-> Matthes, záškodník z TechWebu: Zatím nic, není čas někoho sehnat, kdo to umí
Vlastně ani nevím, kde
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volovo Volvo
-> David29: A co video?
Tak pojištovna rekla, ze trzní hodnota vozu je 110 000. Moc rád bych věděl, kde by to auto v takovym stavu za tyhle prachy sehnali!
Kazdopádně vyplatí 90 000, takze opravovat se bude
Kazdopádně vyplatí 90 000, takze opravovat se bude
Nwkt 15.07.13 21:47:02 napsal:
→ David29: Neni lepší koupit jiný a tohle
prodat/rozprodat?
V tomhle stavu, s touhle výbavou a tenhle typ?
Za ty peníze co bych dostal?
Ani náhodou...
→ David29: Neni lepší koupit jiný a tohle
prodat/rozprodat?
V tomhle stavu, s touhle výbavou a tenhle typ?
Za ty peníze co bych dostal?
Ani náhodou...
Likvidátor tam ještě nebyl
Ale vzhledem k tomu, že oni počítaj cenu dle originálních nových dílů a práci v autorizáku, požene to na totálku určitě...
Ale vzhledem k tomu, že oni počítaj cenu dle originálních nových dílů a práci v autorizáku, požene to na totálku určitě...
-> David29: pojištovna to žene na totálku ?
-> David29: smele do toho :-) nasrat to nema cenu
-> David29: Neni lepší koupit jiný a tohle prodat/rozprodat?
Dnes mi volali ze servisu, a oprava by prej stála okolo 70tkč bez DPH. Možná se ještě trochu navýší, nějaký ty plastíky a kraviny
Ale prej světlou palubku na 80% nesežene - jedině tmavou
Prej jsou urvaný silentbloky motoru, proto je to docela raketa...
Ale prej světlou palubku na 80% nesežene - jedině tmavou

Prej jsou urvaný silentbloky motoru, proto je to docela raketa...
-> David.: čsob pojištovna to má taky
-> saskyn2: to má například česká pojišťovna nebo kooperativa že v případě nezavinění nehody vyřídí vše za tebe. U Kooperativy kde to mám ja jsem se díval že to stojí asi 1200,-
-> David29: Nevím, tohle neznam, ale vim že snad někdo nabízí i povinné ručení kdy ti škodu vyplatí tvá pojištovna a pak to tahá z viníka, ale nemám s tím zkušenost
-> dragon_cb_cz: -> dragon_cb_cz: Ono pokud nedáš to auto do autorizovaného servisu s novými díly tak bych řekl že v drtivé většině případů to plnění na opravu stačí i když je tam nějaká amortizace
průser je když se necháš uhnat od takových těch žlutých andělů a podobně, ale to už je jiná pohádka

průser je když se necháš uhnat od takových těch žlutých andělů a podobně, ale to už je jiná pohádka
-> saskyn2: Aha, to s těma bonusama mi nedošlo.
No, pani mi dokonce nabízela, že mi to vyřeší oni, a pak si to budou z Kooperativy (pojištovna viníka) tahat sami.... ale nevim co to je za produkt, a jak to funguje. Aby mi pak nenapsali: Nepovedlo se nám Kooperativu vyždímat, doplaťte 20tkč
No, pani mi dokonce nabízela, že mi to vyřeší oni, a pak si to budou z Kooperativy (pojištovna viníka) tahat sami.... ale nevim co to je za produkt, a jak to funguje. Aby mi pak nenapsali: Nepovedlo se nám Kooperativu vyždímat, doplaťte 20tkč

