Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5858 příspěvků (zobrazeno 4351 až 4400) od 17.05.2013 do 10.04.2025, založil/a David29
řadit dle data
20:00:09
22.06.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Dneska jsem dojel se Žlutkou nějakého soba asi v dehtu jak mu to hulilo a moc mu to teda nejelo. Povídal něco o 180ti, ale já řadit teprve ze čtyřky na pětku a ta se tam moc neohřála protože přišel kruháč 1 Pak už mě to jen brzdilo v zatáčkách 3
01:41:53
18.06.2016
palinator
-> dragon_cb_cz:

Jojo, koukám Bošárna a dokonce z Jihlavy. 3

www.ebay.co.uk/itm/.../26 2271423278
01:38:14
18.06.2016
dragon_cb_cz
-> palinator: Vstřiky by měly být Bosch, takže předpokládám, že zbytek taky... ale zatím jsem to nemusel řešit 4
01:36:10
18.06.2016
palinator
-> dragon_cb_cz:

V Hondě je taky Denso?
01:08:19
18.06.2016
dragon_cb_cz
-> palinator: No ťuk ťuk, ale mě ta moje japonská nafta docela šlape 4 Ale jinak jo, tenhle motor je exemplárně nepovedenej a hlavně díly nehorázně drahý... Ale ortodoxní saabisti ho maj rádi - protože ty auta s ním většinou byly dobře vybavený, takže je na trhu dostatek mrtvolek na kanibalizování na díly 3
01:02:14
18.06.2016
palinator
-> dragon_cb_cz:

Už jsem si to taky nakonec našel. Pěknej hajzl zřejmě. Mně to bylo divný že by oprava čerpadla vyšla na takovej ranec u civilizovanýho motoru. Bejt tam Bosch tak bych řek že celkem pohoda oproti tomuto.

Ono celkově, Japonci a nafta, to je proti přírodě.3



E: Fiat měl asi jedinou větší naftu pětiválec 2,4 JTD že? Když už to měli takhle krásně modulární, tak tam měli frknout ještě jeden válec a možná by byl na světě konečně spolehlivej šestiválec TD.
upraveno 1x, naposled 18.06.2016 01:03:41
00:58:20
18.06.2016
dragon_cb_cz
-> palinator: 3.0V6 ISUZU D-MAX... jak tomu říkali u pOpelnic nevím, ale vím, že ten samej motor měl snad i Renault Vel Satis.
00:46:59
18.06.2016
palinator
-> dragon_cb_cz:

D308L = 3,0 CDTI?
upraveno 1x, naposled 18.06.2016 00:47:28
22:40:07
17.06.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: Tjn ale na to ty motory neumíraj tak často, ne? jako neříkám, že je to nějaký terno, ale při tvým nájezdu už by to případně skoro smysl dávat i mohlo...
22:36:37
17.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: bez turba a vstriku... Hm takže 20 za turbo a 150 za vstriky... Juchu...
22:34:09
17.06.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: No od Kučery se dá koupit komplet D308L za 70 tisíc bez DPH.



