skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2: a co tam daváš? nové origo? za kolik třeba vyjde do O2 1.9tdi nebo 2.0tdi
No pekny, jsem rad, ze si prasim vsechno sam :-D jinak na volvu jsme mel rozvody taky blbe o pul zubu, ale kam to predchozi majitelka davala, to netusim...
-> saskyn2 02.09.18 11:41:33: nedivím se
-> Jarda - zrušená registrace 02.09.18 11:18:47: pokud nepujdeš dnešním trendem - mám auto větší než je silnice, parkovací místa, všechna ostatní auta atd, tak to máš asi uplně jedno čim jezdíš. Místo aby řešily spotřebu a změnšení aut, který takhle zabíral všechno, tak je akorát zvětšujou a spotřeba roste nahoru....
-> saskyn2: no asi furt lepší hodit jednou za čas kastli, než řešit 50 píčovin co se na tom mužou vysypat ne :-D
-> saskyn2: no asi furt lepší hodit jednou za čas kastli, než řešit 50 píčovin co se na tom mužou vysypat ne :-D
-> Alenka: Já normálně lidi co chtějí dávat repas posílám do prdele, nemam pak nervy na to to řešit.
-> Jarda - zrušená registrace 02.09.18 11:18:47: Koupit si v podstatě to samý, jen v jiném kabátě, je vskutku sázkou na jistotu. 

-> Tomaso435: Jo to je bezúdržbový auto
jen místo turba budeš měnit karoserii 


-> Jarda: tak tim hur, jestli to byla jen oprava.
Pokud se to turbo rozletelo, bude poskozeny vnitrek kompresoroveho housingu a jestli dali jen novy stred (nepochybne cina), tak to turbo nemuze nikdy poradne fungovat.
Tyhle levna repasovana turba, to je vubec zazrak.
Za funkcni exemplar se obvykle povazuje takovye turbo, ktere nepada do nouzaku...
Nalogovat chovani motoru po vymene se nikdy nikdo neobtezuje, protoze kdyby to udelali, museli by zjistit, ze proti originalu nastupuje "repas" vzdy o nejakych 150 - 200 ot. pozdeji a pri stejnem tlaku dava o 10 az 15% mene vzduchu.
Pak se nemuzeme divit, ze po silnicich jezdi tolik kouricich dieselu, kdy vetsina z nich ma tyhle turba a vstriky "repasovane" dratenym kartacem.
Pokud se to turbo rozletelo, bude poskozeny vnitrek kompresoroveho housingu a jestli dali jen novy stred (nepochybne cina), tak to turbo nemuze nikdy poradne fungovat.
Tyhle levna repasovana turba, to je vubec zazrak.
Za funkcni exemplar se obvykle povazuje takovye turbo, ktere nepada do nouzaku...
Nalogovat chovani motoru po vymene se nikdy nikdo neobtezuje, protoze kdyby to udelali, museli by zjistit, ze proti originalu nastupuje "repas" vzdy o nejakych 150 - 200 ot. pozdeji a pri stejnem tlaku dava o 10 az 15% mene vzduchu.
Pak se nemuzeme divit, ze po silnicich jezdi tolik kouricich dieselu, kdy vetsina z nich ma tyhle turba a vstriky "repasovane" dratenym kartacem.
-> Tomaso435 02.09.18 11:16:18: ja bych to videl na 2.0mpi nebo ji necham svou lpg octu a poridim si neco, co jede jeste vic... seat, audi
jednoznacna volba je felicie, ale ta bezpecnost...:/ ikdyz i ta jednickova octa ma dnes velkou pravdepodobnost, ze se srazi s necim pevnejsim
jednoznacna volba je felicie, ale ta bezpecnost...:/ ikdyz i ta jednickova octa ma dnes velkou pravdepodobnost, ze se srazi s necim pevnejsim
-> Jarda: je na čase koupit nějaký bezudržbový auto :D třeba favorita
krom pavučiny, na něm nikdo turbo dělat nebude 


-> saskyn2 02.09.18 11:09:04: to by bylo jeste dobry, kdyz by odeslo za pul roku, rikal, ze na vse dava zaruku 1 rok
, to me nenapadlo, ale to na tu chinu fakt odpovida, tam davaji 1 rok :/

