-> Eidy: tam je to klasika , 1,9 tú hriadeľku vôbec nemá
tu sa to strihne bežne a kým to zahlási že je to bez tlaku oleja tak je to pridreté , a tomu kto to strihne v otáčkach tak som videl aj zadreté ...
existuje človek na dieselpower kto tú sústavu vyvažovacích hriadelov opravuje tak že už sa nemôže strihnúť za rozumnú cenu .
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Superb - motor odmítá jet
-> suri: Jojo, dvoulitr.
-> Jarda/felda: odkedy má 1,9 vyvažováky ? daj kod motora
-> Milan 136: pouze ty co maji vyvažovací hřídele ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: a je to teda 2,0tdi?
-> Eidy: Ok, špatně sem to z toho pochopil.
-> stepan: Nedostatkem oleje v důsledku nefunkčního čerpadla. Hladinu oleje udržoval. (což nijak neospravedlňuje pozdní servis)
Eidy 25.02.13 21:54:21 napsal:
ale pro změnu je na odchodu turbo, které se vlivem
nedostatku oleje jaksi přidřelo a nejede to jak by mělo.
Fakt ne?
ale pro změnu je na odchodu turbo, které se vlivem
nedostatku oleje jaksi přidřelo a nejede to jak by mělo.
Fakt ne?
-> stepan: Tohle nebylo o neměnění oleje.
-> stepan: to nie je len o oleji
-> Eidy: Takže se mu to šetření za olej docela pěkně vyplatilo. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: ja myslím že 2,0 to bola
1,9 má reťaz a čerpadlo klasicky
1,9 má reťaz a čerpadlo klasicky
-> Eidy: 1.9 má tu hřídelku taky?
-> Eidy: Superb - nemenit olej se holt vyplati.
-> Eidy: to je normálna bežná vec , pôjde turbo a potom jedno za druhým ...
Superb opraven. Stalo se to, co by mě teda nenapadlo. Olejové čerpadlo je hnané šestibokou hřídelí, na níž je nasazeno kolečko čerpadla. Z nějakého důvodu se šestihran zakulatil, takže čerpadlo nečerpadlovalo. Už je to opravený, ale pro změnu je na odchodu turbo, které se vlivem nedostatku oleje jaksi přidřelo a nejede to jak by mělo.
Hloupost lidí nezná konce.
Já bych se všemožně intenzivně snažil zjistit čim to je, ale hlavně v žádnym případě neměnit olej! To je přece škoda peněz. To že se musí měnit každých 15tkm si vymysleli ropný magnáti aby měli větší zisky. ![92](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/92.gif)
![92](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/92.gif)
-> Jarda/felda: a k čomu dospeje ? Je to krásna vec len preto že to vie debilovi napovedať že motor nemá olej , a ešte na nových to vie krásnu vecičku a to teplotu oleja na maxidote ... inak je to naprd , videl si niekedy auto čo prišlo na prehliadku len tak po 18tis km že maxidot upozornil ? ja raz a to bolo auto čo malo denne 10 studených štartov a nikde dokopy nejazdilo , inak všetky čo jazdia aspoň zohriate a občas dlhšiu trasu tu skôr ako v 30 000km neprídu , hold ako zaviedli check listy stojí to za piču ...
-> suri: ano měří to hladinu a teplotu a na základě toho a dalších veličin si jednotka "vypočítává" kvalitu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ať vymění olej, vymaže na palubce servisní interval a na 100% mu to hned pojede.
-> Kandys_Most: Aha , to je potom iná :-D No nič , vidím že sa nič nezmenilo .
Děkuju. Nemusíš mně poučovat. Jsem automechanik a dělal jsem ve škodovce. A takovejch týpků, že kašlali na výměnu oleje k nám děnně odtahovka vozila několik.
-> Kandys_Most: prečítaj si niečo o variabilných servisných intervaloch , niečo o testovaní stavu oleja v tribotechnickej laboratorii a zistíť že nemáš pravdu .
Je to zespoda na vaně, neni to nikde v motoru.
-> Kandys_Most: nie je tam nič iné ako prachsprostý teplomer oleja a jedna výhrevná špirála podľa ktorej to zhruba vie či je dobrá hladina , navyše stačí otvoriť a zavrieť kapotu a zase to trvá niekoľko km kým si to otestuje znova ... A je to kvôli Longlife intervalom a nedáva to žiadne údaje riadiacej jednotke motora aby zastavila motor , ale len údaje o teplote oleja , jeho hladine čo dohromady s počtom štartov , otáčkami a inými veličinami má určiť interval výmeny oleja ...
stav oleja sa dá zistiť v laboratoriu a určite nie nejakým prachsprostým čidlom vo vani ...
keby to fungovalo ako si vy myslíte tak sa neriešia denne zadreté 2,0 kvôli strihnutému čerpadlu
stav oleja sa dá zistiť v laboratoriu a určite nie nejakým prachsprostým čidlom vo vani ...
keby to fungovalo ako si vy myslíte tak sa neriešia denne zadreté 2,0 kvôli strihnutému čerpadlu
V olejové vaně je snímač množství a kvality oleje. A pokud je přetaženej interval výměny oleje o tolik tak na 99,9% ho nepustí to čidlo.
ty lidi jsou fakt magoři
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: ale hovno to má a nie čidlo kvality , to je čo zase za nový objav ?
