skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sharan, Alhambra, Galaxy
-> Vojťas 03.03.25 08:20:13: Tak podle vinka 120 tisic km nebo 10 let.
-> Syny 03.03.25 17:10:17: na Thalii sem je delal asi taky po 12. letech prejety asi o 20 tisic 

-> 11mAjA11 03.03.25 20:54:39: od face je menic jen s motorem 2.2tdci
-> minno: no záleží jestli je v tom čisty automat, nebo ten pojebkany powershift..co má napsáno na hlavici řadicí páky?
Kamarádka má Smaxe první generace s dvoulitrem v naftě 300tis, skočily rozvody, jednou se čistilo DPF, ale převodovka funguje jako komplet původní bez zásahu, ale to mají čistý hydroautomat, ten funguje fakt dlouho a dobře..powershift je spíše powershit...
Kamarádka má Smaxe první generace s dvoulitrem v naftě 300tis, skočily rozvody, jednou se čistilo DPF, ale převodovka funguje jako komplet původní bez zásahu, ale to mají čistý hydroautomat, ten funguje fakt dlouho a dobře..powershift je spíše powershit...
-> 11mAjA11 28.02.25 08:58:42: To tam je v nabídce taky.
Na bílé to rosilo kolem 200 tkm.
Černá tekla snad všude. Ta má na tacho 275, ale ve skutečnosti asi víc
Mám schovanou tu původní lištu z bílé, tak chci ještě změřit, jestli by tam nešel napáchat nějaký dostupný x-kroužek.
Díra v hlavě je 30mm, pokud si to dobře pamatuju.
Na bílé to rosilo kolem 200 tkm.
Černá tekla snad všude. Ta má na tacho 275, ale ve skutečnosti asi víc

Mám schovanou tu původní lištu z bílé, tak chci ještě změřit, jestli by tam nešel napáchat nějaký dostupný x-kroužek.
Díra v hlavě je 30mm, pokud si to dobře pamatuju.
Bracho ma 2,5 roka Galaxy, ročník je to myslím 2012. Je to nejaký 2.0 turbo benzín s automatom a sype sa mu to teda neskutočne.
Pri kúpe mal 146 tkm, aktuálne okolo 175 tkm. Teda aspoň dľa tacho.
Včera zahlásil, že mu začína odchádzať prevodovka. Občas sa auto nechce pohnúť pri zaradenej R, len kvíli motor. Preskakuje to dvojku a radí to z vytočenej 1 rovno do 3.
Olej v prevodovke dával meniť pri kúpe, u predošlého majiteľa netuším.
Motor že už žere liter oleja na 1000 km.
Automaty v týchto vozoch zvyknú takto odchádzať?
Pri kúpe mal 146 tkm, aktuálne okolo 175 tkm. Teda aspoň dľa tacho.
Včera zahlásil, že mu začína odchádzať prevodovka. Občas sa auto nechce pohnúť pri zaradenej R, len kvíli motor. Preskakuje to dvojku a radí to z vytočenej 1 rovno do 3.
Olej v prevodovke dával meniť pri kúpe, u predošlého majiteľa netuším.
Motor že už žere liter oleja na 1000 km.
Automaty v týchto vozoch zvyknú takto odchádzať?
-> Syny: 

-> Vojťas: Tata ma O2 1,6 benzin 75kW z roku 2007 a rozvody delal poprve minuly tyden 

Po 8 už bych to asi vyměnil..jestli to ještě nějakou dobu chceš mít teda.
-> Vojťas 03.03.25 08:20:13: s automatickou kladkou 120
časem těžko říct, ono máš stejně každých 15 předepsanou kontrolu 


Hele jak je to s rozvodama u tech motoru? Kdyz to je 2005 tak by to melo mit klasickou napinaci kladku. Tak ze kilometrove 90, respektive 120 tisic? Mam od rozvodu 50 tisic, jde mi teda spis o roky. Na nekterejch je 8, a nekde 5 let? Ceho se teda drzet? Nalepka je 2017 

