skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tečúce kúrenie
20:49:41
10.10.2023
10.10.2023
Tom Troll
-> Bukaj: Ne ne, z jednoho "zdejšího" povozšrotu co jsem dostal krabici dílů darem
20:39:47
10.10.2023
10.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll: To je z té tvé "emériky"?
17:11:07
10.10.2023
10.10.2023
Tom Troll
Původně je na ploché těsnění, ale nebude problém vystružit konus na těsnění ze škodovky, maso tam je.
Proti škodovce je to velmi elegantní řešení posouváním špuntíku na osíčce, místo komického válečku.
Proti škodovce je to velmi elegantní řešení posouváním špuntíku na osíčce, místo komického válečku.
17:09:53
10.10.2023
10.10.2023
Tom Troll
Nechci plašit, ale řekl bych že jsem našel velmi slibného adepta na nahrazení ventilu topení.
08:38:10
23.11.2022
23.11.2022
Bukaj
-> minno: Přesně tak
08:09:04
23.11.2022
23.11.2022
minno
Po mnohorakých problémoch s tým ventilom - hlavne zatuhovanie po krátkej dobe, som si pred časom povedal, že ho radšej každý rok pred sezónou vyberiem a vyčistím, je to práca na pár minút a celú sezónu mám pokoj.
No a ventil sa vtedy asi zľakol a už asi 2-3 roky chodí úplne hladko a netečie
No a teraz týmto príspevkom som si to práve u neho posral...
No a ventil sa vtedy asi zľakol a už asi 2-3 roky chodí úplne hladko a netečie
No a teraz týmto príspevkom som si to práve u neho posral...
20:07:31
22.11.2022
22.11.2022
Robert 106
Musím znovu napsat, že ten ventil je dle mého čisté ZLO.
A taky jsem si naběhnul na nový ventil z Liazu nebo z čeho, že chodí obráceně jsem zjistil až za jízdy po namontování, když to tak nějak divně pořád trochu topilo.
Co si taky pamatuji, tak po otočení páky díry úplně nesedí.
A taky jsem si naběhnul na nový ventil z Liazu nebo z čeho, že chodí obráceně jsem zjistil až za jízdy po namontování, když to tak nějak divně pořád trochu topilo.
Co si taky pamatuji, tak po otočení páky díry úplně nesedí.
19:03:23
18.11.2022
18.11.2022
Bukaj
-> J3STER: Naposledy jsem použil silikonový o-kroužek 12x2,5. Dalo sice práci ho tam dostat bez poškození (první jsem zničil při nasazování otočné části ventilu s kroužkem do tělesa ventilu, ale koupil jsem jich naštěstí dost na pokusy...), ale zatím funguje a neteče
Standardní rozměr 12x2 mm je ve ventilu příliš navolno a rychle začne téci...
Standardní rozměr 12x2 mm je ve ventilu příliš navolno a rychle začne téci...
19:06:39
17.11.2022
17.11.2022
J3STER
Mě to taky kape. Dával jsem nový ventyl, a gumička se mi zdála tenká. Mazal jsem bílou vodní vazelínou. Jak začne sezóna, tak dám o něco silnější gumičku. Zachytil jsem, že kvalitní "O" kroužky jsou od firmy Berner.
09:07:27
05.06.2021
05.06.2021
Vojťas
-> minno: neee to sem nedelal kvuli tomu, sakly mi i jina mista, tak ze sem ocistoval konce trubek a tak..
08:38:49
05.06.2021
05.06.2021
minno
-> Vojťas: Tak to si si riadne skomplikoval život vypúšťaním celého systému
Nevypúšťať nikde. Dať na spolujazdcovu podlahu igelit, podložiť malý pekáč a odpojiť hadicu od ventilu, hadicu trochu nakloniť, ono tam toho vytečie možno tak liter.
Nevypúšťať nikde. Dať na spolujazdcovu podlahu igelit, podložiť malý pekáč a odpojiť hadicu od ventilu, hadicu trochu nakloniť, ono tam toho vytečie možno tak liter.
