-> Jozka: Taky si říkám, zda mu "neomdlely" dráty...
Sice oproti sedanu je Rapid střecha placatější, ale i tak se mi to zdá nějak moc.
U 742/3 by dráty do výztuhy zajet neměly, jsou na nich takové plastové bambulky, které tomu mají zabránit a zatím jsem se nesetkal s tím, že by někdy selhaly. U staršího provedení (nevím, dokdy, ale tipuji přelom kolem roku 80) jsou dráty jištěny stejně, jako u MB - položkou a gumovou podložkou.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
lepení stropnice
prohledat
78 příspěvků (zobrazeno 51 až 78) od 08.01.2015 do 06.08.2015, založil/a Robert 106
15:09:58
12.01.2015
12.01.2015
Bukaj
14:47:48
12.01.2015
12.01.2015
Jozka
-> Robert 106: Ve finále je střecha, pak drát, na něm fest nataženej tunýlek směrem dolů od drátu a nakonec napnutá koženka, která to celý táhne dolů.. mrkni u někoho na stropnici, bude ti to jasný hned.
Tunýlky nemůžou tedy být delší, že na origo jsou, je divný - ale napadá mě snad jen to, jestli ti nezapadly na krajích dráty do výztuhy střechy nějak víc, než je zdrávo.. mám to teď všechno přebitý letošním embéčkem, u kterýho se to klidně stát může, bohužel si ale nevybavuju, jestli je u 742 stejnej princip. Somebody help, please.
Zdá se mi to na tý fotce nějaký divně placatý, oblouky maj být ztopořený o střechu víceméně kolmo na ní, nejsem si jistej, jestli jsou..
Tunýlky nemůžou tedy být delší, že na origo jsou, je divný - ale napadá mě snad jen to, jestli ti nezapadly na krajích dráty do výztuhy střechy nějak víc, než je zdrávo.. mám to teď všechno přebitý letošním embéčkem, u kterýho se to klidně stát může, bohužel si ale nevybavuju, jestli je u 742 stejnej princip. Somebody help, please.
Zdá se mi to na tý fotce nějaký divně placatý, oblouky maj být ztopořený o střechu víceméně kolmo na ní, nejsem si jistej, jestli jsou..
14:14:17
12.01.2015
12.01.2015
Robert 106
Ahoj,
dělám Rapida. ty dráty byly pěkně z oxidovaný vcelku dlouho sem to z toho leštil hadrem namočeným v lihu než to bylo aspoň trochu hladké.
Takže pokud pokud sem to pochopil tak natažené do stran to má držet na těch drátech už sem to jednou zkoušel lákat což pomohlo do určité míry jenže se mi vždy ty tunýlky na obouch stranách zabrzdí o karoserii. Je to i vidět na té fotografii jak to je u těch drátů nacpané až na kastli.
Uvidím jak to bude vypadat dnes možná ještě nastřihnu tunýlky, ale bojím se abych to nezmrvil.
Pak to teda začnu asi lepit od prostředních sloupků ??
Až bude hotovo tak to vyfotím jak sem dopadl.
Rád už bych nasazoval okna viz další vlákno co sem tu založil :-)
dělám Rapida. ty dráty byly pěkně z oxidovaný vcelku dlouho sem to z toho leštil hadrem namočeným v lihu než to bylo aspoň trochu hladké.
Takže pokud pokud sem to pochopil tak natažené do stran to má držet na těch drátech už sem to jednou zkoušel lákat což pomohlo do určité míry jenže se mi vždy ty tunýlky na obouch stranách zabrzdí o karoserii. Je to i vidět na té fotografii jak to je u těch drátů nacpané až na kastli.
Uvidím jak to bude vypadat dnes možná ještě nastřihnu tunýlky, ale bojím se abych to nezmrvil.
Pak to teda začnu asi lepit od prostředních sloupků ??
Až bude hotovo tak to vyfotím jak sem dopadl.