- kompletně osazený blok s hlavou včetně víka ventilů, rozvodových vík, řemenice, naftového čerpadla a rozvodů (bez turba a vstřiků)
22:29:10
17.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: jakej motor? O žádným nevím...
22:18:37
17.06.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: Tak to jsi na tom s nákladama myslím pořád dobře... Při tomhle nájezdu by se ti v případě problémů skoro i vyplatil ten fungl novej motor od Kučery 3
22:01:06
17.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: ruka se ze když začne brat vodu a včas se to chyti tak výměna tesnrni pod hlavama pomůže, hlavně mít olej nirne pres vrchní rysku a moc ho netocit dlouhodobe. Protože se strasne hřeje. Uvazuju o olejovem chladici...
21:59:09
17.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: jo no větší... Starter a silentbloky napravnice a motoru. Jo a ještě me prdla trubka na servo u řízení což byly náklady par kc jen ta výměna zabrala půl dne protože tam na nic není přístup. Ted budu měnit ty ventily a musím rozebrat vše co je mezi hlavama abych se dostal na cerpadlo..
21:56:03
17.06.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: A nějakej větší servis krom těch ventilů byl? Jinak už bys byl pod 1 Kč/km amortizace kupní ceny, to je celkem hezký... Jinak když bere vodu tak je u toho motoru už celkem konečná, ne?
upraveno 1x, naposled 17.06.2016 21:56:27
21:54:15
17.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: hele dával jsem za nej 50... Dali se sehnat levněji ale bud uz braly vodu, což me zatím jen spadne na určitou mez a dal nepadá a nebo to bylo ve vnitr jak po cikanech... A až to začne brat vodu tak to odvezu polakum aby me to predelaly na suchý vložky a mam nesmrtelnej motor...
upraveno 1x, naposled 17.06.2016 21:55:36
21:50:42
17.06.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: To je docela slušný skóre, kolik tě stál? Mě to chvílema občas lákalo ho koupit jen abych ověřil jestli je ten motor takovej shit jak všichni říkaj - ceny jsou totiž vesměs velmi mírné a naopak výbavy velice solidní... ale nakonec mě to vždycky přešlo.
21:47:44
17.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: 203000 při koupi z Německa a teď tam je cca 260000 mám ho necelej rok
21:43:09
17.06.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: OK... kolik už na tom motoru vlastně máš odmotáno ty a kolik má celkově?
21:42:13
17.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: ja to ani nehledal. Ty ventily odchazej tak nebudu riskovat...
21:37:03
17.06.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: Brrr, jetý to nikde nebylo? Vždyť za 10-15 tisíc se dá koupit celá 9-5 s mrtvý D308 motorem....
20:51:59
17.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: 6500kc bez DPH a čekám 10 dni. Objednano u Suchomela..
20:27:51
17.06.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: Auvajs 8 Ale tak zrovna tohle by z nějaký jiný D308 co umřela na vložkách mohlo jít sehnat, ne? A možná by to ani nemusel být takový ranec...



-> Jirik_Tuňák1983 17.06.16 12:29:24: Pěknej brejlovec 4
13:20:48
17.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983: na cerpadle mas dva elektro ventily no a je po nich takze jsem nepojizdnej
13:01:39
17.06.2016
Jirik_Tuňák1983
12:31:43
17.06.2016
Sejki - zrušená registrace
Me Saab umrel :(
12:29:50
17.06.2016
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: Kamarijád. 1
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 17.06.2016 12:29:50
12:29:24
17.06.2016
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: Kamarijád. 1
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 17.06.2016 12:29:24
23:00:39
14.06.2016
dragon_cb_cz
Dneska jsem měl chvilku se konečně trochu projet a 15 15 15 Pořád spousta věcí k vyřešení, ale ten rohlík na ksichtě... k nezaplacení 167
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od dragon_cb_cz vložen 14.06.2016 23:00:39
00:18:19
13.06.2016
dragon_cb_cz
-> skodaman: Myslím, že všechny 9-5 měly 4 bagy - řidič a spolujezdec čelní + stranový (v boku sedačky - pod plastovým krytem).



