Něco klepe Ar145 1.7 i.e. 77kw 8v

prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 05.06.2013 do 20.06.2013, založil/a Dr1v3R
řadit dle data
15:11:49
20.06.2013
Dr1v3R
eidy - zajimave ze ty rozmery souhlasi s druhym motorem take, spis chybka v mereni :)
23:48:36
19.06.2013
Eidy
-> Dr1v3R: Ojnice jsou v pytli. Třeba pro AR 75 je předepsaná díra 53,695 až 53,708. Ty 4 stovky s tím asi zamávají. Je teda fakt, že jsem rozebral jeden motor, kterej vrčel a byla tam ojnice, ve který se kdysi protočily šály. Díra taky oválná o 4 stovky, ale po výměně to vrčelo, dokud jsem to nekoupil já. A šály co jsem vyndal, tak byly všechny +- stejný. Když to složíš, tak to pojede a nějaký čas vydrží. Jenom to není úplně správný.
16:01:44
18.06.2013
Dr1v3R
imageshack.us/g/.../10200 898 tady foto ojnice + ložiska (2. řada nevím jestli je správně) - měl jsem je rozházené :)

- Ojnice sem proměřil, je přípustný rozdíl v ojnici 0.04mm ? Nebo dát jinou (mám jinou, ale budu ji muset vyvážit.) - můžu to "závaží" na ní strhnout pilníkem ? Nebo to musí být rovně na brusce?



-klika má rejhu hlubokou cca 0.01-0.04mm, půjde zalapovat ?

- první brus je 0.025mm, což je moc. :(
upraveno 3x, naposled 19.06.2013 15:51:47
15:40:31
18.06.2013
Hrabosh
Blbnu, myslel jsem klikovku ... ovalitu čepů že s tím chceš měřit.
12:24:08
18.06.2013
Dr1v3R
Hrabosh, o bishopu vim, ojnice budou z 99% v poradku.
22:40:20
17.06.2013
Hrabosh
Jinak na ty ojnice bych zvolil spíš mikrometr. Jestli tu ovalitu ale poznáš i šuplerou, tak už asi fakt nenasadíš. Na Alfistech taky (jak asi víš) doporučuje jeden borec vehementně Bishops460-G (aditivum do oleje, no flame!) ... ale ta lahvička stojí litr. Lil jsem to ted do svojí 156, když sem jí chudině prorazil vanu. Šály jsem pro jistotu měnil.
22:21:38
17.06.2013
Dr1v3R
Fotku ložisek zítra, ojnice proměřím taky zítra, šrouby se šroubují tak jak říkáš, jdou ok.
22:01:23
17.06.2013
Eidy
-> Dr1v3R: Dej fotku. Takže nejsou vydřený na plech? Minimálně zkontroluj ojnice šuplerou. Přeměř díru křížem. Tam jsou ojnice s drážkama v dělící rovině, že jo? A šrouby se zatahují do ojnice, že jo? Jak jdou smontovat? Jdou tam šrouby hladce? Jestli jsou ztuha, tak je to jasný.
21:57:53
17.06.2013
Dr1v3R
Ložiska vypadaj asi jako klika - neprotočily se. Jak zkontroluju ojnice ?

Přebroušení nebo vyleštění ?
upraveno 1x, naposled 17.06.2013 22:00:33
21:50:52
17.06.2013
Eidy
-> havlik: Díky

-> Dr1v3R: To je určo na přebroušení. Hlavně zkontroluj ty ojnice. Jak vypadají ložiska?
21:41:42
17.06.2013
Eidy
-> Dr1v3R: Nejdou fotky. Jak moc je to hrbatý? Ale to bude spíš na přebrus. A hlavně budeš mít natažený ojnice, takže nový ložiska se ti hned vysypou. Takže hlavy dolu, vytahat písty, vyndat ojnice, nechat je strojově srovnat kvůli ovalitě a pak to naskládat všechno zpátky. Čili tak zhruba 10000Kč.
21:36:03
17.06.2013
Kuladmin
-> Dr1v3R: nejdou ti ty obrazky
19:53:04
17.06.2013
Dr1v3R
-byli povoleny ojnicni loziska...Po sundani ojnice mi na klice loziska zustali.

