zapalování favo

prohledat
58 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.11.2008 do 23.04.2019, založil/a Pernikar
řadit dle data
08:13:03
23.04.2019
King
-> Tomaso435: Pružinky jsem na plynivce už pokus/omyl metodou ladil - stačí "jenom" sundat segrovku, "hvězdu" a snímací cívku, pak potunit a složit... a tak dále až do bezvědomí :-) Na bezkontaktu se dá bez strobáče poměrně přesně "změřit" základní předstih, někde jsem to tady párkrát popisoval, ale už se mi to nechce hledat.
21:55:29
22.04.2019
MVM
-> Tomaso435 22.04.19 20:27:31: Základ je mít v podstatě nový nebo málo jety rozdělovač, komínek, to samé i rozvody. Potom je možné něco ladit. A hlavně spíš profi stroboskop. (Určitý dílenský minimum vybavení). A nebo to rovnou nechat někoho odladit. Samozřejmě metoda zkusmo a rozborka rozdělovač taky funguje - ovšem s nejistým výsledkem.
20:46:56
22.04.2019
minno
-> Tomaso435: Bez stroboskopu ťažko ladiť... Si požičajte od niekoho, aby bolo z čoho pri ladení vychádzať.
Pre vyšší KP a ostrejšiu vačku obecne platí, že rozsah regulácie rozdeľovača by mal byť kratší a tvrdší (pružiny).
20:27:31
22.04.2019
Tomaso435
-> MVM: už tam byl i seriovej fávo karbec, ale ani tak to nefunguje, je to stále stejný, stroboskop nikdo nemá, takže vše se zkouší citově. jako nechá se s tim jezdit ale jak se na to šlápne víc tak to začne cvrkat. s bohatostí se to nijak nezlepšílo, ale ani nezhoršilo. Jde jen rozdělovačem posunout spektrum kde to detonuje, a na základě toho to bud dobře nebo huř chytá... takže si furt myslim že by se to nejlip zkusilo rozdělovačem kterej bude aspon trochu lepší fungovat na vyšší kompresy
20:19:05
22.04.2019
MVM
-> Tomaso435 22.04.19 20:09:36: Než se začnete pouštět do pruzinek,tak bych nejdříve pořádnym strobem změřil skutečný předstih který tam teď je. Napsat hodnoty a ty potom konzultovat.A za další určitě byste neměli mít chudou směs. Jinak to můžete odpravit už při tom ladění pokud to bude trvat delší dobu.. Takže než docílíte finále je lepší menší předstih a zvyšovat , a bohatší směs a ochuzovat - než naopak.
20:09:36
22.04.2019
Tomaso435
vážení, dokáže někdo říct co s pružinkama v rozdělovači ?
potřebujeme diagnostikovat problém fávo motor ve 120 hlava fabia - 1mm sání rapid, vačka Xková, karbec přetryskovanej 120.
prostě to nejde vyladit (samozřejmě) , byl kupovanej rozdělovač údajně pro kopresní poměr kterej odhadem máme, teda 10,7 :1. ale není to ono, občas, no možná spíš často to detonuje (cvrliká) .
aby jsme vyloučili vše ostatní a bylo jasný že je to blbě udělanej rozdělovač, dokáže někdo jak jednoduše podomácky poupravit drobet natáhnout pružinky v rozdělovači aby se to zkusilo a pak bylo jasný že se musi nechat udělat rozdělovač na danej motor nebo jít po něčem dalším?
21:25:08
22.10.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Mil@n 21.10.18 12:53:28: krabicku ETZ jsem si s sebou nikdy nevozil, zato rozdelovace na delsi cesty (vic jak 1000km) vozim s sebou dva :) civku jednu a jeden altik, klinak a jinak uz nevozim nic4 nevim, ze bych akutne opravoval neco jinyho...
Civku v rozdelovaci mas vymenenou za 15minut.
Jinak ta civka v rozdelvaci mi nejvic vydrzela asi 100tis.km a nejmin asi 15, vim ze nektera mela odpor asi 3,5kohmu a jina pres 7kohmu, ale to jsem neresil, co jsem mel, to jsem dal a fungovalo (nevim jestli to meko vliv na zivotnost), jen jedna origo mi vydrzela pouze tech 15tis., naopak china dala asi 60 tis.km, ted tam mam zas chinu za 80kc :).
