Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5786 příspěvků (zobrazeno 2501 až 2550) od 17.05.2013 do 01.04.2024, založil/a David29
řadit dle data
17:05:08
01.04.2020
dragon_cb_cz
I druhej:
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od dragon_cb_cz vložen 01.04.2020 17:05:08
17:04:29
01.04.2020
dragon_cb_cz
Prostě top 15 Jeden:
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od dragon_cb_cz vložen 01.04.2020 17:04:29
15:19:24
01.04.2020
King
-> Bukaj: To bych z nej asi vykvet :-) Tohle mi hlava proste nebere - nekde v kanclu se ty spunty v usich daji nejak pochopit, ale kdyz se clovek pohybuje a maka venku? Ja si treba neumim predstavit bezet po lese nebo jet na kole a bejt zahlusenej muzikou - to uz jsme fakt tak zdegenerovany? ...tak, a je to jasny - takovyhle otazky obvykle kladou starci3
09:01:04
01.04.2020
dragon_cb_cz
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 31.03.20 22:49:59: Jj černý pětidvířko s plynem a koulí. Pro Bukaje myslím celkem praktický auto, pokud nechce dodávku.

-> Pavel P.. 31.03.20 22:49:18: Roky neodkecáš, nejmladší z nich letos slaví 22 let. A jelikož většina jsou dovozový kusy, ve svý době hojně stáčený, tak už mají odslouženo - většinou se v inzerci pohybují okolo nájezdu 300 tisíc, takže reálně klidně těch 400 a víc můžou mít. A tam už je to pak jako u každýho auta - o údržbě.

Já si ale zrovna na 900 v tomhle směru úplně stěžovat nemůžu. Když pominu opravy po koupi (což prostě beru jako zanedbanou údržbu předchozích majitelů za těch 20 let) tak jsem řešil jen to pitomé lanko spojky (dvakrát, prostě šmejd) a jedno horní uložení předního tlumiče (druhé už se taky ozývá, je to známý slabší místo). Jo a těsně po koupi ještě foukla nějaká hadice u intercooleru. Jo a těsnící gumičku ve ventildeklu a kousek hadice dohromady asi za 150 Kč. Takže žádný drama, ale jezdím s tím málo.

Myslím, že s přihlédnutím k věku nic tragického. Asi jsou i větší "držáky", ale jak říkáš, jsou to spíš otravný drobnosti než něco zásadního. Na druhou stranu, z pohledu jízdní dynamiky je tam cena/výkon dost bezkonkurenční (u turba). A na tohle stáří a cenovou hladinu i výbava bývá slušná (automatická klima, výhřev sedaček a bývá i tempomat).

Celkově myslím, že pro takovýho "mazliče" jako Bukaj to nemusí být špatný auto. Že to z pohledu jeho podnikání není volba rozumu je pochopitelně jasný 3
00:59:03
01.04.2020
Bukaj
-> saskyn2: Aha, to mi nějak zapadlo, četl jsem jen toto: -> saskyn2 29.03.20 11:30:03:
A černej nahnilej nepojízdnej krám za spoustu peněz je to poslední, co domů potřebuju3
I když - zákazníci by se asi divili a někteří v důchodovém věku by možná měli problém pochopit recesi - zvláště v této době...1
00:37:15
01.04.2020
saskyn2
-> Bukaj 01.04.20 00:32:18: Marečku, si velmi nepozorný student!!! -> saskyn2 29.03.20 12:33:29:
00:32:18
01.04.2020
Bukaj
-> saskyn2 31.03.20 22:30:32: Třeba proto, že jsi sem ten odkaz zapomněl vložit? 3
-> King 31.03.20 23:18:52: Je pravda, že kolega je na hluk citlivý a když já nebo on dělá s nějakým strojem, je naše komunikace jak blbého s hluchým - on totiž pod těmi "otíkovskými" sluchátky (moderní verze od HQ) má v uších ještě takové bezdrátové "pecky", do kterých si pouští při práci audioknihy, případně telefonuje a hrozně mne tím vytáčí - nejen, že na něj musím řvát, ale ještě vše musím dvakrát opakovat - slyší až poté, co sundá hluchátka a dvakrát poklepe na ty "pecky" a já z něj jsem na prášky. Navíc když si zničehonic začne povídat pro sebe, tak nikdy nevím, jestli mluví na ,mne nebo na někoho do telefonu. A nenechá si vysvětlit, že toto jednání je značně nespolečenské, když děláme spolu...8
Oproti tomu můj sluch - navzdory tomu, že nepoužívám ochranu - je stále na plusmínus stejné úrovni a stále slyším i vysoké frekvence, které jiní muži mého věku už neslyší...3
23:42:23
31.03.2020
King
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, kdyby jenom dodavek!3
23:38:49
31.03.2020
Jirik_Tuňák1983
-> King 31.03.20 23:35:26: Jojo, Beroun, kopec, 105 a nárazníky dodávek za prdelí. Skvělý pocit, kterému se nic nevyrovná..1
23:35:26
31.03.2020
King
-> Jirik_Tuňák1983: No, uplne si predstavuju jak nekdy v roce 2004 se v noci vracim ze škochtlí ze sluzebky z Klatau a pri drceni krpalu na dalnici za Berounem si vychutnavam kazdicky ton larga z Novosvetske a do kabiny doleha jen lehky aerodynamicky svist vzduchu....oh wait! rekl jsem “škochtli “?! 3
upraveno 1x, naposled 31.03.2020 23:35:50
23:19:41
31.03.2020
Jirik_Tuňák1983
23:18:52
31.03.2020
King
-> saskyn2: ...a pomocník mi mohl na ochranu před hlukem jezdit s dobovými ochrannými sluchátky3 Bukaj nemusí, po létech v Š130 sluch otupí :-)
23:12:56
31.03.2020
saskyn2
-> Pavel P..: No hlavně ta razdvatrojka by byla stylovka. Úplně vidím Bukaje jak s pomocníkem vytahuje sekačku na márách a nese jí k luxusní vilce aby posekal zelenou střechu3
22:49:59
31.03.2020
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bukaj: ten od Nymburka, to je ten za 15tis? Vypadá schopně
22:49:18
31.03.2020
Pavel P..
-> saskyn2: je fakt že ta troska bude možná i spolehlivější3

