skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skůtr
prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 05.04.2011 do 05.04.2013, založil/a Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> radekra 05.04.13 20:01:16: Tak zatím nejsem rozhodnut, jestli babču, nebo skútr. 125ccm mě taky napadla a dá se sehnat i kolem 20 000, nebo něco přes, ale přeci jen bych nerad nějakou Yuki nebo Maxon nebo něco podobného. Nejraději bych 4takt, ale uvidím na co natrefím a jestli nakonec nekoupím Babettu. Co je pravdy na tom, že když se jede s Babettou z kopce a nedrží se plyn, že se může zadřít?
Jestli skůtra tak kup 125 ccm jede to hezky i ve dvou lidech,nechá se sehnat za 20 i s papírama
Vím že se ptám asi blbě a možná bych se mohl ptát v lepším tématu, ale přemýšlím pro co se rozhodnout. Chtěl bych na občasné pojížďky po okolí, sem tam maximálně asi 30km cesta tam. Nemělo by to stát moc peněz. 40 000,- za 50ccm skútra fakt nedám, ale Yuki a podobné taky nechci. Nebo jinak, Babetta x skůtr? Pokud skůtra tak jakého teda? Nejsem moc náročný, stačí něco obyčejného, ale nechci se v tom moc hrabat. A aby to mělo co nejnižší spotřebu, i za cenu akcelerace. A nebo tu Babettu? U té se mi líbí, že se nemusí registrovat a nemusí se na STK a že nemá baterku. Ale zase jak je na tom ta převodovka? Nebývají tam moc veliké problémy? Nebo co tak bývá u Babet častý, nebo náročnější problém? V motorkách se vůbec nevyznám. Díky za rady 

-> venni 28.03.12 15:19:27: presne ako píše Klubko, zvýši sa maximálna rýchlosť aj akcelerácia ale s tým aj spotreba. Ja mám na 50cm3 spotrebu len po meste cca 4litre. Ale je zas pravda že to vôbec nešetrím a užívam si semaforové štarty - na prvých pár metroch som dal dole aj nejakú suzuki gsx :)
-> venni:
o "vocpoda" se u toho myho motoru moc mluvit neda. V kombinaci se stelovatelnou spojkou skutry-levne.cz/nahradni-
dily/5244-spojka-motoforce
-evo-racing-107-mm.html necha pri rozjezdu motor pekne vytocit a pak az to spojka pusti a tahne v rekl bych optimalnich otackach az do Vmax, coz je asi nejdulezitejsi. Otacky se ladi vahou valecku. Maximalka by s timhle variatorem mohla jit dosahout o neco vyssi, protoze ma v prumeru o 2mm vic, ale k tomu je potreba zaroven i vetsi poloremenice. Ale hlavne je to presne zpracovanej dil, takze nehrozi tak velky opotrebovavani valecku a s tim souvisejici zhorsovani funkce variatoru.

-> Lukky_sk: jsou to gumy, na kterych jezdi prave borci z toho obchodu skutry-levne zavody a pak je prodavaj jako mirne jety. Jsou to, rekl bych semi-slicky. Nejaky drazkovani maj, ale moc to neni
www.sklad-pneu.cz/motopne
u/sava-mc31-100-90-r12-49p
-s79596213 Uvidim, co to bude delat na mokru. Snad se nerozsekam. Na predek je mekka a na zadek stredni smes.

-> Klubko_: já mám ted malaguti madison 125,jako jede to,ale hlavou se mi honí že bych tam nastrkal taky ten Malossi Multivar,co všechno se zlepší? Zátah "vocpudu"? :-D Ja si budu muset někdy sednout a pročíst něco na netu.Určitě nechci aby mi to zvedalo spotřebu,už ted jezdím cca za 3l/100
-> Lukky_sk:
Už jsem to psal jinam, mě by se líbil Peugeot Satelis 125K nebo něco podobné třídy - prostě nějakej lepší, větší, vybavenější skútr obsahu 125cc. Musí to mít otáčkoměr a všechny budíky.. u toho Satelisu mě mrzí že tam nespáchali analogovej palivoměr a teploměr, to já rád. Aspoň že je analogovej ten zbytek.
Už jsem to psal jinam, mě by se líbil Peugeot Satelis 125K nebo něco podobné třídy - prostě nějakej lepší, větší, vybavenější skútr obsahu 125cc. Musí to mít otáčkoměr a všechny budíky.. u toho Satelisu mě mrzí že tam nespáchali analogovej palivoměr a teploměr, to já rád. Aspoň že je analogovej ten zbytek.