Jeste nouzove reseni, kdyz litaji sponky do vicka - pruhledna krytka z kontaktniho rozdelovace... Jednou se mi to nejak zhorsilo v italii a vicko jsem cistil co 100km, doma jsem rozdelovac rozebral a promazal a pak s tou krytkou jsem s tim jeste 2 roky jezdil- asi 80tis km.
upraveno 2x, naposled 23.10.2018 06:20:38
12:53:28
21.10.2018
Mil@n
Tak mi poprvé odešla snímací cívka v rozdělovači3 Závada před rokem byla opravdu ta zapalovací cívka od té doby klid ale v letě se mi dostal kabel od rozdělovače na ETZ na točící altík a rázem sem nejel přeseklý kabel.Vzal funkční rozdělovač naladil předstih a asi 4 měsíce jezdil a na tomto rozdělovači odešla snímací cívka1 Tak ted vzal poslední funkční rozdělovač tak se nesmí pokazit5
20:49:20
30.09.2017
Mil@n
Zkusil jsem tu cívku vyměnit tak sundal starou dal bokem,namontoval druhou cívku a začal přehazovat kontakty a kabel sem si nechal až nakonec.Až jsem odpojil zapalovací kabel tak na civce a kabelu oxidace a dost.Už jsem to měl vyměnené tak jen očistil oxidaci na kabelu a auto zatím jede.Už najeto 200km a vše se vratilo k normálu4 Tak pokud najedu přes 1000km tak to bylo tou cívkou a zatím to tak vypadá.
15:53:26
29.09.2017
Jiskra - zrušená registrace
-> Mil@n: Já dnes to samé... Jak přes kopírák... Já měl vlhkost v ETZ... Profouknuto kompresorem a vysušeno a start na první břink. Přemístil jsem tedy cívku i ETZ na jiné místo mimo stříkající vodu a větrací otvory v zadní kapotě...
14:24:19
29.09.2017
rsvancara
-> Mil@n: Možná máš kabely s uhlíkovým jádrem a blbne zrovna ten od cívky k rozdělovači :-)
20:39:30
28.09.2017
Mil@n
No jezdím bezkontakt od 2010 a už jsem zažil krabku etz ktera odpalila i otačkoměr a několik vyjetých rozdělovaču kde hvezdice udělala poušt v rozdělovači3 Za to cívka v rozdělovači se mi zatím vyhybala1 Zapalovací cívku sem jednou řešil kvuli tomu že se autu nechtělo do otáček a výměnou to pomohlo...Auto ted jede jen mám blbý pocit kdy by to zas mohlo odpalit všechny svíce tak vyměníme a uvidí se,jen už chci zazimovat za chvili tak snad stihnu závadu odhalit.Děkuji za rady4
20:24:19
28.09.2017
MVM
-> Mil@n: Za celou dobu co jsem Favority měl, jsem měnil jen tu snímací cívku,která mě vyškolila a pak jsem si ji vozil i náhradní ssebou... ( Pokud chceš přijít na příčinu - je nutný měnit to postupně - jinak se to zvrhne v oblíbený scénář kdy se u těch aut pro sichr vymění všecko a nakonec se nezjistí čím to bylo.) Já zkrátka píšu že kdyby mi fav. poškubával a blbě startoval - začnu tim v rozdělovači..
20:22:43
28.09.2017
Tomaso435
-> Mil@n: stačí je vinutí nemusíš celej rozdělovač
20:18:37
28.09.2017
Mil@n
-> MVM: Chtěl bych přijít co to způsobilo,takže radši vyměnit rozdělovač něž zapalovací cívku?
20:16:13
28.09.2017
Mil@n
-> Tomaso435: No mě jo 2x po jedné ale aby všechny naráz to teda nee9 Zkusím vyměnit zapalovací cívku a jezdit a uvidí se co to udělá...Jiskru to totiž hazelo tak sem šel po svíčkách ale moc sem tomu nevěřil že by moohli naráz 4 svíčky odejít8
20:15:56
28.09.2017
Tomaso435
-> MVM: to je jediná věc která muže blbnout .... indučka by bud šla nebo ne.
20:12:38
28.09.2017
MVM
-> Mil@n: Na Favoritu bych začal spíš snímací cívkou v rozdělovači.