-> Fávo forever 02.09.18 10:52:37: jj, je to tak, vsechno si jedine udelat sam...
tadle naftova najela bez problemu 15tis.km a najednou to turbo (do nouzaku nespadlo nikdy predtim), ted pritelkyne otec, jak jsi mohl nepoznat spatny turbo, to ses takovej debil a to se vrtas v autech? a dat desitku do staryho kramu, to jste se zblaznili? uz jsem to minuly vikend nevydrzel a poslal jsem ho do pr...., clovek ma jiny starosti, nez se hadat se s takovym volem
Ten mechos mi rekl, ze rozvody na 1.8T mi bez zaruky udela za 1700,- praci, ale bez zaruky i na praci na SKF, ktere mam koupene, on ze montuje viku a tam dava zaruku jeden rok
tadle naftova najela bez problemu 15tis.km a najednou to turbo (do nouzaku nespadlo nikdy predtim), ted pritelkyne otec, jak jsi mohl nepoznat spatny turbo, to ses takovej debil a to se vrtas v autech? a dat desitku do staryho kramu, to jste se zblaznili? uz jsem to minuly vikend nevydrzel a poslal jsem ho do pr...., clovek ma jiny starosti, nez se hadat se s takovym volem
Ten mechos mi rekl, ze rozvody na 1.8T mi bez zaruky udela za 1700,- praci, ale bez zaruky i na praci na SKF, ktere mam koupene, on ze montuje viku a tam dava zaruku jeden rok

-> Alenka 02.09.18 08:45:11: Pokud nedali starší, tak to bude čínskej střed z aliexpresu a za půl roku znova

-> Jarda: 6 let Chodila naše Octavia TDi z jednoho servisu do druhého. Kdysi se chvilku po rozvodech rozletěla napínací kladka. Stále neměla výkon, po čase se zaneslo turbo, na 3tí rychlostní stupen v ní mlátilo víc jak v traktoru.. Všichni páni mechanici si stáli hrdě za svým, že rozvody jsou ok. Jednou mě to nasralo, půjčil jsem si přípravky a šel jsem maturovat. Vačka byla hozená vůči klice.. Už nikdy nedám nic do servisu :) těch peněz co to stálo a hrdinové jen měnili váhy vzduchu a turba.. A o nastavení předvstřiku ani nemluvím.
Nastavil jsem rozvody, vyměnil turbo za původní, vrátil jsem původní N75 a kdybych měl i původní váhu, zkusil bych ji..Nastavil jsem předvstřik. Od té doby najeto víc jak 10tis. km a nevím o závadě.
Nastavil jsem rozvody, vyměnil turbo za původní, vrátil jsem původní N75 a kdybych měl i původní váhu, zkusil bych ji..Nastavil jsem předvstřik. Od té doby najeto víc jak 10tis. km a nevím o závadě.
-> Alenka 02.09.18 08:45:11: to nebyla vymena turba, ale oprava
Kamos mi nabizel, ze mi tam da starsi z golfa a s praci do 5, ze chodilo bez problemu... Ale matky pritel nam vpodstate vzal auto, ze at to udela nekdo poradne, ze k nemu dava polo a velika spokojenost :/.
-> Jirik_Tuňák1983 02.09.18 08:17:20: tam by to mozna udelali lip
Cekal bych, ze to je trochu profik, kdyz opravuje auta i hasicum.

Kamos mi nabizel, ze mi tam da starsi z golfa a s praci do 5, ze chodilo bez problemu... Ale matky pritel nam vpodstate vzal auto, ze at to udela nekdo poradne, ze k nemu dava polo a velika spokojenost :/.
-> Jirik_Tuňák1983 02.09.18 08:17:20: tam by to mozna udelali lip

Cekal bych, ze to je trochu profik, kdyz opravuje auta i hasicum.
-> Jarda: vymena turba za desitku i s praci?
To nemohlo i dopadnout jinak, ani kdyby to delal nekdo kompetentni a na prvni pohled to "fungovalo" i bez padani do nouzaku...
To nemohlo i dopadnout jinak, ani kdyby to delal nekdo kompetentni a na prvni pohled to "fungovalo" i bez padani do nouzaku...
-> Jarda - zrušená registrace 02.09.18 06:48:31: to byla nějaká dílna v amišské komunitě, ne?
tak uz zase vim, ze nejvetsi debilita je dat auto do servisu...
naftovou tam za desitku pekne doj*bali
turbo po tydnu zacalo padat do nouzaku, kabelovej svazek natahli pres svody a propalila se izolace a prestalo to jet, nedokazali dat nikde dobre spony na hadice, takze jedna vyskocila (dopr. kdyz to delam profesionalne, tak by na to meli mit kleste nebo jestli i s nima to dokazi hur, nez ja s knipexama :/)
No a motor se klepe, jako kdyz mi u nivy upadl jeden celej drzak, resp. drzel na jednom ohnutym vytocenym sroubu ze ctyrech.
A to se mi nabizel, ze mi udela na 1.8T rozvody, ale bez zaruky.... tak to musim udelat sam.
Lidi si ho chvalej - nechapu

naftovou tam za desitku pekne doj*bali
turbo po tydnu zacalo padat do nouzaku, kabelovej svazek natahli pres svody a propalila se izolace a prestalo to jet, nedokazali dat nikde dobre spony na hadice, takze jedna vyskocila (dopr. kdyz to delam profesionalne, tak by na to meli mit kleste nebo jestli i s nima to dokazi hur, nez ja s knipexama :/)
No a motor se klepe, jako kdyz mi u nivy upadl jeden celej drzak, resp. drzel na jednom ohnutym vytocenym sroubu ze ctyrech.
A to se mi nabizel, ze mi udela na 1.8T rozvody, ale bez zaruky.... tak to musim udelat sam.
Lidi si ho chvalej - nechapu


