skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
12:20:05
12.10.2015
12.10.2015

havlik
Nemáte někdo tušení co by mohlo být za závadu, když při jízdě a přidanym plynu celý auto jakože vibruje, když sundam nohu z plynu tak to přestane co sem pozoroval dělá to asi většinou jen na 5tku. Jedná se o berlingo 2008 1.6 16V. Mam podezření že to asi bude převodovkou, protože jiné vysvětlení mě nenapadá. Ale třeba někdo má zkušenost. Dík
23:25:26
24.09.2015
24.09.2015

Doyle
-> colaczech: ukostření jsem nenašel. Od vrtule jdou dva kabely ve svazku a v podběhu před levým předním kolem se ztrácí v ostatním chumlu drátů. Taky bych to viděl na motorek ventilátoru. Zkusím ho ještě rozdělat a uvidím.
Jinak moc velké díky za užitečné rady
Jinak moc velké díky za užitečné rady

21:21:42
24.09.2015
24.09.2015

colaczech
-> Doyle: A kontroloval jsi ukostření té vrtule? Nebo jsi dal i mínus od vrtule na mínus pól baterky?
No viděl bych to na druhou vrtuli. Buď tam jsou v háji uhlíky nebo tam bude něco načlé.
No viděl bych to na druhou vrtuli. Buď tam jsou v háji uhlíky nebo tam bude něco načlé.
20:44:45
24.09.2015
24.09.2015

Doyle
-> colaczech: zkoušel jsem to teda zapojit přímo na baterku, ale kabely se začaly dost škvařit a i tak se vrtule docela pomalu točila. Ta by měla mít docela velké otáčky, ne? No teď to nechám, ale po víkendu se budu muset kouknout na motorek, proč to má tak špatný běh.
09:48:07
24.09.2015
24.09.2015

colaczech
-> Doyle: no vzhldem k tomu že má vrtule docela velký odběr a v autě jsou všude káblíky jak vlásky, tak bych radši neriskoval že odpáliš ještě něco a natáhnul to rovnou z baterky. Jestli do kabiny budeš natahovat 1 nebo 2 vodiče už je jedno- bude to jebačka tak jak tak
Zkus pořádně očistit kostru, podle fotek z mot. prostoru bude určitě pěkně okysaná.

08:30:30
24.09.2015
24.09.2015

Doyle
-> colaczech: vrtule jde lehce, měl jsem ji venku, takže nakoupím pojistky a budu zkoušet 
Zatím budu muset zapojit ventilátor na tvrdo přes vypínač, odkud můžu vytáhnout "+"?

Zatím budu muset zapojit ventilátor na tvrdo přes vypínač, odkud můžu vytáhnout "+"?
22:48:11
23.09.2015
23.09.2015

colaczech
-> Doyle: A přece se točil!
Kbyž zkusíš tu vrtuli protočit rukou, klade velký odpor? Jestli není zatuhlá. Nebo potom zkontrolovat kostru. A nebo ještě zkusit zapojit místo té stávající vrtule nějaký jíný spotřebič-třeba vrtuli ze škodovky a zkusit co udělá pojistka.

21:58:04
23.09.2015
23.09.2015

Doyle
takto vypadá okolí termostatu
21:50:10
23.09.2015
23.09.2015

Doyle
test proveden. Vyměnil jsem náhradní pojistku z pozice 39 na pozici 40, auto zahřál a při cca 100 stupních se ventilátor pootočil na ani ne 5 vteřin a pojistka praskla. Takže pozitivní je, že termospínač někde je (zatím jsem nenašel), protože se ventilátor roztočil. Otázka je, proč pojistka praskla?
09:55:23
23.09.2015
23.09.2015

Doyle
-> colaczech: provedu a dám vědět. Zatím dík moc.
08:54:26
23.09.2015
23.09.2015

colaczech
-> Doyle: Vytáhni tu pojistku z pozice F39(jak jsem psal je náhradní, pro případ že odejde nekterá z pozice 37 nebo 40) a dej ji na pozici F40. A auto zahřej jestli se vrtule roztočí nebo jestli shoří pojistka. Ať se pohneme z místa.
07:08:01
23.09.2015
23.09.2015

Doyle
-> Bagrr- máma mele Emu: až budu u auta tak to nafotím a hodím to sem.
05:55:39
23.09.2015
23.09.2015

