skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Subaru
17:03:19
31.12.2012
31.12.2012
U-Geen
-> Mantrabeach: nabeh pozinku je pozdejc, bohuzel jsem se nedocet kdy... u myho Lega to nehrozi, minimalne podle stavu nekterejch mist :) no a takle dokazde vypadat impreza z roku 01: www.subaruclub.cz/graphic
s/.../imag0471.jpg www.subaruclub.cz/graphic
s/.../imag0470.jpg , otazka je, co bylo pricinou :))
16:54:32
31.12.2012
31.12.2012
Mantrabeach
-> U-Geen: japonci nemaj pozink?no mám dva favority.bmw,nejspíš e39 touring a nebo subaru,možná ještě passat,okta moc ne,zbytečně předražený
15:48:03
31.12.2012
31.12.2012
U-Geen
-> Mantrabeach: no... s tim pozinkem u Japoncu opatrne. U Lega je kufr melkej, protoze je tam diferak, pomocnej ram zadni napravy, nadrz a plnohodnotna rezerva, takze kufr zacina tam, kde hrana z. narazniku. Pokud potrebujes velkej kufr a nejaky jizdni vlastnosti, asi bych sel do BMW
14:51:37
31.12.2012
31.12.2012
Mantrabeach
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : fuj.vanplus se mi nelíbí a ještě to z toho dělat:D.už chci s felinou končit téměř nadobro a hlavně s autama bez pozinku
-> U-Geen: tak u mě je větší kufr na prvním místě pomalu.samozřejmě vnitřní prostor,hlavně vzadu taky protože u feliny mám pořád okopaný sedačky od mladýho a to už jsme změnili i autosedačku.jediná výhoda feliny je v tom že je v kůži a dá se to omejt hned.
-> U-Geen: tak u mě je větší kufr na prvním místě pomalu.samozřejmě vnitřní prostor,hlavně vzadu taky protože u feliny mám pořád okopaný sedačky od mladýho a to už jsme změnili i autosedačku.jediná výhoda feliny je v tom že je v kůži a dá se to omejt hned.
13:48:09
31.12.2012
31.12.2012
U-Geen
-> Mantrabeach: ono to lego uvnitr, co se tyce zavazadlovyho prostoru, neni tak velky jak vypada. Je pomerne slusny prostor za prednima sedackama (u me umocnenej tim ze jsem malej a snazim se drzet pravidla zapesti na vrsku volantu) a hlavne je dlouha predni kapota. Na druhou stranu kombik se da vzdycky vrstvit nahoru, i kdyz u lega je trochu nevyhoda sklonu cca 45 zadniho okna oproti treba foresteru, volvum nebo i oct/fab, kde je ta stena precijen kolmejsi. S nakupem bych osobne pockal nekdy k jaru, klesaji ceny (4x4).
13:45:32
31.12.2012
31.12.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Mantrabeach: Malou? Targa říkal že ví o nevyužitých nových VanPlus nástavbách, tak se ho optej. :)
13:31:43
31.12.2012
31.12.2012
Mantrabeach
-> U-Geen: ono stejně než budu něco kupovat tak uplyne nějakej čas ale dneska sem si vyzvedl ženu s prckem z porodnice a felina se stala jaksi malou
09:48:15
31.12.2012
31.12.2012
U-Geen
-> Mantrabeach: to je pekny a asi diky najetejm km za zajimavou cenu.
09:32:48
31.12.2012
31.12.2012
exwrcteam
kdyz auto pro rodinu tak jedine legasku...
09:28:59
31.12.2012
31.12.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Mantrabeach 31.12.12 08:51:40: Tohle vypadá fakt dobře, taky by se mi líbilo.
08:51:40
31.12.2012
31.12.2012
Mantrabeach
-> U-Geen: no docela se mi líbí i ta tvoje generace ale hlavně tahle
auto.bazos.cz/inzerat/... /SUBARU-LEGACY-20i-16v-KOM BI-NEBOURANE.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /SUBARU-LEGACY-20i-16v-KOM BI-NEBOURANE.php
00:40:17
31.12.2012
31.12.2012
U-Geen
-> Mantrabeach:
- Rocnik asi odvisi od toho, kolik do toho chces dat penez :) Pripadne co se ti libi.
