Jak se mění svíčky na jedničkové Oktě 1,6 rok cca 2001? Jsme to s kámošem měnili před cca měsícem, kdy jsme mu řekl, však přijeď za deset minut to je a pak jsem byl rád, když jsem po odpojení konektoru vstřikovače a za použití kloubku vyšroubil ty dvě prostřední svíčky.
To sání přes hlavu je peklo.
Je na to nějaký jiný fígl?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda/felda: Tahle bude pasovat ne motorizaci 1.6 55kw ?Nepíšou tam u toho nic,průměr ani žádnej jinej rozměr
-> Milan 136: Asi nechám origo, tzn 5q 4x4... levná teda úplně není, ale manžetu už mám dost jetou a ani ta hlavice už není co bývala.
Jen mám trochu strach, že nechám opravit ten načechranej bok, vyměním tuhle kosmetiku v interiéru a zákon schválnosti pak zapracuje...
Jen mám trochu strach, že nechám opravit ten načechranej bok, vyměním tuhle kosmetiku v interiéru a zákon schválnosti pak zapracuje...
-> dragon_cb_cz: jojo je to uplne jednoduchy. Ty tam mas ten prumer 14mm tak tam pasuje treba i hlavice z dvojky
-> Milan 136: Aha, já koukal jen na fotku nový, tak fotka nevidno... ok, to vypadá easy enough.
1.6 55kW ma podle me stejnou kulisu jak 74 kW a ta nema 14mm.
Tam je vetsi,odhadem mozna 25mm
Jinak drzi tam narazena a stazena tou plechovou sponkou
Tam je vetsi,odhadem mozna 25mm
Jinak drzi tam narazena a stazena tou plechovou sponkou
Mimochodem, jak tam ta hlavice řadičky drží? Koukal jsem, že je to tam nějak naražený, ale jak to sundat dolů mi úplně jasný není... přemýšlím, že bych tu svojí starou popraskanou hlavici nahradil...
-> LuMi: www.ebay.com/ ?
Nevíte někdo o nějakém eshopu kde by se dala sehnat podobná řadička jako tahle?www.autodilyjimo.cz/radic
i-paka-s-manzetou-rukojet-
skoda-fabia-octavia-5st-p1
439
Potřeboval bych aby pasovala na oct 1.6 55kw před faceliftem
Potřeboval bych aby pasovala na oct 1.6 55kw před faceliftem
-> Sejki: V ceně jsou jen TDi
Proto jsem šel cestou 1,8T + LPG. Slušný výkon a nízká spotřeba. Zatím drží a jezdí dobře, uvidíme jestli dá 400tis km
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> JoseA: Jo tohle auto asi rok 2001 mi nabizel znamej, tukle na predek asi 150 najety za 20tis kc... no koukal jsem ze moc v cene nejsou tak jsem to ani nebral...
Mám už druhou Octu I s motorem 1,8T. První jsem měl i čipnutou a nějak jsem si na ten výkon (cca 140kw) zvyknul, že mi teď u sériovky (110kw) chybí. Ale jelikož mám najeto 318tis km a z toho asi půlku na LPG, tak se trochu čipu bojím. Ikdyž .......
Jinak můžu potvrdit, že tyhle staré oktavky jsou držáky a osobně mi motor 1,8T vyhovuje nejvíc. Jo a spotřeba dle palubáku u mě v létě kolem 7 litrů a v zimě o 0,5 - 1 litr víc. Na LPG potom dle měření 9-10 litrů. S aktuální cenou 14,9Kč za LPG si nemůžu stěžovat na nic.
![18](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
-> saskyn2 14.01.15 12:05:54: asr ubere plyn, v krajnosti až k chcípnutí motoru
do brzd sahá EDS
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> venni: JJ přesně tak, hlavně něco plácnout a být důležitý...
ono tomu hlavně napomáhá ASR kdy přibržduje jedno kolo a ten diferák ten velkej krouták nedává...což u 55kw nehrozí![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ono tomu hlavně napomáhá ASR kdy přibržduje jedno kolo a ten diferák ten velkej krouták nedává...což u 55kw nehrozí
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 10.01.15 10:57:24: klasika,potřeboval něco plácnout v tom smyslu,že jsou to pekáče ale nedošlo mu že diferáky padaj na 74kw... za svuj život jsem jich viděl do cca 10ti ks a jednou u 1,8T.