Bagrr- máma mele Emu
-> Doyle: u termostatu musí být minimálně dvě čidla. Jedno pro řj a jedno pro budík. Třetí tam je v případě, že není termopínač na chladiči. A co si pamatuju, jsou dvě možný místa na chladiči, kde může termospínač být. A jsou dvě varianty termospínače. Dvoukontaktní a tříkontaktní... U 405 jsem měl tříkontaktní v horním rohu a u xa dvoukontakt v dolním rohu... Frantíci celkově měli asi deset variant zapojení chlazení :D
23:50:46
22.09.2015
22.09.2015

Doyle
-> colaczech: první registrace vozidla 9.10.2000 a pojistka na pozici F40 viz foto (já ji teda už vytáhnul, takže je to místo prázdné)
je to ta úplně vpravo nahoře - zeleno hnědá)
jinak teda smekám nad vědomostma
je to ta úplně vpravo nahoře - zeleno hnědá)
jinak teda smekám nad vědomostma
22:26:16
22.09.2015
22.09.2015

colaczech
-> Doyle: Který měsíc je to auto vyrobené? je to 2000 a tam se to v srpnu lámalo- facelift. Tak jestli tam náhodou nevymysleli nějakou novinku. Po srpnu 2000 jsem nenašel el.schéma.
Jinak ta 40 pojistka bude určitě od vrtule na chladiči a jsou tam 2. Žádná jiná nemá takovou hodnotu.
Ty pojistky u motoru mají označené pozice- např. F11. Nevíš číslo pozice té pojisky?
Do srpna 2000 mají pojistky označení F1-F15. A pro vrtuli je pojistka F2 a F3 obě 40A.
Od srpna 2000 mají pojistky označení F29-F40. Pro vrtuli je pojistka F37 a F40. Na pozici F39 je náhradní pojistka pro výměnu-nezapojená.
Jinak ta 40 pojistka bude určitě od vrtule na chladiči a jsou tam 2. Žádná jiná nemá takovou hodnotu.
Ty pojistky u motoru mají označené pozice- např. F11. Nevíš číslo pozice té pojisky?
Do srpna 2000 mají pojistky označení F1-F15. A pro vrtuli je pojistka F2 a F3 obě 40A.
Od srpna 2000 mají pojistky označení F29-F40. Pro vrtuli je pojistka F37 a F40. Na pozici F39 je náhradní pojistka pro výměnu-nezapojená.
22:07:03
22.09.2015
22.09.2015

Doyle
-> Bagrr- máma mele Emu: na termostatu je jen jedno čidlo pokud si to dobře pamatuju, zítra se podívám
-> colaczech: právě že tam spínač není, je tam jen záslepka(viz foto níž) a kabely taky nejsou, nerozumím tomu.
Termospínač koupím, kabely když tak natáhnu, ale odkud?
-> colaczech: právě že tam spínač není, je tam jen záslepka(viz foto níž) a kabely taky nejsou, nerozumím tomu.
Termospínač koupím, kabely když tak natáhnu, ale odkud?
20:27:21
22.09.2015
22.09.2015

Kocvin
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Nn na klasice.. A nebyly to ouragany, ty 7J nejsou :)
20:18:17
22.09.2015
22.09.2015

colaczech
-> Doyle: takže ten termospínač na chladiči máš? Ale nevede na něj žádný kabel- je tak? Jestli ano, tak hledej konektor se dvěma červenýma káblama. Nebo postupuj pozpátku směrem od vrtule na chladiči.
Kdybych si to tu přečetl dřív, mohl jsem se podívat jak to máme na té naší pegině, ted je 25km daleko
Kdybych si to tu přečetl dřív, mohl jsem se podívat jak to máme na té naší pegině, ted je 25km daleko

17:43:00
22.09.2015
22.09.2015

Bagrr- máma mele Emu
Kolik čidel máš na termostatu? Jestli tři, tak zapni klíček a postupně je na pár vteřin odpojuj, teď si nepamatuju, jestli hnědý, zelený nebo modrý, ale jedno z nich při odpojení by mělo roztočit vrtule na max....
14:56:03
22.09.2015
22.09.2015

Doyle
-> colaczech: díval jsem se do té motorové pojistkovky a ty velké jsou v pořádku, jen je tam ještě řada klasických pojistek a tam je ruplá jedna 40ka. Vyměním a uvidíme, horší je, že nemůžu najít nějaký kabel který jde k tomu termočidlu na chladiči, nevíš odkud to je tažené? právě od pojistky?
22:33:41
20.09.2015
20.09.2015

colaczech
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : ouragan v 15" je 6,5". Ono u těch 7" záleží na ET a hlavně na stavu zadní nápravy, ale to víš.
21:32:12
20.09.2015
20.09.2015