To SKV sem dával na tři auta a funguje to. I konektory polámané na altiky a čidla po motoru se dají od SKV v náhradě sehnat a taky za mě pohoda za ty peníze.
Navíc než to na tom daným autě zase pojde tak to už to auto pojde na něco úplně jiného, když ty originály vydržely povětšinou okolo 500tkm..
Navíc než to na tom daným autě zase pojde tak to už to auto pojde na něco úplně jiného, když ty originály vydržely povětšinou okolo 500tkm..
-> 11mAjA11 27.02.25 10:18:45: Máš nějakou vyzkoušenou? Koukal jsem na voton co mají a nějak na mě žádnej výrobce moc nezapůsobil. Do mé bílé jsem dal origo.
ad Milan, pikosekundy ECU nepozná, to už by muselo být na pinech vygajdané tak že by ten konektor poskakoval..svazek s lištou se nechá sehnat v normální funkční kvalite od 800,- , práce na chvíli.
-> 11mAjA11 26.02.25 09:18:15: zavada typu spatny kontakt na vstrikach by byla videt na diagnostice? Menit vec za tri litry jen kvuli spatny gumicce asi nebudu.
-> Jarda/felda 26.02.25 10:09:25: Taky. Ale ten svazek je častější. Ta gumička je tvrdá vymačkaná.
-> Milan 136 26.02.25 06:39:54: ještě by to mohlo tect pod tandemem 

Ten olej bude přes prostup do hlavy jak píše Milan, nová lišta by to měla vyřešit + jako bonus bude že konektory u vstřiku budou mít dobrý kontakt na pinech , kde často bývá závada a pak se to různé třese škube a podobně).
Vsak nejakej konektor se tam dat muze ne? I kdyz jestli si jedna zhavka vezme 5A... Ale wago zvladne 20A
Delam si prdel.
Neco konkretniho co se tam da pouzit? Aby to typove ladilo se zbytkem.


Delam si prdel.
Neco konkretniho co se tam da pouzit? Aby to typove ladilo se zbytkem.
-> Vojťas 26.02.25 06:26:59: Takhle to teče ze svazku ke vstřikum. Já to na černý O2 vyndal, vyčistil, odmastil a podlepil a teče to zase. Asi budu muset tu lištu vyměnit.
A jakymu typu motoru je ten BTB podobnej? myslim blok a jeho nastrojeni. ASZ? ALR? Protoze v knize Jak na to zrovna tenhle rozebranej neni, tak at vim podle ceho se orientovat. Sakne tam asi z nejakyho cidla nebo hadice olej. Byl sem ve svatecnim tak sem nezkoumal co to je.
Eidt. Jestli to dobre chapu tak je to podobne jako Asz/auy
Eidt. Jestli to dobre chapu tak je to podobne jako Asz/auy
Tak to asi Číňan vyrábí univerzálně nebo nechápu, někde mají tuto a jinde se smotkem kabelů do klubíčka. Pak si z toho vyber.
-> 11mAjA11 25.02.25 18:18:04: Žádnej tam není. Pokračuje to dál svazkem rovnou do ŘJ žhavení. Nechápu, proč tam jsou ty piny. Stejně jako když objednáš fajfky na ty tři žhavky předehřevu na rotačce. Taky to má asi po 15 cm piny, ale v autě to vede dál svazkem.
-> 11mAjA11: podle mě tam konektor nemá, když to vede do svazku
Nebo se to udělá kulturně a vypinuje se to z konektoru.
-> Vojťas: Není, štípne se to a musí se napojit
-> Vojťas 25.02.25 14:40:26: rozpadne, ale nová lišta není drahá
nebo můžeš použít z passatu jednotlivý falfky ale to už je dražší a pracnější


Tak ne, kolega me jen zbytecne vyplasil. Tam fakt neni zadny konektor na tom pripojeni ty listy na zhavicky? Predpokladam v tomhle stavu kdyz na to sahnu tak se to cely rozpadne? Ale ono uz ted bude teplo tak se to vyresilo 

-> saskyn2 22.02.25 21:32:37: Taky si právě myslím.
-> Milan 136: jo do toho se určitě 16v nedával, žhavky jsou 100% venku
-> Vojťas 22.02.25 18:39:17: V tom je 16V? To se tam dávalo? Nebude to spíš 8V?
Na bufika zatim nedoslo, ale smrad po nasrartovani auta se nekdy objevi furt, tak to bude olej jak odnekud tece na blok, potazmo vyfukovy svody.
Pokud to je z vika ventilu mam prej nechat zkontrolovat zhavicky, zimni starty nekdy nejsou nic moc. A tady jsou prej zhavky pod vikem v oleji?
Jinak sem chtel zkontrolovat ukostreni baterky, a prekvapilo me v jakym je tam vsem stavu. Kdyz si vezmu ze ve skupine fb kolikrat resi ze chtej vymenit predni blatnik a neni ho na co prisroubovat
Skoda jen ze tam nikdo nenapsal ze staci vyndat svetlo, ne rozebirat celej drzak baterky.
Pokud to je z vika ventilu mam prej nechat zkontrolovat zhavicky, zimni starty nekdy nejsou nic moc. A tady jsou prej zhavky pod vikem v oleji?
Jinak sem chtel zkontrolovat ukostreni baterky, a prekvapilo me v jakym je tam vsem stavu. Kdyz si vezmu ze ve skupine fb kolikrat resi ze chtej vymenit predni blatnik a neni ho na co prisroubovat

