skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> saskyn2: Jasně že "starý křáp" konkrétně 2,5 TDi pětihrnek... Teplota vody na 90° za cca 4 km klidné jízdy, když je kolem nuly. Služební rok stará Okta nemá 90° na vodě ani po 9,5 km (což je moje aktuálí cesta do práce), olej hlásí okolo 60° a to ani nezapínám topení, aby se hřála rychleji...
-> Honza Papež: Felda je starý křáp, tam to možno ukazuje ešte trochu reálnejšie, ale to, čo píšem ja, fakt nie je odlievaním benzínu, lebo tá ručička poskočí nazad aj mimo toho či hore kopcom, alebo dole kopcom. Najviac sa to dá pozorovať už fakt pri dochádzaní paliva, kedy pozvoľnejší jazdný režim dokáže zvýšiť kilometrový dojazd na displeji fakt o mnoho km, a podľa toho sa mierne prispôsobí aj ručička palivomera, akoby bolo benzínu zrazu o niečo málo viac.
edit: Na rovnakom princípe funguje aj ručička teploty vody, ako už bolo spomínané. Aj keď už beží sahara, ručička sa nepohne z pozície "optimálnej prevádzkovej teploty".
edit: Na rovnakom princípe funguje aj ručička teploty vody, ako už bolo spomínané. Aj keď už beží sahara, ručička sa nepohne z pozície "optimálnej prevádzkovej teploty".
-> Syny 15.12.17 14:08:37: Jj já myslel že Jumbo myslel elektrický příhřev třema žhavičkama jako měla 3 golf nebo jedničková oktávka. Tak samozřejmě pokud má auto naftový příhřev, nezávislé, ptc, popřípadě alespon ty 3 žhavičky tak topí rychleji.
Původní příspěvek jsem myslel tak, že z logiky věci a zákona o zachování energie vždy úspornější motor topí pomaleji-má mín zbytkového tepla.
Původní příspěvek jsem myslel tak, že z logiky věci a zákona o zachování energie vždy úspornější motor topí pomaleji-má mín zbytkového tepla.
-> minno 15.12.17 12:35:29: Tohle mi dela i Felda a neni to nic sofistikovaneho :D Plovak je v nadrzi vepredu, takze pri blbnuti a jizde do kopce se benzin prelije dozadu a brzdeni rucicky funguje dolu rychleji, nez nahoru. Umi to udelat ze sotva rozsvicenyho hladovyho oka prazdnou nadrz :D
K tomu ohrivani, kolega si ted dodelaval u TDI elektricky prihrev, ktery jinak do koncernovek osazovali bezne (on ma auto z Francie, kde to neni potreba) Z 20km mrznuti a netopeni to udelalo ohrati behem 5km. A protom spousta lidi nevi, ze v tech autech neco takovyho je :)
K tomu ohrivani, kolega si ted dodelaval u TDI elektricky prihrev, ktery jinak do koncernovek osazovali bezne (on ma auto z Francie, kde to neni potreba) Z 20km mrznuti a netopeni to udelalo ohrati behem 5km. A protom spousta lidi nevi, ze v tech autech neco takovyho je :)
-> saskyn2: Nejaky Tourany (rok treba 2006) to maj :)
-> Jumbo 15.12.17 13:56:47: probůh to se smad používalo jen v minulém tisíciletí 

-> palinator 15.12.17 13:21:27: To určite nie, nie je to prepojené 1:1 plavák voči budíku ako u 120ky
Proste to funguje tak, ako písal charon, neukazuje to reálny stav, ale to, čo chce RJ aby to ukazovalo....

-> saskyn2: a nebo má předehřev vody před vstupem do bloku... 

-> Jirik_Tuňák1983: To auto už je pro mě tak trochu černá skřínka. Do práce mám provozní teplotu (teď) po ca. 12km. Ale cesta je do poloviny hodně z kopce, takže se motor fláká. Cestou domů o něco dřív. Nijak zvlášť rychle. Topit začíná tak po 500m
-> saskyn2:
U TSI s chlazenejma svodama to tak asi neplatí co?
U TSI s chlazenejma svodama to tak asi neplatí co?

-> Nwkt: Webasto je top vec , škoda že v 3,6 neohrieva motor ..
-> palinator: jop to bude tym 

Z logiky věci se úsporný motor zahřívá dlouho. Pokud se to zahřívá rychleji něž jiné motory tak to taky víc žere...
-> minno:
A není to tim že je to prostě odlitý do kopce a přelitý z kopce? Já to mám teda obráceně.
A není to tim že je to prostě odlitý do kopce a přelitý z kopce? Já to mám teda obráceně.
-> MATTESS 15.12.17 12:26:24: Tak tobě se to taky zahřívá rychle, ne? Má to ten alu blok s litinovou složkou. Nebo se pletu?
-> Syny 15.12.17 11:08:21: U 120tky to takto funguje aj s brzdenou ručičkou, ibaže s oneskorením
-> charon 15.12.17 11:52:56: Presne tak. Ja som odpozoroval na Punte, že ručička palivomera dokáže dokonca mierne stúpnuť a ukazovať viac paliva, ak sa radikálne zmení jazdný režim. Tzn. ak idem dlho na plno do kopca tak ručička rýchlo klesá, ale ak potom dlhší úsek plyn uberiem a idem dole kopcom, zrazu mám "benzínu o niečo viac" :)
Ale príde mi to teda omnoho lepšie ako napr. tá skákajúca ručička u 120tky, kde len cvičený jazdec rozpozná, koľko tam je vlastne benzínu :)

