Zkušenosti s T613

prohledat
56 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 28.01.2011 do 14.04.2011, založil/a Sušenka
řadit dle data
21:58:31
14.04.2011
1560 - zrušená registrace
Jak co. Já třeba tenkrát potřeboval koupit zadní kapotu - nesehnatelná věc i jetá. Na druhou stranu části motoru jsou (nebo byly), světla taky (stejně jako jiné věci použité z jiných aut)... Ona ta Tatra má výhodu, že spousta věcí je převzatých od jinud, a ty se sehnat dají.
upraveno 1x, naposled 14.04.2011 21:59:02
18:14:06
14.04.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> j_j: No práve.To myslím aj ja.Len treba hľadať a nenechať sa odradiť sprostými rečami.Proste,kto hľadá ,ten nájde.Ked som mal kilo,tak som všade dookola počúval,že na to už nič nekúpim a podobne je to aj teraz zo 120-tko,ale v trocha menšej miere.Ale aj tak vždy kúpim všetko,čo chcem 63
18:08:01
14.04.2011
j_j
-> Michal N 283: tohle je sporný...minule kámoš kupoval blatníky na chromku za 3 000,- a prodávající pak zvýšil cenu na 4 000,- tak jsem mu řekl, že je kokot a určitě to měl vzít i tak. Na embéčko a novější škodovky se dá fakt sehnat všechno v originále, to mi ať tady nikdo nebrečí 6
18:03:09
14.04.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
Na tatrovku sa dá zohnať všetko,len treba hľadať a vedieť,kde.BTW..myslím,že ND na osobné Tatry sa dajú kúpiť normálne v predajniach na nákladné Tatry.A hodne dielov je tam rovnakých ako na škodovke a niečo je aj z Avie.6
17:57:04
14.04.2011
Kaprof-Pisařík
-> 1560: Maj to snad i jednodušší jak my a to je docela smutný :o((
16:03:54
14.04.2011
1560 - zrušená registrace
-> marek668112:

Je jich tu docela dost... Ale díly nejsou problém.
15:27:05
14.04.2011
marek668112
-> Shackall: Tak to som nevedel no.Myslel som si že na ameriku sa budu dieli zhanat tažšie,lebo ich tu vela nie je...
upraveno 1x, naposled 14.04.2011 15:27:25
12:20:03
14.04.2011
1560 - zrušená registrace
marek668112 13.04.11 17:40:18 napsal:

→ Shackall: tak na ameriku by sa dieli zhanali ešte

tažšie ako na Tatru




Nesmysl. Když už nic, tak ebay apod., případně přímo prodejci v Americe (a mnohdy levněji než u nás).
21:31:21
13.04.2011
Kaprof-Pisařík
marek668112 13.04.11 17:40:18 napsal:

→ Shackall: tak na ameriku by sa dieli zhanali ešte

tažšie ako na Tatru




Smutnej omyl :o(...
19:28:33
13.04.2011
Shackall
Jo, a ať nejsme OT. Tatra 613 mi-long Electronic "Frankfurt" aneb zlatá devadesátá: www.tatra700.cz/clanky/.. ./electronic-frankfurt.htm l



Současný majitel se o ni stará fakt hezky, nicméně je vyšší manažer v zahraniční centrále nadnárodní společnosti, takže si to může dovolit. My s normálníma platama musíme jen tiše slintat...
19:19:06
13.04.2011
Shackall
-> gim: Tak tak. Na většinu Amerik se stále vyrábí originální díly. Známý takhle koupil celou řadu věcí na auto dole na fotce a nou problém. Akorát to nejsou stokoŕunové položky...
zvětšit Zkušenosti s T613 - obrázek od Shackall vložen 13.04.2011 19:19:06
19:00:33
13.04.2011
gim
-> marek668112: na ameriku naprosto v pohodě, pořád se vyrábí a dají sehnat. Opíšeš číslo dílu a do 14dní ho máš doma.
18:59:52
13.04.2011
Shackall
-> marek668112: Oblíbená UL, nezakládající se absolutně na pravdě. Stačí si dát www.denker.cz , tam si kliknu v menu na "Náhradní díly", napíšu tam VIN kód, otevře se mi formulář, tam napíšu (česky), co potřebuju a svůj mail a oni pošlou kalkulaci. Následně zaplatím zálohu, objednám a do měsíce mi to přiveze PPL až pod nos. Pokud si nechci špinit ručičky, obrátím se na příslušný autoservis, který to umí taky - např. M.E. Servis v Praze.



