skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Montáž skořepin do škody 120
12:14:16
05.04.2016
05.04.2016
Karel.
Nemáte prosím někdo možnost změřit šířku mezi tunelem a prahem v místě sedačky? Jsem to blbec zapomněl včera změřit v garáži, díky
20:58:13
31.03.2016
31.03.2016
Karel.
-> havlik:
20:55:28
31.03.2016
31.03.2016
havlik
-> Karel.: POKYNY PRO MONTÁŽ
1 – Vyvrtejte otvory (průměr větší než průměr matic) do vnitřního prahu a do stěny
středového tunelu.
2 – Přivařte matice na podložky a poté tyto přivařte na vnitřní práh a stěnu středového
tunelu.
3 – Přivařte 2 závitové vložky na příčky a poté přivařte 2 destičky na její konce.
4 – Vše upevněte 4 šrouby M8 třídy 8.8, které se našroubují na přivařené matice.
2. Upevnění držáků sedadel přímo na skelet/šasi
Upevnění na skeletu/šasi musí být minimálně 4 úchyty pro sedadlo za použití šroubů s
minimálním průměrem 8 mm a podložkami podle obrázku 253-65.
Minimální kontaktní plochy mezi podpěrou, skeletem / šasi a podložkou jsou 40 cm2
pro každý upevňovací bod.
1 – Vyvrtejte otvory (průměr větší než průměr matic) do vnitřního prahu a do stěny
středového tunelu.
2 – Přivařte matice na podložky a poté tyto přivařte na vnitřní práh a stěnu středového
tunelu.
3 – Přivařte 2 závitové vložky na příčky a poté přivařte 2 destičky na její konce.
4 – Vše upevněte 4 šrouby M8 třídy 8.8, které se našroubují na přivařené matice.
2. Upevnění držáků sedadel přímo na skelet/šasi
Upevnění na skeletu/šasi musí být minimálně 4 úchyty pro sedadlo za použití šroubů s
minimálním průměrem 8 mm a podložkami podle obrázku 253-65.
Minimální kontaktní plochy mezi podpěrou, skeletem / šasi a podložkou jsou 40 cm2
pro každý upevňovací bod.
20:55:23
31.03.2016
31.03.2016
vhml
-> Karel. 31.03.16 20:52:32: článek 253 přílohy J...
20:52:32
31.03.2016
31.03.2016
Karel.
tak nakonec budu dělat řešení jak jsem dával na speedpro, dle FIA. Otázka jakej materiál. Bude mi toto stačit?
Jekl:
shop.feromat.cz/index.php
pásovina:
shop.feromat.cz/index.php
Jekl:
shop.feromat.cz/index.php
pásovina:
shop.feromat.cz/index.php
22:13:23
23.03.2016
23.03.2016
ochoda
-> Karel.: Já to teda měl taky napevno. 183cm
19:40:42
23.03.2016
23.03.2016
stepan
-> Karel.: Jj, napevno a měřim 178cm.
19:27:56
23.03.2016
23.03.2016
Karel.
-> stepan: ale to nemas na pojezdech,ale na pevno ne?kolik meris?dle me budu moc vysoko
17:59:05
23.03.2016
23.03.2016
stepan
-> Karel.: Já mám sedačku chycenou natvrdo do příčky a vzadu mezi těma patkama jekl a přímo do něj. Vyšlo mi to tak uplně přesně akorát.
16:05:00
23.03.2016
23.03.2016
Karel.
-> havlik: co se týká rozteče do šířky,tak ano sparco jsou užší, ale rapiďácký sedačky tam dám, protože navrtám díry vedle a přichytit je z přední strany taky přece není problém (skrz jekl), takže asi vybráno
Závitová vložka? Stačí uříznout kus trubky, udělám jakoby rozpěru, jak psal vhm, ať se to nedeformuje a je to ne?
Závitová vložka? Stačí uříznout kus trubky, udělám jakoby rozpěru, jak psal vhm, ať se to nedeformuje a je to ne?
15:56:54
23.03.2016
23.03.2016
havlik
-> vhml: další problém bych viděl v tom že kolejnice budou mít jiné rozteče než sparco a eště ke všemu se vepředu šroubují ne zezhora ale proti směru jízdy.
