Olej do Spanela :d

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 15.05.2010 do 20.09.2010, založil/a Syny
řadit dle data
15:23:06
20.09.2010
suri
-> Jirik_Tuňák: tak do toho jeho motora je 10W/40 v nejakej lepšej norme ideál
13:41:06
20.09.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> suri: Bejvá to tak, i když tomu taky moc nerozumím. Holt je to asi volej, kterej do toho auta patří a na kterej byl vyvinut a dál se v tom nebabrat.
08:36:14
18.09.2010
suri
-> Syny: aj tak nechápem prečo by to 10w malo žrať viac ako 15w , spotreba na tie motory je to pekná ale nula od výmeny do výmeny je krajšia
22:53:07
17.09.2010
Syny
Tak jsem dneska dolejval olej... Mam tam 10W-40 a byl jsem zvedavej na spotrebu... Tak mi vychazi cca necelych 0,2 l oleje na 1000km... Coz myslim ze je u 15let staryho auta s 200 000km na hrbu s nesetrnym zachazenim predemnou docela pohoda... Kupodivu se mi zda, ze to snad zere tu 10W min nez tu 15W 9 Ale asi jem to driv jen blbe pocital jink si to nedovedu vysvetlit...
upraveno 1x, naposled 17.09.2010 22:54:03
14:07:42
01.09.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Syny: To nevim, ale to číslo vypadá pěkně. 3 Nevím kterej máš, jestli nějakej normič uni. Nicméně 7000 je předepsanej olej do těchto motorů od výrobce, totéž Peugeot. Dneska už používají pro novější motory zase vyšší čísla a tím pádem i jinou viskozitu.
13:58:47
01.09.2010
Syny
-> Jirik_Tuňák: a v cem je lepci ten Quartz 7000 ?
08:49:29
01.09.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Syny: Asi ano. Beru Total Quartz 7000 10W-40 za obdobnou lehce vyšší cenu. Jednou jsme od toho pána brali oleje a pak jsme mu z Karolíny dohodili přepravy přes naší firmu místo přes poštu a tak máme příznivé ceny i bez objednání přes net.
23:55:01
31.08.2010
Syny
-> Jirik_Tuňák: Od Regnera... 5L za 500 Kc - obyc Total 10W40... Mas neco lepciho a vyhodnejsiho? 40
23:49:23
31.08.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Syny: Tak to je gut, ono se určitě vyplatí držet se specifikací, co radí výrobce. Ten oil máš od Regnera nebo odjinud ? Máme šikovnej zdroj, tak se ptám.
18:49:39
31.08.2010
Syny
-> Jirik_Tuňák: To klepani hydrostelu po nastartovani je pryc... Tedy kdyz auto stalo tyden, tak si asi na vterinku zaklepaly, ale to dela i nase "nova" Octavie... Ale kdyz auto stoji den, dva, tak to je uplne v pohode - s 15kou klepali i tak...

A spotreba oleje mi prijde naprosto stejne jako s 15kou... Cili 0,25l oleje na 1000km... Takze proste mezi vymenema dolit 2l no... Jeste to taky neni nejhorsi... Je to na 90% guferama na ventilech, ale ty nechavat delat nebudu...
upraveno 1x, naposled 31.08.2010 18:50:37
18:45:19
31.08.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Syny: A dobrý ? Tedy i ty příznaky, který jsi popisoval u 15w40 zmizely ?
17:23:00
31.08.2010
Syny
Ja myslim, ze tohle tema uz je stejne mimo... Olej uz mam davno vymenenej :) Je tam Total 10W40... Jen to ted Nwkt vytahnul...
17:05:58
31.08.2010
Crestik
-> Syny 15.05.10 21:52:43:

lej tam předepsaný olej v předepsaných intervalech bez nějakých "aditiv" a neřeš problémy 120tek , kdy byli domáci kutili chytřejší než automobilka 4
09:09:22
31.08.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Syny: Jako pipíku, zajeď si do Božkova k panu Šťastnýmu a vem tam do oleje tohle, už jsem ti to vícekrát doporučoval. Asi to nezachrání nezachránitelné, ale možná že to trochu pomuže. Já to leju už třetí výměnu s Totalem. Můj motor nebral olej ani předtím, ale preventivně. Už třetí výměnu oleje (tj. cca 32 000 km) to tam mám. Spotřeba je stále stabilní a nezvyšuje se, olej po vypuštění vypadá pěkně, během těch 30 000 km pozoruji na měrce minimální úbytek. Naposledy po skoro 12 000 km kdy jsem přetáhnul obvyklých deset cca 1,5 - 1,8 mm (měřím pravítečkem vždy na stejném místě).

Používá to i více mých známých v podstatně novějších autech, než máme my, taky jako prevenci. Táta to používá už cca 14 let, možná déle, už od 120ky.



www.motorex.com/index.cfm ?oid=1146&a...