Sám mám (v ČR docela raritní) Ameriku a renovuji Škodu 100. Hádej, na které auto se shánějí díly hůř 4
17:40:18
13.04.2011
marek668112
-> Shackall: tak na ameriku by sa dieli zhanali ešte tažšie ako na Tatru
11:48:07
13.04.2011
Shackall
-> Sušenka: Kup T613, dá se dobře tunit: www.mujmac.cz/art/.../tat ramac.html



A teď vážně - taky jsem o ní uvažoval, googlil, pátral, informoval a zjistil jsem, že na provoz toho auta prostě nemám. Důvody dobře popsali diskutující níže, já přidám ještě jeden - Tatry jsou co kus, to originál, běžně nepasuje plechařina, díry na šrouby, skla atd.



Já osobně T613 i T603 řadím do stejné kategorie jako Maserati Quatroporte nebo BMW 850i - líbí se mi to, ale nehodlám rvát do auta statisíce. Pokud chceš V8, dovolil bych si tě obrátit na pravou víru amerikánskou: sauto.cz/detail-inzeratu/ .../8502349



Pořizovačka celkem "malá" a ty náklady nejsou tak strašlivé - výfuck baj oko 12.000,-, výměna vodní pumpy a rozvodů 15.000,- atd..
11:39:58
08.04.2011
LiMaK - 742 forever
-> ondrej.: stejne největší luxus je červená:
zvětšit Zkušenosti s T613 - obrázek od LiMaK - 742 forever vložen 08.04.2011 11:39:58
21:12:08
07.04.2011
ondrej.
Chromky sa robili aj originál v bielej, ale samozremje ich nebolo veľa - dominovala vždy čierna farba. Ja som s T-613 najazdil veľa kilometrov a dlhé roky som ju používal prakticky denne. Mal som ich toľko, že to už asi nedokážem spočítať a mal som možnosť jazdiť prakticky asi so všetkými modelmi, aké existovali - od prototypu cez chromky, plastové Tatry, špeciálne verzie, až po poslednú T-700 s motorom 4,3 l. Na denné jazdenie sa mi najviac osvedčil model T 613-4 s karburátorovým motorom - veľmi príjemné, elegantné a spoľahlivé auto. Samozrejme - musí byť v dobrom stave, žiaden vrak...
17:54:56
27.03.2011
Luboš
Samo je na ní spousta zbastlenin, blikny v blatníkách, zrcátka, dodělávaná elektrika, jiný karbce apod. Naštěstí s korozí je na tom poměrně dobře. Renovace se teprve rozbíhá.
zvětšit Zkušenosti s T613 - obrázek od Luboš vložen 27.03.2011 17:54:56
17:54:01
27.03.2011
Kaprof-Pisařík
-> Luboš: Já jen dle bílejch zrcátek no4 ..V každém pripadě je to krásnej stroj4
upraveno 1x, naposled 27.03.2011 17:55:48
17:47:26
27.03.2011
Luboš
-> marek668112: asi je originál,techničák je původní a žádná změna barvy v něm není. A i na místech kde se lak loupe, je jen jedna vrstva barvy.