-> saskyn2: Proto tam byla poznámka "v systému povinného ručení"... A myslím amortizaci, o posuzování totálek moc nevím.
Uhrazením škody v plném rozsahu myslím, že pokud je auto opravitelné (tzn není to totálka), tak bude uvedeno do stavu ve kterém nebude v žádném parametru (pokud je to fyzicky možné) horší, než bylo před nehodou. Tzn že pokud byl na něm blatník starší, ale pasující, tak tam nový ale nepasující repliku nechci, protože by to znamenalo, že v nějakém ohledu je to zhoršení. Prostě musí to být ve všech ohledech alespoň stejné, pokud to znamená, že to musí být v nějakém ohledu lepší (nový díl), tak je to jejich problém, ne můj. Chci to mít alespoň takové jako před nehodou...
Uhrazením škody v plném rozsahu myslím, že pokud je auto opravitelné (tzn není to totálka), tak bude uvedeno do stavu ve kterém nebude v žádném parametru (pokud je to fyzicky možné) horší, než bylo před nehodou. Tzn že pokud byl na něm blatník starší, ale pasující, tak tam nový ale nepasující repliku nechci, protože by to znamenalo, že v nějakém ohledu je to zhoršení. Prostě musí to být ve všech ohledech alespoň stejné, pokud to znamená, že to musí být v nějakém ohledu lepší (nový díl), tak je to jejich problém, ne můj. Chci to mít alespoň takové jako před nehodou...
-> David29: Ale to zase nedostaneš nic z povinného ručení a příjdeš o bonusy a spoluúčast, tak nevím jestli je to výhra.
Jinak pokud ti to nedaji do aukce tak to v neznačkovém servisu s použitými díly opravíš a ještě bude něco málo navíc.
Jinak pokud ti to nedaji do aukce tak to v neznačkovém servisu s použitými díly opravíš a ještě bude něco málo navíc.
Mě dneska pani na přepážce řekla, že lze škodu uhradit i z mého havarijka.
Nevim jak přesně to řikala, jsem od 3h na nohou a šel jsem spát o půlnoci
ale prostě z toho vyšlo, že auto se v "rozumný" míře (tj. neznačkový servis a neznačkové díly) opraví.
Nevim jak přesně to řikala, jsem od 3h na nohou a šel jsem spát o půlnoci

-> dragon_cb_cz: Nerozumím formulaci: Viník mi musí uhradit škodu v plném rozsahu
to je co? cenu nového auta, cenu stejně starého auta, nebo cenu opravy v servisu ze starých dílů, nebo cenu opravy v autorizovaném servisu z nových dílů?
to je co? cenu nového auta, cenu stejně starého auta, nebo cenu opravy v servisu ze starých dílů, nebo cenu opravy v autorizovaném servisu z nových dílů?
-> dragon_cb_cz: Tak to mi tě je líto, to se nemůžeš např. pojistit proti krádeži, to se taky pojištuješ proti škodě kterou ti způsobí někdo jiný...
-> dragon_cb_cz: neviem síce ako to tu je , ale chalan na starej vectre nedal prednosť SLK Mercedesu ktorého oprava stála 39tis € ... a viem že jeho základné poistenie v nejakej neznámej poisťovni nebolo ani na takú sumu a potom to splácal zo svojho ...
-> dragon_cb_cz: Jinak už mam v tý naší debatě trochu bordel
co znamená pojištovna odrbat? Tím myslíš amortizaci nebo totální škodu? Je to tady pomotané všechno dohromady

-> saskyn2: Z jednoduchého důvodu - protože je nesmysl (v systému povinného ručení) abych se pojišťoval proti škodě, kterou mi způsobí někdo jiný. Viník mi musí uhradit škodu v plném rozsahu, a chci aby nebylo nutné to z něj lámat. Proč proboha zatěžovat soudy sporama, kde je výsledek předem jasný? Jen protože pojišťovny zkouší co si můžou dovolit?
→ dragon_cb_cz: Asi nerozumím jaký je pro tebe rozdíl mezi plati dažší povinné nebo platit levné+připojištění, dyt to vyjde úplně steně, proč chceš někomu vnutit dražší povinné ručení jen pro to že tobě to levnější nevyhovuje, at si to udělá každý jak uzná za vhodné, to je horší jak za komunistů
→ David.: tak systém bonusů se změnil, už ti nedaji bonusy jaké budeš chtít, protože to pojištovny striktně kontrolují a klidně ti vyměří penále když se podepíšeš pod neplatné bonusy, jinak naprostý souhlas