-> LuMi: sak jo ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: A kolik si viděl 55kw převodovek s utrhanými nýty? Já teda ani jednu...
-> castrol: Tohle mi nikdo nezkazí:)auto sem koupil za tak směšnou cenu že i kdybych na tom měl vyměnit komplet motor a kdo ví co ještě všechno tak se mi to pořád vyplatí.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Ok dík,budu užívat,až se to zkurví tak hold koupim nákej pekáč,třeba favorita![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: nekaz mu to ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> LuMi: tak užívej ve zdraví, než se ti utrhaj nýty v převodovce ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak dnes koupena octavia 1.6 55kw,moje felda jede trochu líp,ale taky váží míň než okta,ale jinak spokojenost,na ty moje popojíždky mi tich 55kw v oktě bohatě stačí:)
ono to oturbeni neni takova banalita jak se tu prezentuje. Obzvlast na starsim aute, s porizovaci cenou 50-100. Sice je fakt, ze opraveny turbo to auto uz pak prezije, ale kdyz se pak prida i spojka a dvouhmota, tak se pak muze z relativne levnyho auta stat docela kasicka.
Muj nazor je, ze tlumice a jiny nezbytnosti jo, ale zbytecnosti jako turbo na spotrebaku bejt nutne nemusi...
Muj nazor je, ze tlumice a jiny nezbytnosti jo, ale zbytecnosti jako turbo na spotrebaku bejt nutne nemusi...
-> Kuladmin: Přesně jak píšeš,potřebuju to jen na popojížďky do práce,nic víc.Přemýšlel sem bud nad tou 1.8 92kw nebo 1.6 55kw,nakonec asi vemu tu 1.6 jelikož aspoň vim že se o to auto někdo staral když je to od známýho.Navíc je to bez koroze,a za dobrou cenu:)
-> Kuladmin 05.01.15 18:05:54: Ségra s mojí paní mají auta s 54 a 66 kW + odpovídající krouťák. To silnější má pani se 6q. Obě říkají, že jim to stačí, ale že by to mohlo být i silnější. To říkají holky, navíc s menšími auty. Klukovi - autařovi to bude stačit u té Oktávky taky, ale za chvíli ho to začne srát. Uživatele vozu moc ne, řidiče nejspíš ano. Je otázka, jak se cejtí.
-> LuMi: Hele jestli to je od známého za slušnou cenu a víš že se o to opravdu staral a máš to přesně jak já na popojíždení kousek sem kousek tam apod tak neváhej a ber. Jsou to supr držáky a ty km neřeš to najede dalších 100tis ani nebudeš vědět jak. To je taky přesně důvod u mě proč né naftu a proč né auto s turbem protože většinou zhasínám motor a parkuji ve chvíly kdy jsem se dostal na provozní teploty. A hlavně do toho můžu sednou nastartovat a hned vyrazit a né čekat až se to ohřeje pěkně pomalinku apod....
A i když to má papírově jen 55kW tak to vůbec nejede špatně. Samo nesmí to člověk porovnávat z 200konovým autem, ale to je tady u nás k čemu??? abych chytal pokuty??? ne díky nechci.
A i když to má papírově jen 55kW tak to vůbec nejede špatně. Samo nesmí to člověk porovnávat z 200konovým autem, ale to je tady u nás k čemu??? abych chytal pokuty??? ne díky nechci.
-> radekp: Jo, el. stahování oken u prvních modelů OI (do 1999) bylo dosti tragické. Také se pak jako ND nedodával ten plastík, co se tam rozlámal, ale rovnou celý mechanismus z novějšího modelu (1999)...
-> Milan 136 05.01.15 09:46:32: já mám aktuálně najeto 295000. Olej to nežere, nekouří, tak doufám, že se aspoň 400t. dožije :-)
Otec měl taky 1,8 20V. Mě vadil nízký krouťák odspodu, kdy auto při rozjezdu často zdechalo. Spotřeba mezi 7-8 litry.
