skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hyundai
prohledat
439 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 21.12.2014 do 17.02.2025, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
Ac tuto znacku moc nemusim, pridam taky jeden poznatek, kolega me premluvil, abych mu udelal dutiny na jeho I10. Docela me prekvapila stavba karoserie, zadne silene dutiny jako u VW, ale takove jednoduche nosniky pod celym autem az dozadu trochu podobne nive. Prahy ani nebylo potreba strikat, tam bylo dost vosku jeste z vyroby, ale prave ty nosniky pod podlahou v nekterych mistech byly uz hodne chycene, tam to vubec neosetrili jako dutinu :/. Proste jako vse dnes - z venku stale pekny a pak se to cloveku rozpadne pod zadkem...
-> jans:
Pokud to má inteligentní nabíjení, tak je to napětí úplně v pořádku. Musí to na to startovat normálně bez velkých poklesů napětí. V opačném případě je skutečně na pochodu..
Pokud to má inteligentní nabíjení, tak je to napětí úplně v pořádku. Musí to na to startovat normálně bez velkých poklesů napětí. V opačném případě je skutečně na pochodu..
-> MVM 10.12.24 07:19:12: Jojo, na kolik klesne napětí po nabití a studeném startu, vyzkouším zítra.
Též ji budu občas dobíjet.
Též ji budu občas dobíjet.
-> jans 10.12.24 07:11:36: Baterka ztrácí kapacitu každá to je vlastnost. A neni moc vypovídající na kolik voltů se nabije. Ale spíš je zajímavější když ji do plna nabiješ, tak na kolik klesne napětí během nasledujiciho studenýho startu. ( taková simulace měření napětí pod zátěží). Určitě neuškodí občasné dobijeni nabíječkou.
Koukám poslední příspěvek z kraje roku, tak to oživím
Zrovna včera pět let od registrace vozu (i30, '19). Auto jezdí téměř denně, na baterku jsem nikdy nesáhl. Poslední 2 týdny mi po nastartování integrovaný MP3 přehrávač naběhl do výchozího stavu, nepamatoval si posledně přehrávanou skladbu. Dnes jsem změřil napětí baterky po jízdě do práce (10 km) a je 12,3 V. Dal jsem baterku na nabíječku, ale asi je na odchodu, co?

Zrovna včera pět let od registrace vozu (i30, '19). Auto jezdí téměř denně, na baterku jsem nikdy nesáhl. Poslední 2 týdny mi po nastartování integrovaný MP3 přehrávač naběhl do výchozího stavu, nepamatoval si posledně přehrávanou skladbu. Dnes jsem změřil napětí baterky po jízdě do práce (10 km) a je 12,3 V. Dal jsem baterku na nabíječku, ale asi je na odchodu, co?
A co vlastně takový Volvo, který je dělaný na to, že je v klikové skříni podtlak? Jakmile se ucpe PCV a vzduch se tlačí z motoru ven, tak to auto neumí fungovat v oblasti volnoběhu a nízkých otáček. Tím nemyslím, že to má Hyundai stejně, spíš takovej nadhoz.
-> MVM: diky, neco takovyho (dratenka, labyrint) si vybavuju ze jsem tam nekde potkal, tak aspon vim k cemu to tam je...
-> Sita 22.01.24 15:37:39: Nešlo to jenom u starejch motorů náklaďáky,traktory atd. Pokud to chceš pouštět do sáni, musi tam byt vřazen odlučovač oleje,dratěnka labyrint.. Resp.ty motory pokud těsní kroužky tak nemají důvod nejak extrémně dýchat do kliky..
-> MVM: ja vim, ze je to komurkac, ale chtel jsem tim rict, ze smes taky neni vstrikovana do sani. Takze to odvetrani klikovky u techhle starych dieselu neslo do sani? Bavim se konkretne treba o tomhle 2.4D v Transporteru T4...
-> Sita 22.01.24 15:01:39: Tak tahle fotka je spíše z komurkovyho dieselu. Jinak ty opravdu stary diesely právě nesmí být odvětráváný do sani ale šlo to neekologicky ven. Protože by se mohlo stát že se motor rozběhne samovolně do otáček , když by nasál olejovou mlhu do sáni. A tim se neregulovaně přetočí až se rozletí.
Jakto, ze tenhle primovstrikovej problem se resi az posledni dobou v souvislosti s benzinama? Vzdyt deasely (stary urcite, novy CR neznam), jsou svym zpusobem prece taky primovstriky ne? Treba tady hlava z 2.4D:
EDIT: Takze jestli muzu, tak bych Bukajovo dotaz jestli odklonit odvetrani klikovky mimo sani ma smysl i u techto motoru?
EDIT: Takze jestli muzu, tak bych Bukajovo dotaz jestli odklonit odvetrani klikovky mimo sani ma smysl i u techto motoru?
-> Bukaj 22.01.24 14:10:28: Hele jak jsem mel S40, tak taky zralo oil a nepomohlo odvetrani karteru ven... a navic jako bonus to smrdelo v kabine hrozne 
Na spotrebuju oilu je nejdulezitejsi vymenit pistni krouzky.
Focus mi taky zral olej jak svin. Mozna i litr na 100 km a jak jsem vymenil krouzky, tak pohoda... Petrolej do valcu mi osobne nepomohl, ale nerikam, ze to musi tak byt vzdy.