→ David.: tak systém bonusů se změnil, už ti nedaji bonusy jaké budeš chtít, protože to pojištovny striktně kontrolují a klidně ti vyměří penále když se podepíšeš pod neplatné bonusy, jinak naprostý souhlas
-> David.:




-> dragon_cb_cz: když už, tak ať si hlavně připlatí ti co bourají na nich ať se ta pojišťovna "hojí"
-> saskyn2: Ale já jsem vyšší povinné ručení ochotný platit za situace, kdy to bude znamenat, že každý na silnici bude mít jistotu, že ho pojišťovna nebude zkoušet takovýmhle způsobem odrbat, ne abych si připlácel, protože vím že mě budou chtít odrbat a budu se tomu muset bránit.
Tak jako tak je pravda co říká -> Jarda/felda: , platit za něco na co mám nárok je nesmysl. Pokud se to pojišťovnám nelíbí a bojí se dopadů na jejich ziskovost, ať zvednou pojistné. Zákon snad platí pro všechny.
Tak jako tak je pravda co říká -> Jarda/felda: , platit za něco na co mám nárok je nesmysl. Pokud se to pojišťovnám nelíbí a bojí se dopadů na jejich ziskovost, ať zvednou pojistné. Zákon snad platí pro všechny.
-> Jarda/felda: Asi ze stejného důvodu jako si platit DASku, prostě abys kvůli soudu s pojištovnou pro 5000kč nestrávil půl roku života
a proto protože tady dragon_cb_cz psal že by si klidně připlatil na povinném ručení aby pojištovna plnila víc

a proto protože tady dragon_cb_cz psal že by si klidně připlatil na povinném ručení aby pojištovna plnila víc
saskyn2 09.07.13 14:31:36 napsal:
Ted se mi to nechce hledat, ale existuje připojištění že ti to proplatěj
komplet, tak pokud chceš tak si to připojisti, jen přesně vim že to lidi
nemaj protože to stojí peníze navíc, ale přitom pořád někdo brečí jak
by klidně připlatil povinko aby dostal víc.
proč by platil za něco na co má stejně nárok ?
Ted se mi to nechce hledat, ale existuje připojištění že ti to proplatěj
komplet, tak pokud chceš tak si to připojisti, jen přesně vim že to lidi
nemaj protože to stojí peníze navíc, ale přitom pořád někdo brečí jak
by klidně připlatil povinko aby dostal víc.
proč by platil za něco na co má stejně nárok ?

-> dragon_cb_cz: Ano je to možná ujetý ale víc ujetý je platit povinný ručení na auto co je v garáži a nejezdí a taky s tím nic nuděláš.
Byl bych rád kdyby se to klonilo spíš k tomu tvému názoru, ale zatím pozoruji spíš opak, pojištovny se snaží stahovat plnění na minimum, za poslední dobu masivně zavádějí aukce, neproplácejí navigace pokud ji nemáš z výroby atd.
Pokud někdo vyfakturuje práci tak to je příjem který musí zdanit-hele nejsem účetní ale pokud vim tak záleží na tom jak to účetnictví děláš, pokud spočítáš kolik vydělal celkově za rok a pak od toho odečteš nákup dílů a vybavení tak když budeš chtít tak se dostaneš do mínusu vždycky, protože poustu jinejch věcí děláš bez dokladu a díly si tam započítaš, ale i kdyby ne tak holt z toho zaplatíš daně.
Ale tady jsme už fakt ot. a Davidovi touto debatou moc nepomůžem, protože u něj to vidím fakt na totálku a toto se ho netýká
Byl bych rád kdyby se to klonilo spíš k tomu tvému názoru, ale zatím pozoruji spíš opak, pojištovny se snaží stahovat plnění na minimum, za poslední dobu masivně zavádějí aukce, neproplácejí navigace pokud ji nemáš z výroby atd.
Pokud někdo vyfakturuje práci tak to je příjem který musí zdanit-hele nejsem účetní ale pokud vim tak záleží na tom jak to účetnictví děláš, pokud spočítáš kolik vydělal celkově za rok a pak od toho odečteš nákup dílů a vybavení tak když budeš chtít tak se dostaneš do mínusu vždycky, protože poustu jinejch věcí děláš bez dokladu a díly si tam započítaš, ale i kdyby ne tak holt z toho zaplatíš daně.
Ale tady jsme už fakt ot. a Davidovi touto debatou moc nepomůžem, protože u něj to vidím fakt na totálku a toto se ho netýká