Závady: tuším že zmiňovaná hadice odvětrání klikovky, špatná škrtící klapka, opakované závady stahování oken, lehká koroze...ale celkově spolehlivé auto.
Závady: tuším že zmiňovaná hadice odvětrání klikovky, špatná škrtící klapka, opakované závady stahování oken, lehká koroze...ale celkově spolehlivé auto.
Kdyz uz 1.8 tak urcite s Turbem. Hlavne nevim o zadny 1.8 T v okoli, kde by se turba menily. Nekde na strych agu nekdy prdly, ale aby se rozlitly jako na tdi ani prd. Kolega na T najeto 320 a puvodni turbo....
Bez turba bych to nechtel ani za nic, pokud nevlastnis benzinu a je ti jedno ze to jede skoro jako 1.6
Bez turba bych to nechtel ani za nic, pokud nevlastnis benzinu a je ti jedno ze to jede skoro jako 1.6
-> Bukaj: No já teda teď občas jezdím s tou oturbenou variantou a když jsem se vracel z toho našeho minisrazu ve Strakonicích, tak jsem s poměrně lehkou nohou zpátky jel (podle počítače) za nějakých 8.3l... pravda, většinu cesty na plyn, ale i tak... Dvakrát úsporné mi to nepřijde.
-> LuMi 04.01.15 15:02:42: Motor poruchový není, koluje o něm spoustu zvěstí, že žere atd, ale pravděpodobně to bude JPP...
...moje zkušenosti s touto Octavií:
průměrná spotřeba kolem 7 litrů (trasy 25-50 km centrum Prahy - okolí Prahy), táta s ní umí jezdit s dlouhodobým průměrem 6,3 l/100 km...
Živé je to spíše v nižších otáčkách (Do 3000), nahoře už se tomu tolik nechce.
Pokud jsou původní, tak budou rozsypané hadice odvětrání klikovky, běžná závada je prolínání oleje skrz těsnění víka hlavy. Prasklinky na sběrném výfukovém potrubí, ale bez vlivu na funkci (nefičí ven).
Jinak jako ostatní OI - hlavně koroze kastle na klasických místech (hrdlo nádrže, víko kufru,...)
Edit:
Ještě jedna docela zajímavá věc - jak tento motor není příliš oblíbený u veřejnosti, tak se velmi dobře a za nízkou cenu shání díly na něj, popřípadě celý motor (v případě fatální poruchy). Když jsem například po kolizi sháněl tento motor, sehnal jsem komplet nastrojený (jen bez čerpadla klimatizace, serva a altíku) motor za 4000 Kč (se servem a altíkem 5000 Kč), zatímco motory na 1,9 TDI stejného modelového roku se prodávaly od 15000 výš... ;-)
Také se díky tomuto motoru tyhle Octávky moc nekradou (ani v dobách, kdy to byly nové vozy).
A jako bonus octávky s tímto motorem mají většinou slušnou výbavu - v tom roce 96-98 to byla vlajková loď škodovky a manažerský vůz (zatímco nafťáky kupovaly firmy na práci).
Na druhou stranu většinou, co tyhle auta dosloužily u firem (po těch zpravidla 5 letech) se dost často dostaly do rukou mlaďasů, kteří je oddělali, že dnes jsou z nich totální vraky...
...moje zkušenosti s touto Octavií:
průměrná spotřeba kolem 7 litrů (trasy 25-50 km centrum Prahy - okolí Prahy), táta s ní umí jezdit s dlouhodobým průměrem 6,3 l/100 km...
Živé je to spíše v nižších otáčkách (Do 3000), nahoře už se tomu tolik nechce.
Pokud jsou původní, tak budou rozsypané hadice odvětrání klikovky, běžná závada je prolínání oleje skrz těsnění víka hlavy. Prasklinky na sběrném výfukovém potrubí, ale bez vlivu na funkci (nefičí ven).