SE je myslím takový "střední" - nevím jak u 9-5 teda, ale obecně byla S (základ), SE (střed) a pak různý "lepší" až "top" - Griffin (s asymetricky oturbeným šestiválcem, výbava špičková včetně odvětrávaných předních seslí) a samozřejmě Aero (sportovní). Ale většina aut stejně měla nějaký příplatky a nebo naopak podivnosti - už jsem viděl Aero bez elektricky ovládanejch sedaček, nebo kombíka s šestiválcem ale jen v SE výbavě (toho si nadávám, že jsem nekoupil) atd... máš to v kůži?
23:31:06
12.06.2016
skodaman
-> dragon_cb_cz: Je tam, akorát sem se nikde nedopátral kolik má Airbagů. Co jsem četl tak SE verze je sociál ? 6 3
22:33:14
12.06.2016
dragon_cb_cz
-> skodaman: Jo jo, Italové měli podobnejch podivností kvůli daním a pojistkám hodně... Italský sobi jsou pravidelně nejdivnější ze všech 3 Viz ta moje 900NG Aero. Máš tam výhřev sedadel? U italskejc aut často chybí...
18:27:32
12.06.2016
skodaman
-> dragon_cb_cz: Díky :) UŽ sem ho našel 6 Je u snímače kliky . Jinak typ motoru je B205E a je to original Saab úprava pro Italii odkud auto je 6 Prý kvůli pojistce atd. Jede to opravdu pěkně, klidně se někdy domluvíme až budu mít cestu kolem 6
upraveno 1x, naposled 12.06.2016 18:35:53
14:50:18
12.06.2016
dragon_cb_cz
-> skodaman: Člověče, to nevím - nikdy jsem ho nehledal 8 Každopádně podle výkonu by to měl být B205L - až doteď jsem netušil, že ho dělali i do 9-5. Myslel jsem, že těch 141kW byla nějaká specialitka, ale co jsem teď hledal, tak to asi až tak zvláštní není... Ve starej 9-3 byl dost běžnej, akorát tam má jen 136kW (stejně jako B204L v mojí 900NG, ale ta má menší krouťák).



Je to prakticky stejnej motor jako měla 9-3OG Aero (B205R), akorát má menší turbo - Garrett T17 místo Mitsubishi TD04. Ale base boost mají stejnej (1 bar). Takže kdyby ti náhodou někdy odešlo turbo, tak tam bouchni rovnou myšáka a celkem výrazně tomu pomůžeš ve vyšších otáčkách 4 Parametrama by to mělo bejt o fous lepší než "obyčejná" 2.3 turbo... by mě docela zajímalo, jak to jede, ale věřím, že ne špatně.
upraveno 1x, naposled 12.06.2016 14:57:08
12:14:37
11.06.2016
skodaman
-> dragon_cb_cz: Fotky udělám. Nevěděl by jste kde Bych našel kód motoru ? Podle toho co je v návodu by měl byt u převodovky ale já ho nemohu objevit 6
10:24:42
11.06.2016
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 10.06.16 12:28:38: Ten samý den večer to nebylo lepší. Blondýny nemusí v pátek večer používat blinkry, čumět do stran a dávat přednosti? Hlavně ta jedna zavěšená na volantu na klokana stála za to. OII konby okopaná brutálně ze všech stran. Vůbec mě neviděla, prostě jela, čuměla jen před sebe a nevšimla se ani jak za ní křižuju. Kruháč nekruháč. Tzv. produkt dnešních autoškol.

Ta druhá byla taky dobrá. Pruh nepruh, chvíli vlevo chvíli vpravo, všechno bez blinkrů a jestli tam něco jelo nebo byla mezera příliš malá bylo fuk. Ostatní řidiči si přece přibrzdí, že?
23:11:27
10.06.2016
dragon_cb_cz
-> skodaman: Jo, je to moc fajn povoz, ale je potřeba počítat s tím, že to kdysi nový stálo přes mega (v případě Aera přes 1.5 mega), takže údržba je trochu dražší než na běžnej konfekci... Ale zas žádná tragédie a aut na díly je docela dost když na to přijde. A hlavně ten předfaceliftovej sedan co máš je podle mě fakt krásný auto... dej pak víc fotek 4
22:56:56
10.06.2016
skodaman
-> dragon_cb_cz: Ok. Díky. Jinak koukal sem a ta 6 odvetravaci sada tam není. Takže budu muset pořídit. Jinak je 9-5 parádní 6
16:11:52
10.06.2016
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Novější 5x110, starší (900C, 9000 a starší) měly tuším 4x108....
16:04:44
10.06.2016
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 10.06.16 14:41:27: A pak tě vyhodí z technický, že máš děravý kotouče. 3



Jakou má vůbec Sobolek rozteč? 5x110 jsem zatím našel. Nebo má jinou?
upraveno 1x, naposled 10.06.2016 16:10:07
14:41:27
10.06.2016
dragon_cb_cz
Jinak když už se tu jednou řešila ta Davidovo 9-5, tak tady je pár fotek jak vznikala: bubnikd.rajce.idnes.cz/Sa ab_9-5_Maptun_snoflinga
13:48:56
10.06.2016
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 10.06.16 13:30:11: Fajn je oproti té eletrice, že je to levné na repas a i samotné celé čerpadlo není drahé. To buď jde nebo nejde, chčije nebo nechčije. 3



