Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
7739 příspěvků (zobrazeno 451 až 500) od 21.01.2010 do 12.05.2024, založil/a Kuladmin
řadit dle data
19:31:55
16.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 16.04.21 19:11:32: Lila se tam pouze Verva 100 a oleje pouze předepsaný, tedy Total Ineo ECS (výměny po roce a max. 10 000 km).

Jinak nevím, co měli lidi v té době dělat víc, když ty motory byly čerstvé a nikdo k tomu nic moc nevěděl, to se projevilo až postupem času. Jak se říká, po bitvě je každej... 4

Poskytovali jsme těm motorům a autům obecně (2007 a 2009) maximální péči, ale ne vždy se to prostě oplatí a vrátí v podobě bezproblémového vozu.
upraveno 2x, naposled 16.04.2021 19:33:14
19:11:32
16.04.2021
MB_CML
-> Jirik_Tuňák1983: Tak průšvih byly 1,6 VTi a THP hlavně proto, že se do toho sralo BMW. Jinak spoustu těch neduhů se dalo snadno odstranit např. používáním kvalitních olejů typu Millers, tankováním aditivovaného paliva atd. Na což kolenovrti v ČR moc neslyší. Jinak myšlenka obou motorů z podstaty funkce byla dobrá. A ano, po upgradech některých částí s těmi motory problémy nejsou.
18:43:12
16.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> růža 16.04.21 17:31:15: Nevadí 1, já žádnej ten galskej tuntononc už doma nemám, ale myslím si, že éra do let této 306 byla asi nejlepším obdobím PSA.

Ale měli jsme dost francouzských vozů - Xantia II (výborné auto), Saxo a 205 (výborná auta), 207 - to už bylo slabší (spojka, převodovka v sotva 80 000 km), teď to má kolem 120 000 km a motor má vyšší spotřebu oleje, emise budou asi zajímavé, vloni už strašili (1.6 VTi), C4 Picasso - to už bylo taky slabší (stejný motor a podobné neduhy - ale méně, mělo to najeto sotva polovinu, málo odolný podvozek - už ve 30 000 km klepalo uložení a tyčky vpředu, jinak dobrý vůz celkem, špatné zadní sedačky). C3 rok 2010 a to bylo taky dobré auto.

Když to vezmu kolem a kolem, dnes už bych si u nich nevybral. C5 poslední gen. s hydractivem určitě, ale nemají benzínový motor, kterému bych věřil. SUV vůbec, jejich aktuální MPV mi už nic neříkají (digitální bída na oko) a opět nemají benzínové motory, které by stály za pozornost. 10 Možná tak DS5 a DS7, ale to je taková divočina, že nevím, jestli je to úměrné mému věku. 3 Navíc technika neodpovídá onomu jakože prestižnímu jménu, ale to není vidět a dnes to lidem stačí.

Jo a nová 508, ta je super, ale opět - nevěřím po zkušenosti s nepřeplňovanou verzí těm benzínovým motorům, i když prý to utrpělo nějaké upgrejdy...
upraveno 6x, naposled 16.04.2021 18:58:58
17:31:15
16.04.2021
růža
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud nebyla vina na straně francouze, jsem ochoten se omluvit 3
17:27:50
16.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> růža 16.04.21 16:41:36: On to měla ale kompletně rozebraný, tak jestli to není náhodou ono. 3
16:41:36
16.04.2021
růža
-> Jirik_Tuňák1983: Hele jako, já neurážím (ani nechci, opravdu mám ty auta rád), ale pouze píšu fakta. Neznám konkrétní problém u Kocvina, za to znám hodně problémů s elektrikou u Peugeotů z 90. let a hodně moc problémů u Peugeotů z 21. století 3



Jinak slepice samozřejmě nabízela trhače asfaltu v podobě Felicie 1.6 MPi 3
16:15:28
16.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> růža 16.04.21 15:48:51: Francouz no, co v té době měla vlastně slepice v portfoliu obdobného? 1
15:48:51
16.04.2021
růža
-> Kocvin: Tak to chápu 3 úplně bych chtěl škodolibě napsat "francouz no" 3
15:25:20
16.04.2021
Kocvin
-> růža: Zatím jsem rád že to vůbec jede.. 3 Byl celkem očistec tomu domluvit..



