skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda - zrušená registrace 19.09.18 12:36:40: Asi ne. Dělá to i teď po ránu když je kolem 12°C
-> Anacron 19.09.18 11:51:12: to mi prave ten menic napeti delal uplne stejne
ta kamera, to je divne uplne, to vubec nechapu, nemuze se treba prehrat na slunicku? nic jineho me nenapada...

-> Jarda - zrušená registrace 14.09.18 20:12:53: Taky se obávám, že to něco takového bude a nerozumí si to s poklesem napětí při startu. Ale proč se po startu zase nerozeběhne, když napětí stoupne. Navíc mi vadí i ta kamera. Občas se nezapne, občas zapne bez problému a občas se zapíná pořád dokola a nakonec asi na 6. pokus naběhne.
-> Jirik_Tuňák1983: tak buď rád , mňa to ani veľmi nezaujíma
-> suri 19.09.18 09:55:40: Já už nic z 99. roku tak 10 let nemám. 

-> Jirik_Tuňák1983: Vidíš ja to mám v 2011 ktorá stála zhruba to čo stojí to tvoje z 99roku ... a mám aj webasto , Columbus a iné pičoviny , a DSG
-> suri 18.09.18 21:45:55: Tu jsem měl v autě z roku 99. 

-> Nwkt 19.09.18 08:42:05: jj, taky to mam "jen" vlazne, maticky teda jeste projistotu pretahnu...
-> Jarda: Já náhodou sáhnul na kabel po tom co auto 4 minuty běželo a neudržel jsem na něm ruku. Teď po zásahu je jenom vlažnej.
-> suri: Hele doma bych to nedělal, spíš bych to zavezl někam kde lisujou oka na kabely normálně
-> suri: Hele doma bych to nedělal, spíš bych to zavezl někam kde lisujou oka na kabely normálně
-> Nwkt: tie oká nevyzerajú zle , by som to ani nechytal , poriadne nekúpiš a nemáš ani ako nalisovať
inak to doťahovanie matičiek je myslím aj v check liste pri prehliadke , aspoň niekedy som to videl , ale sem už veľmi OI nechodia
inak to doťahovanie matičiek je myslím aj v check liste pri prehliadke , aspoň niekedy som to videl , ale sem už veľmi OI nechodia
-> Nwkt 18.09.18 22:11:46: to mas stejne jak ja, akorat ja to mam u jedne pojistky ohorele :) jo ta oka by to taky chtelo, mam je taky zoxidovane, ale nemam na to kleste, premyslel jsem je propajet...
Kde se vlastne nechaji koupit poradna oka? Ja koupul nejaka cinska a to je plisek slabounkej :/
Kde se vlastne nechaji koupit poradna oka? Ja koupul nejaka cinska a to je plisek slabounkej :/
Dneska čištění a domačkávání kabelů v pojistkovým boxu. Díky Štěpánovi za konzultaci. Časem bude ještě přelisování ok na kabelech
-> Jarda - zrušená registrace 18.09.18 21:16:10: Dopředu jsem dával z Cupry nebo TTčka a drželo fest
-> Kocvin 18.09.18 20:22:52: jj, diky a ani neni tak drahej
autodilos.cz/ulozeni-ridi ci-mechanismus-lemforder-2 713201
autodilos.cz/ulozeni-ridi ci-mechanismus-lemforder-2 713201
-> Jarda: Dej Lemförder 27132 01 a máš to na "věky"..
-> Jarda: Nepamatuju.
-> StepaNoFUN 18.09.18 19:26:59: super a nepamatujes nahodou znacku?
-> SO545 18.09.18 16:38:32: asi to bude podle vyrobce...
shore jsem nikdy nemeril, ale mel jsem moznost si to nechat nainstalovat na tvrdomer, bohuzel jsem rekl, ze to v praci nepotrebuju a ted uz to taky neni uplne pravda...
-> SO545 18.09.18 16:38:32: asi to bude podle vyrobce...
shore jsem nikdy nemeril, ale mel jsem moznost si to nechat nainstalovat na tvrdomer, bohuzel jsem rekl, ze to v praci nepotrebuju a ted uz to taky neni uplne pravda...
-> Jarda: Dával jsem plný a bez problémů...
-> Jarda - zrušená registrace 18.09.18 09:23:38: mal som plne /predne ramena/ na G4variant tusim audi TT pasuje. Neskutocne to rezonovalo pri nizsich otackach... preto ze to nieje ani nohodou zavodne auto ale hajtra do prace a na nejaky vylet nahodil som povodne pre Tdi a parada... ak chce clovek ticho aby sa ten traktor motor neprenasal do kasne ...inginer co to navrhoval vedel co robi.