-> Jirik_Tuňák1983: před dvěma týdny jsem s nim mluvil o tom... zrovna přijel nějakou pujčenou nákupní taškou, že soba má v servisu... je fakt že to asi před dvěma roky dostal od někoho kdo mu dlužil prachy... najeto to ale nemělo nijak moc, snad kolem 150tis. ale sere se na tom kde co, od vypínačů, čidel, přes hadice, klouby poloos až po el. svazek..

-> dragon_cb_cz: je to ta novější.... on si toho sám moc neudělá, takže do servisu musí i s blbym přepínačem.... skoro bych to tim přirovnal k takový odjetý feldě kde se vysíraj sice drobnosti ale pravidelně3
22:37:45
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> Pavel P.. 31.03.20 22:27:45: Jestli je to 97, tak to už je "nová" 900. A ne že by se na tom nemělo co posrat, ale je to v zásadě dost jednoduchý auto. A ty různý prkotinky kolikrát dokážu i opravit i já, to Bukaj dá i ve spánku.
22:35:36
31.03.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Pavel P.. 31.03.20 22:27:45: I když je to možné a vzhledem ke stáří zmiňovaného vehiklu vlastně i pravděpodobné, k tobě mi kamarád má, známej má, soused říkal atd. vůbec nesedí. 3
22:30:32
31.03.2020
saskyn2
-> Pavel P..: Však Bukaj říkal že chce něco co se sere aby nevyšel ze cviku. Akorát nevím proč nechce tu 1203 z mého odkazu, taková pěkná je3
22:27:45
31.03.2020
Pavel P..
-> Bukaj: hodně štěstí se starym Saabem... kamarád má 900 coupe z roku tušim 97... furt se mu na tom něco sere, věčně to má na servisu.
20:34:36
31.03.2020
Jozka
-> Bukaj: To mi povídej..8
20:27:21
31.03.2020
Bukaj
-> Jozka: Mnoho aut - Bukajova smrt3
19:51:53
31.03.2020
Jozka
-> Bukaj: Koukám abych začal nahánět toho se "stodvácou v nový kastli"..3
19:18:50
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Jo ono je to jen za 54? Aha, jsem nějak myslel, že víc... za tu ceny bych úplně nečekal zázraky, byť je to jen atmosféra, což cenu výrazně sráží. Že bude za tuhle cenu fakt bez koroze, na to moc nevěřím - to už by to dávno někdo rozebral na díly 3
19:14:44
31.03.2020
Bukaj
19:14:14
31.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: To je ta bílá, co Ti jí tu furt předhazuju :-D
18:53:45
31.03.2020
dragon_cb_cz
18:51:12
31.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tak tamta za cca 50 KKč se zaplacenou ekodaní a údajně "bez koroze" by mne lákala :)
A Lowcost já rád, ale ne shnilý lowcost 3
18:44:28
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 31.03.20 18:23:14: Pokud to má být low-cost, což ty rád, tak na C900 nekoukej. To už prostě má veteránskou cenu a tak či onak v tom skončíš za 200-300 tisíc. Ty NG900 jsou teď fakt na totál cenovém dně - viz ta moje za 3 litry.
18:23:14
31.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 31.03.20 18:19:05: Aha, no, tak už se vidím, jak tu na zahradě mám rozdělanýho Saaba a dělám rozvody, hlavu atd 3
Ale já prostě chci auto bez koroze - aspoň jedno8
To asi budu muset fakt koupit tu 136GL od souseda, ale tím si moc neodpočinu od škodovek. Sice je zdravá, ale hezká rozhodně není - je na ní fůra práce, aby vypadala dle mých představ...
Tak asi se časem pojedeme mrknout na toho plyňáka k Nymburku...6
18:19:17
31.03.2020
Bukaj
-> Bukaj: Aha, tak nezmizel, jen ho prodejce vystavil znovu s dnešním datem :-D
18:19:05
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 31.03.20 18:11:01: To jsi hodně optimista. Na "normální" Saaby (tzn řekněme rok 93 a dál - motory B2x4 a B2x5) si účtuje David za rozvody něco okolo 50 tisíc. Plus mínus, záleží co se při tom všechno dělá, ale typicky se současně s nima dělá i GO hlavy, protože stejně musí dolů, takže je ideální příležitost udělat prevenci před spotřebou oleje (gufera na ventilech), těsnění pod hlavou atd. Resp. ona myslím nemusí dolů úplně nutně, ale co jsem pochopil, tak těsnění hlavy je i mezi hlavou a prsama rozvodu a tím, že jdou prsa dolů, tak se to tam povoluje a nechce riskovat, že to tam začne zlobit, takže je podmínkou, že to udělá komplet. A když už je to rozhozené, tak proč to rovnou nepřekroužkovat, že jo...