Tak klika vypadá takhle, přeleštit ?Prostřední jsou ok, 1. a 4. je lehce cejtit nehtem(1 drážka)



[img]img515.imageshack.us/img5 15/.../img]



[img]img600.imageshack.us/img6 00/.../img]



[img]img42.imageshack.us/img42 /.../img]



[img]img834.imageshack.us/img8 34/.../img]



[img]img713.imageshack.us/img7 13/.../img]



[img]img713.imageshack.us/img7 13/.../img]
14:35:29
09.06.2013
Dr1v3R
Tak v hlavě nic. Levá proč "cvrlikala" nevím - není demontovaná.



v oleji byla voda...cca pullitru takže to bude chycený na klice
16:32:20
06.06.2013
Dr1v3R
tvoje otazka mela znit ze video 1 preslo ve video 2 respektive to co sem hodil jako druhe je oznaceny cislem 1 :D

Postupně určitě ne, jak jsem řekl jeden start v ten den byl naprosto bez problemu. další start v ten den cca po hodine zacalo delat to cvakani. Do TOHO bylo mirne sliset to cvrlikani - nevim jestli to ma s tim neco spolecneho, ale z toho cvrlikani jsem posuzoval to ze pist zarazi ventil zpatky do hlavy (ze tam je vybehane voditko ventilu).

Nicmene nahradni dily na motor mam. Tesneni by bylo take bezproblemu. Ale finance na pripadnej vybrus kliky by byl problem. Takze by musel nasledovat prodej (prasárna) - nepoznalo by to moc lidi - skoro to necvaká, jak jsem psal, hodne pridava ten mobil.....Ale to ted neresim, hlavy pujdou dolu, jeste nahodim sani jestli to je opravdu "tak hlasite" i za studena.



- ted odzkouseno za studena, cvaká jako zatepla. Teď mi přišlo že to opravdu leze spíše z pravé strany bloku než z levé.. Takže se asi něco dostalo k pístu.
upraveno 2x, naposled 06.06.2013 17:48:40
16:27:36
06.06.2013
Eidy
-> Dr1v3R: prodat to někomu jako ok auto je 1) sviňárna 2) tohle pozná i blbec.

To na druhým videu zní úplně jinak. A chcš tím říct, že nejdřív to bylo video č. 2 postupně to přešlo ve video č. 1?
16:20:05
06.06.2013
saskyn2
-> Dr1v3R: Hele a nechceš za nějakou simboliku ještě jednu 145ku na díly? Úkáčka to dotáhli na dílnu že to divně blafe že asi svíčky nebo klapka, no pak jsme zjistili že jsou skočený rozvody, tak v tom víc nehrabu- oprava by přesáhla cenu toho krámu, tak ted hledaj nějakej vrakáč kde by to chtěli a vyřešili likvidaci, tak kdyby sis to na sebe přepsal případně dotlačil papír o likvidaci tak by si to mohl zužitkovat, klika je na tom 100% ok řekl bych že to neni ani potkaný, jen skočenej řemen. Pokud budeš mít zájem tak ti pošlu telefon na majitele(umí česky)
15:48:53
06.06.2013
Dr1v3R
No ted jsou dve moznosti, prodat to nekomu kdo tomu nerozumi a mysli si ze to cvakat ma.