Rád už bych nasazoval okna viz další vlákno co sem tu založil :-)
11:27:16
12.01.2015
12.01.2015
Jozka
-> minno: Taky si myslím - sice je to dávno, ale dodnes mám dojem, že Rapid nám šel asi nejlíp ze všech zadomotorů
11:23:58
12.01.2015
12.01.2015
minno
-> Jozka: Aha, tak to som potom ja nepochopil. Ale podľa toho, čo písal, to vyznelo tak, akoby zháňal na sedana.
V tom prípade by sa to malo nahadzovať ešte o niečo lepšie, rapid nemá tie debilné široké zadné stĺpiky, u ktorých to ide najhoršie.
V tom prípade by sa to malo nahadzovať ešte o niečo lepšie, rapid nemá tie debilné široké zadné stĺpiky, u ktorých to ide najhoršie.
11:16:50
12.01.2015
12.01.2015
Jozka
-> minno: On měl asi spíš pochybnosti, jestli nemá stropnici na sedana - jinak akci páchá na Rapidovi..
11:04:43
12.01.2015
12.01.2015
minno
-> Robert 106 11.01.15 22:40:48: No podľa fotky je tá stropnica fakt na rapida, sedan nikdy nemal koženkové predné stĺpiky a navyše, origo 742.105-136 stropnica je len obdĺžnik, viď. foto v článku skoda-virt.cz/cz/.../2593
-stresny-tapec-105-136-sed
an
Takže tá Rapid stropnica ti na sedane pravdepodobne dobre sedieť nebude, ja len že aby si sa s tým zbytočne netrápil :)
Btw. moja origo nová stropnica na sedana, čo som kedysi kúpil , bola po rozbalení takisto dosť značne pokrčená (vidím to isté na tvojej), bál som sa to také nahadzovať na auto. Voľné rozprestretie na zemi nepomohlo, tak som ju celú komplet vyžehlil žehličkou pod uterákom. Potom to už bolo OK.
Ak chceš, môžeš si pozrieť fotky z nahadzovania z dávnych čias:
skoda120.inetbox.sk/skoda .php?id=foto&am...
Tiež som sa s tým natrápil vtedy, ale výsledok bol dobrý. Druhýkrát so šitým poťahom to už bola malina.
Takže tá Rapid stropnica ti na sedane pravdepodobne dobre sedieť nebude, ja len že aby si sa s tým zbytočne netrápil :)
Btw. moja origo nová stropnica na sedana, čo som kedysi kúpil , bola po rozbalení takisto dosť značne pokrčená (vidím to isté na tvojej), bál som sa to také nahadzovať na auto. Voľné rozprestretie na zemi nepomohlo, tak som ju celú komplet vyžehlil žehličkou pod uterákom. Potom to už bolo OK.
Ak chceš, môžeš si pozrieť fotky z nahadzovania z dávnych čias:
skoda120.inetbox.sk/skoda .php?id=foto&am...
Tiež som sa s tým natrápil vtedy, ale výsledok bol dobrý. Druhýkrát so šitým poťahom to už bola malina.
22:58:39
11.01.2015
11.01.2015
Jozka
A jo, když navlečeš dráty, vypadá stropnice jak baldachýn na nějakou džunku asijskou..
22:56:58
11.01.2015
11.01.2015
Jozka
-> Robert 106: Těma předníma rohama bych končil, tam bývá potřeba největších kompromisů, aby to bylo vypnutý.. ale dogma to není, jen se mi to osvědčilo.
K tomu bočnímu vypnutí: může vadit stav těch drátů trochu - posledně jsem po zkušenostech s lehce zoxidovanými dráty dal celou sadu nakomaxitovat, aby byla co nejhladší, docela to pomohlo, ale to už nedáš.. Zkoušel jsi (nejlíp v rukavičkách "do plesu") při tom tahání "hrnout" prstama koženku kolem drátů do stran ? Dva prsty, na každej straně drátu jeden a za současnýho tlaku vzhůru s nima jet od prostředka střechy ke kraji.. To prostě jít musí, vypíná se to postupně, nepropadal bych panice .
