiční.

Je to ve starých dožívajících motorákách a v některých lokomotivách, které jsou pro svou neoblíbenost a poruchovost už naštěstí jen v muzeu.
-> palinator 26.02.25 10:08:33: Ale to je předpokládám ještě produkt plánovaného hospodářství, ne? K čemu to slouží?
Jinak na automat jsem si, myslím, celkem zvykl, je však jedna situace, kde je absolutně nepoužitelný, respektive možná jen netuším, jak ho použít.
Tou situací je, když potřebuji na nerovném povrchu manévrovat na jedničku nebo zpátečku s vozem na malém prostoru - typicky při parkování do podélného stání nebo couvání k překážce. Na rovné vozovce ej to v pohodě, ale jakmile je tam nerovnost (obrubník, výmol, kanál, terénní vlna, kořen, kamení apod.), tak mi chybí možnost si regulovat přenos momentu z motoru na kola pomocí pedálů plynu a spojky. Když se nějaké kolo zarazí o překážku (která nemusí být vysoká, stačí 2-3 cm práh), tak pouze pedálem plynu nejsem schopen donutit auto k plynulému překonání překážky - pozvolna přidávám plyn a furt se nic neděje, až se najednou kolo vyhoupne z dolíku, čímž poleví zátěž a auto vystřelí kupředu (či dozadu) i pokud hned sundám nohu z plynu, takže musím hned hamtat na brzdu, abych nenarazil do překážky, k níž se snažím přiblížit a je to značně nekomfortní a stresující situace.
A doposud jsem nepřišel na to, jak se takováto situace s automatem řeší - zkoušel jsem to kombinovat s ruční brzdou, s přepnutím do Winter režimu (pro rozjezdy na kluzkém povrchu převodovka otupí a mnohem pozvolněji a plynuleji reaguje na přidávání plynu), ale prostě ten skok tam je vždy bez rozdílu. U manuálu přesně vychytám, co, kde a jak, protože vidím terén, po kterém jedu - ten automat nevidí nic...
Tou situací je, když potřebuji na nerovném povrchu manévrovat na jedničku nebo zpátečku s vozem na malém prostoru - typicky při parkování do podélného stání nebo couvání k překážce. Na rovné vozovce ej to v pohodě, ale jakmile je tam nerovnost (obrubník, výmol, kanál, terénní vlna, kořen, kamení apod.), tak mi chybí možnost si regulovat přenos momentu z motoru na kola pomocí pedálů plynu a spojky. Když se nějaké kolo zarazí o překážku (která nemusí být vysoká, stačí 2-3 cm práh), tak pouze pedálem plynu nejsem schopen donutit auto k plynulému překonání překážky - pozvolna přidávám plyn a furt se nic neděje, až se najednou kolo vyhoupne z dolíku, čímž poleví zátěž a auto vystřelí kupředu (či dozadu) i pokud hned sundám nohu z plynu, takže musím hned hamtat na brzdu, abych nenarazil do překážky, k níž se snažím přiblížit a je to značně nekomfortní a stresující situace.
A doposud jsem nepřišel na to, jak se takováto situace s automatem řeší - zkoušel jsem to kombinovat s ruční brzdou, s přepnutím do Winter režimu (pro rozjezdy na kluzkém povrchu převodovka otupí a mnohem pozvolněji a plynuleji reaguje na přidávání plynu), ale prostě ten skok tam je vždy bez rozdílu. U manuálu přesně vychytám, co, kde a jak, protože vidím terén, po kterém jedu - ten automat nevidí nic...

-> minno 25.02.25 13:39:25: -> vhml 25.02.25 14:04:25: Díky - takže dvě převodovky v jedné skříni - zajímavé řešení...
Ale tím "spolehlivým automatem" jsem myslel měničový. Ale asi jak který. To, co mám ve Volvu (Aisin 4 rychlosti) je prý spolehlivá převodovka, ale novější varianta 5Q Aisinu údajně dost umírá (nevím na co) a ty vozy na to končí pro nerentabilitu opravy/nedostupnost dílů...