07:57:21
05.06.2021
05.06.2021
Vojťas
-> minno: to tam samozrejme mam, vybral sem to nejlepsi bez otrepu, a ozivil sem ho kremem na ruce
a kde je nejlepsi to kvuli topeni vypoustet? ted sem to mel cely a to uz znova nechci
a kde je nejlepsi to kvuli topeni vypoustet? ted sem to mel cely a to uz znova nechci
07:05:51
05.06.2021
05.06.2021
minno
-> Vojťas: Ten plastový kónusový bazmeg pod tesnenie tam dúfam máš.
Všetko musí byť dokonale očistené.
Tesnenie zvyknem malými nožničkami poobstrihávať zo zvyškov gumy z výroby.
Pred montážou styčné plochy potrieť jemne tmelom/silikónom, ale fakt jemne. Ono skôr ide o to, aby to bolo mastné a nesadalo si to nasucho. Vtedy tesnenie nemusí dobre dosadnúť.
Takto mi to nikdy netieklo a vyberám to dosť často
Všetko musí byť dokonale očistené.
Tesnenie zvyknem malými nožničkami poobstrihávať zo zvyškov gumy z výroby.
Pred montážou styčné plochy potrieť jemne tmelom/silikónom, ale fakt jemne. Ono skôr ide o to, aby to bolo mastné a nesadalo si to nasucho. Vtedy tesnenie nemusí dobre dosadnúť.
Takto mi to nikdy netieklo a vyberám to dosť často
21:41:08
04.06.2021
04.06.2021
Vojťas
ja musim mit vzdycky neco spešl, všem vám teče topení z o kroužku, jen mě z toho divno tesneni pod ventilem nejakej typ? výměna probehla... krom teda spatny montaze, tu si dam asi znova.
03:56:10
01.06.2021
01.06.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 02.05.21 14:18:16: tak mi vcera taky zacal kapat... a pred 2 lety jsem ho vylestil a novy okrouzky alespon zas vypoustenim nemrzky a tvou metodou ostranim z chladici soustavy trochu bordelu :)
Je zajimave, ze treba u baze s tim problem nemam, ale tam mam stabil a ve zlutym G12 a vlastne auta s G12 jsou (az na nivu) bezkohoutove.
Je zajimave, ze treba u baze s tim problem nemam, ale tam mam stabil a ve zlutym G12 a vlastne auta s G12 jsou (az na nivu) bezkohoutove.
14:18:16
02.05.2021
02.05.2021
Bukaj
To na tohle téma musím narazit zrovinka dva dny poté, co mi (opět po dvou letech) začal tento ventil zase drobně téci?
Dlužno dodat, že za ty dva roky najede auto bezmála 80 tisíc kilometrů a při každé jízdě s ventilem hýbu - jsem na teplotu hodně citlivý (rád mám v autě vedro, když nesvítí slunko a naopak, s málokterým/ou spolucestující/m se shodnu na optimální teplotě ve voze).
Co se týče dilematu mazat/nemazat ventil při skládání, tak to jsem dodnes nevyřešil - když se nenamaže, jde často ztuha od začátku a někdy se rychle vydře zatuhlý o-kroužek, když se namaže, tak zpočátku chodí luxusně, ale po čase mazivo degraduje působením chladicí kapaliny nebo se na něj nalepí nečistoty z chladicího okruhu a zatuhne taky...
Naštěstí výměna o-kroužku je záležitostí pár (desítek) minut a pak je vždy alespoň rok klid (což u auta, které za rok najede 500 km může být otravné a nedivím se, že ani v dobách, kdy 742 byla nejrozšířenější vůz na našich silnicích nebylo moc škodovek, kterým by ovládání topení fungovalo na výbornou...
Dlužno dodat, že za ty dva roky najede auto bezmála 80 tisíc kilometrů a při každé jízdě s ventilem hýbu - jsem na teplotu hodně citlivý (rád mám v autě vedro, když nesvítí slunko a naopak, s málokterým/ou spolucestující/m se shodnu na optimální teplotě ve voze).