Jestli je to stejně i tady na těch veteránech nevím. Takový auto tam mají jednou za uherák. Můžu se ti zeptat až tam povezu tu 9-5 na výměnu převodovky.

Obnova náplně klimatizace je něco, co by se mělo dělat každý rok, tím bych se nevzrušoval.

Na auta bez koroze moc nevěřím. Vždy jde jen o to kde a jak moc jí bude.
18:18:25
31.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tak plyňák od Nymburka je prodanej - inzerát dnes zmizel :-(
18:11:01
31.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tak předpokládám, že kdybych nechal rozvody udělat u Tvého dvorního Saab mechanika, tak ybch se do desítky vešel, ne? To je na dalších 300 tisíc rozumná investice1
To mne spíš znepokojuje formulka "nová náplň klimatizace" (tzn že je tam únik a na prodej se to nafouklo?), ale stejně jsem nikdy nechtěl auto s AC :-D . Pokud je opravdu "bez koroze", tak bych do toho šel...5
17:55:34
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 31.03.20 17:38:46: Náhon přední, Saab to tak měl vždy, už v 50. letech. Rozvody vydrží nesmysl, ale to je právě trochu ta potíž - ten nesmysl bývá někde okolo těch 300 tisíc a není nerealistické předpokládat, že přesně když na ně dojde, tak to někdo bude prodávat (protože jsou drahé). V tomhle je dobrý ten plyňák z Nymburka, kde by měly být dělané. Ono jsou hlučné dlouho před tím než je to problém, ale je to OHC motor, takže ten řetěz je prostě dlouhý a v určitou chvíli kapacita napínáku dojde...

Servořízení bylo na 900 určitě už od roku 79. Jestli ho měly všechny nebo ne nevím, tipoval bych, že ano.
17:38:46
31.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Aha, rozvody - jsem si nějak ze škodovek zvykl, že tohle je věc, která je nesmrtelná a maximálně obtěžuje hlukem tak dlouho, dokud ji nevyměním 8
Řízení to má s posilovačem?
A blbý dotaz - náhon to má na předek, nebo na zadek?
6
16:21:43
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 31.03.20 16:12:44: Tak u 31 let starého auta s 350 tisícema na hrbu může kdykoliv odejít cokoliv. Tyhle starouše moc neznám, vím že speciálně u těch silnějších (což tenhle není, ale to ho z problémovosti úplně nevylučuje) byly relativně slabým článkem převodovky. Řízení se prý tak po 150 tisících umí přihlásit o GO. Motor (B202) je při pravidelných výměnách oleje prakticky nesmrtelný. Blbý je dělat rozvody - mám pocit, že jejich dostupnost na tenhle motor už je problém. Plus je to teda docela operace (ideálně při tom hlava dolů atd). Plus koroze karoserie.

Obecně C900 (stará 900 do roku 93) je už jednoznačně v youngtimer kategorii, celkem ceněná a pokud na to nemáš připravených alespoň 200 tisíc, tak bych se jí spíš vyhnul. Na totálním cenovém dně je naopak NG900 ("nová" 900 roky 94-98) a její razantní facelift 9-3OG (jestli nechceš turbo, tak roky 98-2000, pak už atmosféry přestali dělat) mu není daleko. Hezké pětidvěřové íčko v automatu v hezké výbavě (kůže, automatická klima) bylo nedávno na prodej dotažené z říše asi za 16 tisíc...