Jinak jako ostatní OI - hlavně koroze kastle na klasických místech (hrdlo nádrže, víko kufru,...)
Edit:
Ještě jedna docela zajímavá věc - jak tento motor není příliš oblíbený u veřejnosti, tak se velmi dobře a za nízkou cenu shání díly na něj, popřípadě celý motor (v případě fatální poruchy). Když jsem například po kolizi sháněl tento motor, sehnal jsem komplet nastrojený (jen bez čerpadla klimatizace, serva a altíku) motor za 4000 Kč (se servem a altíkem 5000 Kč), zatímco motory na 1,9 TDI stejného modelového roku se prodávaly od 15000 výš... ;-)
Také se díky tomuto motoru tyhle Octávky moc nekradou (ani v dobách, kdy to byly nové vozy).
A jako bonus octávky s tímto motorem mají většinou slušnou výbavu - v tom roce 96-98 to byla vlajková loď škodovky a manažerský vůz (zatímco nafťáky kupovaly firmy na práci).
Na druhou stranu většinou, co tyhle auta dosloužily u firem (po těch zpravidla 5 letech) se dost často dostaly do rukou mlaďasů, kteří je oddělali, že dnes jsou z nich totální vraky...
-> LuMi: Tak si to nech stočit na 130 tkm a budeš mít klid. ;-)
-> Mr._Nosferatu: Cena turba mi přijde zanedbatelná v poměru k jeho životnosti... pokud ho budeš muset měnit, tak téměř jistě jen jednou.
Já bych koupil TDI ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kuladmin: Já bych asi do tý 55kw šel,na to moje popojíždění by to stačilo,jen mě štve že to má nalítáno 280tis mam trochu obavy aby se to nesypalo:)
-> Mr._Nosferatu 04.01.15 21:50:16: mě by zase na běžný jezdění vadilo auto bez turba ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: ne, koupil jsem novy HP, ale prostě nechci auto s turbem .... Me to proste vadí ....
Tu 1.6 55kw prodává známej,dost se oni staral,je bez koroze,pěkná.Jen má nalítáno nějakech 280tis takže toho se trochu bojim:)
-> LuMi: mam mel jsem dve olej nezraly ale jak pise-> Pavel P@nkáč: mam ji v plynu takze to neresim ale jinak kolem 10-13litru na plin 10 benzinu
-> Mr._Nosferatu 04.01.15 21:43:24: taky jezdíš radši s autem bez tlumičů aby se neporouchali?
-> Kuladmin: oni začínají zrát az okolo 200tis, jde to pres gufera ventilu, a nevím, já bych volil nějakou atmosferu, už jen kůly ceně turba, který dřív nebo později odejde ...
Kámoš má tu 55kW (holobit :) ), taky jsem s tím párkár jel a v pohodě, vůbec bych se nebál pokud s tím nebudeš jezdil pořád plnej tak to jede taky moc pěkně na to jak je to starý...., a spotřebu má mooc krásnou - převážně cca 20km úseky a je pod 6,5l !! měřeno čerpáním! nalítáno to má tachometrově min. 180tis, olej naštěstí nežere. Takže tak asi, rozhodně se dívat po korozi, buď jsou netknutí nebo sežraný jak pr...., a pokud nebude olej +- na maximum a nebude z toho olejnička tak pak bohužel asi papá. (Teda pokud majitel zrovna nedolije aby to zamaskoval že.)
-> LuMi: ked 20v tak s turbom
-> Mr._Nosferatu: Jo jo ve feldě tu 1.6 mam a tam je to v pohodě u tý okty mam trochu obavy no,jak píšeš okta je těžší auto,takže zatim nevim jakej motor vzít
-> LuMi: 1,6 55kw ve felde dobrej, ale okta ma odhadem o pul tuny víc, takže tam aspoň tu 74kw verzi a stejně všechny 1,6tky žerou olej jak divý ....
A co myslíte 1.6 55kw ?To je ten motor co je ve felecii ne?Oktávky sem nikdy moc nezkoumal tak popravdě nevim:)
Presne tak...![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> LuMi: nejede to, žere to ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)