btw když se tu probíraly ty crashe
https://www.youtube.com/w
atch?v=USIJgAt9JdE
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
21:08:57
21.11.2016
21.11.2016
Nwkt
19:25:11
21.11.2016
21.11.2016
skodaman
Volvo 850 /v70 je Ted v rubrice bazar v SM
05:52:29
17.11.2016
17.11.2016
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: S autem co má xenony jsem jel jen jednou, takže z praxe nemůžu soudit, ale nedávno jsem něco hledal v katalogu Stualarmu a tam jsem zahlidnul jakousi tabulku s barvami výbojek. A u těch 6000 psali ze jako lepší, ale jenom za dobrýho počasí.
23:42:39
16.11.2016
16.11.2016
King
-> saskyn2: Mam na mysli ty full-led, kde si nejsem uplne jistej jestli je dokazou za kazdejch podminek dostatecne chladit.
23:26:05
16.11.2016
16.11.2016
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 16.11.16 23:18:48: A jo. Je tedy fakt, že za deště z toho taky moc odvařenej nejsem. Ono je člověk taky už starší, takže změny po průjezdu auta v protisměru hůře snáší, takže když pak jedeš v noci okresku kde to neznáš, tak bych si to dovedl představit i lepší výkon pro oko. To by chtěl ale člověk asi moc.
23:18:48
16.11.2016
16.11.2016
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Hele já mam nějaká osramky CBI, myslí že to má 5000K, jako vypadá to pěkně, ale v dešti už to je teda dost na hovno. Podle mě je nějaký rozumný kompromis 4700K.-> King: životnost ledkovejch světel myslíš denní nebo full led? Myslím že jako první se na tom podepíše omlácení od kamínků s následnou svítivostí na hovno, ale to bych vařil z vody.
23:01:24
16.11.2016
16.11.2016
Jirik_Tuňák1983
22:59:38
16.11.2016
16.11.2016
King
-> Jirik_Tuňák1983: Sakra, cislo 596 a momentalne vyrizujou 240tku
22:51:43
16.11.2016
16.11.2016
Jirik_Tuňák1983
-> King 16.11.16 22:49:08: Tak si utrhni lístek a stoupni si do fronty, teď jsem u přepážky já.
22:49:08
16.11.2016
16.11.2016
King
-> Jirik_Tuňák1983: Tezko rict. Po 4 letech a 180tkm jsem zadnou zmenu na xylofonech nepozoroval, ale vetsina z toho byla spis odjeta za svetla, na ledkovy denni sviceni. Pak je tady jeste podstatnej faktor - v jakym aute to je. Treba u mondea nevim ve firemni flotile, ze by nekdo resil vymenu fialky, ale u Vochcavek a Supu nekolikrat resili kradez celejch svetlometu :-) Spis bych me zajimala skutecna zivotnost LEDkovejch svetel...
22:46:03
16.11.2016
16.11.2016
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 16.11.16 22:37:17: Tak to ještě nemám. Barva, starty atd. OK. Dnes jsem úspěšně pokořil 105 000 km s orig. výbojkami. Nevím co tam dávají z fabriky, tipuji 4300K, má nějaký smysl ty 6000K a nebo zůstat raději u standardu?
22:37:17
16.11.2016
16.11.2016
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Poslední fáze většinou bývá fialová barva, ale to už je fakt úplně poslední fáze a hlavně se někdy stane že zdechne i bez varování. Jinak čím starší výbojka tím vysvícenější, tj. když nahodíš nové tak budou svítit určo líp. Životnost záleží na tom jestli to používáš i přes den, popřípadě i na počtu rozsvícení/zhasnutí. V neposlední řadě záleží na vypu a hlavně výrobci výbojky-čínské falzifikáty vydrží třeba 5000km, osramky/philips třeba 200tis. Bud budeš mít D1S nebo D2R
22:26:28
16.11.2016
16.11.2016
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 16.11.16 22:17:16: Pokrok nezastavíš.
22:25:24
16.11.2016
16.11.2016
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2: Ale jinej dotaz, jaká je +/- životnost xylofonových výbojek v bixenonových světlometech? Jde mi o to, jak se projevuje pokles jejich výkonu. Barvou, nebo osvitem? Ptám se jako blbeček, páč nemám s čím porovnat v rámci značky. A v podstatě nevím jaká je jejich výdrž obecně. Musí nárazník dolů, takže bych to příp. předběhl a vyměnil je dříve až bych jel na servis. Zatím svítí prakticky OK, ale abych věděl do budoucna. Já bych je klidně na jaře vyměnil, ale aby to nebylo zbytečné. Dík.