Každopádně časem bych určitě minimálně vačky + KP + úpravu softu bral.. Ale žádná divočina..
upraveno 1x, naposled 16.04.2021 15:25:31
14:54:00
16.04.2021
růža
-> Kocvin: Je to nádhera. Pro GTI/s16 jsem měl vždycky slabost. Motor zůstal beze změn, nebo proběhl nějaký upgrade?
14:30:06
16.04.2021
Kocvin
Tak už je to v provozu.. 5 Ještě posadit na KW aby to nebyla taková koza vysoká.. A sehnat jiná kola..



Jen pro pořádek, 306 GTI-6 (2.0 16v, 6q)..
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Kocvin vložen 16.04.2021 14:30:06
upraveno 1x, naposled 16.04.2021 14:30:59
15:13:40
30.03.2021
11mAjA11
To uplne nemuzu tvrdit, jezdil s tim v zime cca.12km a topilo mu to normalne, auta nechava stat normalne venku, ja to mam nejakych 26km tak to se zahreje uplne v pohode. Uvidim kdyz se proda 206 tak ho vezmu kdyz ne tak se nic c nedeje, me ten prodej 206 nijak netlaci, takze za kazdou cenu prodat nemusim.
14:49:03
30.03.2021
dragon_cb_cz
-> 11mAjA11: Akorát bych asi tipoval, že ten pidimotor v 206 se asi v zimě ohřeje dřív než ta V6? Speciálně na LPG?
14:34:05
30.03.2021
11mAjA11
Za cenu 206 Supa si myslim ze cajk, je to manual a jezdi to hezky, on ten kluk ma i Passata v kombiku s 2.8 ale v ctyrtlapce a ta dynamika je oproti Supu hodne znatelne slabsi. Ja bych to bral z hlediska velikosti a bezpecnosti, v pusotu vozit prcka tez neni boh vie co..
09:51:57
30.03.2021
vhml
-> 11mAjA11 30.03.21 09:21:51: to chce rovnou passata/a4 v quattru3 2
09:49:11
30.03.2021
vinorak
Jestli to je stará 2.8 v manuálu tak bych to bral, kámoš to má v a4 quattro a jezdí to kolem 9 litrů benzínu, a ta kultivovanost a projev je lepší něž 206ka i kdyby vyráběla peníze.. 1 pokud to je tiptronic tak to bych nechtěl, jeden jsem měl a byla to hrozná nuda...
09:21:51
30.03.2021
11mAjA11
To jo no a naklady na provoz sou u 206 taky v podstate nulove, jenze ja tu V6 vzdycky chtel, to je tezky boj 1
09:02:20
30.03.2021
vhml
-> 11mAjA11 30.03.21 08:49:50: na palivo ta 206 pořád pojedeš levnějš než V6 v plynu 3 4
08:49:50
30.03.2021
11mAjA11
Mam trochu dilema, kamard mi vcera nasadil bruka do hlavy..mam moznost poslat 206 do sveta za 40t (ta je take hopsadlo kolem baraku a na zimu hlavne) na leto mam Golfa, ale jde o to ze misto ni bych na zimu vzal od nej SupaV6 v plynu (v podstate za stejne penize)..1 ted resim jestli to vzit nebo ne..206 je bez investic plne funkcni s taznym, Sup je otazka..motor chodi pekne, podvozkove to je vice mene v poradku, ale je tam x veci co se mozou zesrat..nevim no 1
08:30:33
30.03.2021
vinorak
nákupní taška přezuta, vím, chtělo by to aspoň 3 cm k zemi 1
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od vinorak vložen 30.03.2021 08:30:33
09:51:16
29.03.2021
U-Geen
-> Hřib: CX break se mi vzdycky hrozne libil :) chodival jsem do skoly kolem krasnyho cernyho...
09:01:37
29.03.2021
Hřib
-> Jirik_Tuňák1983: video jsem proletěl bez zvuku, nepřišlo mi tam nic zajímavého abych ho pitval detailně, tak nevím, co tam řešil 1
08:56:53
29.03.2021
Hřib
-> dragon_cb_cz: no kdysi se podařilo mít doma sérii AX BX CX, ale bohužel dnešních dnů se dožil jenom CX break, ženino AX nahradila xsara break, koupil ho kamarád jako náhradu za daily trabanta, vyvařil ho, udělal rozvody a spostu věcí a pak ho dal sešrotovat - bylo fajn, vzal bych ho zpátky, a BX GTi 4WD od bráchy se prodalo někde k Plzni a taky už je ve šrotu...
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Hřib vložen 29.03.2021 08:56:53
19:45:44
27.03.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Hřib 27.03.21 19:37:11: Aha, přišly mi zteřelé, ale koukal jsem na telefonu, takže jsem neviděl detailně. Video si moc nepamatuji, ale říkal tam co funguje, nefunguje. Co si vybavuji, nešel budík tlaku a tak. A asi bych vyměnil opotřebené části interiéru, pokud bych to chtěl sušit doma na parádu.
upraveno 2x, naposled 27.03.2021 19:47:14
19:40:19
27.03.2021
dragon_cb_cz
-> Hřib 27.03.21 19:37:11: Je ti jasný, že jdeš na seznam, jo? 3 Krásná rodinka 9
19:37:11
27.03.2021
Hřib
-> Jirik_Tuňák1983: Hele, hadice na sání jsou v pořádku, je to GTi TURBO2 motor s intercoolerem a ty hadice jsou kvuli vyšším tlakům vícekrát opletené, takže tak jak jsou na videu jsou ok, navíc turbo benzín má narozdíl od klasického GTi nebo běžného benzínu sání hliníkové a ne z plastu a které ovládací prvky by jsi měnil? 1
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Hřib vložen 27.03.2021 19:37:11
01:38:04
26.03.2021
Jirik_Tuňák1983
Krása. Nějakou péči a opravy bude potřebovat (ovládací prvky v interiéru, hadice na sání dost práchnivé atd.), ale jinak vypadá zachovale. Že bych se v něčem takovém někdy svezl, to už bohužel asi nehrozí.... 10