Na spotrebuju oilu je nejdulezitejsi vymenit pistni krouzky.
Focus mi taky zral olej jak svin. Mozna i litr na 100 km a jak jsem vymenil krouzky, tak pohoda... Petrolej do valcu mi osobne nepomohl, ale nerikam, ze to musi tak byt vzdy.
-> Bukaj: z tohoto musíš ideálně tu hlavu shodit pryč, udělat komplet a doufat že bude spodek dobrý, zkontroluj taky katalyzátor, ten se taky často na tomhle autě / motoru drolí. Jestli to bouchlo v těchhle kilometrech.. to vydrželo dost. Běžně tohle vidíme daleko dříve ( rekord máme okolo snad 30 tis km - ježděno pouze krátké trasy a bum ). Jinak je tam řetěz, motor musí ven nebo podložit to skrz boční víko jak píše 11mAjA11
-> dragon_cb_cz: Marně přemýšlím, kde má ten motor váhu vzduchu, ale asi bude ve filtrboxu (ten jsem nerozebíral).
Právě, že v případě horší těsnosti spalovacího prostoru u více jetých motorů (nemyslím teď ventily, ale pístní kroužky a vodítka ventilů) je zvýšená spotřeba oleje způsobena právě přetlakem v klikové skříni a následným nasáváním olejové mlhy do sání - což zvyšuje spotřebu oleje a navíc zanáší spalovací prostor karbonem, což zase způsobí horší těsnost... takže spirála, vedoucí k výsledku viz níže (uakarbonované ventily, zalepené pístní kroužky a spotřeba litr oleje na 1000 km.
Kdyby ten olej netahalo sání, kde je podtlak, tak by
a) klesla spotřeba oleje
b) snížilo se zanášení klapky, sání a spalovacího prostoru
Nebo?
Právě, že v případě horší těsnosti spalovacího prostoru u více jetých motorů (nemyslím teď ventily, ale pístní kroužky a vodítka ventilů) je zvýšená spotřeba oleje způsobena právě přetlakem v klikové skříni a následným nasáváním olejové mlhy do sání - což zvyšuje spotřebu oleje a navíc zanáší spalovací prostor karbonem, což zase způsobí horší těsnost... takže spirála, vedoucí k výsledku viz níže (uakarbonované ventily, zalepené pístní kroužky a spotřeba litr oleje na 1000 km.
Kdyby ten olej netahalo sání, kde je podtlak, tak by
a) klesla spotřeba oleje
b) snížilo se zanášení klapky, sání a spalovacího prostoru
Nebo?
-> Bukaj: Nevím jestli bys si tím otevřením trochu nerozhašil řízení motoru - protože vzduch protékající mimo váhu a tak. Ale jen teoretizuju - ze stejného důvodu u T7 motorů v Saabech už nemůže být dump valve do atmosféry, ale je zpátky před váhu myslím.
Jinak ještě taková úvaha:
Co jsem si tak načetl, tak u přímovstřikových benziňáků tohle není nic ojedinělého, že na ventilech ulpívá olejová mlha ze sání (odvětrání klikové skříně) a tím, že se neoplachuje benzinem, se na ventily napeče...
...předpokládám, že tyto neduhy jsou způsobené honbou za co nejnižšími měrnými emisemi (Euro X)...
...nebylo by fajn udělat - jako za dob ulítaných zadomotorových škodovek - odvětrání klikové skříně do atmosféry namísto do sání?