-> saskyn2: Nechápu, proč bych si já měl platit pojištění na škodu, kterou mi způsobí někdo jinej, to je ujetý. A tak jednoduchý to s tou fakturou není - pokud mi někdo vyfakturuje práci, tak je to příjem kterej následně musí zdanit - a od toho aby tohle kontrolovaly tu jsou finanční úřady, ne pojišťovny.
Myslím, že opět máš trochu zkreslenou optiku tím, že se pohybuješ okolo aut. Na dohadování se na přecenění faktury o pár tisíc mají možná čas lidi co to mají jako koníčka, ale firma s flotilou 500 aut na to fakt čas nemá, hlavní je to neřešit, a od toho tu ty pojišťovny jsou. Pokud by začaly plnit jak mají, myslím, že by rozhodně nezchudly. A vůbec, do toho mi nic není, dle zákona (a naštěstí dle ústavního soudu) je můj pohled na věc správný, i když ne běžný, ten tvůj zase běžný ale nesprávný, takže můžeme doufat, že se do budoucna to bude posouvat spíš k tomu mému než k tvému ;)
Myslím, že opět máš trochu zkreslenou optiku tím, že se pohybuješ okolo aut. Na dohadování se na přecenění faktury o pár tisíc mají možná čas lidi co to mají jako koníčka, ale firma s flotilou 500 aut na to fakt čas nemá, hlavní je to neřešit, a od toho tu ty pojišťovny jsou. Pokud by začaly plnit jak mají, myslím, že by rozhodně nezchudly. A vůbec, do toho mi nic není, dle zákona (a naštěstí dle ústavního soudu) je můj pohled na věc správný, i když ne běžný, ten tvůj zase běžný ale nesprávný, takže můžeme doufat, že se do budoucna to bude posouvat spíš k tomu mému než k tvému ;)
-> dragon_cb_cz: Nehledě na to že není znalecký posudek jako znalecký posudek, dva se mohou dost výrazně mohou se lišit podle toho kdo znalce zaplatí

-> dragon_cb_cz: Já vim jak to myslíš, ale bohužel život je nespravedlivej.
Představa je to velmi pěkná ale právě že běžnou praxi si odmyslet nemůžeš, protože realita by byla úplně jinde.
Fakturu od koho? Každej servis ti napíše fakturu když se s nima domluvíš a zase na tom někdo vydělá a ve finále to pak zaplatíme všichni ve výši toho povinného ručení.
Znalecký posudek a soudit se s pojištovnou můžeš i ve stávajícím systému.
Ted se mi to nechce hledat, ale existuje připojištění že ti to proplatěj komplet, tak pokud chceš tak si to připojisti, jen přesně vim že to lidi nemaj protože to stojí peníze navíc, ale přitom pořád někdo brečí jak by klidně připlatil povinko aby dostal víc.
Ale myslím že tady v tom foru jsme trochu ot. A nechci to tu zasírat.

