-> darklord 15.02.24 12:25:38: Je to pomerne snadný. Ve světelným kanále se na změří buď celý auto nebo světlo jen v přípravku kterej přesně odpovídá usazení na aute (když ho tam operátor správně usadí), a pak se měří zda odpovídá charakteristikám, který vyžaduje norma. A ve fabrice na světla se pak v automatu rozvěcuje každý světlo a probíhá něco jako zrychlená kontrola funkcí a světelnejch parametrů. Ano, vše se dá nastavit, nicméně osekat na hulváta toleranci si všichni dovoli tak možná u CL (přísvit do zatáčky) nebo u barvy kroužku denního svícení, limity hlavních světel si nikdo moc nelajzne, protože to smrdí hodně drahým průserem. Resp pokud se to má upravit na příkaz někoho vyššího, tak jen po kontrole ve světelným tunel, abys byla jistota zda to stále odpovídá normě.
V automobilce se pak kontroluje sesvícení a nějaký základní prověření funkcí se dělá taky.
Nicméně zda požadavky normy odpovídají realitě, resp. jak moc měření ve světelným kanále / automatu odpovídá realitě na silnici (zatížení auta, rychlost, opotřebení všeho možnýho, nečistoty ...) je věc druhá. A taky zda norma nějak rozumě reflektuje realitu nebo je to metodika tak trochu vycucaní z palce je věc třetí.