-> Jirik_Tuňák: Tak ako píšu tu kolegovia, aj na scooter-tuning.cz a podobných stránkach sa na to špecializujúcich - činu nekupovať.
Osvedčené sú podľa nich značky: Piagio, Aprilia, Malaguti, Gilera, Peugeot, Yamaha.
Alebo prečítaj si to sám :)
www.scootland.cz/skutry/j ak-dobre-koupit-skutr
Rozhodne kúp - voz sa, ak ťa to prestane baviť, začni tuniť a možnosti sú neobmedzené :)
Osvedčené sú podľa nich značky: Piagio, Aprilia, Malaguti, Gilera, Peugeot, Yamaha.
Alebo prečítaj si to sám :)
www.scootland.cz/skutry/j ak-dobre-koupit-skutr
Rozhodne kúp - voz sa, ak ťa to prestane baviť, začni tuniť a možnosti sú neobmedzené :)
-> Klubko_ 27.03.12 21:19:28:
Tak to je celkom pekná storry. Ja som kupil minulý rok niekedy takto v marci Malaguti F12 vzduchom chladený rv 94 s talianskymi papiermi ako nepojazdnú s neidentifikovatelnou závadou za 50 Eur. Na tom skútri bolo odídených viac vecí zároveň akoby do toho udrel blesk alebo dačo :) zhorená zapalovacia jednotka a ešte nejaké neviem aké veci pri nej - investícia do použitých dielov z inzercie cca 55 Eur. Namontované stále nevrčíme :D; pokračovalo sa ďalej po káblovačke - nový stator zapaľovania za 2000 Kč - www.scootland.cz (na slovensku nezohnateľné). Kúpa správnej sviečky - vrčíme na úplne najchudobnejšiu zmes aká sa dá - elekritcký sytič nevypína - doma zbastlený karburátor TK už mal zjavne najlepšie dávno za sebou, kúpa karburátora nejaký Motoforce so sadou trysiek - 45 Eur (na fóre odsudzovaná čínska napodobenina Dellorta). Konečne pojazdný motor - chvalabohu valec kľuka v poriadku, ide pekne do otáčok. Vozíme sa - ďalšia zrada a vlastne celé jún rozbabraný úpravou pôvodného variátora. Kašlem nato investujem do Multivaru s bielou kontrastnou pružinou + ladený tlmič výfuku Polini od polini.cz. V pohode odjazdené celé leto - pár múch sa ukázalo v podobe zodratého spojkového obloženia - kúpim nové teraz niekedy ale už žiadne náhradné diely nechcem vidieť. Tie Molossi, Stage 6, Polini sú sice drahšie ale sú úplne iná liga.
Čo ma čaká tento rok pred "skútristickou sezónou" je pohľadať minimálne prednú gumu niekde, potom tá spojka ale k nej asi aj remeň - ten tam teraz je z nejakého skútra že Sim čo som našiel na vrakáči, keď som laboroval s pôvodným variátorom, ale multivar je od neho celý čierny. Ďalej by som mal otvoriť zadnú bubnovú brzdu nejak časom prestávala brzdiť a asi aj dobrzdila - možno prestavba na kotúč ak to nebude chcieť celý druhý karter. No a uvidíme čo odíde ďalej :) Z estetického hľadiska by som ešte chcel podstaviť zadný tlmič na vyššie, ale za tie originál hliníkové odliatky pýtajú na môj vkus dáko veľa.
A momentálne sa snažím zistiť od kamoša z IT že ako to spraviť aby som to mohol dať na značky.... lebo aj keď sa vraví že motorkárov nestavajú nechce sa mi veriť :)
takže tak.
Tá guma je čo zač? nejaký mid-race alebo normál? Jednoznačne musím niečo zohnať dopredu - dostal som šmyk na predné koleso na kruhovom objazde a málom skončil pod kamiónom