Co se týče dilematu mazat/nemazat ventil při skládání, tak to jsem dodnes nevyřešil - když se nenamaže, jde často ztuha od začátku a někdy se rychle vydře zatuhlý o-kroužek, když se namaže, tak zpočátku chodí luxusně, ale po čase mazivo degraduje působením chladicí kapaliny nebo se na něj nalepí nečistoty z chladicího okruhu a zatuhne taky...
Naštěstí výměna o-kroužku je záležitostí pár (desítek) minut a pak je vždy alespoň rok klid (což u auta, které za rok najede 500 km může být otravné a nedivím se, že ani v dobách, kdy 742 byla nejrozšířenější vůz na našich silnicích nebylo moc škodovek, kterým by ovládání topení fungovalo na výbornou...
08:32:05
23.04.2021
23.04.2021
Kilián
no já mám ventily v obou autech původní :) takže si na jejich kvalitu a funkci stěžovat nemůžu. Ted tedy jeden začal kapat. Uvidíme, jak to dopadne ted po přetěsnění. A zatuhnout mi taky nikdy nezatuhnul.
Ale je zvláštní, že někomu ty ventily prakticky vůbec nefungují a někomu desítky let bez problémů
Ale je zvláštní, že někomu ty ventily prakticky vůbec nefungují a někomu desítky let bez problémů
19:18:16
22.04.2021
22.04.2021
Robert 106
No já s tím mám špatné zkušenosti. Za dob kdy jsem tyto vozy aktivně používal si tento
ventil pamatuji jako takovou zarostlou a zelenou věc co sní nešlo moc hýbat, Na kámošovým R jsem zažil potopu pod sedadlem. Tam byl jiný ventil s takovým gumovým kuželem taky tragédie - zalepili jsme ho dvousložkovým lepidlem v průchozím stavu a jako u stovek obecně nešlo poznat zapnuté topení ani v létě.
V Rapidu jsem svůj zarostlý kohout vyndal, vyčistil, vyleštil, koupil novou gumičku, a těsnění pod ventil. Po roce to začalo bez varování téct jak blbý. Koberec "mokrý" od G12ky ta neschne a nakonec jsem musel zahodit původní izolaci podlahy.
Znova jsem přetěsnil a jako tu bezvadnou práci vypustit chladící kapalinu z topení ani nezmiňuji. Dal novou gumičku a za chvíli to teklo znova.
Dobře tak si říkám už holt špatné tělo ventilu. Koupil jsem nový a přesně chodil obráceně.
To jsem zjistil až když byl namontovaný. Otáčel jsem packu, ale při otočení nesedí dobře díra. To u původního seděla, dle mě je packa, nebo pohyblivá část ventilu jiná.
Teď to tedy neteče, ale pokaždé když sáhnu na ovládání teploty pociťuji jistou nervozitu.
Tak dva roky se přesvědčuji, že konečně vyměním radiátor a vyčistím topení, ale vzhledem k tomu že v zimě (bohudík) s autem nejezdím to asi nikdy nedopadne.
To mi připomíná že nejlíp topila 105s 77 a 120 82 M-ka topili vždy mizerně a když jsem nějaký koupil tak jsem musel vždy rozhýbávat ventilátor. ta 105 s původním EDSRem i pěkně startovala v zimě žrala a nejela :-)
PS. nikdy v létě se mi topením nepovedlo větrat stejně to je tak rozpálené, že spíš topí.
ventil pamatuji jako takovou zarostlou a zelenou věc co sní nešlo moc hýbat, Na kámošovým R jsem zažil potopu pod sedadlem. Tam byl jiný ventil s takovým gumovým kuželem taky tragédie - zalepili jsme ho dvousložkovým lepidlem v průchozím stavu a jako u stovek obecně nešlo poznat zapnuté topení ani v létě.
V Rapidu jsem svůj zarostlý kohout vyndal, vyčistil, vyleštil, koupil novou gumičku, a těsnění pod ventil. Po roce to začalo bez varování téct jak blbý. Koberec "mokrý" od G12ky ta neschne a nakonec jsem musel zahodit původní izolaci podlahy.
Znova jsem přetěsnil a jako tu bezvadnou práci vypustit chladící kapalinu z topení ani nezmiňuji. Dal novou gumičku a za chvíli to teklo znova.
