skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hadice k topení škoda 120
-> john simple: Právě materiál toho O kroužku je kamenem úrazu u toho ventilu.Já po vyčištění ventilu zjistím,jestli nemá šoupátko velkou vůli vůči tělu. Dám nový O kroužek, celé to namáznu vodní vazelínou a dám dohromady. Musí chodit lehce. Dosud se mi nestalo, že by ventil po opravě tekl. Takto vydrží několik let za minimální náklady.
-> srdcar 120L: tekl ventil, nechtěl jsem riskovat, že poteče i po výměně kroužku, ono nemrznoucí směs je sviňa :-)
Úprava topení na škodovce 105-130, musí se však celé vyndat a rozebrat. Narychlo se dá trvale zablokovat uzavření obtokové klapky vzduchu.
-> palinator: Jo, klapka obtoku studeného vzduchu, to je největší nesmysl, jaký jsem kdy viděl a taky největší zdroj potíží s vytápěním škodovky. To ti inženýři v AZNP překoumali, až vymysleli takovou pitomost.
Jinak i pro ostatní, je třeba zkontrolovat záslepku otvoru vedle náhonu tachometru pod oknem v nasávací kapse. Když je otvor odkrytý, tak se okno špatně před řidičem odmlžuje.
Ještě k mlžení oken. Ať se to někomu líbí či ne, na škodovce je třeba přední a zadní okno utěsnit nějakou hmotou, já to řešil bezbarvým silikonem a to nejen mezi gumou a kastlí, ale i mezi gumou a sklem. Bohužel, okenní guma v rozích vodu propouští. Mě to nějaký pátek trvalo, než jsem na to přišel, pořád se mi nějaké vlhko sráželo ve spodní části zadního okna a nevěděl jsem, kudy se tam dostává. Po lehkém odtlačení gumy jsem tam našel v drážce vodu. Od té doby se mi vnitřek téměř nemlží a všude mám sucho.
Jinak i pro ostatní, je třeba zkontrolovat záslepku otvoru vedle náhonu tachometru pod oknem v nasávací kapse. Když je otvor odkrytý, tak se okno špatně před řidičem odmlžuje.
Ještě k mlžení oken. Ať se to někomu líbí či ne, na škodovce je třeba přední a zadní okno utěsnit nějakou hmotou, já to řešil bezbarvým silikonem a to nejen mezi gumou a kastlí, ale i mezi gumou a sklem. Bohužel, okenní guma v rozích vodu propouští. Mě to nějaký pátek trvalo, než jsem na to přišel, pořád se mi nějaké vlhko sráželo ve spodní části zadního okna a nevěděl jsem, kudy se tam dostává. Po lehkém odtlačení gumy jsem tam našel v drážce vodu. Od té doby se mi vnitřek téměř nemlží a všude mám sucho.
-> srdcar 120L: Jednoduší práce o 5 minut 

-> john simple: Řekni, z jakého důvodu jsi dal nový ventil topení? Jestli propouštěl, tedy tekl ven, oprava je velmi jednoduchá, rozebere se, vyčistí a vymění O kroužek, nic jiného tam není. Já mám na své škůdce originál ventil topení 32 let a nikdy nebyl třeba jej měnit za jiný. Přetěsnil jsem ho a šel zpět. A to mám najeto 342 000 km. Jezdím v zimě, v létě a funguje bez problémů.
ventily pro srovnání, vlevo původní, vpravo nový z autokelly
-> john simple: Tak to potom jo, tedy hledej vadu ve ventilu.
Jedna věc je nastavit struny v bowdenech když je topení venku a druhá věc je správné nastavení u namontovaného topení.
Bývá problém jednak s tím, jak ohneš bowdeny při usazování panelu s táhly do palubky (nastavení se rozhodí) a dost často také zlobí napojení hadic - občas se o odvodní hadici z výměníku opře páčka kohoutu topení a ten není možné dovřít - omrkni toto, případně uprav polohu hadic, spon a klapek
Jedna věc je nastavit struny v bowdenech když je topení venku a druhá věc je správné nastavení u namontovaného topení.
Bývá problém jednak s tím, jak ohneš bowdeny při usazování panelu s táhly do palubky (nastavení se rozhodí) a dost často také zlobí napojení hadic - občas se o odvodní hadici z výměníku opře páčka kohoutu topení a ten není možné dovřít - omrkni toto, případně uprav polohu hadic, spon a klapek

-> Bukaj:
Kupoval jsem komplet nový ventil, prvovýroba nebyla, tak auto kelly...
Samozřejmě, že jsem zkontroloval vizuálně jeho funkci, rovněž, zda chodí klapky ve výměníku.
Motor se ještě pořádně neohřeje a přitom obě hadice k topení jsou teplé.
Kupoval jsem komplet nový ventil, prvovýroba nebyla, tak auto kelly...
Samozřejmě, že jsem zkontroloval vizuálně jeho funkci, rovněž, zda chodí klapky ve výměníku.
Motor se ještě pořádně neohřeje a přitom obě hadice k topení jsou teplé.
-> Bukaj:
Na mojí škodovce někdy zhruba před 20 lety řešili, proč blbě topí. Zkoušeli jestli to není termostatem a budíkem, přehřívali to na místě jestli to nezačne topit, odvzdušňovali do zblbnutí, točili na 4000 otáček jestli se to neroztopí... uplynuly nějaký roky a když mi bylo 13 a auto jsem si tak nějak vybrečel, aby zůstalo doma, tak jsem začal vychytávat mouchy. V palubce kamsi zapadla žárovička kontrolky varovnejch světel, tak jsem rozebíral prostředek, abych ji dal zpátky a zase to blikalo. A když jsem měl v ruce ovladač topení, ha! Vyskočenej bowden právě od ovládání klapky teplýho vzduchu. Mám takovej dojem, že strejc, automechanik, vůbec neměl tušení že tam něco takovýho je.
Na mojí škodovce někdy zhruba před 20 lety řešili, proč blbě topí. Zkoušeli jestli to není termostatem a budíkem, přehřívali to na místě jestli to nezačne topit, odvzdušňovali do zblbnutí, točili na 4000 otáček jestli se to neroztopí... uplynuly nějaký roky a když mi bylo 13 a auto jsem si tak nějak vybrečel, aby zůstalo doma, tak jsem začal vychytávat mouchy. V palubce kamsi zapadla žárovička kontrolky varovnejch světel, tak jsem rozebíral prostředek, abych ji dal zpátky a zase to blikalo. A když jsem měl v ruce ovladač topení, ha! Vyskočenej bowden právě od ovládání klapky teplýho vzduchu. Mám takovej dojem, že strejc, automechanik, vůbec neměl tušení že tam něco takovýho je.