Jinak svezení je v tom užasný zážitek. Auto se správnými chlapskými rozměry. Škoda že mi neříká pane.
zvětšit Zkušenosti s T613 - obrázek od Luboš vložen 27.03.2011 17:47:26
upraveno 1x, naposled 27.03.2011 17:50:22
17:44:29
27.03.2011
Kaprof-Pisařík
-> Luboš: pěkna ikdyž lak je asi nepuvodní že?
17:41:05
27.03.2011
marek668112
-> Luboš: pekna je4lak je original? Lebo v bielej farbe som ju ešte nevidel5
17:37:32
27.03.2011
Luboš
konečně zase na denním světle.
zvětšit Zkušenosti s T613 - obrázek od Luboš vložen 27.03.2011 17:37:32
17:34:13
27.03.2011
Luboš
S tímhle jsem dnes pomáhal kamarádovi. Nasadit nový náboje a po 3 letech zase na kola a rozchodit motor. Chytila na druhý pokus.
zvětšit Zkušenosti s T613 - obrázek od Luboš vložen 27.03.2011 17:34:13
22:59:58
16.03.2011
TAZ1500
22:50:01
16.03.2011
TAZ1500
jen pro informaci kdyby nekdo chtel chromku prvni řady tak jedna stoji v bazaru ve velky hledseby za 50 000tis bohužel nekdo ji predelal na plastaka vzhledove až hruza ale karoserie v celku slusna jedina dirka je na levym blatniku cca 4x4 cm motor slape jak hodinky obuta na novych gumach chtela by novej lak hodne se loupe a interier je celej čalounenej tou latkou jako dostaval rapid na černy sedačky tak už je fialovej ale k cene a stavu auta by stala za to zachranit jako nerikam investice by do ni byla takovejch 70 -80 tis svepomocí ale jelikož je tatrovek tak mali množství tak kdo ji chce si nemuže vybírat hned mě neukamenujte jen když je tu rozjeta diskuze tak sem prihodil možna se ji nekdo ujme bohužel bez papíru ale to se da řešit
upraveno 1x, naposled 16.03.2011 22:59:35
18:23:50
09.03.2011
Kaprof-Pisařík
-> palinator: mně to pŕijde jako smutná labutí píseń..



Ale takovou 613/1 bych si líbit nechal :o)
16:02:31
09.03.2011
palinator
Ta určitá šerednost exteriéru a interiéru mi u T700 nevadí, tím spíš je to ojedinělý kus a mít tak přebytečné miliony, tak si "veterána" T700 Longa klidně koupím.1
01:11:30
09.03.2011
TAZ1500
-> Jirik_Tuňák: tak zrovna u toho sedmikila je ta pristojovka otresna at už jde o jakej koliv typ hlvna ty prototypovy to je jak vyndany z nakladaku a vražený do osobáku. Mě by se tahle i celkem libila jako tvar a zaklad má dobrej ale ty knofliky z autobusu, rozvod vzduchu z felicie to je otřesny a jeste se mi nelibi jedna vec mezy jednotlivejma prvkama jako by bylo prazdno nebo jako by si to nejakej tuner delal samodomo.A podlení věc dorazil ten volant tenhle typ je fakt šerednej ten dřevěnej byl hezčí. A interiery celkově v tzv(socialní výbavě) sou taky nepovedený.sedmikilo nebylo nejak zvlšt propracovany hoden vecí bylo prevzatych z jinych aut a celkove mi prijde že si vyrobci myslely že za malo penez bude hodně muziky a ono nic
01:15:31
08.03.2011
sliwowitz
Ako student som si 613 zadovazil ako dejly-drajva ale velmi ryclo som sa tej myslienky vzdal. Spotreba je ta najmensia polozka (dlhe trasy v pohode okolo 10). ND treba zhanat po burzach, jedina predajna s dost obmedzenym sorimentom a monopolnymi cenami (pamboh zaplat aj za take) je v Brne. To (pre nebrnaka) znamena kvoli kazdej blbosti na ktoru zabudnem alebo pokazim spravit si vylet. Raz som pri nasadzovani utrhol manzetu na brzdici - potesilo. Mimochodom u skodovky je to halierova vec, na tatru stoji tusim 70kc na aute ich je 16... Spolahlivost je vraj dobra, ale len u auta v dobrom stave. A take si rozchytalo par vyvolenych tatrovakov v dobach, ked sa vyradovali. Ziadne stodolove nalezy alebo auta po dedkoch za prijatelne ceny uz nebudu. To znamena kupit auto za cenu vyhladavaneho veterana a po kupe dat auto do poriadku = peniaze a hlavne kopa casu. Korozia- na tatre plechy nehniju ako na skodovke, na tatre sa plechy premienaju na nejaku podivnu horninu, ktora drzi ako hluchy dvere, odolava pieskovaniu, dratenemu kotucu aj majzliku, takze beznou srobovakovou metodou sa vacsinou stav karoserie posudit neda. Mozno jedno pozitivum (alebo skor nahoda), na celom aute som neutrhol snad ani jeden srob. Pohodlie- zadne sedacky su bezkonkurencne. U sofera je to s ergonomiou horsie. Dost mi prekaza, ze je spojkovy pedal vysoko nad podlahou. Ak mam patu polozenu na podlahe, noha sa mi pri vyslapnuti spojky z pedalu zosmykne. Treba slapat z vrchu ako na nakladaku, lenze poloha sedadla tomu nezodpoveda. Zdanlivo malickost, ale pri jazde po meste to strasne unavuje... Manevrovatelnost- polomer otacania snad mensi nez u felicie (sudim podla otacania medzi garazami). Sila na volant pri toceni na mieste neprijemne velka (dane sirokymi gumami a hlavne nie najlepsim tech. stavom mojej napravy). Zaver - tatru imho jedine ako veterana...
upraveno 1x, naposled 08.03.2011 01:17:15
23:36:00
07.03.2011
VeTeV
-> Jirik_Tuňák: sak je to jak kantík...