A podle Jčka co sem koukal včera já to neni už jen trubička ale závitová trubka do které to přišroubuješ
A podle Jčka co sem koukal včera já to neni už jen trubička ale závitová trubka do které to přišroubuješ
15:53:03
23.03.2016
23.03.2016
vhml
-> Karel. 23.03.16 15:44:03: Jo, tady si navrtáš díry kam chceš. Jen musí být v tom jeklu vložená trubička aby se nedeformoval utažením.
15:44:03
23.03.2016
23.03.2016
Karel.
-> vhml: takhle ano i ne. Jde o to abych tam ty sedačky z rapida dostal. Což na tenhle systém uchycení dostanu, takže by mi nevadila ztráta původních úchytů
15:36:23
23.03.2016
23.03.2016
vhml
-> Karel. 23.03.16 14:15:33: takhle je to dle FIA správně. Ale na začátku jsi psal, že chceš zachovat originály, z čehož jsem pochopil, že jsi tuhle variantu zavrhnul.
15:29:43
23.03.2016
23.03.2016
Karel.
-> ochoda: zkusím, díky
15:16:59
23.03.2016
23.03.2016
ochoda
-> Karel.: Já měl svařený takový Hčko z jeklů. Bohužel fotku už sem nenašel. Zkus napsat tady: skoda-virt.cz/cz/.../4777
-rapid05 týpkovi, on ode mě bral skořepiny i s držákama tak pokud je má, jesi by ti je nevyfotil.
14:15:33
23.03.2016
23.03.2016
Karel.
www.speedpro.eu/univerzal
ni-konstrukce-pripevneni-s
edacky-p-4017.html
tohle se mi taky zamlouvá, původní úchyty bych dal pryč a místo nich takovýhle, na to jde dát i origo sedačka a je to
tohle se mi taky zamlouvá, původní úchyty bych dal pryč a místo nich takovýhle, na to jde dát i origo sedačka a je to
14:00:12
23.03.2016
23.03.2016
Luky
-> vhml: proč ne? Pokud ze sedačky dostatečně přetékáš, aby jsi měl pás na těle a né na sedačce se vzduchovou mezerou mezi pásem a tělem, tak to nemůže ničemu vadit (?)
-> Karel.: no to jsem tak myslel, jako že by správně neplnily funkci? Ještě je asi možný protáhnout pás z paty B sloupku do navijáku skrz boční díru v sedačce, koukám že na fotce to nemám, tak buď jsem to pak udělal, nebo mně to z nějakého důvodu nevyhovovalo.
Tloušťku nevím, cca 3 mm?
-> Karel.: no to jsem tak myslel, jako že by správně neplnily funkci? Ještě je asi možný protáhnout pás z paty B sloupku do navijáku skrz boční díru v sedačce, koukám že na fotce to nemám, tak buď jsem to pak udělal, nebo mně to z nějakého důvodu nevyhovovalo.
Tloušťku nevím, cca 3 mm?
13:42:28
23.03.2016
23.03.2016
vhml
-> Karel. 23.03.16 13:19:16: obyčejný pásy se skořepinou samozřejmě kombinovat nesmíš.
13:38:49
23.03.2016
23.03.2016
Karel.
-> Luky: to né, fungovaly, ale nemáš je přímo na sobě upnutý,tak to myslím
No to nevypadá špatně z jaký tloušťky jsi to měl udělaný?
No to nevypadá špatně z jaký tloušťky jsi to měl udělaný?
13:22:39
23.03.2016
23.03.2016
Luky
-> Karel.: jako že by při nárazu nefungovaly?
13:19:16
23.03.2016
23.03.2016
Karel.
-> Luky: jo takhle, tak taky by to šlo, ale ty obyč pásy když sedím ve skořepině mi jsou pak na nic bych řekl Kdyby náhodou měl chvilku byl bych za nákres rád
11:10:34
23.03.2016
23.03.2016
Luky
-> Karel.: obávám se, že nemám. Když budu mít chvilku, zkusím něco nakreslit.
Tak právě když tam vzadu někoho povezeš, sportovní pás budeš mít rozepnutý a budeš připoutaný klasicky
Tak právě když tam vzadu někoho povezeš, sportovní pás budeš mít rozepnutý a budeš připoutaný klasicky
10:25:44
23.03.2016
23.03.2016
Karel.