Dobře tak si říkám už holt špatné tělo ventilu. Koupil jsem nový a přesně chodil obráceně.
To jsem zjistil až když byl namontovaný. Otáčel jsem packu, ale při otočení nesedí dobře díra. To u původního seděla, dle mě je packa, nebo pohyblivá část ventilu jiná.
Teď to tedy neteče, ale pokaždé když sáhnu na ovládání teploty pociťuji jistou nervozitu.
Tak dva roky se přesvědčuji, že konečně vyměním radiátor a vyčistím topení, ale vzhledem k tomu že v zimě (bohudík) s autem nejezdím to asi nikdy nedopadne.
To mi připomíná že nejlíp topila 105s 77 a 120 82 M-ka topili vždy mizerně a když jsem nějaký koupil tak jsem musel vždy rozhýbávat ventilátor. ta 105 s původním EDSRem i pěkně startovala v zimě žrala a nejela :-)
PS. nikdy v létě se mi topením nepovedlo větrat stejně to je tak rozpálené, že spíš topí.
11:22:16
22.04.2021
22.04.2021
Jozka
Mě u užovky začla kapalina vloni tu a tam odkapávat tam odněkud - ale po těch hororovejch historkách tady se mi do toho vůbec nechce vrtat.. na ventil se nesáhlo minimálně od roku 83 (může i být, že je ve stavu výrobním, tj. 1977) - a nesahalo se moc ani na táhla, hlavně to uzavírací je uprostřed svý dráhy už celý léta..
09:25:08
22.04.2021
22.04.2021
minno
-> palinator 22.04.21 08:34:23: Aj nám to chodilo relatívne OK 20 rokov, kým sa do toho prvýkrát nešáhlo
09:00:33
22.04.2021
22.04.2021
vhml
-> palinator 22.04.21 08:44:41: takovej opačnej systém než trabant, ten přestane topit když ubereš
08:44:41
22.04.2021
22.04.2021
palinator
-> vhml:
Takže kdyby to dal do škodovky tak jakmile přidá plyn, přestane to topit?
Takže kdyby to dal do škodovky tak jakmile přidá plyn, přestane to topit?
08:40:24
22.04.2021
22.04.2021
vhml
-> minno 22.04.21 08:26:53: sharan má třeba na zadní radiátor ventil ovládanej podtlakem.
08:34:23
22.04.2021
22.04.2021
palinator
Já nevim co s tim děláte, já mám ventil původní, nikdy jsem na něj nehráb, nikdy nezatuhnul a nikdy netekl. Klep klep.
08:26:53
22.04.2021
22.04.2021
minno
-> Robert 106 21.04.21 20:05:43: Moje slová. A aj ja som už špekuloval nad jeho zrušením a náhradou za niečo elektrické, ale nič vhodné som nenašiel.
Nad trvalým otvorením ventilu ani nerozmýšľaj. Nedá sa jazdiť ani v lete s trvale otvoreným oknom. Klapky dokonale neutesníš a kabína musí byť vetraná. Usmažíš sa za živa.
-> stanleyAT: Nevyriešiteľné. Ani kývanie s páčkou cez zimu na to nemá vplyv, zatuhne aj tak. Už som to riešil snáď 1000x. A už som to vzdal. Jednoduchšie je ten ventil raz za rok-dva vybrať, vyčistiť a dať nazad. Je to otázka 30 min. a zas je na chvíľu pokoj.
Nad trvalým otvorením ventilu ani nerozmýšľaj. Nedá sa jazdiť ani v lete s trvale otvoreným oknom. Klapky dokonale neutesníš a kabína musí byť vetraná. Usmažíš sa za živa.
-> stanleyAT: Nevyriešiteľné. Ani kývanie s páčkou cez zimu na to nemá vplyv, zatuhne aj tak. Už som to riešil snáď 1000x. A už som to vzdal. Jednoduchšie je ten ventil raz za rok-dva vybrať, vyčistiť a dať nazad. Je to otázka 30 min. a zas je na chvíľu pokoj.