22:17:16
16.11.2016
16.11.2016
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Nikde nic takového nepíšu, nikde jsem netvrdil že jde o nějakou značku, ale o věk, což tady ted v podstatě potvrzuješ.
22:15:28
16.11.2016
16.11.2016
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Ano, máš pravdu, asi jsem to napsal špatně, nejsem soudní znalec, určitě tam může být x dalších příčin jako je věk případně zdravotní stav řidiče, váha vozů(nemám čas hledat co je těžší) a další. Nicméně fatální destrukce staršího vozu je viditelná na první pohled( samozřejmě něco je i od hasičů)
22:14:51
16.11.2016
16.11.2016
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 16.11.16 21:14:17: Od kdy neměla A4 zapuštěné kliky, tj. rok? Bůhví jak by kdyby. Mezi těma autama může být klidně 15 let. Ocele, výpočty, technologie a postupy jsou dnes už jinde. Mohl potkat Fabii III, OII, Hjondé a mohlo to být opačně. Nicméně bych se nesnažil vyvracet bezpečnost Saabů a Volv, která vždycky patřila k jedněm z nejbezpečnějších. Některá jejich řešení nemají mnohá auta ani dnes a nebo za příplatek k jiným sedačkám apod.. Chápu, že džambo si jede až fanaticky svou, ale ty jedeš směrem, že jsou to nebezpečná auta a jejich sedlání se rovná jisté smrti. Takže si nemáte co vyčítat.
21:56:01
16.11.2016
16.11.2016
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Hele, neříkám že nemůžeš mít pravdu, ale tvrdit co rozhodlo bych byl fakt opatrnej... nevím kolik máš informací, vypadá to, že asi celkem dost, ale nad tím "co rozhodlo", by se asi zapotil i soudní znalec. Stejně tak bych z jedný nehody nedělal závěr, stejná auta v jiné situaci mohla dopadnout naopak.
Ale souhlas, dopředu to jde. Já za sebe jsem fakt rád, že bezpečnost která třeba v těch 70tých a 80tých byla něco naprosto vyjímečného (viz třeba ta C900) je dneska prakticky standard u všech "západních" (tím pochopitelně myslím i Japonce a Korejce) značek i v těch nejnižších třídách a že tyhle debaty vůbec dávají smysl. Šance přežít nečekanej vejlet ze silnice protože v zatáčce je zrovna ledová plotna i v nejobyčejnější fóbii za jednu vejplatu je něco, co 20 let zpátky bylo rezervováno pro nemnohé....
Ale souhlas, dopředu to jde. Já za sebe jsem fakt rád, že bezpečnost která třeba v těch 70tých a 80tých byla něco naprosto vyjímečného (viz třeba ta C900) je dneska prakticky standard u všech "západních" (tím pochopitelně myslím i Japonce a Korejce) značek i v těch nejnižších třídách a že tyhle debaty vůbec dávají smysl. Šance přežít nečekanej vejlet ze silnice protože v zatáčce je zrovna ledová plotna i v nejobyčejnější fóbii za jednu vejplatu je něco, co 20 let zpátky bylo rezervováno pro nemnohé....
21:14:17
16.11.2016
16.11.2016
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Rozhodla celková tuhost karoserie, naopak ta A4 to dostala víc na řidiče.
21:08:57
16.11.2016
16.11.2016
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 16.11.16 16:42:48: Podle foto to každému z nich vyšlo s jiným přesazením. Viz. ve vedlejším tématu probírané IIHS. Takže spíše náhoda, jak píšeš, jinak z toho mohli vylézt (být převezeni) oba dva.
20:41:54
16.11.2016
16.11.2016
saskyn2
-> Jumbo: Pro porovnání životní prostor v té A4, z toho je snad celkem vidět které auto, jak říkáš dopadlo řádově hůř...
20:27:25
16.11.2016
16.11.2016
saskyn2
-> Jumbo: Co znamená "plné rychlosti"? To je 200, nebo snad 55km/h? Kdyby to bylo v plné rychlosti tak z toho auta nezbyla ani zadní náprava to mi věř.
Tak logicky je Audina taky dost pomuchlaná, na tom nevidím nic zvláštního, není to tank Nicméně Tvé hodnocení stavu „střecha Volva se zdá docela "rovná" a AUDI má zlomené sloupky a dveře“ by mě snad i rozesmálo, kdyby se nejednalo o tragickou událost.