A nebo to rozebrat a doufat ze to nebude klika - nemam finance na vybrus.



moc hluku to neudělá, spíš to jen cvaká, ten mobil to dost zesílil.



ještě mne napadlo jestli to nemůže souviset s tímto -
VID 0004920130525-1726
- tohle bylo na začátku(po zahřátí). Když začlo cvakat "něco" slyšel jsem to stále, ale to se postupně ztratilo, nevím jestli to přehluší nebo už "necvrká".
upraveno 2x, naposled 06.06.2013 15:58:29
15:35:26
06.06.2013
Eidy
-> Dr1v3R: Těžko říct. Podle zvuku bych řekl jednoznačně ojnice. Ale jestli je to stejný bez ohledu na teplotu, tak bude asi klika ok.
15:32:50
06.06.2013
Karel.
-> Dr1v3R: dokud nerozděláš, tak nevíš
15:05:37
06.06.2013
Dr1v3R
Takže je vysoká pravděpodobnost že klika bude netknutá ?
14:09:51
06.06.2013
Eidy
-> Dr1v3R: Kdyby to za studena dělalo málo a za tepla hodně, tak je to rozhodně ojnice, případně klika. Jestli je to pořád stejný, tak by to mohl být pístní čep. Bejt to klika nebo ojnice, tak se to rozsype do 20km. Ať tak či tak, něco je hodně špatně. Rozhodně bys měl sundat hlavu a prověřit stav.

Jestli to dělá pořád stejně bez ohledu na teplotu, tak je možná něco špatně s ventilem, Ohnutej nebo co já vím co. Začni hlavou a pak budeš chytřejší.
10:34:27
06.06.2013
Dr1v3R
jj, dělá to za studena stejně jako za tepla.



Začlo to dělat okamžitě, jeden start byl ok, následující už byl k.o.

- po výměně pístů(mám v perfektním stavu) a ojnic (1 je k.o.), vyměnit olej nebo bude na chvíly stačit původní ?má naběháno cca 2hodiny a 50km.

1200 na selenii ted zrovna moc nemam.
upraveno 2x, naposled 06.06.2013 10:44:36
23:23:36
05.06.2013
Eidy
-> Dr1v3R: No, jak tak koukám na video, tak to nebude klika, ale spíš ojnice. Případně pístní čep. Spíš ta ojnice. Dělá to za studena stejně jako za tepla?
22:29:05
05.06.2013
Dr1v3R
A co ten interval mlácení?Odpovídal by ?Nebo to bude poznat třeba na svíčce?Když už né jinde (zvenku)
upraveno 2x, naposled 05.06.2013 23:02:23
22:24:47
05.06.2013
Dr1v3R
Eidy : No najezdilo se s tim cca 50km, podezrival jsem kliku.
22:22:15
05.06.2013
Eidy
-> Dr1v3R: vyťuká to důlky do hlavy, do pístu, sklepe to svíčku a nebude to zapalovat, šprajcne se mezi sedlo a ventil, zníčí sedlo, ventil, v nejhorším případě se může potkat píst s ventilem, pokud zůstane hodně viset.
22:18:00
05.06.2013
Dr1v3R
Ještě tedy možnost vyndat svíčku a otočit motorem ?
22:16:57
05.06.2013
Dr1v3R
imageshack.us/photo/.../i mg01809201306052126.jpg takhle vypadá sání kde to bylo - co by tam podložka vlastně způsobila ?

šroubek se vyndaval šroubovákem a pak teprve magnetem, takže proto ty škrábance
upraveno 1x, naposled 05.06.2013 22:19:41
22:16:08
05.06.2013
myschaak AZNP K.Hora
pokud je tam někde šroub a nejde otvorem po svíčce tak moc variant nezbejvá
22:13:28
05.06.2013
Dr1v3R
Takže sundat hlavu a zjistit jestli tam není něco?

Interval "cvakání" by souhlasil ?
upraveno 1x, naposled 05.06.2013 22:15:43
22:12:30
05.06.2013
Eidy
A nenabízí se odpověď sama? Nespadla tam i podložka nebo něco dalšího? Už jsem viděl spadlou podložku do válce a cvaká to hezky.
21:58:15
05.06.2013
Dr1v3R
Začalo tam něco cvakat, skoro jako kdyby to byla klika, což se modlím aby to klika nebyla..

začlo to cvakat vlastně okamžitě po tom co tatkovi do sani spadl sroub kterej sme tahaly ven magnetem, jedine mne napada ze by mohlo byt vybehane voditko ventilu. Tak doufám že to není klika

AR145 1.7 77kW 8v engine
Extreme Tyres