-> Vojťas 29.01.25 04:09:06: www.autosip.cz/nezavisla-
topeni-eberspacher/.../d5z
-f-hydronic-ii
Sehnal bych servisní sadu s tesnenima a sítkem, možná novou zhavku rovnou (keramickou), udělat se to dá v pohodě, nic na tom není, problém můžou být úplně zoxidované šrouby, které jakoby nejdou povolit, zdeformované některé plastové díly, Vyčistit to pořádně a složit mělo by to chodit, já sem si tak dělal 3kw na jedničkové Alhambře a běhalo to parádně, s tím vifem je to blábol, Alhambra najezdila přes 100t na VIF a bufik po revitalizaci nikdy nezakouril, budeš tam mít v řiti sítko to dělá že bufik zle zapaluje a hulí.
Sehnal bych servisní sadu s tesnenima a sítkem, možná novou zhavku rovnou (keramickou), udělat se to dá v pohodě, nic na tom není, problém můžou být úplně zoxidované šrouby, které jakoby nejdou povolit, zdeformované některé plastové díly, Vyčistit to pořádně a složit mělo by to chodit, já sem si tak dělal 3kw na jedničkové Alhambře a běhalo to parádně, s tím vifem je to blábol, Alhambra najezdila přes 100t na VIF a bufik po revitalizaci nikdy nezakouril, budeš tam mít v řiti sítko to dělá že bufik zle zapaluje a hulí.
Viděl jsem ještě nějakou reklamu na Metabond Detox. Je vůbec technicky možné, aby to něco dělalo?
ja ted davam do 98 z eurooilu (miva 0,20% bioslozky) VIF, je to asi nejlepsi reseni pro dlouhou trvanlivost benzinu, stara verva byla dobra, ted uz je to o dost horsi
-> Jirik_Tuňák1983 29.01.25 19:53:31: Určitě ano, jak píše Štěpán. Těch testů byla spousta a VIF vždy vyšel ze všech možných aditiv nejlépe. Ať si každý čerpá co chce

-> Jirik_Tuňák1983: ve Svete Motoru byl test. Z nemecky zkusebny.
-> Milan 136 29.01.25 19:33:26: a je někde nějaké hodnověrné zhodnocení či porovnání dvou motorů, kdy jeden jezdil celou životnost jen na naftu a druhý na vif?
-> Jirik_Tuňák1983 29.01.25 18:33:10: Celou dobu.
-> Jirik_Tuňák1983 29.01.25 18:33:10: Ja lil VIF do Golfa celou dobu (az posledni rok to obcas vynechaval) + jezdil jen na EuroOil. Snazil jsem se tim udrzet nazivu stary vstriky a po vymene vstriku uz v tom pokracoval ze zvyku.
Ted mam koupenej VIF i do benzinu pro Leona, ale jeste ho nepouzil
Ted mam koupenej VIF i do benzinu pro Leona, ale jeste ho nepouzil