-> suri 18.09.18 08:48:26: jj, ale porad je to jen guma, polyuretan se nevymacka ke strane, kdyz ho extreme pretizis, tak praskne
no zkusenosti s tim uz mam :) na octavce myslim, ze bych to pretizit nedokazal...

-> Jarda: tak si daj plné , neviem , mení sa to bežne a nie je problém , čo je origo neriešim , funguje to a hotovo
-> vhml 18.09.18 08:34:13: jj, dobrej napad, tam dat polyuretan
ty chci urcite dat i na zadni ramena... Tady uz pri rozjezdu lita LP kolo, jak to klasicky delalo u fava, kdyz byl KO ten v podlaze.

-> Jarda - zrušená registrace 18.09.18 07:48:16: známej dával místo toho zadního tvrdý powerflexy a hrozně si to chválí jak to teď zatáčí, protože to rameno nikam neuhne.
Popř bych dával asi originál, stojí nějaký 4 stovky a na Sharanu už ho mám buď 200t po který je mi známá historie, nebo celejch 350, pokud ho předtím někdo neměnil.
A nebo se nechají dát plný gumovy, z nějaký Cupry, S3 atd.
Popř bych dával asi originál, stojí nějaký 4 stovky a na Sharanu už ho mám buď 200t po který je mi známá historie, nebo celejch 350, pokud ho předtím někdo neměnil.
A nebo se nechají dát plný gumovy, z nějaký Cupry, S3 atd.
-> vhml 18.09.18 07:20:32: trochu min, predni kola se maji na nafte foukat o desetinku vic :)
-> suri 18.09.18 07:24:01: jj zadni, prave nevim, co je origo
autodilos.cz/autodily/... /ulozeni-upevneni tak jestli dat lemforder, ale uz i jeden cep lemforder jsem dokazal znicit... A co je ten 8x drazsi pro tezky vykon?
-> suri 18.09.18 07:24:01: jj zadni, prave nevim, co je origo
autodilos.cz/autodily/... /ulozeni-upevneni tak jestli dat lemforder, ale uz i jeden cep lemforder jsem dokazal znicit... A co je ten 8x drazsi pro tezky vykon?