K tomu bočnímu vypnutí: může vadit stav těch drátů trochu - posledně jsem po zkušenostech s lehce zoxidovanými dráty dal celou sadu nakomaxitovat, aby byla co nejhladší, docela to pomohlo, ale to už nedáš.. Zkoušel jsi (nejlíp v rukavičkách "do plesu") při tom tahání "hrnout" prstama koženku kolem drátů do stran ? Dva prsty, na každej straně drátu jeden a za současnýho tlaku vzhůru s nima jet od prostředka střechy ke kraji.. To prostě jít musí, vypíná se to postupně, nepropadal bych panice .
22:40:48
11.01.2015
11.01.2015
Robert 106
Přilepený skoro do rohů je to jen vzadu a mírně sem to přetahoval do stan.
Ale pořád nějak nechápu jak to napnout do stran, protože když za to tahám přes hranu dveří tak to rvu spíš dolů ale aby se vyhladily ty překlady tak to chce tah do strany.
Jinak když sem to nasadil na ty dráty vypadalo to spíš jak stříška nějaké rikši.
A po nasazení s nezkrácenými tunýlky se tapec krčil na stranách. Postupně sem na každé sraně nastřihl asi 1,5cm.
Jak sem to zkoušel pomačkat v místě držátka, poutka a světýlka tak by se to mělo teoreticky napnout.
Říkáš tedy lepit boky od prostřed chtěl sem začít levým předním rohem pak celou levou stranou potom to došponovat vpravo.
Ta stropnice je snad na Rapida koupil sem jí jako na š 130, ale podle šití na zadní sloupky sem si byl jistý, že to není na sedana.
Ale pořád nějak nechápu jak to napnout do stran, protože když za to tahám přes hranu dveří tak to rvu spíš dolů ale aby se vyhladily ty překlady tak to chce tah do strany.
Jinak když sem to nasadil na ty dráty vypadalo to spíš jak stříška nějaké rikši.
A po nasazení s nezkrácenými tunýlky se tapec krčil na stranách. Postupně sem na každé sraně nastřihl asi 1,5cm.
Jak sem to zkoušel pomačkat v místě držátka, poutka a světýlka tak by se to mělo teoreticky napnout.
Říkáš tedy lepit boky od prostřed chtěl sem začít levým předním rohem pak celou levou stranou potom to došponovat vpravo.
Ta stropnice je snad na Rapida koupil sem jí jako na š 130, ale podle šití na zadní sloupky sem si byl jistý, že to není na sedana.
22:21:14
11.01.2015
11.01.2015
Jozka
-> ochoda: Nu, v historii je k vidění i brokát apod.. Osobně ale můžu přispět jen tím, že mám v autě už léta takovou tlustou koženku, což je vinyl nanesenej na podkladě z nějaký tkaniny a žádný negativa jsem nezaznamenal.
22:11:08
11.01.2015
11.01.2015
ochoda
Hele je blbý mít stropnici z látky? (prostě třeba něco jak starý pláťáky nebo tak) Jedná se mi o to že je to savej materiál, tak aby s tim nebyl třeba problém pod těsněním nebo tak, prostě kuli zatékání. dik
22:09:18
11.01.2015
11.01.2015
Jozka
Jo - úplně samo se nevypne, tahat se musí a zatím jsi zdá se na dobrý cestě..
22:06:21
11.01.2015
11.01.2015
Jozka
-> Robert 106: Tunýlky jsem zkracoval na správnou míru jen u šitých stropnic, u origo zatím nebylo nikdy třeba, pokud se pamatuju..
Jestli máš rámy oken už nalepený až takhle do stran, odhaduju, že budeš mít v rozích problém.. Jinak "odležením" nic nezkazíš, teď už musíš na obou stranách postupně nebo současně přetáhnout přes okraj karosérie a zakolíkovat k ní koženku - co nejvíc to půjde, pak na straně začít lepit s tím, že to došponuje strana druhá, V rozích se končí, tam je třeba táhnout současně dolů do strany a rovně dopředu.. blbý tahle na dálku to popsat, ale prostě tu koženku je nutný deformovat trochu nerovnoměrně.
