skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Toledo
-> palinator 05.10.16 21:27:42: Na nějaký měření se vyser, udělej si prodlužovák a zapoj levý čidlo přes prodlužovák do pravýho konektoru. Pak koukni v měřených hodnotách jestli funguje, stačí aby ti někdo ručně otáčel kolem. Já to takhle dělám vždy když chci zjistit jestli je chyba v čidle/náboji nebo kabeláži/jednotce.
-> Nwkt:
Ten spínač se chová jak má, nikdy to nemělo tendenci blbnout jako třeba u Felicie. Jen když mi v zimě zatuhne excentr vzadu, tak se blbě vrací, takže je schopná svítit, ale to s tim nesouvisí.
-> Jirik_Tuňák1983:
Jsou to brzdy s vykřičníkem, ne "P"čko, takže je to sdružený s kontrolkou ruční brzdy. Těch kontrolek Toledo moc nemá, nemá to na přístrojovce ani kontrolku motoru nebo airbagů, ani žádný z mlhovek, ačkoliv jsou tam ještě 2 sloty volný.
Když se odpojí konektor od ABS tak se kontrolka brzd a kontrolka ABS rozsvítí. Nevím, jak je to zapojený.
Ten spínač se chová jak má, nikdy to nemělo tendenci blbnout jako třeba u Felicie. Jen když mi v zimě zatuhne excentr vzadu, tak se blbě vrací, takže je schopná svítit, ale to s tim nesouvisí.
-> Jirik_Tuňák1983:
Jsou to brzdy s vykřičníkem, ne "P"čko, takže je to sdružený s kontrolkou ruční brzdy. Těch kontrolek Toledo moc nemá, nemá to na přístrojovce ani kontrolku motoru nebo airbagů, ani žádný z mlhovek, ačkoliv jsou tam ještě 2 sloty volný.

-> palinator 05.10.16 21:27:42: A jak ta kontrolka ručky vypadá, nějaká samostatná? Není to jen ta výstraha s vykřičníkem a s ručkou to v tomhle případě nesouvisí? Svítí jak pro ručku tak pro závadu ještě s něčím?
-> palinator: Co mikrospínač u ručky?
Dneska jsme udělali diagnostiku. K mému překvapení bylo nově v závadách i LZ čidlo. V naměřených hodnotách totálně mrtvý, LP čidlo stav stejný (propady v rychlosti k nule - původní příčina problému). Chystám se LZ čidlo proměřit a srovnat ohmickou hodnotu s druhým a LP kroužek zkontrolovat vzhledem k PP. Na LP byl totiž pokroucenej a rovnal jsem ho, tak jestli jsem na něm neudělal příliš malou vůli. Proč se rozsvěcuje ta kontrolka ruční brzdy nevím. Brzdová kapalina byla měněná spolu s komplet brzdama asi před rokem a je jí dostatek.
E: pojistky zkusím pohledat zítra, původně jsem je nenašel, dneska jsem čet že jsou schovaný kdesi zezadu pojistkovky.
E: pojistky zkusím pohledat zítra, původně jsem je nenašel, dneska jsem čet že jsou schovaný kdesi zezadu pojistkovky.
-> U-Geen 05.10.16 15:29:33: môže byť aj vadný protikus k čidlu
ja mel naprasklej obal cidla a delalo to podobny vylomeniny... ale kdyz si ho menil tak to asi nebude ten pripad
-> suri: Pravda, ty pojistky často zlobí
-> palinator 05.10.16 13:19:21: poistky a napájanie samotnej jednotky si nepozeral ? brzdovka bola menená niekedy ? kabeláž od čidla LP bude celkom jednoduché premerať aj v domácich podmienkach
-> Nwkt:
To už jsem koumal v době, když to začalo zlobit prvně (toho času u nás trvalý sucho), zkusil jsem to prostříknout kontaktolem, ale to bylo spíš jen na náhodu. Ty piny vypadaj čistý, bez oxidace, ten konektor byl asi perfektně těsnej, protože je uvnitř čisto. Jak vypadaj ty "samice", to nevim.
To už jsem koumal v době, když to začalo zlobit prvně (toho času u nás trvalý sucho), zkusil jsem to prostříknout kontaktolem, ale to bylo spíš jen na náhodu. Ty piny vypadaj čistý, bez oxidace, ten konektor byl asi perfektně těsnej, protože je uvnitř čisto. Jak vypadaj ty "samice", to nevim.
-> palinator: Není jenom voda v konektoru?
Piči zase nějakej renonc, nějak mi těch věcí k vyřešení přibejvá víc, než je stíhám řešit.
Postupně jsem začal mít problém s ABS, jednou za mrtě času se rozsvítila kontrolka ABS, která pak zase sama zhasla. Další level problému byl, že při zatáčení se ABS spouštělo, bez toho aniž by se rozsvítila kontrolka, ale po chvíli dobrý. Tento problém vygradoval tak, že během jízdy to ABSo začlo kopat skoro furt. Tak jsem odpojil svorkovnici od ABS a dojel domů (svítící kontrolky ABS a ruční brzdy)... na diag. nepopsaná závada čidla na LP kole. Tak jsem ho rovnou vyměnil, ale bez výsledku. Jen teď ABS přestalo kopat, ale okamžitě se rozsvítila kontrolka. Tak jsem myslel, že budu řešit závadu v kabeláži. Nicméně po čase se krom trvale svítící kontrolky ABS začala rozsvěcovat i kontrolka ruční brzdy.
K tomu v minulosti při diagnostice se mi podařilo s jednotkou spojit až na několikátej pokus. Takže mám takovej blbej pocit, že jde srát celý ABS.
Postupně jsem začal mít problém s ABS, jednou za mrtě času se rozsvítila kontrolka ABS, která pak zase sama zhasla. Další level problému byl, že při zatáčení se ABS spouštělo, bez toho aniž by se rozsvítila kontrolka, ale po chvíli dobrý. Tento problém vygradoval tak, že během jízdy to ABSo začlo kopat skoro furt. Tak jsem odpojil svorkovnici od ABS a dojel domů (svítící kontrolky ABS a ruční brzdy)... na diag. nepopsaná závada čidla na LP kole. Tak jsem ho rovnou vyměnil, ale bez výsledku. Jen teď ABS přestalo kopat, ale okamžitě se rozsvítila kontrolka. Tak jsem myslel, že budu řešit závadu v kabeláži. Nicméně po čase se krom trvale svítící kontrolky ABS začala rozsvěcovat i kontrolka ruční brzdy.


