-> Kuladmin:
premeral som ich, ale iba v celku, nerozpájal som ich, studenáč som si tiež nevšimol, možno je to regulátorom.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kontrolka dobíjení
-> rori1987: Může to být i jen studený spoj na diodě, nebo pak dioda či celý můstek. Chce to rozhodit a přeměřit je.
takže nič sa nezmenilo
Tak auto 105L 83, premeral a skontroloval som alternátor, ale zdá sa byť v pohode. Zajtra vyskúšam. Uhlíky mali ešte asi jeden centimeter, má nabehané okolo 89t.
-> rori1987: a kludne aj uhliky
-> rori1987: Asi by bylo dobré začít informací jaké auto.
-> Bukaj 06.11.15 19:00:05: Přesně
Ahoj, mám problém, svieti mi kontrolka dobíjania, auto síce dobíja, ale kontrolka neprestáva svietiť a čím sú vyššie otáčky, tým menej svieti, ale nezhasne nikdy. Ešte som nič nerobil, ale mám podozrenie na diódový blok.
King to napsal zcela jasně. I já už jsem tady kdysi vysvětloval, proč to tak je.
-> vaclav3: zbytečně to nehrotím.Startovat to startuje ale čím víc topím až třeba do konce jízdy a na druhý den startuju tak cítím že ta baterka je slabší.A až venku bude hodně mínusových stupňů tak budu v pr.... :)
-> Evž@:
Zbytečně to hrotíš. Auto ti startuje? Jestli ano, tak dobíjí. Jen tak mimochodem, kolik času probrblá na volnoběh?
Pokud chceš mít jistotu zda opravdu dobíjí, nebo ne tak zapoj ampérmetr. Nejlépe s nulou uprostřed, ze starších náklaďáků, nebo vozů "sdelano v CCCP". A pak zjistíš, že se plašíš úplně zbytečně.
Zbytečně to hrotíš. Auto ti startuje? Jestli ano, tak dobíjí. Jen tak mimochodem, kolik času probrblá na volnoběh?
Pokud chceš mít jistotu zda opravdu dobíjí, nebo ne tak zapoj ampérmetr. Nejlépe s nulou uprostřed, ze starších náklaďáků, nebo vozů "sdelano v CCCP". A pak zjistíš, že se plašíš úplně zbytečně.
-> Bukaj: Ona ta zarovka detekuje rozdil mezi napetim, ktery je za klickem resp. az za pojistkou c.2 (jestli si to jeste pamatuju) a vystupem pomocnyho usmernovace. Jenze pri velkym ubytku mezi aku a palubkou, pres klicek a pojistkovej drzak + pojistku to muze taky zhnout i kdyz je dobijeni v poradku...topeni zere az 7A (?) a je taky myslim pres 2. pojistku...
-> Evž@: Mně to právě dělá jen se zaplým topením na rychloběh - a stačí to topení, nemusí být zapnuté nic jiného. A i když mám naopak zapnuté vše ostatní, tak kontrolka nežhne ani na volnoběh...
-> Bukaj: aha....no já to za normální nepovažuji jelikož mě to nedělala nikdy žádná škodovka a ani by neměla :)....emko to nedělalo a a ani obě užovky do doby než to začalo dělat GLSo
Když jedu pouze se světly a netopím a kontrolka nemží tak ta baterka se dobíjí v klidu.
Když jedu pouze se světly a netopím a kontrolka nemží tak ta baterka se dobíjí v klidu.
-> Evž@ 04.11.15 16:04:08: Hele, ostatní mne asi sepsují, ale já považuji lehce žhnoucí kontrolku dobíjení (vidět pouze v noci) při zapnutém topení a altíku 55A za zcela normální jev. Mám to tak u obou škodovek i u kamarádova MBčka (altík 42A) a dlouhá léta OK. A v mé spotřební 130LPG je dodnes baterka Banner 65 Ah, která se do auta dávala někdy v roce 2008 jako 4 roky stará, vyřazená z nějakého nafťáku...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vaclav3: baterku sem daval druhou a je to uplne to samy at už ji nabiju nebo je vybitá.Furt mží dobíjení.
