skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 105 tachometr - 80km/h max.
-> xerox422: to aj mne robí, po dlhšej jazde (poriadnom ohriatí všetkého) mi ukazuje tachometer vyššiu rýchlosť pri rovnakých otáčkach, ako za studena.
-> MOLSO: podla otackomera sa riadim aj ja ale nad 120km/h do tej rýchlosti mi to ukazuje +5.
A nie vždy sa da riadit podla otackomera u mna, za studena 3000ot. tacho 85 pri letnej sezone, a pri zimnej niekedy len 80-85km/h, po par kilometroch je to 90 a po dlhšej trase aj do 95. To su podmienky čo.
A nie každý radar v obci ma taku istu torelanciu.
A nie vždy sa da riadit podla otackomera u mna, za studena 3000ot. tacho 85 pri letnej sezone, a pri zimnej niekedy len 80-85km/h, po par kilometroch je to 90 a po dlhšej trase aj do 95. To su podmienky čo.


A nie každý radar v obci ma taku istu torelanciu.
já jsem samozřejmě seřizoval i otáčkoměr, podle tónovýho generátoru
-> MOLSO: jasné, podla hentoho prevodnika som si to kontroloval, mne na rapide tacháč ukazuje na 4q pri 2000 ot motora 60 km/h a idem cca 52...! a zas naopak na 5q pri 4000 ot. ukazuje 140 km/h co je relativne dost presne, jak hovorim čo kus to junikejt :D
-> Peťo_120gL_NZ-sk: preto jazdim podla otackomeru
skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=115
4. kvalt 2000 otacok a som v pohodke

4. kvalt 2000 otacok a som v pohodke

-> minno: čo kus to unikát asi, mne sa to náhodou podarilo zladiť keď som prehodil náhon z gulatého na hranatý budík a ukazuje 50 ked idem 50, nie je tam proste žiadna nadsázka...nad 120 km/h som to ešte netestoval, nepoznám dedinu kde majú stacionárny radar a mohol by som si to tam dovoliť
. na druhej strane na rapide to mám totálne celé zle, je to prisahám bohu nastavené na 185-ky pneumatiky, stále mi to ukazuje viac aj ked som dal 175/70 (ale zlepšilo sa to). už som za to aj vyfasoval pokutu za rychlosť v obci 


No ja vám neviem, všetky škodovácke tachometre, s ktorými som sa stretol, ukazovali relatívne presne do cca 90 km/h (pri sériových kolesách), nad 110-120-130 km/h je už odchýlka vždy aj 5-15 km/h.
Takže nemám potuchy, ako to "seřídujete", aby vám tachometer ukazoval presne +/- 2 km/h v celom rozsahu
Takže nemám potuchy, ako to "seřídujete", aby vám tachometer ukazoval presne +/- 2 km/h v celom rozsahu

-> Obša 29.04.14 10:02:06: Mám stejný problém, dokonce to mám trochu spojené s teplotou, protože když je zima, neukazuje to prakticky víc než 20-30km/h. Když je teplo, ukazuje právě taky cca do těch 80km/h, pak spadne na nějakých 30-40 dokud nezpomalím a znovu se to nechytne. Už mám taky nachystaný kolečka, tak se na to "těším" 

-> Peťa Klíč: Tacho, otáčky plus minus podle pilovejch diagramů sedí na rychlost dle GPS (asi 155km/h)
-> minno: Vzrůstá absolutní odchylka, relativní mi přišlo, že je plus minus stejná v celém rozsahu.

-> minno: Vzrůstá absolutní odchylka, relativní mi přišlo, že je plus minus stejná v celém rozsahu.
-> minno: já sem měl gpsku jednou pučenou a souhlasilo to v celym rozsalalahu
-> minno: Jseš nějakej moc velkej pesimista.. Soudě dle mých tachometrů to až tak strašný není, rozhodně ne v rozsahu 20-90 km/h.. Dál mě to nikdy moc nezajímalo, ale pamatuju dvojí ověření PČR - jednou 120 km/h tacho, radar 118, podruhý cca 110 km/h, radar 108 km/h..
E: Ale že se moje užovka 120L se rozhoupe na 150 km/h, jak tvrdí její tachometr, tomu teda opravdu nevěřím... :-).
E: Ale že se moje užovka 120L se rozhoupe na 150 km/h, jak tvrdí její tachometr, tomu teda opravdu nevěřím... :-).
-> Peťa Klíč:
a pri gps 40 kmh, tacho 20 kmh


-> minno: ok, gps 139 tacho 140 

-> Peťa Klíč: len taký detail, "tachec seřízenej podle gpsky" síce môžeš mať, ale aj tak ti ten tachometer neukazuje presne, pretože so zvyšujúcou sa rýchlosťou vzrastá aj odchýlka tachometra.
-> dragon_cb_cz: tak ti buď otáčkoměr ukazuje málo, nebo tachec moc
já mám na rapu tachec seřízenej podle gpsky, už jsem to tu psal jedu na bystrc a přede mnou se prdlá trabant, sem byl nasranej ,, sem řikal ty debile šak za chvilu najedem na čtyřproudovku ,, čtyřproudovka, prabant bliká doprava, já blikám doleva, řadím, šlapu, na tachu 160 a leze nahoru a řikam si co je špatně,, a trabant furt přede mnou
a vydávalo to klasickej zvuk i modrej smrad takže žádnej motor ze silnější sekačky

já mám na rapu tachec seřízenej podle gpsky, už jsem to tu psal jedu na bystrc a přede mnou se prdlá trabant, sem byl nasranej ,, sem řikal ty debile šak za chvilu najedem na čtyřproudovku ,, čtyřproudovka, prabant bliká doprava, já blikám doleva, řadím, šlapu, na tachu 160 a leze nahoru a řikam si co je špatně,, a trabant furt přede mnou