Sání u tohoto motoru bylo "plné oleje", i když jinak čisté. Z víka vaček vedou dvě hadice odvětrání - jedna má vyústění před škrticí klapku (do hadice mezi filtrboxem a klapkou) a druhá přímo do sacího potrubí. Je žádoucí olejová mlha v sání - například kvůli mazání ventilů - nebo je to jen a pouze kvůli "ekologii" (jak ekologické je po 100 tisících měnit motor nebo auto, to je jiná pohádka)...?
Co si o tom myslíte?
Co jsem si tak načetl, tak u přímovstřikových benziňáků tohle není nic ojedinělého, že na ventilech ulpívá olejová mlha ze sání (odvětrání klikové skříně) a tím, že se neoplachuje benzinem, se na ventily napeče...
...předpokládám, že tyto neduhy jsou způsobené honbou za co nejnižšími měrnými emisemi (Euro X)...
...nebylo by fajn udělat - jako za dob ulítaných zadomotorových škodovek - odvětrání klikové skříně do atmosféry namísto do sání?
Sání u tohoto motoru bylo "plné oleje", i když jinak čisté. Z víka vaček vedou dvě hadice odvětrání - jedna má vyústění před škrticí klapku (do hadice mezi filtrboxem a klapkou) a druhá přímo do sacího potrubí. Je žádoucí olejová mlha v sání - například kvůli mazání ventilů - nebo je to jen a pouze kvůli "ekologii" (jak ekologické je po 100 tisících měnit motor nebo auto, to je jiná pohádka)...?
Co si o tom myslíte?
-> 11mAjA11: -> Jakub M.:
No, často jezdí krátké trasy ("... 2 km s dětmi do školy, ale nejsou to jediný cesty. Žena s tím jezdí po klientech, jezdíme s tím všude včetně několika 1000 km na dovolenejch. Ale nějakou tu krátkou cestu to dá skoro každej den.").
Auto mají od nova, zatím to až na běžné spotřební věci (brzdy, filtry, kapaliny, vloni jsem mu měnil nějakej čep, tyčky stabilizátoru atd.) nic moc nechtělo, teď nedávno nechával dělat spojku a pořídil nový gumy, takto se mu auto odvděčilo...
V plánu mám zatím (až mi bude dobře - posledních pár dní jsem zase nějakej chcíplej) nahrubo očistit karbon z ventilů, shodit výfukové parohy, zkouknout ventily a katík a po hrubé očistě (pokud neobjevím nějakou větší závadu typu chybějící ventil) zkusit trochu protáhnout na dálnici, jestli si třeba ventily nesednou a pak případně ten petrolej do válců a výměna oleje.
Pokud bych na tom měl rozebírat motor, tak bych to nechal na léto - nemám dílnu a dělat to u kamaráda v bytovém domě v podzemní garáži raději nebudu.
No, často jezdí krátké trasy ("... 2 km s dětmi do školy, ale nejsou to jediný cesty. Žena s tím jezdí po klientech, jezdíme s tím všude včetně několika 1000 km na dovolenejch. Ale nějakou tu krátkou cestu to dá skoro každej den.").
Auto mají od nova, zatím to až na běžné spotřební věci (brzdy, filtry, kapaliny, vloni jsem mu měnil nějakej čep, tyčky stabilizátoru atd.) nic moc nechtělo, teď nedávno nechával dělat spojku a pořídil nový gumy, takto se mu auto odvděčilo...