Představa je to velmi pěkná ale právě že běžnou praxi si odmyslet nemůžeš, protože realita by byla úplně jinde.
Fakturu od koho? Každej servis ti napíše fakturu když se s nima domluvíš a zase na tom někdo vydělá a ve finále to pak zaplatíme všichni ve výši toho povinného ručení.
Znalecký posudek a soudit se s pojištovnou můžeš i ve stávajícím systému.
Ted se mi to nechce hledat, ale existuje připojištění že ti to proplatěj komplet, tak pokud chceš tak si to připojisti, jen přesně vim že to lidi nemaj protože to stojí peníze navíc, ale přitom pořád někdo brečí jak by klidně připlatil povinko aby dostal víc.
Ale myslím že tady v tom foru jsme trochu ot. A nechci to tu zasírat.
-> saskyn2: Jednoduše - pojišťovna dostane fakturu a tu proplatí, pokud nebude chtít proplatit tak znalecký posudek na cenu obvyklou. Pokud ukáže že zákazník zaplatil běžnou cenu, zamázne si ho pojišťovna, pokud ukáže opak, zamázne ho zákazník.
Smyslem právě je aby "jelita" neprodělávaly, ty se na to koukáš jako člověk od aut, ale zkus se na to podívat optikou mojí manželky, který zvládne auto natankovat, umejt, vyluxovat a doplnit kapalinu do ostřikovače. Pokud jí někdo nabourá, tak co očekává? Že někdo přijede, odtáhne to, dá jí náhradní auto a ona s naší 5měsíční dcerou bude pokračovat dál. A že se jí auto vrátí řádně opravený a pojišťovna to všecno zaplatí. A teď si zkus odmyslet běžnou praxi v ČR, a řekni mi, co je na téhle představě špatného.
Smyslem toho pojištění je, aby újma kterou poškozený utrpí byla minimalizována, ne aby se musel měsíce a roky s někým handrkovat. Pokud by něco takové zkusila pojišťovna na mě, tak jim každou hodinu kterou s tím musím strávit vyfakturuju jako ušlý zisk.
Smyslem právě je aby "jelita" neprodělávaly, ty se na to koukáš jako člověk od aut, ale zkus se na to podívat optikou mojí manželky, který zvládne auto natankovat, umejt, vyluxovat a doplnit kapalinu do ostřikovače. Pokud jí někdo nabourá, tak co očekává? Že někdo přijede, odtáhne to, dá jí náhradní auto a ona s naší 5měsíční dcerou bude pokračovat dál. A že se jí auto vrátí řádně opravený a pojišťovna to všecno zaplatí. A teď si zkus odmyslet běžnou praxi v ČR, a řekni mi, co je na téhle představě špatného.
Smyslem toho pojištění je, aby újma kterou poškozený utrpí byla minimalizována, ne aby se musel měsíce a roky s někým handrkovat. Pokud by něco takové zkusila pojišťovna na mě, tak jim každou hodinu kterou s tím musím strávit vyfakturuju jako ušlý zisk.
-> dragon_cb_cz: ústavní
www.amortizace.cz/65-nale
z-ustavniho-soudu

-> saskyn2: zkouší to, ale v právu zozhodně nejsou 

-> Jarda/felda: Jo to jsem taky někde četl ale zatím se s tím nemažou, a stejně najdou zase najdou nějakou kličku
-> dragon_cb_cz: Samozřejmě bych byl rád kdyby pojištovny vypláceli víc, nejsem pojištovák a ani jsem v žádné pojištovně nikdy nepracoval, jen to tak nějak dokážu vidět i z té jejich stany, prostě v ČR nemůžeš dělat něco na čem mohou lidé nějak extrémě vydělávat, protože bys to mohl rovnou zabalit a věř mi že na tomhle se dá vydělat když v tom umíš chodit.
Příklad: auto se štrejchnutym rohem, pouze odřený nárazník a rozbitý xenon, oprava:lakovna 2500, xenon starší 3000, 3000 práce, celkem 8500kč, plnění z pojištovny rozpočtem: lak 4000,xenon 18000, práce 4000, amortizace20% celkové plnění 20500 + za náhradní auto na 14 dní 19000, stáhnuto pojištovnou na na 14000kč, celkový vývar cca 26000kč
Ale jelito co to dá do autorizáku na tom ještě prodělá. Tak mi řekni jak bys chtěl nastavit tu hranici aby si na tom nebyl tratný ale zároven na tom nevydělal, to prostě nejde.
Příklad: auto se štrejchnutym rohem, pouze odřený nárazník a rozbitý xenon, oprava:lakovna 2500, xenon starší 3000, 3000 práce, celkem 8500kč, plnění z pojištovny rozpočtem: lak 4000,xenon 18000, práce 4000, amortizace20% celkové plnění 20500 + za náhradní auto na 14 dní 19000, stáhnuto pojištovnou na na 14000kč, celkový vývar cca 26000kč
Ale jelito co to dá do autorizáku na tom ještě prodělá. Tak mi řekni jak bys chtěl nastavit tu hranici aby si na tom nebyl tratný ale zároven na tom nevydělal, to prostě nejde.
-> Jarda/felda: Myslím, že spíš nejvyššího soudu, ale princip je stejný 