Jestli máš rámy oken už nalepený až takhle do stran, odhaduju, že budeš mít v rozích problém.. Jinak "odležením" nic nezkazíš, teď už musíš na obou stranách postupně nebo současně přetáhnout přes okraj karosérie a zakolíkovat k ní koženku - co nejvíc to půjde, pak na straně začít lepit s tím, že to došponuje strana druhá, V rozích se končí, tam je třeba táhnout současně dolů do strany a rovně dopředu.. blbý tahle na dálku to popsat, ale prostě tu koženku je nutný deformovat trochu nerovnoměrně.
21:36:34
11.01.2015
11.01.2015
Robert 106
Ahoj chlapi,
tak sem se do toho pustil. Ty dráty mi nevyskalovaly na střeše sou takové háčky do kterých
se dráty zajistí. Problém mám na bokách viz. fotografie :-).
U konce se tu hodně krčí. Už sem trochu zkracoval tunýlky abych to mohl napnout.
Teď si nevzpomínám jaký tvar no má mít na těch bokách asi do oblouku.
Přilepil sem jen předek a zadek a tím sem vyhladil podélný přehyby ovšem nemám to jak šponovat
do boků. Je to po těch letech hodně zmuchlaný doufám, že se to natáhne, když to chvíli tak nechám.
tak sem se do toho pustil. Ty dráty mi nevyskalovaly na střeše sou takové háčky do kterých
se dráty zajistí. Problém mám na bokách viz. fotografie :-).
U konce se tu hodně krčí. Už sem trochu zkracoval tunýlky abych to mohl napnout.
Teď si nevzpomínám jaký tvar no má mít na těch bokách asi do oblouku.
Přilepil sem jen předek a zadek a tím sem vyhladil podélný přehyby ovšem nemám to jak šponovat
do boků. Je to po těch letech hodně zmuchlaný doufám, že se to natáhne, když to chvíli tak nechám.
10:57:09
09.01.2015
09.01.2015
Jozka
-> minno: S tou koženkou mám stejnou zkušenost.. úplně prvně jsem kdysi lepil na zakázku šitou stropnici z nějaký "nábytkový" a šlo to s ní o dost líp než s originálama.
10:40:29
09.01.2015
09.01.2015
minno
Podotkol by som, že kolíkovať to s 10000 kolíčkami (štipcami) po celom obvode, ako je tu možné častokrát vidieť na fotkách, to fakt nie je treba. Stačí na pár miestach prichytiť a hotovo. Na druhej strane tie kolíčky potom aj zavadzajú pri lepení, keď je ich veľa.
A lepiť po kúskoch ako Jozka: prilepiť, došpanovať, prilepiť, ak je treba, tak niekde kúsok odlepiť, došpanovať a prilepiť znova.
Originál "biela" koženka zo stropnice 742 nie je ale moc dobre elastická, lepšie sa mi robilo s novo ušitým stropom z koženky z obchodu.
A lepiť po kúskoch ako Jozka: prilepiť, došpanovať, prilepiť, ak je treba, tak niekde kúsok odlepiť, došpanovať a prilepiť znova.
Originál "biela" koženka zo stropnice 742 nie je ale moc dobre elastická, lepšie sa mi robilo s novo ušitým stropom z koženky z obchodu.
10:23:02
09.01.2015
09.01.2015
Jozka
-> Robert 106: Chce to jen trpělivost. U sedana 742 mi lepení přišlo snažší než u kil a MB (zvlášť úzkosloupek je otravnej).. Postup cca -> ochoda: , čili do tunýlků nasoukat dráty, nastrkat je odpředu nebo odzadu postupně do dírek a vzepřít (přitom nějakej sem tam vyskočí a je nutný ho dávat zpět). Pak se chytí kolíkama k rámům oken předběžně a zkusí se, zda vychází po stranách cca stejný přesahy a dorovnají se i dráty, aby nebyl některej šikmo.. Dál se letmo okolíkuje kolem dokola.