To by mě zajímalo co ted příjde za vysvětlení "nevysvětlitelného“ když "rovná" střecha nezabrala. Bud to musí být tím 100% tím že na Volvo někdo přidělal přední podběhy z nové Octavie-proto to bylo tak měkké, případně bylo moc „nový“ -auta z devadesátých let mají lepší železo takže jsou určitě bezpečnější. Poslední možnost je, že to celé někdo nakreslil v malování aby poškodil majitele starších aut, děcka neblázněte a smiřte se s tím že prostě lidi ve starých autech umírají častěji...
Tak logicky je Audina taky dost pomuchlaná, na tom nevidím nic zvláštního, není to tank Nicméně Tvé hodnocení stavu „střecha Volva se zdá docela "rovná" a AUDI má zlomené sloupky a dveře“ by mě snad i rozesmálo, kdyby se nejednalo o tragickou událost.
To by mě zajímalo co ted příjde za vysvětlení "nevysvětlitelného“ když "rovná" střecha nezabrala. Bud to musí být tím 100% tím že na Volvo někdo přidělal přední podběhy z nové Octavie-proto to bylo tak měkké, případně bylo moc „nový“ -auta z devadesátých let mají lepší železo takže jsou určitě bezpečnější. Poslední možnost je, že to celé někdo nakreslil v malování aby poškodil majitele starších aut, děcka neblázněte a smiřte se s tím že prostě lidi ve starých autech umírají častěji...
16:42:48
16.11.2016
16.11.2016
dragon_cb_cz
-> saskyn2: No, z tý fotky a článku je prd poznat, ale spíš bych tipoval, že tam právě rozhodla nějaká blbá náhoda spíš než stáří (nikde tam nevidím informaci o rozdílu stáří 10 let).
S těma bezrámovejma oknama máš pravdu - to mi nedošlo, takže beru zpět. Ale s tím bagem to podle mě trochu fail je (už jen protože tady prostě volant byl natočenej "ideálně").
Jinak já rozhodně netvrdím, že v moderních autech progres v bezpečnosti není - je, a velkej. Ale není to úplně přímočarý, že vždycky novější == lepší, fakt je to kus od kusu. 900C je pochopitelně dost extrém, takže se s tím dobře machruje Ale určitě bys našel i spoustu jinejch příkladů, kdy moderní auto dopadlo jako relativní zklamání. Ale to by chtělo statistiky z reálnejch nehod, jinak je to dost teoretický tlachání.
S těma bezrámovejma oknama máš pravdu - to mi nedošlo, takže beru zpět. Ale s tím bagem to podle mě trochu fail je (už jen protože tady prostě volant byl natočenej "ideálně").
Jinak já rozhodně netvrdím, že v moderních autech progres v bezpečnosti není - je, a velkej. Ale není to úplně přímočarý, že vždycky novější == lepší, fakt je to kus od kusu. 900C je pochopitelně dost extrém, takže se s tím dobře machruje Ale určitě bys našel i spoustu jinejch příkladů, kdy moderní auto dopadlo jako relativní zklamání. Ale to by chtělo statistiky z reálnejch nehod, jinak je to dost teoretický tlachání.
16:33:29
16.11.2016
16.11.2016
Jumbo
-> saskyn2: Šlo mi o to, že v plné rychlosti nabral stojící stříkačku a kabina byla OK.
A k tvému odkazu. Je vidět, že i ta Audina je dost pomuchlaná, i když fotka stojí za velké kulové. Ale zase usuzujeme bez znalosti všech proměnných, třeba jestli byl řidič připoutaný, nebo ne, taky 150 kg a 2 metry borec dostane jiný náraz, než 70 kg a 165 cm. Z dostupných informací nejde říct, které auto dopadlo řádově hůř.
Navíc co vidím na té fotce, tak se zdá že Volvo dostalo ránu víc na stranu řidiče, střecha Volva se zdá docela "rovná" a AUDI má zlomené sloupky a dveře, kdoví jak to bylo...
A k tvému odkazu. Je vidět, že i ta Audina je dost pomuchlaná, i když fotka stojí za velké kulové. Ale zase usuzujeme bez znalosti všech proměnných, třeba jestli byl řidič připoutaný, nebo ne, taky 150 kg a 2 metry borec dostane jiný náraz, než 70 kg a 165 cm. Z dostupných informací nejde říct, které auto dopadlo řádově hůř.
Navíc co vidím na té fotce, tak se zdá že Volvo dostalo ránu víc na stranu řidiče, střecha Volva se zdá docela "rovná" a AUDI má zlomené sloupky a dveře, kdoví jak to bylo...