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Kocvin: Na Breaku? (Teda já žiju v tom, že 15ky Ouragany nejsou 7J, tak mě kdyžtak oprav.)
09:54:10
20.09.2015
20.09.2015

Kocvin
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Známý na 306 sedmipalcové disky dlouhá léta jezdil.. :)
21:17:17
19.09.2015
19.09.2015

Bagrr- máma mele Emu
Nevím jak na 306, ale na 405 sem vzadu měl 7,5J-15 et18 a vešli se tam v pohodě s 205/55-15 :D
Místo původních 185/65-14 et 20 5,5j
Místo původních 185/65-14 et 20 5,5j
20:02:06
19.09.2015
19.09.2015

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Kocvin 07.09.15 21:43:45: To by mě zajímalo, jak chceš na 306 nacpat dozadu 7J kola. Mě tam škrtaly i ty 15ky Ouragany. 

14:25:55
19.09.2015
19.09.2015

colaczech
-> Doyle: Podívej se na pojistku č.3 u baterky, tuším jsou tam ty velké. Podle schémat tam nějaký termospínač na chladiči být má. Asi to nikdy žádnou řídíci jednotku nemělo, což je možná i lepší.
22:03:07
18.09.2015
18.09.2015

Doyle
-> colaczech: bez klimy a jedna vrtule, ráno se za světla podívám a budu moudřejší
21:57:11
18.09.2015
18.09.2015

colaczech
-> Doyle: To že není čidlo na chladiči, ještě nic neznamená. Nevím jestli měla 306 od nějakého roku jednotku BSI nebo co řídí spínání ventilátoru na chladiči. Máme to samé co ty ale z roku 98 a ta má normál čidlo na chladiči. Zkusil bych pohledat teplotní čidla, obvykle v blízkosti domku temostatu. Mohli by tam být 2 jedno pro budíky a druhé pro řídící jednotku co spíná ventilátor, as to by mohlo být špatné.
Máš tam klimu? A sahara je jedno nebo dvojvrtule?
Máš tam klimu? A sahara je jedno nebo dvojvrtule?
20:26:36
18.09.2015
18.09.2015

Doyle
-> Kocvin: -> Milan 136: možná jsem debil, ale sel jsem se kouknout na ten chladič, ale nic jsem nenašel. Teda pokud nemá byt čidlo na tomto miste(viz foto venku s celovkou) odbornik teda nejsem, ale to znamena, že to nemohlo fungovat nikdy, ne? Auto je bráchy, ale od porizeni s nim moc nejezdil a jako nevyužité ho pouzivam ted já.
19:08:24
18.09.2015
18.09.2015

Milan 136
-> Doyle: čidlo pro teploměr je jinej díl, než termospínač větráku na chladiči
propoj dráty u něj, pokud poběží, je ko ten spínač
pokud ne, napájení, kostra...

propoj dráty u něj, pokud poběží, je ko ten spínač
pokud ne, napájení, kostra...
19:07:36
18.09.2015
18.09.2015

Kocvin
-> Doyle: Termospínač pro větrák je přeci na chladiči a snímač teploty chladící kapaliny je na hlavě..
To že ti budík ukazuje správně nemá nic společného se spínáním sahary..

19:00:15
18.09.2015
18.09.2015

Doyle
Jak nejlíp vyzkoušet funkčnost čidla na teplotu vody? Jestli to vubec nejak jde.
O co mi jde? Nesepne mi vetrak, kdyz mi stoupne teplota na budíku (uz dost v červeném poli). Kdyz jsem zapojil větrák natvrdo, tak ale funguje! No a kdyz to ukazuje teplotu no tom budíku, tak prece musi fungovat i čidlo, ne? Mohla by to být treba pojistka? (Na tu jsem se ještě nedíval)
Jo a je to P 306 1,4 r.v.2000
O co mi jde? Nesepne mi vetrak, kdyz mi stoupne teplota na budíku (uz dost v červeném poli). Kdyz jsem zapojil větrák natvrdo, tak ale funguje! No a kdyz to ukazuje teplotu no tom budíku, tak prece musi fungovat i čidlo, ne? Mohla by to být treba pojistka? (Na tu jsem se ještě nedíval)
Jo a je to P 306 1,4 r.v.2000
21:56:54
07.09.2015
07.09.2015

haso
-> Kocvin: dik za info 

21:43:45
07.09.2015
07.09.2015

Kocvin
-> Mr._Nosferatu: Pravda. 
-> haso: Tvl šířku ti teď neřeknu musel bych sundat disk, ale myslím že 6J. Gumy jsou na tom 185/60/15 a půjdou tam nižší a širší.. U 106 je dost problém vzadu, 7J disky s et20 co jezdily na 306 v pohodě, tady na to nevlezly vůbec.. Tyhle jsou et15 a ještě se musely dozadu dávat 15mm podložky. Ale šestipalcové 15 ouragany s et20 na tom jezdí běžně..