-> vhml: sup má tušim čidlo kvality oleje
a to už by mohlo jednotku přesvědčit
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2: jj máš pravdu , tých ostatných sa týkajú len tie ostatné veci
-> suri: Vyvažováky mají jen 2.0 TDI v supech a passatech, ostatní ne, 1.9 to nemá žádná, tady bych to spíš viděl na zanesené sítko čerpadla od hegeše ze starého oleje. Každopádně nestartovat a vyčistit, jinak ko turbo a pak i motor.
-> vhml: kdyby to vedela tak všetky tie 2,0TDI v PASSATOCH , Superboch , octavach . golfoch a inych su medzi nami ...
každopádně kontrolka oleje je věc ,,mechanická" tj. svítí = nemaže. Věřil bych tomu, že na základě týhle informace se na to ŘJ dokáže vysrat a vypnout motor
-> alpin: to už bol fest chytený
-> suri: práveže čo som videl u dvojlitra tak svietilo mazanie e nechcel chytiť
alpin 02.02.13 14:57:19 napsal:
→ Eidy: len či mu nestrihlo hriadeľku na olejovom
čerpadle , neviem jak má 1.9 ale na 2.0 som to už videl to nemá , a vtedy sa skôr zadre ako chcípne
→ Eidy: len či mu nestrihlo hriadeľku na olejovom
čerpadle , neviem jak má 1.9 ale na 2.0 som to už videl to nemá , a vtedy sa skôr zadre ako chcípne
-> Eidy: Nevěřím, že je to "nasranou" jednotkou. Servis by měl jít smazat i z palubky (Držíš pravý tlačítko na nulování denního počítadla, zapneš klíček, chvilku počkáš a pak to tlačítko pustíš a pootočíš doprava štělováním hodin). Spíš tam umřelo něco jinýho. Vyblikání nelze, jedině VAG (či něco podobnýho). Pokud se kontrolka rozsvítila, znamená to, že to z nějakýho důvodu přestalo mazat. Třeba může bejt jen zasranej filtr.Začal bych tou výměnou oleje a to ihned. Divnej zvuk můžou bejt hydroštely, pokud k nim "nedolezl" ten správnej tlak oleje...
-> Eidy: len či mu nestrihlo hriadeľku na olejovom čerpadle , neviem jak má 1.9 ale na 2.0 som to už videl
jeste rekni ze tam ma longlife 30tis a pretah o 20tis a pak to musi mit divnej zvuk![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a tu ticku co usetril se mu ted muze pekne prodrazit. LIDI jsou fakt blbci (a to jsem jeste slusnej). Taky jsme meli na servisu jednoho se superbem - olej neresil brzdy totalne bez oblozeni, homokinetak na nas koukal uz zdalky ale jediny co resil byla praskla zarovicka v interierovem svetle - no proste debil na n-tou.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a tu ticku co usetril se mu ted muze pekne prodrazit. LIDI jsou fakt blbci (a to jsem jeste slusnej). Taky jsme meli na servisu jednoho se superbem - olej neresil brzdy totalne bez oblozeni, homokinetak na nas koukal uz zdalky ale jediny co resil byla praskla zarovicka v interierovem svetle - no proste debil na n-tou.
Bohužel ani olej neměnil. Zařizuje barák a každá kačka se hodí. Já mu taky říkal, že aspoň ten olej, ale to je teď už jedno. Chtěl jsem to slyšet jen vrčet, protože tvrdil, že to má divnej zvuk. Podle mě je všechno ok. I olej mezi prstama ještě docela lepil. Kapku jsem natáhnul skoro na 3mm. To není špatný. Tipuju na nasranou jednotku, ale zajímá mě názor zkušených.
-> Eidy: taky bych cekal ze to odpojila jednotka aby se to neposralo,,, ono na tdi pretahovat servis o 20tis asi nebude rozumny
Leda diagnostika a uz bych to rozhodne netrapil. A s temi 20tis to jako ani olej neni menenej? boze ty lidi jsou... ma takovoudle ,,karu,, a nema na servis nebo co?
Zdarte. Kamarád má Superba r.v. 2005 1,9 TDI, 6 kvalt. Pravdou je, že už 20000km přetahuje servis. Dneska ráno odjel od baráku 2km, rozsvítila se kontrolka oleje a auto zhaslo. Asi po hodině se nechalo přesvědčit a dojel zpátky. Před chvíli jsme to zkusili nastartovat, po minutě opět kontrolka a po pár vteřinách to zdechlo. V motoru neslyším žádný bouchání ani klepání, až do posledka jezdilo v pohodě a hladina oleje byla udržována v normě. Po zdechnutí jde při hrkání autem přes rychlost snadno otočit motorem takže ani tady nic nenasvědčuje zadření. Je možný, že by se ŘJ už nakrkla a nedovolila autem dál jezdit? Jde bez diagnostiky udělat alespoň základní vyblikání paměti?
Dík
Dík