V plánu mám zatím (až mi bude dobře - posledních pár dní jsem zase nějakej chcíplej) nahrubo očistit karbon z ventilů, shodit výfukové parohy, zkouknout ventily a katík a po hrubé očistě (pokud neobjevím nějakou větší závadu typu chybějící ventil) zkusit trochu protáhnout na dálnici, jestli si třeba ventily nesednou a pak případně ten petrolej do válců a výměna oleje.
Pokud bych na tom měl rozebírat motor, tak bych to nechal na léto - nemám dílnu a dělat to u kamaráda v bytovém domě v podzemní garáži raději nebudu.
Hyundai nemá kód motoru GDI, to je jen označení motoru, že se jedná o primovstrikovy benzín bez turba.
Nicméně takto zakarbonovane ventily jsou známkou sporive jízdy.
Pístní kroužky je možno uvolnit (pokusit se o to) , spustit písty do střední polohy ve válcich a zalít je zhora petrolejem a nechat to protéct - klidně několikrát.
Hlavu vyfoukat skořápkami (jezdí mobilní čističi) , funguje to spolehlivě. Případně pokud to auto chce dále užívat, sundat hlavu a nechat udělat GO (kontrola vodítek taky nebude úplně od věci). Při tom se ohleda stav válců, případně přepistuje/prekrouzkuje.
Bez demontáže bočního víka rozvodů hlavu nesundáš.
Bude tam řetěz.
Pošli mi VIN podívám se do historie vozu. A případně pošlu Shop manuál jak na to (aspoň pro představu co a jak je třeba sundat).
Pro jistotu bych se podíval jestli se nesype KAT..
Nicméně takto zakarbonovane ventily jsou známkou sporive jízdy.
Pístní kroužky je možno uvolnit (pokusit se o to) , spustit písty do střední polohy ve válcich a zalít je zhora petrolejem a nechat to protéct - klidně několikrát.
Hlavu vyfoukat skořápkami (jezdí mobilní čističi) , funguje to spolehlivě. Případně pokud to auto chce dále užívat, sundat hlavu a nechat udělat GO (kontrola vodítek taky nebude úplně od věci). Při tom se ohleda stav válců, případně přepistuje/prekrouzkuje.
Bez demontáže bočního víka rozvodů hlavu nesundáš.
Bude tam řetěz.
Pošli mi VIN podívám se do historie vozu. A případně pošlu Shop manuál jak na to (aspoň pro představu co a jak je třeba sundat).
Pro jistotu bych se podíval jestli se nesype KAT..
-> Bukaj:
Asi tomu kamarád málo dával .. pořádně se to pak nenadechne a benzín - aspoň nějakej .. se při sání nedostane na ventily (aspoň tam).. a nebo krátký trasy .. a ty obvyklý řečičky..
Mrkni se jak vypadá PCV a odlučovač oleje .. reálně by do sání toho oleje moc jít nemělo. Opět dám k dobru zkušenost od modrobílých vrtulek .. motor n53 - přímý vstřik .. objevuje se stejný problém.. příčina není ani tak ve stylu jízdy, ale právě v tom PCV.. experti dávají aftermarket a ty svým nastavením neodpovídají specifikaci - tlak v klikové skříni je špatný (jiná pružina na ventilu) a současně to hůře odlučuje olej (konstrukce cyklonového odlučovače je "vylevňená") .. tzn. sype to tam více oleje než by mělo ... Pak šílená kvalita spojů - kde se běžně dělají levný formy na plasty s dělícími rovinami na plochách pro okroužky (samo o sobě to asi není průšvih .. ale uřídit tam požadavek na drsnost povrchu je větší sranda) .. řadí se to k příčinám proč třeba po opravě a vyčištění se bude scénář opakovat ...
Asi tomu kamarád málo dával .. pořádně se to pak nenadechne a benzín - aspoň nějakej .. se při sání nedostane na ventily (aspoň tam).. a nebo krátký trasy .. a ty obvyklý řečičky..
Mrkni se jak vypadá PCV a odlučovač oleje .. reálně by do sání toho oleje moc jít nemělo. Opět dám k dobru zkušenost od modrobílých vrtulek .. motor n53 - přímý vstřik .. objevuje se stejný problém.. příčina není ani tak ve stylu jízdy, ale právě v tom PCV.. experti dávají aftermarket a ty svým nastavením neodpovídají specifikaci - tlak v klikové skříni je špatný (jiná pružina na ventilu) a současně to hůře odlučuje olej (konstrukce cyklonového odlučovače je "vylevňená") .. tzn. sype to tam více oleje než by mělo ... Pak šílená kvalita spojů - kde se běžně dělají levný formy na plasty s dělícími rovinami na plochách pro okroužky (samo o sobě to asi není průšvih .. ale uřídit tam požadavek na drsnost povrchu je větší sranda) .. řadí se to k příčinám proč třeba po opravě a vyčištění se bude scénář opakovat ...
-> saskyn2: Tak z talířků ventilů ten karbon ošťourám i bez demontáže hlavy, ale z drážek pístních kroužků jinak, než rozebráním motoru těžko.
Tohle je zajímavé ale ne moc veselé čtení na dlouhé zimní večery (možná tak třetina příspěvků je tam relevantních - asi jako na Virtu
) :
www.hyundaiclub.net/viewt opic.php?t=31714&am...
Tohle je zajímavé ale ne moc veselé čtení na dlouhé zimní večery (možná tak třetina příspěvků je tam relevantních - asi jako na Virtu