-> Jarda: zadný ? origo
-> Jarda - zrušená registrace 18.09.18 07:10:44: přitom váží skoro stejně jako 1.8T
Na naftove musim vymenit sb predniho ramene, koukal jsem, ze na tom nic neni, ale jakou dat znacku, aby to vydrzelo ten tezkej motor? Dekuji.
-> Alenka:
Zatuhlá regulace nebude, ta se hejbala když jsem za to tahal podtlakem pusou i šroubovákem to chodilo hladce. Ta hadička mě taky napadla, ale připadalo mi to dost sci-fi. A v částečným zatížení to reguluje docela dobře, že se to drží požadavku. Zkusim ty hadičky nějak proházet.
Zatuhlá regulace nebude, ta se hejbala když jsem za to tahal podtlakem pusou i šroubovákem to chodilo hladce. Ta hadička mě taky napadla, ale připadalo mi to dost sci-fi. A v částečným zatížení to reguluje docela dobře, že se to drží požadavku. Zkusim ty hadičky nějak proházet.
-> Jarda: muze to byt bud hadicka, ktera vede z N75 na turbo nebo hadicka, ktera privadi do N75 atmosfericky tlak z filtrboxu.
-> Alenka 17.09.18 20:22:36: to myslis hadicku s tenkou - osoupanou stenou? takovou jsem tam taky nasel...
-> palinator: vadny regulacni ventil, zatuhla regulace na turbu nebo rozpadla hadicka, ktera se za provozu chova jako jednocestny ventil.
-> palinator 17.09.18 20:07:43: na naftovej se to ted chova velmi podobne :/ nedavam mu moc sanci, ze by vydrzelo vic, nez pul roku, jak psal saskyn 
Premyslim, jestli ho nevyndat a dat tam to od kamose, protoze cekat az se zas rozlitne :/ piska to uz pri vyjezdu z parkoviste, dole to moc netahne a stale piska, ve vyssich to jede asi o trochu lip, nez jelo, pri prislapnuti jde kratce modrej z vyfuku. Vpodstate pri jizde neprestava piskat, to stare piskalo lehce, jen kdyz tomu clovek slapl.

Premyslim, jestli ho nevyndat a dat tam to od kamose, protoze cekat az se zas rozlitne :/ piska to uz pri vyjezdu z parkoviste, dole to moc netahne a stale piska, ve vyssich to jede asi o trochu lip, nez jelo, pri prislapnuti jde kratce modrej z vyfuku. Vpodstate pri jizde neprestava piskat, to stare piskalo lehce, jen kdyz tomu clovek slapl.
-> Milan 136: dám na boschoch 600km , štyrikrát horský prechod a aj tak to nie je riadne vyleštené
VW Caddy 1,9 TDI-PD 77 kW tlačí od 1600 otáček na plnej plyn neustále nad 2560 mbar (snímač tlaku evidentně na hraně rozsahu). S odpojeným podtlakem plní klasicky 960-2000 mbar s rostoucí záteží a otáčkami (2000 mbar plnej plyn a 4000 otáček).
Předpokládám, že je vadnej regulační ventil, ale servisák mi tvrdí, že když odejde ventilek tak turbo tlačí málo.
To turbo musí bejt docela svatý že to vydrží. Při řazení štěká jak vzteklej pes.
Předpokládám, že je vadnej regulační ventil, ale servisák mi tvrdí, že když odejde ventilek tak turbo tlačí málo.
To turbo musí bejt docela svatý že to vydrží. Při řazení štěká jak vzteklej pes.
-> Jarda: moje 4x4 momentalne jezdi s vymontovanym kardanem, takze FWD only :)
Do zimy bych to rad zprovoznil a potom mozna zacnu zjistovat jak to cele funguje, ale prvni na rade urcite bude nejake primitivni rucni ovladani Haldexu.
Do zimy bych to rad zprovoznil a potom mozna zacnu zjistovat jak to cele funguje, ale prvni na rade urcite bude nejake primitivni rucni ovladani Haldexu.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.09.18 11:19:16:
Na Toledu mi sériovej Garrett VNT15 píská jak Kirovec, ale píská furt stejně od doby co jsem to koupil, tj. cca 80 tkm. Pravděpodobně je původní (390 tkm).
Na Octě opět sériový GT1749V (najeto 150 tkm) slyšet moc není.
Na Toledu mi sériovej Garrett VNT15 píská jak Kirovec, ale píská furt stejně od doby co jsem to koupil, tj. cca 80 tkm. Pravděpodobně je původní (390 tkm).
Na Octě opět sériový GT1749V (najeto 150 tkm) slyšet moc není.
-> Jirik_Tuňák1983 15.09.18 08:29:48: jak pise Alenka
, jenze, kdyz to ani olej nebralo a jelo pekne, jak mel nekdo vedet, ze se nahle rozleti :/ do nouzaku to neslo za 15tis.km ani jednou...
-> Alenka: clovece, nedokazal by jsi udelat EDS na zadek? :) hardwarove je tam myslim k tomu vse... myslim, ze by to brala tak minimalne polovina majitelu O1 4x4 a Ty ji vlastne taky mas :)
-> Jarda/felda 15.09.18 19:01:04: tady na fakture byl material na repas 5999,- a prace 2499,- a olej PD 999,- tak jem mu ty 3kc nechal :) a rikal, ze mi nezaruci, ze by vydrzelo treba 10let, ale ze s nim nekdo uz jezdi i 3 roky (coz je udaj uplne k nicemu, kdyz neuvede ani km)