20:09:43
28.09.2017
Tomaso435
-> Mil@n: ještě se mi nestalo aby mi odešla svíčka.. teda krom toho že sem ji ráčnou zlomil omylem .... :-O
20:02:03
28.09.2017
Mil@n
Dnes zajímava závada,byl jsem projet škodovku s etz a už při startu se trochu vynechala ale pak ok.Vyjedu a kdykoli jsem při rozjezdu přidal plyn chvilku pokuckavala ale pak to přestalo a jelo to normalně.Dojedu ke kámošovi pokecáme a odjíždím pryč nastartuju auto běží asi 2 minuty,pak nasedám,že pojedu dám za jedna chci se rozjet dám trochu plynu a auto chcíplo,pak nechytalo a jednou chytlo na 2 vteřiny a zas chcíplo.Vyměnil jsem pouze svíčky a auto chytlo napoprvé.Co muže zpusobit na bezkontaktu že odejdou 4 svíčky naráz?ujel 50km testovacích a auto zas pokuckáva v nízkých otáčkách,při plném plynu jede normálně...Auto jezdí na LPG takže karbec na to nemá vliv.
09:37:28
05.02.2015
minno
-> MOLSO: to bude asi tym S-kom, simos, sedr....skodovka1
11:53:49
04.02.2015
MOLSO
-> minno: máme ale problémy už nie sú naštastie 1 ale jedoval som sa s tym vyše 2 týždňov kým sa mi to podarilo dať dokopy

posratý simos 2p
11:30:13
04.02.2015
minno
-> MOLSO: mal si? snáď máš (máte) stále, nie?
16:52:21
03.02.2015
MOLSO
-> Westas: mal som ....ale problémy 47 Ono keď tomu začne šibať, tak to stojí za to. Zlatý karbec 3
16:29:03
03.02.2015
Westas - zrušená registrace
-> MOLSO: a čože? mal si a nebol si spokojný?
16:13:00
03.02.2015
MOLSO
-> Westas: noo .... ani nie 8
15:40:00
03.02.2015
Westas - zrušená registrace
-> minno: Siemens Simos 2P rulezzz 5 3
09:09:19
03.02.2015
minno
Inak ja vás rozsúdim, ja som nebol spokojný ani s kontaktom, ani s bezkontaktom3 Pretože sa v tom bolo treba furt hrabať a čo chvíľa sa to zas rozladilo (ročný nájazd 20 tis. km). Zvlášť upravený motor je citlivý na naladenie.
09:06:46
03.02.2015
minno
-> Jarinko 29.01.15 21:44:52: nenaskočí, pretože bezkontakt potrebuje vyššie otáčky na to, aby začal fungovať a preto kľukou motor nenaštartuješ.
18:34:51
30.01.2015
Jarinko
-> Evž@: Komu čo vyhovuje, nemám rad veci do ktorých nieje vidieť 1
16:52:56
30.01.2015
Evž@
-> Adler: to souhlasím.Spíš to dotyčnému fungovalo hůř protože to neměl tak jak by to mělo být.
-> Jarinko: jenže kdyby mu to náhodou fungovalo minimálně stejně jak tobě kontaktní tak ty budeš ten co bude muset neustále kontrolovat předstih,odtrh případně celkový stav kladívek.Nalejme si čistého vína že když na tu údržbu budeš kašlat tak ty starty nebudou zdaleka tak super jak popisuješ :).A kolega během toho na to nebude muset ani sáhnout :)
22:01:44
29.01.2015
Adler
-> Jarinko: Říct popř. napsat, že je bezkontaktní (tranzistorové nikoli tyristorové - v případě Fav.) zapalování "downgrade" je velmi, ale opravdu velmi odvážné tvrzení. 4

Apropo pokaždé když něco takového čtu nebo slyším tak prakticky nikdy dotyčný neuvede argumenty podložené věcnými fakty (ne jen dohady a dojmy) proč tomu tak podle něj je. 6
upraveno 1x, naposled 29.01.2015 22:03:58
21:44:52
29.01.2015
Jarinko
-> Sejki - zrušená registrace 29.01.15 21:42:24: Aha, sory, aj bezkontakt musi naskočiť...
21:42:24
29.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Jarinko: spatne si me pochopil nebo sem to zle napsal, myslel sem to tak ze diky kontaktnimu zapalovani to nastartuju klikou jak prd, ale s bezkontaktnim bych se utocil klikou...
21:37:28
29.01.2015
Jarinko
-> Sejki - zrušená registrace 29.01.15 20:55:24: To že ti to neštartuje nieje chyba konštrukcie zapaľovania ale jeho nastavenia... Chceš lepšie štarty, sprav si rýchlobežku štartér alebo vymeň baterku... Nechce sa mi tu rozpisovať, ale asi musím. Mal som to na aute dvakrát a dvakrát som to vyhodil, teraz mam aj na favo motore kontakt a šlape ako má, spotreba tak isto v pohode...
