skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> dragon_cb_cz: Já je mam na jedný octavii taky povolený z fabriky a na druhý jsou jen 15ky tak sem si říkal že tam zapíšu 16ky,vybral sem si ty RIAL a když sem pak chtěl vystavit od prodejce typový list,tak mi řek že 16ky nejsou na octavie 1 homologovaný tak sem si říkal že je to naka blbost když je tam píše přímo fabrika.Možná to blbě řek a myslel jen ty Rial,ale zase nevidim důvod proč by k nim nemoch vystavit TL,Tüv mají,KBA taky,tak nevim no kde je problem.Zkusim koupit kola od ALCARU tam sem nikdy problem neměl,na GIII mi vystavili TL se šestnáctkama,tak uvdim co a jak.
-> LuMi: Já měl 16ky povolený v TP od fabriky...
Zapisoval jste někdo nebo nemáte zkušenost s kolama 16'' na jedničkovou octavii?Chtěl sem zakoupit dnes alu kola,a prodejce mi odmítl vystavit typový list z toho důvodu že na octu 1 neni rozmer 16 homologován,mam v TP jen 15ky tak sem myslel že zapíšu 16ky a byl sem docela překvapen že to nejde:)
EDIT: jednalo se o kola Rial Zamora 16'' ET38 7J tak že by zrovna tyto kola zapsat nešli?
EDIT: jednalo se o kola Rial Zamora 16'' ET38 7J tak že by zrovna tyto kola zapsat nešli?
-> palinator: nebyli to si asi pleteš s xenonem, ten je takovej členitej ještě oct. tour a classic neměli mlhovky, jen atrapy čočky:)
Chlapci, kolik je druhů světel Octy I po faceliftu? Normální H4 a xenony? Nebyly náhodou ještě normální žárovkový s oddělenou dálkou?
-> Pavel P@nkáč: 

-> Sejki: je to možné ale jak pisu koupil jsem jine, nema cenu resit za 500kč
-> Pavel P@nkáč:
ja myslel jestli to nedela nejakej svab :) OI docela trpi na studene spoje...

-> Sejki: nevim lepsi sehnat za 500 jine
-> Pavel P@nkáč: takze pan Svabinsky?
-> Sejki: no vidíš nakonec jsi to trefil, dělali to budiky.
-> Pavel P@nkáč: jezisi ty ses tajemnej jak hrad v Karpatech... ja mam origo kabel a nikdy jsem nemel problem, muze to delat jiz zminene radio, nebo HF sada nebo jina pripojena kravina, muze to delat kabelaz, vykurvena zasuvka, pristrojovy stit... atd
-> Sejki: ne, nechas se podat?
-> Milan 136: dobra uvaha ale to jsem vyndal jako prvni.
-> Milan 136: dobra uvaha ale to jsem vyndal jako prvni.
-> Pavel P@nkáč: radio
-> Pavel P@nkáč: psal jsem jeste pojistky. Jinak nevim...
-> Sejki: tak to nebylo ani kabeláží ani jednotkou i kdyz jsi psal že tam toho vic neni, typneš co?

-> Pavel P@nkáč: nechces snad abych se za tebe registroval ne?
-> Sejki: dik se budu muset reg. abych neco stahnul
-> Sejki: diky za snahu ale moc jsi mi nepomohl :)
-> Pavel P@nkáč: schema nemam, treba ho sem nekdo hodi...
-> Sejki: pojistky ok ty mam zkontrolovane, co mám propipat, ze zasuvky kam to vede?
-> Pavel P@nkáč: tak prvne mrkni asi na pojistky, pak pokracuj kabelazi, propipat a pokud je vse ok, tak jednotka, vic tam toho neni
-> Sejki: jede normalně, mám tu jednu ustřihnutou tak kouknu jestli jsou stejne napinovane kabliky podle barvy, co vic se dá kontrolovat?
-> Pavel P@nkáč: predpokladam, ze auto jede normalne... nevim jak to ma OI, jestli to komunikuje po 7 pinu K-line jen motor nebo vse... snad nekdo moudrejsi poradi... proste zkontroluj zasuvku v cetne kabelaze....
-> Sejki: nemas nakres jak to má bejt?
-> Pavel P@nkáč: jednotka motoru komunikuje na jinem pinu...
-> Sejki: muzu ale to bych se podle me nespojil s nicim...
-> Pavel P@nkáč: mrkni na zasuvku jestli je dobre zapojena
Neví někdo kde by mohl byt problem u octavia 1 r.v. 2000, mi nejde diagnostikou se spojit s motorem a budiky, s ABS a airbagy se spojím normálně, auto jezdi nic mu neni ale na STK bude problem. zkoušeno vice druhu diagnostik.
-> suri 21.01.16 16:22:27: To je hrůzostrašná cenovka.
-> Milan 136 22.01.16 12:58:40: ja skôr tvrdím to že bežne teplé auto na servise nechrastí , väčšinou po studenej noci ... rieši sa to samozrejme tiež -> Luboš 22.01.16 12:54:17: urob , je to klasika všetkých reťazových rozvodov
-> Luboš: -> Jarda/felda: -> suri: nevim jak kdo a kde, ale u nas, kdyz se neco takoveho co se resi zde nezda technikovi, nebo mechanikovi, tak se to urcite sdeluje zakaznikovi a doporuci se oprava
-> suri: tak jestli to auto vezmu, udělám ti pak video
zatím dle informací od tebe usuzuju, že je to normální stav u tohodle motoru