Bude to chtít asi vyměnit ten altík i když je po opravě abych ho mohl vyloučit.
Bude to chtít asi vyměnit ten altík i když je po opravě abych ho mohl vyloučit.
-> vaclav3: Tzv. "plně nabitá baterka" je obvyklej provozní stav akumulátoru v autě? Zajímavé ;-)
-> Evž@:
Nabij baterku na venkovní nabíječce. Mělo by to pomoci. A pokud ne, tak je baterka pět minut před smrtí. Měření napětí na altíku je sice hezké, ale nějakou vypovídající hodnotu má jedině při zdravé a plně nabité baterce.
Nabij baterku na venkovní nabíječce. Mělo by to pomoci. A pokud ne, tak je baterka pět minut před smrtí. Měření napětí na altíku je sice hezké, ale nějakou vypovídající hodnotu má jedině při zdravé a plně nabité baterce.
Tak baterka celkem asi vybitá,má necelých 12V po včerejší jízdě z odpolední se všemi spotebiči.Jinak dobíjení nějak funguje ale ty hodnoty kolísají prapodivně a maximálně kolem 14V
-> Stepan FUN: a na co tam je jako když ten kablik maji auta i bez vyhřívání :)
-> Evž@: Ta pojistka je na vyhřívání zadního okna. ;-)
-> King: ja mam 55A altik.Nicméně jsem to nedávno měřil a ty hodnoty byly ok.Zkusím to znovu kolik to dava po te repasi ale asi zjistim opět že je to OK.Kdysi sem zjistil že na žlutým drátě co jde od altiku do relé je pojistka která byla KO ale po její výměně se nic nezměnilo,jestli není celý ten drát mizernej.
-> Evž@: Mozna bych nepreskakoval diagnostickou fazi, jak navrhuje kolega, a zkusil bych zmerit napeti na baterce pri zapnutejch svetlech, topeni a pripadnym dalsim elektrickym bordelu, kdy motor pobezi pobezi v beznejch provoznich otackach. Pokud casto stojis na volnobeh na svetlech, tak ta 42A zoufalost obvykle nema sanci pokrejt odber svetel, spotrebicu a baterky.
-> Evž@: zkusmo bych dal jinej altík celej
Nemá někdo typ proč neustále mží kontrolka dobíjení při zaplým topení?...a ted sem si všimnul když blikají blinkry tak kontrola mží do rytmu :D...nevim co tam muže byt za erorr.Altík byl kontrolovaný,stočený kolektor a některé diody byly KO ty se daly nové a pořád zlobí.Je cítít že ta baterka po jízdě s topením je nadruhý den celkem vyfluslá.
No takže trochu to aktualizuji ... tlakoměr už nelítá-byl pouze povolený konektor
, ale kontrolka problikává pořád. Nechával jsem si proměřit altík včetně diodovýho bloku a prý je v dobrém stavu. Ten borec mi pak řek že to problikávání kontrolky způsobuje nejspíše rozdílné napětí v palubní síti (předek vs. zadek) ale stím se nedá nic moc dělat že?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vaclav3: To nepochybne, ale dovolil jsem si upresnit, ze i cinskej DMM bez fičury mereni diod se na diagnostiku diod a tranzistoru jaks taks pouzit da, byt ne na rozsahu "200" ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pomiňme problematiku měření diod. Původní tazatelův problém bude spíš v tlakoměru "Made in Romania" samotném, než v dobíjení.