Žádnej futuristickej vynález tam není, jen je celej předek hliníkovej.
13:46:14
10.06.2016
dragon_cb_cz
-> skodaman: Já tam mám myslím 5W40, ale ono i ten 10W40 bude v pohodě, když si budeš dávat bacha a nebudeš na to moc šlapat dokud se neohřeje. Což bys měl dělat tak jako tak 4 Jinak myslím, že s každou výměnou oleje je předepsaná i výměna svíček, ale mě jí teda David ani na jednom autě nedělal a šlapou úplně v pohodě.
13:33:53
10.06.2016
skodaman
-> dragon_cb_cz: Ok. Zeptám. Je to manuál. Jinak dneska olej 6 Snad by měl byt ok
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od skodaman vložen 10.06.2016 13:33:53
13:30:11
10.06.2016
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Hele nikdy jsem to nezkoumal, ale předpokládám, že klasiku - servopumpa je hnaná normálně klínovým řemenem, v krajních polohách to piští a trubek je tam jak na ropovodu 3 Elektroservo má elektrický čerpadlo, ne?



A na korekce do řízení je celkem háklivá 900NG, u 9-5 mi to ani na 17" nepřijde... asi jiná konstrukce přední nápravy? Ale přiznám se, že o tom dost prd vím...
12:35:04
10.06.2016
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 10.06.16 12:28:38: Jo a noťase spadlého ze sedačky na zem.

Nevím jak jsem to udělal, ale stihl jsem brzdit, troubit, zařvat něco o čůrákovi, pohrozit na něj pěstí a poprskat si palubovku drobkama z rohlíku, který jsem zrovna požíral. 3

Pak jsem ho viděl ještě jednou, páč u nás vykládal. 3



Jinak jaké máš u Sobolka servo? Kapalinové a nebo elektrohydraulické? Já mám klasickou kapalinu, kterou dělali asi 200 let a na jednu stranu bych možná byl raději za to elektrohydraulické apod. Páč tohle chce trochu větší ovládací síly, byť cítíš více kola, ale je to se širší gumou i náchylnější na korekce kvůli kolejím, dírám apod. Přijde mi, že elektrické posilovače nebo elektrohydr. na to tak háklivé nejsou a spíše čekají až volantem hneš ty. U Xantie jsem měl taky hydro, ale tam byl zcela jiný systém a tam se kola podle kolejí v podstatě nehnula pokud jsi netočil volantem ty a kvůli Diravi se to mnohem příjemněji rovnalo do klidové polohy.

Ale výše uvedené jsem pozoroval u více aut, která měla klasické hydraulické servo. Je to takové pro chlapy, protože i ta gigantická spojka je tužší než u těch dnešních fichtlů a brzda také. Asi jsem trochu zpohodlněl a o to pomaleji si zvykám. 3
upraveno 1x, naposled 10.06.2016 12:40:21
12:28:38
10.06.2016
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Auvajs... takže prověrka brzd a papučí na Volfíkovi v krizovém režimu?



-> skodaman: Pokud to je od saabisty, tak se zeptej, jestli to už nenechával dělat... mně psal na demontáž/čištění/montáž vany i s výměnou oleje David Bubník cca 3 hodiny práce (tzn 1500 Kč), ale to bylo na 900NG. Ta sada gumiček stála 230 Kč.



Jinak máš to v automatu nebo v manuálu?
07:43:36
10.06.2016
Jirik_Tuňák1983
Dnes jsem měl skoro facelift. Ruský kamionista mi nedal přednost a rozjel se z vedlejší přímo před můj čumák. 21
07:30:43
10.06.2016
skodaman
-> dragon_cb_cz: A kolik to stálo v servisu mohu-li se zeptat ? Mám to od Saabisty 6 Díky
Extreme Tyres