-> Milan 136 29.01.25 10:08:47: Já mám zase kolem sebe lidi, kteří žádné vify a další věci do nafty nikdy nedávali, jen netankují u village oil apod. Mají na těch autech najeto klidně 300, 400 tisíc. Tys to někdy používal?
-> Vojťas 29.01.25 03:57:31: To je divný s tím vif. Nějak si nedovedu představit čemu by to tam mělo vadit.
Ad bufik. D5Z -F .Nekdo zkusenost na kolik muze vyjit servis kdyz jeste funguje?
Tak je to obehovy cerpadlo a cerpadluje, jen je fakt potichy. Problem bufiku je ze nekdy nezapali, tak ze pri druhym pokusu trosku dymy, pri popojizdeni po meste kdy se zas motor chcipne a znova to zkousi je to pak jak dymovnice. Servisak na bufiky rikal ze vif v nafte bufiku uplne nesvedci. Ale musim se ho jeste doptat proc. Samozrejme sem zrovna predtim natankoval plnou. Ale beru na Eurooil, coz je dobre pry. Tak at to zkusim bez vifu a uvidime.
Jinak vymena termostatu za Wahler. Doted teda chudacek moturek. Ted mam 90 stupnu podle diagnostiky po 10 km. 75 po 5km. Ale vyjizdel sem s teplotou 50 kvuli nakupum predtim. Budik ukazuje 90 od 75. Topi to jak blazen, ale predtim sem si na topeni nestezoval, ale moc netopim. Spotreba samozrejme sla dolu. vcera sem dojel po 40km s prumerem 5,9. Ale bylo to papapa v kolone za kamionama, maximalka 70. Tak ze ne uplne relevantni do srovnani. Cestou tam to bylo 7,3. Mam pocit ze pred vymenou to bylo 8,1? Ale bylo chladneji.
Smrad v kabine po startu jeste pri vypnutem bufiku a i pri jizde. netesnosti kolem spoje za katem, dira ve stredaku, v koncaku, spoj koncak stredak po oklepani rzy jak emental
Tak ze novy od katu dal, Walker. Ale zadna netesnost u motoru se nepotvrdila. Ale za to se zjistilo ze je zezadu poblitej blok od oleje, bylo tam i videt nejaky fleky na svodech. Tak ze jestli to bylo z toho? A kvuli nizky teplote se to spatne vypalovalo? Kazdopadne ted uz se smrad neobjevuje. Ale vlnovec u motoru je v poradku. Asi si vsechno pridalo svoji trosku do mlyna.
8 tisic...
Tak ze ted uz jen zjistit co mi to vzadu klepe
A jinak stale nadseni, dvere do bytu sem vozil stale v konfiguraci 4 mistneho auta, bez prave zadni sedacky, stejne tak i 3m late na postylku ( mezi sedackou spolujezdce a dvermi)
Jinak vymena termostatu za Wahler. Doted teda chudacek moturek. Ted mam 90 stupnu podle diagnostiky po 10 km. 75 po 5km. Ale vyjizdel sem s teplotou 50 kvuli nakupum predtim. Budik ukazuje 90 od 75. Topi to jak blazen, ale predtim sem si na topeni nestezoval, ale moc netopim. Spotreba samozrejme sla dolu. vcera sem dojel po 40km s prumerem 5,9. Ale bylo to papapa v kolone za kamionama, maximalka 70. Tak ze ne uplne relevantni do srovnani. Cestou tam to bylo 7,3. Mam pocit ze pred vymenou to bylo 8,1? Ale bylo chladneji.
Smrad v kabine po startu jeste pri vypnutem bufiku a i pri jizde. netesnosti kolem spoje za katem, dira ve stredaku, v koncaku, spoj koncak stredak po oklepani rzy jak emental

8 tisic...
Tak ze ted uz jen zjistit co mi to vzadu klepe

A jinak stale nadseni, dvere do bytu sem vozil stale v konfiguraci 4 mistneho auta, bez prave zadni sedacky, stejne tak i 3m late na postylku ( mezi sedackou spolujezdce a dvermi)
Jo to by mohla bejt oběhovka , prožene to vodu od hlavy a asi i z toho bufa aby se neprehral.
Fotka samozřejmě napíču, protože se tam nedá dostat. Ale vypadá to na tohle. www.autokelly.cz/Product/
.../12643296?path=39849...
Dá se nějak ověřit že to funguje? krom rozebrání a to dělat nebudu.
Dá se nějak ověřit že to funguje? krom rozebrání a to dělat nebudu.
Doběh prihrevu je normální, on doplive naftu a turbína postupně doběhne aby se ochladila spalovací komora. Tam by teoreticky mohlo být jako podpůrné čerpadlo k dochlazeni co by honilo vodu z hlavy pryč, je li tam tak někde bude v tom prostoru za motorem okolo hlavy u příčky, jinde nevím že by mohlo být. Ale podle etky a VIN by se to možná dalo vycmuchat.
-> 11mAjA11: ne ne nemam nezavisle, ani predelane, ani origo hodiny pod stropem. Taky si myslim ze tam obehovka neni, ale nekdy mam pocit ze po jizde je slyset dobeh bufiku i neco z motoraku. Ale provozuju climatronic v rezimu auto, tak jestli to muze bejt i v zime vetrak od klimy? Nepodival sem se.