skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pásy
-> George88: To bych řekl že je poměrně běžná situace.. a s šikovným pojišťovákem totálka - inu moderní doba.
-> Bukaj: Já zažil případ,kdy auto zvenku mělo jen poškozenej nárazník,mlhovku a příčky,takže "zvenku" to byla oprava za cca 20tis,ale vevnitř to byly oba bagy,jednotky bagů,pásy,kryty pásů který se vystřelením patrony zničí atd, takže celková oprava byla asi za 130 tis:)
-> Sejki - zrušená registrace 20.01.15 09:05:05: Tohle jsem asi nechtěl slyšet...
Ale zase pokud je auto po nárazu v servise a ne na šroťáku, tak to nebyl tak velký náraz, aby to pásy nějak extrémně natáhlo.
U moderních aut bych pásy určitě měnil, pokud bouchly patrony předepínačů - ale to už asi budou případy, kdy auto nekončí v servise, ale v likvidaci...
Jinak k původnímu tématu - nenavíjecí pásy nejsou špatné, pokud tím autem jezdí jen jeden řidič a pásy má dobře délkově nastavené.
To je u pásů největší nebezpečí, když jsou příliš volné a člověk při nárazu se z nich buďto vyvlékne, nebo vyletí ze sedačky a v půli letu ho zarazí pás. Proto je třeba mít nenavíjecí pásy dobře utažené, aby to nebylo jen falešné bezpečí naoko.
Také různé přezky, co jsem viděl u několika lidí na navíjecích pásech - prej aby je netlačily za jízdy pásy - to si ten pás ani nemusej zapínat...

Ale zase pokud je auto po nárazu v servise a ne na šroťáku, tak to nebyl tak velký náraz, aby to pásy nějak extrémně natáhlo.
U moderních aut bych pásy určitě měnil, pokud bouchly patrony předepínačů - ale to už asi budou případy, kdy auto nekončí v servise, ale v likvidaci...
Jinak k původnímu tématu - nenavíjecí pásy nejsou špatné, pokud tím autem jezdí jen jeden řidič a pásy má dobře délkově nastavené.
To je u pásů největší nebezpečí, když jsou příliš volné a člověk při nárazu se z nich buďto vyvlékne, nebo vyletí ze sedačky a v půli letu ho zarazí pás. Proto je třeba mít nenavíjecí pásy dobře utažené, aby to nebylo jen falešné bezpečí naoko.
Také různé přezky, co jsem viděl u několika lidí na navíjecích pásech - prej aby je netlačily za jízdy pásy - to si ten pás ani nemusej zapínat...

-> Sejki: to je uz zase iny problem ....
-> MOLSO: Tak ted mi rekni kolik servisu ty pasy po narazu vymeni? Ani v Peugeotu jsme to nedelali, nikdo to po nas nechtel...
-> Sejki: ano, pas sa po havarii "vytaha". pri havarii nesie nejaku hmotnost a keby si ho zmeral pred a po nehode, tak bude ciastocne vytahany.
A miesto kotevneho uchytu je naozaj vystuzene, v prahu je pribodovany hrubsi plech (cca 1.5mm) aby ten srob nerozparal podlahu
A miesto kotevneho uchytu je naozaj vystuzene, v prahu je pribodovany hrubsi plech (cca 1.5mm) aby ten srob nerozparal podlahu
-> Bukaj: natáhne pás? no to snad ne....
tak to radšej necham staré moje




-> Bukaj: Tak te nevim, novy auta maj pyrotechnicky predepinace pasu, tak nejaky povoleni o 10cm neni asi uplne idalni - kor ve Skodovce. Vyztuzena by ta aretacni dira mela bejt. Zevnitr je zesileni pomoci privarenyho plechu. Jinak by se mohlo stat, ze v pripade bouracky se ten sroub zarizne do toho tnekyho plechu a otevre ho jako konzervu - coz by melo za nasledek opet povoleni pasu o nejakou delku, coz je nezadouci. Pokud tedy nechces ucesat vlasy volantem apod...
-> Syny: Jo, vim, proč tam je a proč je to "aretační díra"
Ale pokud vím, tak vyztužená nijak není.
Co se týče protočení, tak těch cca 5-10 cm, o které se naviják posune (pás prodlouží), by mohlo být spíše k dobru jako zmírnění nárazu a na celkové délce pásu to moc znát nebude. On i pás samotný se při nárazu "natáhne", aby to nebylo pro tělo tak natvrdo. Ale dost záleží na váze připoutané osoby...
...jinak vím, že to není košer


Ale pokud vím, tak vyztužená nijak není.
Co se týče protočení, tak těch cca 5-10 cm, o které se naviják posune (pás prodlouží), by mohlo být spíše k dobru jako zmírnění nárazu a na celkové délce pásu to moc znát nebude. On i pás samotný se při nárazu "natáhne", aby to nebylo pro tělo tak natvrdo. Ale dost záleží na váze připoutané osoby...
...jinak vím, že to není košer

-> Bukaj: Uriznout zavit sroubu? Vis proc to tam je? Kdyz se pas zasekne, tak by se te o to prodlouzil, az by se celej navijak pootocil kolem kotevniho uchytu nahoru. To je fakt napad
Pokud si to dovrta a navari tam nejakou vyztuhu (origo dira je vyztuzena pridavnym plechem), tak asi ok. Jinak bych se na to vysral.

-> havlik: Nebo s prodloužením a uříznout přečnívající závit šroubu. Nebo ještě lépe vyvrtat díru, no...

-> Syny: tak ono to jde i bez toho prodloužení a aretační díry, jen se pak nedá moc posouvat sedačka dozadu:)
-> juze143: To zalezi jestli mas pripravenou diru na prahu nebo ne.
-> Nwkt 18.01.15 21:23:39: a nie je potrebné nič prerábať ? 

Dajú
ahoj chcel by som sa spýtať či sa dajú vymeniť bezpečnostné pásy na 105 S na samonavíjacie ...
