skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volovo Volvo
-> saskyn2: Tjn, jenže majitele vozu zajímá zda tam má funkční bagy, ne jak dlouho ještě vydrží... zhodnocení auta nehodou je píčovina kterou může vymyslet jen pojišťovna, jako celek se samozřejmě znehodnotí. A dneska už se snad udává životnost neomezená...
-> john simple: např. airbagy mají životnost 15 let, takže kdyby se teoreticky v případě -> David29: proplácela škoda tak to volvo typnu na cca 10ti letý tak když tam dáš nové airbagy, tak ty staré měly 2/3 životnosti za sebou, musíš myslet jako pojištovna, ne jako člověk

-> darklord: tak tohle snad už podle obrázku není BMW, to mě nenapadlo že tady někdo příde machrovat s bmw
-> john simple: To je jasný, ale pojištovna to bere tak že na autě je nový díl, tak bude ten díl sloužit déle než ten použitý, takže auto má větší hodnotu, což funguje v případě že máš schnilý blatník, někdo tě odře(jen ten blatník) a ty dáš na auto nový, v tom případě má pak auto skutečně větší hodnotu, ale ve většině případů je to tak jak píšeš ty, že vlastně auto po nehodě má tu cenu menší protože bylo bourané, ale to už pojištovny neřeší.
Ale jak řikam, totálka je něco úplně jiného, tam ti prakticky dají peníze na jiné podobné auto.