-> charon 15.12.17 11:52:56: Presne tak. Ja som odpozoroval na Punte, že ručička palivomera dokáže dokonca mierne stúpnuť a ukazovať viac paliva, ak sa radikálne zmení jazdný režim. Tzn. ak idem dlho na plno do kopca tak ručička rýchlo klesá, ale ak potom dlhší úsek plyn uberiem a idem dole kopcom, zrazu mám "benzínu o niečo viac" :)
Ale príde mi to teda omnoho lepšie ako napr. tá skákajúca ručička u 120tky, kde len cvičený jazdec rozpozná, koľko tam je vlastne benzínu :)
-> Jirik_Tuňák1983: Néééé, s tím se nesmířím!




-> Syny: Ony ty "nové" budíky na ukazatel nádrže fungujou trochu jako ekonoměr, ukazuje to víceméně potenciální dojezd s ohledem na aktuální rychlost a otáček motoru. Proto ta ručka tak divně poskakuje. Testoval jsem to na více autech. Nejstarší auto, kde to takto fungovalo byla 106tka z roku 1996.
-> Nwkt 15.12.17 10:50:06: -> MATTESS 15.12.17 11:03:46: Jinak na fóru měřili vodu pro porovnání s budíkem a termostatem (když s ním měli potíže a měnili ho) a moc se to tedy nelišilo.
Tak se s tím holt smiřte, no. Jo a taky to vůbec nesmrdí.
Jinak Radku, koukal jsem i po HDičkách v C5 a tam se mi líbí krásně jemný chod. :-)


Mi to pripomina trochu 120tku, kdyz jsem v ni jeste nemel brzdenou raficku palivomeru :) Kdyz jsem jel doprava, tak se mi rozsvitila rezerva a kdyz doleva, tak jsem mel plnou 

-> dragon_cb_cz: Presne to rikam taky... Nechapu proc tam ten budik je, kdyz stejne schvalne ukazuje hovadiny. A to same budik paliva... Natankuju plnou, dobrych 100-150km se budik ani nehne a ukazuje furt plnou. Pak to zacne klesat a kdyz mi ukaze 1/4 nadrze, tak najednou rucicka pada kazdym kilometrem pred ocima a jak se dostanu k cervenemu poli, tak mam tak 50km nez to ukaze dojezd 0 :-/ Takze na prvni 1/3 nadrze najedu tak 3x vic jak na tu posledni 

-> Nwkt 15.12.17 10:50:06: Italy neznám, ale tipoval bych to na stejné "očůrání" jako u VW. Topení bude taky mít "něco", aby topila rychle
-> Nwkt: No přijde mi to skoro lepší řešení... když to stejně ukazuje píčoviny.
-> dragon_cb_cz: Mě se neptej
třeba mladý beetle ho fakt nemá a při studeným motoru akorát modře svítí kontrolka vody

-> Nwkt: Což je mimochodem fíčura, kterou jsem fakt nepochopil - jakej to má význam? To tam ten budík nemusí dát vůbec, ne?
-> Jirik_Tuňák1983: Nechápu jakej vliv na to má umístění čidla? Koncern to má v SW teploměru. Ukazuje 90 už při teplotě vody 70 

-> Nwkt 15.12.17 10:32:51: I podle umístění čidla budíku ano.
-> Jirik_Tuňák1983: A určitě znamená 90 na budíku 90 teplotu vody? 

-> Syny 15.12.17 09:18:49: Nic tam není, ale vedení vody, termostat atd. vypadá docela komplikovaně. Podle měření vzdálenosti na mapě to má po nějakých 4 - 4,5 km kolem 80 stupňů. Topit to topí po cca 800 metrech. Topení nastaveno na auto, klima vypnutá.
A oproti některým naftám nepadá teplota při pozvolné jízdě z kopce apod. Vystoupá to na těch 90 (88 má termostat) a tam to drží. 


