Tak pro změnu něco k tématu:
Kamarád má (cca 9 let staré) Hyundai I30 s motorem 1,6 (kód GDI), najeto necelých 200 tisíc a teď mu to začalo občas jet na tři válce. Půjčil jsem mu o víkendu diagnostiku (neměl jsem čas, jen jsem jel kolem) a zjistil, že mu to vyhazuje chybu "vynechávání druhého válce", která setrvává i při záměně svíček a zapalovacích cívek...
...dneska večer jsem se u něj stavil na to mrknout a druhý válec téměř bez komprese
Shodil jsem tedy sání a zhrozil se, jak vypadají sací ventily - v takovémto stavu jsem ventily ještě neviděl na žádné škodovce, natož moderním voze - celý talířek pokryt několikamilimetrovou vrstvou karbonu
(Koho z konstruktérů přímovstřikového motoru napadlo odvětrávat olejové páry do sání, když ventily nejsou omývané benzínem?)
Na sundavání výfukového potrubí a kontroly výfukových ventilů nebyl ani čas ani prostor, ale předpokládám, že při takovémto množství karbonu na sacích bude na tom 2. válci půlka výfukového ventilu odpařená...
Teď co s tím?
Je to běžná závada u takto mladého vozu s nevelkým nájezdem?
Předpokládám, že kdybych chtěl karbon odstranit bez demontáže hlavy (za předpokladu, že výfukové ventily budou vcelku), tak se mi to úplně nepodaří, takže hlava dolů...
Koukal jsem, že držák motoru ke karoserii je na "prsou", která jsou částečně přišroubována k hlavě - půjde hlava demontovat bez sundavání prsou, nebo je to na rozborku komplet "traktoru"?