Je v tom 250 ml a stojí to kolem 250,- kč, tak bacha ať to pak nemáš přelitý a dolejvej to s výměnou oleje. Dává se celá bandastička.
01:49:00
31.08.2010
Syny
-> Nwkt: 5l na 100km? 3 Tyvoe to bere benzin a olej 1:1 ne? 3



Tyvoe a jak tam radi gufera a nevim co... To i kdyby ty gufera vyndal, tak to snad nebude zrat tolik 9
upraveno 3x, naposled 31.08.2010 01:50:43
23:49:09
30.08.2010
Nwkt
-> Syny: Si stěžuješ na spotřebu pořád 3 dieselpower.cz/forum/view topic.php?t=66454
20:39:22
26.05.2010
Syny
Tak koupim tohle :) www.olejshop.cz/oleje/... /motorovy-olej-repsol-elit e-injection-10w-40-4litry



Je to primo doporuceny vyrobcem, tak asi neni co resit... Risknu tu 10W a uvidm co to udela no...
upraveno 2x, naposled 26.05.2010 20:39:41
13:19:31
16.05.2010
suri
-> Syny: tak to tam nalej tá tenká vrstva karonu tam bude vždy aj ak dáš olej za 500kč liter a budeš ho meniť každé dva mesiace , pokiaľ tam nie je uhlie a sajrajt môžeš tam dať aj 5W40
10:17:56
16.05.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Syny: Nalej to tam a neřeš. 1 Nebo si zajeď do Božkova do Motorexu pro tu sráděru, kterou tam naleješ, projedeš a pak to vypustíš s volejem a dáš tam novej. Můžeš si tam rovnou koupit tu přísadu (Charge), kterou používám jak já, tak i kolegové od táty z práce i v Passatech apod.
00:51:20
16.05.2010
Syny
-> suri: Hydrostely klepou po startu v chladnu jen do ty doby, nez se tam ta 15ka natlaci... 10 je ridsi, takze bud klepat nebudou, nebo kratsi dobu... Nejsou v riti, to je normalni jev do doby nez se tam dostane olej pod tlakem... Karbon tam trochu je, zadny kvanta teda, ale takova tenoucka oranzova vrstvicka... Nic hroznyho, ale buh vi co to muze udelat...
upraveno 1x, naposled 16.05.2010 00:52:51
22:59:00
15.05.2010
suri
-> Syny: ak tam máš centimerové vrstvy tak je to možné inak je to blbosť , karbon ostával len pri starých nekvalitných olejoch , dnes je to jedno či tam dáš 10/15W nič to nerozpustí , ak tam nie je nános uhlia , ale tým hydroštelom už možno nepomôžeš
22:45:06
15.05.2010
Evž@
-> Syny: tak co vim...tak se tady řešilo že když např. do starého zakarbonovaneho fačka naliješ nějaký supr olej tak to ten karbon rozpouští...přesně jak píšeš.Takže to asi pravda je.
21:52:43
15.05.2010
Syny
Tak kdyz tady mame tohle tema, tak se zeptam... Uz sem to tady parkrat resil nekde, ale ted mam jeste par dalsich postrehu, tak se chci jeste poptat...



V aute jsou hydrostely a spravne tam ma byt 10W-40. Kdyz sem auto ale kupoval, tak uz tam byl olej 15W-40, ktery jsem tam pri vymene nalil taky - takze ted tam je 15W-40. V zime a kdyz je chladno, tak ale po startu chvilku mlati hydrostely (coz je mozna normalni). Ptal sem se na to pana Stetky (znali vedi, pro neznale je to clovek co se v motorech dost vyzna) a ten mi jednoznacne doporucil 10W-40. Kdyz sem se na to ale ptal v servisu, tak tam mi zase rekl, abych si na ten 10W-40 dal bacha, ze narozil od 15W vic rozpousti karbon a mohl by motor jeste vic dorakvit... Motor ma najeto skoro 200 000 km a bere 0,25l oleje na 1000km. Coz je dle me celkem dost, ale je pravda za ty stary koncernovy 1,8 jsou vyhlaseny svou zravosti oleje...



Takze otazka zni. Ja pravda, ze 10W-40 oproti 15W-40 muze nejak motoru uskodit tim, ze zacne rozpoustet karbon, ktery tam drobet je? Osobne bych tam pri vymene tedko chtel dat 10W, ale nevim no... Nekdo rika nech tam co tam bylo a nekdo zase at dam 10W, ze to je lepsi. Lepsi to urcite je, ale jak to je tedy s tim rozpoustenim? API a tyhlety hodnoty jsou vsecky uplne stejny jak pro 10W tak pro 15W, ale i tak mi bylo receno, ze proste ten 10W vic rozpousti karbon a mohlo by to ten motor dorazit - a ucpani hydrostelu nebo najakyho mazaciho kanalku bych nerad...
Extreme Tyres