-> Syny: Bral jsem plnou v Německu v neděli 

-> Nwkt: Natankuj si radsi naftu a neser 

-> Jirik_Tuňák1983: Nafta, ktera se rychle zahrejva? Nemas tam naky pridavny topeni? Co beres jak ohrati, kdyz to zacne topit, nebo kdyz budik vody dorazi na 90°C? Ja s tim jezdim 15km do prace a 50°C ma olej (v techhle teplotach co venku jsou) tesne pred Plzni. Kdyz dojedu do prace, tak budik leckdy ani neni na 90°C a olej ma tak 70°C. Cordobu jsem v techhle teplotach mel na 90°C, kdyz jsem najizdel na privadec (tedy nejakych 5km od baraku)...
Mi je jedno co si kdo myslí.
Pro nás je důležité, že je to příjemně pohodlné, na cestování velmi tiché, ale zároveň dostatečně výkonné a rychlé, rychle se to zahřívá na provozní teplotu a topí to po chvilce i bez nějakých přídavných vyfikundací. 


-> dragon_cb_cz: Tak se mi dneska prvně stalo, že by mi VIF vytekl v množství větším než melém do auta. Skoro celý balení...:-/ Naštěstí to bylo ve služebáku, takže plastová podlaha. Vytřeno papírem, pak opláchnuto VAPkou. Ale opakovat to znovu nechci, takže vyroben držák na plechovku. :-D Ano. Jsem bázen. :-D
-> Milan 136: máš pravdu je to fakt hnusný, nudný, pro starýho fotra boužel, jsem to chtěl napsat jemněji ale nelze
barva interieru je teda super ale ta to boužel nezachrání


-> Milan 136 12.12.17 19:22:40: No vidíš a já to strašně chtěl.
Mě zase přijde ultranudnej a nezajímavej design koncertu VW. Je to o tom gustíkovi. 


-> Jirik_Tuňák1983 11.12.17 04:12:36: tak Ti nevím, když si vzpomenu na tu hromadů řečí o designu na jiný vozy atd. V tomhle bych zas nemohl jezdit já
ale proti gustu...

-> Jirik_Tuňák1983 12.12.17 11:39:48: do sharana stavim kolo do kufru na stojánek 

-> radekp 12.12.17 10:09:21: Mě se právě líbilo, že jsem do kufru dal stůl, zabouchl a jeli jsme. 

-> Syny 12.12.17 09:43:14: Právě, že vyrost a proto už jen podvozek a možná o palec věští kola a uvidíme.
-> Jirik_Tuňák1983: Takže nechat si Volvo jako hračku, dál jej upravovat a netahat to v soli a sra*kách. Pro mě pochopitelné.
Já mám JTDm s čipem, zátah je znatelný, firemní Superb se 140 kW subjektivně tolik netáhne.
Já mám JTDm s čipem, zátah je znatelný, firemní Superb se 140 kW subjektivně tolik netáhne.
-> Jirik_Tuňák1983: To chces fakt to Volvo tunit? Tos z toho jeste nevyrost? :)
-> radekp 12.12.17 07:45:56: Kufr je u Volva veliký, ale nízký. Pokukuji po jiném podvozku a chtěl bych z něho udělat spíše auto pro zábavu. Však Volvo a Saab srazy se pořádají taky, takže to není nic nestandardního. Pětiválec bude za chvíli raritou. Samozřejmě bych s ním vyjel zablbnout i do čistého sněhu, třeba v noci, než začnou solit a bude z toho srajda. Další důvody jsou tajemství. 
Letět, jede to, ale na zadek si z toho nesedám. Včera jsem jel Volfim a ten rozdíl výkonu malého hečbeku je znát. Spíše nemáš u Cromy takový pocit rychlosti a zátahu - hodně izoluje, vidíš to jen podle zdivočelého tachometru a to mi díky určení vozu vyhovuje.

Letět, jede to, ale na zadek si z toho nesedám. Včera jsem jel Volfim a ten rozdíl výkonu malého hečbeku je znát. Spíše nemáš u Cromy takový pocit rychlosti a zátahu - hodně izoluje, vidíš to jen podle zdivočelého tachometru a to mi díky určení vozu vyhovuje.
-> Jirik_Tuňák1983: To máš asi stejný motor jako u mojí Alfy. Jak těžké to je? Předpokládám že méně než mých 1550kg. To musí letět...
Jinak zkus rozepsat, co tě vedlo ke koupi druhého auta - větší kufr? Volvo máš vymazlené, i kdyby mělo vysokou spotřebu a náklady, provoz a nákup druhého auta musí být dražší - úspora tedy nebude hlavním důvodem?
Jinak zkus rozepsat, co tě vedlo ke koupi druhého auta - větší kufr? Volvo máš vymazlené, i kdyby mělo vysokou spotřebu a náklady, provoz a nákup druhého auta musí být dražší - úspora tedy nebude hlavním důvodem?
-> Jirik_Tuňák1983: Tak kdyz zvlastni auto, tak rovnou multiplu
Ale ta spinacka na tunelu je gut

Ale ta spinacka na tunelu je gut
-> MATTESS: Mel jsem fabii se svetlym vnitrkem a bylo to porad spinavy . Navic se tam po case objevilu fleky, ktere nesli odstranit, ani kdyz jsem sedacku rozebral a potah vypral, na cernem to aspon neni videt. Ale jinak v beetlu jsme meli svetlou kuzi a to bylo ok, navic me se to taky hodne libi.