-> havlik:
10:25:30
23.03.2016
23.03.2016
Karel.
-> Luky: tohle jsem včera našel, ta fotka tady byla ve foru Měřím cca 180cm,takže taky budu muset jít dolů, náhodou fotku přímo uchycení nemáš? To uchycení pásu mě taky napadlo, ale když tam budu mít dětskou sedačku (prckovi jsou skoro 2roky), tak abych při nárazu netrhl pásama a tu sedačku třeba nějak "nevytrhl", protože ten pás půjde lehce nahoru ne? Doufám,že to nikdy nenastane,ale.....
10:15:54
23.03.2016
23.03.2016
Luky
-> Karel.: já měl v rapidu repliku Sparco sprint s uchycením zespoda. Protože jsem vysokej, chtěl jsem to pustit hodně nízko bez nevratných změn. Ze silného plechu jsem měl udělanou vanu s potřebným sklonem (vzadu víc utopená než vepředu), celé se to vešlo mezi 120 pojezdy, ke kterým byla vana chycená normálně shora a sedačka k vaně zespoda. Vpředu jsem měl povrch vany asi 3 a vzadu asi 8 cm pod horní úrovní pojezdů. Myslím že celkem fajn řešení, jen nešla sedačka posunout moc dopředu, protože spodek vany už narážel do předního držáku (příčníku) na podlaze. Záleží na tom, kolik měříš, jestli s tím bude jezdit někdo menší, jak nízko chceš sedět...
Pás jsem měl tříbodový, vzadu chycený vedle zadního pressu (je tam ještě jedna zesílená díra), seriový 3 bodový pás jsem měl zachovaný, takže auto zůstalo 4 místné, člověk za mnou si mohl na sportovní pás sednout a já se připoutal normálně jako plebs
Lepší fotku asi nemám
Pás jsem měl tříbodový, vzadu chycený vedle zadního pressu (je tam ještě jedna zesílená díra), seriový 3 bodový pás jsem měl zachovaný, takže auto zůstalo 4 místné, člověk za mnou si mohl na sportovní pás sednout a já se připoutal normálně jako plebs
Lepší fotku asi nemám
10:05:06
23.03.2016
23.03.2016
havlik
-> Karel.: myslim že 8.8, ale řekl bych, že ve chvíli kdy se budou střihat ty 4šrouby co drží sedačku, ti to bude dost jedno
09:57:33
23.03.2016
23.03.2016
Karel.
-> havlik: no jako už jsem to tak měl dřív přidělaný, ale teď tak nějak se o sebe víc bojím A jakou pevnost?
-> vhml: z jeklů jsem to měl dělaný minule a bylo to dost těžký, tak mě napadá, jestli to nemá někdo vyřešený třeba jinak.
Ještě se vás zeptám, kam uchytit pásy 4 bodový, když chci vzadu vozit občas prcka?
-> vhml: z jeklů jsem to měl dělaný minule a bylo to dost těžký, tak mě napadá, jestli to nemá někdo vyřešený třeba jinak.
Ještě se vás zeptám, kam uchytit pásy 4 bodový, když chci vzadu vozit občas prcka?
09:46:20
23.03.2016
23.03.2016
havlik
-> vhml: to asi nemá větší význam dávat na ty původní držáky rám z jeklů 35x35.
09:44:53
23.03.2016
23.03.2016
vhml
Z jeklů ( min 35x35 ) posvařovat rám, k němu přidělat sedačku a rám přidělat na původní držáky. Každopádně prvně nastudovat kap. 253 přílohy J FIA
09:40:05
23.03.2016
23.03.2016
havlik
Hele šroub M8 je v předpisech od FIA pro uchycení sedaček.
09:38:09
23.03.2016
23.03.2016
Karel.
Nemáte někdo fotky jak máte přidělané sedačky? Mám sparco sprint,myslím, který mají uchycení zespod. co se mi nezdá, tak je to na 8 šroub,což s mou vahou 100kg musím při nárazu urvat Další věc, potřebuju zachovat původní držáky kvůli stk a vrácením původních sedaček. Máte někdo fotky jak jste to vyřešili? Nějakej nápad mám, ale třeba má někdo lepší řešení, díky