-> vaclav3: Zalezi na konkretnim provedeni obvodu pro mereni odporu, ale obvykle je merici napeti vyssi, nez prahovy napeti Si prechodu, takze v pripade vykonovejch diod to v propustnym smeru ukaze nejakej ten kiloohm a v zavernym idelne "nekonecno". Pokud vsechny diody vykazujou podobnou hodnotu "odporu", da se rict, ze jsou OK. Fíčura mereni prechodu na DMM ma vzhledem k malymu mericimu proudu taky jenom. inimalni vypovidaci hodnotu. Ta zarovka je asi nejlepsi test :-)
-> vaclav3: Nebudu se hádat ...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Lukyn742:
"Pípáním" multimetrem za 200 na diodě nezjistíš nic. Když už multimetr, tak něco lepšího co už má rozsah na zkoušení diod. Daleko spolehlivější než ta čínská hračka je obyčejná žárovková zkoušečka.
"Pípáním" multimetrem za 200 na diodě nezjistíš nic. Když už multimetr, tak něco lepšího co už má rozsah na zkoušení diod. Daleko spolehlivější než ta čínská hračka je obyčejná žárovková zkoušečka.
-> Adam59: Právě tím "pípáním" abys zjistil že je dioda propustná, ale jen v jednom směru ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Lukyn742: No kdybych vědel jak tak asi jo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Adam59: Diodový můstek si můžeš proměřit i sám, jednotlivě každou diodu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: No tak voltmetr mám asi za 200 z TIPA a používám ho většinou jen na "pípání" :-D. Co jsem tak tu počítal forum tak začínám podezřívat nějakou tu diodu asi nechám někde proměřit diodový blok ...
-> Adam59:
Máš v pořádku voltmetr? Protože že by PAL dobíjení takhle dobíjelo, tomu nějak nechci věřit.
Napadá mě jestli není načatá nějaká dioda v altíku, že by to víc kmitalo, ale nevim jestli by to pak bylo schopný takhle dobře dobíjet.
Máš v pořádku voltmetr? Protože že by PAL dobíjení takhle dobíjelo, tomu nějak nechci věřit.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zneužiji téma, páč mám podobný problém ... Při 2500 ot/min se mi začala rozkmitávat ručička tlakoměru (Jager - made in Romania) a při 3000 ot/min lítá jak zběsilá z prava do leva ... vypadá to na nějaké rušení. Zajímavé je to že při těch 2500 ot/min začne slabě (když svítí slunce tak to skoro nejde vidět) problikávat kontrolka dobíjení takže problém bych měl hledal v alternátoru že?
Jedná se o auto v kartě s altíkem Pal 55A, který jsme tak před 5000 km rozdělal vyčistil naftou, dotáhl jsem diodový blok, zbrousil sběrače a dal nový uhlíky i ložiska. Klínák je napnutý dost. Baterka samotná má 12,3V, na volnoběh 14,4V (při zátěži 12,7V) při 2000 ot/min dává 14,8V (při zátěži 14,6V) takže dobíjení je v pohodě.
Jedná se o auto v kartě s altíkem Pal 55A, který jsme tak před 5000 km rozdělal vyčistil naftou, dotáhl jsem diodový blok, zbrousil sběrače a dal nový uhlíky i ložiska. Klínák je napnutý dost. Baterka samotná má 12,3V, na volnoběh 14,4V (při zátěži 12,7V) při 2000 ot/min dává 14,8V (při zátěži 14,6V) takže dobíjení je v pohodě.
No asi altikem ne :o) Ideal je komplet repas a bude klid. Kdyz uz tak uz. Uhliky, diodovy mustek a vycistit pripadne stocit komutator a loziska novy.
Asi tak pred mesicem se mi obcas mirne rozsvedcela kontrolka dobijeni(treba jedenkrat za pet jizd)nevenoval sem tomu pozornost a take sem nemel cas hledat zavadu.Momentalně mám problem ze mi na alternatoru pri vetsim mnozstvi spotrebicu poklesne dobijeci napeti z 12,8V na 12,4V.Relatko sem menil a nepomohlo to.nemate nejaky tip cim by to mohlo byt??