www.hyundaiclub.net/viewt opic.php?t=31714&am...
-> Bukaj: Existuje na to pískovačka na drcený ořechový skořápky. To ten karbon dokáže krásně vyčistit bez sundání hlavy. Když se ti náhodou dostane trochu do válců, tak to shoří a prd se stane.
Ale základní předpoklad je to řešit dokavad nejsou ventily ko no
Ale základní předpoklad je to řešit dokavad nejsou ventily ko no

...moc mi to nešlo vyfotit, ale všechny sací ventily vypadají takto:
Tak pro změnu něco k tématu:
Kamarád má (cca 9 let staré) Hyundai I30 s motorem 1,6 (kód GDI), najeto necelých 200 tisíc a teď mu to začalo občas jet na tři válce. Půjčil jsem mu o víkendu diagnostiku (neměl jsem čas, jen jsem jel kolem) a zjistil, že mu to vyhazuje chybu "vynechávání druhého válce", která setrvává i při záměně svíček a zapalovacích cívek...
...dneska večer jsem se u něj stavil na to mrknout a druhý válec téměř bez komprese
Shodil jsem tedy sání a zhrozil se, jak vypadají sací ventily - v takovémto stavu jsem ventily ještě neviděl na žádné škodovce, natož moderním voze - celý talířek pokryt několikamilimetrovou vrstvou karbonu
(Koho z konstruktérů přímovstřikového motoru napadlo odvětrávat olejové páry do sání, když ventily nejsou omývané benzínem?)
Na sundavání výfukového potrubí a kontroly výfukových ventilů nebyl ani čas ani prostor, ale předpokládám, že při takovémto množství karbonu na sacích bude na tom 2. válci půlka výfukového ventilu odpařená...
Teď co s tím?
Je to běžná závada u takto mladého vozu s nevelkým nájezdem?
Předpokládám, že kdybych chtěl karbon odstranit bez demontáže hlavy (za předpokladu, že výfukové ventily budou vcelku), tak se mi to úplně nepodaří, takže hlava dolů...
Koukal jsem, že držák motoru ke karoserii je na "prsou", která jsou částečně přišroubována k hlavě - půjde hlava demontovat bez sundavání prsou, nebo je to na rozborku komplet "traktoru"?

Kamarád má (cca 9 let staré) Hyundai I30 s motorem 1,6 (kód GDI), najeto necelých 200 tisíc a teď mu to začalo občas jet na tři válce. Půjčil jsem mu o víkendu diagnostiku (neměl jsem čas, jen jsem jel kolem) a zjistil, že mu to vyhazuje chybu "vynechávání druhého válce", která setrvává i při záměně svíček a zapalovacích cívek...
...dneska večer jsem se u něj stavil na to mrknout a druhý válec téměř bez komprese

Shodil jsem tedy sání a zhrozil se, jak vypadají sací ventily - v takovémto stavu jsem ventily ještě neviděl na žádné škodovce, natož moderním voze - celý talířek pokryt několikamilimetrovou vrstvou karbonu

(Koho z konstruktérů přímovstřikového motoru napadlo odvětrávat olejové páry do sání, když ventily nejsou omývané benzínem?)
Na sundavání výfukového potrubí a kontroly výfukových ventilů nebyl ani čas ani prostor, ale předpokládám, že při takovémto množství karbonu na sacích bude na tom 2. válci půlka výfukového ventilu odpařená...
Teď co s tím?
Je to běžná závada u takto mladého vozu s nevelkým nájezdem?
Předpokládám, že kdybych chtěl karbon odstranit bez demontáže hlavy (za předpokladu, že výfukové ventily budou vcelku), tak se mi to úplně nepodaří, takže hlava dolů...