-> Peťa Klíč: Tak já když jel v létě z Prahy do ČB a najel jsem na D3, tak jsem držel "cestovních" 140km/h dle tacho a předjížděl mě Focus, v něm mladej týpek s borkou a hrozný palce nahoru.... což mě pobavilo do tý míry, že jsem pravou nohou přišláplnul a když jsem je předjížděl a měl tachometr dotočenej za 180km/h, tak ty ksichty stály za to 

a abych přihlál polívčičku, byl jsem svědkem u 1) hnujdaj gec 2) citroen berlingo - kouknu - coby spolujezdec na takec - tam 130 a motor řve jako kráva,, řikam proč tam nedáš pětku ?? - odpověď - tam je pětka - kouknu na otáčkoměr,, řikam ok, takže my točíme 4500 a jedeme 130 na pětku? -- jo -- aha ,, a jen tak mezi řečí ,, víš že taková škoda 1000MB má jenom čtyry kvalty ,, a při 4500 otáčkách jeden na čtyrku 130? 

(jo to byly časy nevyblbnutého mládí)
-> Majki: sem cestou z práce tehdá kdyi se rozhodl předjet nějaký auto co mě sralo tak jsem to rozparádil a jak to předjíždím tak kouknu na tache a rafička nikde
řikam piča vole se mi to rozbilo a předjel jsem to auto a jak jsem vyhodil kvalt jen vidim jak se ta ručička vytřepotala zpoza toho rantliku zase zpátky




-> Majki: tak jako si přectav že se prdláš po dálnici v nějaký ochcávce a naráz levým pruhem proletí napůl rozpadlá pekelně řvoucí stovka s NALOŽENOU ZAHRÁDKOU a v tom týpek s cigárem a kloboukem 

-> Peťa Klíč: toho bych se nebal s myma 165/60 R14 ani tolik... ale pro normálního člověka je to zažitek :D
-> Majki: no taky jsem se 110kou schovával rafičku za tachometr, ale když přepočítáš otáčky přes převody až na obvod kola dostaneš se na reálných 140
-> Peťa Klíč: motor byl zahřaty až až jenom mi nefunguje čidlo.... ty si myslíš že 105 by se rozjela rychleji na "180" než se zahřala? 

-> Majki: že se nestydíš to takhle trápit na studenej motor .... nebo si měl zadek na špalkách? 

-> Obša: jo ale tady ten "vtip" slyšíš od někoho kdo v žiivotě nejel ničím jiným než škodovkou 

-> ZdeněkH: znám :D bez lana předemnou bilé eMko a před náma octavia I RS
-> Majki: na laně? A trabant byl před tebou nebo za tebou? Znáš doufám ten vtip 

Já jen, že těhle vtípků už jsem slyšel tolik, že mi prostě nepřijdou vtipný... 

-> Obša: Neber to osobně 

Jsem si říkal, že tady na virtu se snad takovej odborník stylem "víc ti to nejede" nenajde ...

možná bych hledal problém v tom, že to víc než 80 nejede



Jako z každýho 

Děkuji za radu, soukolí mi leží nové v garáži. Zkusím něco vymyslet. Mechanik sice nejsem, ale moje škodovka ho ze mě udělá !!!
-> Obša: jde, ale vraj je to pakárna :)
To je přesně to co jsem nechtěl slyšet :D Vyměnit to soukolí bez vyndání celé převodovky asi nejde, že?
Viděl bych to na ohoblované zuby plastového kolečka pro náhon tachometru v převodovce.
Nižší otáčky ty zbytky zubů ještě poberouu, ve vyšších se to ale začne prosmekávat na rychlost už nestoupá (klidně se i stane, že se zastaví třeba na 80 km a s vyšší rychlostí začne ručička padat třeba na 20 km).
Nižší otáčky ty zbytky zubů ještě poberouu, ve vyšších se to ale začne prosmekávat na rychlost už nestoupá (klidně se i stane, že se zastaví třeba na 80 km a s vyšší rychlostí začne ručička padat třeba na 20 km).
Ahoj, prosím o radu. Mám problém s tachometrem, neukazuje víc než 80km/h. Vždy se na 80km/h zasekne a víš už prostě nejde. Čas od času, hlavně po startu ukazuje jen 30-40km/h, po chvíli začne jít "normálně" ale opět jen do 80km/h. Budík jsem vyměnil, náhon jsem vyměnil. Stále stejný problém. Nechce se mi věřit, že bude problém v převodovce, hlavně se mi ji nechce rozdělávat, kvůli celkem prkotině, která ale zamrzí...
Díky za rady, Obša

Díky za rady, Obša