1986 Citroen CX25 - Cascadia Classic
20:36:01
20.03.2021
MB_CML
Tak se mrkneme na výrobní linku



La fabrication de la nouvelle Peugeot 308 dans l'usine de Mulhouse
22:58:46
19.03.2021
dragon_cb_cz
-> MB_CML: Proti Y s FIRE ani slovo 4
22:08:26
19.03.2021
MB_CML
-> dragon_cb_cz: Já bych raději Lancia Y10 Fire. To měl kolega, byl to sice čtyřhrnek, ale zase 999cm3, takže splněna druhá podmínka malorážky. Letělo to za plynem jako blbec 1
21:12:02
19.03.2021
dragon_cb_cz
-> MB_CML 19.03.21 21:01:31: Jo, třeba takový Yaris GR je docela ďáblovo dílo 1
21:01:31
19.03.2021
MB_CML
-> dragon_cb_cz: to každopádně, tříhrnky jsou ďáblovo dílo 40
20:56:23
19.03.2021
MB_CML
Možná bych to skousnul i v té fialové 47
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od MB_CML vložen 19.03.2021 20:56:23
upraveno 1x, naposled 19.03.2021 21:07:05
20:56:00
19.03.2021
dragon_cb_cz
-> MB_CML: Z dnešního pohledu mi to právě úplně lehké nepřijde - auto téhle třídy má dneska klidně pod tunu. Každopádně já tím spíš reagoval na tvojí obecnou kritiku tříválců...
20:55:28
19.03.2021
MB_CML
Je to sice koncept, ale neurazilo by mě to
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od MB_CML vložen 19.03.2021 20:55:28
20:54:49
19.03.2021
MB_CML
Vrátíme se trochu k tématu, původní RCZ už bohužel dosluhuje, je čas na nové RCZ 1
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od MB_CML vložen 19.03.2021 20:54:49
20:45:17
19.03.2021
MB_CML
-> Jirik_Tuňák1983: to já vím, že Toyota je co do hybridů průkopník, o to víc mě to zklamalo, že to je takovej krám, jen s dobrou reklamou.

