skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat Ducato - doporučení / rady
-> Čokin: jak je tu jiz napsano 2,8 je nej motorizace
-> Jarda/felda: No to už je hezký, ale to už bude někde mezi 150 - 200 tis.
-> Jirik_Tuňák: tady to bylo asi tim že to byla 2007
a nejeto kolem 130

-> Čokin: moc velký to nebylo
kolikrát sem čuměl kam se s tim dá zaject 


v práci chodím na Ducato 2,3 JTD (r.v.2003) podla mna jeden s najlepších motorov jediná udržba ktorú robíme výmenime pravidelne olej a filtre a samozrejme po ubehn. km rozvody.......... stav tachometra 495000 km v zime chodím štartovat iné dodávky a naložená tiež nemá dake problémy že by nevladala. Dobrá spotreba papierovo 8,7 ale v pohode sa dá urobit aj nižšia
-> Jarda/felda 22.08.12 20:16:23: Tak kámoš ho už tátovi vyvařoval. Rok jako ty Dukáta co sem dával tazatel.
-> Čokin: pozor jen na počet majitelů,dodávky pří střídání majitelů (řidičů) rády dost trpí na převodovky a motory všeobecně. Proto bych raději volil o pár tisíc dražší se zaručenýma kilometrama a počtem majitelů než něco na oko vypadající dobře ale ve skutečnosti sedřený co měnilo majitele každý rok. Ve firmě máme Mastera 2,8 Iveco 7 míst sklápěč (já s tím jezdil 4 roky) a jednou odešel startér a jednou altík. Jinak bez problému a startuje kdykoliv na drc
-> Jarda/felda: Jasný, ale to už je pro mě velký, řeším něco jako H1L1 nebo H1L2 větší určitě ne, přeci jen to vyměním za osobák, takže stím potřebuju i trochu rozumně parkovat. Jinak ten 2,0 60kw je asi fakt málo a zbytečně trpí, takže by se mě asi libil 2,3 JTD což je navíc motor IVECO.
-> Jirik_Tuňák: neřek bych že nejsou teda boxer se kterým sem jezdil byl obouchanej jak svině na čistej pozink a po dvou zimách rez furt nikde
-> Čokin: jezdil sem s boxerem 3.0 hdi 160k při průměrných nákladech kolem 3 tun byla spotřeba 9 litrů
ale u 3.0 jsou slabý převodovky 

-> Čokin: jezdil sem s boxerem 3.0 hdi 160k při průměrných nákladech kolem 3 tun byla spotřeba 9 litrů


-> vhml: To je pravda no.....ono se to posbírá.
-> Čokin: jenze váha auta, váha tvoje, + tech 500kilo a hned vezes dve a pul tuny ani nevis jak.
-> vhml: Tak když tam šupnu nařadí max. 100 kg a 10 dveří po 20kg + zárubně taky po 20kg tam budu mít naloženo max. 500 - 600 kg. Ale je fakt že ta 2,3ka by asi byla rozumnější. Jen mě sere horší stav, asi budu muset to vidět obje osobně.
-> Čokin: já bych se tomu dvolitru radsi vyhnul. Tahat se 60kW dve-tri tuny...
To je tak na courání do mesta.
To je tak na courání do mesta.
-> Giom3: Díky za info, mám v hledáčku 2ks
1) 2,3 JTD, 81 kW rok 2003 najeto 218 000km
2) 2,0 JTD, 62 kW rok 2004 najeto 144 000km (tohle má hezčí kastli a interiér)
1) 2,3 JTD, 81 kW rok 2003 najeto 218 000km
2) 2,0 JTD, 62 kW rok 2004 najeto 144 000km (tohle má hezčí kastli a interiér)
Známej má přesně tohle rok snad 04. Má 2,8 a donedávna kdy padlo čerpadlo za 30000 to bylo bez motorovýho problému ale lítá s tím denně a docela dost. Jede to pěkně a utáhne to lecos:D
Jinak to lehce hnije hlavně práhy atd... Co je největší provar je že to má v modré a strašně se loupe lak a později i barva, takže aktuálně je půl dodávky přetřeno štětkou...
Jinak to lehce hnije hlavně práhy atd... Co je největší provar je že to má v modré a strašně se loupe lak a později i barva, takže aktuálně je půl dodávky přetřeno štětkou...

HDI taky, ale prvotních bych se trochu bál.
Aby jsi taky nebyl překvapenej, když se do Ducáta dá koroze, tak ten průběh je dost rychlej. Taky jsem dělal prahy, ale jak se to dá do podběhů, je konec. Ještě koukni vevnitř u vrat na praskliny karoserie.
Aby jsi taky nebyl překvapenej, když se do Ducáta dá koroze, tak ten průběh je dost rychlej. Taky jsem dělal prahy, ale jak se to dá do podběhů, je konec. Ještě koukni vevnitř u vrat na praskliny karoserie.
2.8 IDTD nebo JTD bere do 9 litrů. Teď mám Transit 2.4 TDCI a pod 12 nejdu. 2.5 je stejný motor jako 2.8. Kup samozřejmě turbo!!! 1.9 - 2.8 bez turba jsou chcípáci a spotřeba stejná.
-> Čokin 22.08.12 15:06:17: Do Boxerů a Jumpera se dávalo i HDi. (2.0, 2.2, 2.8 a 3.0), pokud něco dalšího vyjma starších D, TD apod. si nevybavuji.
-> Čokin: to asi jo, ale muzes to nalozit jak chces a pojede to porad stejne.
Ale pokud potrebujes jen boudu na malej bordel tak je to asi zbytecny
Ale pokud potrebujes jen boudu na malej bordel tak je to asi zbytecny
-> vhml: 2,8 už bude papat víc jak 10 ne?
-> Čokin: po dvou kilech musí bejt čerstve zajetej. 2,8 je taky iveco
-> Čokin 22.08.12 14:57:24: Otevři si Sauto a podobně a hned uvidíš co se do čeho dává. 