-> saskyn2: podle nálezu ústavního soudu je amortizace protiprávní 

-> saskyn2: Samozřejmě že uvažuju stav, kdy by tohle byla běžná praxe a tudíž by to fungovalo ekvivalentně u všech pojišťoven. Existuje judikát na to, že uplaťnování amortizace při opravách je ze strany pojišťoven nezákonný a jde jen o to si to na nich postupně vydupat. Když to funguje jinde, nevidím důvod proč by to nemělo fungovat v ČR.
-> dragon_cb_cz: Jinak nikdo tě nenutí havarované auto opravovat, můžeš ho prodat a doplatit si z plnění od pojištovny a koupit jiné nehavarované, vlastně si udělat takovou vlastní totálku
ale strávíš tím víc času než objížděním vrakovišt.

ale strávíš tím víc času než objížděním vrakovišt.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : No právě, takže si vlastně koupíš bouraný auto už z fabriky a taky nikdo neřeší jestli to má vliv na další kupce, nebo na cenu auta, prostě nespravedlnost vládne světem, smiřte se s tim
-> dragon_cb_cz: No, a o tom to právě je, bud tomu věnuješ trochu času a něco vyděláš, nebo holt to hodíš do autorizáku a o nic se nestaráš, ale holt když je auto starší a dá se předpokládat že už třeba ten blatník byl načatej tak holt doplatíš amortizaci i když auto bylo ve 100% stavu....
Jinak to co ty popisuješ by zvedlo jednak cenu povinnýho ručení a druhak by to zvedlo vlnu pojistnejch podvodů.
Jinak nevím jak si představuješ že funguje povinný ručení, ale pokud by sis ty jako zákazník za to připlatil jak říkáš tak věz že z tvých peněz bude vyplácet pojištovna tomu komu uděláš škodu, ne tobě, takže by si někomu dopomohl k lepšímu plnění, ale tebe by mohl poškodit někdo kdo má to nejlevnější ručení a seš zase v pr.eli.
-> dragon_cb_cz: No, a o tom to právě je, bud tomu věnuješ trochu času a něco vyděláš, nebo holt to hodíš do autorizáku a o nic se nestaráš, ale holt když je auto starší a dá se předpokládat že už třeba ten blatník byl načatej tak holt doplatíš amortizaci i když auto bylo ve 100% stavu....
Jinak to co ty popisuješ by zvedlo jednak cenu povinnýho ručení a druhak by to zvedlo vlnu pojistnejch podvodů.
Jinak nevím jak si představuješ že funguje povinný ručení, ale pokud by sis ty jako zákazník za to připlatil jak říkáš tak věz že z tvých peněz bude vyplácet pojištovna tomu komu uděláš škodu, ne tobě, takže by si někomu dopomohl k lepšímu plnění, ale tebe by mohl poškodit někdo kdo má to nejlevnější ručení a seš zase v pr.eli.
-> saskyn2: Objedeš vrakáče znamená další čas a tudíž další peníze... samozřejmě, že pojišťovna nedá ani korunu zadarmo, ale smyslem povinného ručení je, aby měl každý kdo vyjede na silnici jistotu, že když mu někdo způsobí škodu, tak se to vyřeší a on na tom nebude tratný - a to bych od pojišťoven jako zákazník očekával. Možná by to o něco zvedlo ceny povinného ručení, ale zrovna za tohle bych si rád připlatil...
dragon_cb_cz 09.07.13 10:52:18 napsal:
→ saskyn2: OK, nemyslím ťukance se škodou do pěti
tisíc… Ale jakmile je to nehoda která pak je na tom autě poznat (byť je to
provedené profesionálně a ničemu to nevadí), tak to automaticky odrazuje
kupce a cena jde dolu. bohužel, kamarát chtěl dát auto do AAA a nevzali mu ho s tim že je bouraný