zatím dle informací od tebe usuzuju, že je to normální stav u tohodle motoru

-> Luboš 22.01.16 11:58:30: skôr je to tak že aj tie najvyťahanejšie rozvody väčšinou pri servise kde príde auto zohriate nehrkocú , samozrejme menilo sa ich kopec , hlavne TSI a hlavne na záruku ... osobne by som to chcel počuť , že čo je normálne 3-4 sekundové chrastenie kým dotlačí olej napínák a prestavovač a čo už je príliš ...
-> Luboš 22.01.16 11:58:30: v době kdy mechaniky platí podle úkonů dle tabulek na to serou a sekaji kusy 

-> suri: nevím, jestli si dobře rozumíme.
To opravdu musí majitel přijít sám, a říct, že se mu ten zvuk už nezdá, aby se na to např. při pravidelné servisce podívali?
Já bych to spíš čekal od servisu, zrovna při té pravidelné, že řeknou, už vám to rachotí až příliš, je potřeba to vyměnit.
To opravdu musí majitel přijít sám, a říct, že se mu ten zvuk už nezdá, aby se na to např. při pravidelné servisce podívali?
Já bych to spíš čekal od servisu, zrovna při té pravidelné, že řeknou, už vám to rachotí až příliš, je potřeba to vyměnit.
-> Luboš 22.01.16 06:23:50: chodí sem veľmi málo BLF , aj celkovo ich je málo na to aby to riešil niekto iný ako zákazník ...
-> suri: takže v autorizáku se tohle rachocení řeší, až když si zákazník řekne sám?
-> Luboš 21.01.16 15:03:48: nemyslím si patrí k tomu že či by si to pri servise niekto všimol a riešil
ako ono to nie je zlé vozenie , len sa tam rátalo s 100okt. benzínom , výhoda oproti MPI je dlhšia prevodovka /taká ako 1,4 59kw/ a slušná spotreba , akurát teda na MPi máš v rozvode kladku a remeň za pár korún a tu to máš trošku komplikovanejšie ... dnes som robil súpisku na 1,4 TSI /v podstate to isté ako tu / a vyjde to materiálovo podľa môjho svedomia na cca 825eur s olejom aj filtrom , a robotu rátaj minimálne 6hodín x normohodina
ako ono to nie je zlé vozenie , len sa tam rátalo s 100okt. benzínom , výhoda oproti MPI je dlhšia prevodovka /taká ako 1,4 59kw/ a slušná spotreba , akurát teda na MPi máš v rozvode kladku a remeň za pár korún a tu to máš trošku komplikovanejšie ... dnes som robil súpisku na 1,4 TSI /v podstate to isté ako tu / a vyjde to materiálovo podľa môjho svedomia na cca 825eur s olejom aj filtrom , a robotu rátaj minimálne 6hodín x normohodina
-> suri: zvláštní důvod : vypadá to na cenu, za kterou se to neodmítá 
a propos, to "nemyslím si " ptarí k čemu?