15:57:06
16.11.2016
16.11.2016
saskyn2
-> Jumbo: Asi nerozumím co má dokazovat když to nahulí do stříkačky??? Ale na tom prvním odkazu je to vypadá dobře, to asi jo, ale protože je to nějakej malinkatej Yaris z roku nebreč...jak říkám nový auto je někde úplně jinde Tak třeba tohle, to určitě taky není fingované a proč asi v Audině přežil a ve Volvu ho posbírali? Velikostně stejný auta, ale těch 10 let stáří rozhodlo...
www.policie.cz/clanek/dop ravni-nehoda-se-zranenim-a -umrtim.aspx
www.policie.cz/clanek/dop ravni-nehoda-se-zranenim-a -umrtim.aspx
13:34:22
16.11.2016
16.11.2016
Jumbo
-> saskyn2: Není reál, jako reál, tohle dopadlo trošku jinak...
www.autojunk.nl/2010/.../ crashtest-%E2%80%93-volvo- 940-vs-toyota-yaris
A tady jeden docela srandovní...
A dvě, co rozhodně nikdo nefingoval...
www.volvoforums.org.uk/sh owthread.php?t=96201
www.autojunk.nl/2010/.../ crashtest-%E2%80%93-volvo- 940-vs-toyota-yaris
A tady jeden docela srandovní...
A dvě, co rozhodně nikdo nefingoval...
www.volvoforums.org.uk/sh owthread.php?t=96201
11:39:35
16.11.2016
16.11.2016
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Ono v reálu stačí abys měl jinak natočenej volant a už ten airbag nefunguje 100% jak by měl. Taky to CC je taky stará vrána z roku 2008, navíc bezrámová okna, takže si potvrdil přesně to co jsem říkal, auto z roku 2014 je na tom už zase úplně jinak. Ten test z toho roku 1982 teda všechna čest, to musím uznat máš pravdu, jen je taky otázka v jaké je to rychlosti, popřípadě v jakém stupni rozkladu korozí to auto bude v dnešní době. Jinak tohle si už určitě viděl že, to vypovídá za vše...
11:15:50
16.11.2016
16.11.2016
dragon_cb_cz
-> saskyn2: No spíš narážím na to, že se hlava a pytel pořádně nepotkaj a dveře u řidiče zmizí - srovnej s tímhle:
A C900 byla bezpečností ne roky ale desítky let napřed před konkurencí (neplést s 900NG co přišla po ní - ta na tom naopak byla dost bledě). Tenhle konkrétní IIHS test se v té době asi nedělal (nebo minimálně video najít nemůžu), takže přímý porovnání nenabídnu. Ale jsem si dost jistej, že 10x hůř bych na tom fakt nebyl.
Podívej se třeba tady: - rok 82, auto se vyrábělo od roku 78. A dopadne při čelním nárazu líp než jedničková Okta (o 20 let mladší).
A nebo trochu méně vědecky
A C900 byla bezpečností ne roky ale desítky let napřed před konkurencí (neplést s 900NG co přišla po ní - ta na tom naopak byla dost bledě). Tenhle konkrétní IIHS test se v té době asi nedělal (nebo minimálně video najít nemůžu), takže přímý porovnání nenabídnu. Ale jsem si dost jistej, že 10x hůř bych na tom fakt nebyl.
Podívej se třeba tady: - rok 82, auto se vyrábělo od roku 78. A dopadne při čelním nárazu líp než jedničková Okta (o 20 let mladší).
A nebo trochu méně vědecky
00:27:41
16.11.2016
16.11.2016
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Tak to víš že jsou různý druhy testů, ale vzhledem k předsazení dopadlo relativně dobře ne? Nebo máš nějaké video s nějakým 20 let starým autem které by v případě takovéhle rány dopadlo líp? Když bys takovouhle ránu udělal v tebou zmíněném Saab-u 900 tak dopadneš 10X hůř
23:19:27
15.11.2016
15.11.2016
dragon_cb_cz
-> saskyn2: No hele, na téma iluzí:
Ono jedna věc je udělat auto na NCAP, druhá věc na IIHS test a třetí věc na "real life". A Švédové tohle prostě uměli/umí... nejsem kvalifikovanej srovnávat V70 a O3, ale že existujou druhy kolizí, při kterých bych raději seděl ve 30 let starém Saab-u 900, než v něčem moderním, tím jsem si teda sakra jistý. Čímž neříkám, že neexistujou jiný situace, ve kterých by to bylo naopak.
Což mi připomíná:
Ono jedna věc je udělat auto na NCAP, druhá věc na IIHS test a třetí věc na "real life". A Švédové tohle prostě uměli/umí... nejsem kvalifikovanej srovnávat V70 a O3, ale že existujou druhy kolizí, při kterých bych raději seděl ve 30 let starém Saab-u 900, než v něčem moderním, tím jsem si teda sakra jistý. Čímž neříkám, že neexistujou jiný situace, ve kterých by to bylo naopak.