-> Matthes, záškodník z TechWebu: https://www.youtube.com/w
atch?v=mxr83Vkrh00
-> Jirik_Tuňák1983: No to sem videl tu reklamu jak se borcovi pri parkovani smejou kone a pak prijede borec s caddym nebo jinou mrdkou a zaparkuje to samo :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.09.18 19:29:19: Dneska ti auta s vlekem i zaparkují.
Zajímavé :-)
-> Milan 136 01.09.18 19:17:13: Místo dotazu se mohl podívat na Youtube na videa. 

-> Jirik_Tuňák1983 01.09.18 19:08:57: to ma byt vtipny?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.09.18 18:31:34: Myslím, že se musela zapojit zásuvka a polejt třema kapkama odvaru z myších ocásků, žabích očí a šnečích drápů.
Stačí takhle?

Nj, dneska už to nejde tak snadno dávat neoriginílní tažné - musí být komfortní jednotka, musí se vyřešit světla, parkovací senzory a já nevím, co ještě. Pokud si správně pamatuju, odnímatelný tažný je v ceníku asi za 12, což je docela úspěch, kdysi to bylo snad 20, víc jak trojnásobek neoriginálního i s prací. Navíc, jak zaznělo, i "příprava" znamená výkonnější chladič a další změny na autě.
-> Nwkt 01.09.18 18:25:30: A to funguje jak? :-)
-> Nwkt: 

-> Jumbo 01.09.18 18:11:30: Jj, super co, nemluvě o stabilizaci vozíku přes ABS auta 

-> Jumbo: vždyť proto to tu jednotku má. Já jsem jedině za origo tažné

Kdyby me jeste nekdy nekdo presvedcoval o tom, ze davat vic penez za originalni tazne je blbost, tak vim co mu odpovim. Mam na Yetim cerstve dodelane original demontovatelne tazne, o jednoduchosti montaze a demontaze "koule" na auto mluvit nebudu, ale dneska jsem koupil starsi vozik, zapojil a rozla se mi kontrolka praskle zarovky. Myslel jsem ze se autu nelibi to, ze ma za sebou vozik a mysli si, ze mu praskla zarovka, tak jsem se pak v menu podival, co hlasi auto a to mi reklo, ze mam prekontrolovat leve zadni svetlo na privesu. Uz jsem videl hodne, ale tahle funkce me fakt prekvapila...
-> suri: a trasúca OI , ložiská , náboje , tyčky stabilizátora , uloženia tlmičov a zistené zlomené obidve pružiny takže stojíme
-> Nwkt 31.08.18 08:51:25: Díky :)
-> saskyn2 31.08.18 10:47:53: Fajn, tak se někdy pro to tažné stavím. A neměl bys náhodou i nárazník na liftback předfacelift?
A pár blbostí okolo - vnitřní plasty zadní stěny kufru a víka kufru, polystyrenový výlisek na hever a nářadí atd...? 