- Jesi Foryn nebo Lego je na tobe. Lego ma o neco vetsi kufr, nema problem s samonivo tlumicema, o trochu lepsi jizdni vlastnosti na silnici }ale pomerne mekce naladeny podvozek, nakaldni se jak kachna :), vetsi vyber NA motoru, subjektivne kvalitnejsi zpracovany uvnitr (porovnani myho lega a kamosova foryna).
- Forester je super mimo silnice nebo i jen do hlubsiho snehu subj. lepsi pocit z bezpecnosti, turbo motor (i kdyz smysl dle me ma az od XT verze, S-turba jsou takovy nijaky). Zablbnes si s obema, s Forynem mozna lip diky tomu ze si muzes dovolit zapadnout dal :) Nejaky srandy na asfaltu typu jizda bokem necekej, na to to nema ani vykon, ani koncepci. Lego subjektivne jede jak po kolejich, Forester nebude o moc jinej, ma zas tvrdeji naladeny podvozek.
- Co se vyberu motorizace tyce, je to dost na tom co od toho cekas. starsi 2.0 je slabouckej, 92kW je na to auto asi tak minimum. Zas je to bezproblemovy motor, oproti 2.5kam, hlavne te co mam ja :) 2.5ky rady zerou olej do cca 2005/06 rv. a jeste radsi jim klepe pist. Nicmene u te me generace je ten motor agilnejsi, kamarad srovnaval se svym byvalym 92Kw Foresterem. Pokud by ti nevadil automat, nebo jsi sehnal SpecB, mohla by byt dobra volba 3.0 H6 (Lego)
- Pokud bys chtel jit do LPG, asi bych volil 2.0... je to nejosvedcenejsi kombinace. S Turbem par lidi taky jezdi, asi je jen potreba se toho nebat. Problematicky je diky boxeru serizovani ventilu, jako bonus v nekterych generacich nejsou hydrostely, serizuje se sroubkem jako u skodovky, v jinych se zas vkladaji nejake misticky a je to pomerne drahy.
- Spotreba se dost lisi spis podle toho, jak tezkou mas nohu a kudy jedes. S hodne lehkou dokazu jet s 2.5kou za 8.5, novejsi generace jsou na tom se spotrebou zase o velkej chlup lip, jsou lidi co s 2.5 121kW jezdi za 6.5-7. :) U H6ky by ta spotreba mohla byt kolem 9l/100, u turba podobne ale tam uz bude rozhodujici prave ta noha, ostatne jako u kazdyho preplnovanyho motoru.
- Potencionalni nevyhoda turbo verzi je, ze nemaji redukci, ja ji pomerne hodne vyuzivam. Automaty redukci samozrejme take nemaji, ale tam neni potreba.
- Co se spolehlivosti tyce, je to asi jako s kazdym starsim autem... muzes a nemusis narazit na problemovy auto. Subaru maji sva specifika a pokud to melo nejaky prase (jako moje Lego), muzes ocekavat problemy, ktere muzes ale nemusis resit, muzou bejt fatalni, nebo jen otravny. Je tam trochu drazsi udrzba (pravidelna vymena oleju v diferacich), trpi spojky (podle me dan za 4x4), u starsich rocniku bacha na korozi (muj pripad). ND vicemene neni problem sehnat, jen v druhovyrobe se toho moc nedela. Da se sahnout pro dil na vrakac, pripadne ebay.
- Rocnik asi odvisi od toho, kolik do toho chces dat penez :) Pripadne co se ti libi.
- Jesi Foryn nebo Lego je na tobe. Lego ma o neco vetsi kufr, nema problem s samonivo tlumicema, o trochu lepsi jizdni vlastnosti na silnici }ale pomerne mekce naladeny podvozek, nakaldni se jak kachna :), vetsi vyber NA motoru, subjektivne kvalitnejsi zpracovany uvnitr (porovnani myho lega a kamosova foryna).