→ saskyn2: OK, nemyslím ťukance se škodou do pěti
tisíc… Ale jakmile je to nehoda která pak je na tom autě poznat (byť je to
provedené profesionálně a ničemu to nevadí), tak to automaticky odrazuje
kupce a cena jde dolu. bohužel, kamarát chtěl dát auto do AAA a nevzali mu ho s tim že je bouraný


saskyn2 09.07.13 11:13:33 napsal:
(...) příjde borec s tužkou na měření laku a řekne že už je to přelakovaný… (...)To už je ale kolikrát i nový auto už z fabriky.
(...) příjde borec s tužkou na měření laku a řekne že už je to přelakovaný… (...)To už je ale kolikrát i nový auto už z fabriky.

-> dragon_cb_cz: Ale ono i tukanec do 5000 může někdo poznat, příjde borec s tužkou na měření laku a řekne že už je to přelakovaný....
no prostě se nedá řešit vše ke spokojenosti všech a úplně spravedlivě, a pokud na tom holt nechceš prodělat tak objedeš vrakáče seženeš díly v barvě bez nutnosti lakování a ve většině případů to ještě opravíš za polovinu toho co ti pojištovna proplatí...
A samozřejmě že pojištovna se to vždy snaží řešit aby co nejmín krvácela...
ono totiž záleží i na stavu toho auta, pokud máš nějakou leštěnku a chceš auto udržovat v top stavu tak na jakékoliv pojistné události proděláš, pokud máš nějakou plečku u které tě nějaký škrábanec nebo zasprejovanej blatník nevadí tak není co řešit
no prostě se nedá řešit vše ke spokojenosti všech a úplně spravedlivě, a pokud na tom holt nechceš prodělat tak objedeš vrakáče seženeš díly v barvě bez nutnosti lakování a ve většině případů to ještě opravíš za polovinu toho co ti pojištovna proplatí...
A samozřejmě že pojištovna se to vždy snaží řešit aby co nejmín krvácela...
ono totiž záleží i na stavu toho auta, pokud máš nějakou leštěnku a chceš auto udržovat v top stavu tak na jakékoliv pojistné události proděláš, pokud máš nějakou plečku u které tě nějaký škrábanec nebo zasprejovanej blatník nevadí tak není co řešit
-> darklord: Tak já žádný čidlo nemam, takže vyletí oba, ani vypnout mi nejde
-> saskyn2: OK, nemyslím ťukance se škodou do pěti tisíc... Ale jakmile je to nehoda která pak je na tom autě poznat (byť je to provedené profesionálně a ničemu to nevadí), tak to automaticky odrazuje kupce a cena jde dolu.
-> dragon_cb_cz: životnost předepisuje výrobce většinou kolem 15 let, s tím znehodnocením to není pokaždé pravda, jak jsem uváděl, pokud ti někdo např. jen promáčkne seženej blatník(myslím jen blatník, ne celý předek) a na auto dáš nový tak auto má potom větší hodnotu. Stejně jako když vyměníš sežraný blatníky na škodovce tak taky pak nebudeš řikat že je tim to auto znehodnocený, protože to by pak vlastně celej virt znehodnocoval auta
jinak samozřejmě ve většině případů je to jak píšeš.


jinak samozřejmě ve většině případů je to jak píšeš.