-> haso: Tvl šířku ti teď neřeknu musel bych sundat disk, ale myslím že 6J. Gumy jsou na tom 185/60/15 a půjdou tam nižší a širší.. U 106 je dost problém vzadu, 7J disky s et20 co jezdily na 306 v pohodě, tady na to nevlezly vůbec.. Tyhle jsou et15 a ještě se musely dozadu dávat 15mm podložky. Ale šestipalcové 15 ouragany s et20 na tom jezdí běžně..
21:30:48
07.09.2015
07.09.2015

haso
-> Kocvin: ake su siroke tie disky a ake su na tom gumy?
ja pokukujem jednym okom po diskoch a si vravim, ze aky max. rozmer sa tam v pohode vojde
viem ze je to aj o ET, ale tak aspon ci sa skor obzerat po 5,5J alebo zobrat aj 6J
ja pokukujem jednym okom po diskoch a si vravim, ze aky max. rozmer sa tam v pohode vojde
viem ze je to aj o ET, ale tak aspon ci sa skor obzerat po 5,5J alebo zobrat aj 6J
21:30:40
07.09.2015
07.09.2015

Mr._Nosferatu
-> Kocvin: Tak všechno lepší jak 1.0 :D
21:30:05
07.09.2015
07.09.2015

Kocvin
-> Mr._Nosferatu: Jestli myslíš S16, tak ta to není..
Obyč XS

21:24:27
07.09.2015
07.09.2015

Mr._Nosferatu
-> Kocvin: Tak v týhle verzi to musí být radost s tím jezdit :)
21:22:11
07.09.2015
07.09.2015

Kocvin
Vyvařeno a nachystáno na tk.. :) Ta 106 je tak hezká a letí, že si asi koupím další.. 

19:11:05
25.08.2015
25.08.2015

Peklo
Já používám od everstaru asi 25 let starej čistič a to žere všechno. Asfalt, prach z brzd, mrtvý zvířátka....
22:02:58
23.08.2015
23.08.2015

Jirik_Tuňák1983
Nejlíp to jde dolů pískovací pistolí. 

21:39:01
23.08.2015
23.08.2015

MATTESS
-> vhml: Milan odpověděl za mě ;-)
-> Danster: kola jsem myl benzínem nebo tu mam nějaký čistič, který jsem kdysi koupil na skodahomu. A s tím to šlo dobře
-> Danster: kola jsem myl benzínem nebo tu mam nějaký čistič, který jsem kdysi koupil na skodahomu. A s tím to šlo dobře
19:21:03
23.08.2015
23.08.2015

Milan 136
-> Danster: u mě to ničím jiným nešlo no
17:46:44
23.08.2015
23.08.2015

Danster
-> Milan 136: -> castrol: Brusná leštěnka je dobrej nápad 

14:36:34
23.08.2015
23.08.2015

Milan 136
-> Alenka: vzdyt je mas schovany nějakýma divnýma plastama

13:09:00
23.08.2015
23.08.2015

Alenka
Ja uz kola pri prezouvani vubec ani nemyju, ne abych se s tim jeste takhle prcal. 1000+ km za tyden na vas, holoto, pak zjistite, ze napulirovany to jezdi stejne jako zasrany 

11:58:34
23.08.2015
23.08.2015

castrol
-> Danster: dávam to dole tempom ,zrejme prasarna ale funguje
11:36:53
23.08.2015
23.08.2015

Milan 136
-> Danster: ja jsem to umyl vsema moznyma sajrajtama na kola co jsem mel a zdaleka nepovolilo vsechno.
Tak jsem pak musel pouzit ruzny brusny lestenky a proste to mechanicky odlestit
Tak jsem pak musel pouzit ruzny brusny lestenky a proste to mechanicky odlestit
10:31:19
23.08.2015
23.08.2015

Danster
Když už to tu rozebíráte čím čistíte tu nejzažranější špínu od brzd ?
21:42:36
22.08.2015
22.08.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 22.08.15 18:41:32: Zbytečný vysvětlovat a obhajovat někomu s přístupem k věci jako vhml... Já takhle meju kola na Žlutce při každám přezouvání ATSa za Fondmetaly a na zpět. On se tam pak ten bordel nezapeče a je to pořád pěkné...