- Forester je super mimo silnice nebo i jen do hlubsiho snehu subj. lepsi pocit z bezpecnosti, turbo motor (i kdyz smysl dle me ma az od XT verze, S-turba jsou takovy nijaky). Zablbnes si s obema, s Forynem mozna lip diky tomu ze si muzes dovolit zapadnout dal :) Nejaky srandy na asfaltu typu jizda bokem necekej, na to to nema ani vykon, ani koncepci. Lego subjektivne jede jak po kolejich, Forester nebude o moc jinej, ma zas tvrdeji naladeny podvozek.
- Co se vyberu motorizace tyce, je to dost na tom co od toho cekas. starsi 2.0 je slabouckej, 92kW je na to auto asi tak minimum. Zas je to bezproblemovy motor, oproti 2.5kam, hlavne te co mam ja :) 2.5ky rady zerou olej do cca 2005/06 rv. a jeste radsi jim klepe pist. Nicmene u te me generace je ten motor agilnejsi, kamarad srovnaval se svym byvalym 92Kw Foresterem. Pokud by ti nevadil automat, nebo jsi sehnal SpecB, mohla by byt dobra volba 3.0 H6 (Lego)
- Pokud bys chtel jit do LPG, asi bych volil 2.0... je to nejosvedcenejsi kombinace. S Turbem par lidi taky jezdi, asi je jen potreba se toho nebat. Problematicky je diky boxeru serizovani ventilu, jako bonus v nekterych generacich nejsou hydrostely, serizuje se sroubkem jako u skodovky, v jinych se zas vkladaji nejake misticky a je to pomerne drahy.
- Spotreba se dost lisi spis podle toho, jak tezkou mas nohu a kudy jedes. S hodne lehkou dokazu jet s 2.5kou za 8.5, novejsi generace jsou na tom se spotrebou zase o velkej chlup lip, jsou lidi co s 2.5 121kW jezdi za 6.5-7. :) U H6ky by ta spotreba mohla byt kolem 9l/100, u turba podobne ale tam uz bude rozhodujici prave ta noha, ostatne jako u kazdyho preplnovanyho motoru.
- Potencionalni nevyhoda turbo verzi je, ze nemaji redukci, ja ji pomerne hodne vyuzivam. Automaty redukci samozrejme take nemaji, ale tam neni potreba.
- Co se spolehlivosti tyce, je to asi jako s kazdym starsim autem... muzes a nemusis narazit na problemovy auto. Subaru maji sva specifika a pokud to melo nejaky prase (jako moje Lego), muzes ocekavat problemy, ktere muzes ale nemusis resit, muzou bejt fatalni, nebo jen otravny. Je tam trochu drazsi udrzba (pravidelna vymena oleju v diferacich), trpi spojky (podle me dan za 4x4), u starsich rocniku bacha na korozi (muj pripad). ND vicemene neni problem sehnat, jen v druhovyrobe se toho moc nedela. Da se sahnout pro dil na vrakac, pripadne ebay.
22:24:29
30.12.2012
30.12.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Mantrabeach: S Legem si víc vyhraješ. :)
19:41:37
30.12.2012
30.12.2012
Mantrabeach
Pořád nějak přemýšlím o týhle značce jako o dalším autě do rodiny(až nějak doslouží felina:).Co by byla lepší volba?Forester nebo Lego?a jaký ročníky?a hlavně motory.hádám že motory asi 2.0 nejlíp.nebo u forestra by mohlo bejt i 2.0T?
potřebuju co největší kufr i vnitřní prostor.nějakou výbavu standartní pro dnešek a spolehlivý auto.
Jak je to s ND?popřípadě trochu spotřeba třeba u forestera 2.0T?vím že je větší a počítám s tím,samo že by přišlo na řadu LPG
potřebuju co největší kufr i vnitřní prostor.nějakou výbavu standartní pro dnešek a spolehlivý auto.