-> palinator: Chci TOLEDO ! 

-> palinator:
to biele už doslúžilo tak som hľadal náhradu. Aj keď červené som už nechcel 


-> Jawák:
No toto?
No toto?

Hehe
obe 1,9 TDi 81kw, komplet v elektrike, to vľavo je víkendovka ( 207 000 km ) a to vpravo pracovné ( 348 000 km), má aj polokožené sedadla 


-> Vojťas:
to auto som dostal za prepis, takto vyzeralo keď som ho doniesol domov
chcelo to len celý týždeň práce po večeroch, doma som mal takmer celé jedno auto rozobrate tak som s toho pokladal jedno. Po pol roku bez pohybu stačilo dať druhu baterku, nažhaviť a hneď naštartoval
som tomu nechcel veriť. Je tam 1,9 D 50kw



-> Jawák: bohudik uz ne
i kdyz v garazi porad nachazim nejaky kramy
kdyby treba nekdo chtel origo poklicky s napisem Seat 



-> palinator: Neboj, mám aj faceliftové TDi
biele bude slúžiť do konca STK ( 2 roky ) potom ho rozoberiem na diely 


-> Jawák:
Takhle starú vykopávkú néé.
Takhle starú vykopávkú néé.

Oživím tému, má tu ešte niekto taku staru vykopávku ? 

-> ZdeněkH:
Zkoušel jsem se dívat v ESI Tronicu po tom schématu - vyplivlo mi to jenom náhradu v podobě Golfu III a stejně tam nebylo cos potřeboval.
Zkoušel jsem se dívat v ESI Tronicu po tom schématu - vyplivlo mi to jenom náhradu v podobě Golfu III a stejně tam nebylo cos potřeboval.

-> ZdeněkH: -> palinator: www.google.cz/search?clie
nt=ope...
-> Nwkt: co to má být ta Elsa? Když to zadám do vyhledávače tak mi vylezou odkazy na pohádku kde je jedna postava princezna Elsa pak tam je nějaká fakulta, sdružení čehosi a podobně
-> Nwkt:
Kde se dá sehnat?
Kde se dá sehnat?
-> ZdeněkH: ELSA, jinak funkční seat fórum ve stejným smyslu jako virt neexistuje. A čím novější modely, tím horší 

-> palinator: Díky moc. Jako je to jen pro ujištění aby si pak jednoho dne auto nechtělo hrát na Husa nebo Palacha.
-> ZdeněkH:
Když si vzpomenu tak bych se ti v pondělí moh podívat do schemat.
Když si vzpomenu tak bych se ti v pondělí moh podívat do schemat.
Chci se zeptat nevíte o nějakém funkčním seat fóru nebo kde bych mohl stáhnout/najít el. schéma? Mám motorky el. naklápění světel z Toleda a úplnou náhodou jsem zjistil, že ač mají koncernový konektor mají nejspíš přehozené plus a signálový kabel a chtěl bych se v tom ujistit. Bohužel na motorku není žádné číslování a jen na konektoru co z toho leze je číslování 1,2,3.
-> palinator 08.04.15 09:41:05: Dnes jsem ty kotouče pro jistotu i změřil a jsou tam 305 / 28 mm. Takže to taková hrůza nebyla.
Hodně zdaru tedy.