20:26:11
21.04.2021
21.04.2021
stanleyAT
Mě by zajímalo, jestli se dá nějak předejít zatuhnutí tohoto ventilu při zimní odstávce. Když jsem repasoval topení tak jsem ho vyčistil a těsnění trochu máznul myslím že silikonovou vazelínou. Ale i tak musím několikrát přes zimu zajet do garáže a poverglovat s ním aby nezatuhnul. Jak to řešíte vy?
20:05:43
21.04.2021
21.04.2021
Robert 106
-> Kilián:
Tenhle ventil je hrozný zlo. Už jsem si několikrát říkal, že ho úplně zruším.
Docela by mě zajímalo jak moc to bude topit v létě pokud se nechá ventil zapnutý a odpojený,
ale klapky uzavřené.
Co si pamatuji když jsem ještě aktivně jezdil se 105s tak jsem měl táhlo pořád na topení a nijak mi to nevadilo, stejně jsem musel v létě topení pouštět abych to v koloně neuvařil a jezdil jsem se staženým oknem.
Hledal jsem nějaký vhodný el. ventil který bych umístil do motorového prostoru a ovládal jej termistorem jako to má třeba E36 (ovládání), ale nic vhodného a dostupného jsem nenašel.
Tenhle ventil je hrozný zlo. Už jsem si několikrát říkal, že ho úplně zruším.
Docela by mě zajímalo jak moc to bude topit v létě pokud se nechá ventil zapnutý a odpojený,
ale klapky uzavřené.
Co si pamatuji když jsem ještě aktivně jezdil se 105s tak jsem měl táhlo pořád na topení a nijak mi to nevadilo, stejně jsem musel v létě topení pouštět abych to v koloně neuvařil a jezdil jsem se staženým oknem.
Hledal jsem nějaký vhodný el. ventil který bych umístil do motorového prostoru a ovládal jej termistorem jako to má třeba E36 (ovládání), ale nic vhodného a dostupného jsem nenašel.
19:39:57
21.04.2021
21.04.2021
minno
-> Kilián: tak
19:28:24
21.04.2021
21.04.2021
Kilián
Když se mi objeví kapky v ose ventilu u segrovky, tak je špatný O-kroužek?
Kdyby bylo to kuželový těsnění špatný, tak to teče kolem toho bakelitu, že?
Kdyby bylo to kuželový těsnění špatný, tak to teče kolem toho bakelitu, že?
12:52:46
06.01.2021
06.01.2021
SO545
par tych ventilov by som mal aj ja niekde mat..ale nikdy som to nemenil ako celok.
Raz alebo dva x som to rozobral vycistil vymenil o kruzok a namazal...a slo to dalsie roky.
Jedna z veci co bola celkom funkcna a bbuvzdorna.
Raz alebo dva x som to rozobral vycistil vymenil o kruzok a namazal...a slo to dalsie roky.
Jedna z veci co bola celkom funkcna a bbuvzdorna.
11:02:59
06.01.2021
06.01.2021
isti
Aj ja som kúpil jeden ventil minulý rok(už neviem na ktorom e-shope),vraj cz výroba a je opačne poskladané.Asi je to nová moda.
06:09:38
06.01.2021
06.01.2021
john simple
-> minno: kupoval jsem přesně toto www.automrazik.cz/autodil
y-nahradni-dily-skoda-105-
120-130-chladic-klimatizac
e-topeni-topeni/ventil--ko
hout-topeni-skoda-105--120
--130
akorát ten co je výroba Čr
akorát ten co je výroba Čr
19:50:45
05.01.2021
05.01.2021
Polyš
-> minno: No,na Avii a Liazku je stejnej,i ten výřez je stejnej,jen se ta páčka musí na čtyřhranu přehodit.Kohout jsem kupoval dvakrát,jednou na své,jednou na švárovu.Vždy je kupuji v prodejně na AVIE.Vetšinou mají staré zásoby české výroby.
19:49:34
05.01.2021
05.01.2021
david 105
-> john simple: taky ventil mam aj aj že je opačný a navyše aj tečie kvapka...
19:02:09
05.01.2021
05.01.2021
minno
-> john simple: Pri tých ventiloch pozor, sú aj iné verzie, myslím na Aviu a pod. a je tam inak ten výrez na páčku a zmontované je to opačne, tak či si náhodou nekúpil takýto ventil.