-> saskyn2: držiaky na 288 strmene si mi nekukol? na oct
-> Bukaj: Hele někde jsem od toho měl typák, ale vzhledem k tomu že byl stejně vyplněný na konkrétní auto tak asi k ničemu. Napíšeš výrobci a oni ti za 500 pošlou nový.
-> Bukaj: SZ
-> saskyn2: Tažné bych bral, ale jak to zlegalizovat?
Máš k tomu i nějaký papíry - odhlášený, nebo jak to dneska funguje na úřadech při montáži použitého TZ? Před lety chtěli kladný protokol o zkoušce ze STK a buď typový list s číslem konkrétního tažného, nebo papíry od auta, ze kterého TZ pocházelo - i v TP bylo výrobní číslo tažného...
Máš k tomu i nějaký papíry - odhlášený, nebo jak to dneska funguje na úřadech při montáži použitého TZ? Před lety chtěli kladný protokol o zkoušce ze STK a buď typový list s číslem konkrétního tažného, nebo papíry od auta, ze kterého TZ pocházelo - i v TP bylo výrobní číslo tažného...
-> Bukaj: Normálně na světla jak u felicie. Jestli chceš tak tažné tu mám komplet s elektrikou za 500.
Řeším teď tu tátovu nabořenou Octu a nějak jsem vnitřku kufru vrátil tvar palicí a řeším, co s venkem - výztuha nárazníku je víceméně v pořádku, ale šrouby, nabodované v plechu zadního čela se při nárazu vytrhly z plechu a jsou po nich jen dirky...
...a láká mne místo té výztuhy namontovat rovnou tažné zařízení...
Netušíte, jak má jedničková Octavia řešenou elektriku tažného zařízení - jestli normálně napojeno na vodiče k zadním světlům, jako u starších vozů, nebo je potřeba něco navíc (třeba nějaký jiný přerušovač blikačů?)...
...a kde v okolí Prahy bych mohl sehnat zadní nárazník na jedničkovou Octavii liftback předfacelift v modré metalíze? (V Břežanech mají prd a ještě jsem se ptal ve Slušticích a aktuálně tam je jedna modrá, ale zadní nárazník už byl tmelenej a stříkanej (praská lak) a navíc je prošroubovanej vrutem... :-/
...a jak je to se zápisem použitého tažného zařízení? Když jsem to dělal naposledy u škodovek, tak na úřadě bylo potřeba mít TP z vozidla, ze kterého tažné pochází - předpokládám, že když koupím tažné na vrakáči, tak tam papíry mít nebudou - nebo?
Samozřejmě, že bych mohl koupit nové tažné, ale z principu raději použiji věc, která už byla vyrobená a skončila by ve šrotu...
...a láká mne místo té výztuhy namontovat rovnou tažné zařízení...
Netušíte, jak má jedničková Octavia řešenou elektriku tažného zařízení - jestli normálně napojeno na vodiče k zadním světlům, jako u starších vozů, nebo je potřeba něco navíc (třeba nějaký jiný přerušovač blikačů?)...
...a kde v okolí Prahy bych mohl sehnat zadní nárazník na jedničkovou Octavii liftback předfacelift v modré metalíze? (V Břežanech mají prd a ještě jsem se ptal ve Slušticích a aktuálně tam je jedna modrá, ale zadní nárazník už byl tmelenej a stříkanej (praská lak) a navíc je prošroubovanej vrutem... :-/
...a jak je to se zápisem použitého tažného zařízení? Když jsem to dělal naposledy u škodovek, tak na úřadě bylo potřeba mít TP z vozidla, ze kterého tažné pochází - předpokládám, že když koupím tažné na vrakáči, tak tam papíry mít nebudou - nebo?
Samozřejmě, že bych mohl koupit nové tažné, ale z principu raději použiji věc, která už byla vyrobená a skončila by ve šrotu...
-> saskyn2: Není, to jsme kontroloval. Jednotka hlásila chybu senzoru na pravé straně, čidla jsem prohodil, jednotka hází chybu na levé straně. Tudíž usuzuji, že jde o čidlo. Ok, pokud neseženu, možná se ozvu.
-> suri: Ano je to to zadní čidlo. Jo, tak možná je to déle
-> suri: Ano je to to zadní čidlo. Jo, tak možná je to déle

-> saskyn2: on rieši to zelené čo je vzadu na C sloupku pod plastami , nie vo dverách , dverové je vždy zlomený kábel alebo sťahovačka ako ementál bez zátok , prípadne dvere bez krycích folii a pod... -> Shader: no určite si to riešil keď som to menil kamarátovi na Oct aj ja , a to bolo niekedy v 2016 , a riešilo sa to aj predtým ...
-> Shader: Nebudou spíš zlomený kabely v průchodce? Čidlo můžeš dát použitý, kdyžtak za 300 nějaký najdu.
-> suri: Tak dlouho né... je to cca rok. Trošku jsme se na to vys*al, ale třeba mi jít na STK tak to musím vyřešit. Takže můžu použít od 2004-2013 z kteréhokoli auta jo?
-> Shader: to čidlo máš vadné čo si pamätám už tak 5 rokov a doteraz si ho nevymenil ? trošku tomu nerozumiem , má to každá octavia čo má hlavové airbagy a od 2004-2013 bolo rovnaké ... zvykne to hádzať chybu pri preťažení v zákrute , pri výmene ľavé za pravé sa chyba prehodí na druhú stranu v opačnej zákrute ...
-> StepaNoFUN: Hm... jde mi o to, že bych měl možnost sehnat to čidlo ze staršího vozu za pár korun. Tak mě zajímá zda je v tom zakopaný pes?!
-> Shader: Tam bylo co jsem kdysi studoval (a proto jsem se na dodělání bočních airbagů vys*al, byť v sedačkách jsou) asi 20 možností... :-/ A málo co bylo záměnný... Minimálně se to muselo jestli si dobře pamatuju nějak přizpůsobovat. Ale opravdu jsem o tom uvažoval pouze teoreticky - mám sedačky s pytlema, jednotku jsem menit stejně musel - tak jsem přemejšlel i o bočních a velmi rychle jsem to zavrhnul...