-> palinator 08.04.15 19:42:37: třmeny na 280 

-> Jarda/felda:
A to je co?
A to je co?

-> palinator 08.04.15 19:33:20: sehnat nesehnatelný 

-> Jarda/felda:
A co mám teda dělat?
A co mám teda dělat?
-> palinator 08.04.15 09:41:05: ošidíš se o obložení, ale abych to shrnul u 256 jsou stejný třmeny liší se destičkama (pradoxně ty na chlazený- užší jsou dražší) na 280 je třmen širší 

-> palinator 08.04.15 09:41:05: To jo, ale překvapila mne ta solidní šířka kotouče. 28 mm, co to jako má bejt? 

-> Jirik_Tuňák1983:
Koukám, že ty to teda máš ještě o řád debilnější. Řešit pomalu milimetrový rozdíly - "A komu tim prospějete, čo?!".
-> Jarda/felda:
Třeba u Ibizy nebo Cordoby o tom katalog i ví. Ty desky asi nechám líznout a ať je tam narvou, nemá cenu řešit užší bych řek, vracet tyhle, fakt mě to nebaví.
Koukám, že ty to teda máš ještě o řád debilnější. Řešit pomalu milimetrový rozdíly - "A komu tim prospějete, čo?!".
-> Jarda/felda:
Třeba u Ibizy nebo Cordoby o tom katalog i ví. Ty desky asi nechám líznout a ať je tam narvou, nemá cenu řešit užší bych řek, vracet tyhle, fakt mě to nebaví.
-> palinator 07.04.15 23:49:28: 280 měli jenom g60 motorizace origo
ale třeba seat šel proti proudu jako vždycky

-> palinator: To si nevybereš, to je jako u mě. Dokud ten kotouč nezměřím, tak budu vědět piču co tam patří. Jeden typ auta, ale kotouče v nabídce o prům. 286, 305, 316, 320. Jaké největší kotouče narvu na stávající brzdič nemám tušení. Musím nejdříve změřit co tam vůbec je. Tloušťka kotouče od 26 do 28 mm.
-> palinator: ja mel 280ky
Ještě jeden dotaz: zmiňované desky se lišej tloušťkou obložení nebo je jiná tloušťka tý ocelový základový destičky?
-> Jarda/felda:
Já vim, ale za předpokladu použití destiček pro 256 mm kotouč/zbroušení - cojávim proč tam nejdou tyhle široký desky pro kotouč 280
oni se lišej jenom v tloušťce ty desky.
E: to auto z nějakýho důvodu má 280 kotouče. Katalog o 280 na Toledu nechce nic slyšet - žiju v domnění, že se dávaly jak 256 tak 280 na 81 kW TDI fabricky. Ale jestli je to bastl, tak se nemůžu divit že tam origo 280 desky nejdou.
Já vim, ale za předpokladu použití destiček pro 256 mm kotouč/zbroušení - cojávim proč tam nejdou tyhle široký desky pro kotouč 280

E: to auto z nějakýho důvodu má 280 kotouče. Katalog o 280 na Toledu nechce nic slyšet - žiju v domnění, že se dávaly jak 256 tak 280 na 81 kW TDI fabricky. Ale jestli je to bastl, tak se nemůžu divit že tam origo 280 desky nejdou.
-> palinator 07.04.15 23:46:44: ne, jsou úzký nedal by jsi destičky
-> Jarda/felda:
A jak je teda možná situace viz níže? Teoreticky můžou bejt třmeny pro 256 mm kotouč na 280 kotouči?
A jak je teda možná situace viz níže? Teoreticky můžou bejt třmeny pro 256 mm kotouč na 280 kotouči?
-> palinator 07.04.15 23:43:34: třmeny pro 280 brzdy 4x100
-> Jarda/felda:
Co to znamená G60 třmeny?
Co to znamená G60 třmeny?
-> palinator 07.04.15 17:26:58: jestli myslíš G60 třmeny tak jsou jiný
Prosím pěkně dotaz:
Je nějakej faktickej rozdíl mezi předníma brzdovejma třmenama pro 280 a 256 mm kotouč? Čísla dle Etky 357 615 124 B vs. 357 612 124 AX. Známej mě poslal doprdele s tim, že se prej nový desky tl. 19,3 mm nevejdou do třmenu s kotoučema 280 mm o tl. 22 mm. Podle katalogu jsou desky pro 256 mm o tl. 16,4 mm a kotouč 256 mm má tl. 20 mm.
Je nějakej faktickej rozdíl mezi předníma brzdovejma třmenama pro 280 a 256 mm kotouč? Čísla dle Etky 357 615 124 B vs. 357 612 124 AX. Známej mě poslal doprdele s tim, že se prej nový desky tl. 19,3 mm nevejdou do třmenu s kotoučema 280 mm o tl. 22 mm. Podle katalogu jsou desky pro 256 mm o tl. 16,4 mm a kotouč 256 mm má tl. 20 mm.