Áno, keď to nastavíš tak, že ventil plne doviera, tak obvykle ho neotvoríš úplne na 100%, ale to nemá na nič vplyv.
Áno, keď to nastavíš tak, že ventil plne doviera, tak obvykle ho neotvoríš úplne na 100%, ale to nemá na nič vplyv.
09:01:14
31.12.2020
31.12.2020
john simple
Tak jsem koupil ventil topení od firmy Automrazík, udajně výroba ČR. po přezkoumání jsem zjistil, že je špatně zkompletovaný. Tj. v poloze, kde má být ventil zavřeno byl otevřený. Takže rozborka a přehození páčky naopak. Těsnící kroužek se během revize rozpadnul. Příjde tam kroužek o rozmězu 11,6 x 2,3. V specializované prodejně Wafarex jsem sehnal 11,6 x 2,4 , vlezl tam v pohodě. Původní ventil ( ČÍNA ) zatuhnul asi po 4 letech. Při montáži se mi dokonce podařilo seřídit lanka ovládání tak, že při poloze Zavřeno je ventil skutečně zavřený. ( Otázka je, zda v poloze Otevřeno je otevřen na 100% ) Akorát uchycovat panel s bowdeny do GL palubky opruz, asi na 3 pokus uspěšně ...
11:41:18
10.12.2020
10.12.2020
stepan
-> john simple: To zaprvé, ale hlavně to značení bylo průměrem hřídele a díry, takže teď tomu odpovídá silnější kroužek.
11:36:59
10.12.2020
10.12.2020
john simple
-> stepan: máš na mysli, že podle staré normy byl první rozměr vnější průměr a ted se bere vnitřní průměr ?
11:35:43
10.12.2020
10.12.2020
john simple
-> suri: ten jsem koupil a oproti původnímu je o něco tenčí. a na šoupátku je úplně volný ...
11:32:43
10.12.2020
10.12.2020
stepan
-> suri: Není, starýmu značení 16x12 odpovídá nový 11.6x2.3.
11:30:17
10.12.2020
10.12.2020
suri
-> john simple: 12x2 je ten tvoj 12x16 , čiže hrúbka na polovice 2mm
11:19:40
10.12.2020
10.12.2020
john simple
automrazík prodává 2 typy, pak se vyznej.
www.automrazik.cz/autodil y-nahradni-dily-skoda-105- 120-130-chladic-klimatizac e-topeni
www.automrazik.cz/autodil y-nahradni-dily-skoda-105- 120-130-chladic-klimatizac e-topeni
11:10:13
10.12.2020
10.12.2020
minno
-> john simple: 5 rokov staré fórum :) S tými krúžkami je to dosť individuálne, najlepšie kúpiť osobne a vyskúšať ako bude sedieť. A keď tak kúpiť iný. Už som sa stretol s tým, že s niektorými krúžkami bol ventil úplne voľný a teda by ani netesnil.
11:09:08
10.12.2020
10.12.2020
suri
-> john simple: dnes to bude po americky označené 16x2 hrúbka
10:58:14
10.12.2020
10.12.2020
john simple
-> minno 23.07.15 09:08:15: rozměr 16 x 12 je podle již neplatné normy ČSN 029280 . Není ted označení rozměru jiné ? Na netu to někteří prodávají jako 12 x 2 , nebo 12 x 8 . Tak co pak chtít za kroužek v železářství ?
08:22:30
24.07.2015
24.07.2015
minno
-> Don_pepe:
21:30:16
23.07.2015
23.07.2015
Don_pepe
-> minno: Jak jakej? no, rozměr... dík
09:08:15
23.07.2015
23.07.2015
minno
-> Don_pepe: jak jakej? je to normálny O-krúžok, rozmer 16x12
08:05:13
23.07.2015
23.07.2015
Don_pepe
Pánové sry že tahám mrtvolu, ale jakej je ve ventilu ten o-kroužek? Když to v sobotu rozkuchnu a změřím abych ho sehnal, budu to muset nechat týden rozdělaný...