Poslední fázi u Rapida bych začal asi u zadního okna - ale není podmínkou: lehkým tahem najít, kde bude stropnice na hraně, namazat (nebo nastříkat) lepidlem příslušný místa (dle stop na karosérii - určitě ne větší plochy), přilepit obvyklým postupem (dle návodu výrobce lepidla ) a přesunout se na opačnou stranu auta.
Tam předvypnout a zakolíkovat skoro na hotovo a zas natahováním o rám dveří a bočních oken mrknout, jestli se v tý poloze nedělají někde faldy a přitom kolíkovat podrobněji i ty boky. U 2. okna pro sichr lepím po kouskách, tj. třeba 20 cm u středu okna, pak odzadu do půlky střechy oba boky, pak dalších 2x20 cm na okně, opět B sloupky, pak zbytek P okna až skoro ke sloupkům a nakonec najednou z obou zbytky kolem A sloupků..
Během lepení hlavně boků kontroluju při napínání koženky prstama průhyb, aby po následným namontování třeba madel nemohly vzniknout nějaký nepravosti a před nanesením lepidla si dělám dírky na šroubky - někdy jsou po nalepení k nenalezení. Výřezy na lampičky apod. dělám až na konec a o tom co je navrch nebo vespod (sloupky vs. stropnice), na začátku.
To postupný lepení okna a boků není podmínkou, frajeři to dávaj naráz - ale mě takhle vycházej lepší výsledky.. a mnohem lepší, než kolíky na prádlo jsou ocelový tzv. binder clips.
Poslední fázi u Rapida bych začal asi u zadního okna - ale není podmínkou: lehkým tahem najít, kde bude stropnice na hraně, namazat (nebo nastříkat) lepidlem příslušný místa (dle stop na karosérii - určitě ne větší plochy), přilepit obvyklým postupem (dle návodu výrobce lepidla ) a přesunout se na opačnou stranu auta.
Tam předvypnout a zakolíkovat skoro na hotovo a zas natahováním o rám dveří a bočních oken mrknout, jestli se v tý poloze nedělají někde faldy a přitom kolíkovat podrobněji i ty boky. U 2. okna pro sichr lepím po kouskách, tj. třeba 20 cm u středu okna, pak odzadu do půlky střechy oba boky, pak dalších 2x20 cm na okně, opět B sloupky, pak zbytek P okna až skoro ke sloupkům a nakonec najednou z obou zbytky kolem A sloupků..
Během lepení hlavně boků kontroluju při napínání koženky prstama průhyb, aby po následným namontování třeba madel nemohly vzniknout nějaký nepravosti a před nanesením lepidla si dělám dírky na šroubky - někdy jsou po nalepení k nenalezení. Výřezy na lampičky apod. dělám až na konec a o tom co je navrch nebo vespod (sloupky vs. stropnice), na začátku.
To postupný lepení okna a boků není podmínkou, frajeři to dávaj naráz - ale mě takhle vycházej lepší výsledky.. a mnohem lepší, než kolíky na prádlo jsou ocelový tzv. binder clips.
21:19:44
08.01.2015
08.01.2015
ochoda
-> Robert 106: Na ty dráty tam jsou našitý takový "tunýlky". Já si myslim že když půjdeš takticky a pěkně pomalu po kouskách tak to půjde v pohodě.