-> john simple: To je jasný, ale pojištovna to bere tak že na autě je nový díl, tak bude ten díl sloužit déle než ten použitý, takže auto má větší hodnotu, což funguje v případě že máš schnilý blatník, někdo tě odře(jen ten blatník) a ty dáš na auto nový, v tom případě má pak auto skutečně větší hodnotu, ale ve většině případů je to tak jak píšeš ty, že vlastně auto po nehodě má tu cenu menší protože bylo bourané, ale to už pojištovny neřeší.
Ale jak řikam, totálka je něco úplně jiného, tam ti prakticky dají peníze na jiné podobné auto.
saskyn2 09.07.13 09:38:50 napsal: → john simple 09.07.13 09:27:16: Jenže tohle je něco jiného tam počítají s opravou a pojištovna strhává amortizaci, tzn. auto si necháš opravit v autorizáku a pak ještě doplácíš(pojištovna to bere tak že na autě máš nový díl, tzn. auto si vlastně zhodnotil, i když to tak ve skutečnosti většinou není)
kdyžto v případě že máš totálku, což má → David29: tak ti nikdo amortizaci nestrhává, prostě ti proplatí tabulkovou hodnotu auta před nehodou(pokud budeš mít doklad za kolik si auto před nehodou koupil tak akceptují i to) a odečtou ti zůstatkovou hodnotu vraku který si bud sama pojištovna prodá v aukci(peníze ti samozřejmě dají), nebo ti ho nechá a proplatí ti jen rozdíl cen.
i když vyměníš bourané plechy za nové, auto je pořád znehodnocené bouračkou, někde to tak psali na netu, takhle se hájily pojištovny. v případě totálky nevím, pokud mu to tak posoudí, dostane peníze za totálku a zbude mu vrak na díly na prodej
kdyžto v případě že máš totálku, což má → David29: tak ti nikdo amortizaci nestrhává, prostě ti proplatí tabulkovou hodnotu auta před nehodou(pokud budeš mít doklad za kolik si auto před nehodou koupil tak akceptují i to) a odečtou ti zůstatkovou hodnotu vraku který si bud sama pojištovna prodá v aukci(peníze ti samozřejmě dají), nebo ti ho nechá a proplatí ti jen rozdíl cen.
i když vyměníš bourané plechy za nové, auto je pořád znehodnocené bouračkou, někde to tak psali na netu, takhle se hájily pojištovny. v případě totálky nevím, pokud mu to tak posoudí, dostane peníze za totálku a zbude mu vrak na díly na prodej
u bavoráka to měla už e36tka na zátěžovou dečku u spolujezdce
-> darklord: Dejv nemel BMW :-)
-> saskyn2: u BMW vyleti len v pripade ze niekto sedi na sedacke.
-> darklord: blbost, pokud nemáš bag vypnutej tak vyletí
-> john simple 09.07.13 09:27:16: Jenže tohle je něco jiného tam počítají s opravou a pojištovna strhává amortizaci, tzn. auto si necháš opravit v autorizáku a pak ještě doplácíš(pojištovna to bere tak že na autě máš nový díl, tzn. auto si vlastně zhodnotil, i když to tak ve skutečnosti většinou není)
kdyžto v případě že máš totálku, což má -> David29: tak ti nikdo amortizaci nestrhává, prostě ti proplatí tabulkovou hodnotu auta před nehodou(pokud budeš mít doklad za kolik si auto před nehodou koupil tak akceptují i to) a odečtou ti zůstatkovou hodnotu vraku který si bud sama pojištovna prodá v aukci(peníze ti samozřejmě dají), nebo ti ho nechá a proplatí ti jen rozdíl cen.
kdyžto v případě že máš totálku, což má -> David29: tak ti nikdo amortizaci nestrhává, prostě ti proplatí tabulkovou hodnotu auta před nehodou(pokud budeš mít doklad za kolik si auto před nehodou koupil tak akceptují i to) a odečtou ti zůstatkovou hodnotu vraku který si bud sama pojištovna prodá v aukci(peníze ti samozřejmě dají), nebo ti ho nechá a proplatí ti jen rozdíl cen.
-> Nwkt: tak mam za to ze ked siel von bag, tak tam niekto sedel, sak to aj ten moj predpotopny rebrinak pokial ma spolujazdcov bag tak ma cidlo v sedacke...
-> David29: Za jednu pojistnou událost nemůžeš dostat plnění 2x, pokud to nebyla tvoje vina tak to musí celé zaplatit povinné ručení majitele druhého auta, z havarijky by se to dalo doplácet pouze pokud by tam byla spoluvina.
Co se týče plnění tak se na to zkus kouknout z druhé stránky, pokud ta škoda přesahuje cenu auta tak samozřejmě nejde dát peníze na opravu originálními díly, už jen pro to že by se našla spousta chytráků co by si koupili felicii za 5000 a pak by někoho někde vychytali kdo by je plesknul a pojištovna by jim proplatila např. 150000 na opravu a zase by si koupili další auto za 5000 a znova plesknuli a tak dokola.
Bohužel tak to je, když cena opravy přesáhne cenu auta(možná i 2/3) tak se oprava nevyplácí.
Co se týče plnění tak se na to zkus kouknout z druhé stránky, pokud ta škoda přesahuje cenu auta tak samozřejmě nejde dát peníze na opravu originálními díly, už jen pro to že by se našla spousta chytráků co by si koupili felicii za 5000 a pak by někoho někde vychytali kdo by je plesknul a pojištovna by jim proplatila např. 150000 na opravu a zase by si koupili další auto za 5000 a znova plesknuli a tak dokola.
Bohužel tak to je, když cena opravy přesáhne cenu auta(možná i 2/3) tak se oprava nevyplácí.
-> darklord: Proč by měl bejt spolujezdec? Pochybuju že to má čidla, tak vyletí oba vaky
-> David29: co spolujazdec, ten je na tom ako?
-> john simple: 265, ale dokazal to zbrzdit na 180....
ne vazne, bylo to v miste kde se muze 80, tak asi plus minus tak nejak bych rekl
ne vazne, bylo to v miste kde se muze 80, tak asi plus minus tak nejak bych rekl
v jaké rychlosti to bylo ?
-> saskyn2: Nevím jak to chodí, ale proč bych si rozdíl, kterej mi nepokreje jeho pojištovna, nemohl pokrejt s havarijka?
Je to prasárna, i kdybych měl 20let starej pekáč a chtěl ho opravit originálníma dílama, tak by pojištovny měli platit.
Je to prasárna, i kdybych měl 20let starej pekáč a chtěl ho opravit originálníma dílama, tak by pojištovny měli platit.
-> David29 08.07.13 22:19:58: Ty seš dobrej, to jako myslíš že ti zaplatí z povinného a pak ještě jednou z havarijky
Tohle bude 100% totálka, záleží ještě jak ti to vyplatěj, dneska hodně rádi dělaj aukce, tzn, auto ti vyfotěj a hoděj do aukce a vyplatěj hodnotu komplet nebouranýho auta před nehodou, pokud nebudeš chtít prodat tak ti strhnou částku za kterou se auto(vrak po nehodě) vydraží, nebo u starejch pekáčů vyplatěj totálku rovnou, tzn, cenu auta mínus cenu vraku dle tabulek, tohle bych řekl že vyplatí rovnou.
Pokud máš od auta účet za kolik si ho koupil tak ho hod do pojištovny at ti to nepodceněj.


Tohle bude 100% totálka, záleží ještě jak ti to vyplatěj, dneska hodně rádi dělaj aukce, tzn, auto ti vyfotěj a hoděj do aukce a vyplatěj hodnotu komplet nebouranýho auta před nehodou, pokud nebudeš chtít prodat tak ti strhnou částku za kterou se auto(vrak po nehodě) vydraží, nebo u starejch pekáčů vyplatěj totálku rovnou, tzn, cenu auta mínus cenu vraku dle tabulek, tohle bych řekl že vyplatí rovnou.
Pokud máš od auta účet za kolik si ho koupil tak ho hod do pojištovny at ti to nepodceněj.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : www.amortizace.cz/
-> David29: Na havarijku by jsi zbytečně doplácel spoluúčast. Co ti pojišťovna nedá dobrovolně, musíš potom domáhat u soudu po ní nebo přímo po viníkovi. Pokud by jsi měl DAS, tak to prý vyřídí za tebe a vymůžou zbytek (praktické zkušenosti s tím nemám, jen jsem se na to vyptával).
-> Pavel P..: Hm, výměna oleje a nová volnoběžka altíku 
Už jen díky tomu interéru to bude totálka... Ted jde o to, aby dost vyplatili... kdyžtak snad zbytek pokreje havarijko...?