každopádně na denní ježdení tonejní, na výlety do přírody ano, ale ta koroze je u toho strašná...
23:33:26
07.03.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Příklad Longu 1997
zvětšit Zkušenosti s T613 - obrázek od Jirik_Tuňák - zrušená registrace vložen 07.03.2011 23:33:26
23:32:06
07.03.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> TAZ1500: Tak on je u T700 problém hlavně s interierem, zejména palubní deska je ku zblití. Vypadá jako když ji vytvářel nalitej učeň s artrozou v pokročilém stadiu, kterej chyběl na dílny. 1

Na rok výroby např. 1997, to zachrápalo oproti konkurenci tak o 20 let.
23:20:23
07.03.2011
TAZ1500
svez sem se ve dvou 613 v jedny chromce tu sem mel možnost i řídít a v jednom Mi longu to už nebylo ono já osobne bych do tatry šel jen pokud by to byl veteran na par jizd v krasnych letních dnů ale na dení jezdění do prace a na nakupy ani napad jak už ti tu píšou prvni vec je koroze 613 rezla nejvic ze vsech vyraběnych tatrovek a krom strechy rezla vsude (ůplně všude at jd eo dveře prahy kapoty podlahy fakt zustala jenom strecha)dal je spotreba pise se tusim 12 az 14 litru ale do tohodle se nevejdes ani když to s kopce budes chcipat počitej 15 až 20.Pokud jde o nahradní díly tak s trochou snahy na ní seženeš všechno ale budeš platit jak za díly na novyho mercedesa.A z druhy strany vyhody tohodle auta co se tyče hnaciho agregatu je temeř bezporuchovej znamej s ní jezdíl 17 let najel s ní 680 tis jen s bežnou udržbou a vymenou veci co se opotrebovava čepy brzdy apod. další vyhodou je to že na silnici si v tomhle autě PÁN co se ryhchlosti tyče tak maximalka (podle typu)u toho milonga byla 240 ale od 200km se to pomalu stavalo neovladatelnym.Další vyhoda když pojedes s timhle autem tak ostatni ti na silnici uhybaj je to dany velikostí a vzhledem auta komunisti si ho navrhli aby budilo respekt nekde na tatrovackym portalu o tom byl članek že se to skouselo na lidech jakej to dela dojem a predni čast karoseie se upravovala podle reakce lidí.Co se tyče svezeni jako takovyho tak to je naprosto dokonaly od obrovskyho mysta na jakymkoliv sedadle po ovladani auta proste parada a tech par km co sem s tim ujel je pro me doživotni zažitek z řizeni toho auta a jeste vetsi zažitek ve svezeni na zadnich sedačkach strasne se mi u toho libi ty obrovsky zadni dveře do takovyho auta vleze i tlustoch o dvoustech kilech. ale jak rikam z hlediska praktičnosti a dnešnich cenach benzinu a spatnymu servisovani auta a vysoky pojistce a vlastní cene auta pokud by s emelo jednat o nejakej zachovalej kus tak ceny začinaj někde na 250 tis a vejš levneši auto bude v dezolatnim stavu tak ja osobne bych do toho nešel
14:59:54
03.02.2011
marek668112
obidva auta sa mi pačia ale na tatru je velmi tažko kupit ND ale zase je to luxusne auto.A ten citroen je podla mna zo všetkych citroenoch najkrajši.Ja by som bral predsa tu tatru
upraveno 1x, naposled 03.02.2011 15:00:15
19:42:13
02.02.2011
aceboss
Malá vsuvka vím kde se v Brně(motortechně) dají ještě koupit originální díly.A co mi říkala obsluha prej se na ně jen práší a nikdo je nekupuje3