Koukal jsem, že držák motoru ke karoserii je na "prsou", která jsou částečně přišroubována k hlavě - půjde hlava demontovat bez sundavání prsou, nebo je to na rozborku komplet "traktoru"?

-> saskyn2: Nevím, předvčírem jsem měnil olej a kompresor zespodu celej zelenej od toho barviva. Moc jsem to nezkoumal (celkem lilo), ale myslím, že buď ze spoje obalu toho kompresoru, nebo kolem nějakého (vypouštěcího?) šroubu na zadní straně kompresoru...
-> Bukaj: Jak teče? Jako kolem řemenice? Dobrá jdu sehnat faráře co mi posvětí bombu s r134a

-> saskyn2 22.12.23 21:53:59: Když zmiňuješ tu klimu - tak někdy na jaře si to u Volva zopákneme
Teče kompresor

Teče kompresor

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já jo, jen občas sem nějakej stálej zákoš vnutí jiný auto na který se nechám zlomit, ale naštěstí úplně vyjimečně, minulý týden Astru na výfuk a někdy 14 dní zpět Sprintera na desky a brzdič. Ale žádný složitý akce, nemám na to ani diagnostiku. A vlastně klimu, tu plním samozřejmě na všem...
-> Milan 136 22.12.23 20:29:20: Jsem myslel, ze se saskynem delate jen koncern.
-> Milan 136 22.12.23 20:29:20: Dobrá práce.
-> jans 22.12.23 20:22:07: V náhradě to neexistuje a origo po republice 100 ks ve skluzu. Jsem to provrtal a zakolíkoval vrtákem. Snad to nějakou dobu vydrží.
-> Milan 136 22.12.23 19:56:52: To je blbá závada, kór když není náhradní díl.
-> jans 22.12.23 19:55:09: Ty zarezly a strhnul se motorek. A ten díl prostě není k sehnání. Tak jsem to musel opravit.
-> Milan 136 22.12.23 19:27:02: Díky za odpověď. Jako může být to s tím zpracováním atd.
Jen jsem myslel, že jde o něco přímo s těmi stěrači, které jsi opravoval.
Jen jsem myslel, že jde o něco přímo s těmi stěrači, které jsi opravoval.
-> jans 22.12.23 19:05:26: ix 20.
Z roku 2012. Ale pocitově spíš 2002.
Na mě to působí jako japonec z devadesátých let.
To zpracování atd.
Z roku 2012. Ale pocitově spíš 2002.
Na mě to působí jako japonec z devadesátých let.
To zpracování atd.
-> Milan 136 22.12.23 18:57:30: Sracka no 

-> Milan 136: To je nějaká i20? Co se Ti konkrétně nelíbilo?
Včera jsem opravoval stěrače na tomhle. Jako sorry, ale to je dobrej shit 

-> minno 15.03.23 12:54:13: jj ignis po face ,hnus
-> minno 15.03.23 12:54:13: Ignis je sice trochu zvláštní autíčko, ale z čistě praktického pohledu naprosto geniální.
-> Syny 15.03.23 13:24:54: Taky se mi to líbí. Na pojížďky super.
-> michael 15.03.23 11:33:02: Nahodou, me se to celkem libi :)
-> michael 15.03.23 11:33:02: Proporciami mi to pripomína novodobý Ignis zozadu, aj to je hnus. Ale ten má aspoň normálnejšie svetlá.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hnus to je, ale na to, že se to prodává chvilku, tak už jich tu jezdí docela dost.Stejné je to ze Starii ta stojí na každém rohu.
-> michael: Hnus.
-> Jirik_Tuňák1983: Na ten někdo zapomněl 

-> michael 15.03.23 11:33:02: Kde to má konec? 

-> michael: nádhera