Ale tím "spolehlivým automatem" jsem myslel měničový. Ale asi jak který. To, co mám ve Volvu (Aisin 4 rychlosti) je prý spolehlivá převodovka, ale novější varianta 5Q Aisinu údajně dost umírá (nevím na co) a ty vozy na to končí pro nerentabilitu opravy/nedostupnost dílů...
-> Milan 136 25.02.25 20:07:50: sousedi taky měnili na O4 čudlík na řadičku nedávno
-> Jirik_Tuňák1983:
A to je teprv deset dopoledne
A to je teprv deset dopoledne

Tak kolega, co koupil tu o4, jak jsem tu psal, překvapil, prý když nechci jeho feldu za 5, tak že s ní bude jezdit ještě min. 10 let, teď byl asi na STK a ty vrstvy něčeho černýho na té prorezle karoserií, já bych se s tím bál jet, že z toho něco upadne už teď :)
Prý jsem prohloupil..., mě se valí na zahradě zelená s bílou kapotou a ta je sakra nesrovnatelně lepší, todle postavit vedle ní, tak bych mohl pozorovat , o co rychleji se rozpadá :)
Prý jsem prohloupil..., mě se valí na zahradě zelená s bílou kapotou a ta je sakra nesrovnatelně lepší, todle postavit vedle ní, tak bych mohl pozorovat , o co rychleji se rozpadá :)
-> Syny: kolega má slabší 1,5 85kW v manuálu a popisované jsem nezažil. Obchoďákům bereme 110kW s automatem a funguje příjemně, musím říct, že oproti Supu v naftě, je to nebe a dudy. Spotřeba do 6,5. V Supu mi přijde, že to pořád nějak bojuje s tím co zařadit. Kde mě ta převodovka vyloženě s..e, jsou ostré serpentiny, kde ve vracáku sice podřadí, ale trvá 1-2 vteřiny, než se něco stane a pak raketa. Nebo když dávám přednosti zprava, dojedu ke křižovatce a téměř zastavím a potřebuji se rozjet, dlouho nic. V Oktávách jsem s tím nikdy problém neměl. Kolegy Alhambra dělá to samé. Jak píše Saskyn Sko to částečně eliminuje.
-> Nwkt 25.02.25 20:14:28: Řekl bych, že to máme plus minus vyvážené Superb/Kodiaq.
Ale teď je celkem klid. Jednu dobu to bylo pořád.
Ale teď je celkem klid. Jednu dobu to bylo pořád.
-> Syny 25.02.25 20:55:37: No aktuálně možná i jo. Tam to ale totálně zabíjí porojev a sladění s motory. Dneska jsem s tím jel v litrový Fabii a rozjezd na dílně nic nic a nejednou na dlažbě pískaly gumy

-> Milan 136 25.02.25 20:07:50: Takze uz se skoro da rict, ze suchy DSG uz je spolehlivejsi jak mokry, jo? :)
Tak aspoň ale máte na to díly na opravu, nebo vám ji někdo udělá externě..na Hacka po tom co sme zavřeli linky už z Česka není ani jediná převodovka, všechno je Čína / Korea(Koreočina) a na to nejde sehnat prakticky nic, protože než to Mobis naskladni tak ten mechanik bude v důchodu..šílené, přitom by ty převodovky i opravit šly, jen na ně nejsou díly, a když sou tak se dlouho čeká než pricestujou..IMT převodovky u nás vyrobené pravděpodobně ani opravit ale nepůjde protože se zavřením linky skončila výroba úplně všeho, nikdo jiný to nikde nedělá..koncern má aspoň recyklaci dílů (tedy aspoň si to myslím že ten program stále běží, protože to byl a je super počin).
-> Milan 136: Jo ty mechtroniky jsou tragédie, hlavně Kodiaq na to trpí
-> Bukaj 25.02.25 08:27:11: To je myšlenka hezká. Ale realita může být mnohdy jiná. Třeba jen výměna oleje po 60 tkm v ceně třeba plácnu 15000kč. A pak další možné poruchy zařízení, která logicky u manuálu nejsou. Nemohu mluvit za jiné značky, ale co vidím u nás, tak rozhodně opravujeme mnohem víc DSG, než manuálních převodovek. V poslední době hlavně řídící jednotky v mechatronice u DQ381 a DQ500, kdy oprava vychází cca na 40 a na tu jednotku se čeká týden až měsíc dle aktuálního stavu objednávek u výrobce. A pak volič řazení na každé druhé O4, na některé i vícekrát.
Byly doby cca 15 let zpátky, kdy jsme si u dvojek Octavií a Superbů s DQ250 říkali, že opravujeme víc manuálních a že ty DSG drží. Ale doba se změnila.
Byly doby cca 15 let zpátky, kdy jsme si u dvojek Octavií a Superbů s DQ250 říkali, že opravujeme víc manuálních a že ty DSG drží. Ale doba se změnila.
-> Borderer 25.02.25 15:32:13: ano připravuje se jeden z těch dvou kvaltů respektive je mechanicky zařazen a čeká na sepnutí spojky
-> vhml: Zajímavý video. Jen dotaz, při střídání akcelerace/decelerace (neplynulá jízda, sundavaní nohy z plynu) př. na pětku se děje to, že se mi neustále dle situace připravuje 4 nebo 6? Nebo je tam nějaká prodleva?