Tak koroze apod stím si snad dokažu poradit cočko mám. Spíš mám strach z motoru vím že 2,3 JTD jsou motory Iveco ty menší co davají do Ducato, Boxer a Jumper to nevím co tam chcou. Mám to na vození nařadí a dveří a zárubní prostě montážní vozidlo.
Právě mám obavu že kamarád koupil starší 1,9 D a chcípnul mu motor je fakt že měl nalítano něco přes 2 kila, ale ted na to nemuže sehnat střeva a nové výjdou na 20 tis.
Právě mám obavu že kamarád koupil starší 1,9 D a chcípnul mu motor je fakt že měl nalítano něco přes 2 kila, ale ted na to nemuže sehnat střeva a nové výjdou na 20 tis.
Tak tak, trochu tomu hnijou prahy kam lita bordel z kol. Dodávky jsou na tom s antikoro hur, pocita se ze se po 10letech kilometrove rozsypou na popel.
Ale po strance techniky je to dobra volba
Ale po strance techniky je to dobra volba
-> Čokin 22.08.12 14:05:49: Čéče, u nás co jezdí řidiči (ve firmě) s dodávkama, tak mají (taky kvůli ceně) převážně tyto typy:
Peugeot Boxer
Citroën Jumper
Fiat Ducato
Renault Master
Stalo se za 12 let úplně minimálně, že by někdo nemohl na rozvoz kvůli technické závadě.
Ti co měli Mercedesy Vito a Sprinter, tak ty podezřele rychle vychcípaly.
Jedna věc je ale pro většinu dodávek společná - malá antikorozní ochrana.
Peugeot Boxer
Citroën Jumper
Fiat Ducato
Renault Master
Stalo se za 12 let úplně minimálně, že by někdo nemohl na rozvoz kvůli technické závadě.
Ti co měli Mercedesy Vito a Sprinter, tak ty podezřele rychle vychcípaly.
Jedna věc je ale pro většinu dodávek společná - malá antikorozní ochrana.
Super auto, nejlepší dodávka, co jsem měl. Kup větší, ídeálně typ 14 nebo 15 a motor 2.8l. Maxíci se i potom lépe prodávají. Motor vydrží bez go klidně 700-800 tis km. Já měl 2.8 a spotřeba kolem 8.5 - 9 litrů a to jsem to honil. Start na první otočení motoru. Dnešní srajdy se těmhle poctivým kusům nevyrovnají. Pozor na korozi i když tyhle novější už jsou na tom lépe. 

Zmámej má tohle ducato ( byly jsme s ním tenkrát u tebe pro tu kastli ). Motor 2,8Jtd. Pokud hodláš jezdit naloženej tak menší nebrat. minulej tejden po 400000km odešel O-kroužek na čerpadle commonrailu a chcala nafta ven a kdysi to hůř startovalo, ale to nevím čím to bylo. Jinak pouze běžná údržba, kromě toho minulýho týdne to vždy dojelo domů.
Jinak jestli koupíš ducato, boxera nebo jumpera je jedno, je to stejný auto.
Jinak jestli koupíš ducato, boxera nebo jumpera je jedno, je to stejný auto.
Zdravím panové, potřebuji pořídit nějakou dodávečku pro podnikání a chtěl bych Fiat Ducato. Chci se zeptat jestli tady stímto autem má te zkušenosti, zajíma mě hlavně toto:
Mělo by se jednat o dodávku okolo 100 000,-Kč rok výroby okolo 2003 /2004 velikost H1L1 klasická dodávka.
Zajímá mě:
1) Motorozice (spolehlivost, spotřeba, životnost, případně jiné důležité věci)
2) Spotřeba (souvisí to s motorem tak zatím nevím no)
3) Jiné věci které je dobré při koupi dodávky vědět
Za veškeré rady a zkušenosti budu moc vděčný, případně i doporučení na jiné značky, ale přednostně bych raději Fiata.
Mělo by se jednat o dodávku okolo 100 000,-Kč rok výroby okolo 2003 /2004 velikost H1L1 klasická dodávka.
Zajímá mě:
1) Motorozice (spolehlivost, spotřeba, životnost, případně jiné důležité věci)
2) Spotřeba (souvisí to s motorem tak zatím nevím no)
3) Jiné věci které je dobré při koupi dodávky vědět
Za veškeré rady a zkušenosti budu moc vděčný, případně i doporučení na jiné značky, ale přednostně bych raději Fiata.