Což mi připomíná:
17:37:47
15.11.2016
15.11.2016
Jumbo
-> saskyn2: Nebyl jsem fanda, dokud jsem do toho nesedl... Ale mas pravdu, nema smysl to resit, kazdemu po chuti...
16:15:54
15.11.2016
15.11.2016
saskyn2
-> OndraKrupi 15.11.16 10:30:36: Tak vzhledem k tomu, že Jumbo v nějakém jiném tématu psal že by v případě nehody raději seděl ve 20 let staré popelnici než ve trojkové oktávce, tak musí být bud blázen, nebo totální fanda, což pak hodně vysvětluje Ale nač někomu brát iluze, nechme to být.
15:30:54
15.11.2016
15.11.2016
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Rudy130: Já budu shánět 17ky kola na léto, ale jiná. ;-)
Takže moje původní 16ky budou teď taky na prodej.
Takže moje původní 16ky budou teď taky na prodej.
15:15:44
15.11.2016
15.11.2016
Rudy130
Kola prodána
10:30:36
15.11.2016
15.11.2016
OndraKrupi
-> havlik: Tak zrovna Jumbo díky tomu jaká všechna auta řídil v tomhle bude mít velmi dost porovnávacích informací.
Jinak i mě překvapilo, kolik možností to auto má, jak jsou tam některé věci řešeny.
Jinak i mě překvapilo, kolik možností to auto má, jak jsou tam některé věci řešeny.
10:30:16
15.11.2016
15.11.2016
saskyn2
Žádnej zázrak to není, ale vyloženě špatný to taky není, jízdníma vlastnostma se dá přirovnat k B5 Passatu.
09:20:01
15.11.2016
15.11.2016
Jumbo
-> Pavel P@nkáč: Já si nekupoval leštěnku na předvádění a chlubení se, ale pracanta, takže nějaké oděrky neřeším, s tím jsem to i koupil. A fráze "sedl do toho z Formana" je taky trochu zavádějící, v práci máme nové služebáky a upřímně radši jezdím v tom Volvu.
Každý podle chuti, já bych neměnil.
Každý podle chuti, já bych neměnil.
23:32:39
14.11.2016
14.11.2016
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
20:56:50
14.11.2016
14.11.2016
Jirik_Tuňák1983
-> havlik 14.11.16 20:06:53: To nebudu komentovat, musel bych tě nazvat čurákem.
20:06:53
14.11.2016
14.11.2016
havlik
-> Jirik_Tuňák1983: Jo skoro jako ty
19:43:02
14.11.2016
14.11.2016
Jirik_Tuňák1983
-> havlik 14.11.16 18:49:43: Tak z toho auta má radost i když je to vůz ve stáří mnohých Felicií, no a teď s tím jel to Skotsko nebo kde to byl. Připadáš si zajímavej?
18:49:43
14.11.2016
14.11.2016
havlik
-> Pavel P@nkáč:
18:46:18
14.11.2016
14.11.2016
Pavel P@nkáč
-> havlik: ono když do toho zkočíš z formana tak asi dobrý jinak jestli je to to volvo co bylo na pohofestu Jumbovo tak stav jeho vozu od pohledu docela katastrofa:)
16:13:31
14.11.2016
14.11.2016
Jumbo
-> havlik: Je to asi o člověku, mě to auto hodně oslovilo...
13:23:52
14.11.2016
14.11.2016
havlik
-> Jumbo: Tak nevim V70 jsou něco málo najezdil jak řidič, tak o něco víc jako závaží, ale rozhodně jsem se z toho nijak neposral, jako je to vcelku slušně odhlučněný tak asi neslyšíš že tam něco mrdá a mlátí. to asi jo.
12:15:18
14.11.2016
14.11.2016
Rudy130
Nechce někdo alu na volvo? R17 7,5j dvě pneu ok a dvě na výměnu. Někomu tady bych je dál za 6000
12:04:31
14.11.2016
14.11.2016
Jumbo
-> havlik: Hele je to tak, ty sedačky a celkový pocit z auta jsou mazec. Řídil jsem hromadu i novějších aut, ale jak jsem sedl do Volva, málem jsem borcovi nacpal hotovost ještě před tím, než jsem si to vůbec promyslel... A ohledně toho samého mě varovali i borci na Volvo föru, že to tak může působit, já tomu sám nevěřil... Neříkám, že to je nejdokonalejší auto na světě, ale strašně lehko se při prvním svezení přehlíží chyby...