21:15:02
08.01.2015
08.01.2015
Robert 106
-> ochoda: jo to zní rozumě. Čekám, že to bude pěkný oser
21:12:57
08.01.2015
08.01.2015
ochoda
Nevim jak u rápa, ale asi to bude stejný jako u sedanu. Dělal bych to následovně:
- rozbalim si stropnici a nastrkám do ní dráty (pokud máš střešák tak tam se dráty vynechaj, tam co bude střešák)
- to co mi vzniklo si nacpu do auta
- nejspíš vzadu bych si stropnici přichytil kolíčkama a začal postupně nastrkávat dráty do dir v kastli (kolíčky proto, že jak sou ty dráty nebylní prohlý tak rádi vyskakujou když se protočej, tohle by tomu mohlo zabránit)
- stropnici si šikovně vypnu a zatím si ji na rantlech přichytím jen kolíčkama
- teď bych to postupně přilepil tím Chemoprenem, nejdřív třeba jen rám předního okna a potom zbytek
- odkájet přebytky
...já bych to dělal takhle
- rozbalim si stropnici a nastrkám do ní dráty (pokud máš střešák tak tam se dráty vynechaj, tam co bude střešák)
- to co mi vzniklo si nacpu do auta
- nejspíš vzadu bych si stropnici přichytil kolíčkama a začal postupně nastrkávat dráty do dir v kastli (kolíčky proto, že jak sou ty dráty nebylní prohlý tak rádi vyskakujou když se protočej, tohle by tomu mohlo zabránit)
- stropnici si šikovně vypnu a zatím si ji na rantlech přichytím jen kolíčkama
- teď bych to postupně přilepil tím Chemoprenem, nejdřív třeba jen rám předního okna a potom zbytek
- odkájet přebytky
...já bych to dělal takhle
21:12:19
08.01.2015
08.01.2015
Robert 106
-> Nwkt: plíšky sem měl jen u těch zadních plechových trojúhelníků.
Asi to byl zlepšovák aby neplýtvali lepidlem nebo nevím.
Ono to na těch drátech bude držet samo ?
Asi to byl zlepšovák aby neplýtvali lepidlem nebo nevím.
Ono to na těch drátech bude držet samo ?
21:07:47
08.01.2015
08.01.2015
Nwkt
-> Robert 106: Tam jsem jí měl přichycenou takovýma plíškama ...
21:06:18
08.01.2015
08.01.2015
Robert 106
Je vidět že byla lepená a to dost úplně na všech okrajích ke karoserii
21:05:10
08.01.2015
08.01.2015
Robert 106
Jo jak píše -> Tomaso435:
21:01:18
08.01.2015
08.01.2015
Tomaso435
-> Nwkt: lepení těch krajů pod těsněním než to na to narazí ne?
21:00:10
08.01.2015
08.01.2015
Nwkt
Proč bys jí lepil, když má držet napnutá na třech drátech
20:36:50
08.01.2015
08.01.2015
Robert 106
Ahoj,
koupil sem u Krbce na Rapida novou ( 30 let někde ležela ) stropnici.
Na první ohledání sem zjistil, že ukrultně smrdí jinak, ale je pružná a nepopraskaná v překladech.
Už sem tady viděl spoustu fotek s milionem kolíčků chtěl sem se zeptat na postup a jak moc mám stropnici natahovat, aby do ní šli udělat díry na poutka světélka atd. jestli nejdřív díru pak lepit nebo obráceně.
Vymyšlené to mám zatím takto : nejdříve stropnici celou přichytit kolíčky pak až to bude vypadat že je na svém místě začít pomalu lepit chemoprenem v plechovce ředěným toulenem ? Potom udělat díry na zrcátko atd.
Šlo by to tak ?
PS. auto je odsklené viz ID
Dík Robert
koupil sem u Krbce na Rapida novou ( 30 let někde ležela ) stropnici.
Na první ohledání sem zjistil, že ukrultně smrdí jinak, ale je pružná a nepopraskaná v překladech.
Už sem tady viděl spoustu fotek s milionem kolíčků chtěl sem se zeptat na postup a jak moc mám stropnici natahovat, aby do ní šli udělat díry na poutka světélka atd. jestli nejdřív díru pak lepit nebo obráceně.
Vymyšlené to mám zatím takto : nejdříve stropnici celou přichytit kolíčky pak až to bude vypadat že je na svém místě začít pomalu lepit chemoprenem v plechovce ředěným toulenem ? Potom udělat díry na zrcátko atd.
Šlo by to tak ?
PS. auto je odsklené viz ID
Dík Robert