Jak je to s ND?popřípadě trochu spotřeba třeba u forestera 2.0T?vím že je větší a počítám s tím,samo že by přišlo na řadu LPG
14:17:20
20.12.2012
20.12.2012
palinator
-> U-Geen:
S 136 možná, ale já s udejchanou 120...... na trojku to už nehrabe... Jenom výjimečně když se dostane zase nad 3500 otáček.
S 136 možná, ale já s udejchanou 120...... na trojku to už nehrabe... Jenom výjimečně když se dostane zase nad 3500 otáček.
11:39:38
20.12.2012
20.12.2012
U-Geen
-> palinator: to bych nerek, ja si s favem za zadkem docela vyblbnul... a s ouzovkou jsem si zas moh hodne dovolit co se hlubokyho snehu tyce :)
09:48:45
20.12.2012
20.12.2012
palinator
-> Bedřich 16.12.12 16:35:53:
Tak přece jenom je to čtyřkola, takže fun factor je vyšší, protože si s ní můžeš víc dovolit. Navíc to má výkon. Škodovce výkon nestačí ani na tom sněhu, když člověk chce trochu jet..
Tak přece jenom je to čtyřkola, takže fun factor je vyšší, protože si s ní můžeš víc dovolit. Navíc to má výkon. Škodovce výkon nestačí ani na tom sněhu, když člověk chce trochu jet..
13:39:15
17.12.2012
17.12.2012
Luky
Já se teď o víkendu vyřádil s Imprezou 2,0D na Buzerák šou ve Strašicích. Jako pařba veliká, ale Rapid je Rapid...
05:40:19
17.12.2012
17.12.2012
Bedřich - zrušená registrace
-> U-Geen: Tak nějak ta výměna aut vyplynula ze situace.:)
Impreza Combi je r.v 2003,druhá generace,2.0l předělaná na plyn.
Impreza Combi je r.v 2003,druhá generace,2.0l předělaná na plyn.
22:33:57
16.12.2012
16.12.2012
U-Geen
-> Bedřich: ja ani nepostreh ze uz nemas E30... jakou mas Imprezu?
16:35:53
16.12.2012
16.12.2012
Bedřich - zrušená registrace
-> palinator: Když porovnám š120,E30 a Imprezu tak s Imprezou je zábava největší (mluvím pouze o užívání si zimy,v čemkoliv jiném je to nesmysl)
13:18:39
16.12.2012
16.12.2012
1560 - zrušená registrace
-> U-Geen:
A ještě tu modrou věc máš? :-)
A ještě tu modrou věc máš? :-)
12:38:30
16.12.2012
16.12.2012
exwrcteam
-> U-Geen: kazdopadne mas hezkou legacy:)
12:35:37
16.12.2012
16.12.2012
U-Geen
-> palinator: ale jo, se skocnou jsem si zimy taky uzival, ale parametry auta na bezne jezdeni uz to moc nesplnuje :-)
12:34:33
16.12.2012
16.12.2012
exwrcteam
-> palinator: skodovka se vysere vzdycky v zime
12:29:03
16.12.2012
16.12.2012
palinator
-> Bedřich:
Mě bavěj i se Škóda, když se mi teda zrovna nevysere (jako 3 zimy ze 4)
Mě bavěj i se Škóda, když se mi teda zrovna nevysere (jako 3 zimy ze 4)
10:40:43
16.12.2012
16.12.2012
Bedřich - zrušená registrace
-> U-Geen: Musím říct, že s Imprezou mě ty bílé sračky konečně baví.
23:18:50
15.12.2012
15.12.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> U-Geen: Jo rozumím o čem mluvíš.
23:12:13
15.12.2012
15.12.2012
U-Geen
-> su.tech: nj, s timhle je na snehu zabava... s predohrabem to bylo vzdy spis utrpeni,hlavne kdyz od toho clovek neco potreboval :-)
22:55:59
15.12.2012
15.12.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> U-Geen: Hehe, si někdo užívá... Jojo, když sednu do Octavie tak mě vždycky málem jebne... Quattro jezdím po sněhu a ledu úplně jinak...