-> Alenka: clovece, nedokazal by jsi udelat EDS na zadek? :) hardwarove je tam myslim k tomu vse... myslim, ze by to brala tak minimalne polovina majitelu O1 4x4 a Ty ji vlastne taky mas :)
-> Jarda/felda 15.09.18 19:01:04: tady na fakture byl material na repas 5999,- a prace 2499,- a olej PD 999,- tak jem mu ty 3kc nechal :) a rikal, ze mi nezaruci, ze by vydrzelo treba 10let, ale ze s nim nekdo uz jezdi i 3 roky (coz je udaj uplne k nicemu, kdyz neuvede ani km)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jako kdybych měl jistotu, že to po repasi najede 60, tak cajk.
-> Jirik_Tuňák1983: právě. U Jtdm jsem to pískání slyšel často. Samozřejmě vždy u jetých kusů, takže nevím, jak vypovídající to je. Zdá se mi, že je hlučnější za studena. U ohřátého motoru prakticky zmizí.
DPF (už) nemám. Ale asi brzy zase bude. Celek táhne moc pěkně. Jiný problém než pískání nezaznamenávám. Teď jsme se vrátili z dovči na Dolní Moravě a po cestě (Bratrušov, kde se jezdí závody do vrchu) a kopec Skřítek to předjíždělo moc pěkně. Jen hlavičky uspaných dětí se kolíbaly zleva doprava
-> Alenka: Díky, odpověděl jsi mi na vše, co jsem potřeboval. Pokud se to nebude zhoršovat, nechám to tak...
-> Jirik_Tuňák1983: právě. U Jtdm jsem to pískání slyšel často. Samozřejmě vždy u jetých kusů, takže nevím, jak vypovídající to je. Zdá se mi, že je hlučnější za studena. U ohřátého motoru prakticky zmizí.
DPF (už) nemám. Ale asi brzy zase bude. Celek táhne moc pěkně. Jiný problém než pískání nezaznamenávám. Teď jsme se vrátili z dovči na Dolní Moravě a po cestě (Bratrušov, kde se jezdí závody do vrchu) a kopec Skřítek to předjíždělo moc pěkně. Jen hlavičky uspaných dětí se kolíbaly zleva doprava