Jinak za mě Tatra...jsem srdcař :o))
upraveno 1x, naposled 02.02.2011 19:43:32
23:36:08
31.01.2011
1560 - zrušená registrace
Moje dojezdila na značnou korozi, to snad hnije víc, než škodovky... Jinak pohon LPG, ale i tak dosti drahý provoz, nicméně pohodlný a relativně "rychlý" auto se solidním odpichem. Na druhou stranu díly neseženeš, servis neseženeš a živit to se pomalu nedá ani z průměrného českého platu. A taky jsem pořád zatíral škrábance od klíčů na dveřích, protože se to auto pořád komusi nelíbilo. Jinak je to dlouhá a široká kráva, takže zaparkovat s tím na dnešních minimístech není jenom tak a třeba od Tesca jsem z parkovacího místa vyjížděl tak na třikrát. Co mě dost iritovalo byl přístup k rezervě a trochu chudší výbava na poměry "vládního" vozu. A do kufru toho taky moc nedáš, ostatně, jako u škodovky. Nicméně co nedáš do kufru, dáš za zadní sedačky - a ještě tam zbyde místo pro nohy cestujících :-D



Shrnuto podtrženo - neskutečně pohodlný auto vzbuzující respekt (a závist), který je na provoz pomalu stejně tak drahý jak Hummer. Ale nedojezdíš na poruchy, dojezdíš na korozi (moje měla najeto cca 320 tis při koupi - a poznat to bylo jen a jen na té korozi). Osobně bych si to auto na denní ježdění ale už nekupoval, za prvé mladické nerozvážnosti jsou už za mnou a za druhé je finanční krize.



P.S.: Dají se na to dobře balit baby. Stačí se trochu oháknout, vystrčit loket z okýnka a projet bez povolenky po hlavní Masarykově třídě v Brně :-D
upraveno 2x, naposled 31.01.2011 23:41:22
09:11:35
31.01.2011
Sušenka
Tak jo, Tatra teda ne...5
22:16:00
30.01.2011
palinator
-> Pavel P..:

Do tý doby mu to shnije. Když Tatru, tak jako veterána. Jinak to nemá smysl.
22:15:40
30.01.2011
Durnbach
-> Sušenka:



Na Tatru fakt zapomeň, říkám ti to po dobrým. 4 Jako leštěnku proč ne ale na časté ježdění je to dnes nezvladatelné. My máme její západní obdobu, taky ve V8 a pokud máš cca ročně 100-150tis jen na provozovaní spotřebáku s V8 tak si ho klidně kup.
22:09:38
30.01.2011
Sušenka
-> Pavel P..: No právě, V8, slint...
22:08:54
30.01.2011
Sušenka
-> Crestik: Diky za tip, ale ackoliv se mi BMW libi (osobne vic sedmicka), tak si ho nikdy nekoupim, uz jen proto, kdo v tom nejcasteji jezdi...



Co se XM tyce, nevim, na co by se hodilo vic, nez na dlouhe trasy, obzvlast v tehle motorizaci.



Ale porad nevim... budu muset sehnat nekoho, kdo T613 ma, aby me svezl...
13:04:26
30.01.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> alpin: 3 Viď ? 3
10:27:06
30.01.2011
alpin
-> Crestik: xm na dlhe trasy krapet mimo ? ci sa tu nedozviem...
10:24:41
30.01.2011
Crestik
-> Jirik_Tuňák: tos vyčetl kde? Já jen vidím, že shání něco na dlouhé cestování ;-) Osobně mi k tomuhle účelu příjdou obě auta krapet mimo, ale pokud má vybráno...
21:51:35
29.01.2011
Pavel P..
-> Sušenka: kup Tatru... ta ti aspoň nebude stářím ztrácet na ceně a je to V85
21:40:44
29.01.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Crestik: Jak jsi možná nestihl postřehnout, tak Sušík neshání tuctovku, nebo obyč. auto, ale něco výjimečného nebo netradičního.
10:15:58
29.01.2011
Crestik
pokud na dlouhé cestování, tak E39 530i, nebo 540i 5
22:17:58
28.01.2011
Bobesh
-> Sušenka: Běž na klub,bejvaj dobrý kusy,když to bude klubovka,bejvá to opečovávaný. A jako bejvalej citronář víš,na co bacha4
22:16:09
28.01.2011
Sušenka
Nj, tak se asi začnu poohlížet po citroenu, no... 5
Extreme Tyres