21:44:14
11.11.2012
11.11.2012
Pavel P@nkáč
-> palinator: nevim ale na 4kolo to vypada opravdu komicky ale to by se dalo vyjet i s dvoukolou nejakej rozjezd a tak i kdyz je tam dost vlhko
01:45:32
11.11.2012
11.11.2012
MerHanz
-> U-Geen: ono taky záleží na autě. je jasný, že u sůba to bude fungovat jinak, než u francouze, nebo škodovky .
23:47:20
09.11.2012
09.11.2012
U-Geen
-> vhml: jo tlumic v prdeli a ABS je blba kombinace :-))
19:49:59
09.11.2012
09.11.2012
vhml
Moje první větší setkání s ABS bylo koncem října jak padal sníh. A jednoznačně mi to vyhovovalo. Zabrzdíš a necháš počítač ať se stará. Rozhodně to nebylo nějaký přehnaně citlivý.
Kdežto třeba u matky Astry s vymletejma tlumičema jedeš po dírách a díky ABS nemáš šanci zabrzdit.
Kdežto třeba u matky Astry s vymletejma tlumičema jedeš po dírách a díky ABS nemáš šanci zabrzdit.
19:45:11
09.11.2012
09.11.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> MerHanz: Mám z toho ABS přesně ten samý pocit, na můj vkus spíná strašně brzo.
17:43:32
09.11.2012
09.11.2012
palinator
10:17:58
09.11.2012
09.11.2012
U-Geen
-> MerHanz: nj tak asi neumim ridit, mel jsem dve vicemene stejna auta na stejnych pneumatikach a s ABS jsem zastavil daleko driv :)
23:22:16
08.11.2012
08.11.2012
MerHanz
-> U-Geen: -> palinator: Asi jak u jakýho auta a jak na co je řidič navyklej. U mý francouzký špeluňky z toho rostu. Na sněhu mi to v zatáčce stejně nepomůže. Akorát to dosti nechutně prodlužuje brzdnou dráhu. Vždy jsme byl zvyklej brdit tak aby se kola neblokly a když tak ševeleli, ale nestály uplně. A teď??? Jakmile se jedno kolo točí jinak jak ostatní, tak už to vrčí. Podle mě zapíná kurva brzo. A stejnak jakmile se ozve tak povoluju pedál. A nevím jak to kdo dělá, ale nikdy mi auto nezatočilo, když jsme stál na brzdách. A to nejen frantík, ale i bráchova okta. ESP už je dle mě platnější elekto berlička, ale z ABS a ASR nejsem nijak odvázanej. A o reakci ABS na zatahání za ručku nemá cenu mluvit.
14:19:58
08.11.2012
08.11.2012
palinator
-> MerHanz:
Mě ABS jednou vypeklo z jeho podstaty, dělal jsem ptákoviny s předohrabem na mokru v serpentinách, že jsem při jejich sjezdu používal ruční brzdu, takže vždycky epesní šmejr, ale jednou jsem to přehnal, že mi už nestačil rejd a kdyby to bylo auto bez ABS, tak to zašlápnu a auto pojede setrvačností dál bokem (možno vyzkoušet třeba na sněhu) a skončil bych v daném směru uprostřed silnice, kde bych se pohodlně znovu rozjel, jenže ABSka drkotala, drkotala, takže se kola v rejdu chytaly, a pomalu se to posouvalo částečně ve směru auta - čili ve smyku směr příkop, takže jsem se na tu silnici nevešel a od pangejtu mě dělilo málo. S tim člověk prostě nic neudělá, ABSku nepřetlačí.
Mě ABS jednou vypeklo z jeho podstaty, dělal jsem ptákoviny s předohrabem na mokru v serpentinách, že jsem při jejich sjezdu používal ruční brzdu, takže vždycky epesní šmejr, ale jednou jsem to přehnal, že mi už nestačil rejd a kdyby to bylo auto bez ABS, tak to zašlápnu a auto pojede setrvačností dál bokem (možno vyzkoušet třeba na sněhu) a skončil bych v daném směru uprostřed silnice, kde bych se pohodlně znovu rozjel, jenže ABSka drkotala, drkotala, takže se kola v rejdu chytaly, a pomalu se to posouvalo částečně ve směru auta - čili ve smyku směr příkop, takže jsem se na tu silnici nevešel a od pangejtu mě dělilo málo. S tim člověk prostě nic neudělá, ABSku nepřetlačí.