Tak že potrebuješ upraviť odstredivku z 11° na 14-17° (neviem koľko máš na terajšom rozdeľovači) strácaš možnosť nastavenia predzápalu bez stroboskopu, snímacia cievka je poruchová a nie práve lacná, krabičkosráč vie robiť neplechu, studené spoje, na ceste ho nezmeráš, voz záložný zo sebou atd... Chod motora je nemastny neslany
Ak ti tak záleží na dobrých štartoch ktoré mám aj na kontakte, kľudne si to tam napatlaj 3
O rok to aj tak vyhodíš... pri tom ti stačí rozdelovač bez vôlí a nové kvalitné kladívko...
20:55:24
29.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Jarinko: jojo a navic bych se asi klikou utocil nez bych to nastartoval :-D
20:53:54
29.01.2015
Jarinko
-> Evž@ 29.01.15 20:38:56: Ta uprava nema zmysel, ja jazdim upraveny kontakt a chvalim si, ziadny zabudkovaný tyristosráč na to nemá...
20:42:51
29.01.2015
Evž@
-> Peckin: nasad podtlakovku ze 120...a pak to zkrátka vyzkoušej a uvidíš.
20:38:56
29.01.2015
Evž@
-> Jarinko: řekl bych že downgrade rozhodně ne 4.Pro seriovy motor jedině +.Odpadaji starosti s kontaktama,jiskra je přesnější a silnější,menší riziko detonací.Mám to na motoru 120 LS a pochvaluju si.
20:16:10
29.01.2015
Jarinko
-> Peckin: Nechaj čo tam máš, favo zapalko je downgrade...
19:57:30
29.01.2015
Peckin
Můžu poprosit o nějaký bližší postup? Rozdělovač 105 i 120 tu mám, jen nevím jak na to...
22:28:12
28.01.2015
minno
-> Peckin: áno, treba upraviť aj odstredivú reguláciu po vzore odstredivky z kontaktného rozdeľovača Š105.
09:39:12
28.01.2015
Peckin
Dal jsem se teď do montáže zapalování z Favorita do Škody 105 a zajímá mě, jestli je potřeba nějak upravovat rozdělovač. Počítám s výměnou podtlakový regulace. Článek na techwebu jsem četl ale moc moudrej z toho nejsem. Máte nějaké zkušenosti?
23:32:26
18.11.2008
Reeaper
-> King: hmm, to by se taky hodilo, leč elektrika je má slabá stránka 40
Ale ETZ pociťuji už teď poránu, chytá hned 2
21:55:45
16.11.2008
King
-> Pernikar: Ještě podotknu, že při použití ETZ je dobrý votunit i přívod napájení pro cívku. ETZko bere špičkově asi 8A a napájení jde od klíčku přes 2. pojistku zase zpátky dozadu k cívce a na sériovým zapojení vznikaj docela slušný ztráty napětí. Takže jsem pro zapalování natáh 2,5ku kablík rovnou od baterky a spínal to 30A relátkem ovládaným původním napájecím kablíkem. Společně s dalšíma drobnýma vylepšeníma to spolehlivě nasíralo při -20C majitele zamrzlejch feld a "západních pozlátek", protože na lpg to blaflo za vteřinku a bez cukání to vyráželo na cestu do práce :)
19:36:39
16.11.2008
Pernikar
a přece se točííííííííííííííí 2 po asi miliontinasobnem prepojeni a premerovani vymenena a sehnana jina ETZ dvojnasobne ukostrena1 a chodi to 3
22:59:40
15.11.2008
Pernikar
chlapi tak je to tam 2 jeste jsem se nedostal k testu,behem dneska jsme udelali skoro vse i s finalnim usazenim motoru uplne vsechno.. az to bude dam vedet 4
17:57:44
13.11.2008
King
-> Pernikar: Tak jsme rád, že jsme získali další "bezkontaktní" duši :) Jenom by mě zajímalo, co je to v poslední době za módu, to zamykání tématu po získání odpovědi?4
10:48:16
13.11.2008
Pernikar
-> Klubko_: dekuji za odkaz,uz jsem to prelouskal 1 jinak jsem sehnal krabicku ETZ, odpoledne si jdu pro repasovanej bezk. rozdelovac a odpoledne to tam hodim.Necham tema jeste otevrene kdyby se neco nepovedlo ale zatim vsem velky dik
10:38:28
13.11.2008
King
-> Klubko_: Chválím :) Je to jedna z věcí, která má na shade smysl, ačkoliv se vždycky najde dost šiřitelů urban legends, že s kontaktem je to lepší :)
Extreme Tyres