Tak to je celkom pekná storry. Ja som kupil minulý rok niekedy takto v marci Malaguti F12 vzduchom chladený rv 94 s talianskymi papiermi ako nepojazdnú s neidentifikovatelnou závadou za 50 Eur. Na tom skútri bolo odídených viac vecí zároveň akoby do toho udrel blesk alebo dačo :) zhorená zapalovacia jednotka a ešte nejaké neviem aké veci pri nej - investícia do použitých dielov z inzercie cca 55 Eur. Namontované stále nevrčíme :D; pokračovalo sa ďalej po káblovačke - nový stator zapaľovania za 2000 Kč - www.scootland.cz (na slovensku nezohnateľné). Kúpa správnej sviečky - vrčíme na úplne najchudobnejšiu zmes aká sa dá - elekritcký sytič nevypína - doma zbastlený karburátor TK už mal zjavne najlepšie dávno za sebou, kúpa karburátora nejaký Motoforce so sadou trysiek - 45 Eur (na fóre odsudzovaná čínska napodobenina Dellorta). Konečne pojazdný motor - chvalabohu valec kľuka v poriadku, ide pekne do otáčok. Vozíme sa - ďalšia zrada a vlastne celé jún rozbabraný úpravou pôvodného variátora. Kašlem nato investujem do Multivaru s bielou kontrastnou pružinou + ladený tlmič výfuku Polini od polini.cz. V pohode odjazdené celé leto - pár múch sa ukázalo v podobe zodratého spojkového obloženia - kúpim nové teraz niekedy ale už žiadne náhradné diely nechcem vidieť. Tie Molossi, Stage 6, Polini sú sice drahšie ale sú úplne iná liga.
Čo ma čaká tento rok pred "skútristickou sezónou" je pohľadať minimálne prednú gumu niekde, potom tá spojka ale k nej asi aj remeň - ten tam teraz je z nejakého skútra že Sim čo som našiel na vrakáči, keď som laboroval s pôvodným variátorom, ale multivar je od neho celý čierny. Ďalej by som mal otvoriť zadnú bubnovú brzdu nejak časom prestávala brzdiť a asi aj dobrzdila - možno prestavba na kotúč ak to nebude chcieť celý druhý karter. No a uvidíme čo odíde ďalej :) Z estetického hľadiska by som ešte chcel podstaviť zadný tlmič na vyššie, ale za tie originál hliníkové odliatky pýtajú na môj vkus dáko veľa.
A momentálne sa snažím zistiť od kamoša z IT že ako to spraviť aby som to mohol dať na značky.... lebo aj keď sa vraví že motorkárov nestavajú nechce sa mi veriť :)
takže tak.
Tá guma je čo zač? nejaký mid-race alebo normál? Jednoznačne musím niečo zohnať dopredu - dostal som šmyk na predné koleso na kruhovom objazde a málom skončil pod kamiónom
-> Lukky_sk, venni: takze co ja "tunim" je tady ta masina: Zhongyu ZYQT50-7. Ted ma najeto 14000km, my ho mame asi od 12500km. Loni v srpnu praskl remen a tak jsem ho spolu s novym variatorem a valeckama (8,2g) objednal z multimoto.cz. Cena dobra, jenze remen nevydrzel ani 1000km. Potom jsem zjistil, ze kousek ode me je dilna s obchodem s dilama na skutry www.skutry-levne.cz. Takze jsem tam koupil novej remen Naraku cena vyssi, ale uz ma najeto 1000km a vypada bez opotrebeni. Spolu s remenem jsem koupil i lehci (5,6g) valecky Polini a bilou kontrastni pruzinou Malossi.
Letos jsem vyrazil do Tynce koupit novy gumy a poradit se s blbnoucim variatorem. Doma jsem ho otevrel a nasel uplne zniceny valecky. Proste plosky jak krava
Takovy plosky nemely ani ty puvodni valecky s 13000km.
V tyncu mi nabidl Sava MC31s -Racer jety 30 zavodnich kol za 500kc/ks-drzi paradne
Pak jsem vzal do Tynce ten svuj variator se zancnejma vulema ve vsech smerech, coz zpusobilo nadmerny opotrebeni valecku no a borec mi nabidl sadu Malossi Multivar. Z te jsem teda zatim pouzil jen ten variator. A kdyz uz, tak jsem koupil i nastavovatelnou spojku. Pristi rok bych chtel zvysit objem na 90ccm a k tomu prijdou vhod 7g valecky ze sady a urcite se k tomu bude i lip ladit ta spojka. Takze asi tak 
Letos jsem vyrazil do Tynce koupit novy gumy a poradit se s blbnoucim variatorem. Doma jsem ho otevrel a nasel uplne zniceny valecky. Proste plosky jak krava