-> john simple: Tak pro funkci ventilu (topí/netopí) vůbec není podstatné, kam jde která hadice - při zavřeném ventilu prostě voda topením neprotéká.
Spíš mrkni, jestli jsi neotočil páčku ventilu - když ji dáš opačně, tak ventil je trochu otevřený v obou polohách.
A taky mrkni na nastavení klapek - když jsou dobře seřízeny a těsní (což je prakticky nemožné
) tak by neměl jít do kabiny teplý vzduch ani při ohřátém radiátoru...
Spíš mrkni, jestli jsi neotočil páčku ventilu - když ji dáš opačně, tak ventil je trochu otevřený v obou polohách.
A taky mrkni na nastavení klapek - když jsou dobře seřízeny a těsní (což je prakticky nemožné


ventil je zcela uzavřen až na doraz. ale vypadá to, že jsem to asi přehodil naopak
. levá hadice mi jde na výstup z topení.

-> john simple 21.11.16 11:12:46: A ventil máš úplne uzavretý tiahlom, alebo ručne páčkou na ventile až na doraz?
-> john simple: Na ventil máš přívod teplé vody.
Vypadá to, levá hadice vystupující z tunelu jde k ventilu topení, mezitím se překříží s pravou. měl jsem vytáhnuté topení, tak jestli jsem to zapojil správně. výměna ventilu topení za nový. akorát, že mi to zřejmě propouští a slabě topí, i když je ventil topení zcela uzavřen
-> john simple: pozri do katalógu, ktorá ide kam.
mám na mysli vepředu, jak to vystupuje z tunelu, levá má jít na ventil topení a pravá je výstup z topení ?
-> john simple: Ta co jde od termostatu je přívod, ta co jde do trubky k hlavě je odvod
jen pro kontrolu, když hadice topení jdou dopředu, která je přívod a která odvod ?
-> Dušan: Ta plastová stahovací páska tam nedržela husí krk, ale sloužila k přitažení hadic topení a kabelového svazku, aby se vešly pod plastový kryt...
-> minno: Holy Bible... vsetky tvoje albumy na rajcinke! 

"hadici" tam puvodne drzela radoby plastova stahovaci paska. Takovy predchudce dnesnich.
-> wlad-drakula: -> peti: Díky
-> OndraST: ten kovovy kruzok nepatri na ten husi krk, ten len stahuje k sebe polovicky kurenia k sebe aby tesnil
-> OndraST: kovový kruzok drzi pokope polovice kurenia, nema ist cez vrapovanu hadicu
Oživím kostlivce, dávám dohromady topení, prosím o radu ze spodku topení jde černá hadice (husí krk) do středového tunelu, prosím jak má bejt dle originálu připevněna k osazení konce topení, dle katalogu by měla být přetáhnuta plastovou příchytkou, ale kam patří ten kovovej kroužek, slouží k přetažení hadice.....
Dneska jsem stím drobet laboroval, ale nedokážu ho dost rostáhnout, natož přetáhnout přes hadici, kam patří. Poradíte
Dneska jsem stím drobet laboroval, ale nedokážu ho dost rostáhnout, natož přetáhnout přes hadici, kam patří. Poradíte
-> Martin/125/: mas ju uplne dole na obrazku
u nás je běžně prodávaj...je to hadice ne takhle do oblouku,ale přímo do pravého ostrého uhlu zahlá...
Třeba tuhle... www.cc-autodily.cz/hadice
-topeni-privodni
-> Gryzly: pasuje? a ktoru?
-> mixal.s: Sežen hadici od topení na Favorita a uřízni.
No tak tuto hadicu nemozem tu u nas nikde zohnat... :(
-> Kočislav: 

Na spotřebáku jsem to kdysi řešil taky. Buď jsem tam narval to koleno a byla zmáčklá hadice, nebo byla hadice tak jak má být, ale nešlo nasadit koleno. Myslím, že jsem se tenkrát vykašlal na koleno a jezdil bez něj. Beztak to odmlžuje jen spolujezdcovu polovinu skla:D
Koupil jsem si do stodváci novou hadici k tělesu topení, viz foto. Je to novější typ, je opletená a silnější, nežli ta původní co je taková tenká. Ríkám si konečně pořádná pevná hadice, jenže ona se tam skoro nevejde, je to tam i s tou druhou a tím kolenem k funění na okno hrozně natěsno, to koleno tam nejde ani pořádně zasunout. Máte někdo podobný problém, nebo dáváte přednost originální tenké hadici? Já jsem tam dal opletenou rovnou s tím, že udělá takový menší oblouk okolo kolena na funění. Nevýhoda tohoto řešení je, že se tam zase nedá nasadit ten plastový kryt dole vedel plynového pedálu, protože ta rovná hadice dělá ten oblouk.