Už jen díky tomu interéru to bude totálka... Ted jde o to, aby dost vyplatili... kdyžtak snad zbytek pokreje havarijko...?
-> David29: a kdo jinej to řídil?
snad se pojišťovna pěkně podojí... jestli si něco investoval, tak dodej i účty od oprav at dostaneš víc.

-> Pavel P..: Já?!
no tys tomu dal

To je ten disk, další poškození je hnutej zadek - nejdou zavřít zadní dveře
5
5
Všiměte si obtisku disku kola na nárazníku - zblízka je čitelný i nápis Ford...
3
3
Bylo potřeba vyměnit intercooler… tak takhle je to snad vyřešený
2
2
Tak znova sem, at je to vše
Volvo je opravdu bezpečný auto, sloupky nehnutý a ani jeden blatník není poškozen!
1
Volvo je opravdu bezpečný auto, sloupky nehnutý a ani jeden blatník není poškozen!
1
-> David29: Tak je zbytečný měnit něco, co je v pořádku. Některý díly jsou na Volva dost levný, některý zase moc ne. Asi jako na každým autě. Prohlídni spodní čepy v ramenou, silenty v ramenou a pokud nebudou volný tykadla na spojovačce, tak je zbytečný něco dál měnit.
-> David29: no boh vie aku to ma napravu aby si tam toho menil viac. Ak sa jedna o capy na riadeni tak zisti kto dodava do prvovyroby a kup tie, akurat bez znaku volva. Pripadne Meyle/HD alebo Lemforder.
Tak jsem to přezul a zjistil, že musej nový kuláky. Hejbu s nima rukou 
Není to nějaká darda (což mě překvapuje), asi 500kč/ks
Jakou značku doporučujete? A myslíte že stačí jenom samotnej kulák, nebo k tomu ještě něco?

Není to nějaká darda (což mě překvapuje), asi 500kč/ks
Jakou značku doporučujete? A myslíte že stačí jenom samotnej kulák, nebo k tomu ještě něco?
A ještě jedna reklama z roku 1989 jako bonus. :)
Tady je ještě skutečná předloha, aby bylo vidět, že to není nějaký výmysl, ale skutečná reklama značky:
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : tak toto sa mi páči ! 

-> john simple: Vyplivli to Google obrázky když jsem hledal něco úplně jinýho.
kde jsi to splašil ? 

-> David29:
A nesvítí jenom při teplotách kolem nuly? Teď si teda přesně nevybavuju, jak je to u Opela, ale mám dojem že tam venkovní teplota na PP bliká, jenom když je slabej mráz nebo lehce nad nulou.
A nesvítí jenom při teplotách kolem nuly? Teď si teda přesně nevybavuju, jak je to u Opela, ale mám dojem že tam venkovní teplota na PP bliká, jenom když je slabej mráz nebo lehce nad nulou.
-> Nwkt: Mě to pípá v Ivecu taky, vždycky se lekám co se děje
-> King: To bych puknul u tchánovo Cmaxu, to ještě při oznámení pípne. Takže když je venku kolem těch 4°C tak to pípá každejch 10 minut
-> David29: To mas nejaky sofistikovany cidlo. U Fordu se s tim neserou - pod 4st je vlocka zluta, pri nule a min cervena.
(Virt)uální přátelé,
jak maj tyhle auta dělaný čidla, informující na námrazu?
Celou zimu (lehce i nad nulou) svítili kontrolka vločky, a kolikrát (i dnes) byla teplota dost pod nulou (dnes konkrétně -5st.) ale kontrolka nesvítila.
To měří i vlhkost vzduchu či co?
jak maj tyhle auta dělaný čidla, informující na námrazu?
Celou zimu (lehce i nad nulou) svítili kontrolka vločky, a kolikrát (i dnes) byla teplota dost pod nulou (dnes konkrétně -5st.) ale kontrolka nesvítila.
To měří i vlhkost vzduchu či co?

-> David29: Co třeba uložení stabíku?
-> David29: Vymen tlumice z kopce je zadek odlehcenej tak se nediv ze uskakuje

Ještě takovej poznatek, v zatáčce a k tomu z kopce má zadek tendenci uskakovat
-> David29: Presne zvedni to do vzduchu ale radeji obe strany najednou a se vsim zahybet zapacit. A budes vedet hned co to je, ale je klidne mozne jestli jsou ty tlumice totalne ko tak ze to delaji oni. Mel jsme podrukama strejdovu mazdu 323 kdyz vzal zadnim kolem diru - ohnul tu cca 20mm pistnici tlumice a triskalo to tak ze sem myslel ze s tim nedojedu ani ke zvedaku.
-> David29: a čo uloženie tlmičov? skus auto zdvihnuť a hýbať s kolesom smerom nahor