a propos, to "nemyslím si " ptarí k čemu?
-> Luboš 21.01.16 06:49:35: nemyslím si , dnes som riešil toto isté na 1,4TSI , hrkoce to tiež po štarte pár sekúnd, osobne by som skúsil 0W40 olej a potom by som to možno podľa intenzity riešil ...
inak prečo chceš BLF 1,6 85Kw ? máš nejaký zvláštny dôvod?
inak prečo chceš BLF 1,6 85Kw ? máš nejaký zvláštny dôvod?
-> suri: díky za rady, rýsuje se mi nabídka na koupi, tak se trochu informuju. Auto jezdí od nova do autorizáku, tak teda předpokládám, že by to tam řešili, pokud by to rachocení překročilo nějakou mez.
-> Luboš 20.01.16 14:50:16: tak ten zvuk vie dobrý servisák rozlíšiť , a nečakaj že nový bude ticho , tri sekundy sú normálny jav aj na prestavoač aj na rozvody kedže potrebujú olej , jediné čo môžeš je dať tam nejakú 0W40 olej a uvidíš čo to spraví ...
-> suri: právě že to po startu asi 3 vteřiny chrastí, jako o život. Takže by to mohl být ten přesuvník vačky a ne řetěz?
-> Luboš 20.01.16 10:50:18: práca je tam odhadom 5-6 hodín tak si to porátaj ?čo to robí vlastne ? tam dosť často hrkoce prestavovač vačky za 520euro , hlavne po štarte , a často pri výmene rozvodu zistíš že sú na ňom KO zuby , takže nová reťaz je po chvíli rovnaká ako stará ... je to v podstate to isté ako 1,4TSI
Optám se tady: jak finančně náročná je výměna rozvodů na motoru 1,6 FSI u dvojkové octávky?
Sada jsem koukal tak 5-6 tis, a kolik asi práce?
Sada jsem koukal tak 5-6 tis, a kolik asi práce?
-> Pavel P@nkáč, George88: Tak jsem se v tom včera vrtal. Samostavy a cely mechanismy zadních brzd byly pohyblivy, takže jsem je "jen" očistil od prachu, namázl styčny plochy a prasátka ošetřil pomocí breox fluid. Pochopitelně při hraní si s prasátkama mi jeden pístek povyjel, takže proběhlo i odvzdušnění zadku.
Ručka chodila na 6-7 zub, takže jsem ji přeštělovat tak, že to brzdí na 3-4 zubu a zdá se to být v pořádku.
Co jsem ale zjistil, tak výměna prasklé potlakové trubky k posilovači za hadici k posilovači ze 120tky, kterou jsem provedl někdy dřív není ta správná volba. Ta vývěva vyvíjí mnohem větší podtlak, takže se hadice bortí dovnitř
Nová trubka stojí okolo 800kč
Ještě jsem měnil levou vnější manžetu poloosy, takže když už jsem měl kolo dole, tak jsem očistil a opět pomocí breox fluid ošetřil vodící čepy brzdiče.
Ručka chodila na 6-7 zub, takže jsem ji přeštělovat tak, že to brzdí na 3-4 zubu a zdá se to být v pořádku.
Co jsem ale zjistil, tak výměna prasklé potlakové trubky k posilovači za hadici k posilovači ze 120tky, kterou jsem provedl někdy dřív není ta správná volba. Ta vývěva vyvíjí mnohem větší podtlak, takže se hadice bortí dovnitř


Ještě jsem měnil levou vnější manžetu poloosy, takže když už jsem měl kolo dole, tak jsem očistil a opět pomocí breox fluid ošetřil vodící čepy brzdiče.
-> George88: j, to mě napadlo.
-> Pavel P@nkáč: nepříjde mi, že bych ji musel rvát obzvlášť vysoko. Moc ji nepoužívám, většinou si vystačím se zařazenym kvaltem
Vlastně jak teď byl sníh, tak jsem jí auto v pohodě otáčel.
Takjo, mrknu na samostavy. Říkal jsem si, že se zeptám, jestli by tam mohlo být ještě něco.
-> Pavel P@nkáč: nepříjde mi, že bych ji musel rvát obzvlášť vysoko. Moc ji nepoužívám, většinou si vystačím se zařazenym kvaltem

Takjo, mrknu na samostavy. Říkal jsem si, že se zeptám, jestli by tam mohlo být ještě něco.
-> Klubko_: a ručka ti chodí vysoko? taky bych to viděl na ssamostav