-> Alenka: Díky, odpověděl jsi mi na vše, co jsem potřeboval. Pokud se to nebude zhoršovat, nechám to tak...
-> radekp: svuj puvodni prispevek jsem smazal omylem, protoze jsem debil a pak uz se mi nechtelo ho psat znova :)
Hvizdani turba je zpusobeno nevyvahou kompresoroveho nebo turbinoveho kola, pripadne obojiho. Dusledkem nevyvahy jsou vibrace, ktere se nasledne projevuji typickym, postupne se zhorsujicim zvukem.
Pokud turbo jen houka a jink funguje v poradku, neda se zadnymi dostupnymi diagnostickymi metodami zjistit, jak dlouho jeste vydrzi fungovat.
Muze se rozpadnout zitra, za rok, za pet let nebo taky nikdy.
A nektera turba se pro zmenu umi rozletet i bez jakehokoli akustickeho varovani, takze je to opravdu jako vesteni z kristalove koule.
Co se diagnostikovat da jsou nektere zjevne priciny selhani turba - zatuhla regulace a nasledne prefuky, netesny system vedeni vzduchu, prasacky tuning atd.
Pokud mas na svem aute porad originalni turbo, da se udelat repas do stavu noveho, paklize neni mechanicky poskozene turbinove nebo kompresorove kolo.
Vymeni se stredovy uzel, cele se to vycisti, vyvazi, slozi, seridi a mas turbo jako nove.
Vetsina turbodmychadel se vsak na repas dostane ve stavu, kdy jsou mechanicky poskozene nebo uplne KO jako to Jardovo.
A tady zacina problem - jako originalni nahradni dil se toriz da sehnat pouze zmineny stredovy uzel a nic jineho.
Pokud je tedy mechanicky poskozeny kompresor, turbina, housing atd. musi se shanet dily jinde a vyrobit tyto dily v OEM kvalite by stalo vic nez nakup originalniho turba, takze to vyrabi cinani podle buhvijakych vzoru z buhvijakych materialu, s obrovskymi vyrobnimi tolerancemi a kdyz to potom navic slozi nekdo jako mistr Janousek nebo 90% jemu podobnych "repasnich pracovist" v CR, dostanes typicke "repasovane turbo" za 6000,- jehoz primarni a jedinou funkci je(mimo nizke ceny), ze se s autem da aspon nejak jezdit, protoze pri seslapnuti pynu nepadne hned do nouzaku.
Hvizdani turba je zpusobeno nevyvahou kompresoroveho nebo turbinoveho kola, pripadne obojiho. Dusledkem nevyvahy jsou vibrace, ktere se nasledne projevuji typickym, postupne se zhorsujicim zvukem.
Pokud turbo jen houka a jink funguje v poradku, neda se zadnymi dostupnymi diagnostickymi metodami zjistit, jak dlouho jeste vydrzi fungovat.
Muze se rozpadnout zitra, za rok, za pet let nebo taky nikdy.
A nektera turba se pro zmenu umi rozletet i bez jakehokoli akustickeho varovani, takze je to opravdu jako vesteni z kristalove koule.
Co se diagnostikovat da jsou nektere zjevne priciny selhani turba - zatuhla regulace a nasledne prefuky, netesny system vedeni vzduchu, prasacky tuning atd.
Pokud mas na svem aute porad originalni turbo, da se udelat repas do stavu noveho, paklize neni mechanicky poskozene turbinove nebo kompresorove kolo.
Vymeni se stredovy uzel, cele se to vycisti, vyvazi, slozi, seridi a mas turbo jako nove.
Vetsina turbodmychadel se vsak na repas dostane ve stavu, kdy jsou mechanicky poskozene nebo uplne KO jako to Jardovo.
A tady zacina problem - jako originalni nahradni dil se toriz da sehnat pouze zmineny stredovy uzel a nic jineho.
Pokud je tedy mechanicky poskozeny kompresor, turbina, housing atd. musi se shanet dily jinde a vyrobit tyto dily v OEM kvalite by stalo vic nez nakup originalniho turba, takze to vyrabi cinani podle buhvijakych vzoru z buhvijakych materialu, s obrovskymi vyrobnimi tolerancemi a kdyz to potom navic slozi nekdo jako mistr Janousek nebo 90% jemu podobnych "repasnich pracovist" v CR, dostanes typicke "repasovane turbo" za 6000,- jehoz primarni a jedinou funkci je(mimo nizke ceny), ze se s autem da aspon nejak jezdit, protoze pri seslapnuti pynu nepadne hned do nouzaku.