Já jsem nestranej, netrvám na naftě 4 Vlastně všechny soukromý auta mám v benzínu 3



-> dragon_cb_cz: No to promiň, ale F1 má nějakých 1150kg, takže to lze považovat za lehké auto.
20:30:08
19.03.2021
dragon_cb_cz
-> MB_CML 19.03.21 19:39:19: Nevím o čem mluvíš. F1 nijak lehká není a 1.4 TDI je taky tříhrnek. Úprava tomu ani tak nepřidala na výkonu (i když to asi taky), ale hlavně na šíři použitelného pásma otáček.
20:12:32
19.03.2021
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 19.03.21 19:39:19: Zrovna Toyota má s hybridy dlouholeté zkušenosti, takže nevím, o jaké nejistotě to mluvíš. 7 Hlavně by to možná chtělo trochu nezaujatý a nestranný metr. 4



Já taky neumím být nestranný, nafta je pro mne sprosté slovo. 1
upraveno 4x, naposled 19.03.2021 20:14:12
20:08:37
19.03.2021
Jarda/felda
-> MB_CML 19.03.21 19:39:19: fabie zrovna moc lehká nejni 8
19:39:19
19.03.2021
MB_CML
-> dragon_cb_cz: Nojo, jenže 1,4 ve Fabii, ještě po úpravě 3 To pak chápu, že to neuráželo 1 Malé, lehké auto a relativně výkonný motor. Teď si vezmi, že by z toho ubrali jeden válec a do kufru hodily baterku. Asi už by se z toho "neuráželo mě to" stalo peklo na zemi.

Myslím, že jsem to tady v nějakém tématu popisoval, ale věnoval jsem výběru auta docela dost času a co šlo, tak jsem si půjčil na několik dní. Ta Toyota... vychvalovali to, jak je úsporná, pohodlná, tichá a defakto sen každého majitele. Takže díky kombinaci benzínu a automatu a taky velké váze to točilo nesmyslné otáčky. Čili v tom byl pořád děsnej otravnej kravál. Vychvalovaná spotřeba 3,5-4L byla ve skutečnosti 9-9,5L (cesta z Modřan do UnL) v limitech a bez stylu brzda, plyn. Baterka se odporoučela těsně za výjezdem na Zdiby, přes Prahu... Ergonomie uspořádání tlačítek katastrofa. Vyhřívání volantu kdesi vlevo, tam kde má 1.Octa jas palubky. Jediné, co bylo fajn byly sedačky. Jo a to pak ještě přišla při vrácení auta řeč na spotřebu a odpověď byla, to víte, to musíte po městě s rozvahou a mimo max.100km/h! WTF???

Teď mi ukazuje palubní PC průměr 5,6L nafty a to jezdím limity +10 po dálnici tolerovaných 150 na tachomeru.

Beru to, že to byl samozřejmě jeden vzorek a konkurence nebo jiný model může být lepší.

I to, že pro někoho, kdo jezdí převážně město nebo členitý terén, tak to může stačit. Ale... hybrid je nesmysl, připlácet si za složitost, váhu, nejistou životnost baterky tam, kde by to zvládl "velkoobjemový čtyřválec"?
upraveno 1x, naposled 19.03.2021 19:40:11
16:20:44
19.03.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 19.03.21 16:13:01: I zrychlením, jen si člověk musí zvyknout na ten vysavač při axeleratsi. 1

Ten má 0-100 za 8.1, což už je hodně pěkný.



www.garaz.cz/clanek/toyot a-corolla-ts-2-0-hybrid-el ektrina-na-kazdy-den-21002 618
upraveno 2x, naposled 19.03.2021 16:30:21
16:13:01
19.03.2021
dragon_cb_cz
-> MB_CML: Já jsem třeba starým PDčkovým 1.4TDi po úpravě od Alenky jezdil docela rád - resp. rozhodně mě to neuráželo a ty rovný 4 litry spotřeby po Praze mi vynahrazovaly ten zbytek.