12:59:31
08.11.2012
08.11.2012
MaxSvratka
U svého zimního auta subaru impreza jsem vycvakl konektor z motoru ABS hned po tom co mi to 2x víc uškodilo než pomohlo (vlastně nikdy mi to nepomohlo) a odřel jsem lehce nárazník.Po vypnutí ABS je subáro bez úhon a to máme v zimě sněhu habakuk
12:44:03
08.11.2012
08.11.2012
U-Geen
-> MerHanz: me uz ABS parkrat zachranilo :)
12:25:48
08.11.2012
08.11.2012
MerHanz
Elektrický vochomoutiny do auta nebrat. Po prvním setkání s ASR na sněhu, jsem málem zešedivěl. Pedál postupně tlačím k podlaze a auto nereaguje, prostě nezrychluje. Nejradši bych vyškubal i ABS. A naivní blbečky co maj porát řeči o tom, že je ABS na sněhu zachrání, pozavíral do blázince.
10:42:53
08.11.2012
08.11.2012
U-Geen
-> havlik: neni sam a presne proto to nechci. Nemyslim si ze jsem nejak dobrej ridic (coz ostatne dokazuje omlacenost nasich aut), ale do rizeni mi ma kecat maximalne zena (a ta to nedela, vetsinou se jen krecovite drzi :)
10:37:20
08.11.2012
08.11.2012
havlik
-> U-Geen: to sice je ale známýmu se přesně stala popsana situace a žádný další elektronický onanie na pomoc s řízením nepomohly:)
10:33:39
08.11.2012
08.11.2012
U-Geen
-> Luky.: je-li zcela vypnutelne :) A ano, akceleracni smyk je to jediny co je pekny, nekde se trapit s ruckou nebo delat podivne cviky s plynem brzdou a volantem :)
10:30:47
08.11.2012
08.11.2012
Luky
-> U-Geen: to ale každý správný řidič vypíná, jakmile spatří sníh. Nebo se pletu?
-> palinator: s předohrabkou jdou fakt velký smyky, jak píše U-Geen. Problém předhorabu je, že s ním neuděláš akcelerační smyk, což je na jízdě po sněhu to krásný....
-> palinator: s předohrabkou jdou fakt velký smyky, jak píše U-Geen. Problém předhorabu je, že s ním neuděláš akcelerační smyk, což je na jízdě po sněhu to krásný....
10:26:19
08.11.2012
08.11.2012
U-Geen
-> havlik: proto tam je obvykle jeste ESP a podobny supr veci :)
-> palinator: jo, predokolka te z pretacivyho smyku vytahne jednodusejc. Ty dve napravy ale klouzou daleko pozdejc, takze pokud neni ridic bezmozek, tak se ke smyku ani nedostane, pokud nechce. Jeste bych teda podotknul ze jizdni vlastnosti subarek nejsou dany jen pohonem 4x4 a taky ze existuji i jine perma nahony 4x4, a tim koncim :)
-> palinator: jo, predokolka te z pretacivyho smyku vytahne jednodusejc. Ty dve napravy ale klouzou daleko pozdejc, takze pokud neni ridic bezmozek, tak se ke smyku ani nedostane, pokud nechce. Jeste bych teda podotknul ze jizdni vlastnosti subarek nejsou dany jen pohonem 4x4 a taky ze existuji i jine perma nahony 4x4, a tim koncim :)
09:06:22
08.11.2012
08.11.2012
palinator
-> havlik:
Vždyť to de facto píšu níže.
Vždyť to de facto píšu níže.
07:35:42
08.11.2012
08.11.2012
havlik
-> palinator: tak ono je dost rozdíl stálejch 4x4 a haldex tzn když ti ujede přední náprava v zátáčce tak ti sepne zadní a vyžene tě to rovnou do pole...