-> radekp 15.09.18 11:00:32: Nechal bych udělat před vydáním ještě tlakovou zkoušku. Aby to bylo vůbec turbem. Může být rozlezlý cooler, popř. na výměnu těsnění pod výfukovým nebo sacím potrubím. Máš DPF? Kdy to píská a jak? U JTDm píská více než u jiných aut.
Na volvo jsem si turbo nechal repasovat a zatim má najeto asi 60 000 a jezdí, tak nevim jestli to je dobrý už nebo ne. Nechal jsem ho repasovat protože motor žral olej. Nakonec to teda nepomohlo tak jak jsem očekával, protože v prdeli jsou i válce a kroužky... Jen jsem ho namontoval jak přišlo a nic sem nekontroloval, ani nešteloval, tak možná by to stálo za to...
Pak druhá věc to pískání. Někdo si na to stěžuje, ale u některejch motorů (John Deere) nám ty turba pískaj od novoty a není s tim problém. Kámoš mi říkal, že pískání způsobuje nějaká mezírka a teď nevim jestli to je mezi tělem turba a vrtulkou? A že záleží jak se výrobně sejdou díly turba a jak velká vznikne ta mezera - prostě musí mít určitou velikost aby to zrovna pískalo... Máte s tim někdo zkušenost?
Pak druhá věc to pískání. Někdo si na to stěžuje, ale u některejch motorů (John Deere) nám ty turba pískaj od novoty a není s tim problém. Kámoš mi říkal, že pískání způsobuje nějaká mezírka a teď nevim jestli to je mezi tělem turba a vrtulkou? A že záleží jak se výrobně sejdou díly turba a jak velká vznikne ta mezera - prostě musí mít určitou velikost aby to zrovna pískalo... Máte s tim někdo zkušenost?
-> Alenka: nevím proč jsi svůj post smazal. Ale zeptám se, kdyžtak dořešíme přes SZ. Mám AR 159, 1,9Jtdm. Turbo hvízdá od doby, co jsem to koupil a de facto jsem smířený, že se repasuje/koupí nové. Mám ho nechat raději zkontrolovat, dokáže někdo diagnostikovat, jestli není lepší ho rovnou vyměnit? Nechtěl bych jezdit do doby než ho motor nasaje.
Nový Garret stojí okolo 10. Což mi nepříjde hodně.
Ale zaráží mě, že jsou profi firmy, které repas nabízejí, to to turbo opravdu nejsou schopni 100% opravit?
Omlouvám se za OT.
Nový Garret stojí okolo 10. Což mi nepříjde hodně.
Ale zaráží mě, že jsou profi firmy, které repas nabízejí, to to turbo opravdu nejsou schopni 100% opravit?
Omlouvám se za OT.
-> Jarda - zrušená registrace 15.09.18 08:00:26: Jak všichni.
-> Jirik_Tuňák1983 15.09.18 03:39:51: kdyz tam vsichni cpou ty cinsky sracky, tak to asi vyjde temer nastejno
to jsem ale predtim nevedel, jinak bych vzal to origo starsi turbo od kamose a dal ho tam

to jsem ale predtim nevedel, jinak bych vzal to origo starsi turbo od kamose a dal ho tam
-> palinator 14.09.18 22:11:31: Ono je taky repas a repas.
-> palinator 14.09.18 22:11:31: jj, bohuzel...

-> Jarda - zrušená registrace 14.09.18 14:05:12:
Předpokládám že to turbo je repas. Děkuji, nechci. Známej řešil že po výměně turba to netahalo od spoda, navzdory tomu že už byl červík vytočenej co šel. Nakonec se turbo vracelo, protože bylo blbě sestavený.
Jedině nový turbo a když by byl člověk hodně pünktlich, tak ho pro jistotu nechat převážit na stolici.
Předpokládám že to turbo je repas. Děkuji, nechci. Známej řešil že po výměně turba to netahalo od spoda, navzdory tomu že už byl červík vytočenej co šel. Nakonec se turbo vracelo, protože bylo blbě sestavený.
Jedině nový turbo a když by byl člověk hodně pünktlich, tak ho pro jistotu nechat převážit na stolici.