Každopádně pokud jezdíš 60t km za rok a není to primárně po městě, tak asi hybrid tohoto typu skutečně pro tebe není to pravé ořechové. Ale taky jsem slyšel, že ten dvoulitr je výrazně jiné kafe.
21:55:44
18.03.2021
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 18.03.21 21:36:48: 1.6 VTi jsem měl asi 5 let a nijak mne to netraumatizovalo, tak jsem holt předjel později. 3 Prostě jsem jel klidněji a to i s tou Toyotou, od které zvláště v té 1.8 nikdo drásání asfaltu nečeká. 1
21:36:48
18.03.2021
MB_CML
-> Jirik_Tuňák1983: Ano, měl jsem pujčenou právě také 1,8 Hybrid, automat(manuál už nelze) a bylo to peklo, i to ječení motoru, který řadil u 4tis.aby to nějak jelo byla kapitola samo o sobě.

Tak na závodění, jízdu pro pobavení beru jinou skupinu aut. Ale vzhledem k tomu, že najedu ročně nějakých 60tis.km a předjíždění je defakto na denním pořádku, tak fakt nepotřebuju auto, kde se každé zrychlení musí plánovat na pětiletku. Ano, ne každý musí mít takový požadavek. Ale ono i blbá jízda po Praze vyžaduje nějaké to zrychlení. A je lepší mít 90kw které se budou využívat na 100% celou dobu jízdy nebo mít mých současných 140kw v té ošklivé Fordí naftě? 1 Vědět, že tam ten výkon je a nebát se ho využít? 4 Třeba moje žena, která není žádná závodnice a běžně jezdí benzínem 1,6VTi 88kw právě ve staré 308ce, tak když může, raději jede mondeem, kde prostě ten výkon je a jezdí se jí s tím lépe. Nebojí se najíždět na krátkých nájezdech a celkově je ta jízda bezpečnější. Na papíře ty malorážky s 3.válcem vypadají lákavě, ale v reálu je to peklo. Papírová spotřeba je v říši vlhkých snů a ti Šemíci tam prostě nejsou. A že jsem že zvědavosti už pár 3.válců zkusil.
20:38:47
18.03.2021
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 18.03.21 20:17:56: Já jezdil s úplně novou Corollou konby hybrid (1.8) a bylo to super. 2.0 TS je prý ještě výrazně lepší.

V tomhle budeme mít asi protichůdné názory. Nebo co vlastně od auta na normální ježdění čekáš? Aby mělo 350 koní, z 0 na 100 za 4,5 vteřiny a zdrcující pružné zrychlení? 3 To asi mého tátu nebo mojí paní a velké procento dalších lidí zajímat moc nebude.
upraveno 5x, naposled 18.03.2021 20:41:04
20:19:21
18.03.2021
MB_CML
-> 11mAjA11: jestli hranaté čtyřoko, tak super 1
20:17:56
18.03.2021
MB_CML
-> Jirik_Tuňák1983: Nojo, jenže ten hybrid musí být výkonný, aby to uvezlo samo sebe. Zase taková výkonová hitparáda to není. Od doby, co jsem si na 3dny půjčil jako že tu echt technologii v podobě Corolla Hybrid, co měla jezdit za 3,5L ve výsledku to jezdilo za 9,5L a baterka umřela po 40km fakt hybrid ani náhodou. To není 120ka, aby se musel kvůli jízdním vlastnostem zatížit kufr 40
20:15:31
18.03.2021
11mAjA11
-> MB_CML: týtrý1
20:03:19
18.03.2021
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 18.03.21 19:39:36: Máš tam dva slušně výkonné hybridy, podle mého ta paleta stačí. Když jedu normálně, tak nejedu s žádným motorem na 100%, ani se slabým.
upraveno 1x, naposled 18.03.2021 20:04:32
Extreme Tyres