V tyncu mi nabidl Sava MC31s -Racer jety 30 zavodnich kol za 500kc/ks-drzi paradne


-> Jirik_Tuňák: A chceš skůtr? Já bych jako takové městské přibližovadlo doporučil Hondu Monkey nebo Hondu Dax. Sice je to trochu menší,ale sedí se na tom pohodlně jako na židli. Navíc ty motory jsou fakt nesmrtelné a bezúdržbové. A můžeš si vybrat kubatury od 50 až klidně po 180,ale to už je jiné dělo..Podívej se na www.ikbike.cz
-> Jirik_Tuňák: Hele vole, jaktoze takovej pedant na pravopis napise skůtr?
Ja si toho tematu vsiml nejak pozde koukam 


-> Jirik_Tuňák: Tak jestli nechceš být od šmíru, tak zapomeň na yuki, kentoyu a pořiď si nějakou ze známějších značek. Já jezdím Yamahu Majesty 250 za letošek už budu měnit znovu olej (po 3000km - bez olej filtru). S padesátkou ti moc neporadím, ale sám jsem rád, že jsem se tý číně vyhnul. Kolega ze skladu má Yuki 50 a po 1000km mu povolil kroužek a dojezdil nadobro. Mimo to už v tý době měl vyšisovaný budíky. Moje 250 má dle tacho 46t km ale v reálu bych se přiklonil spíše k dvojnásobku a všechno je pořád OK.
-> Max: Bohužel nepořídit, nemám v úmyslu si rozšiřovat doklady, v tom jsem trochu omezen.
Na druhou stranu jsem línej si pořizovat něco staršího a pak se v tom vrtat.
Mě už se nechce vrtat v ničem.
Raději jsem zaházenej od barvy, prachu ze sádrokartonu a malty, než od šmíru.

Mě už se nechce vrtat v ničem.

-> Jirik_Tuňák: no já bych nechtěl ani jednu ze zmiňovaných značek :o) Fakt bych volil něco staršího,ale osvědčenýho. navíc bych se zamyslel jestli koupit 50ccm a pak kupovat kit a ladit...nebo jestli radši nepořídit 80ccm nebo 125ccm :o)
-> Jirik_Tuňák 06.04.11 09:09:13: TUNER, myslím, že nikdo neporadí lépe...
Když to tak čtu na netu....., tak půjdu asi do něčeho kvalitního jetého. 

-> alpin: Na Yukiny jsem taky koukal, ale víc se mi líbí skůtry od Kentoye i s ohledem na cenu.
Designově se mi líbí např. tato:
www.kentoya.cz/modely/... /ideo50
Nemám ale zkušenost, od koho např. Yuki a Kentoya používá motory a kolik km může být cca životnost motoru. Nebo kolik obecně bývá. U jetejch scooterů (lepší značky), tak bývá i 8 - 12 000 km, ale nemají už to nejlepší za sebou?
Designově se mi líbí např. tato:
www.kentoya.cz/modely/... /ideo50
Nemám ale zkušenost, od koho např. Yuki a Kentoya používá motory a kolik km může být cca životnost motoru. Nebo kolik obecně bývá. U jetejch scooterů (lepší značky), tak bývá i 8 - 12 000 km, ale nemají už to nejlepší za sebou?
-> Jirik_Tuňák: Zeptej se Luboše, ten se v tom určitě vyzná
-> Jirik_Tuňák: aprilie budú asi drahšie ale sú super , peugeot sa vraj kazí ale príjemne vozenie inak by som sa nebál ani yuky pokiaľ to budú takéto kratšie trasy
-> matusko: Kdepak, na ježdění do práce když bude teplo. Když pojedu kratší cestou, tak je to kolem 10 km. Autem jezdím delší trasu aby se prohřálo.
-> Jirik_Tuňák: ja by som nepozeral na vek velmi...mal som apriliu SR 50 DI-TECH co je vstrekovacka isla krasne a bola nenormalne nizka spotreba akurat ak chces prevadzat nejake upravy tak si to nekupuj lebo treba aj riadiacu jednotku porobit...a mal som aj Yamahu Aerox s cim som bol najspokojnejsi na svete a obydve su vyzorom asi najkrajsie skutre pre mna

starýho dobrýho pinďoura
= fichtla

Bíden šulínci 
Jakého doporučíte skůtříka 50 ccm z aktuální nabídky? Ideálně nového a ne drahého.
Nemám přehled, co je z těch šikmookejch dobrého i s ohledem na dostupnost ND.
Jak se dělá např. Kentoya, kolega má Derbiho asi za 22 000,-. apod.
Díky

Jakého doporučíte skůtříka 50 ccm z aktuální nabídky? Ideálně nového a ne drahého.
Nemám přehled, co je z těch šikmookejch dobrého i s ohledem na dostupnost ND.
Jak se dělá např. Kentoya, kolega má Derbiho asi za 22 000,-. apod.
Díky