EDIT: Rozvody na B202 vypadá že SpeedParts mají a ani nestojí majlant, asi 4 litry sada.
upraveno 1x, naposled 31.03.2020 16:27:37
16:14:39
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 31.03.20 16:06:12: Myslím, že tě 126 koní nebo kolik to má žádnej trhač asfaltu nebude. 0-100 za 11.5 vteřin od hodnot té Felicie zas tak daleko nebude, ne? Nezapomínej, že na svůj věk to není úplně lehké (asi 1200kg pohotovostní hmotnost).
16:12:44
31.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: A mají ty motory (a obecně celý vůz) nějaké slabiny, nebo se na tom nic moc důležitého nekazí?
To se mi líbí na škodovce, že nemá nějakou typickou závadu, nějakou důležitou součástku, která odchází. Tedy ve srovnání s jinými auty - třeba u Feldy odcházely regulátory altíku, u Octavie ložiska v kolech a mechanismy stahování oken apod. Škodovka snad nemá nic, co by pro ní bylo typické (pokud nepočítám, že při zanedbané údržbě odejde komplet vše - ale udržovat auto v té době byl standard - alespoň ve východním bloku, takže se s tím počítalo, Favorit byl naše první "bezúdržbové auto")...6
16:06:12
31.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 31.03.20 14:53:47: Hmm, dvoulitr je na mně dost. Já už asi neumím pedál plynu používat jinak, než I-0 3
A ty nerezový pokličky se mi moc líběj na tom běloušovi...
Jinak ty novější SAABy už mi přijdou takový nemastný, neslaný, skoro, jako nová Volva (ta mi přijdou na pohled asi tak tuctová, jako Felicie po roce 2000 3), ale jako pracanta za dvacku skoulí a fplynu, proč ne?5
15:18:14
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> U-Geen 31.03.20 15:06:38: Na palačinky ideál co? 47
15:13:11
31.03.2020
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983 31.03.20 14:39:20: Takhle je krásná na těch orpheusech.. 5
15:06:38
31.03.2020
U-Geen
-> dragon_cb_cz: takze Saab krom letadel ma neco spolecnyho s vyrobou nadobi? :-)
14:53:47
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 31.03.20 14:47:03: Fakt nevím proč ti turbo tak vadí, samá pozitiva a sociální jistoty. Ale prosím. Ale OK. Jinak kdyby ti nevadilo třídvířko, tak o jedné atmosféře v automatu za dobře bych věděl 3. Jen je teď na dobu koronakrize v zápůjčce.

-> Bukaj 31.03.20 14:48:36: Normálně dvoulitr atmosféra. Klasický Saab motor. Jeho evolucí pak vzniklo to co jezdím já.

EDIT: Jo a poklice vypadají spíš na nerez, ale jistý si tím nejsem. Zrovna teď je někdo prodával.
EDIT2: Tak dle internetů je to nerez - úplně dole, třetí od spoda: www.saabarchive.net/index .php/.../11-wheels
upraveno 2x, naposled 31.03.2020 15:02:59
14:53:19
31.03.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 31.03.20 14:48:36: Jseš si jistý, že si tímto pomůžeš? 9 Vždyť je to z 89tého. Drapat se v tom budeš úplně stejně a ještě se ti budou blbě shánět díly. To je tak na veteránský čísla a ne ježdění po fuškách. 3
14:48:36
31.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Co má vlastně tohle za motor? auto.bazos.cz/inzerat/... /saab-900i-rv-1989-motor-b 20292kw.php
A ty fešné poklice jsou hliníkové?
14:47:03
31.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 31.03.20 14:44:09: Bez turba, na tom trvám. Ale klíďo s automatem, už mne občas zlobí kolena a cokoli, co má tvrdší spojku, než škodovka, je špatně...7
14:44:09
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 31.03.20 14:41:34: Tak se stav, půjčím ti Aerovku a pak pochopíš, že požadavek "bez turba" je nesmysl a pak už to bude dobrý 2
14:41:34
31.03.2020
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Když mně se tyhle nový Volva nelíbí. Když už, tak klasickou "cihlu" 1
Ale Saaby se mi začínaj´ zamlouvat čím dál víc 5
14:39:20
31.03.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 31.03.20 14:31:07: Jak říkám, V70 II. gen s atmo 2.4i a opakuji se i s obrázkem. 1
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 31.03.2020 14:39:20
14:36:05
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 31.03.20 14:31:07: Tak dělaly se pochopitelně i čtyř- a pětidvířka.
upraveno 1x, naposled 31.03.2020 14:36:14
Extreme Tyres